SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Sarabi op 16-08-2013 10:27:02 ]
Met M. Na een halfjaar weer eens naar DH (tot nu toe kwam hij altijd hier ivm de kattenquote:
nou inderdaad! Sultana's, Evergreens en dergelijke koekjes hebben op een of andere manier een gezond imago, terwijl ze net zoveel suiker/vet/kcal bevatten als (vind ik) écht lekkere koekjes zoals Bastognes, Oreo's, wafeltjes...áls ik dan een koek wil, neem ik er wel een waarvan ik echt geniet!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:09 schreef Isabeau het volgende:
Vicky, tot over 2 weken!Héél veel plezier
De laatste keer dat ik een sultana heb gehad was toen ik op de verpakking keek hoeveel kcal er in 1 zo'n dun flutkoekje zatenDat was het me dus ècht niet waard
daar heb je veel lekkerdere tussendoortjes voor!
Is dat leuk? Ik wilde nog een les mee gaan doen met het vriendinnetje van mijn neefjequote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:52 schreef Vanyel het volgende:
Bij XCO gebruik je een buis met grit dat op en neer kan schuiven. Geen balletjes aan de uiteinden.
Heerlijke sport trouwens.
Ja XCO is leuk en ik voelde altijd goed m'n buikspieren erna!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat leuk? Ik wilde nog een les mee gaan doen met het vriendinnetje van mijn neefje
Dansen kan ik ook niet, dus dit lijkt me voor mij ook geschikterquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:07 schreef BananaPancake het volgende:
Ja XCO is leuk en ik voelde altijd goed m'n buikspieren erna!
Ik vond het altijd leuk om op de muziek te bewegen, maar niet echt te hoeven dansen in zo'n volle zaal zoals bij Zumba
Maar maar maar!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dansen kan ik ook niet, dus dit lijkt me voor mij ook geschikter
En hou eens op de sportschool te sponsoren(heb ik ook zo lang gedaan! zo jammer...)
ik heb vreselijke spierpijn aan de binnenkant van mijn bovenbenenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:07 schreef BananaPancake het volgende:
Ik had net m´n eerste hockeytraining en ik ben gesloopt! M'n conditie was gewoon echt slecht en daar baal ik wel van aangezien ik wel een sportschoolabonnement heb aangeschaft en gewoon weet dat ik er te weinig geweest ben en dat dat mijn eigen schuld is al had ik er wel m'n redenen voor.
Sjeen heb jij ook spierpijn?
Ik vond het heel leuk toen mijn lijf het nog aankon.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat leuk? Ik wilde nog een les mee gaan doen met het vriendinnetje van mijn neefje
Ja ook zo stom dat die koeken nog steeds als gezonde koeken op mijn werk wordt gezien.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
nou inderdaad! Sultana's, Evergreens en dergelijke koekjes hebben op een of andere manier een gezond imago, terwijl ze net zoveel suiker/vet/kcal bevatten als (vind ik) écht lekkere koekjes zoals Bastognes, Oreo's, wafeltjes...áls ik dan een koek wil, neem ik er wel een waarvan ik echt geniet!
Ik vind dit wel heel weinig... Is je lunch 1 bth met 1 ei en ga je daarna om 18:00 uur pas weer eten? Heb je dan niet 's avonds zo veel trek dat je meer eet dan je eigenlijk zou willen? Doe anders een appel tussendoor ofzo, dat kan ook als je onderweg bentquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:31 schreef _Dido_ het volgende:
Veel plezier, Vicky
Lijstje:
O: magere kwark, havermout, walnoten
T: banaan
L: koolhydraatarme bth met roomboter en een gebakken eitje, denk ik
D: sushi!
Vanmiddag (onder)weg, maar ga om 18.00 uur al dineren, dus dat komt goed.
Welk boek over bewust eten was dat precies, Sarabi?Ik wil ook wel zoiets lezen.
Vreemd begrip, vind ik dat.quote:
Als jij hoofdpijn hebt, ga je witte wijn drinken?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:41 schreef LadyOracle het volgende:
Gisteren
O: pita met rauwkost, handje noten, 2 dadels, kwart galiameloen
L: zelfde als ontbijt
T: mini stroopwafel (collega trakteerde)
D: tempehsalade, groene salade, paksoi, stukje tofu, maïskoekje, 2 vegan sushi, ijsthee (overal kleine beetjes van een buffet)
T: 2 witte wijn want hoofdpijn, 1 rijstzoutje
S: fietsen naar werk, restaurant en vergadering
Ik heb geen fruit in huis (alles ligt op het werk)! Misschien dat ik nog langs een supermarkt kom oidquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel heel weinig... Is je lunch 1 bth met 1 ei en ga je daarna om 18:00 uur pas weer eten? Heb je dan niet 's avonds zo veel trek dat je meer eet dan je eigenlijk zou willen? Doe anders een appel tussendoor ofzo, dat kan ook als je onderweg bent
Wel een beetje hequote:
Beck's dieetoplossing & Het geheim van slanke mensen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:31 schreef _Dido_ het volgende:
Veel plezier, Vicky
Lijstje:
O: magere kwark, havermout, walnoten
L: koolhydraatarme bth met roomboter en een gebakken eitje, denk ik
D: sushi!
Vanmiddag (onder)weg, maar ga om 18.00 uur al dineren, dus dat komt goed.
Welk boek over bewust eten was dat precies, Sarabi?Ik wil ook wel zoiets lezen.
Ik ook. Als je nu je all time low hebt bereikt, ben je lichter dan toen je een baby wasquote:
Pita's zijn niet de meest gezonde keuzes, maar ik weet niet wat het idee er achter was.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:41 schreef LadyOracle het volgende:
Gisteren
O: pita met rauwkost, handje noten, 2 dadels, kwart galiameloen
L: zelfde als ontbijt
T: mini stroopwafel (collega trakteerde)
D: tempehsalade, groene salade, paksoi, stukje tofu, maïskoekje, 2 vegan sushi, ijsthee (overal kleine beetjes van een buffet)
T: 2 witte wijn want hoofdpijn, 1 rijstzoutje
S: fietsen naar werk, restaurant en vergadering
Letterlijk wel, maar ik denk dat we allemaal wel een gewicht hebben wat voor ons het laagste gewicht ooit was.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:58 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik ook. Als je nu je all time low hebt bereikt, ben je lichter dan toen je een baby was
Dat was voor mij 6 jaar terug en daar wìl ik niet eens meer onder komen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:01 schreef Myraela het volgende:
Letterlijk wel, maar ik denk dat we allemaal wel een gewicht hebben wat voor ons het laagste gewicht ooit was.
Ik denk dat het vooral een woord is voor mensen die eerder een dieet hebben gedaan, maar weer terug zijn aangekomen. En als je dan eindelijk weer meer bent afgevallen, dan je was aangekomen. Dan heb je weer een ATL.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was voor mij 6 jaar terug en daar wìl ik niet eens meer onder komen.
"Laagste gewicht ooit" is hoe dan ook een idioot begrip. "Laagste gewicht sinds de middelbare/lagere school/mijn 20ste" is bijv wel logisch.
Ja, mijn babygewichtquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Letterlijk wel, maar ik denk dat we allemaal wel een gewicht hebben wat voor ons het laagste gewicht ooit was.
Ja, kleinere doelen, doe ik ook. Eerst naar een BMI van <25, Dan moet ik iets van 72,5 wegen, dus dan zijn we alweer 5 kg verderquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:15 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb ook ooit heel kort op 70 kilo gezeten maar ik denk dat 75 realistischer is.
Daarvoor moet ik nu 12 kilo kwijt...
Maar eerst kleinere doelennog 3 kilo totdat ik niet meer obees ben maar gewoon overgewicht heb.
En daarna is het doel om onder de 80 te komen.
En dan is het alweer 2014.
Iets van 22, geloof ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:21 schreef Sarabi het volgende:
Wat wat je bmi dan met 67 kilo?
Oja waarschijnlijk goed nieuwsmorgen geen BBQ maar mosselen eten.
Denk dat ik dat toch makkelijker gezonder kan houden.
Je bent nu weer ouder en wijzerquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit rond de 83-84 kg gezeten met de dieetclub en ik was op zoek naar wanneer en hoeveel precies en ik begon allemaal oude posts van mezelf te lezen, maar daar raak ik best depri vanMijn denkpatroon over het afvallen, hoe goed het gaat, hoeveel ik sport etc is hetzelfde als nu. Dus waarom zou de uiteindelijke uitkomst in de toekomst anders zijn? (namelijk terug jojo'en naar een veel hoger gewicht)
Hmm hopelijk zonder sausjes dan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:23 schreef Myraela het volgende:
Ik had gisteren mosselen, maar ik kan dat echt niet gezond. Want ik lust ze niet zonder sausje.En één van de laatste gisteren was ineens echt onwijs smerig. Dus nu ben ik helemaal afgekickt van mosselen.
Ik ben er serieus echt bang voor, dat het bijv over een paar maanden of anders volgend jaar weer compleet mis gaat. *diepe zucht* En ik ben niet de enige 'bekende naam' in die oude topics die nog steeds met haar gewicht worstelt. En een deel is inmiddels geopereerd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:24 schreef Sarabi het volgende:
Je bent nu weer ouder en wijzer
Maar nee ik begrijp je gevoel heel goed.
Een sausje van azijn en mosterd is erg lekker bij mosselen, en helemaal niet vet!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:23 schreef Myraela het volgende:
Ik had gisteren mosselen, maar ik kan dat echt niet gezond. Want ik lust ze niet zonder sausje.En één van de laatste gisteren was ineens echt onwijs smerig. Dus nu ben ik helemaal afgekickt van mosselen.
Ja....er zijn er maar weinig die niet geopereerd zijn maar wel succesvol zijn uit die tijd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben er serieus echt bang voor, dat het bijv over een paar maanden of anders volgend jaar weer compleet mis gaat. *diepe zucht* En ik ben niet de enige 'bekende naam' in die oude topics die nog steeds met haar gewicht worstelt. En een deel is inmiddels geopereerd.
Hoi! Ik ben er ook al erg lang, en ik ben geen succesverhaal, maar ik denk dat de enige manier om op gewicht te blijven is om een plan te hebben en je er dan aan te houden. En te beseffen dat je nooit klaar bent.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben er serieus echt bang voor, dat het bijv over een paar maanden of anders volgend jaar weer compleet mis gaat. *diepe zucht* En ik ben niet de enige 'bekende naam' in die oude topics die nog steeds met haar gewicht worstelt. En een deel is inmiddels geopereerd.
Maar uiteindelijk heb je dus een punt gehad waarop het omsloeg. Als je dit keer dat punt eerder kan herkennen, dan kun je jezelf ook weer eerder herstellen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar beessie-jen is het gelukt! En later uniekhoorn!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja....er zijn er maar weinig die niet geopereerd zijn maar wel succesvol zijn uit die tijd.
Maar goed, positief blijvenanders kan je nu al net zo goed stoppen.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:39 schreef kwakz0r het volgende:
Maar beessie-jen is het gelukt! En later uniekhoorn!
Hoezo niet impressive? Hartstikke goed bezig, dusquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:50 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik was vanochtend 1.6 kg lichter dan toen ik thuiskwam van vakantie een week geleden
Sta nu op -2.2 sinds ik begon 13 juli, en dat dus ondanks vakantie. Ben best wel trots. Ook al lijkt 2 kilo niet impressive misschien...
Dan gaan we ongeveer gelijk op.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:50 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik was vanochtend 1.6 kg lichter dan toen ik thuiskwam van vakantie een week geleden
Sta nu op -2.2 sinds ik begon 13 juli, en dat dus ondanks vakantie. Ben best wel trots. Ook al lijkt 2 kilo niet impressive misschien...
Wat miss_sly zegt!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:51 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo niet impressive? Hartstikke goed bezig, dus
Dat is een stom programma waarbij iedereen na afloop gewoon weer alles aankomtquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef Sarabi het volgende:
Ben je ook alweer begonnen met bewegen/sporten Kwak? Anders zal het straks misschien nog sneller gaan.
Ik ga uit van 1 a 2 kilo per maand. Maar zat net The Biggest Loser te kijken, daar verliezen ze gewoon tussen de 5 en 15 kilo per weekwat zou ik dan snel klaar zijn.
Nee, nog niet. Dus wie weet gaat t dan nog harder (of juist niet omdat ik natuurlijk monsterlijk gespierd ga wordenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef Sarabi het volgende:
Ben je ook alweer begonnen met bewegen/sporten Kwak? Anders zal het straks misschien nog sneller gaan.
Ik ga uit van 1 a 2 kilo per maand. Maar zat net The Biggest Loser te kijken, daar verliezen ze gewoon tussen de 5 en 15 kilo per weekwat zou ik dan snel klaar zijn.
Dat is best veel, als doel bedoel ik. Je bent ik hem kilo per week aangekomen neem ik aan? Ik ga nu ook hard maar gemiddeld is 1-2 kilo per maand eigenlijk het gezondste tempo en heeft de beste kans op volhouden. Juist omdat je dan niet zo obsessief aan de lijn bent als het goed is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef Myraela het volgende:
Ik wil eigenlijk een kilo per week afvallen.
Het maakt me alleen een beetje bang, telkens als ik mezelf weer in die afval-mode zet, ben ik echt obsessief bezig met alles dat met afvallen te maken heeft.Ik ben er denk ik 80% van de tijd dat ik wakker ben mee bezig.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Dus wie weet gaat t dan nog harder (of juist niet omdat ik natuurlijk monsterlijk gespierd ga worden).
Ik ben bij lange na geen kilo per week aangekomen. Gelukkig niet zeg.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is best veel, als doel bedoel ik. Je bent ik hem kilo per week aangekomen neem ik aan? Ik ga nu ook hard maar gemiddeld is 1-2 kilo per maand eigenlijk het gezondste tempo en heeft de beste kans op volhouden. Juist omdat je dan niet zo obsessief aan de lijn bent als het goed is.
Ik probeer mijn eten nu met achteraf in te voeren ipv te plannen, want dat maakt mij ook obsessief, en Ik weet best wat ik ongeveer kan/mag eten.
Ik heb een bmi rond de 30.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:49 schreef Sarabi het volgende:
Myraele hoeveel weeg jij eigenlijk?
Ik heb bij jou altijd het idee dat jij al een bmi van <25 hebt.
Ok. Maar toch is en kilo per week erg veel, vinden de professionals (artsen, dietisten). Algemeen aanvaardbaar als gezond tempo is gemiddeld een pond per week tot twee weken. Kan daar niks anders van maken.quote:
Een gedeelte met minder/gezonder eten en een gedeelte met meer bewegen. Dan valt 1000 op een dag best mee hoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ok. Maar toch is en kilo per week erg veel, vinden de professionals (artsen, dietisten). Algemeen aanvaardbaar als gezond tempo is gemiddeld een pond per week tot twee weken. Kan daar niks anders van maken.
Als je een kilo per week wilt afvallen moet je een kcal tekort van 7000-9000 per week realiseren. Dat is meer dan duizend per dag.
Ja. Lekkerder en werkt beter dan een Ibuprofen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als jij hoofdpijn hebt, ga je witte wijn drinken?
Valt toch wel mee? Het is gewoon brood. Het idee is dat het weer eens wat anders is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Pita's zijn niet de meest gezonde keuzes, maar ik weet niet wat het idee er achter was.
Ik kom ook vrij gemakkelijk aan een tekort van 4500 per week, en dan moet ik zelfs nog moeite doen om genoeg te eten. Dus in combinatie met sporten lijkt het me heel goed haalbaar zonder onder de 1200 kcal te komen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een gedeelte met minder/gezonder eten en een gedeelte met meer bewegen. Dan valt 1000 op een dag best mee hoor.
Overigens vind ik op internet overal dat 0.5 tot 1 kilo per week gezond is.
Je kunt niet meer dan je best doen om je leven te veranderen. Ik zat er vroeger ook, andere naam (wij hadden ooit vrijwel exact dezelfde omvangsmaten), maar ik ben te veel veranderd om te denken dat ik nog zo de controle kan verliezen. Uiteindelijk ben je zelf degene die bepaalt wat er in je leven gebeurt, op dit punt in ieder geval. En ik heb wel de indruk dat je veranderd bent en overtuigder overkomt dan toen. Je kan het echt wel :-)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens fatsecret is een pitabroodje dubbel zoveel kcal als een volkoren boterham, wel iets minder vet en iets meer eiwit. Qua vezels heeft de boterham een fractie meer, daar had ik het grootste verschil verwacht.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:38 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Het is gewoon brood. Het idee is dat het weer eens wat anders is.
Verschilt per merk. Dit zijn kleintjes, rond de 130 kcal. En dan eet ik er een ipv twee en meestal vul ik ze zonder ander beleg dan groente of met een klein beetje hummus om het minder droog te maken. Netto is het dus zeker niet calorierijke dan belegd brood.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens fatsecret is een pitabroodje dubbel zoveel kcal als een volkoren boterham, wel iets minder vet en iets meer eiwit. Qua vezels heeft de boterham een fractie meer, daar had ik het grootste verschil verwacht.
Klopt dan toch, want een volkoren boterham is ongeveer 67 kcal.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:11 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Verschilt per merk. Dit zijn kleintjes, rond de 130 kcal. En dan eet ik er een ipv twee en meestal vul ik ze zonder ander beleg dan groente of met een klein beetje hummus om het minder droog te maken. Netto is het dus zeker niet calorierijke dan belegd brood.
Nou ja, en verder hoef ik ook niet helemaal te veranderen in een konijn. ;-)
Ik reken altijd 80 voor een boterham, vandaar. :-)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt dan toch, want een volkoren boterham is ongeveer 67 kcal.
Het maakt me verder niet uit, hoor, ik bedoelde er niets mee, ik vroeg het me eigenlijk zelf even af toen ik je post lach "het is gewoon brood"
Veranderen in een konijn lijkt me niet nodig, nee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |