abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130123187
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:03 schreef Myraela het volgende:
Ik wil eigenlijk een kilo per week afvallen.

Het maakt me alleen een beetje bang, telkens als ik mezelf weer in die afval-mode zet, ben ik echt obsessief bezig met alles dat met afvallen te maken heeft. :') Ik ben er denk ik 80% van de tijd dat ik wakker ben mee bezig.
Dat is best veel, als doel bedoel ik. Je bent ik hem kilo per week aangekomen neem ik aan? Ik ga nu ook hard maar gemiddeld is 1-2 kilo per maand eigenlijk het gezondste tempo en heeft de beste kans op volhouden. Juist omdat je dan niet zo obsessief aan de lijn bent als het goed is.

Ik probeer mijn eten nu met achteraf in te voeren ipv te plannen, want dat maakt mij ook obsessief, en Ik weet best wat ik ongeveer kan/mag eten.
Kwak
pi_130123250
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Dus wie weet gaat t dan nog harder (of juist niet omdat ik natuurlijk monsterlijk gespierd ga worden :7 ).
_O- bij vrouwen valt dat helaas heel erg tegen.
Nouja helaas....te gespierde vrouwen zijn ook niet mooi.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:32:13 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130123353
Oke, oke, ik ben nog niet superblijvend, want pas drie jaar echt met eten enzo bezig, maar ik heb er eigenlijk wel heel wat vertrouwen in dat ik het straks kan vasthouden. Misschien dat dat komt doordat ik veel dingen waar ik vroeger op kickte ook echt niet meer lekker vind en nu wel kick op mijn eigen spiegelbeeld of silhouette...

Het enige waar ik nog steeds tegenaan loop, is dat ik me nog niet dun voel. Ik ga er nog steeds vanuit dat mensen op een feestje bij elke bitterbal afkeurend hun hoofd schudden, terwijl ik écht niet meer de dikste en ook écht niet meer de grootste eter ben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_130123411
Klinkt allemaal heel bekend Tink!
Ook het eerste helaas, de eerste 5 jaar ging geweldig. Daarna toch terug gevallen.

En in mijn hoofd heb ik ook altijd het gevoel gehad dat mensen mij nog als dik zagen. Proberen om daar deze keer ook bewuster mee om te gaan.
pi_130123723
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat is best veel, als doel bedoel ik. Je bent ik hem kilo per week aangekomen neem ik aan? Ik ga nu ook hard maar gemiddeld is 1-2 kilo per maand eigenlijk het gezondste tempo en heeft de beste kans op volhouden. Juist omdat je dan niet zo obsessief aan de lijn bent als het goed is.

Ik probeer mijn eten nu met achteraf in te voeren ipv te plannen, want dat maakt mij ook obsessief, en Ik weet best wat ik ongeveer kan/mag eten.
Ik ben bij lange na geen kilo per week aangekomen. Gelukkig niet zeg. :') Mijn eerste weken gaan sowieso veel sneller, maar uiteindelijk wil ik het gewoon rond de kilo per week houden en volgens mij is dat best realiseerbaar.

En ik kan het alleen obsessief, het is alles of niets bij mij.

En terug aankomen als je snel afvalt, achja, het onderhouden blijft altijd het lastigste gedeelte. Of je nou snel of langzaam afvalt. En een kilo per week is echt niet extreem daarin.
pi_130123870
Myraele hoeveel weeg jij eigenlijk?
Ik heb bij jou altijd het idee dat jij al een bmi van <25 hebt.
pi_130123939
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:49 schreef Sarabi het volgende:
Myraele hoeveel weeg jij eigenlijk?
Ik heb bij jou altijd het idee dat jij al een bmi van <25 hebt.
Ik heb een bmi rond de 30.
pi_130124846
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb een bmi rond de 30.
Ok. Maar toch is en kilo per week erg veel, vinden de professionals (artsen, dietisten). Algemeen aanvaardbaar als gezond tempo is gemiddeld een pond per week tot twee weken. Kan daar niks anders van maken.

Als je een kilo per week wilt afvallen moet je een kcal tekort van 7000-9000 per week realiseren. Dat is meer dan duizend per dag. -O-
Kwak
pi_130124897
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ok. Maar toch is en kilo per week erg veel, vinden de professionals (artsen, dietisten). Algemeen aanvaardbaar als gezond tempo is gemiddeld een pond per week tot twee weken. Kan daar niks anders van maken.

Als je een kilo per week wilt afvallen moet je een kcal tekort van 7000-9000 per week realiseren. Dat is meer dan duizend per dag. -O-
Een gedeelte met minder/gezonder eten en een gedeelte met meer bewegen. Dan valt 1000 op een dag best mee hoor.

Overigens vind ik op internet overal dat 0.5 tot 1 kilo per week gezond is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Myraela op 16-08-2013 11:28:30 ]
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:07:50 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130126213
Als het voor jou werkt, dan doe dat gerust.

Ik heb van de dieetist destijds altijd meegekregen dat 5-10% van je lichaamsgewicht per jaar reëel is. mijn eerste jaar (juli 2010-juli 2011) ben ik daar overheen gegaan doordat ik ziek was, daarna ben ik daar steeds ongeveer tussen gebleven en dat bevalt me prima. Ik ben uiteindelijk in drie jaar tijd 33% van mijn lichaamsgewicht verloren. Als het sneller gegaan was, had ik het nooit volgehouden, omdat ik mezelf dan zo veel ontzegd zou hebben, dat ik er vanzelf meer naar was gaan verlangen..

Edit: Dat zou nu dus ongeveer 4-8 kilo per jaar zijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:10:42 #86
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130126297
Ik heb toch nog een T (kwark met ananas), alleen wel nu al op, dus hopelijk zit ik er lang van vol ;)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_130126678
Ik heb een pond groente als lunch :+ En ik ben mezelf enorm aan het vermaken met mijn eigen oude posts en topics :')
MUZ / [concert review] BZN
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130126918
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als jij hoofdpijn hebt, ga je witte wijn drinken? :?
Ja. Lekkerder en werkt beter dan een Ibuprofen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_130127077
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Pita's zijn niet de meest gezonde keuzes, maar ik weet niet wat het idee er achter was.
Valt toch wel mee? Het is gewoon brood. Het idee is dat het weer eens wat anders is.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_130127165
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Een gedeelte met minder/gezonder eten en een gedeelte met meer bewegen. Dan valt 1000 op een dag best mee hoor.

Overigens vind ik op internet overal dat 0.5 tot 1 kilo per week gezond is.
Ik kom ook vrij gemakkelijk aan een tekort van 4500 per week, en dan moet ik zelfs nog moeite doen om genoeg te eten. Dus in combinatie met sporten lijkt het me heel goed haalbaar zonder onder de 1200 kcal te komen.

Ik wil er zelf nog 9 kg af, maar ik zou ook al blij zijn met 5 kg. Gek eigenlijk dat ik dat jaloerse gevoel ook heb als het gaat om mensen die veel harder afvallen, want die wegen vaak veel meer en bovendien wil ik helemaal niet snel afvallen. Ik wil vooral een toffer lichaam, strakker. Het zit zo voorgeprogrammeerd in mijn hoofd dat het cijfer op de weegschaal allesbepalend is. Ik moet mezelf er voortdurend aan herinneren dat dat niet zo is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_130127204
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben er serieus echt bang voor, dat het bijv over een paar maanden of anders volgend jaar weer compleet mis gaat. *diepe zucht* En ik ben niet de enige 'bekende naam' in die oude topics die nog steeds met haar gewicht worstelt. En een deel is inmiddels geopereerd.
Je kunt niet meer dan je best doen om je leven te veranderen. Ik zat er vroeger ook, andere naam (wij hadden ooit vrijwel exact dezelfde omvangsmaten), maar ik ben te veel veranderd om te denken dat ik nog zo de controle kan verliezen. Uiteindelijk ben je zelf degene die bepaalt wat er in je leven gebeurt, op dit punt in ieder geval. En ik heb wel de indruk dat je veranderd bent en overtuigder overkomt dan toen. Je kan het echt wel :-)
pi_130127283
Geen mannen hier?
Dan zal ik me maar even voorstellen.
Ik ben een man van 53, sportief maar met buik.
Inmiddels stoor ik mij daar vreselijk aan.
Ik be nop eigen houtje begonnen met gezonder en minder eten (dieet wil ik het nog niet noemen).
Sporten doe ik al redelijk intensief, ik fiets dagelijks 40 km op de racefiets op en neer naar mijn werk (ik kan daar douchen :) ).
Het begin gaat wel erg makkelijk en snel, volhouden en niet terugvallen zal moeilijker worden.
Ik heb besloten geen alcohol (bier) meer te drinken, niet te snoepen (stroopwafels, drop en chips), en nog maar 1x op te scheppen met eten, meer fruit te eten.
Na 4 dagen was het hongergevoel weg *O*
Ik ben nu 25 dagen bezig en al 6,5 kg kwijt.
Mijn eerste realistische milestone (100 kg) is in zicht, en gepland voor 1 oktober (nog 6 kg te gaan).
Uiteindelijk wil ik naar de 85 kg, op 1 januari 2015.
Gewoon volhouden en niet terugvallen lijkt me.
In mijn omgeving kan en mag ik er niet meer over praten, ze worden er gek van en zijn misschien ook ietwat jaloers.
Vandaar dat ik hier mijn ei probeer kwijt te raken.
ZX spectrum &gt; Amiga 500 &gt; PC &gt; PC &gt; PC &gt; Wii &gt; PS3 &gt; ICS
pi_130127319
Welkom! Er zijn wel een paar mannen hier, maar meer vrouwen.
Je bent goed bezig en dieeten is ook nergens voor nodig, gewoon gezond eten is top en dat proberen de meesten hier ook te doen, omdat dat een patroon is dat je vol kan houden ook nadat je je streefgewicht bereikt heb :)
My salvation lies in your love..
pi_130127383
Klinkt als een goed plan, welkom sorcees!
pi_130127797
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:38 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Valt toch wel mee? Het is gewoon brood. Het idee is dat het weer eens wat anders is.
Volgens fatsecret is een pitabroodje dubbel zoveel kcal als een volkoren boterham, wel iets minder vet en iets meer eiwit. Qua vezels heeft de boterham een fractie meer, daar had ik het grootste verschil verwacht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_130127808
Welkom sorcees en succes! Klinkt goed overdacht en haalbaar!
pi_130127964
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens fatsecret is een pitabroodje dubbel zoveel kcal als een volkoren boterham, wel iets minder vet en iets meer eiwit. Qua vezels heeft de boterham een fractie meer, daar had ik het grootste verschil verwacht.
Verschilt per merk. Dit zijn kleintjes, rond de 130 kcal. En dan eet ik er een ipv twee en meestal vul ik ze zonder ander beleg dan groente of met een klein beetje hummus om het minder droog te maken. Netto is het dus zeker niet calorierijke dan belegd brood.

Nou ja, en verder hoef ik ook niet helemaal te veranderen in een konijn. ;-)
pi_130128087
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:11 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Verschilt per merk. Dit zijn kleintjes, rond de 130 kcal. En dan eet ik er een ipv twee en meestal vul ik ze zonder ander beleg dan groente of met een klein beetje hummus om het minder droog te maken. Netto is het dus zeker niet calorierijke dan belegd brood.

Nou ja, en verder hoef ik ook niet helemaal te veranderen in een konijn. ;-)
Klopt dan toch, want een volkoren boterham is ongeveer 67 kcal.

Het maakt me verder niet uit, hoor, ik bedoelde er niets mee, ik vroeg het me eigenlijk zelf even af toen ik je post lach "het is gewoon brood" :)

Veranderen in een konijn lijkt me niet nodig, nee :D
pi_130128576
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt dan toch, want een volkoren boterham is ongeveer 67 kcal.

Het maakt me verder niet uit, hoor, ik bedoelde er niets mee, ik vroeg het me eigenlijk zelf even af toen ik je post lach "het is gewoon brood" :)

Veranderen in een konijn lijkt me niet nodig, nee :D
Ik reken altijd 80 voor een boterham, vandaar. :-)
pi_130128650
Ik ben niet bezig met calorien tellen, een aantal jaren met mijn partner meegeweest naar WW.
De recepten zijn soms wel lekker maar soms ook wel omslachtig en niet praktisch voor alledag.
Maar de belangrijkste ingredienten om succesvol af te vallen zijn toch wel wilskracht en motivatie, met een portie gezond verstand.

Ik wist de afgelopen jaren ook wel dat ik niet goed bezig was maar hield altijd mezelf voor de gek, ik denk dat iedereen dat wel kent.
ZX spectrum &gt; Amiga 500 &gt; PC &gt; PC &gt; PC &gt; Wii &gt; PS3 &gt; ICS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')