abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130109894
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sarabi op 16-08-2013 10:27:02 ]
pi_130109901
@Dido met wie ga je eten?
pi_130109991
Zo :s)

O: 2 knackebrod met pindakaas
T: nectarine
L: 2 volkoren sandwichspread. roggebrood met kaas. stuk komkommer, tomaat.
T: 2 pruimen, rijstwafel
D: rijstsalade
T: magere kwart met muesli.
En omdat het kon. 2 dropjes.
S: Evy les 9, die echt fantastisch ging.

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 15-08-2013 21:55:35 ]
pi_130110132
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:34 schreef Sarabi het volgende:
@Dido met wie ga je eten?
Met M. Na een halfjaar weer eens naar DH (tot nu toe kwam hij altijd hier ivm de katten :P). Eens kijken hoever het station gevorderd is :D.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_130110703
Lijstje vandaag:

O: 2 brood met pindakaas
t: 2 nectarines
L: 3 brood met grilham
T: sultana
t: stuk komkommer en een halve appel
d: portie rijst met kip wokgroente en een ajam pangang sausje.

Niet perfect, de sultana had niet gehoeven achteraf. Maar heb hem wel op.
Ik weet dat er betere keuzes zijn maar ik ben blij dat er weer enige regelmaat in mijn eetpatroon zit.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_130111325
Vicky, tot over 2 weken! :W Héél veel plezier O+

De laatste keer dat ik een sultana heb gehad was toen ik op de verpakking keek hoeveel kcal er in 1 zo'n dun flutkoekje zaten :@ Dat was het me dus ècht niet waard :D daar heb je veel lekkerdere tussendoortjes voor!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130111353
Vanavond in de bioscoop overigens fudge gegeten. Ook één bonk kcal, maar dat vind ik het dan wel weer waard 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:23:12 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130111916
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:09 schreef Isabeau het volgende:
Vicky, tot over 2 weken! :W Héél veel plezier O+

De laatste keer dat ik een sultana heb gehad was toen ik op de verpakking keek hoeveel kcal er in 1 zo'n dun flutkoekje zaten :@ Dat was het me dus ècht niet waard :D daar heb je veel lekkerdere tussendoortjes voor!
nou inderdaad! Sultana's, Evergreens en dergelijke koekjes hebben op een of andere manier een gezond imago, terwijl ze net zoveel suiker/vet/kcal bevatten als (vind ik) écht lekkere koekjes zoals Bastognes, Oreo's, wafeltjes...áls ik dan een koek wil, neem ik er wel een waarvan ik echt geniet!
pi_130112457
Dat gezonde imago is op zich nog best wel knap van de marketingafdeling :Y
pi_130112850
Ja fruit he, altijd gezond, ook in sultana.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 augustus 2013 @ 22:46:18 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130113075
De Zumba sticks zijn een combinatie van gewichtjes en sambaballen :P

Lijstje van vandaag
O: 2 sneden volkoren, pindakaas, koffie
T: vers gebakken pruimenvlaai, thee
L: Griekse yoghurt, aardbeien, lijnzaad, kokosolie
T: banaan, pannenkoek met jam
D: karbonaadje, boontjes, gekookte aardappeltjes
T: meloen
S: volleybal
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_130113180
O, zoiets gebruiken ze hier voor X-CO oid. Heb nog nooit met een les meegedaan, maar ze hebben ook sticks met gewicht (balletjes oid) er in.
pi_130113361
Bij XCO gebruik je een buis met grit dat op en neer kan schuiven. Geen balletjes aan de uiteinden.
Heerlijke sport trouwens.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_130113695
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:52 schreef Vanyel het volgende:
Bij XCO gebruik je een buis met grit dat op en neer kan schuiven. Geen balletjes aan de uiteinden.
Heerlijke sport trouwens.
Is dat leuk? Ik wilde nog een les mee gaan doen met het vriendinnetje van mijn neefje :D
pi_130114086
Ik had net m´n eerste hockeytraining en ik ben gesloopt! M'n conditie was gewoon echt slecht en daar baal ik wel van aangezien ik wel een sportschoolabonnement heb aangeschaft en gewoon weet dat ik er te weinig geweest ben en dat dat mijn eigen schuld is al had ik er wel m'n redenen voor.
Sjeen heb jij ook spierpijn? :P
My salvation lies in your love..
pi_130114122
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is dat leuk? Ik wilde nog een les mee gaan doen met het vriendinnetje van mijn neefje :D
Ja XCO is leuk en ik voelde altijd goed m'n buikspieren erna!

Ik vond het altijd leuk om op de muziek te bewegen, maar niet echt te hoeven dansen in zo'n volle zaal zoals bij Zumba :P
pi_130114461
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:07 schreef BananaPancake het volgende:

Ja XCO is leuk en ik voelde altijd goed m'n buikspieren erna!

Ik vond het altijd leuk om op de muziek te bewegen, maar niet echt te hoeven dansen in zo'n volle zaal zoals bij Zumba :P
Dansen kan ik ook niet, dus dit lijkt me voor mij ook geschikter :D
En hou eens op de sportschool te sponsoren o|O (heb ik ook zo lang gedaan! zo jammer...)
pi_130114538
En ik ga naar bed want ik heb zo'n trek in zoetigheid!! Zo stom :{ Dan maar slapen, kan ik ook niet eten.
(ik las bij Sjeen 'pannenkoek' en dacht: hmmmm, ik ga een pannenkoek maken! of nee toch maar niet)
pi_130114964
quote:
3s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dansen kan ik ook niet, dus dit lijkt me voor mij ook geschikter :D
En hou eens op de sportschool te sponsoren o|O (heb ik ook zo lang gedaan! zo jammer...)
Maar maar maar!

Het is alleen voor de zomerstop. Vorige zomer ging ik bijna elke dag en vond ik het superleuk. Toen heb ik veel krachttraining gedaan met losse gewichten, maar bij deze sportschool wordt je echt zo aangestaard wanneer je dat krachthonk inloopt alsof je er niet thuis hoort en nu durf ik niet meer :'( en die apparaten vind ik niet leuk en zie ik geen resultaat van. En het is in mn nieuwe woonplaats dus moet ik ook alleen, want ik ken daar niemand (niet dat ik me daardoor laat tegenhouden, maar samen met iemand anders zou ik wel sneller dat krachthonk in durven denk ik.

Nu wou ik dat ik toch wat vaker gegaan was inderdaad.. Ik heb wel nog anderhalve maand, maar nu ga ik weer 3x in de week hockeyen. Misschien nog 1x krachttraining ernaast :)

slaaplekker :*
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:28:47 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130117594
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:07 schreef BananaPancake het volgende:
Ik had net m´n eerste hockeytraining en ik ben gesloopt! M'n conditie was gewoon echt slecht en daar baal ik wel van aangezien ik wel een sportschoolabonnement heb aangeschaft en gewoon weet dat ik er te weinig geweest ben en dat dat mijn eigen schuld is al had ik er wel m'n redenen voor.
Sjeen heb jij ook spierpijn? :P
ik heb vreselijke spierpijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen :')
pi_130120373
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vond het heel leuk toen mijn lijf het nog aankon.
Wel altijd overal spierpijn na de eerste paar keer.
pi_130120596
BP, ik zou eigenlijk moeten zeggen dat je je er helemaal niets van aan moet trekken hoe mensen kijken als jij met losse gewichten gaat werken, maar ik begrijp wel hoe het voelt als je het eng vindt om daar binnen te stappen. Het is even een zure appel en voor je het weet groeten ze je allemaal! (en word je herkend als je een pizza gaat afhalen :') )

Dat naar bed gaan was een goed idee; nu was ik zelfs lichter dan gisterochtend *)
pi_130120604
Ik vond xco niet leuk.. ik ben meer van de vive, pump en shape.

Ik deed nog even een ATL... 73,9!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130120827
Wat is een ATL?
pi_130120839
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

nou inderdaad! Sultana's, Evergreens en dergelijke koekjes hebben op een of andere manier een gezond imago, terwijl ze net zoveel suiker/vet/kcal bevatten als (vind ik) écht lekkere koekjes zoals Bastognes, Oreo's, wafeltjes...áls ik dan een koek wil, neem ik er wel een waarvan ik echt geniet!
Ja ook zo stom dat die koeken nog steeds als gezonde koeken op mijn werk wordt gezien.
pi_130120846
Goed bezig Vicky :D
XCO wil ik ook nog ooit eens proberen.
pi_130120897
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:09 schreef Myraela het volgende:
Wat is een ATL?
All time low :)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:30:51 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130121027
Ik ben moe, m'n lijf doet zeer, vriendlief is pas laat thuis, ik zit de halve dag alleen op m'n werk en ik voel me gewoon niet fijn. Weet niet hoe het komt, gisteren had ik een heerlijke dag. Terwijl ik dit zit te typen, beslis ik overigens dat ik er gewoon even doorheen ga bikkelen met lekker en gezond eten, lekker veel feelgoodthee (zoethout, turkse appel, rooibos met kaneel en honing) en dat ik vanavond lekker ga paardrijden, dan gaat het vast beter. Woensdag zou ik btw ook gaan rijden, maar 'mijn' paardje was gestoken door een naar beest en zo vreselijk over de flos dat ik er na een rondje door de bak de brui aan gegeven heb...

Laisje!
O: 2 volkoren. 1 leverworst, 1 grilgehakt, 200 ml lv yoghurt, 2 theelepeltjes suiker, een klein glaasje sap en het allerlaatste stukje cake van gisteren ja, we moeten weer boodschappen doen, normaal beleg is op.. en de cake had niet gehoeven, maar hij was ontzettend goed gelukt en ik had er zo'n zin in
T: Appel.
L: 4 volkoren. 2 grilworst en 2 30+kaas. 1/3 komkommer.
S: Half uurtje lunchwandelen.
T: Een pakje crackertjes.
D: Versgemaakte penne alle verdure met gegrilde aubergine en courgette, verse tomatensaus, paprika, olijfjes en zongedroogde tomaatjes van de Italiaan. Jum! Gisteravond meegebracht en denk dat ik het koud eet, het wordt zo warm vandaag...
S: Uur paardrijden. Ga vandaag eens flink aanpoten, moet woensdag inhalen.
T: Glaasje ranja.

Morgen dagje limburg en dan eten we bij mijn mama. Die weet dat ik van gezond hou en let zelf ook op haar gewicht, dus hoop dat het iets gezonds wordt. En als het dat niet is, eet ik er gewoon wat minder van. Ga iig naar de markt en de Duitse supermarkt voor lv feta enzo. Zondag eten we dan bij collega's van vriendlief, dus dan is het ook even afwachten wat we krijgen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:31:29 #29
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121037
Veel plezier, Vicky *O*

Lijstje:

O: magere kwark, havermout, walnoten
T: banaan
L: koolhydraatarme bth met roomboter en een gebakken eitje, denk ik
D: sushi!

Vanmiddag (onder)weg, maar ga om 18.00 uur al dineren, dus dat komt goed :).

Welk boek over bewust eten was dat precies, Sarabi? :) Ik wil ook wel zoiets lezen.
And eternity in an hour.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:36:08 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130121080
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:31 schreef _Dido_ het volgende:
Veel plezier, Vicky *O*

Lijstje:

Welk boek over bewust eten was dat precies, Sarabi? :) Ik wil ook wel zoiets lezen.
Ik vind dit wel heel weinig... Is je lunch 1 bth met 1 ei en ga je daarna om 18:00 uur pas weer eten? Heb je dan niet 's avonds zo veel trek dat je meer eet dan je eigenlijk zou willen? Doe anders een appel tussendoor ofzo, dat kan ook als je onderweg bent :)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_130121140
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:17 schreef Sarabi het volgende:

All time low :)
Vreemd begrip, vind ik dat.
pi_130121145
Gisteren
O: pita met rauwkost, handje noten, 2 dadels, kwart galiameloen
L: zelfde als ontbijt
T: mini stroopwafel (collega trakteerde)
D: tempehsalade, groene salade, paksoi, stukje tofu, maïskoekje, 2 vegan sushi, ijsthee (overal kleine beetjes van een buffet)
T: 2 witte wijn want hoofdpijn, 1 rijstzoutje
S: fietsen naar werk, restaurant en vergadering
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:48:52 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130121243
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:41 schreef LadyOracle het volgende:
Gisteren
D: tempehsalade, groene salade, paksoi, stukje tofu, maïskoekje, 2 vegan sushi, ijsthee (overal kleine beetjes van een buffet)
Als jij hoofdpijn hebt, ga je witte wijn drinken? :?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:51:14 #34
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121271
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind dit wel heel weinig... Is je lunch 1 bth met 1 ei en ga je daarna om 18:00 uur pas weer eten? Heb je dan niet 's avonds zo veel trek dat je meer eet dan je eigenlijk zou willen? Doe anders een appel tussendoor ofzo, dat kan ook als je onderweg bent :)
Ik heb geen fruit in huis (alles ligt op het werk)! Misschien dat ik nog langs een supermarkt kom oid :)
And eternity in an hour.
pi_130121337
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wel een beetje he :Y

Weer een half uur gehoepeld *O* verder vandaag geen sport maar wel het huis poetsen
pi_130121363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:31 schreef _Dido_ het volgende:
Veel plezier, Vicky *O*

Lijstje:

Beck's dieetoplossing & Het geheim van slanke mensen.
Het eerste boek is beter, tenminste het paste beter bij mij ;)

Ik moet tot 19.00 wachten op de sushi.....can't wait!
Zo maar eens ontbijten
pi_130121381
quote:

[..]

Vreemd of niet, ik zou graag een ATL willen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:58:57 #38
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121388
quote:

[..]

Ik ook. Als je nu je all time low hebt bereikt, ben je lichter dan toen je een baby was :')
And eternity in an hour.
pi_130121393
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:41 schreef LadyOracle het volgende:
Gisteren
Pita's zijn niet de meest gezonde keuzes, maar ik weet niet wat het idee er achter was.
pi_130121430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:58 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik ook. Als je nu je all time low hebt bereikt, ben je lichter dan toen je een baby was :')
Letterlijk wel, maar ik denk dat we allemaal wel een gewicht hebben wat voor ons het laagste gewicht ooit was.
pi_130121456
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:01 schreef Myraela het volgende:

Letterlijk wel, maar ik denk dat we allemaal wel een gewicht hebben wat voor ons het laagste gewicht ooit was.
Dat was voor mij 6 jaar terug en daar wìl ik niet eens meer onder komen.
"Laagste gewicht ooit" is hoe dan ook een idioot begrip. "Laagste gewicht sinds de middelbare/lagere school/mijn 20ste" is bijv wel logisch.
pi_130121560
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was voor mij 6 jaar terug en daar wìl ik niet eens meer onder komen.
"Laagste gewicht ooit" is hoe dan ook een idioot begrip. "Laagste gewicht sinds de middelbare/lagere school/mijn 20ste" is bijv wel logisch.
Ik denk dat het vooral een woord is voor mensen die eerder een dieet hebben gedaan, maar weer terug zijn aangekomen. En als je dan eindelijk weer meer bent afgevallen, dan je was aangekomen. Dan heb je weer een ATL.

Zo lees ik het.
pi_130121583
Is sowieso een vrij nieuw begrip volgens mij.
Zag het een jaar geleden nooit in deze topics.

Ach voordat ik het kan gebruiken is het toch weer uit de mode.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:11:13 #44
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121593
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, mijn babygewicht :P

Maar ik weet dat er het laagste gewicht nadat je bent afgevallen mee bedoeld wordt. Dat zou voor mij ongeveer 67,5 kg zijn (dat woog ik 3,5 jaar geleden nadat ik 20 kg was afgevallen). Daarvoor zou ik nu weer 10 kg kwijt moeten. Weet niet of dat weer gaat lukken, omdat ik maar heel kort op dat gewicht heb gezeten. 70 kg past ws beter bij mij en is ook al heel fijn :) Moet wel zeggen dat ik nu beter eet en meer sport dan toen, dus dat schept misschien weer mogelijkheden...
And eternity in an hour.
pi_130121664
Ik heb ook ooit heel kort op 70 kilo gezeten maar ik denk dat 75 realistischer is.
Daarvoor moet ik nu 12 kilo kwijt...
Maar eerst kleinere doelen :) nog 3 kilo totdat ik niet meer obees ben maar gewoon overgewicht heb.
En daarna is het doel om onder de 80 te komen.
En dan is het alweer 2014.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:17:59 #46
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:15 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb ook ooit heel kort op 70 kilo gezeten maar ik denk dat 75 realistischer is.
Daarvoor moet ik nu 12 kilo kwijt...
Maar eerst kleinere doelen :) nog 3 kilo totdat ik niet meer obees ben maar gewoon overgewicht heb.
En daarna is het doel om onder de 80 te komen.
En dan is het alweer 2014.
Ja, kleinere doelen, doe ik ook. Eerst naar een BMI van <25, Dan moet ik iets van 72,5 wegen, dus dan zijn we alweer 5 kg verder :P
And eternity in an hour.
pi_130121790
Wat wat je bmi dan met 67 kilo?

Oja waarschijnlijk goed nieuws *O* morgen geen BBQ maar mosselen eten.
Denk dat ik dat toch makkelijker gezonder kan houden.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:22:55 #48
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:21 schreef Sarabi het volgende:
Wat wat je bmi dan met 67 kilo?

Oja waarschijnlijk goed nieuws *O* morgen geen BBQ maar mosselen eten.
Denk dat ik dat toch makkelijker gezonder kan houden.
Iets van 22, geloof ik.
And eternity in an hour.
pi_130121834
Ik heb ooit rond de 83-84 kg gezeten met de dieetclub en ik was op zoek naar wanneer en hoeveel precies en ik begon allemaal oude posts van mezelf te lezen, maar daar raak ik best depri van -O- Mijn denkpatroon over het afvallen, hoe goed het gaat, hoeveel ik sport etc is hetzelfde als nu. Dus waarom zou de uiteindelijke uitkomst in de toekomst anders zijn? (namelijk terug jojo'en naar een veel hoger gewicht)
pi_130121841
Ik had gisteren mosselen, maar ik kan dat echt niet gezond. Want ik lust ze niet zonder sausje. :') En één van de laatste gisteren was ineens echt onwijs smerig. Dus nu ben ik helemaal afgekickt van mosselen.
pi_130121851
Dat klinkt echt zo slank :D
Zelfs met mijn laagste gewicht had ik maar net een bmi van <25
pi_130121870
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit rond de 83-84 kg gezeten met de dieetclub en ik was op zoek naar wanneer en hoeveel precies en ik begon allemaal oude posts van mezelf te lezen, maar daar raak ik best depri van -O- Mijn denkpatroon over het afvallen, hoe goed het gaat, hoeveel ik sport etc is hetzelfde als nu. Dus waarom zou de uiteindelijke uitkomst in de toekomst anders zijn? (namelijk terug jojo'en naar een veel hoger gewicht)
Je bent nu weer ouder en wijzer ;)
Maar nee ik begrijp je gevoel heel goed.
pi_130121880
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:23 schreef Myraela het volgende:
Ik had gisteren mosselen, maar ik kan dat echt niet gezond. Want ik lust ze niet zonder sausje. :') En één van de laatste gisteren was ineens echt onwijs smerig. Dus nu ben ik helemaal afgekickt van mosselen.
Hmm hopelijk zonder sausjes dan.
En anders maar een kleine portie.
pi_130121921
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:24 schreef Sarabi het volgende:

Je bent nu weer ouder en wijzer ;)
Maar nee ik begrijp je gevoel heel goed.
Ik ben er serieus echt bang voor, dat het bijv over een paar maanden of anders volgend jaar weer compleet mis gaat. *diepe zucht* En ik ben niet de enige 'bekende naam' in die oude topics die nog steeds met haar gewicht worstelt. En een deel is inmiddels geopereerd.
pi_130121926
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:23 schreef Myraela het volgende:
Een sausje van azijn en mosterd is erg lekker bij mosselen, en helemaal niet vet!
pi_130121987
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben er serieus echt bang voor, dat het bijv over een paar maanden of anders volgend jaar weer compleet mis gaat. *diepe zucht* En ik ben niet de enige 'bekende naam' in die oude topics die nog steeds met haar gewicht worstelt. En een deel is inmiddels geopereerd.
Ja....er zijn er maar weinig die niet geopereerd zijn maar wel succesvol zijn uit die tijd.
Maar goed, positief blijven :) anders kan je nu al net zo goed stoppen.
pi_130122127
quote:

[..]

Hoi! Ik ben er ook al erg lang, en ik ben geen succesverhaal, maar ik denk dat de enige manier om op gewicht te blijven is om een plan te hebben en je er dan aan te houden. En te beseffen dat je nooit klaar bent.

Bij mij ging het om twee redenen mis: of ik dacht dat ik klaar was en verslapte, of ik wilde nog meer afvallen wat niet lukte en daardoor gaf ik het op bij 78 kilo (dan is mijn bmi nog 31 trouwens).

Mijn oplossing nu is: ik heb een plan voor als ik ga stabiliseren, en ik ga niet met proberen zo licht te worden (niet in eerste instantie, stabiliseren voor misschien wel een jaar als ik op een echt plateau kom en het dan nog eens proberen, denk dat dat realistischer is)

Plan voor stabilisatie is wat ik laatst voor qwea postte
Kwak
pi_130122138
quote:

[..]

Maar uiteindelijk heb je dus een punt gehad waarop het omsloeg. Als je dit keer dat punt eerder kan herkennen, dan kun je jezelf ook weer eerder herstellen.
pi_130122142
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja....er zijn er maar weinig die niet geopereerd zijn maar wel succesvol zijn uit die tijd.
Maar goed, positief blijven :) anders kan je nu al net zo goed stoppen.
Maar beessie-jen is het gelukt! En later uniekhoorn!
Kwak
pi_130122164
BJ is inderdaad een groot voorbeeld :Y
pi_130122236
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:39 schreef kwakz0r het volgende:

Maar beessie-jen is het gelukt! En later uniekhoorn!
O+ O+ Die hou ik wel voor ogen :Y En wij kunnen het toch verdorie ook!
(ik kom nu wel erg leuke en vermakelijke posts van mezelf tegen, ook grappig...eigenlijk houden we onbedoeld en onbewust een dagboek bij op het internet)
pi_130122260
Als het makkelijk was waren we allemaal wel dun.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_130122262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo maar eens ontbijten
Oops nu maar echt ontbijt gaan maken
pi_130122263
Oh ja, ik zou om half 9 naar de sportschool gaan :X
pi_130122377
Oh ik was vanochtend 1.6 kg lichter dan toen ik thuiskwam van vakantie een week geleden *O*

Sta nu op -2.2 sinds ik begon 13 juli, en dat dus ondanks vakantie. Ben best wel trots. Ook al lijkt 2 kilo niet impressive misschien...
Kwak
pi_130122381
Ik was er ook al bij, in 2003 :o toen woog ik 86, dat was wel zo'n beetje mijn recordgewicht.

Vanmorgen weer lekker gefietst naar mijn werk, heerlijk. En gisteren gestept en geshaped. Lastig hoor, dat dat soms gewoon niet kan omdat mijn vriend niet thuis is en er toch iemand thuis moet zijn voor S.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_130122397
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:50 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik was vanochtend 1.6 kg lichter dan toen ik thuiskwam van vakantie een week geleden *O*

Sta nu op -2.2 sinds ik begon 13 juli, en dat dus ondanks vakantie. Ben best wel trots. Ook al lijkt 2 kilo niet impressive misschien...
Hoezo niet impressive? Hartstikke goed bezig, dus *O*
pi_130122400
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:50 schreef kwakz0r het volgende:

Dan gaan we ongeveer gelijk op.
Ik ben nu -2,5 na een maand.

Gaat inderdaad niet snel maar als we dat volhouden dan zijn we aan het eind van het jaar toch mooi wat kilo's kwijt *O*.
pi_130122461
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:51 schreef miss_sly het volgende:

Hoezo niet impressive? Hartstikke goed bezig, dus *O*
Wat miss_sly zegt! *O*
pi_130122499
Als ik op dit tempo doorga zonder vakantie gaat t zelfs misschien wel wat hard. Maar goed, daar komen wel weer plateautjes voor in de plaats :P dus ik klaag voorlopig niet.

Het gaat ook echt goed met inschatten wat ik kan eten en dingen aanpassen en minder snacken en snoepen. :Y
Kwak
pi_130122638
Ik wil eigenlijk een kilo per week afvallen.

Het maakt me alleen een beetje bang, telkens als ik mezelf weer in die afval-mode zet, ben ik echt obsessief bezig met alles dat met afvallen te maken heeft. :') Ik ben er denk ik 80% van de tijd dat ik wakker ben mee bezig.
pi_130122640
Ben je ook alweer begonnen met bewegen/sporten Kwak? Anders zal het straks misschien nog sneller gaan.

Ik ga uit van 1 a 2 kilo per maand. Maar zat net The Biggest Loser te kijken, daar verliezen ze gewoon tussen de 5 en 15 kilo per week -O- wat zou ik dan snel klaar zijn.
pi_130122989
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef Sarabi het volgende:
Ben je ook alweer begonnen met bewegen/sporten Kwak? Anders zal het straks misschien nog sneller gaan.

Ik ga uit van 1 a 2 kilo per maand. Maar zat net The Biggest Loser te kijken, daar verliezen ze gewoon tussen de 5 en 15 kilo per week -O- wat zou ik dan snel klaar zijn.
Dat is een stom programma waarbij iedereen na afloop gewoon weer alles aankomt :')
Dus hou het maar op 1-2 kg per maand :P Doe ik ook.
pi_130123032
Ja I know....
Maar toch stiekem ergens dat jaloerse gevoel.
pi_130123136
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef Sarabi het volgende:

Nee, nog niet. Dus wie weet gaat t dan nog harder (of juist niet omdat ik natuurlijk monsterlijk gespierd ga worden :7 ).
Kwak
pi_130123187
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef Myraela het volgende:
Ik wil eigenlijk een kilo per week afvallen.

Het maakt me alleen een beetje bang, telkens als ik mezelf weer in die afval-mode zet, ben ik echt obsessief bezig met alles dat met afvallen te maken heeft. :') Ik ben er denk ik 80% van de tijd dat ik wakker ben mee bezig.
Dat is best veel, als doel bedoel ik. Je bent ik hem kilo per week aangekomen neem ik aan? Ik ga nu ook hard maar gemiddeld is 1-2 kilo per maand eigenlijk het gezondste tempo en heeft de beste kans op volhouden. Juist omdat je dan niet zo obsessief aan de lijn bent als het goed is.

Ik probeer mijn eten nu met achteraf in te voeren ipv te plannen, want dat maakt mij ook obsessief, en Ik weet best wat ik ongeveer kan/mag eten.
Kwak
pi_130123250
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Dus wie weet gaat t dan nog harder (of juist niet omdat ik natuurlijk monsterlijk gespierd ga worden :7 ).
_O- bij vrouwen valt dat helaas heel erg tegen.
Nouja helaas....te gespierde vrouwen zijn ook niet mooi.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:32:13 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130123353
Oke, oke, ik ben nog niet superblijvend, want pas drie jaar echt met eten enzo bezig, maar ik heb er eigenlijk wel heel wat vertrouwen in dat ik het straks kan vasthouden. Misschien dat dat komt doordat ik veel dingen waar ik vroeger op kickte ook echt niet meer lekker vind en nu wel kick op mijn eigen spiegelbeeld of silhouette...

Het enige waar ik nog steeds tegenaan loop, is dat ik me nog niet dun voel. Ik ga er nog steeds vanuit dat mensen op een feestje bij elke bitterbal afkeurend hun hoofd schudden, terwijl ik écht niet meer de dikste en ook écht niet meer de grootste eter ben.
pi_130123411
Klinkt allemaal heel bekend Tink!
Ook het eerste helaas, de eerste 5 jaar ging geweldig. Daarna toch terug gevallen.

En in mijn hoofd heb ik ook altijd het gevoel gehad dat mensen mij nog als dik zagen. Proberen om daar deze keer ook bewuster mee om te gaan.
pi_130123723
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat is best veel, als doel bedoel ik. Je bent ik hem kilo per week aangekomen neem ik aan? Ik ga nu ook hard maar gemiddeld is 1-2 kilo per maand eigenlijk het gezondste tempo en heeft de beste kans op volhouden. Juist omdat je dan niet zo obsessief aan de lijn bent als het goed is.

Ik probeer mijn eten nu met achteraf in te voeren ipv te plannen, want dat maakt mij ook obsessief, en Ik weet best wat ik ongeveer kan/mag eten.
Ik ben bij lange na geen kilo per week aangekomen. Gelukkig niet zeg. :') Mijn eerste weken gaan sowieso veel sneller, maar uiteindelijk wil ik het gewoon rond de kilo per week houden en volgens mij is dat best realiseerbaar.

En ik kan het alleen obsessief, het is alles of niets bij mij.

En terug aankomen als je snel afvalt, achja, het onderhouden blijft altijd het lastigste gedeelte. Of je nou snel of langzaam afvalt. En een kilo per week is echt niet extreem daarin.
pi_130123870
Myraele hoeveel weeg jij eigenlijk?
Ik heb bij jou altijd het idee dat jij al een bmi van <25 hebt.
pi_130123939
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:49 schreef Sarabi het volgende:
Myraele hoeveel weeg jij eigenlijk?
Ik heb bij jou altijd het idee dat jij al een bmi van <25 hebt.
Ik heb een bmi rond de 30.
pi_130124846
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb een bmi rond de 30.
Ok. Maar toch is en kilo per week erg veel, vinden de professionals (artsen, dietisten). Algemeen aanvaardbaar als gezond tempo is gemiddeld een pond per week tot twee weken. Kan daar niks anders van maken.

Als je een kilo per week wilt afvallen moet je een kcal tekort van 7000-9000 per week realiseren. Dat is meer dan duizend per dag. -O-
Kwak
pi_130124897
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ok. Maar toch is en kilo per week erg veel, vinden de professionals (artsen, dietisten). Algemeen aanvaardbaar als gezond tempo is gemiddeld een pond per week tot twee weken. Kan daar niks anders van maken.

Als je een kilo per week wilt afvallen moet je een kcal tekort van 7000-9000 per week realiseren. Dat is meer dan duizend per dag. -O-
Een gedeelte met minder/gezonder eten en een gedeelte met meer bewegen. Dan valt 1000 op een dag best mee hoor.

Overigens vind ik op internet overal dat 0.5 tot 1 kilo per week gezond is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Myraela op 16-08-2013 11:28:30 ]
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:07:50 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130126213
Als het voor jou werkt, dan doe dat gerust.

Ik heb van de dieetist destijds altijd meegekregen dat 5-10% van je lichaamsgewicht per jaar reëel is. mijn eerste jaar (juli 2010-juli 2011) ben ik daar overheen gegaan doordat ik ziek was, daarna ben ik daar steeds ongeveer tussen gebleven en dat bevalt me prima. Ik ben uiteindelijk in drie jaar tijd 33% van mijn lichaamsgewicht verloren. Als het sneller gegaan was, had ik het nooit volgehouden, omdat ik mezelf dan zo veel ontzegd zou hebben, dat ik er vanzelf meer naar was gaan verlangen..

Edit: Dat zou nu dus ongeveer 4-8 kilo per jaar zijn.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:10:42 #86
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130126297
Ik heb toch nog een T (kwark met ananas), alleen wel nu al op, dus hopelijk zit ik er lang van vol ;)
And eternity in an hour.
pi_130126678
Ik heb een pond groente als lunch :+ En ik ben mezelf enorm aan het vermaken met mijn eigen oude posts en topics :')
MUZ / [concert review] BZN
pi_130126918
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als jij hoofdpijn hebt, ga je witte wijn drinken? :?
Ja. Lekkerder en werkt beter dan een Ibuprofen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_130127077
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Pita's zijn niet de meest gezonde keuzes, maar ik weet niet wat het idee er achter was.
Valt toch wel mee? Het is gewoon brood. Het idee is dat het weer eens wat anders is.
pi_130127165
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Een gedeelte met minder/gezonder eten en een gedeelte met meer bewegen. Dan valt 1000 op een dag best mee hoor.

Overigens vind ik op internet overal dat 0.5 tot 1 kilo per week gezond is.
Ik kom ook vrij gemakkelijk aan een tekort van 4500 per week, en dan moet ik zelfs nog moeite doen om genoeg te eten. Dus in combinatie met sporten lijkt het me heel goed haalbaar zonder onder de 1200 kcal te komen.

Ik wil er zelf nog 9 kg af, maar ik zou ook al blij zijn met 5 kg. Gek eigenlijk dat ik dat jaloerse gevoel ook heb als het gaat om mensen die veel harder afvallen, want die wegen vaak veel meer en bovendien wil ik helemaal niet snel afvallen. Ik wil vooral een toffer lichaam, strakker. Het zit zo voorgeprogrammeerd in mijn hoofd dat het cijfer op de weegschaal allesbepalend is. Ik moet mezelf er voortdurend aan herinneren dat dat niet zo is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_130127204
quote:

[..]

Je kunt niet meer dan je best doen om je leven te veranderen. Ik zat er vroeger ook, andere naam (wij hadden ooit vrijwel exact dezelfde omvangsmaten), maar ik ben te veel veranderd om te denken dat ik nog zo de controle kan verliezen. Uiteindelijk ben je zelf degene die bepaalt wat er in je leven gebeurt, op dit punt in ieder geval. En ik heb wel de indruk dat je veranderd bent en overtuigder overkomt dan toen. Je kan het echt wel :-)
pi_130127283
Geen mannen hier?
Dan zal ik me maar even voorstellen.
Ik ben een man van 53, sportief maar met buik.
Inmiddels stoor ik mij daar vreselijk aan.
Ik be nop eigen houtje begonnen met gezonder en minder eten (dieet wil ik het nog niet noemen).
Sporten doe ik al redelijk intensief, ik fiets dagelijks 40 km op de racefiets op en neer naar mijn werk (ik kan daar douchen :) ).
Het begin gaat wel erg makkelijk en snel, volhouden en niet terugvallen zal moeilijker worden.
Ik heb besloten geen alcohol (bier) meer te drinken, niet te snoepen (stroopwafels, drop en chips), en nog maar 1x op te scheppen met eten, meer fruit te eten.
Na 4 dagen was het hongergevoel weg *O*
Ik ben nu 25 dagen bezig en al 6,5 kg kwijt.
Mijn eerste realistische milestone (100 kg) is in zicht, en gepland voor 1 oktober (nog 6 kg te gaan).
Uiteindelijk wil ik naar de 85 kg, op 1 januari 2015.
Gewoon volhouden en niet terugvallen lijkt me.
In mijn omgeving kan en mag ik er niet meer over praten, ze worden er gek van en zijn misschien ook ietwat jaloers.
Vandaar dat ik hier mijn ei probeer kwijt te raken.
ZX spectrum &gt; Amiga 500 &gt; PC &gt; PC &gt; PC &gt; Wii &gt; PS3 &gt; ICS
pi_130127319
Welkom! Er zijn wel een paar mannen hier, maar meer vrouwen.
Je bent goed bezig en dieeten is ook nergens voor nodig, gewoon gezond eten is top en dat proberen de meesten hier ook te doen, omdat dat een patroon is dat je vol kan houden ook nadat je je streefgewicht bereikt heb :)
pi_130127383
Klinkt als een goed plan, welkom sorcees!
pi_130127797
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:38 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Valt toch wel mee? Het is gewoon brood. Het idee is dat het weer eens wat anders is.
Volgens fatsecret is een pitabroodje dubbel zoveel kcal als een volkoren boterham, wel iets minder vet en iets meer eiwit. Qua vezels heeft de boterham een fractie meer, daar had ik het grootste verschil verwacht.
pi_130127808
Welkom sorcees en succes! Klinkt goed overdacht en haalbaar!
pi_130127964
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens fatsecret is een pitabroodje dubbel zoveel kcal als een volkoren boterham, wel iets minder vet en iets meer eiwit. Qua vezels heeft de boterham een fractie meer, daar had ik het grootste verschil verwacht.
Verschilt per merk. Dit zijn kleintjes, rond de 130 kcal. En dan eet ik er een ipv twee en meestal vul ik ze zonder ander beleg dan groente of met een klein beetje hummus om het minder droog te maken. Netto is het dus zeker niet calorierijke dan belegd brood.

Nou ja, en verder hoef ik ook niet helemaal te veranderen in een konijn. ;-)
pi_130128087
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:11 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Verschilt per merk. Dit zijn kleintjes, rond de 130 kcal. En dan eet ik er een ipv twee en meestal vul ik ze zonder ander beleg dan groente of met een klein beetje hummus om het minder droog te maken. Netto is het dus zeker niet calorierijke dan belegd brood.

Klopt dan toch, want een volkoren boterham is ongeveer 67 kcal.

Het maakt me verder niet uit, hoor, ik bedoelde er niets mee, ik vroeg het me eigenlijk zelf even af toen ik je post lach "het is gewoon brood" :)

Veranderen in een konijn lijkt me niet nodig, nee :D
pi_130128576
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt dan toch, want een volkoren boterham is ongeveer 67 kcal.

Het maakt me verder niet uit, hoor, ik bedoelde er niets mee, ik vroeg het me eigenlijk zelf even af toen ik je post lach "het is gewoon brood" :)

Veranderen in een konijn lijkt me niet nodig, nee :D
Ik reken altijd 80 voor een boterham, vandaar. :-)
pi_130128650
Ik ben niet bezig met calorien tellen, een aantal jaren met mijn partner meegeweest naar WW.
De recepten zijn soms wel lekker maar soms ook wel omslachtig en niet praktisch voor alledag.
Maar de belangrijkste ingredienten om succesvol af te vallen zijn toch wel wilskracht en motivatie, met een portie gezond verstand.

Ik wist de afgelopen jaren ook wel dat ik niet goed bezig was maar hield altijd mezelf voor de gek, ik denk dat iedereen dat wel kent.
pi_130128669
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kom ook vrij gemakkelijk aan een tekort van 4500 per week, en dan moet ik zelfs nog moeite doen om genoeg te eten. Dus in combinatie met sporten lijkt het me heel goed haalbaar zonder onder de 1200 kcal te komen.

Ik wil er zelf nog 9 kg af, maar ik zou ook al blij zijn met 5 kg. Gek eigenlijk dat ik dat jaloerse gevoel ook heb als het gaat om mensen die veel harder afvallen, want die wegen vaak veel meer en bovendien wil ik helemaal niet snel afvallen. Ik wil vooral een toffer lichaam, strakker. Het zit zo voorgeprogrammeerd in mijn hoofd dat het cijfer op de weegschaal allesbepalend is. Ik moet mezelf er voortdurend aan herinneren dat dat niet zo is.
Ik moet inderdaad ook eerder moeite doen om genoeg te eten, dan dat ik bewust honger zit te hebben.

Die jaloersheid blijft toch wel. Zo ben ik vaak jaloers op mensen die een stuk kleiner zijn en al een enorm verschil zien als ze 10 kilo af zijn gevallen. 10 kilo over 1.85m zie je toch een stuk minder goed dan 10 kilo over 1.50m. Tenminste, dat gevoel heb ik.
pi_130128718
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:11 schreef LadyOracle het volgende:

Nee, bovendien zijn er ook hele dikke konijnen, dus alleen maar groente is ook geen succesgarantie.
pi_130128798
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:31 schreef sorcees het volgende:
Ik ben niet bezig met calorien tellen, een aantal jaren met mijn partner meegeweest naar WW.
De recepten zijn soms wel lekker maar soms ook wel omslachtig en niet praktisch voor alledag.
Maar de belangrijkste ingredienten om succesvol af te vallen zijn toch wel wilskracht en motivatie, met een portie gezond verstand.

Ik wist de afgelopen jaren ook wel dat ik niet goed bezig was maar hield altijd mezelf voor de gek, ik denk dat iedereen dat wel kent.
Heeft WW specifieke recepten? Ik dacht altijd dat het voornamelijk een manier van puntentellen was.

Ik houd helemaal niet van een dieet met vastgestelde recepten. :@
pi_130128981
WW geeft zelfs boeken met recepten uit , die kun je kopen, zoals alles bij WW, niets voor niets.
Ze hebben zelfs eigen calorie-arm snoep etc., ook te koop voor duur!
pi_130129013
Mijn grootste probleem is dat ik heel graag eet en bijna alles lekker vind.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:40:35 #106
5428 crew  miss_sly
pi_130129031
WW kun je ook prima doen zonder recepten!
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:41:14 #107
5428 crew  miss_sly
pi_130129062
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:40 schreef sorcees het volgende:
Mijn grootste probleem is dat ik heel graag eet en bijna alles lekker vind.
Je mag ook eten, ook lekkere dingen, alleen wat minder. En jezelf vaker ertoe zetten een gezondere keus te maken :)
pi_130129118
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je mag ook eten, ook lekkere dingen, alleen wat minder. En jezelf vaker ertoe zetten een gezondere keus te maken :)
Ik moet zelfs eten ;)
Maar inderdaad, kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
pi_130129420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

de waarde die meestal aan pitabroodjes wordt gegeven klopt niet - goed op de verpakking kijken. Amerikaanse pitta's zijn veel groter bijvoorbeeld.

een standaard boterham weegt in die apps vaak 30 gram, terwijl de meeste hollandse boterhammen toch echt 45-50 gram wegen...

niks mis met pittabrood, niet veel vezels, maar voor de verandering leuk toch? volkoren pitta nog beter.

(in de US leefde ik op pittabrood, dat was het enige brood zonder suiker/zoetmakers dat de supermarkten daar verkochten. toen ik met vriendje in berkeley was hadden ze daar gelukkig wel goed brood O+ )
Kwak
pi_130129455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:39 schreef sorcees het volgende:
WW geeft zelfs boeken met recepten uit , die kun je kopen, zoals alles bij WW, niets voor niets.
Ze hebben zelfs eigen calorie-arm snoep etc., ook te koop voor duur!
ja dag, ik koop geen WW producten hoor, en de recepten vind ik ook niks. ik doe t gewoon met mijn eigen eten, de punten als stok achter de deur. werkt tot nu toe goed!
Kwak
pi_130129597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja dag, ik koop geen WW producten hoor, en de recepten vind ik ook niks. ik doe t gewoon met mijn eigen eten, de punten als stok achter de deur. werkt tot nu toe goed!
Mee eens!
Als het werkt dan is het toch ok!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:58:51 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130129672
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik moet inderdaad ook eerder moeite doen om genoeg te eten, dan dat ik bewust honger zit te hebben.

Die jaloersheid blijft toch wel. Zo ben ik vaak jaloers op mensen die een stuk kleiner zijn en al een enorm verschil zien als ze 10 kilo af zijn gevallen. 10 kilo over 1.85m zie je toch een stuk minder goed dan 10 kilo over 1.50m. Tenminste, dat gevoel heb ik.
Ik ben 165 en je ziet 2 kilo bijvoorbeeld al enorm. 10 kilo is bij mij het verschil tussen vrij dik en redelijk slank. Toch lijkt lang zijn me juist een voordeel. Een paar extra kilo's aankomen valt niet erg op.
pi_130130303
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:58 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik ben 165 en je ziet 2 kilo bijvoorbeeld al enorm. 10 kilo is bij mij het verschil tussen vrij dik en redelijk slank. Toch lijkt lang zijn me juist een voordeel. Een paar extra kilo's aankomen valt niet erg op.
Het is niet alsof de kilo's er langzamer bij komen als je lang bent.

Nadeel van lang zijn is dat het gewicht - in absolute zin - nog steeds hoog is. Wanneer ik 100 kilo weeg, dan heb ik een gezond gewicht (BMI is dan precies 25), terwijl akelig veel mensen dat als een extreem hoge waarde zien.
Ze moesten eens weten...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_130130480
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:38 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Pita is eerder wit brood dus je mist een hoop gezonde stoffen, zoals vezels.
Het heeft ook meer kcal maar goed dat is niet het belangrijkste.

Ik zou pita's niet standaard voor brood vervangen als je wilt afvallen.
In het weekend voor de lekker bijvoorbeeld kan wel eens een keertje.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:28:44 #115
5428 crew  miss_sly
pi_130130563
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat van die vezels valt dus reuze mee, dat verschil is echt minimaal.
pi_130130568
Welkom sorcees!
pi_130130588
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat van die vezels valt dus reuze mee, dat verschil is echt minimaal.
Ow?
Overal waar ik kijk heeft een pitabroodje de helft minder vezels dan volkorenbrood.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:30:21 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130130617
Ik denk dat als die pita's binnen je kcal's voor een dag passen, je voldoende voedingsstoffen, eiwitten, vezels enz. binnenkrijgt door wat je verder eet en je ze mager belegt, er niks mis mee is. Je moet een modus operandi vinden die bij jou past.

Welkom Sorcees! Tof dat je je levensstijl gaat veranderen. Post eens een lijstje van wat je normaal gesproken eet op een dag? Misschien hebben we al wat tips voor je :)

Ik heb absoluut nog geen trek in mijn appel, heb zelfs de komkommer van bij de lunch nog niet helemaal op, dus ik sla de middag-t over. Omdat ik om 7 uur op het paard moet zitten, eet ik sowieso vroeg, dus kan best. Eet ik die appel vanavond wel met kaneel uit de magnetron. Nom!
pi_130130674
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:30 schreef Tink89 het volgende:
Ik denk dat als die pita's binnen je kcal's voor een dag passen, je voldoende voedingsstoffen, eiwitten, vezels enz. binnenkrijgt door wat je verder eet en je ze mager belegt, er niks mis mee is. Je moet een modus operandi vinden die bij jou past.

Dat is ook weer zo, maar dan moet je wel zeker weten dat je ze met de rest binnen krijgt ;)
Anders is het makkelijker om voor vezelrijk voedsel te kiezen.
Ik eet sowieso geen brood als O & L.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:32:30 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130130683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ow?
Overal waar ik kijk heeft een pitabroodje de helft minder vezels dan volkorenbrood.
Waar kijk jij dan? Volgens fatsecret.nl heeft een volkoren boterham 1,1 gr vezels en een pitabroodje met een doorsnede van 13,5 cm 1 gr vezels. En het is 67 vs 124 kcals, in pitabrood zit meer eiwit en minder vet...
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:34:12 #122
5428 crew  miss_sly
pi_130130748
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Waar kijk jij dan? Volgens fatsecret.nl heeft een volkoren boterham 1,1 gr vezels en een pitabroodje met een doorsnede van 13,5 cm 1 gr vezels. En het is 67 vs 124 kcals, in pitabrood zit meer eiwit en minder vet...
Dat postte ik eerder ook al :)
Ik was nieuwsgierig, omdat brood=brood en toen kwam ik dit ook al tegen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:35:46 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130130800
quote:
Die doen alles per 100 gram, wat op zich goed vergelijken is, maar niet als je 1 volkoren vervangt voor 1 pitabroodje, omdat een pitabroodje meer is. Ik vergelijk liever wat ik eerst at met wat ik nu at en bekijk dan de voedingswaarden...
pi_130130840
Vandaag:
O: bruine boterham met oude kaas, bruine boterham met rauwe ham
T: 4 pruimen en een appel
L: musli met halfvolle vanille yochurt
T: 2 appels
4 uurtje: muslireep (net voor ik via een omweg voor de extra km naar huis fiets, 30 km/h gem.).
D: BBQ, zonder saus, zonder huzarensalade, volkorenstokbrood, kruidenboter en max. 2 biertjes, het is feest vanavond, moet kunnen.

Verder zwarte koffie (te veel) 2 liter water en een vers sapje.
pi_130130874
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Die doen alles per 100 gram, wat op zich goed vergelijken is, maar niet als je 1 volkoren vervangt voor 1 pitabroodje, omdat een pitabroodje meer is. Ik vergelijk liever wat ik eerst at met wat ik nu at en bekijk dan de voedingswaarden...
Dat is waar.
En als er zoiets is zoals volkoren pita's zoals Kwak zegt.
Dan is het helemaal goed natuurlijk.

Maar ik probeer brood vooral te vermijden, behalve op sportdagen als het niet anders kan.
pi_130130957
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:36 schreef sorcees het volgende:
Vandaag:
4 uurtje: muslireep (net voor ik via een omweg voor de extra km naar huis fiets, 30 km/h gem.).
D: BBQ, zonder saus, zonder huzarensalade, volkorenstokbrood, kruidenboter en max. 2 biertjes, het is feest vanavond, moet kunnen.

Je bent nieuw dus ik weet niet of je meteen tips wilt

Zo ja:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:45:22 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130131071
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:36 schreef sorcees het volgende:
Vandaag:

Op zich helemaal geen vreselijk slecht lijstje hoor, al best goed bezig! Wat me wel opvalt is dat je ochtendtussendoortje best veel suikers bevat. Als je nou eens de pruimen in wat yoghurt of kwark doet? Daar zit je wat langer vol van. Sowieso bevat je lijstje veel fruit. Fruit is beter dan koek, maar er zit toch nog best wat suiker is. 7 stuks fruit en fruitsap is misschien wat veel van het goede.

Verder zou je de verpakkingen van je producten eens kunnen lezen. In muesli en in mueslirepen zit vaak veel meer suiker dan je zou verwachten. Misschien valt het bij jouw varianten reuze mee, maar misschien ook niet.

Ow, en van volkorenbrood zit je langer vol dan bruin, terwijl het niet echt anders smaakt :)

Als ik te hard van stapel loop, mag je het ook zeggen btw, ik word nogal enthousiast van nieuwe lijstjes!
pi_130131368
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Op zich helemaal geen vreselijk slecht lijstje hoor, al best goed bezig! Wat me wel opvalt is dat je ochtendtussendoortje best veel suikers bevat. Als je nou eens de pruimen in wat yoghurt of kwark doet? Daar zit je wat langer vol van. Sowieso bevat je lijstje veel fruit. Fruit is beter dan koek, maar er zit toch nog best wat suiker is. 7 stuks fruit en fruitsap is misschien wat veel van het goede.

Verder zou je de verpakkingen van je producten eens kunnen lezen. In muesli en in mueslirepen zit vaak veel meer suiker dan je zou verwachten. Misschien valt het bij jouw varianten reuze mee, maar misschien ook niet.

Ow, en van volkorenbrood zit je langer vol dan bruin, terwijl het niet echt anders smaakt :)

Als ik te hard van stapel loop, mag je het ook zeggen btw, ik word nogal enthousiast van nieuwe lijstjes!
Met bruin bedoel ik volkoren, sorry voor de onduidelijkheid.
Verder sport ik veel en heb ik wel wat extra suikers nodig voordat ik op de racefiets stap.
Ik verbruik meer dan 3000 kcal. per dag, met een "dieet" van 1600 - 2000 zit ik al op het randje van verantwoord bezig zijn.
Maar het goede nieuws is dat ik gisteren door een supermakt liep, langs de drop, langs de chips en langs de stroopwafels, en ik had er helemaal geen zin in.
Dan is de motivatie echt makkelijker.
pi_130131545
Heb je zoveel extra suikers nodig om te sporten?
Ik dacht altijd dat je dan andere voedingsstoffen nodig had (het eerst in eiwit enzo moest zoeken).

Wat doe je qua sport? want op je lijstje staat maar 1x fietsen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:10:54 #130
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_130131880
ik moet meer eten en ik moet 4x per week sporten _O- Ik dacht dat ik over een jaar wel strak was, ik verwacht een half jaar :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_130131927
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:10 schreef Qwea het volgende:
ik moet meer eten en ik moet 4x per week sporten _O- Ik dacht dat ik over een jaar wel strak was, ik verwacht een half jaar :')
pics ^O^
pi_130132087
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik eet bijna geheel plantaardig op een enkel getrakteerd koekje na. Met zoveel groente ben ik niet bang voor een gebrek aan vezels ;-)

Vandaag ook al een bak spinazie met tomaten, komkommer, wortels, noten en dadels op. En ja, ook witte pitabroodjes. :-p
pi_130132356
Dat wist ik niet :)
pi_130132534
Sporten, 1,5 uur per dag, racefiets, HF 130-155.
Dat alleen is al goed voor 1000 kCal.
pi_130132639
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:31 schreef sorcees het volgende:
Sporten, 1,5 uur per dag, racefiets, HF 130-155.
Dat alleen is al goed voor 1000 kCal.
Maar kan je dan niet beter dingen zoals kwark/gekookt eitje/groente/vette vis eten en niet al die suikers?
pi_130132917
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar kan je dan niet beter dingen zoals kwark/gekookt eitje/groente/vette vis eten en niet al die suikers?
joh hou eens op met alle koolhydraten suikers te noemen! en volgens mij is er vaak genoeg ook in slank verteld dat je op dagen dat je veel beweegt wel meer koolhydraten kan eten (zelfs door mensen van de carb-politie) omdat je meer directe energie verbruikt (je verbruikt je glycogeen dus kun je dat weer aanvullen).
Kwak
pi_130132943
scorcees, goed bezig! ^O^ Ik zie er alleen een valkuil in dat je weinig eet en afvallen ziet als een kwestie van discipline en motivatie. Zou je de kilo's er niet ook af willen houden? Denk je niet dat je misschien beter wat meer kunt eten, vooral aangezien je daar juist van houdt? Ik ben ook een bulk-eter en ik ben er erg alert op dat ik mezelf niet te veel ontzeg. Je lijf goed voeden is ook van belang en bovendien moet je een patroon vinden dat je een leven lang vol kunt houden.
pi_130132975
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

joh hou eens op met alle koolhydraten suikers te noemen! en volgens mij is er vaak genoeg ook in slank verteld dat je op dagen dat je veel beweegt wel meer koolhydraten kan eten (zelfs door mensen van de carb-politie) omdat je meer directe energie verbruikt (je verbruikt je glycogeen dus kun je dat weer aanvullen).
Hij zegt zelf dat hij suikers nodig heeft om te sporten en ik vroeg me af of dat zo is? Want dat weet ik niet.
Het ging niet om de carbs in zijn lijstje.

En doe eens niet zo aangevallen joh.
pi_130132989
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
scorcees, goed bezig! ^O^ Ik zie er alleen een valkuil in dat je weinig eet en afvallen ziet als een kwestie van discipline en motivatie. Zou je de kilo's er niet ook af willen houden? Denk je niet dat je misschien beter wat meer kunt eten, vooral aangezien je daar juist van houdt? Ik ben ook een bulk-eter en ik ben er erg alert op dat ik mezelf niet te veel ontzeg. Je lijf goed voeden is ook van belang en bovendien moet je een patroon vinden dat je een leven lang vol kunt houden.
Wat is er precies weinig aan zijn lijstje? Ik zie op regelmatige momenten eten, de hoeveelheden staan er niet bij, maar als het normale porties zijn, dan lijkt het me zeker niet te weinig.
pi_130133034
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat is er precies weinig aan zijn lijstje? Ik zie op regelmatige momenten eten, de hoeveelheden staan er niet bij, maar als het normale porties zijn, dan lijkt het me zeker niet te weinig.
Het is een man en hij is vrij groot toch?
En dan in combinatie met veel sporten is het niet heel veel.
pi_130133050
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

nou ja, volwassen mannen verbruiken normaal gesproken 2500 kcal, hij verfietst er 1000, en eet 1600 kcal... dat is wat krapjes.

ik vind 2 boterhammen wat weinig 's morgens, en dan muesli met yoghurt als lunch... mijn dunne vriendje eet ook 8 boterhammen per dag...
Kwak
pi_130133069
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hij zegt zelf dat hij suikers nodig heeft om te sporten en ik vroeg me af of dat zo is? Want dat weet ik niet.
Het ging niet om de carbs in zijn lijstje.

En doe eens niet zo aangevallen joh.
ik voel me niet aangevallen, ik zit me aan je te ergeren :)
al een aantal topics lang :)
Kwak
pi_130133101
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik voel me niet aangevallen, ik zit me aan je te ergeren :)
al een aantal topics lang :)
Er is een negeeroptie als je een abo hebt.
pi_130133107
Ow is het weer zover?

* douche-eendje pakt een bak wortels :7
pi_130133173
quote:

ik vind 2 boterhammen wat weinig 's morgens, en dan muesli met yoghurt als lunch... mijn dunne vriendje eet ook 8 boterhammen per dag...
Ja dat. Twee boterhammen 's ochtends, bak muesli 's middags en tussendoortjes. Dat is weinig voor een man die ook nog eens veel beweegt en niet heel licht is. Al is het natuurlijk maar één dag en kunnen de hoeveelheden van de barbecue de boel compenseren natuurlijk. Maar ik las dat scorcees tussen 1600 en 2000 kcal per dag zit en dat is weinig gezien de factoren die ik al noemde. Dat is het bereik waar ik zo'n beetje tussen zit met een lager gewicht en minder beweging.
pi_130133232
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja dat. Twee boterhammen 's ochtends, bak muesli 's middags en tussendoortjes. Dat is weinig voor een man die ook nog eens veel beweegt en niet heel licht is. Al is het natuurlijk maar één dag en kunnen de hoeveelheden van de barbecue de boel compenseren natuurlijk. Maar ik las dat scorcees tussen 1600 en 2000 kcal per dag zit en dat is weinig gezien de factoren die ik al noemde. Dat is het bereik waar ik zo'n beetje tussen zit met een lager gewicht en minder beweging.
Me too.
Maar inderdaad misschien in combinatie met de BBQ klopt het wel.
Gewoon lijstjes blijven posten sorcees.
Heb je trouwens Endomondo dan kan je leuk de route en snelheid van je fietsen bijhouden.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:53:22 #148
5428 crew  miss_sly
pi_130133274
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:48 schreef douche-eendje het volgende:
Ow is het weer zover?

* douche-eendje pakt een bak wortels :7
Popcorn is toch helemaal zo slecht niet, mits geen suiker of zout :P
pi_130133365
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Popcorn is toch helemaal zo slecht niet, mits geen suiker of zout :P
maar wortels maken meer herrie en daarom toffer.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:57:00 #150
5428 crew  miss_sly
pi_130133410
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

maar wortels maken meer herrie en daarom toffer.
Ja, die kraken zo lekker :D
pi_130133431
quote:

[..]

nou ja, volwassen mannen verbruiken normaal gesproken 2500 kcal, hij verfietst er 1000, en eet 1600 kcal... dat is wat krapjes.

Persoonlijk tel ik sport nooit mee in de kcal berekening. Alles wat ik verbrand vind ik leuk, maar vind ik geen reden om daarom maar meer te eten.

Maarja, misschien is het wat aan de lage kant. Maar als die er zich lekker bij voelt, zou ik er niet teveel aan veranderen. Het ziet er best gezond uit. Ben benieuwd hoe een dag zonder BBQ eruit ziet en of er dan misschien wat meer groenten bij komt.
pi_130133432
Ik mag geen wortels eten. -O-
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:58:19 #153
5428 crew  miss_sly
pi_130133454
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mag geen wortels eten. -O-
Wrom niet?
pi_130133489
Ik deel ze met mn 2 konijnen O+
pi_130133494
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:57 schreef Myraela het volgende:

Maarja, misschien is het wat aan de lage kant. Maar als die er zich lekker bij voelt, zou ik er niet teveel aan veranderen. Het ziet er best gezond uit. Ben benieuwd hoe een dag zonder BBQ eruit ziet en of er dan misschien wat meer groenten bij komt.
Vind ik ook hoor, doen waar je je lekker bij voelt. Maar in combinatie met 'je moet het op wilskracht doen' gaan bij mij wat alarmbellen af. In een periode weinig eten om af te vallen is tricky als je daarna weer normaal gaat eten. Maar dat zijn algemeenheden natuurlijk. Voor de een is het een valkuil, voor de ander is het net het zetje in de rug om permanent minder en gezonder te eten.
pi_130133514
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wrom niet?
Omdat ze lawaai maken en daar ergert mijn lief zich aan. Appels gedoogt hij als ik ze in een andere ruimte eet.
pi_130133516
En bah, ik drink weer eens veel te weinig. Zit al de hele dag met hetzelfde flesje water. :')
pi_130133555
Dat is ook jammer Claudia.
Ook vervelend voor je vriend/man als hij zo'n last heeft van etensgeluiden.
pi_130133576
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:00 schreef Myraela het volgende:
En bah, ik drink weer eens veel te weinig. Zit al de hele dag met hetzelfde flesje water. :')
o|O
Kopje thee zetten misschien?
pi_130133604
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:01 schreef Sarabi het volgende:
Dat is ook jammer Claudia.
Ook vervelend voor je vriend/man als hij zo'n last heeft van etensgeluiden.
Hij heeft meer last van het stellen van onmogelijk hoge eisen aan de persoon waar hij mee samenwoont, als je het mij vraagt. :+
pi_130133612
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind ik ook hoor, doen waar je je lekker bij voelt. Maar in combinatie met 'je moet het op wilskracht doen' gaan bij mij wat alarmbellen af. In een periode weinig eten om af te vallen is tricky als je daarna weer normaal gaat eten. Maar dat zijn algemeenheden natuurlijk. Voor de een is het een valkuil, voor de ander is het net het zetje in de rug om permanent minder en gezonder te eten.
ik denk dat mannen daar misschien ook beter in zijn/het meer zo zien :') ;(
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat ze lawaai maken en daar ergert mijn lief zich aan. Appels gedoogt hij als ik ze in een andere ruimte eet.
O+ ik klaag ook regelmatig tegen mijn lief, maar hij mag wel alles gewoon eten
Kwak
pi_130133619
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij heeft meer last van het stellen van onmogelijk hoge eisen aan de persoon waar hij mee samenwoont, als je het mij vraagt. :+
:D aha
Daar tegenover heb jij toch ook wel wat hoge eisen gesteld mag ik dan hopen? ;)
pi_130133628
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

o|O
Kopje thee zetten misschien?
Misschien doe ik dat zo wel ja, ik heb wat nieuwe smaakjes gehaald. Hopelijk lust ik ze zonder suiker.
pi_130133641
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Misschien doe ik dat zo wel ja, ik heb wat nieuwe smaakjes gehaald. Hopelijk lust ik ze zonder suiker.
Altijd goed om te proberen.
Welke smaakjes?
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:04:50 #165
5428 crew  miss_sly
pi_130133675
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens mij ook :D
pi_130133702
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:D aha
Daar tegenover heb jij toch ook wel wat hoge eisen gesteld mag ik dan hopen? ;)
Hij moet ons gezamenlijk inkomen verdienen, de boodschappen doen en elke dag koken.
pi_130133798
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Altijd goed om te proberen.
Welke smaakjes?
Vanille en iets met peer.

Ik had bij een high tea een keer enorm lekkere vanille thee. Hopelijk lijkt dit er een beetje op.
pi_130133809
Dat klinkt beter Claudia ^O^
pi_130133824
@Myraela vanille kan inderdaad erg lekker zijn. Let us know hoe het was.
pi_130133868
Ik eet op het moment wat weinig, maar de kilo's vliegen er nu af en ik voel me goed, dat motiveert ook.
Uiteindelijk wil ik gewoon eten, 1x opscheppen en voor kwaliteit gaan, niet voor kwantiteit.
Nu zit mijn BMI op 32, ik kom van 34 en ik hem voor mezelf een aantal milestones gezet.
De eerste is 100 kg is ongeveer BMI = 30.
Doel is 85 kg, en dat vasthouden.
Als het zover is kijk ik wel verder, maar eerst nieuwe kleren kopen dan!
pi_130133966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:11 schreef sorcees het volgende:
Ik eet op het moment wat weinig, maar de kilo's vliegen er nu af en ik voel me goed, dat motiveert ook.
Dat is wel waar, zeker als de eerste kilo's eraf zijn is het vaak makkelijker door te gaan. Ik zou het ook niet kunnen als de eerste kilo's niet snel gingen.
pi_130133984
Met fietsen wil ik ook de vetverbranding op gang helpen, en die dan aan de gang houden, het z.g. na-ijl effect.
Maar helemaal zonder koolhydraten/suikers/carbs. voel ik me smorgens te flauw en duizelig, dat vermijden dus.
Ik ben wel vermoeider en slaap dus meer, wel lekker eigenlijk.
Mij vroegere vreetbuien kwamen vooral 'savonds en 'snachts opzetten, en dan gelijk een XL zak cheese onion chips met 2 biertjes in mijn eentje erdoorheen jagen en dan niet slapen kunnen :o
pi_130134016
Dat is ook een (van de vele) redenen waarom op gewicht blijven moeilijker is.
Dan heb je die motivatie niet meer.
pi_130134028
Hamsterweken bij de Albert Heijn. :9 Ben mijn boodschappen aan het bestellen en heb al meer dan 30 euro korting. Ik hou ervan. :')
pi_130134037
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:14 schreef sorcees het volgende:

Ik ben wel vermoeider en slaap dus meer, wel lekker eigenlijk.

Dat lijkt me ook zeker een gezond teken ^O^
pi_130134142
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij moet ons gezamenlijk inkomen verdienen, de boodschappen doen en elke dag koken.
Bedoel het niet vervelend hoor, maar voel je je dan niet heel afhankelijk? Ik vind het al heel vervelend dat mijn vriend meer verdient dan ik.
pi_130134161
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:15 schreef Sarabi het volgende:
Dat is ook een (van de vele) redenen waarom op gewicht blijven moeilijker is.
Dan heb je die motivatie niet meer.
Ik denk dat het vooral moeilijk is als het patroon waarmee je afviel niet iets was wat je geautomatiseerd had en levenslang vol kon houden. Dat is namelijk wat je uiteindelijk toch moet bereiken, dat gezond en met mate eten vanzelfsprekend is en min of meer vanzelf gaat.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:20:51 #178
5428 crew  miss_sly
pi_130134175
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:19 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Bedoel het niet vervelend hoor, maar voel je je dan niet heel afhankelijk? Ik vind het al heel vervelend dat mijn vriend meer verdient dan ik.
Claudia is een heel afhankelijk persoontje, hoor, die vindt dat helemaal niet erg.
pi_130134189
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral moeilijk is als het patroon waarmee je afviel niet iets was wat je geautomatiseerd had en levenslang vol kon houden. Dat is namelijk wat je uiteindelijk toch moet bereiken, dat gezond en met mate eten vanzelfsprekend is en min of meer vanzelf gaat.
Zeker :Y daarom zei ik ook een van de vele (vele) redenen.
Ik weet nog steeds niet echt wat het nu bij mij is geweest.....waarschijnlijk een combinatie van dingen.
pi_130134207
quote:

[..]

Ik heb er ook geen problemen mee.
Ik hou wel van de ouderwetse rolpatronen :D
pi_130134209
quote:

[..]

Het was maar een grapje. Ik heb altijd gewoon gewerkt en ben nu werkloos maar zoek wel.
pi_130134395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zeker :Y daarom zei ik ook een van de vele (vele) redenen.
Ik weet nog steeds niet echt wat het nu bij mij is geweest.....waarschijnlijk een combinatie van dingen.
Misschien een combinatie tussen vrij weinig eten, hoge eisen hebben in de vorm van een vrij laag streefgewicht, en externe stressfactoren zoals een scriptie? Dat zijn voor de meeste mensen wel redenen om weer aan te komen, denk ik. Bij mij kwam het door de zwangerschap waarin ik m'n routines kwijtraakte. Maar ik ben ook toen niet enorm veel aangekomen, dus ik kwam niet in de buurt van mijn oude gewicht.
pi_130134434
Ja dat klinkt wel redelijk als hoe het is gegaan.....
Dus proberen daar van te leren deze keer.
pi_130134536
Ik denk dat ik in de eindfase van m'n scriptie ook wel aangekomen ben, en na het overlijden van m'n vader. Daarom ben ik er deze keer des te alerter op dat ik met het afronden van m'n proefschrift niet ga snaaien. Mijn doel is om in december op mijn promotiegelegenheid er stralend en belachelijk slank uit te zien.
pi_130134575
Dat gaat je vast lukken Claudia *O*
Je ziet er sowieso al super uit :@
pi_130134591
Ik verwacht dat als ik eenmaal op gewicht ben ik door het vermijden van vreetbuien en excessief snoepen en door het achterwege laten van doordeweekse alcohol wel mijn gewicht kan handhaven.
pi_130134632
Ik weeg me elke dag, ik weet, dat is niet goed en niet normaal.
Maar ik wil het wel weten, herkennen jullie dit?
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:35:07 #188
5428 crew  miss_sly
pi_130134672
Ja hoor, ik weeg me ook iedere dag. Niet dat ik op zich iets met de individuele metingen doe, als ik maar een dalende lijn zie, ben ik tevreden. En die dalende lijn mag best over langere tijd zijn, hoeft niet binnen twee dagen :)
pi_130134676
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:33 schreef sorcees het volgende:
Zo lang het niet obsessief wordt is het geen probleem.
En niet schrikken als het een dag opeens lager of hoger is, maar de trendlijn in de gaten houden.
Vele in dit topic wegen zich dagelijks volgens mij.
pi_130134840
quote:
Ik weeg me 2 keer per dag (na het opstaan en voor het slapen gaan). Alleen die van het opstaan registreer ik.

Elke dag wegen is op zich niet erg, als je je maar goed bewust bent van hoe het werkt, dat een dag goed en netjes eten en veel bewegen toch een hogere score kan opleveren.

Welkom trouwens :)
It was delicious.
pi_130134900
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:57 schreef Myraela het volgende:

Persoonlijk tel ik sport nooit mee in de kcal berekening. Alles wat ik verbrand vind ik leuk, maar vind ik geen reden om daarom maar meer te eten.

Ik maak geen calorieberekeningen, maar neem sport wel mee in mijn dagelijkse, eh, beeldvorming.
Wanneer ik vind dat ik teveel gegeten gesnackt heb dan heb ik de neiging om wat extra te gaan bewegen.
Op zich geen heel goede manier, maar werkt voor mij wel en is natuurlijk beter dan niets doen.
It was delicious.
pi_130134928
Ja, de trendlijn is wel belangrijk, soms komt er ook weer wat bij, maar na 2 dagen zit ik dan toch weer lager.
Geeft wel een ontevreden gevoel, en onbewust ga je op zo een dag echt hongeren.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:44:22 #193
5428 crew  miss_sly
pi_130134976
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:43 schreef sorcees het volgende:
Ja, de trendlijn is wel belangrijk, soms komt er ook weer wat bij, maar na 2 dagen zit ik dan toch weer lager.
En dat is dus niet goed, toch? Gewoon die dag gezond eten en bewegen.
pi_130134984
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:43 schreef sorcees het volgende:

Dat moet je dan weer echt niet doen.
Misschien is het voor jou dan wel beter om niet dagelijks te wegen.
pi_130135106
Nou, ik geloof dat ik klaar ben in het slank-topic :{

nou maar zorgen dat ik niet teveel ruzie met jou maak hier, Sarabi 8-)
Kwak
pi_130135138
quote:
Ja. :') Op mijn slechte dagen weeg ik me soms wel 7 keer op een dag.

Nu probeer ik mezelf overigens tot maandag niet te wegen. Dan ben ik jarig en mijn cadeautje voor mezelf gaat het nummertje op de weegschaal zijn. O+ Hoop ik dan maar. :')
pi_130135263
en t mooiste is: door t hele gezeik heb ik helemaal geen zin meer om brownies te bakken en eten, en nu heb ik 12 ww punten (ca 500 kcal) te weinig op mijn lijstje en niks om t mee op te vullen :')
Kwak
pi_130135315
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef kwakz0r het volgende:

Ik weet niet wat ik moet zeggen Kwak.
Ik vind je echt aardig maar het is geen goed teken als je zo snel gefrustreerd raakt van posts daar en hier.
Maar negeer mij gewoon hier als het echt vervelend is.
pi_130135333
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:53 schreef kwakz0r het volgende:
en t mooiste is: door t hele gezeik heb ik helemaal geen zin meer om brownies te bakken en eten, en nu heb ik 12 ww punten (ca 500 kcal) te weinig op mijn lijstje en niks om t mee op te vullen :')
Geen lekker gezond spul in huis?
Of kan je vriend iets meenemen?
pi_130135373
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef kwakz0r het volgende:

Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar laat jezelf niet zo makkelijk op de kast jagen joh. Mensen reageren op wat ze zien, jij geeft toch ook je mening op het lijstje van een ander? Het is allemaal niet zo persoonlijk.
pi_130135387
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik moet zeggen Kwak.
Ik vind je echt aardig maar het is geen goed teken als je zo snel gefrustreerd raakt van posts daar en hier.
Maar negeer mij gewoon hier als het echt vervelend is.
ik denk dat we t wel redden ;) ik ben geen wrak hoor...
Kwak
pi_130135411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik denk dat we t wel redden ;) ik ben geen wrak hoor...
Goedzo :)
Nog leuke plannen dit weekend?
pi_130135454
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar laat jezelf niet zo makkelijk op de kast jagen joh. Mensen reageren op wat ze zien, jij geeft toch ook je mening op het lijstje van een ander? Het is allemaal niet zo persoonlijk.
mja, ik ben heel gevoelig voor wat mensen van me vinden, en heb de neiging me dan te gaan verdedigen als ik denk dat mensen me niet/verkeerd begrijpen. blijkbaar vatten normale mensen dat juist op als een teken van zwakte/hun gelijk.

en de achtergrond is w.m.b. dat ik weinig positieve feedback kreeg als ik iets goed deed, en negatieve feeedback op elke scheet, terwijl dat soort dingen bij anderen genegeerd worden. maar waarschijnlijk lok ik het zelf uit ja, met mijn heftige reacties.
Kwak
pi_130135535
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

en de achtergrond is w.m.b. dat ik weinig positieve feedback kreeg als ik iets goed deed, en negatieve feeedback op elke scheet, terwijl dat soort dingen bij anderen genegeerd worden. maar waarschijnlijk lok ik het zelf uit ja, met mijn heftige reacties.
Dat herken ik ook wel uit slank, maarja misschien omdat we juist nog zoveel overgewicht hebben.
pi_130135538
Ik vind niet dat je je druk maakt om niets, kwak. Voor mij voelt het minder beladen omdat ik casual mee lees en niet emotioneel investeer in de relaties daar, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar als je dat wel doet (en laten we wel wezen, daar kun je ook veel steun aan ontlenen) dan is het gewoon vervelend om elke keer dat koolhydraatgezeur te lezen en kritiek te krijgen waar maar marginaal steun tegenover staat.

Moet je voorstellen dat ik het zelfs al koolhydraatgezeur vind terwijl ik juist wel suiker vermijd en de hoeveelheden brood en pasta probeer te beperken. :Y)
pi_130135553
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Goedzo :)
Nog leuke plannen dit weekend?
ja, naar mijn tante in Anna Paulowna om de auto die ze meebetaald heeft te laten zien (op zich is dat niet heel leuk, relatie is een beetje moeilijk, maar t is wel een uitje)
dan zondag met broertje naar de film en uit eten
en maandag en dinsdag bij een andere tante op bezoek/logeren.

daarna ga ik ongeveer om de dag in de UB/instituutsbieb zitten om te werken aan afstuderen/proefschrift en de andere dagen heb ik afspraken met vriendinnen.
Kwak
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:03:36 #207
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130135587
Zo, dat was een interessante middag :)

Bijna sushi :9
And eternity in an hour.
pi_130135608
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:03 schreef _Dido_ het volgende:

Ja!!!!! hahaha
pi_130135622
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:03 schreef _Dido_ het volgende:
Zo, dat was een interessante middag :)

je was in den haag toch? interessante haagse plannen? *aagje*
Kwak
pi_130135625
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja, ik ben heel gevoelig voor wat mensen van me vinden, en heb de neiging me dan te gaan verdedigen als ik denk dat mensen me niet/verkeerd begrijpen. blijkbaar vatten normale mensen dat juist op als een teken van zwakte/hun gelijk.

Ach, mensen zijn vaak wel enthousiast over de grote resultaten, streef gehaald of iets, maar die ene kilo die voor jou misschien een overwinning was, valt voor hun weinig om over te zeggen.

Zelf ben ik ook maar weinig van de "wat goed van je!" posts, ik bedoel, je weet zelf wel dat het goed is toch? Dan hoef ik dat niet meer te reageren. Al snap ik wel dat het fijn is om te horen, bedoel, ik hoor het zelf ook graag.
pi_130135638
@Kwak goed dat je ook leuke dingen doet tussen het afstuderen door, succes met de laatste loodjes!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:06:47 #212
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130135688
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

je was in den haag toch? interessante haagse plannen? *aagje*
ik had minimeet met An24.

Nu naar den haag. Weinig concrete plannen. Sushi, filmpje, strand (begreep dat er vuurwerk was dit weekend). En het station bekijken!
And eternity in an hour.
pi_130135749
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef Myraela het volgende:

Zelf ben ik ook maar weinig van de "wat goed van je!" posts, ik bedoel, je weet zelf wel dat het goed is toch? Dan hoef ik dat niet meer te reageren. Al snap ik wel dat het fijn is om te horen, bedoel, ik hoor het zelf ook graag.
Online heerst er cultuur van kritiek leveren. Of het nou om twitter gaat of om een forum: hordes mensen laten maar wat graag zien dat ze ergens kritisch op kunnen zijn. Hoe vaak lees je nou: "Hey, ik vond dat televisieprogramma gewoon goed"? Daar komt ook nog eens bij dat tevreden mensen minder de neiging hebben om waar dan ook te posten dan ontevreden mensen, waardoor je al gauw online meer over problemen dan over successen leest.

Maar er is ook niks mis mee om te zeggen: "Wat goed van je!" Als iemand daarmee geholpen is - fijn. Het moet ook niet als een verplichting voelen natuurlijk, als er maar wat balans is in een topic.
pi_130135777
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ach, mensen zijn vaak wel enthousiast over de grote resultaten, streef gehaald of iets, maar die ene kilo die voor jou misschien een overwinning was, valt voor hun weinig om over te zeggen.

nou ja, vorige week was me de mantel uitgeveegd over dat ik in mijn vakantie drie keer patat had gegeten in 3 weken, en dat ik een kilo was aangekomen. dus ik had wel iets van reactie verwacht nu er 1,6 weer af is... ;) anders post ik ook niet elke scheet en ik verwacht ook geen applaus van iedereen heur :P
Kwak
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:10:22 #215
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130135786
Laat maar, metadiscussie :P
And eternity in an hour.
pi_130135795
Ik vond de laatste tijd juist dat er alleen nog maar gejubeld werd om elke gram die werd afgevallen en verder niet kritisch naar elkaar werd gekeken.
pi_130135824
laten we vooral niet meta-discussies gaan houden over andere topics, ik had ook eigenlijk niet hier moeten posten dat ik daar stopte, maar dat was vooral ivm dubbelposters/ex-posters....
Kwak
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:12:52 #218
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130135875
Eensch :Y
And eternity in an hour.
pi_130135885
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou ja, vorige week was me de mantel uitgeveegd over dat ik in mijn vakantie drie keer patat had gegeten in 3 weken, en dat ik een kilo was aangekomen. dus ik had wel iets van reactie verwacht nu er 1,6 weer af is... ;) anders post ik ook niet elke scheet en ik verwacht ook geen applaus van iedereen heur :P
Nouja, ik weet niet hoe jij hebt gepost dat je drie keer patat had gegeten op vakantie, maar over het algemeen is vakantie bij bijna iedereen wel een excuus om wat vaker te zondigen.

Veel van de reacties die je krijgt, zitten in de manier waarop je dingen post. En wat jij onthoud, onthouden andere mensen vaak niet.

Zo krijg ik vaak commentaar dat ik te weinig eet. Maar als ik dan eens een lijstje post met iets erin wat er niet in zou moeten staan, krijg ik dat te horen. Jij ziet het als een groter geheel, voor andere is het vaak een individuele post of dag.
pi_130136058
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:13 schreef Myraela het volgende:

Zo krijg ik vaak commentaar dat ik te weinig eet. Maar als ik dan eens een lijstje post met iets erin wat er niet in zou moeten staan, krijg ik dat te horen. Jij ziet het als een groter geheel, voor andere is het vaak een individuele post of dag.
Ja, is ook zo.

Ik merk het zelf trouwens heel goed als ik papers van studenten corrigeer of artikelen van collega's beoordeel, dat ik ernaar kijk met een 'kan ik iets ontdekken wat hier fout aan is'-oog. Daar heeft de anders immers het meest aan, toch? Maar zelf vind ik het ook best lastig om een stuk waar ik hard aan gewerkt heb terug te krijgen vol met commentaar. Constructief? Ongetwijfeld. Rot? Ook. Ik probeer nu vaker ook te zeggen wat ik goed vind. Maar volgens mijn lerares Frans al was ik goed in het geven van opbouwend commentaar. :7
pi_130136099
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nouja, ik weet niet hoe jij hebt gepost dat je drie keer patat had gegeten op vakantie, maar over het algemeen is vakantie bij bijna iedereen wel een excuus om wat vaker te zondigen.

Veel van de reacties die je krijgt, zitten in de manier waarop je dingen post. En wat jij onthoud, onthouden andere mensen vaak niet.

oh daar ligt het vast ook aan. maar mijn conclusie dat ik niet in de topiccultuur pas is niet zo vreemd dan, toch?
Kwak
pi_130136133
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, is ook zo.

Ik merk het zelf trouwens heel goed als ik papers van studenten corrigeer of artikelen van collega's beoordeel, dat ik ernaar kijk met een 'kan ik iets ontdekken wat hier fout aan is'-oog. Daar heeft de anders immers het meest aan, toch? Maar zelf vind ik het ook best lastig om een stuk waar ik hard aan gewerkt heb terug te krijgen vol met commentaar. Constructief? Ongetwijfeld. Rot? Ook. Ik probeer nu vaker ook te zeggen wat ik goed vind. Maar volgens mijn lerares Frans al was ik goed in het geven van opbouwend commentaar. :7
Dat is inderdaad wel een goed voorbeeld.
pi_130136360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

oh daar ligt het vast ook aan. maar mijn conclusie dat ik niet in de topiccultuur pas is niet zo vreemd dan, toch?
Weet ik niet, volgens mij had je altijd het gevoel daar juist wel lekker te zitten. Ik voel me er niet lekker, niet door de mensen, maar omdat ik echt wil "diëten" en niet zoveel bezig ben met verantwoord leven en daardoor langzaam af te vallen.
pi_130136473
edit: weg, want ik wilde niet meer cross-topic roddelen :P
Kwak
pi_130136513
Bleh wachten totdat je gaat eten is stom
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:33:08 #226
5428 crew  miss_sly
pi_130136559
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Weet ik niet, volgens mij had je altijd het gevoel daar juist wel lekker te zitten. Ik voel me er niet lekker, niet door de mensen, maar omdat ik echt wil "diëten" en niet zoveel bezig ben met verantwoord leven en daardoor langzaam af te vallen.
Dat is toch wat de meesten hier ook doen? Tenminste, die indruk had ik. Misschien is er hier meer ruimte om het anders te doen, soms.
pi_130136764
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is toch wat de meesten hier ook doen? Tenminste, die indruk had ik. Misschien is er hier meer ruimte om het anders te doen, soms.
Denk dat het ongeveer 50-50 is.
pi_130136850
iemand nog tips voor tussendoortjes? vriendje komt zo thuis en dan ga ik al koken...

heb in huis:
zoutjes (nee)
half gerookt kipfileetje (geen zin in)
1 paprika
4 augurkenparten
crackers (meh)

ik wil wel paprika en augurk eten, maar daarmee kom ik niet aan mn kcals...
Kwak
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:43:25 #229
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130136881
slank is kut, dieetclub hooligans F-side
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_130136901
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:42 schreef kwakz0r het volgende:
iemand nog tips voor tussendoortjes? vriendje komt zo thuis en dan ga ik al koken...

heb in huis:
zoutjes (nee)
half gerookt kipfileetje (geen zin in)
1 paprika
4 augurkenparten
crackers (meh)

ik wil wel paprika en augurk eten, maar daarmee kom ik niet aan mn kcals...
Heb je nog brownie? *)
pi_130136916
:') !
Kwak
pi_130136924
Tja Kwak gewoon eten waar je zin in hebt.
Dan maar een dagje niet aan je kcal komen toch?
pi_130136928
:*
pi_130136986
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb je nog brownie? *)
raap me op _O-

nee, die moest ik nog maken, had een stukje op mn lijstje gezet vanmiddag maar had t nog niet eens gemaakt, en toen de hele discussie explodeerde had ik geen zin meer om te bakken. maar ik had t dus keurig in mijn lijstje gepland. damnit. en ik had vriendje er al helemaal lekker mee gemaakt, vanavond film en een brownie om te vieren dat hij zijn proeftijd heeft gehaald en werk heeft tot december fulltime en we dus niet in een doos hoeven te gaan wonen(ipv naar de bioscoop want dat kost geld en we zijn zo goed aan t sparen).... en nu heb ik t niet gemaakt... en nu ben ik chaggo, want ik heb niks wat ik wil eten...
Kwak
pi_130137026
Kan je/of je vriend niet even langs de winkel?
Sjaggo blijven de hele avond is ook niet leuk.
pi_130137030
Goede reden voor een stukje brownie *O* *O*
pi_130137053
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:47 schreef Sarabi het volgende:
Kan je/of je vriend niet even langs de winkel?
Sjaggo blijven de hele avond is ook niet leuk.
nee, want ik weet al waar ik zin in heb, en dat mag ik niet van mezelf :')

het begint met c en eindigt op hocola.
Kwak
pi_130137055
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

raap me op _O-

nee, die moest ik nog maken, had een stukje op mn lijstje gezet vanmiddag maar had t nog niet eens gemaakt, en toen de hele discussie explodeerde had ik geen zin meer om te bakken. maar ik had t dus keurig in mijn lijstje gepland. damnit. en ik had vriendje er al helemaal lekker mee gemaakt, vanavond film en een brownie om te vieren dat hij zijn proeftijd heeft gehaald en werk heeft tot december fulltime en we dus niet in een doos hoeven te gaan wonen(ipv naar de bioscoop want dat kost geld en we zijn zo goed aan t sparen).... en nu heb ik t niet gemaakt... en nu ben ik chaggo, want ik heb niks wat ik wil eten...
Maak gewoon die brownie, of haal iets voor hem.

Vind het wel knap dat je het dan in je lijstje zet, maar aan de andere kant snap ik niet helemaal waarom je dan niet gewoon tegen jezelf kan zeggen van "vanavond brownie, yay" en 's middags nog iets anders eet.
pi_130137074
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, want ik weet al waar ik zin in heb, en dat mag ik niet van mezelf :')

het begint met c en eindigt op hocola.
:D niets gezonds dat je kan verzinnen?
En was het echt zo erg dat jullie anders moesten gaan verhuizen?
pi_130137095
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:48 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maak gewoon die brownie, of haal iets voor hem.

Vind het wel knap dat je het dan in je lijstje zet, maar aan de andere kant snap ik niet helemaal waarom je dan niet gewoon tegen jezelf kan zeggen van "vanavond brownie, yay" en 's middags nog iets anders eet.
omdat ik me er op verheugde twee keer van die heerlijke brownie van mij te genieten, 'één brokje s middags, en één brokje 's avonds. :')

I am made of fail...
Kwak
pi_130137109
Al is een beetje baanzekerheid in deze tijd wel heerlijk. O+ Mijn vriend krijgt binnenkort waarschijnlijk ook een contract aangeboden. O+
pi_130137116
Enige probleem met zelf iets maken is altijd dat het domweg te veel wordt. Dat is dan wel weer jammer. (en mijn buren zijn niet leuk en mijn collega's op dieet, dus daar kan ik het ook niet kwijt)
pi_130137143
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:D niets gezonds dat je kan verzinnen?
En was het echt zo erg dat jullie anders moesten gaan verhuizen?
nou, mijn loon gaat op (zolang ik nog collegegeld en belastingdienst moet betalen) en zijn studi is de helft van de vaste lasten en de helft van het boodschappenbudget, en dan blijft er nog een heel klein beetje over voor zijn persoonlijke lasten. dus ja, dan komen we zo 500 euro per maand tekort. dat kan ik niet heel lang in mn eentje opvangen nee...
Kwak
pi_130137159
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

omdat ik me er op verheugde twee keer van die heerlijke brownie van mij te genieten, 'één brokje s middags, en één brokje 's avonds. :')

I am made of fail...
De volgende keer gewoon of/of en niet en/en (nouja nu is het helemaan iets natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel).
Maar wel genieten natuurlijk.
pi_130137206
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou, mijn loon gaat op (zolang ik nog collegegeld en belastingdienst moet betalen) en zijn studi is de helft van de vaste lasten en de helft van het boodschappenbudget, en dan blijft er nog een heel klein beetje over voor zijn persoonlijke lasten. dus ja, dan komen we zo 500 euro per maand tekort. dat kan ik niet heel lang in mn eentje opvangen nee...
Owja ik ging er niet van uit dat hij stufi had.
Daarom lukte het bij ons nog wel toen ik stopte met studeren.
Fijn dat jullie je daar in ieder geval geen zorgen meer over hoeven te maken *O*
Misschien kan ie nog champagne meenemen om het te vieren :D (ja ik ben een alcoholist)
pi_130137226
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

De volgende keer gewoon of/of en niet en/en (nouja nu is het helemaan iets natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel).
normaal gesproken, voor ik weer op ging letten, zou ik s avonds 4-6 stukjes eten, dus wat dat betreft vind ik mijn spreiding van 2 brokjes best wel goed van mezelf. :') de rest zou ik in porties van 2 in de vriezer doen (een stukje is 2 bij 4 cm ongeveer, 2 stukjes samen is t formaat van een brownie in een koffietent)
Kwak
pi_130137234
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:51 schreef Sarabi het volgende:

Maar als je nou een normaal stukje brownie in tweeën zou doen en dan 's morgens een stukje neemt en 's avonds, dan is dat eigenlijk gewoon hetzelfde.
pi_130137239
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

I am made of fail...
Ach, ik begrijp het wel. En ergens heb je erg veel discipline door het van te voren in te plannen. Aan de andere kant zijn juist die dubbele momentjes makkelijk weg te halen als je een beetje af wilt vallen. Gewoon één keer goed genieten, daar van te voren naar uit kijken en achteraf van nagenieten. O+
pi_130137246
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Owja ik ging er niet van uit dat hij stufi had.
Daarom lukte het bij ons nog wel toen ik stopte met studeren.
Fijn dat jullie je daar in ieder geval geen zorgen meer over hoeven te maken *O*
Misschien kan ie nog champagne meenemen om het te vieren :D (ja ik ben een alcoholist)
dan eet ik liever chocola/brownie :D

(er staat serieus een klein flesje rothschild in de koelkast)
Kwak
pi_130137292
Ligt inderdaad ook helemaal aan de porties.
pi_130137312
Ik heb mezelf net volgepropt met roerbakgroente. Ross is zelf een soort kentucky fried chicken aan het maken en dat maakt hij echt goddelijk lekker, maar ik wilde het per se niet hebben. En nu zit ik propvol en hoef ik het niet 8-)
pi_130137349
Lekker gevoel is dat he Isa :)
pi_130137411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mezelf net volgepropt met roerbakgroente. Ross is zelf een soort kentucky fried chicken aan het maken en dat maakt hij echt goddelijk lekker, maar ik wilde het per se niet hebben. En nu zit ik propvol en hoef ik het niet 8-)
Dat je dat kan weerstaan. :9

Al heb ik al een paar keer voor het personeelseten kippenpootjes gemaakt, en vervolgens zelf braaf wat salade gepakt. :') Maar gebakken kip is wel een zwakke plek hoor. :')

Ik heb hier de salade al klaar staan voor de wraps als m'n vriend zo thuis komt. :9 nomnomnom.
pi_130137413
m'n rauwkost is ook op :')

morgenvroeg boodschappen doen....
Kwak
pi_130137626
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:56 schreef Sarabi het volgende:
Lekker gevoel is dat he Isa :)
De groente was ook heel erg lekker *O* Gelukkig ben ik ook dol op groente, dat scheelt qua maagvulling.

En Myraela, het lukt me ook vaak niet hoor :@ En hij had ook donuts gehaald, en daar wilde ik óók al niets van. Al met al een goede reden voor een verzadigd gevoel.

Winkels zijn nog open, kwak! Ik weet niet hoe veel moeite dat is?
pi_130137667
Vandaag overigens wel 3 uur gesport :') Beetje overkill, ben helemaal stram als ik nu van de stoel op sta.
pi_130137925
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De groente was ook heel erg lekker *O* Gelukkig ben ik ook dol op groente, dat scheelt qua maagvulling.

En Myraela, het lukt me ook vaak niet hoor :@ En hij had ook donuts gehaald, en daar wilde ik óók al niets van. Al met al een goede reden voor een verzadigd gevoel.

Winkels zijn nog open, kwak! Ik weet niet hoe veel moeite dat is?
teveel. ik heb eten voor vanavond, paprika en augurk voor tussendoor, en ontbijt voor morgen. als ik nu naar de winkel ga koop ik zooi, :N
Kwak
pi_130138008
Maar beter niet doen dan :Y
pi_130138782
Ik ging een sportbh kopen. Nou ja, that failed. Zelfs speciaalzaken hebben geen 80F op voorraad 8)7
pi_130142266
Ik heb 60 km gefietst vandaag en nu ben voldaan maar moe *) Ik eet nogal veel brood tegenwoordig, lekker makkelijk en vind het steeds lekkerder. En Tink appels met kaneel :9~ Ik ga er morgen van de winkel meebrengen :D

Dit weekend zijn het hier ook mosselen, heb er al zin in. Het is lang geleden dat ik nog eens paella heb gemaakt, zou ik ook nog wel eens kunnen doen. Zou je dat ook in porties kunnen invriezen? Ik vries normaal alleen sauzen in en kook de rijst of pasta op het moment zelf. Iemand ervaring met ingevroren rijst of het nog te eten is?
pi_130143992
Hallo!
Na een poosje mee te hebben gelezen, nu besloten ook actief mee te posten.
Na verschillende afvalpogingen gedaan te hebben, met kortstondig resultaat, is de knop een dikke maand geleden omgegaan. Resultaat tot nu toe -6,4 kilo. Nu weet ik dat de eerste kilo's er het snelst afgaan, dus lijkt me dit een mooi moment om me hier eens te gaan mengen :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:08:18 #262
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130144632
Sushi :9 en net naar de super geweest en geen troep meegenomen voor ons filmavondje. Zou ik normaal wel doen, ook al zit ik al vol.
And eternity in an hour.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:08:47 #263
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130144654
quote:
18s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:33 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ging een sportbh kopen. Nou ja, that failed. Zelfs speciaalzaken hebben geen 80F op voorraad 8)7
www.kiesdejuistesportbeha.nl :Y
And eternity in an hour.
pi_130145803
quote:
Maar ik wil er gewoon een (liefst meerdere :') ) in een winkel passen, kijken of ie goed zit, afrekenen en naar huis. Online shoppen faal ik altijd in :')
pi_130145872
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:53 schreef Luke83 het volgende:
Hallo!
Na een poosje mee te hebben gelezen, nu besloten ook actief mee te posten.
Na verschillende afvalpogingen gedaan te hebben, met kortstondig resultaat, is de knop een dikke maand geleden omgegaan. Resultaat tot nu toe -6,4 kilo. Nu weet ik dat de eerste kilo's er het snelst afgaan, dus lijkt me dit een mooi moment om me hier eens te gaan mengen :)
Welkom!

Hoe pak je het aan en wat is je doel?
It was delicious.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:31:05 #266
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130148216
BJ heeft 2 prachtige dochters gekregen en ze is mooi slank gebleven. Zij is pas een goed voorbeeld!

Voor mensen die moeite hebben met lijstjes.
Doe misschien elke dag saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai, plan wat je wil eten, maak voor jezelf een O, L, D met T's als je wil.
Plannen is toch nog steeds het belangrijkst, meer nog dat wat je naar binnen werkt op een dag.
Bepaal voor jezelf wat je het best ligt.
Voor sommigen vult kwark goed, voor veel ook niet
Voor sommigen vult volikorenbrood goed, voor veel ook niet.

Hou rekening met wat je lekker vind en neem daar de gezondere keuzes in.

Een kroket is helemaal niet zo slecht en ontzettend lekker... Ik zou zeggen; geniet ervan met een lekkere mosterd!
Maar je kan dezelfde kroket ook eten met een witte bol, mayonaise en een bakje patat erbij. Dat scheelt de wereld, echt!

Gegrilde groente zoals paprika, uien, champignons, courgette... heerlijk! Zo'n lekker smaakje in de grillpan
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:53:48 #267
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130149310
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:36 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Maar ik wil er gewoon een (liefst meerdere :') ) in een winkel passen, kijken of ie goed zit, afrekenen en naar huis. Online shoppen faal ik altijd in :')
je kunt ook langsgaan bij deze dame in Almere :Y
And eternity in an hour.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:54:13 #268
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130149324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:31 schreef uniekhoorn het volgende:
BJ heeft 2 prachtige dochters gekregen en ze is mooi slank gebleven. Zij is pas een goed voorbeeld!

Voor mensen die moeite hebben met lijstjes.
Doe misschien elke dag saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai, plan wat je wil eten, maak voor jezelf een O, L, D met T's als je wil.
Plannen is toch nog steeds het belangrijkst, meer nog dat wat je naar binnen werkt op een dag.
Bepaal voor jezelf wat je het best ligt.
Voor sommigen vult kwark goed, voor veel ook niet
Voor sommigen vult volikorenbrood goed, voor veel ook niet.

Hou rekening met wat je lekker vind en neem daar de gezondere keuzes in.

Een kroket is helemaal niet zo slecht en ontzettend lekker... Ik zou zeggen; geniet ervan met een lekkere mosterd!
Maar je kan dezelfde kroket ook eten met een witte bol, mayonaise en een bakje patat erbij. Dat scheelt de wereld, echt!

Gegrilde groente zoals paprika, uien, champignons, courgette... heerlijk! Zo'n lekker smaakje in de grillpan
uniek! :W :*
And eternity in an hour.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:56:04 #269
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130149392
7 jaar verder en nog steeds 20 kilo kwijt, ik ben er blij mee hoor :)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:10:17 #270
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130149901
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:56 schreef Sjeen het volgende:
7 jaar verder en nog steeds 20 kilo kwijt, ik ben er blij mee hoor :)
Al gezocht bij de gevonden voorwerpen :P
Knap hoor!
Heb jij je eetpatroon en / of sportpatroon blijvend omgegooid?
En mis je wat?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:24:37 #271
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130150604
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:10 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Knap hoor!
En mis je wat?
pff ik zal nog eens zwaaien :{w
And eternity in an hour.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:26:56 #272
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130150733
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:24 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

pff ik zal nog eens zwaaien :{w
Ja doe geen moeite :{w

* uniekhoorn houdt sowieso wel een beetje van Dido

Lekker genoten van je sushi en van DH?
pi_130150961
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:53 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

je kunt ook langsgaan bij deze dame in Almere :Y
Mweh, Alkmaar - Almere is nou niet echt iets dat je vrijwillig doet :P
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:36:09 #274
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130151184
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mweh, Alkmaar - Almere is nou niet echt iets dat je vrijwillig doet :P
tja of je laat iets opsturen :P ik heb daar twee Freya sportbeha's vandaan, 80g. Je kunt moeilijk doen en stad en land afreizen in de hoop dat ze érgens iets hebben of iets bestellen bij een site waar ze meer dan genoeg keus hebben :P
And eternity in an hour.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:36:29 #275
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130151205
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:26 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja doe geen moeite :{w

* uniekhoorn houdt sowieso wel een beetje van Dido

Lekker genoten van je sushi en van DH?
:Y :9
And eternity in an hour.
pi_130151278
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:36 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

tja of je laat iets opsturen :P ik heb daar twee Freya sportbeha's vandaan, 80g. Je kunt moeilijk doen en stad en land afreizen in de hoop dat ze érgens iets hebben of iets bestellen bij een site waar ze meer dan genoeg keus hebben :P
Ik vind het gewoon vooral stom dat overal maatje "gangbaar" lijkt te hangen. Is een grotere cupmaat dan zoiets vreemds, terwijl teveel vrouwen de verkeerde bh-maat dragen? :?
pi_130158033
Ze hebben wel veel regen op Lowlands, onze meiden. Of valt dat alleen in het noorden?
pi_130158086
En mijn moeder was gisteren de eerste om de legendarische ergerlijke woorden uit te spreken: Je moet niet meer afvallen hoor! Je bent mooi zo!

:{ Ik kan daar zo sacherijnig van worden :@

Heb maar gezegd dat een BMI boven de 30 nog steeds staat voor obesitas en dat betekent nog steeds ongezond te dik. Punt.
pi_130158415
Ik snap echt nooit waarom mensen dat zeggen. Hoor ook regelmatig "nee joh, je bent niet dik!" Mensen, ik heb een spiegel, en meetlint en een weegschaal, en ik ben niet achterlijk.

Soms bedoelen ze het misschien geruststellend, dat je er niet uitziet als het monster van Frankenstein ondanks een paar kilo extra, maar soms is het volgens mij echt bedoeld omdat ze het bedreigend vinden als je afvalt of er jaloers op zijn.

Maar goed, daarom <3 mannen <3 want die zeggen er of niks over, of ze zijn eerlijk, of ze staren gewoon naar je decolleté.
pi_130158441
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:43 schreef LadyOracle het volgende:
Maar goed, daarom <3 mannen <3 want die zeggen er of niks over, of ze zijn eerlijk, of ze staren gewoon naar je decolleté.
_O- :D

Nadat ik er tegenin ging zei mijn moeder nog: ja maar, ik bedoel dat je nu een normaal figuur hebt!
Het was lief bedoeld natuurlijk O+ En moeders zijn niet jaloers (de mijne in ieder geval echt niet), die willen gewoon dat hun dochters gelukkig zijn.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:48:41 #281
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130158457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nadat ik er tegenin ging zei mijn moeder nog: ja maar, ik bedoel dat je nu een normaal figuur hebt!
Het was lief bedoeld natuurlijk O+ En moeders zijn niet jaloers (de mijne in ieder geval echt niet), die willen gewoon dat hun dochters gelukkig zijn.
wilde ik net zeggen.

Mijn moeder zegt dat soort dingen ook en die boeit het echt niet dat haar dochter slanker is. Overigens is mijn moeder niet dik. Wel wat ingezakt :P
And eternity in an hour.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:50:03 #282
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_130158474
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Say what now _O-
Deathlift or Die.
pi_130158573
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:50 schreef Ethanolic het volgende:

Say what now _O-
Volgens mij heeft uniekhoorn het een beetje raar opgeschreven en bedoelt ze dat je best een kroketje kan eten. Maar dat het een heel ander verhaal wordt qua kcal als je datzelfde kroketje met een wit bolletje en patat met mayonaise eet (zoals de meeste mensen doen): dan is het gewoon een heel vette en slechte hap.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:00:17 #284
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_130158592
Ik hoop het voor haar. _O-
Deathlift or Die.
pi_130158620
Aangezien ze zelf héél veel en blijvend is afgevallen schat ik dat wel zo in ja :7
pi_130158642
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Aangezien ze zelf héél veel en blijvend is afgevallen schat ik dat wel zo in ja :7
Of het is gewoon een wonder dieet! Dan stap ik over, elke dag kroketjes en patat met mayo. :9

Ik had gisteren zo'n erge honger dat ik er maar niet in slaap van viel. Gelukkig uiteindelijk toch in slaap gevallen zonder nog eens iets te gaan eten. yay.
pi_130158689
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijne wel helaas. De ene dag zeiken dat ik dik was en er wat aan moest doen, de dag erna chocola meenemen en als ik dan niet hoefde 'maar dit is je favoriete chocola, en ik neem het speciaal voor jou mee' en het gewoon open maken en op bureau leggen he... Maar goed. Lang geleden. Spreek haar niet meer. Maar jaloezie kan dus ook echt bij moeders, ook tussen het beste voor je kind willen door...
pi_130158756
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:08 schreef LadyOracle het volgende:
Mijne wel helaas. De ene dag zeiken dat ik dik was en er wat aan moest doen, de dag erna chocola meenemen en als ik dan niet hoefde 'maar dit is je favoriete chocola, en ik neem het speciaal voor jou mee' en het gewoon open maken en op bureau leggen he... Maar goed. Lang geleden. Spreek haar niet meer. Maar jaloezie kan dus ook echt bij moeders, ook tussen het beste voor je kind willen door...
Wat triest zeg :{ Ik ben heel blij dat ik een schat van een moeder heb! Kan me ook zo moeilijk voorstellen dat moeders zo zijn zoals die van jou. Nooit echt moeder geworden, denk ik dan. Of zeg ik dat nu verkeerd?

Ik ben overigens nog steeds rustig oude dieettopics aan het terug lezen en het is wel een spiegel hoor. Ben aanbeland in het gedeelte waar het allemaal mis is gegaan en ik blijf wel posten, maar worstel toch heel erg met het eten. En ik weet dat ik na een tijdje dus ook niet meer post in de dieetclub en dat is de 'het kan me ook allemaal niets meer schelen' fase waarin ik alles eet waar ik maar zin in heb (welkom thuis, kilo's! :W :D )
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:21:52 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130158827
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:10 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Knap hoor!
En mis je wat?
ik eet bewuster... Dat lukt niet altijd overigens vandaar dat het niet al 7 jaar de 27 kilo die ik was afgevallen zijn, maar 'slechts' 20 kilo.

Ik heb een hele tijd start to run gedaan, maar daar werd ik niet echt vrolijk van. Volleybal wel, maar dat lukte ook met een BMI van 36 :') nu lukt het wel een stuk beter :D

En BJ is mijn heldin O+
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:43:50 #290
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130159066
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 08:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij heeft uniekhoorn het een beetje raar opgeschreven en bedoelt ze dat je best een kroketje kan eten. Maar dat het een heel ander verhaal wordt qua kcal als je datzelfde kroketje met een wit bolletje en patat met mayonaise eet (zoals de meeste mensen doen): dan is het gewoon een heel vette en slechte hap.
Datte. Soms in mijn enthousiasme, schrijf ik dingen nogal letterlijk. Thanks Isa.
pi_130159190
Zo, de planning voor de dag:

O1: beschuitje aardbeienjam, glaasje melk
S: Evy les 10
O2 (als in, over 10 minuten): havermout, stuk meloen.
L: 2 volkoren met kaas
T: Appel
D: Chinees
En er zullen nog wel wat hapjes/drankjes bijkomen want de chinees is tijdens een ABO-spelletjes-meet.

En ik ben geen ochtendloper. Het was wel lekker rustig op de weg, dat dan wel. Maar pfff, nog niet mijn ding zo in de vroege ochtend. Dat bootcamp 8 weken om half 10 's morgens gaat nog een uitdaging worden.
pi_130159319
We hebben ons niet gewogen! Daar kwamen we te laat mee, toen we al bezig waren met het nieuwe schema. Maandagavond maar even, voor we beginnen.

Leuke nieuwe dingen in de nieuwe routine, ik heb er zin in! Ons huidige schema is aangepast naar wat we doen (kilo's en niveaus) en de bedoeling is ene keer oude schema, andere keer nieuwe schema en we doen een keer steps & shape. Een leuke combi van cardio en kracht en cardio door kracht. Volgend jaar zomer zijn we vast helemaal in shape :D
pi_130159347
Morning :W

Gisteren lekker sushi gegeten en genoten van een paar drankjes.
Rest van het weekend verder een beetje op letten.
Ben erg benieuwd wat ik vanavond bij schoonfamilie voorgeschoteld krijg....
pi_130159427
Wat voor Chinees ga je vanavond eten, douche eendje? Afhaal of restaurant en heb je al nagedacht over welk gerecht? En ik begrijp dat je geen ochtendloper bent :Y Met hardlopen gaat het bij mij 's avonds ook allemaal gewoon soepeler. Maar je hebt wel les 10 gelopen *O*

Sarabi, ik kwam een lijstje van jou tegen in de oude topics (nu deden we in 2006 nog niet aan echte lijstjes, maar je somde op wat je op een dag at) en allemachtig, wat een crashdieet was dat zeg :o Succes vanavond! En als het te vet lijkt: de helft van een portie nemen?

Miss_sly, hebben jullie wel een nieuwe conditietest oid gedaan? Of alleen een nieuw schema gekregen?
pi_130159445
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat triest zeg :{ Ik ben heel blij dat ik een schat van een moeder heb! Kan me ook zo moeilijk voorstellen dat moeders zo zijn zoals die van jou. Nooit echt moeder geworden, denk ik dan. Of zeg ik dat nu verkeerd?
Mijn moeder wist inderdaad niet zo goed hoe ze moeder moet zijn. Ze had zelf ook het slechtst mogelijke voorbeeld gehad. Vergeleken daarmee deed ze het al een stuk beter, zeg maar. Het vervelende is, als je ouder bent snap je het allemaal wel, maar als kind ben je er gewoon niet tegen gewapend. Achteraf vallen me wel meer dingen op. Bijvoorbeeld dat ik volgens haar altijd zo snel te dik werd, en ik moest daarom als kleuter alle snoepjes die ik kreeg mee naar huis nemen en in een trommel stoppen, dan mocht ik daar in het weekend van eten. Maar ik had een paar jaar later wel een vol Flippo-album, en niet omdat ik die van andere mensen kreeg... Die dingen kloppen ook niet echt.
pi_130159451
Ik weet het Isa -O- jong & dom.
Ja anders ga ik inderdaad op de portie letten, komt vast goed :)
pi_130159513
Nee, ook geen conditietest, maar dat vind ik ook minder nodig. Ik merk zo wel dat mijn conditie enorm verbeterd is. Ik doe alle drie de cardio-apparaten nu twee niveaus hoger en kan daarbij een lagere hartslag aanhouden, bijvoorbeeld.

We hebben dus een tweede schema erbij: touwtje springen, push ups, pull ups (nou, dat is een uitdaging :') ), deadlift met kettle bell, roeien en een oefening voor de core. We zitten nu dus een beetje in het kracht honk :D We're moving up (ook letterlijk, want het krachthonk is bij ons een paar treden hoger wegens split level ;) ).
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:24:10 #298
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130159522
Ja jij at echt superweinig, Sarabi :P

Geen idee van mijn lijstje voor vandaag. Ontbeten met kwark, straks een broodje in de stad, vanavond Turkse tortilla's ws want niemand maakt ze zo lekker als M. :P verder heb ik zin in geld uitgeven en laat hier nu eens een heuleboel interessante winkels zijn 8-)
And eternity in an hour.
pi_130159542
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:24 schreef _Dido_ het volgende:
Ja jij at echt superweinig, Sarabi :P

Ik had in ieder geval geen moeite met 800kcal per dag
pi_130159558
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:23 schreef miss_sly het volgende:
Nee, ook geen conditietest, maar dat vind ik ook minder nodig. Ik merk zo wel dat mijn conditie enorm verbeterd is. Ik doe alle drie de cardio-apparaten nu twee niveaus hoger en kan daarbij een lagere hartslag aanhouden, bijvoorbeeld.

We hebben dus een tweede schema erbij: touwtje springen, push ups, pull ups (nou, dat is een uitdaging :') ), deadlift met kettle bell, roeien en een oefening voor de core. We zitten nu dus een beetje in het kracht honk :D We're moving up (ook letterlijk, want het krachthonk is bij ons een paar treden hoger wegens split level ;) ).
Succes met de pull ups _O- Ik krijg mijn gewicht niet omhoog tot aan de bar. Ja, een klein stukje wil wel. De bodybuildmevrouw met het kick-ass achterwerk deed gisteren 4 setjes van 12 pull ups :')
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:27:16 #301
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130159561
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik had in ieder geval geen moeite met 800kcal per dag
ik at ook te weinig. Als ik zo'n hongerig gevoel had vond ik dat een goed teken, want dan was ik aan het afvallen. Tja het hielp wel. Wat ging het zes jaar geleden nog makkelijk :'(
And eternity in an hour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')