Klopt. Het gaat me ook niet zozeer om het geld. Maar dat er anderen verdienen aan mijn werk en doen alsof het van hen is, stoort me mateloos.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:48 schreef freud het volgende:
[..]
Maar kost wel weer tijd en effort. Blijft ruk, maar inherent aan interwebs. Ga je nu ook je watermerken veranderen?
Niemand jat mijn foto'squote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef IntensiveGary het volgende:
Gewoon willekeurig een fotootje door die beeldenzoeker halen en dan je bloeddruk zien stijgen
Nee, mn fotos zijn wel eens gejat, altijd leuk een factuurtje sturenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Wees blij... Scheelt je een hoop frustraties
Wat 9 vd 10 keer toch niets oplevert.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, mn fotos zijn wel eens gejat, altijd leuk een factuurtje sturen
Gooi je er toch een lichte grid overheen? Licht genoeg om niet te irriteren, maar aanwezig genoeg om niet interessant te zijn?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Klopt. Het gaat me ook niet zozeer om het geld. Maar dat er anderen verdienen aan mijn werk en doen alsof het van hen is, stoort me mateloos.
weet ik niet. Wel wat voorzichtiger zijn met dingen op het net plaatsen. Lo-Res, mindere kwaliteit, dat soort dingen. Maar om nou bijvoorbeeld een groot logo midden op de plaat te zetten vind ik ook weer zo wat...
Bij mij nog 100 procentquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Wat 9 vd 10 keer toch niets oplevert.
Jij bent de man.quote:
Maar als je nou fotos maakt van bejaarden in t vervolg is je probleem opgelostquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef IntensiveGary het volgende:
Gewoon willekeurig een fotootje door die beeldenzoeker halen en dan je bloeddruk zien stijgen
tineye.com doet hetzelfde alleen geeft google meer resultaat.
Oepsiequote:
Is wel een goeie. Maar toch blijft het k*t om je foto's te moeten verneuken omdat ze anders gejat worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:05 schreef freud het volgende:
[..]
Gooi je er toch een lichte grid overheen? Licht genoeg om niet te irriteren, maar aanwezig genoeg om niet interessant te zijn?
Bejaarden in latex zijn niet helemaal mijn ding, ben ik bangquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar als je nou fotos maakt van bejaarden in t vervolg is je probleem opgelost
Ik heb de meest bekeken foto even gecheckt. 5 pagina's vol resultaten op google. Maar grotendeels wel alleen van die foto dump sites of blogs. En veel Russische en Chinese sites.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef IntensiveGary het volgende:
tineye.com doet hetzelfde alleen geeft google meer resultaat.
Tegenvoorstel van 300 +4% omzet?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:42 schreef andreas612 het volgende:
yo, 'k zit in dubio, 'k kreeg een deal om m'n foto te licensen aan een postkaart bedrijf, of ik krijg 8% royalty of 't is een paar honderd voor een aantal jaar (tot max 500 voor 5 jaar). Wat is aan te raden..? als ie flopt en ik heb een royalty ben ik de lul, maar aan de andere kant is dat eenmalige bedrag wel vrij laag voor een periode van 5 jaar (ook vergeleken met eerdere postkaart deal). Ook geen idee of dat eenmalige bedrag onderhandelbaar is.. en weet ook niet hoe goed dat bedrijf loopt..
Nee, het is inderdaad diequote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:49 schreef Uncle het volgende:
Weet je in welk gebied het bedrijf de kaarten afzet??
Als het gaat om de foto waarover ik denk dat het gaat dan is het weinig interessant als de kaarten bijvoorbeeld alleen in nederland is de schappen komen. Dat gaat geen storm lopen dus dan zou ik voor een vast bedrag gaan over een tijdsperiode.
Maar een puffin foto verkoopt aanzienlijk beter tijdens het seizoen in de landen waar die vogels ook daadwerkelijk te vinden zijn. Dan ga je wel meer dan 100 euro per jaar opverdienen met 8% royalties (een kaart kost tegenwoordig al snel een paar euro). Dus als het afzetgebeid overeenkomt met het ideale doelgebied dan zou ik niet vast zetten op een vast bedrag.
Of gaat het toch om een andere foto
Geen idee, vorige bedrijf begon met 5000 oplage en als 't succesvol is gaan ze door naar 10000, maar 'k heb wel het vermoeden dat dat een groter bedrijf is (blijkt ook wel als je hun eenmalige bod ziet tov deze).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat is de normale afzet van zo'n bedrijf. Ze zijn daar ingesteld op winst, dus die zullen je niet benaderen als zij al verwachten dat iets flopt.
't is vooral veel bos...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi weet iemand hier of het sprookjesbos bij de efteling de moeite is om te fotograferen?
Je bedoeld de poppen? Dat ben ik ook van planquote:Op donderdag 22 augustus 2013 06:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
't is vooral veel bos...
Ik denk dat het het leukst is als je de mensen in relatie tot de sprookjes laat zien daar.
Dus t is in dollar en er gaat ook nog btw af later?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 04:27 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Nee, het is inderdaad die![]()
Ze zitten in Amerika (maine), maar ze hebben volgens mij geen winkel, ze verkopen via de site, ook naar winkeliers. Dus iedereen kan het kopen. Maar een kaart is 2.95, dus 8% is iets van 23 cent. Dan heb ik 2100 kaarten ongeveer nodig om die 500 te halen...
Zag net dat ze ook magnets, napkins, holiday boxed cards en holiday counter cards verkopen (minimaal 6 - 12 per levering), 'k vraag wel of ze de foto voor alles willen gebruiken of alleen postcards, als het alleen kaarten is ga ik denk voor eenmalig bedrag, anders die royalty.
[..]
Geen idee, vorige bedrijf begon met 5000 oplage en als 't succesvol is gaan ze door naar 10000, maar 'k heb wel het vermoeden dat dat een groter bedrijf is (blijkt ook wel als je hun eenmalige bod ziet tov deze).
In dollar inderdaad. En btw.. bende gek zegquote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus t is in dollar en er gaat ook nog btw af later?
Absoluut niet doen joh. Die foto is veel meer waard. 500euro is een lachertje. Ik zou toch minimaal 1000e vragen... Voor een bedrijf is dat echt niet veel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 04:27 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Nee, het is inderdaad die![]()
Ze zitten in Amerika (maine), maar ze hebben volgens mij geen winkel, ze verkopen via de site, ook naar winkeliers. Dus iedereen kan het kopen. Maar een kaart is 2.95, dus 8% is iets van 23 cent. Dan heb ik 2100 kaarten ongeveer nodig om die 500 te halen...
Zag net dat ze ook magnets, napkins, holiday boxed cards en holiday counter cards verkopen (minimaal 6 - 12 per levering), 'k vraag wel of ze de foto voor alles willen gebruiken of alleen postcards, als het alleen kaarten is ga ik denk voor eenmalig bedrag, anders die royalty.
[..]
Geen idee, vorige bedrijf begon met 5000 oplage en als 't succesvol is gaan ze door naar 10000, maar 'k heb wel het vermoeden dat dat een groter bedrijf is (blijkt ook wel als je hun eenmalige bod ziet tov deze).
dollarquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:48 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Absoluut niet doen joh. Die foto is veel meer waard. 500euro is een lachertje.
De grootte van t bedrijf bepaalt niet de omzet en winst he. Er zijn 1 manszaken die miljoenen winst makenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:15 schreef andreas612 het volgende:
Tja, het is een niet zo heel groot bedrijf, 7 man dacht ik. Ik kan de oplage wel opvragen, maar als het lekker loopt is dat indicatief ook niks waard.
Maar een eenmanszaak kan 100 man personeel hebben.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De grootte van t bedrijf bepaalt niet de omzet en winst he. Er zijn 1 manszaken die miljoenen winst maken
De Muzieksmurf?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
Fotosoep ochtend
[ afbeelding ]
Wordt toch Z/W.quote:
Ik vertrek meteen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Op Antartica. Vanwege de witte vlakte
Nah, deze was prima in kleur geworden alleen werk met de band alleen in Z/Wquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Z/W, de redding voor elke mislukte foto
Wie zijn het?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nah, deze was prima in kleur geworden alleen werk met de band alleen in Z/W
Kensington.quote:
Dat is toch een merk, en geen 'effect' filter? Ik heb een uv filter van B+W bijvoorbeeld. Als het een pola filter is, kan je het beste oefenen op een voorruit van een auto oid. Door te draaien aan een pola, selecteer je welke reflecterende lichtgolven je uitsluit. Deze reflectie hangt dan weer af van de hoek tussen jou en je onderwerp wat reflecteert.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:49 schreef Crimyclown het volgende:
Heb een stomme vraag. Heb gisteren een B+W filter van een maat geleend, maar snap er geen drol van. Dat ding kan in oneindig lang door blijven draaien, hoe zou ik het verschil moeten zien? Waar kan ik het 't beste testen?
Yes.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:59 schreef SunChaser het volgende:
Naam ken ik, muziek kan ik zo niet opnoemen. Wel leuk, ben je de huisvotograag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |