Dat is best veel, als doel bedoel ik. Je bent ik hem kilo per week aangekomen neem ik aan? Ik ga nu ook hard maar gemiddeld is 1-2 kilo per maand eigenlijk het gezondste tempo en heeft de beste kans op volhouden. Juist omdat je dan niet zo obsessief aan de lijn bent als het goed is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef Myraela het volgende:
Ik wil eigenlijk een kilo per week afvallen.
Het maakt me alleen een beetje bang, telkens als ik mezelf weer in die afval-mode zet, ben ik echt obsessief bezig met alles dat met afvallen te maken heeft.Ik ben er denk ik 80% van de tijd dat ik wakker ben mee bezig.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Dus wie weet gaat t dan nog harder (of juist niet omdat ik natuurlijk monsterlijk gespierd ga worden).
Ik ben bij lange na geen kilo per week aangekomen. Gelukkig niet zeg.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is best veel, als doel bedoel ik. Je bent ik hem kilo per week aangekomen neem ik aan? Ik ga nu ook hard maar gemiddeld is 1-2 kilo per maand eigenlijk het gezondste tempo en heeft de beste kans op volhouden. Juist omdat je dan niet zo obsessief aan de lijn bent als het goed is.
Ik probeer mijn eten nu met achteraf in te voeren ipv te plannen, want dat maakt mij ook obsessief, en Ik weet best wat ik ongeveer kan/mag eten.
Ik heb een bmi rond de 30.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:49 schreef Sarabi het volgende:
Myraele hoeveel weeg jij eigenlijk?
Ik heb bij jou altijd het idee dat jij al een bmi van <25 hebt.
Ok. Maar toch is en kilo per week erg veel, vinden de professionals (artsen, dietisten). Algemeen aanvaardbaar als gezond tempo is gemiddeld een pond per week tot twee weken. Kan daar niks anders van maken.quote:
Een gedeelte met minder/gezonder eten en een gedeelte met meer bewegen. Dan valt 1000 op een dag best mee hoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ok. Maar toch is en kilo per week erg veel, vinden de professionals (artsen, dietisten). Algemeen aanvaardbaar als gezond tempo is gemiddeld een pond per week tot twee weken. Kan daar niks anders van maken.
Als je een kilo per week wilt afvallen moet je een kcal tekort van 7000-9000 per week realiseren. Dat is meer dan duizend per dag.
Ja. Lekkerder en werkt beter dan een Ibuprofen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als jij hoofdpijn hebt, ga je witte wijn drinken?
Valt toch wel mee? Het is gewoon brood. Het idee is dat het weer eens wat anders is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Pita's zijn niet de meest gezonde keuzes, maar ik weet niet wat het idee er achter was.
Ik kom ook vrij gemakkelijk aan een tekort van 4500 per week, en dan moet ik zelfs nog moeite doen om genoeg te eten. Dus in combinatie met sporten lijkt het me heel goed haalbaar zonder onder de 1200 kcal te komen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een gedeelte met minder/gezonder eten en een gedeelte met meer bewegen. Dan valt 1000 op een dag best mee hoor.
Overigens vind ik op internet overal dat 0.5 tot 1 kilo per week gezond is.
Je kunt niet meer dan je best doen om je leven te veranderen. Ik zat er vroeger ook, andere naam (wij hadden ooit vrijwel exact dezelfde omvangsmaten), maar ik ben te veel veranderd om te denken dat ik nog zo de controle kan verliezen. Uiteindelijk ben je zelf degene die bepaalt wat er in je leven gebeurt, op dit punt in ieder geval. En ik heb wel de indruk dat je veranderd bent en overtuigder overkomt dan toen. Je kan het echt wel :-)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben er serieus echt bang voor, dat het bijv over een paar maanden of anders volgend jaar weer compleet mis gaat. *diepe zucht* En ik ben niet de enige 'bekende naam' in die oude topics die nog steeds met haar gewicht worstelt. En een deel is inmiddels geopereerd.
Volgens fatsecret is een pitabroodje dubbel zoveel kcal als een volkoren boterham, wel iets minder vet en iets meer eiwit. Qua vezels heeft de boterham een fractie meer, daar had ik het grootste verschil verwacht.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:38 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Het is gewoon brood. Het idee is dat het weer eens wat anders is.
Verschilt per merk. Dit zijn kleintjes, rond de 130 kcal. En dan eet ik er een ipv twee en meestal vul ik ze zonder ander beleg dan groente of met een klein beetje hummus om het minder droog te maken. Netto is het dus zeker niet calorierijke dan belegd brood.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens fatsecret is een pitabroodje dubbel zoveel kcal als een volkoren boterham, wel iets minder vet en iets meer eiwit. Qua vezels heeft de boterham een fractie meer, daar had ik het grootste verschil verwacht.
Klopt dan toch, want een volkoren boterham is ongeveer 67 kcal.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:11 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Verschilt per merk. Dit zijn kleintjes, rond de 130 kcal. En dan eet ik er een ipv twee en meestal vul ik ze zonder ander beleg dan groente of met een klein beetje hummus om het minder droog te maken. Netto is het dus zeker niet calorierijke dan belegd brood.
Nou ja, en verder hoef ik ook niet helemaal te veranderen in een konijn. ;-)
Ik reken altijd 80 voor een boterham, vandaar. :-)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt dan toch, want een volkoren boterham is ongeveer 67 kcal.
Het maakt me verder niet uit, hoor, ik bedoelde er niets mee, ik vroeg het me eigenlijk zelf even af toen ik je post lach "het is gewoon brood"
Veranderen in een konijn lijkt me niet nodig, nee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |