Ik moet inderdaad ook eerder moeite doen om genoeg te eten, dan dat ik bewust honger zit te hebben.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kom ook vrij gemakkelijk aan een tekort van 4500 per week, en dan moet ik zelfs nog moeite doen om genoeg te eten. Dus in combinatie met sporten lijkt het me heel goed haalbaar zonder onder de 1200 kcal te komen.
Ik wil er zelf nog 9 kg af, maar ik zou ook al blij zijn met 5 kg. Gek eigenlijk dat ik dat jaloerse gevoel ook heb als het gaat om mensen die veel harder afvallen, want die wegen vaak veel meer en bovendien wil ik helemaal niet snel afvallen. Ik wil vooral een toffer lichaam, strakker. Het zit zo voorgeprogrammeerd in mijn hoofd dat het cijfer op de weegschaal allesbepalend is. Ik moet mezelf er voortdurend aan herinneren dat dat niet zo is.
Nee, bovendien zijn er ook hele dikke konijnen, dus alleen maar groente is ook geen succesgarantie.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:11 schreef LadyOracle het volgende:
Nou ja, en verder hoef ik ook niet helemaal te veranderen in een konijn. ;-)
Heeft WW specifieke recepten? Ik dacht altijd dat het voornamelijk een manier van puntentellen was.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:31 schreef sorcees het volgende:
Ik ben niet bezig met calorien tellen, een aantal jaren met mijn partner meegeweest naar WW.
De recepten zijn soms wel lekker maar soms ook wel omslachtig en niet praktisch voor alledag.
Maar de belangrijkste ingredienten om succesvol af te vallen zijn toch wel wilskracht en motivatie, met een portie gezond verstand.
Ik wist de afgelopen jaren ook wel dat ik niet goed bezig was maar hield altijd mezelf voor de gek, ik denk dat iedereen dat wel kent.
Je mag ook eten, ook lekkere dingen, alleen wat minder. En jezelf vaker ertoe zetten een gezondere keus te makenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:40 schreef sorcees het volgende:
Mijn grootste probleem is dat ik heel graag eet en bijna alles lekker vind.
Ik moet zelfs etenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je mag ook eten, ook lekkere dingen, alleen wat minder. En jezelf vaker ertoe zetten een gezondere keus te maken
de waarde die meestal aan pitabroodjes wordt gegeven klopt niet - goed op de verpakking kijken. Amerikaanse pitta's zijn veel groter bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens fatsecret is een pitabroodje dubbel zoveel kcal als een volkoren boterham, wel iets minder vet en iets meer eiwit. Qua vezels heeft de boterham een fractie meer, daar had ik het grootste verschil verwacht.
ja dag, ik koop geen WW producten hoor, en de recepten vind ik ook niks. ik doe t gewoon met mijn eigen eten, de punten als stok achter de deur. werkt tot nu toe goed!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:39 schreef sorcees het volgende:
WW geeft zelfs boeken met recepten uit , die kun je kopen, zoals alles bij WW, niets voor niets.
Ze hebben zelfs eigen calorie-arm snoep etc., ook te koop voor duur!
Mee eens!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja dag, ik koop geen WW producten hoor, en de recepten vind ik ook niks. ik doe t gewoon met mijn eigen eten, de punten als stok achter de deur. werkt tot nu toe goed!
Ik ben 165 en je ziet 2 kilo bijvoorbeeld al enorm. 10 kilo is bij mij het verschil tussen vrij dik en redelijk slank. Toch lijkt lang zijn me juist een voordeel. Een paar extra kilo's aankomen valt niet erg op.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik moet inderdaad ook eerder moeite doen om genoeg te eten, dan dat ik bewust honger zit te hebben.
Die jaloersheid blijft toch wel. Zo ben ik vaak jaloers op mensen die een stuk kleiner zijn en al een enorm verschil zien als ze 10 kilo af zijn gevallen. 10 kilo over 1.85m zie je toch een stuk minder goed dan 10 kilo over 1.50m. Tenminste, dat gevoel heb ik.
Het is niet alsof de kilo's er langzamer bij komen als je lang bent.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ben 165 en je ziet 2 kilo bijvoorbeeld al enorm. 10 kilo is bij mij het verschil tussen vrij dik en redelijk slank. Toch lijkt lang zijn me juist een voordeel. Een paar extra kilo's aankomen valt niet erg op.
Pita is eerder wit brood dus je mist een hoop gezonde stoffen, zoals vezels.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:38 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Het is gewoon brood. Het idee is dat het weer eens wat anders is.
Dat van die vezels valt dus reuze mee, dat verschil is echt minimaal.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Pita is eerder wit brood dus je mist een hoop gezonde stoffen, zoals vezels.
Het heeft ook meer kcal maar goed dat is niet het belangrijkste.
Ik zou pita's niet standaard voor brood vervangen als je wilt afvallen.
In het weekend voor de lekker bijvoorbeeld kan wel eens een keertje.
Ow?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat van die vezels valt dus reuze mee, dat verschil is echt minimaal.
Dat is ook weer zo, maar dan moet je wel zeker weten dat je ze met de rest binnen krijgtquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:30 schreef Tink89 het volgende:
Ik denk dat als die pita's binnen je kcal's voor een dag passen, je voldoende voedingsstoffen, eiwitten, vezels enz. binnenkrijgt door wat je verder eet en je ze mager belegt, er niks mis mee is. Je moet een modus operandi vinden die bij jou past.
Waar kijk jij dan? Volgens fatsecret.nl heeft een volkoren boterham 1,1 gr vezels en een pitabroodje met een doorsnede van 13,5 cm 1 gr vezels. En het is 67 vs 124 kcals, in pitabrood zit meer eiwit en minder vet...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow?
Overal waar ik kijk heeft een pitabroodje de helft minder vezels dan volkorenbrood.
Dat postte ik eerder ook alquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waar kijk jij dan? Volgens fatsecret.nl heeft een volkoren boterham 1,1 gr vezels en een pitabroodje met een doorsnede van 13,5 cm 1 gr vezels. En het is 67 vs 124 kcals, in pitabrood zit meer eiwit en minder vet...
Die doen alles per 100 gram, wat op zich goed vergelijken is, maar niet als je 1 volkoren vervangt voor 1 pitabroodje, omdat een pitabroodje meer is. Ik vergelijk liever wat ik eerst at met wat ik nu at en bekijk dan de voedingswaarden...quote:
Dat is waar.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die doen alles per 100 gram, wat op zich goed vergelijken is, maar niet als je 1 volkoren vervangt voor 1 pitabroodje, omdat een pitabroodje meer is. Ik vergelijk liever wat ik eerst at met wat ik nu at en bekijk dan de voedingswaarden...
Je bent nieuw dus ik weet niet of je meteen tips wiltquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:36 schreef sorcees het volgende:
Vandaag:
O: bruine boterham met oude kaas, bruine boterham met rauwe ham
T: 4 pruimen en een appel
L: musli met halfvolle vanille yochurt
T: 2 appels
4 uurtje: muslireep (net voor ik via een omweg voor de extra km naar huis fiets, 30 km/h gem.).
D: BBQ, zonder saus, zonder huzarensalade, volkorenstokbrood, kruidenboter en max. 2 biertjes, het is feest vanavond, moet kunnen.
Verder zwarte koffie (te veel) 2 liter water en een vers sapje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich helemaal geen vreselijk slecht lijstje hoor, al best goed bezig! Wat me wel opvalt is dat je ochtendtussendoortje best veel suikers bevat. Als je nou eens de pruimen in wat yoghurt of kwark doet? Daar zit je wat langer vol van. Sowieso bevat je lijstje veel fruit. Fruit is beter dan koek, maar er zit toch nog best wat suiker is. 7 stuks fruit en fruitsap is misschien wat veel van het goede.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:36 schreef sorcees het volgende:
Vandaag:
O: bruine boterham met oude kaas, bruine boterham met rauwe ham
T: 4 pruimen en een appel
L: musli met halfvolle vanille yochurt
T: 2 appels
4 uurtje: muslireep (net voor ik via een omweg voor de extra km naar huis fiets, 30 km/h gem.).
D: BBQ, zonder saus, zonder huzarensalade, volkorenstokbrood, kruidenboter en max. 2 biertjes, het is feest vanavond, moet kunnen.
Verder zwarte koffie (te veel) 2 liter water en een vers sapje.
Met bruin bedoel ik volkoren, sorry voor de onduidelijkheid.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Op zich helemaal geen vreselijk slecht lijstje hoor, al best goed bezig! Wat me wel opvalt is dat je ochtendtussendoortje best veel suikers bevat. Als je nou eens de pruimen in wat yoghurt of kwark doet? Daar zit je wat langer vol van. Sowieso bevat je lijstje veel fruit. Fruit is beter dan koek, maar er zit toch nog best wat suiker is. 7 stuks fruit en fruitsap is misschien wat veel van het goede.
Verder zou je de verpakkingen van je producten eens kunnen lezen. In muesli en in mueslirepen zit vaak veel meer suiker dan je zou verwachten. Misschien valt het bij jouw varianten reuze mee, maar misschien ook niet.
Ow, en van volkorenbrood zit je langer vol dan bruin, terwijl het niet echt anders smaakt
Als ik te hard van stapel loop, mag je het ook zeggen btw, ik word nogal enthousiast van nieuwe lijstjes!
picsquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:10 schreef Qwea het volgende:
ik moet meer eten en ik moet 4x per week sportenIk dacht dat ik over een jaar wel strak was, ik verwacht een half jaar
Ik eet bijna geheel plantaardig op een enkel getrakteerd koekje na. Met zoveel groente ben ik niet bang voor een gebrek aan vezels ;-)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Pita is eerder wit brood dus je mist een hoop gezonde stoffen, zoals vezels.
Het heeft ook meer kcal maar goed dat is niet het belangrijkste.
Ik zou pita's niet standaard voor brood vervangen als je wilt afvallen.
In het weekend voor de lekker bijvoorbeeld kan wel eens een keertje.
Maar kan je dan niet beter dingen zoals kwark/gekookt eitje/groente/vette vis eten en niet al die suikers?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:31 schreef sorcees het volgende:
Sporten, 1,5 uur per dag, racefiets, HF 130-155.
Dat alleen is al goed voor 1000 kCal.
joh hou eens op met alle koolhydraten suikers te noemen! en volgens mij is er vaak genoeg ook in slank verteld dat je op dagen dat je veel beweegt wel meer koolhydraten kan eten (zelfs door mensen van de carb-politie) omdat je meer directe energie verbruikt (je verbruikt je glycogeen dus kun je dat weer aanvullen).quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar kan je dan niet beter dingen zoals kwark/gekookt eitje/groente/vette vis eten en niet al die suikers?
Hij zegt zelf dat hij suikers nodig heeft om te sporten en ik vroeg me af of dat zo is? Want dat weet ik niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
joh hou eens op met alle koolhydraten suikers te noemen! en volgens mij is er vaak genoeg ook in slank verteld dat je op dagen dat je veel beweegt wel meer koolhydraten kan eten (zelfs door mensen van de carb-politie) omdat je meer directe energie verbruikt (je verbruikt je glycogeen dus kun je dat weer aanvullen).
Wat is er precies weinig aan zijn lijstje? Ik zie op regelmatige momenten eten, de hoeveelheden staan er niet bij, maar als het normale porties zijn, dan lijkt het me zeker niet te weinig.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
scorcees, goed bezig!Ik zie er alleen een valkuil in dat je weinig eet en afvallen ziet als een kwestie van discipline en motivatie. Zou je de kilo's er niet ook af willen houden? Denk je niet dat je misschien beter wat meer kunt eten, vooral aangezien je daar juist van houdt? Ik ben ook een bulk-eter en ik ben er erg alert op dat ik mezelf niet te veel ontzeg. Je lijf goed voeden is ook van belang en bovendien moet je een patroon vinden dat je een leven lang vol kunt houden.
Het is een man en hij is vrij groot toch?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is er precies weinig aan zijn lijstje? Ik zie op regelmatige momenten eten, de hoeveelheden staan er niet bij, maar als het normale porties zijn, dan lijkt het me zeker niet te weinig.
nou ja, volwassen mannen verbruiken normaal gesproken 2500 kcal, hij verfietst er 1000, en eet 1600 kcal... dat is wat krapjes.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is er precies weinig aan zijn lijstje? Ik zie op regelmatige momenten eten, de hoeveelheden staan er niet bij, maar als het normale porties zijn, dan lijkt het me zeker niet te weinig.
ik voel me niet aangevallen, ik zit me aan je te ergerenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hij zegt zelf dat hij suikers nodig heeft om te sporten en ik vroeg me af of dat zo is? Want dat weet ik niet.
Het ging niet om de carbs in zijn lijstje.
En doe eens niet zo aangevallen joh.
Er is een negeeroptie als je een abo hebt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik voel me niet aangevallen, ik zit me aan je te ergeren![]()
al een aantal topics lang
Ja dat. Twee boterhammen 's ochtends, bak muesli 's middags en tussendoortjes. Dat is weinig voor een man die ook nog eens veel beweegt en niet heel licht is. Al is het natuurlijk maar één dag en kunnen de hoeveelheden van de barbecue de boel compenseren natuurlijk. Maar ik las dat scorcees tussen 1600 en 2000 kcal per dag zit en dat is weinig gezien de factoren die ik al noemde. Dat is het bereik waar ik zo'n beetje tussen zit met een lager gewicht en minder beweging.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:47 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind 2 boterhammen wat weinig 's morgens, en dan muesli met yoghurt als lunch... mijn dunne vriendje eet ook 8 boterhammen per dag...
Me too.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja dat. Twee boterhammen 's ochtends, bak muesli 's middags en tussendoortjes. Dat is weinig voor een man die ook nog eens veel beweegt en niet heel licht is. Al is het natuurlijk maar één dag en kunnen de hoeveelheden van de barbecue de boel compenseren natuurlijk. Maar ik las dat scorcees tussen 1600 en 2000 kcal per dag zit en dat is weinig gezien de factoren die ik al noemde. Dat is het bereik waar ik zo'n beetje tussen zit met een lager gewicht en minder beweging.
Popcorn is toch helemaal zo slecht niet, mits geen suiker of zoutquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:48 schreef douche-eendje het volgende:
Ow is het weer zover?
* douche-eendje pakt een bak wortels
maar wortels maken meer herrie en daarom toffer.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Popcorn is toch helemaal zo slecht niet, mits geen suiker of zout
Ja, die kraken zo lekkerquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:55 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
maar wortels maken meer herrie en daarom toffer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |