abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130109894
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sarabi op 16-08-2013 10:27:02 ]
pi_130109901
@Dido met wie ga je eten?
pi_130109991
Zo :s)

O: 2 knackebrod met pindakaas
T: nectarine
L: 2 volkoren sandwichspread. roggebrood met kaas. stuk komkommer, tomaat.
T: 2 pruimen, rijstwafel
D: rijstsalade
T: magere kwart met muesli.
En omdat het kon. 2 dropjes.
S: Evy les 9, die echt fantastisch ging.

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 15-08-2013 21:55:35 ]
pi_130110132
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:34 schreef Sarabi het volgende:
@Dido met wie ga je eten?
Met M. Na een halfjaar weer eens naar DH (tot nu toe kwam hij altijd hier ivm de katten :P). Eens kijken hoever het station gevorderd is :D.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_130110703
Lijstje vandaag:

O: 2 brood met pindakaas
t: 2 nectarines
L: 3 brood met grilham
T: sultana
t: stuk komkommer en een halve appel
d: portie rijst met kip wokgroente en een ajam pangang sausje.

Niet perfect, de sultana had niet gehoeven achteraf. Maar heb hem wel op.
Ik weet dat er betere keuzes zijn maar ik ben blij dat er weer enige regelmaat in mijn eetpatroon zit.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_130111325
Vicky, tot over 2 weken! :W Héél veel plezier O+

De laatste keer dat ik een sultana heb gehad was toen ik op de verpakking keek hoeveel kcal er in 1 zo'n dun flutkoekje zaten :@ Dat was het me dus ècht niet waard :D daar heb je veel lekkerdere tussendoortjes voor!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130111353
Vanavond in de bioscoop overigens fudge gegeten. Ook één bonk kcal, maar dat vind ik het dan wel weer waard 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:23:12 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130111916
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:09 schreef Isabeau het volgende:
Vicky, tot over 2 weken! :W Héél veel plezier O+

De laatste keer dat ik een sultana heb gehad was toen ik op de verpakking keek hoeveel kcal er in 1 zo'n dun flutkoekje zaten :@ Dat was het me dus ècht niet waard :D daar heb je veel lekkerdere tussendoortjes voor!
nou inderdaad! Sultana's, Evergreens en dergelijke koekjes hebben op een of andere manier een gezond imago, terwijl ze net zoveel suiker/vet/kcal bevatten als (vind ik) écht lekkere koekjes zoals Bastognes, Oreo's, wafeltjes...áls ik dan een koek wil, neem ik er wel een waarvan ik echt geniet!
pi_130112457
Dat gezonde imago is op zich nog best wel knap van de marketingafdeling :Y
pi_130112850
Ja fruit he, altijd gezond, ook in sultana.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 augustus 2013 @ 22:46:18 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130113075
De Zumba sticks zijn een combinatie van gewichtjes en sambaballen :P

Lijstje van vandaag
O: 2 sneden volkoren, pindakaas, koffie
T: vers gebakken pruimenvlaai, thee
L: Griekse yoghurt, aardbeien, lijnzaad, kokosolie
T: banaan, pannenkoek met jam
D: karbonaadje, boontjes, gekookte aardappeltjes
T: meloen
S: volleybal
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_130113180
O, zoiets gebruiken ze hier voor X-CO oid. Heb nog nooit met een les meegedaan, maar ze hebben ook sticks met gewicht (balletjes oid) er in.
pi_130113361
Bij XCO gebruik je een buis met grit dat op en neer kan schuiven. Geen balletjes aan de uiteinden.
Heerlijke sport trouwens.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_130113695
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:52 schreef Vanyel het volgende:
Bij XCO gebruik je een buis met grit dat op en neer kan schuiven. Geen balletjes aan de uiteinden.
Heerlijke sport trouwens.
Is dat leuk? Ik wilde nog een les mee gaan doen met het vriendinnetje van mijn neefje :D
pi_130114086
Ik had net m´n eerste hockeytraining en ik ben gesloopt! M'n conditie was gewoon echt slecht en daar baal ik wel van aangezien ik wel een sportschoolabonnement heb aangeschaft en gewoon weet dat ik er te weinig geweest ben en dat dat mijn eigen schuld is al had ik er wel m'n redenen voor.
Sjeen heb jij ook spierpijn? :P
My salvation lies in your love..
pi_130114122
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is dat leuk? Ik wilde nog een les mee gaan doen met het vriendinnetje van mijn neefje :D
Ja XCO is leuk en ik voelde altijd goed m'n buikspieren erna!

Ik vond het altijd leuk om op de muziek te bewegen, maar niet echt te hoeven dansen in zo'n volle zaal zoals bij Zumba :P
pi_130114461
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:07 schreef BananaPancake het volgende:

Ja XCO is leuk en ik voelde altijd goed m'n buikspieren erna!

Ik vond het altijd leuk om op de muziek te bewegen, maar niet echt te hoeven dansen in zo'n volle zaal zoals bij Zumba :P
Dansen kan ik ook niet, dus dit lijkt me voor mij ook geschikter :D
En hou eens op de sportschool te sponsoren o|O (heb ik ook zo lang gedaan! zo jammer...)
pi_130114538
En ik ga naar bed want ik heb zo'n trek in zoetigheid!! Zo stom :{ Dan maar slapen, kan ik ook niet eten.
(ik las bij Sjeen 'pannenkoek' en dacht: hmmmm, ik ga een pannenkoek maken! of nee toch maar niet)
pi_130114964
quote:
3s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dansen kan ik ook niet, dus dit lijkt me voor mij ook geschikter :D
En hou eens op de sportschool te sponsoren o|O (heb ik ook zo lang gedaan! zo jammer...)
Maar maar maar!

Het is alleen voor de zomerstop. Vorige zomer ging ik bijna elke dag en vond ik het superleuk. Toen heb ik veel krachttraining gedaan met losse gewichten, maar bij deze sportschool wordt je echt zo aangestaard wanneer je dat krachthonk inloopt alsof je er niet thuis hoort en nu durf ik niet meer :'( en die apparaten vind ik niet leuk en zie ik geen resultaat van. En het is in mn nieuwe woonplaats dus moet ik ook alleen, want ik ken daar niemand (niet dat ik me daardoor laat tegenhouden, maar samen met iemand anders zou ik wel sneller dat krachthonk in durven denk ik.

Nu wou ik dat ik toch wat vaker gegaan was inderdaad.. Ik heb wel nog anderhalve maand, maar nu ga ik weer 3x in de week hockeyen. Misschien nog 1x krachttraining ernaast :)

slaaplekker :*
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:28:47 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130117594
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:07 schreef BananaPancake het volgende:
Ik had net m´n eerste hockeytraining en ik ben gesloopt! M'n conditie was gewoon echt slecht en daar baal ik wel van aangezien ik wel een sportschoolabonnement heb aangeschaft en gewoon weet dat ik er te weinig geweest ben en dat dat mijn eigen schuld is al had ik er wel m'n redenen voor.
Sjeen heb jij ook spierpijn? :P
ik heb vreselijke spierpijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_130120373
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vond het heel leuk toen mijn lijf het nog aankon.
Wel altijd overal spierpijn na de eerste paar keer.
pi_130120596
BP, ik zou eigenlijk moeten zeggen dat je je er helemaal niets van aan moet trekken hoe mensen kijken als jij met losse gewichten gaat werken, maar ik begrijp wel hoe het voelt als je het eng vindt om daar binnen te stappen. Het is even een zure appel en voor je het weet groeten ze je allemaal! (en word je herkend als je een pizza gaat afhalen :') )

Dat naar bed gaan was een goed idee; nu was ik zelfs lichter dan gisterochtend *)
pi_130120604
Ik vond xco niet leuk.. ik ben meer van de vive, pump en shape.

Ik deed nog even een ATL... 73,9!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130120827
Wat is een ATL?
pi_130120839
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

nou inderdaad! Sultana's, Evergreens en dergelijke koekjes hebben op een of andere manier een gezond imago, terwijl ze net zoveel suiker/vet/kcal bevatten als (vind ik) écht lekkere koekjes zoals Bastognes, Oreo's, wafeltjes...áls ik dan een koek wil, neem ik er wel een waarvan ik echt geniet!
Ja ook zo stom dat die koeken nog steeds als gezonde koeken op mijn werk wordt gezien.
pi_130120846
Goed bezig Vicky :D
XCO wil ik ook nog ooit eens proberen.
pi_130120897
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:09 schreef Myraela het volgende:
Wat is een ATL?
All time low :)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:30:51 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130121027
Ik ben moe, m'n lijf doet zeer, vriendlief is pas laat thuis, ik zit de halve dag alleen op m'n werk en ik voel me gewoon niet fijn. Weet niet hoe het komt, gisteren had ik een heerlijke dag. Terwijl ik dit zit te typen, beslis ik overigens dat ik er gewoon even doorheen ga bikkelen met lekker en gezond eten, lekker veel feelgoodthee (zoethout, turkse appel, rooibos met kaneel en honing) en dat ik vanavond lekker ga paardrijden, dan gaat het vast beter. Woensdag zou ik btw ook gaan rijden, maar 'mijn' paardje was gestoken door een naar beest en zo vreselijk over de flos dat ik er na een rondje door de bak de brui aan gegeven heb...

Laisje!
O: 2 volkoren. 1 leverworst, 1 grilgehakt, 200 ml lv yoghurt, 2 theelepeltjes suiker, een klein glaasje sap en het allerlaatste stukje cake van gisteren ja, we moeten weer boodschappen doen, normaal beleg is op.. en de cake had niet gehoeven, maar hij was ontzettend goed gelukt en ik had er zo'n zin in
T: Appel.
L: 4 volkoren. 2 grilworst en 2 30+kaas. 1/3 komkommer.
S: Half uurtje lunchwandelen.
T: Een pakje crackertjes.
D: Versgemaakte penne alle verdure met gegrilde aubergine en courgette, verse tomatensaus, paprika, olijfjes en zongedroogde tomaatjes van de Italiaan. Jum! Gisteravond meegebracht en denk dat ik het koud eet, het wordt zo warm vandaag...
S: Uur paardrijden. Ga vandaag eens flink aanpoten, moet woensdag inhalen.
T: Glaasje ranja.

Morgen dagje limburg en dan eten we bij mijn mama. Die weet dat ik van gezond hou en let zelf ook op haar gewicht, dus hoop dat het iets gezonds wordt. En als het dat niet is, eet ik er gewoon wat minder van. Ga iig naar de markt en de Duitse supermarkt voor lv feta enzo. Zondag eten we dan bij collega's van vriendlief, dus dan is het ook even afwachten wat we krijgen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:31:29 #29
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121037
Veel plezier, Vicky *O*

Lijstje:

O: magere kwark, havermout, walnoten
T: banaan
L: koolhydraatarme bth met roomboter en een gebakken eitje, denk ik
D: sushi!

Vanmiddag (onder)weg, maar ga om 18.00 uur al dineren, dus dat komt goed :).

Welk boek over bewust eten was dat precies, Sarabi? :) Ik wil ook wel zoiets lezen.
And eternity in an hour.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:36:08 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130121080
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:31 schreef _Dido_ het volgende:
Veel plezier, Vicky *O*

Lijstje:

Welk boek over bewust eten was dat precies, Sarabi? :) Ik wil ook wel zoiets lezen.
Ik vind dit wel heel weinig... Is je lunch 1 bth met 1 ei en ga je daarna om 18:00 uur pas weer eten? Heb je dan niet 's avonds zo veel trek dat je meer eet dan je eigenlijk zou willen? Doe anders een appel tussendoor ofzo, dat kan ook als je onderweg bent :)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_130121140
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:17 schreef Sarabi het volgende:

All time low :)
Vreemd begrip, vind ik dat.
pi_130121145
Gisteren
O: pita met rauwkost, handje noten, 2 dadels, kwart galiameloen
L: zelfde als ontbijt
T: mini stroopwafel (collega trakteerde)
D: tempehsalade, groene salade, paksoi, stukje tofu, maïskoekje, 2 vegan sushi, ijsthee (overal kleine beetjes van een buffet)
T: 2 witte wijn want hoofdpijn, 1 rijstzoutje
S: fietsen naar werk, restaurant en vergadering
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:48:52 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130121243
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:41 schreef LadyOracle het volgende:
Gisteren
D: tempehsalade, groene salade, paksoi, stukje tofu, maïskoekje, 2 vegan sushi, ijsthee (overal kleine beetjes van een buffet)
Als jij hoofdpijn hebt, ga je witte wijn drinken? :?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:51:14 #34
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121271
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind dit wel heel weinig... Is je lunch 1 bth met 1 ei en ga je daarna om 18:00 uur pas weer eten? Heb je dan niet 's avonds zo veel trek dat je meer eet dan je eigenlijk zou willen? Doe anders een appel tussendoor ofzo, dat kan ook als je onderweg bent :)
Ik heb geen fruit in huis (alles ligt op het werk)! Misschien dat ik nog langs een supermarkt kom oid :)
And eternity in an hour.
pi_130121337
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wel een beetje he :Y

Weer een half uur gehoepeld *O* verder vandaag geen sport maar wel het huis poetsen
pi_130121363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:31 schreef _Dido_ het volgende:
Veel plezier, Vicky *O*

Lijstje:

Beck's dieetoplossing & Het geheim van slanke mensen.
Het eerste boek is beter, tenminste het paste beter bij mij ;)

Ik moet tot 19.00 wachten op de sushi.....can't wait!
Zo maar eens ontbijten
pi_130121381
quote:

[..]

Vreemd of niet, ik zou graag een ATL willen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:58:57 #38
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121388
quote:

[..]

Ik ook. Als je nu je all time low hebt bereikt, ben je lichter dan toen je een baby was :')
And eternity in an hour.
pi_130121393
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:41 schreef LadyOracle het volgende:
Gisteren
Pita's zijn niet de meest gezonde keuzes, maar ik weet niet wat het idee er achter was.
pi_130121430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:58 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik ook. Als je nu je all time low hebt bereikt, ben je lichter dan toen je een baby was :')
Letterlijk wel, maar ik denk dat we allemaal wel een gewicht hebben wat voor ons het laagste gewicht ooit was.
pi_130121456
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:01 schreef Myraela het volgende:

Letterlijk wel, maar ik denk dat we allemaal wel een gewicht hebben wat voor ons het laagste gewicht ooit was.
Dat was voor mij 6 jaar terug en daar wìl ik niet eens meer onder komen.
"Laagste gewicht ooit" is hoe dan ook een idioot begrip. "Laagste gewicht sinds de middelbare/lagere school/mijn 20ste" is bijv wel logisch.
pi_130121560
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was voor mij 6 jaar terug en daar wìl ik niet eens meer onder komen.
"Laagste gewicht ooit" is hoe dan ook een idioot begrip. "Laagste gewicht sinds de middelbare/lagere school/mijn 20ste" is bijv wel logisch.
Ik denk dat het vooral een woord is voor mensen die eerder een dieet hebben gedaan, maar weer terug zijn aangekomen. En als je dan eindelijk weer meer bent afgevallen, dan je was aangekomen. Dan heb je weer een ATL.

Zo lees ik het.
pi_130121583
Is sowieso een vrij nieuw begrip volgens mij.
Zag het een jaar geleden nooit in deze topics.

Ach voordat ik het kan gebruiken is het toch weer uit de mode.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:11:13 #44
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121593
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, mijn babygewicht :P

Maar ik weet dat er het laagste gewicht nadat je bent afgevallen mee bedoeld wordt. Dat zou voor mij ongeveer 67,5 kg zijn (dat woog ik 3,5 jaar geleden nadat ik 20 kg was afgevallen). Daarvoor zou ik nu weer 10 kg kwijt moeten. Weet niet of dat weer gaat lukken, omdat ik maar heel kort op dat gewicht heb gezeten. 70 kg past ws beter bij mij en is ook al heel fijn :) Moet wel zeggen dat ik nu beter eet en meer sport dan toen, dus dat schept misschien weer mogelijkheden...
And eternity in an hour.
pi_130121664
Ik heb ook ooit heel kort op 70 kilo gezeten maar ik denk dat 75 realistischer is.
Daarvoor moet ik nu 12 kilo kwijt...
Maar eerst kleinere doelen :) nog 3 kilo totdat ik niet meer obees ben maar gewoon overgewicht heb.
En daarna is het doel om onder de 80 te komen.
En dan is het alweer 2014.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:17:59 #46
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:15 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb ook ooit heel kort op 70 kilo gezeten maar ik denk dat 75 realistischer is.
Daarvoor moet ik nu 12 kilo kwijt...
Maar eerst kleinere doelen :) nog 3 kilo totdat ik niet meer obees ben maar gewoon overgewicht heb.
En daarna is het doel om onder de 80 te komen.
En dan is het alweer 2014.
Ja, kleinere doelen, doe ik ook. Eerst naar een BMI van <25, Dan moet ik iets van 72,5 wegen, dus dan zijn we alweer 5 kg verder :P
And eternity in an hour.
pi_130121790
Wat wat je bmi dan met 67 kilo?

Oja waarschijnlijk goed nieuws *O* morgen geen BBQ maar mosselen eten.
Denk dat ik dat toch makkelijker gezonder kan houden.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:22:55 #48
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130121820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:21 schreef Sarabi het volgende:
Wat wat je bmi dan met 67 kilo?

Oja waarschijnlijk goed nieuws *O* morgen geen BBQ maar mosselen eten.
Denk dat ik dat toch makkelijker gezonder kan houden.
Iets van 22, geloof ik.
And eternity in an hour.
pi_130121834
Ik heb ooit rond de 83-84 kg gezeten met de dieetclub en ik was op zoek naar wanneer en hoeveel precies en ik begon allemaal oude posts van mezelf te lezen, maar daar raak ik best depri van -O- Mijn denkpatroon over het afvallen, hoe goed het gaat, hoeveel ik sport etc is hetzelfde als nu. Dus waarom zou de uiteindelijke uitkomst in de toekomst anders zijn? (namelijk terug jojo'en naar een veel hoger gewicht)
pi_130121841
Ik had gisteren mosselen, maar ik kan dat echt niet gezond. Want ik lust ze niet zonder sausje. :') En één van de laatste gisteren was ineens echt onwijs smerig. Dus nu ben ik helemaal afgekickt van mosselen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')