Persoonlijk tel ik sport nooit mee in de kcal berekening. Alles wat ik verbrand vind ik leuk, maar vind ik geen reden om daarom maar meer te eten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, volwassen mannen verbruiken normaal gesproken 2500 kcal, hij verfietst er 1000, en eet 1600 kcal... dat is wat krapjes.
ik vind 2 boterhammen wat weinig 's morgens, en dan muesli met yoghurt als lunch... mijn dunne vriendje eet ook 8 boterhammen per dag...
Wrom niet?quote:
Vind ik ook hoor, doen waar je je lekker bij voelt. Maar in combinatie met 'je moet het op wilskracht doen' gaan bij mij wat alarmbellen af. In een periode weinig eten om af te vallen is tricky als je daarna weer normaal gaat eten. Maar dat zijn algemeenheden natuurlijk. Voor de een is het een valkuil, voor de ander is het net het zetje in de rug om permanent minder en gezonder te eten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:57 schreef Myraela het volgende:
Maarja, misschien is het wat aan de lage kant. Maar als die er zich lekker bij voelt, zou ik er niet teveel aan veranderen. Het ziet er best gezond uit. Ben benieuwd hoe een dag zonder BBQ eruit ziet en of er dan misschien wat meer groenten bij komt.
Omdat ze lawaai maken en daar ergert mijn lief zich aan. Appels gedoogt hij als ik ze in een andere ruimte eet.quote:
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:00 schreef Myraela het volgende:
En bah, ik drink weer eens veel te weinig. Zit al de hele dag met hetzelfde flesje water.
Hij heeft meer last van het stellen van onmogelijk hoge eisen aan de persoon waar hij mee samenwoont, als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:01 schreef Sarabi het volgende:
Dat is ook jammer Claudia.
Ook vervelend voor je vriend/man als hij zo'n last heeft van etensgeluiden.
ik denk dat mannen daar misschien ook beter in zijn/het meer zo zienquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor, doen waar je je lekker bij voelt. Maar in combinatie met 'je moet het op wilskracht doen' gaan bij mij wat alarmbellen af. In een periode weinig eten om af te vallen is tricky als je daarna weer normaal gaat eten. Maar dat zijn algemeenheden natuurlijk. Voor de een is het een valkuil, voor de ander is het net het zetje in de rug om permanent minder en gezonder te eten.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat ze lawaai maken en daar ergert mijn lief zich aan. Appels gedoogt hij als ik ze in een andere ruimte eet.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij heeft meer last van het stellen van onmogelijk hoge eisen aan de persoon waar hij mee samenwoont, als je het mij vraagt.
Misschien doe ik dat zo wel ja, ik heb wat nieuwe smaakjes gehaald. Hopelijk lust ik ze zonder suiker.quote:
Altijd goed om te proberen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien doe ik dat zo wel ja, ik heb wat nieuwe smaakjes gehaald. Hopelijk lust ik ze zonder suiker.
Volgens mij ookquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij heeft meer last van het stellen van onmogelijk hoge eisen aan de persoon waar hij mee samenwoont, als je het mij vraagt.
Hij moet ons gezamenlijk inkomen verdienen, de boodschappen doen en elke dag koken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]aha
Daar tegenover heb jij toch ook wel wat hoge eisen gesteld mag ik dan hopen?
Vanille en iets met peer.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Altijd goed om te proberen.
Welke smaakjes?
Dat is wel waar, zeker als de eerste kilo's eraf zijn is het vaak makkelijker door te gaan. Ik zou het ook niet kunnen als de eerste kilo's niet snel gingen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:11 schreef sorcees het volgende:
Ik eet op het moment wat weinig, maar de kilo's vliegen er nu af en ik voel me goed, dat motiveert ook.
Dat lijkt me ook zeker een gezond tekenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:14 schreef sorcees het volgende:
Ik ben wel vermoeider en slaap dus meer, wel lekker eigenlijk.
Bedoel het niet vervelend hoor, maar voel je je dan niet heel afhankelijk? Ik vind het al heel vervelend dat mijn vriend meer verdient dan ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij moet ons gezamenlijk inkomen verdienen, de boodschappen doen en elke dag koken.
Ik denk dat het vooral moeilijk is als het patroon waarmee je afviel niet iets was wat je geautomatiseerd had en levenslang vol kon houden. Dat is namelijk wat je uiteindelijk toch moet bereiken, dat gezond en met mate eten vanzelfsprekend is en min of meer vanzelf gaat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:15 schreef Sarabi het volgende:
Dat is ook een (van de vele) redenen waarom op gewicht blijven moeilijker is.
Dan heb je die motivatie niet meer.
Claudia is een heel afhankelijk persoontje, hoor, die vindt dat helemaal niet erg.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:19 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Bedoel het niet vervelend hoor, maar voel je je dan niet heel afhankelijk? Ik vind het al heel vervelend dat mijn vriend meer verdient dan ik.
Zekerquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral moeilijk is als het patroon waarmee je afviel niet iets was wat je geautomatiseerd had en levenslang vol kon houden. Dat is namelijk wat je uiteindelijk toch moet bereiken, dat gezond en met mate eten vanzelfsprekend is en min of meer vanzelf gaat.
Ik heb er ook geen problemen mee.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:19 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Bedoel het niet vervelend hoor, maar voel je je dan niet heel afhankelijk? Ik vind het al heel vervelend dat mijn vriend meer verdient dan ik.
Het was maar een grapje. Ik heb altijd gewoon gewerkt en ben nu werkloos maar zoek wel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:19 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Misschien een combinatie tussen vrij weinig eten, hoge eisen hebben in de vorm van een vrij laag streefgewicht, en externe stressfactoren zoals een scriptie? Dat zijn voor de meeste mensen wel redenen om weer aan te komen, denk ik. Bij mij kwam het door de zwangerschap waarin ik m'n routines kwijtraakte. Maar ik ben ook toen niet enorm veel aangekomen, dus ik kwam niet in de buurt van mijn oude gewicht.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zekerdaarom zei ik ook een van de vele (vele) redenen.
Ik weet nog steeds niet echt wat het nu bij mij is geweest.....waarschijnlijk een combinatie van dingen.
Zo lang het niet obsessief wordt is het geen probleem.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:33 schreef sorcees het volgende:
Ik weeg me elke dag, ik weet, dat is niet goed en niet normaal.
Maar ik wil het wel weten, herkennen jullie dit?
Ik weeg me 2 keer per dag (na het opstaan en voor het slapen gaan). Alleen die van het opstaan registreer ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:33 schreef sorcees het volgende:
Ik maak geen calorieberekeningen, maar neem sport wel mee in mijn dagelijkse, eh, beeldvorming.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:57 schreef Myraela het volgende:
Persoonlijk tel ik sport nooit mee in de kcal berekening. Alles wat ik verbrand vind ik leuk, maar vind ik geen reden om daarom maar meer te eten.
En dat is dus niet goed, toch? Gewoon die dag gezond eten en bewegen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:43 schreef sorcees het volgende:
Ja, de trendlijn is wel belangrijk, soms komt er ook weer wat bij, maar na 2 dagen zit ik dan toch weer lager.
Geeft wel een ontevreden gevoel, en onbewust ga je op zo een dag echt hongeren.
Dat moet je dan weer echt niet doen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:43 schreef sorcees het volgende:
Geeft wel een ontevreden gevoel, en onbewust ga je op zo een dag echt hongeren.
Ja.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:33 schreef sorcees het volgende:
Ik weet niet wat ik moet zeggen Kwak.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef kwakz0r het volgende:
Nou, ik geloof dat ik klaar ben in het slank-topic![]()
nou maar zorgen dat ik niet teveel ruzie met jou maak hier, Sarabi
Geen lekker gezond spul in huis?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:53 schreef kwakz0r het volgende:
en t mooiste is: door t hele gezeik heb ik helemaal geen zin meer om brownies te bakken en eten, en nu heb ik 12 ww punten (ca 500 kcal) te weinig op mijn lijstje en niks om t mee op te vullen
Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar laat jezelf niet zo makkelijk op de kast jagen joh. Mensen reageren op wat ze zien, jij geeft toch ook je mening op het lijstje van een ander? Het is allemaal niet zo persoonlijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef kwakz0r het volgende:
Nou, ik geloof dat ik klaar ben in het slank-topic![]()
nou maar zorgen dat ik niet teveel ruzie met jou maak hier, Sarabi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |