abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129969159
quote:
De manier waarop de PVV moslims omschrijft, lijkt op de propaganda van de nazi's over joden. Dat constateert de Leidse historicus Bart van der Boom maandag in het NTR-radioprogramma Dichtbij Nederland, meldt de omroep vrijdag.

Van der Boom stelt verder dat de meeste Nederlanders wel wisten dat de nazi's slecht omgingen met joden, maar dat over het algemeen niet bekend was dat ze direct na hun deportatie massaal zouden worden vermoord. Dat gebrek aan kennis was medebepalend voor de houding van Nederlanders in de Tweede Wereldoorlog, betoogt de historicus.

De historicus zegt dat er veel overeenkomsten zijn tussen de PVV- en de nazipropaganda. "Het soort beeld dat de PVV neerzet van moslimkolonisten die het op ons gemunt hebben - en: het is wij of zij - lijkt wel degelijk op de propaganda van de nazi's in de jaren veertig", zegt Van der Boom. "Dat wil niet zeggen dat er weer een Holocaust dreigt. Maar als er één les is die we kunnen leren, dan is het dat we van deze PVV-uitspraken buitengewoon zenuwachtig zouden moeten worden."

Partijleider Geert Wilders heeft talrijke negatieve uitspraken gedaan over moslims, hun geloof en de koran. In 2009 zei hij op de Deense televisie dat alle moslims in Europa die problemen veroorzaken, moeten worden uitgezet. Ook zou de nationaliteit van deze groep moeten worden afgenomen. De omstreden politicus zei dat het gaat om miljoenen mensen. "Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden zullen ze van toon veranderen en dan is het te laat om terug te vechten."

Van der Boom won afgelopen jaar de Libris Geschiedenis Prijs met zijn boek Wij Weten Niets van Hun Lot, waarin aan de hand van dagboeken wordt beschreven wat Nederlanders wisten van de jodenvervolging. Het gesprek met Bart van der Boom wordt maandagavond uitgezonden op Radio 5.
PVV- en nazipropaganda vertonen paralellen
Wat mij betreft heeft deze historicus helemaal gelijk. Propaganda van de nazi's en dat van de PVV tonen veel overeenkomsten. Ze zoeken op dezelfde manier een makkelijke zondebok.

In hoeverre vinden jullie de PVV een gevaar? Is de partij fascistisch? Zijn er inderdaad overeenkomsten te vinden tussen de NSDAP en de PVV?

Zoals de TT al suggereert vind ik de PVV eigenlijk gewoon de nazi's van deze tijd en dienen we deze groep goed in de gaten te houden. Gelukkig hebben ze nog geen electoraal succes geboekt, maar het aantal virtuele zetels doet me toch even schrikken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129969285
doe ff niet zo idioot zeg

ga lekker in je kelder zitten mafketel
pi_129969310
Elimineren :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129969313
Ik zie de overeenkomst niet zo uit dit bericht. Geert wilders is vooral tegen het geloof en Hitler die zocht een groep om de schuld op de af te schuiven waarom het zo slecht ging in Duitsland.
pi_129969338
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:02 schreef basvandalen het volgende:

Kantoor ook goed?
pi_129969352
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:02 schreef basvandalen het volgende:

pi_129969412
Zelfde laken één pak...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_129969442
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:03 schreef jundo het volgende:
Ik zie de overeenkomst niet zo uit dit bericht. Geert wilders is vooral tegen het geloof en Hitler die zocht een groep om de schuld op de af te schuiven waarom het zo slecht ging in Duitsland.
Met "het geloof" bedoel je de islam of geloof in het algemeen? Dat laatste is in elk geval niet zo:
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129969460
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:09 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Met "het geloof" bedoel je de islam of geloof in het algemeen? Dat laatste is in elk geval niet zo:
[ afbeelding ]
Hoho, dat was Geert tijdens een vrijgezellenfuif met joods thema.
pi_129969666
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:09 schreef DroogDok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Geert Wilders is vooral tegen de Islam als geloof omdat hij het niet eens is met de principes uit de Koran en de radicale die dit voortbrengt. Nederland en Duitsland in die tijd en in deze en Geert Wilders en Hitler zijn op géén manier goed met elkaar te vergelijken. Ik denk bijvoorbeeld dat Geert Wilders een gegronde reden heeft om campagne tegen de Islam te voeren en Hitler dat niet had. Omdat de Islam in wezen een gevaarlijke godsdienst is en de Joden ja die waren gwn rijk en goed in handelen.
pi_129969813
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:20 schreef jundo het volgende:

[..]

Geert Wilders is vooral tegen de Islam als geloof omdat hij het niet eens is met de principes uit de Koran en de radicale die dit voortbrengt. Nederland en Duitsland in die tijd en in deze en Geert Wilders en Hitler zijn op géén manier goed met elkaar te vergelijken. Ik denk bijvoorbeeld dat Geert Wilders een gegronde reden heeft om campagne tegen de Islam te voeren en Hitler dat niet had. Omdat de Islam in wezen een gevaarlijke godsdienst is en de Joden ja die waren gwn rijk en goed in handelen.
De vergelijking zit hem in het beeld dat Wilders en Hitler schetsen van hun opponenten. Dat staat ook duidelijk te lezen in het bericht.

En nu kun je (terecht) vaststellen dat de joden geen kwaad in de zin hadden (moslims over het algemeen ook niet overigens, in mijn optiek), maar de nazi's zagen dat toch echt anders. Hitler oreerde herhaaldelijk over het Joodse complot en wist een beeld neer te zetten van een een joodse minderheid die hun wil aan de wereld op wilde leggen. Klinkt in onze ogen uiteraard belachelijk, maar het was wel wat heel veel Duitsers geloofde in de jaren '20 en '30.
pi_129969833
quote:

[..]

Ik ben met je eens dat je Wilders en Hitler niet met elkaar kan vergelijken.

Voor de rest is de afkeer van de Islam van Wilders gewoon een trucje om de onderbuik van de kiezer te bespelen om zo aan de macht te kunnen blijven. Net als de rest van zijn retoriek.
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:29:04 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_129969865
Zelfs een reeks geworden. :')

Van die slappe vergelijkingen altijd. Is meer een teken dat men geen argumenten meer heeft.

"Ja, maar hij lijkt op Hitler!"

KoosVogels, plz. :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_129969990
quote:
99s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:29 schreef Kaneelstokje het volgende:

Van die slappe vergelijkingen altijd. Is meer een teken dat men geen argumenten meer heeft.

Het is niet zo maar een vergelijking, je kunt gewoon veel parallellen trekken. Natuurlijk is het geen 1 op 1-kopie, maar die vergelijking mag je best maken.

Zo doet deze historicus dat ook.
pi_129970034
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:27 schreef KoosVogels het volgende:

Dat is ook één van de hoofdpunten in de discussie, of moslims kwaad in de zin hebben. Gematigde niet maar radicalen wel. En het blijkt verdomd moeilijk omdat van elkaar te onderscheiden. Als je bekijkt wat mensen met elkaar doen vanuit dat geloof is er een terechte reden dat te moeten vrezen en dat dat zich verplaatst naar Nederland. Hitler wist inderdaad een beeld neer te zetten van de Joden net als dat Hitler dat verkondigt over de Islam met het verschil dat het gespuis nu hun eigen verstand kan gebruiken en op basis van vrije informatie een eigen mening kunnen vormen over deze minderheidsgroep. En zo krijg je mensen die voor en tegen Wilders zijn en zijn standpunt.
pi_129970035
quote:
99s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:29 schreef Kaneelstokje het volgende:

Natuurlijk lijkt Wilders niet op Hitler. Wilders heeft immers geen snorretje,
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:36:34 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129970057
Roep je nu op tot het in de gaten houden van Wilders of tot het elimineren van hem?
The End Times are wild
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:36:44 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_129970060
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En Hitler was geen indo.
pi_129970087
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:36 schreef LXIV het volgende:
Roep je nu op tot het in de gaten houden van Wilders of tot het elimineren van hem?
Ik heb gewoon een TT gemaakt op basis van een van de laatste postings in het vorige deel.
pi_129970097
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Voor de rest is de afkeer van de Islam van Wilders gewoon een trucje om de onderbuik van de kiezer te bespelen om zo aan de macht te kunnen blijven. Net als de rest van zijn retoriek.
Haha trucje. Waarheid is hard :')
pi_129970144
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:37 schreef GJonline het volgende:

[..]

Welke waarheid?
pi_129970198
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:37 schreef GJonline het volgende:

[..]

De waarheid waar Wilders het niet zo nauw mee neemt bedoel je?
pi_129970202
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke waarheid?
Ja koos, dat je waarschijnlijk met een stijfje dit topic hebt geopend.. Wat denk je zelf?
pi_129970213
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:36 schreef LXIV het volgende:
AIVD getipt op dit topic, Koos staat nu onder controle. Als je Koos zijn berichten zo eens doorleest kun je best denken dat je met een compleet gestoorde te maken hebt. Een gevaar voor de samenleving.
pi_129970219
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat je Wilders en Hitler niet met elkaar kan vergelijken.

Ik denk van alle politici dat geert wilders nog het minst geeft om het bespelen van het lectoraat. Hij doet zich ten eerste niet slim voor, hij zegt gewoon wat m uitkomt en zijn standpunt tegen moslims wordt vooral gevoed door afkeer tegen de Islam en de radicale idioten die het met zich meebrengt
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:42:36 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129970229
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:41 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

AIVD getipt op dit topic, Koos staat nu onder controle. Als je Koos zijn berichten zo eens doorleest kun je best denken dat je met een compleet gestoorde te maken hebt. Een gevaar voor de samenleving.
Nou, nou. Is dat nu wel nodig. Ik houd wel van wat reuring in de keet!
Bovendien is Koos oud en wijs genoeg om geen gekke dingen te doen. Denk ik.
The End Times are wild
pi_129970242
quote:

[..]

:')

Goed topic.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_129970288
Waarom is deze achterlijke discussie nog steeds aan de gang? Alsof het eerste deel zo verhelderend was.

De hele politiek bestaat uit matennaaiers, geldwolven en rozijneters die niet weten hoe je een economie goed en op een juiste wijze moet stimuleren. Wilders is daar één van. Die kan niet samenwerken. Maar ondanks dit zou ik nog steeds op een partij stemmen die er tenminste er wat van zegt. PVV is de enigste partij die tegengas heeft waar de andere partijten monddood zijn. Ook ben ik niet met al zijn punten eens, maar de partij heeft een paar sterke punten.

Mensen die nog op de VVD stemmen mogen in mijn ogen afgevoerd worden en in een graf worden gesodemieterd, want die zijn niet goed snik.

Je zag dit grote fiasco met Rutte toch al mijlenver aankomen? "We geven iedere burger ¤1000!" en ondertussen ¤2000 met lastenverzwaringen afpakken. Smooth!
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_129970289
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:41 schreef GJonline het volgende:

[..]

Ja koos, dat je waarschijnlijk met een stijfje dit topic hebt geopend.. Wat denk je zelf?
Dat moslims relaxte mensen zijn en Wilders een paranoïde clown?
pi_129970310
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:41 schreef jundo het volgende:

[..]

Ik denk van alle politici dat geert wilders nog het minst geeft om het bespelen van het lectoraat. Hij doet zich ten eerste niet slim voor, hij zegt gewoon wat m uitkomt en zijn standpunt tegen moslims wordt vooral gevoed door afkeer tegen de Islam en de radicale idioten die het met zich meebrengt
Die Wilders is een gewoon een pluche-plakker eerste klas.

Hij roept wat mensen willen horen (meer geld naar de zorg, AOW blijft op 65) maar hoe hij dit precies waar gaat maken laat hij in het midden. En zijn afkeer van de islam wordt vooral gevoed door het feit dat hij daarmee mooi kan inspelen op de xenofobe onderbuikgevoelens van de onder- en middenklasse.
pi_129970398
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Die Wilders is een gewoon een pluche-plakker eerste klas.

Hij roept wat mensen willen horen (meer geld naar de zorg, AOW blijft op 65) maar hoe hij dit precies waar gaat maken laat hij in het midden.
Daar is hij juist heel duidelijk in :') Denk maar eens goed na.
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:49:21 #32
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_129970399
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is niet zo maar een vergelijking, je kunt gewoon veel parallellen trekken. Natuurlijk is het geen 1 op 1-kopie, maar die vergelijking mag je best maken.

Je kunt altijd en overal parallellen trekken. Net als dat je overal correlaties kunt vinden.
Dat zegt echter helemaal niks en laat in veel gevallen alleen de triestigheid van de observator zien.

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien heeft hij zo'n opplaksnorretje voor thuis.
pi_129970431
quote:

[..]

Ik moest lachen. Het is ook zo'n linkse beer. Ik denk dat zijn derde arm ook naar links wijst.

Sorry, ik kon het niet laten om daar een grapje over te maken. :7
- Wiet van Broeckhoven
pi_129970448
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:49 schreef GJonline het volgende:

[..]

Daar is hij juist heel duidelijk in :') Denk maar eens goed na.
Nou vooruit, duidelijk wel, realistisch niet.
pi_129970523
quote:
6s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:50 schreef Greyson het volgende:

[..]

Ik moest lachen. Het is ook zo'n linkse beer. Ik denk dat zijn derde arm ook naar links wijst.

Sorry, ik kon het niet laten om daar een grapje over te maken. :7
Hoho, ik ben weliswaar niet goed bij m'n hoofd, maar links ben ik allerminst. Niet meer althans.
pi_129970555
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoho, ik ben weliswaar niet goed bij m'n hoofd, maar links ben ik allerminst. Niet meer althans.
Haha. Oké, excuus :). Ik dacht altijd van wel.
- Wiet van Broeckhoven
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:56:16 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129970615
quote:

[..]

Hoe kwam het zo dat je opeens het licht zag dan?
The End Times are wild
pi_129970620
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:54 schreef Greyson het volgende:

[..]

Haha. Oké, excuus :). Ik dacht altijd van wel.
Door bepaalde lieden word je als nel weggezet als links extremist als je ageert tegen Greet Wilders.

Maar goed, ik heb wel m'n linkse periode gehad.
pi_129970734
Waarom heb je een nieuw deel geopend?
pi_129970774
Waarom niet?
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:03:02 #41
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129970835
quote:

[..]

Goede reactie.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:04:43 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129970890
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kwam het zo dat je opeens het licht zag dan?
Hij heeft een betaalde baan, naar verluidt.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:05:55 #43
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129970928
quote:

[..]

Oké. Je bent dus inderdaad aan het doordraaien.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:09:16 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129971059
quote:
9s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:04 schreef Reya het volgende:

[..]

Hij heeft een betaalde baan, naar verluidt.
Haha. Dat scheelt inderdaad ja, als je op je loonstrookje ziet hoeveel belasting je mag betalen. Een panacee tegen Linksigheid!
The End Times are wild
pi_129971790
Jij durft zeg, maar ik zie totaal geen gevaar in die man.
Pim was veel geleerder, en volgens mij niet zo voorspelbaar?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 11:34:10 ]
pi_129971888
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:31 schreef john2406 het volgende:
Pim was veel geleerder
Zo'n man is ook niet het probleem, de domme volksmassa is gevaarlijk.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:34:46 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_129971901
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:31 schreef john2406 het volgende:
Pim was veel geleerder, en volgens mij niet zo voorspelbaar?
Pim was net zo'n volksmenner die op de onderbuik speelde.
pi_129971987
Heeft Geert al een Tweetje verstuurd naar aanleiding van de TT?
pi_129971993
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Er zijn er heus wel die erdoorheen kijken hoor, en eigenlijk een beetje tegenspraak vind ik helemaal niet verkeerd.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:37:28 #50
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129971995
quote:

[..]

Dat stel gezapige kleinburgers?
pi_129971997
beetje naief om te denken dat wilders alleen haat op de islam om kiezers te trekken.

wilders trekt kiezers om zn haat voor islam te kunnen verwezelijken. overal op de wereld geeft ie lezingen over die haat, terwijl hij daar electoraal niets te winnen heeft.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:37:54 #52
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_129972007
quote:
15s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Pim was net zo'n volksmenner die op de onderbuik speelde.
Is dat zo?
Ik kan me anders voldoende onderbouwingen herinneren.

Een stuk meer in ieder geval dan bij een Roemer.
pi_129972080
quote:

[..]

Zijn ze dat niet zelf schuld dan?
pi_129972084
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:37 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje naief om te denken dat wilders alleen haat op de islam om kiezers te trekken.

Hij legt heel bewust een link tussen de islam en straatcriminaliteit door b.v. Marokkaanse bontkraagjes, daar waar die link nauwelijks aanwezig is. Inderdaad voor zijn eigen politieke agenda, steun voor Israel en z'n internationale anti-islam propaganda.
pi_129972382
Niemand hoeft Wilders te elimineren. Hij heeft zichzelf al helemaal weg ge-elimineerd uit deze wereld.

Hij weet dat een leven buiten de politiek en zonder beveiliging helemaal never nooit meer voor hem mogelijk zal zijn. Dat is ook 1 van de redenen dat hij zich helemaal nergens meer over druk hoeft te maken en volledig los kan gaan met zijn beledigingen tegen de rest van de wereld.

Het maakt voor hem geen zak meer uit, er is geen andere leven voor hem meer mogelijk tot zijn dood. Waar andere politici altijd letten op hun woorden hoeft wilders dat helemaal niet meer. En dan wordt er gezegd dat hij alles durft te zeggen.....

En de belastingbetaler/gemeenschapt betaalt die 10 miljoen beveiliging per jaar wat ik ooit weles gelezen heb op internet.
Ajax is mijn leven!
pi_129972489
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:49 schreef fantasyboy het volgende:
Niemand hoeft Wilders te elimineren. Hij heeft zichzelf al helemaal weg ge-elimineerd uit deze wereld.

Hij weet dat een leven buiten de politiek en zonder beveiliging helemaal never nooit meer voor hem mogelijk zal zijn. Dat is ook 1 van de redenen dat hij zich helemaal nergens meer over druk hoeft te maken en volledig los kan gaan met zijn beledigingen tegen de rest van de wereld.

Het maakt voor hem geen zak meer uit, er is geen andere leven voor hem meer mogelijk tot zijn dood. Waar andere politici altijd letten op hun woorden hoeft wilders dat helemaal niet meer. En dan wordt er gezegd dat hij alles durft te zeggen.....

En de belastingbetaler/gemeenschapt betaalt die 10 miljoen beveiliging per jaar wat ik ooit weles gelezen heb op internet.
Nu zijn de kosten van de beveiliging Wilders niet aan te rekenen vind ik. Dat zijn natuurlijk de dreigers zelf.
pi_129972500
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:49 schreef fantasyboy het volgende:

Hoeveel dacht je dat de belastingbetaler mag betalen voor Brussel?
pi_129972571
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:52 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nu zijn de kosten van de beveiliging Wilders niet aan te rekenen vind ik. Dat zijn natuurlijk de dreigers zelf.
Waarom moet de belastingbetaler dat betalen dan?

Hij krijgt naar het schijnt miljoenen van joods fascistische bewegingen die hem steunen tegen de strijd tegen Islam. Google maar even. Als hij een dergelijke strijd wil voeren ga dan ook lekker zelf je beveiliging betalen.
Ajax is mijn leven!
pi_129972599
.

[ Bericht 100% gewijzigd door arjan1212 op 12-08-2013 11:56:54 ]
pi_129972667
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel dacht je dat de belastingbetaler mag betalen voor Brussel?
Dat geld wat aan brussel wordt betaald heeft ook de nederlander baat bij.
De pvv en wilders doet of wij dat geld zomaar weggeven, daar is natuurlijk geen hol van waar.
Ajax is mijn leven!
pi_129972732
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:57 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Dat geld wat aan brussel wordt betaald heeft ook de nederlander baat bij.
De pvv en wilders doet of wij dat geld zomaar weggeven, daar is natuurlijk geen hol van waar.
Dan verschillen we van mening heb je dat filmpje al een gezien hoeveel auto s dat er staan prive en voor de zaak en hoeveel geld ze voor zo een reisje krijgen daar.
Ik heb het al eens hier geplaats hoor, toen vielen me de ogen open.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 12:32:57 ]
pi_129972805
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan verschillen we van mening heb je dat filmpje al een gezien hoeveel auto s dat er staan prive en voor de zaak en hoeveel geld ze voor zo een reisje krijgen daar.
Ik heb het al eens een linkje van hier geplaats hoor, toen vielen me de ogen open.
Die ambtenaren in brussel krijgen maar een fractie van het totale bedrag wat alle lidstaten betalen. Het overgrote deel van het geld heeft te maken met onderwijs, ecnomie, handel enzovoorts in de lidstaten.
Ajax is mijn leven!
pi_129972837
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 12:02 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Die ambtenaren in brussel krijgen maar een fractie van het totale bedrag wat alle lidstaten betalen. Het overgrote deel van het geld heeft te maken met onderwijs, ecnomie, handel enzovoorts in de lidstaten.
Als dat maar een fractie is wat ik gezien heb dan wil ik de rest helemaal niet weten zeg, hoeveel zal dat dan wel niet zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 12:08:53 ]
pi_129973973
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 12:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als dat maar een fractie is wat ik gezien heb dan wil ik de rest helemaal niet weten zeg, hoeveel zal dat dan wel niet zijn.

Ja, hoeveel heeft die beveiliging van wilders Nederland dan inmiddels al gekost dan? 5 jaar x 10 miljoen= 50 miljoen euro!!!!!! Het is veel meer in de praktijk. Met dat bedrag hadden heleboel bejaarden geholpen kunnen worden enzovoorts

En wat heeft Wilders tot nu toe de nederlandse samenleving opgeleverd behalve plannetjes waarvan nog geen enkele gerealiseerd is en allemaal de prullenbak in gegaan zijn in Den Haag?

Wilders is weggegooid belasting geld. De pvv helemaal als je kijkt wat voor klunzen en zakkenvullers daar de afgelopen jaren hebben gezeten. Die gasten hebben de belastingbetaler een vermogen gekost en ze pissen alleen in brievenbussen :)
Ajax is mijn leven!
pi_129974489
Dat vind ik inderdaad ook teveel dat geld, maar dat van die fimpjes vind ik ook erg als niet erger.
pi_129975443
Je kunt net zo goed zeggen: "de manier waarop Koos Vogels en andere linkse types de mensen onderverdelen in de Goede Linksen (die de macht moeten hebben) en de Foute Rechtsen (die geelimineerd moeten worden), doet sterk denken aan de manier waarop de nazi's mensen onderverdeelden in Übermenschen (die de macht moeten hebben) en Untermenschen (die gelelimineerd moeten worden)".
..
Als je naar overeenkomsten met de nazi's zoekt, zijn ze altijd wel te vinden.
De vraag is alleen: WAAROM zoekt iemand daar naar?
Naar mijn ervaring, omdat ze zelf niet veel goedfs van plan zijn met de vrijheden van hun medemensen.
Vooral als dat medemensen zijn, die niet precies vinden wat zij zelf vinden.
.
Wie is er hier dus de enge figuur?
Wilders, die niet met de ideologische shit van de Koos Vogelsen van de wereld wenst mee te huilen?
Of Koos Vogels, die kennelijk eist dat iedereen zijn liedje braaf en zonder kritiek met hem meehuilt?
Oordeel zelf.
pi_129975579
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:25 schreef Merlot het volgende:
Je kunt net zo goed zeggen: "de manier waarop Koos Vogels en andere linkse types de mensen onderverdelen in de Goede Linksen (die de macht moeten hebben) en de Foute Rechtsen (die geelimineerd moeten worden), doet sterk denken aan de manier waarop de nazi's mensen onderverdeelden in Übermenschen (die de macht moeten hebben) en Untermenschen (die gelelimineerd moeten worden)".
..
Naar mijn ervaring, omdat ze zelf niet veel goedfs van plan zijn met de vrijheden van hun medemensen.
.
Wilders, die niet met de ideologische shit van de Koos Vogelsen van de wereld wenst mee te huilen?
Of Koos Vogels, die kennelijk eist dat iedereen zijn liedje braaf en zonder kritiek met hem meehuilt?
Oordeel zelf.
Ik ga voor Koos Vogels, die engerd.
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:30:44 #69
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129975652
quote:
..
.
Oordeel zelf.
Dat is absoluut Koos; verder geen moeilijke keuze.
pi_129975662
quote:
..
.
Oordeel zelf.
wat een gelul zeg...
je ziet geen verschil tussen mensen die onderscheid maken tussen links en rechts in de politiek, of mensen die minderheden willen deporteren?
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:09:35 #71
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129979134
quote:
..
.
Oordeel zelf.
Koosje uiteraard.
pi_129980831
quote:
..
.
Oordeel zelf.
Wilders is de grote haaizaaier..

koos is niks anders dan een topic opener met een topic die wat mij betreft gerechtvaardigd is.

Misschien moet je deel 1 gewoon is even gaan lezen..

Conclusie is gewoon dat jij niets anders bent dan een pvv stemmer die ten alle tijde wilders wil verdedigen.

Iemand die haat zaait onder mensen zal nooit mij steun krijgen.

Al wilders standpunten komen erop neer dat hij zich beter voelt dan andere mensen op deze wereld. Wie is dan de zogenaamde ubermensch???
Ajax is mijn leven!
pi_129980976
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als die vergelijking overdreven / onterecht is noemt men dat een Godwin fallacy. Juist om te voorkomen dat men zulke vergelijkingen niet meer serieus neemt moet je daar terughoudend mee zijn.

Niet dat ik een groot fan ben van Wilders, dat voorop gesteld. Maar in dit geval raakt de vergelijking echt kant noch wal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_129981068
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:44 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Wilders is de grote haaizaaier..

En wat ben jij op dit moment aan het doen?
Conscience do cost.
pi_129981088
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:49 schreef ems. het volgende:

[..]

En wat ben jij op dit moment aan het doen?
chips eten
Ajax is mijn leven!
pi_129981185
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als die vergelijking overdreven / onterecht is noemt men dat een Godwin fallacy. Juist om te voorkomen dat men zulke vergelijkingen niet meer serieus neemt moet je daar terughoudend mee zijn.

Niet dat ik een groot fan ben van Wilders, dat voorop gesteld. Maar in dit geval raakt de vergelijking echt kant noch wal.
Je moet vooral uitkijken dat het geen absurde vormen gaat aannemen. Een reductio ad hitlerum zoals "Hitler was vegetarisch, dus vegetarisch zijn is slecht." is natuurlijk belachelijk.

Desalniettemin moet je wel van de geschiedenis leren. In dit geval vertoont de propaganda van de nazi's overeenkomsten met hoe de PVV politiek bepleit. Het is verder aan mensen zelf om daar hun eigen conclusies aan te verbinden.
pi_129981322
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:51 schreef robin007bond het volgende:

Desalniettemin moet je wel van de geschiedenis leren. In dit geval vertoont de propaganda van de nazi's overeenkomsten met hoe de PVV politiek bepleit. Het is verder aan mensen zelf om daar hun eigen conclusies aan te verbinden.
Dan had je het ook gekund met een vergelijking met bijvoorbeeld G.W. Bush. Vergelijkingen met Hitler zijn voorbehouden aan figuren zoals idi Amin en Pol Pot. Dat label gebruiken voor polderpolitici zoals Wilders is ronduit waanzin.
pi_129981333
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:49 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

chips eten
Hitler was ook een liefhebber van chips.
Conscience do cost.
pi_129981408
Maar goed, Wilders is natuurlijk geen Hitler.

Wilders is gewoon een eikel en een flapdrol.
pi_129981601
Even voor de duidelijkheid...

Denken mensen nou echt dat mensen voor Wilders zijn omdat Wilders een groot economische inzicht heeft?
Of stemmen op de PVV omdat Wilders maatschappelijke problemen kan oplossen?

Wilders is op beide terreinen niet al te hoog opgeleid en iedere keer maakt hij daar grote blunders in.

A) mensen stemmen op de PVV om zijn anti buitenlanders politiek/racistische redenen
B) Als protest stem, maar weten ook wel dat wilders helemaal niet de oplossing heeft.
Ajax is mijn leven!
pi_129981807
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:00 schreef fantasyboy het volgende:
Even voor de duidelijkheid...

Denken mensen nou echt dat mensen voor Wilders zijn omdat Wilders een groot economische inzicht heeft?
Of stemmen op de PVV omdat Wilders maatschappelijke problemen kan oplossen?

Wilders is op beide terreinen niet al te hoog opgeleid en iedere keer maakt hij daar grote blunders in.

A) mensen stemmen op de PVV om zijn anti buitenlanders politiek/racistische redenen
B) Als protest stem, maar weten ook wel dat wilders helemaal niet de oplossing heeft.
Ik zie daar wel meer mogelijkheden hoor...

C) De PVV is als 1 van de weinige partijen uitgesproken anti-Europa
D) De PVV is als 1 van de weinige partijen uitgesproken anti-religieus.

De gedachte dat hij stiekem een een soort Hitler is doet me sterk denken aan de discussie omtrent Hans Janmaat. En dat was dan tenminste echt een racist.

Islamofobie uitleggen als racisme is wat mij betreft lachwekkend.
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:11:10 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_129982142
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Behalve anti-Joods, natuurlijk. Of anti-christelijk. Of anti-Boeddhistisch. Of anti-Hindoeistisch. Of anti-Vliegend Spaghetti-Monsterisme. Hij is enkel en alleen anti-islam. Dus ga nou niet dit soort rare uitspraken zitten doen, asjeblieft.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_129982329
Wie volgt of heeft gevolgd wat met die persoon gebeurt is wat Pim vermoord heeft?

Hoop dat ik de vraag goed gesteld heb.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 16:15:53 ]
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:23:34 #84
177885 JoaC
Het is patat
pi_129982661
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:15 schreef john2406 het volgende:
Wie volgt of heeft gevolgd wat met die persoon gebeurt is wat Pim vermoord heeft?

Hoop dat ik de vraag goed gesteld heb.
In mei heeft hij 2/3 van zijn straf erop zitten, komt hij mogelijk vrij
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_129982796
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Behalve anti-Joods, natuurlijk. Of anti-christelijk. Of anti-Boeddhistisch. Of anti-Hindoeistisch. Of anti-Vliegend Spaghetti-Monsterisme. Hij is enkel en alleen anti-islam. Dus ga nou niet dit soort rare uitspraken zitten doen, asjeblieft.
Triest als het is, dat is anti-religieuzer dan welke andere partij dan ook.

Als er nu een partij op zou staan die alle religies affakkelt dan trekt dat heel veel PVV stemmers weg schat ik.
pi_129982973
quote:

[..]

De gedachte dat hij stiekem een een soort Hitler is doet me sterk denken aan de discussie omtrent Hans Janmaat. En dat was dan tenminste echt een racist.

Wat wil wilders met zijn anti europ politiek bereiken? iedereen in Nederland met een beetje verstand weet dat Nederland niet zonder europa kan en zonder de euro. Zijn hele europa politiek is toch al een fiasco gebleken gezien het feit dat hij voor de verkiezingen alleen maar anti europa gelul uitkraamde zoals het ESM verhaal en vervolgens van 24 naar 15 zetels ging.

PVV is niet antireligieus. Hoe kom je daar nu weer bij.

Wilders krijgt van joods fascistische groeperingen uit de VS en andere landen bakken vol met geld om door te gaan met zijn anti islam verhaal. Als hij geen islamfoob is doet hij het in ieder geval voor het geld.

Zijn doorgeslagen islamfobie kun je inderdaad uitleggen als een doorgeslagen fobie die tot rascisme en haat leidt. Hij maakt bevolkingsgroepen belachelijk.

De manier waarop wilders bevolkingsgroepen typeert komt ook over bij onze jeugd van 10 jaar. Die horen dat als kind ook al op school en denken dat dit allemaal normaal is in ons land, en de rest kan je zelf wel invullen wat de reacties en gevolgen kunnen zijn.....
Ajax is mijn leven!
pi_129983134
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:31 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Wat wil wilders met zijn anti europ politiek bereiken? iedereen in Nederland met een beetje verstand weet dat Nederland niet zonder europa kan en zonder de euro. Zijn hele europa politiek is toch al een fiasco gebleken gezien het feit dat hij voor de verkiezingen alleen maar anti europa gelul uitkraamde zoals het ESM verhaal en vervolgens van 24 naar 15 zetels ging.

Wilders krijgt van joods fascistische groeperingen uit de VS en andere landen bakken vol met geld om door te gaan met zijn anti islam verhaal. Als hij geen islamfoob is doet hij het in ieder geval voor het geld.

Zijn doorgeslagen islamfobie kun je inderdaad uitleggen als een doorgeslagen fobie die tot rascisme en haat leidt. Hij maakt bevolkingsgroepen belachelijk.

De manier waarop wilders bevolkingsgroepen typeert komt ook over bij onze jeugd van 10 jaar. Die horen dat als kind ook al op school en denken dat dit allemaal normaal is in ons land, en de rest kan je zelf wel invullen wat de reacties en gevolgen kunnen zijn.....
Mijn mening Europa kan niet zonder Nederland !
pi_129983335
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mijn mening Europa kan niet zonder Nederland !
Vandaar dat het nu ook economische zo goed gaat met nederland? Economische presteren we volgens de laaste cijfers als 1 van de slechtste in europa...

Haal daarbij europa weg en we kunnen het helemaal shaken....

Nederland is niets anders dan een handelsland die zijn spullen kwijt moet in de rest van de wereld, als je dan een anti europa beleid wil gaan voeren en ook nog is iemand heb die constant 4 miljard moslims beledigd.....dan kan je binnenkort heel de boel nog meer sluiten.
Ajax is mijn leven!
pi_129983388
Als Nederland de haven dicht gooid komt naar mijn idee europa om van de honger.
pi_129983404
quote:

[..]

Wat wil wilders met zijn anti europ politiek bereiken?
Dat moet je aan hem vragen.

quote:
iedereen in Nederland met een beetje verstand weet dat Nederland niet zonder europa kan en zonder de euro.
Autoriteitsargument. Grappig hoe vaak in deze context dit argument - geheel vrij van inhoud - wordt gemaakt. Heel verstandig.

quote:

Noem mij een partij die anti-religieuzer is dan de PVV. Ik ken ze niet. Ja, D'66 roept wel eens wat... maar doet dat maar zelden, en het staat helemaal onderaan de prioriteitenlijst.

quote:

Reality check: het islamitisch geloof is geen ras. Het is een religie die door iedereen, ongeacht ras of nationaliteit, kan worden aangehangen. Als je dat kunt uitleggen als racisme dan zou ik jouw houding ten aanzien van PVV'ers ook kunnen uitleggen als racisme.

quote:

De manier waarop wilders bevolkingsgroepen typeert komt ook over bij onze jeugd van 10 jaar.
Het niveau van je argumenten is voor iemand die pretendeert verstand te hebben stuitend.
pi_129983528
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat moet je aan hem vragen.

[..]

Autoriteitsargument. Grappig hoe vaak in deze context dit argument - geheel vrij van inhoud - wordt gemaakt. Heel verstandig.

[..]

Noem mij een partij die anti-religieuzer is dan de PVV. Ik ken ze niet. Ja, D'66 roept wel eens wat... maar doet dat maar zelden, en het staat helemaal onderaan de prioriteitenlijst.

[..]

Reality check: het islamitisch geloof is geen ras. Het is een religie die door iedereen, ongeacht ras of nationaliteit, kan worden aangehangen. Als je dat kunt uitleggen als racisme dan zou ik jouw houding ten aanzien van PVV'ers ook kunnen uitleggen als racisme.

[..]

Het niveau van je argumenten is voor iemand die pretendeert verstand te hebben stuitend.
Jij mag het allemaal stuitend noemen ...het is de keiharde realiteit wat zich in onze maatschappij op dit moment speelt, als jij daar je ogen voor wil sluiten en iets anders wil voorschotelen wat niet strookt met de realiteit...is jou keuze maar niet de realiteit.
Ajax is mijn leven!
pi_129983563
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:44 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Jij mag het allemaal stuitend noemen ...het is de keiharde realiteit wat zich in onze maatschappij op dit moment speelt, als jij daar je ogen voor wil sluiten en iets anders wil voorschotelen wat niet strookt met de realiteit...is jou keuze maar niet de realiteit.
:Z
pi_129983621
De wet van Godwin is een aforisme over de internetcultuur dat in 1990 door Mike Godwin bedacht werd. De wet stelt in quasi-wiskundige bewoordingen:
As an on-line discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1.
(vert. Naarmate online discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de nazi's of Hitler 1.)

Ofwel: als een online discussie maar lang genoeg duurt, trekt een van de deelnemers geheid een keer een vergelijking met de nazi's of Hitler. Omdat Godwin de meme van nazi-vergelijkingen in discussies op Usenet te aanvallend vond en in strijd met de logica, stelde hij de wet op als een tegenmeme. De memetische functie van de wet is niet een eind te maken aan discussies, maar om deelnemers aan een discussie bewuster te maken van de vraag of een vergelijking met de nazi's of Hitler gepast is, of simpelweg een kwestie van te ver doorgevoerde retoriek. 8)7 :W
Ajax is mijn leven!
pi_129983674
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Triest als het is, dat is anti-religieuzer dan welke andere partij dan ook.

Als er nu een partij op zou staan die alle religies affakkelt dan trekt dat heel veel PVV stemmers weg schat ik.
Wat maakt de PVV precies anti-religieus? Ja, de partij neemt stevig stelling tegen de islam, maar in de praktijk blijft het bij woorden. De PVV maakt zich bijvoorbeeld niet heel hard voor typisch liberale agendapunten zoals de koopzondag of de weigerambtenaar. Sterker, ik meen dat de PVV op dat vlak meer neigt richting een SGP, bang als Wilders is om zijn christelijke stemmers weg te jagen.
pi_129983754
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat maakt de PVV precies anti-religieus? Ja, de partij neemt stevig stelling tegen de islam, maar in de praktijk blijft het bij woorden. De PVV maakt zich bijvoorbeeld niet heel hard voor typisch liberale agendapunten zoals de koopzondag of de weigerambtenaar. Sterker, ik meen dat de PVV op dat vlak meer neigt richting een SGP, bang als Wilders is om zijn christelijke stemmers weg te jagen.
Zoals gezegd... met haar islamstandpunt is de partij anti-religieuzer dan welke andere partij dan ook. Maar ik daag je uit om een partij te noemen die anti-religieuzer is dan de PVV.
pi_129983840
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:44 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Realiteit is ook dat, veel, zo niet alle, allochtonen, doordat ze qua nieuwsverstrekking in een cocoon zitten, in het geheel niet zo gek veel oppikken van wat Wilders twittert of in de TK en op andere podia allemaal beweert, volgens mij. Noch ook zijn ze uitermate geïnteresseerd in de samenleving waarin zij leven. Ja, voor zover het hun economische belang is misschien.
En voor Nederlanders is hij zo langzamerhand een komisch nummer geworden. Zijn rol in de politiek is uitgespeeld: hoe de stemverhoudingen ook liggen bij volgende TK-verkiezingen, ik denk dat niemand zijn handen meer wil branden aan een avontuur met de PVV...
Als je met je riedeltje nu een paar jaar eerder was gekomen dan zou men er nog enigszins serieus op kunnen ingaan, nu niet meer.
I´m back.
pi_129983915
quote:
..
.
Oordeel zelf.
Ook de linksen zijn natuurlijk niet meer de linksen van circa 30/40 jaar geleden.
I´m back.
pi_129983943
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd... met haar islamstandpunt is de partij anti-religieuzer dan welke andere partij dan ook. Maar ik daag je uit om een partij te noemen die anti-religieuzer is dan de PVV.
De PVV is niet anti-religieus. Ze zien de islam als politieke beweging.
pi_129983997
Dit is Wilders en dit is volgens mij een religieuze vertoning..

Iedereen weet dat Wilders in isreal gewoond heeft
Iedereen weet Widers haat daar is begonnen
Iedereen weet dat wilders een gat in de markt zag toen fortuyn doodging.
iedereen weet dat wilders op een goedkope manier wilde scoren door de islam te gebruiken

Wilders wist alleen nog niet het zijn eigen leven zou verwoesten.Dat weet hij nu en dus is hij helemaal doorgeslagen.
Ajax is mijn leven!
pi_129984017
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

D66. En die partij zet haar houding ook daadwerkelijk om in voorstellen.

Het enige wat de PVV doet is afgeven op de islam. Tegelijkertijd sluit ze haar ogen voor andere religies. Dat kan en mag, maar dat maakt de partij niet anti-religieus, maar enkel anti-islam.
pi_129984072
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

D66. En die partij zet haar houding ook daadwerkelijk om in voorstellen.
Dat doet D66 maar heel sporadisch, en het staat volledig onderaan de prioriteitenlijst. Over het algemeen sneuvelen zulke voorstellen in de onderhandelingen over andere kwesties.

quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:58 schreef KoosVogels het volgende:

Het enige wat de PVV doet is afgeven op de islam. Tegelijkertijd sluit ze haar ogen voor andere religies. Dat kan en mag, maar dat maakt de partij niet anti-religieus, maar enkel anti-islam.
Gericht anti-religieus is ook anti-religieus, of je dat nu leuk vindt of niet.
pi_129984095
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:56 schreef gelly het volgende:

[..]

De PVV is niet anti-religieus. Ze zien de islam als politieke beweging.
Dat komt goed uit... veruit de meeste religies hebben politieke aspecten. Wat is je punt?
pi_129984214
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat doet D66 maar heel sporadisch, en het staat volledig onderaan de prioriteitenlijst. Over het algemeen sneuvelen zulke voorstellen in de onderhandelingen over andere kwesties.
Nee, je bent in de war met de VVD.

quote:
Gericht anti-religieus is ook anti-religieus, of je dat nu leuk vindt of niet.
De SGP en in mindere mate de ChristenUnie moeten ook niks hebben van de islam. Check bijvoorbeeld het programma van de SGP. Die partijen zijn volgens jouw redenering dus anti-religieus?
pi_129984261
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:57 schreef fantasyboy het volgende:
Dit is Wilders en dit is volgens mij een religieuze vertoning..

[ afbeelding ]

Iedereen weet dat wilders een gat in de markt zag toen fortuyn doodging.
Dat hebben er volgens mij meerdere gedacht alleen die man kunnen ze niet vervangen die was naar mijn idee Uniek en zou het volgens mij over een andere kam gegooid hebben.
Helaas heb ik het niet mee mogen maken of kunnen ondervinden.
In iedergeval voorspelbaar vond ik hem niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 17:10:51 ]
pi_129984426
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, je bent in de war met de VVD.
Nee.
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

De SGP en in mindere mate de ChristenUnie moeten ook niks hebben van de islam. Check bijvoorbeeld het programma van de SGP. Die partijen zijn volgens jouw redenering dus anti-religieus?
Sja, de SGP is dan weer heel druk met het promoten van het Christendom en alles dat daarmee samenhangt, dat houdt elkaar min of meer in evenwicht. Dat kun je van de PVV niet echt zeggen.
pi_129984614
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee.
D66 heeft slechts sporadisch deelgenomen aan regeringen. Vaak onderhandelt zij dus niet over het afschaffen van religieuze regels. Echter, toen D66 lange tijd een machtspositie had, gedurende Paars I en II, maakte Nederland een liberale revolutie door waar de haren van menig christen recht overeind gingen staan.

quote:
Sja, de SGP is dan weer heel druk met het promoten van het Christendom en alles dat daarmee samenhangt, dat houdt elkaar min of meer in evenwicht. Dat kun je van de PVV niet echt zeggen.
Je stelt net zelf dat het voldoende is om je te verzetten tegen een religie om het predikaat 'anti-religieus' opgeplakt te krijgen. Volgens die redenering is de SGP dus anti-religieus.

Overigens houdt de PVV bewust het christen- en jodendom uit de wind. Echt anti-religieus is de partij dus niet. Enkel anti-islam. En dat mag.
pi_129984633
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Wilders, die in feite vanuit een conservatieve ideologie kritiek geeft op de Islam, gaat ervan uit dat, als een goede conservatief betaamt, een samenleving wordt gemaakt vanuit tradities. De tradities die de Westerse samenleving hebben gevormd komen volgens hem voort uit Joods-Christelijke fundamenten.
Hoewel hij zelf, volgens mij, niet gelovig is, kun je niet zeggen dat de PVV per se anti-religieus is dus.
I´m back.
pi_129984786
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

D66 heeft slechts sporadisch deelgenomen aan regeringen. Vaak onderhandelt zij dus niet over het afschaffen van religieuze regels. Echter, toen D66 lange tijd een machtspositie had, gedurende Paars I en II, maakte Nederland een liberale revolutie door waar de haren van menig christen recht overeind gingen staan.
Overdrijven is ook een vak. Wat heeft D66 nou eigenlijk bereikt op dat punt?

quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

Je stelt net zelf dat het voldoende is om je te verzetten tegen een religie om het predikaat 'anti-religieus' opgeplakt te krijgen. Volgens die redenering is de SGP dus anti-religieus.

Overigens houdt de PVV bewust het christen- en jodendom uit de wind. Echt anti-religieus is de partij dus niet. Enkel anti-islam. En dat mag.
Je hoort de PVV eigenlijk nooit over het Christendom of het Jodendom. Verder dan 'de joods-christelijke traditie in stand houden' gaat hij niet. En ik zou dat niet willen uitleggen als een pro-religieuze uitspraak, integendeel.
pi_129984821
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wilders, die in feite vanuit een conservatieve ideologie kritiek geeft op de Islam, gaat ervan uit dat, als een goede conservatief betaamt, een samenleving wordt gemaakt vanuit tradities. De tradities die de Westerse samenleving hebben gevormd komen volgens hem voort uit Joods-Christelijke fundamenten.
Hoewel hij zelf, volgens mij, niet gelovig is, kun je niet zeggen dat de PVV per se anti-religieus is dus.
Ik zou de PVV ook niet willen typeren als een anti-religieuze partij, begrijp me niet verkeerd. Maar voor wie anti-religieuze politiek belangrijk is is de PVV, vrees ik, het beste wat het nederlandse politieke landschap te bieden heeft.

Ik zou dat persoonlijk graag anders zien.
pi_129984965
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar voor wie anti-religieuze politiek belangrijk is is de PVV, vrees ik, het beste wat het nederlandse politieke landschap te bieden heeft.

Dit slaat echt als een drol op een drumstel.
pi_129984974
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak.

Menig christen krijgt nog steeds nachtmerries van Paars.

quote:
Je hoort de PVV eigenlijk nooit over het Christendom of het Jodendom. Verder dan 'de joods-christelijke traditie in stand houden' gaat hij niet. En ik zou dat niet willen uitleggen als een pro-religieuze uitspraak, integendeel.
Jij vindt geen pro-religieuze uitspraak? Het is nota bene een verwijzing naar onze religieuze roots en hij roept op dat we die moeten beschermen, en jij vindt de uitspraak niet pro-religieus?

Kijk, als je het simpelweg niet wilt zien, dan is het ook prima, maar dan lijkt een discussie mij vrij overbodig.
pi_129985065
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Menig christen krijgt nog steeds nachtmerries van Paars.
Wat heeft D66 nou eigenlijk bereikt op het punt van religie?

quote:

[..]

Jij vindt geen pro-religieuze uitspraak? Het is nota bene een verwijzing naar onze religieuze roots en hij roept op dat we die moeten beschermen, en jij vindt de uitspraak niet pro-religieus?
Hij heeft het voornamelijk over het behoud van de cultuur. Het wekt bij mij niet de indruk dat Wilders graag wil dat we allemaal op zondag in de kerk zitten.

quote:

Kijk, als je het simpelweg niet wilt zien, dan is het ook prima, maar dan lijkt een discussie mij vrij overbodig.
Kijk, als je moet terugvallen op ad hominems dan lijkt een discussie mij vrij overbodig.
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:25:34 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_129985074
quote:

[..]

Ik zou de PVV ook niet willen typeren als een anti-religieuze partij, begrijp me niet verkeerd. Maar voor wie anti-religieuze politiek belangrijk is is de PVV, vrees ik, het beste wat het nederlandse politieke landschap te bieden heeft.

Als je met anti-religieus het tegenwerken van één bepaalde godsdienst bedoelt moet je bij de PVV zijn, anders ben je veel beter af bij D66.
pi_129985101
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Als je met anti-religieus het tegenwerken van één bepaalde godsdienst bedoelt moet je bij de PVV zijn, anders ben je veel beter af bij D66.
Zover ik weet heeft D66 op dat punt nog nooit iets interessants bereikt.
pi_129985109
De PVV is niet anti-religieus. Wilders heeft het zelfs ontzettend vaak over onze zogenaamde joods-christelijke traditie.

Dat lijkt me niet stroken met een anti-religieuze houden. Kenmerkend is ook dat hij die cultuur wil beschermen.
pi_129985172
Echt een anti-religieuze partij inderdaad :')

http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)oet-moeilijker.dhtml
pi_129985229
quote:

[..]

Ik vind eigenlijk dat de overeenkomsten tussen de conservatieve ideologen en de moslims, op immaterieel gebied, voor het oprapen liggen.
Het is wel zo dat de PVV opkomt voor de rechten van minderheden, vrouwen, homo's etc. maar ik krijg vanuit hun ideologie altijd een beetje de indruk dat dat "for argument sake" is tegen de Islam. Uitspraken gericht tegen andersdenkenden dan de PVV liegen er vaak niet om bijv. Dit leidt er toe dat je al snel denkt dat de PVV helemaal niet de partij van de vrijheid is, die ze zelf zeggen te zijn, maar slechts een anti-Islam partij. Of beter nog een anti-linksen partij, de linksen zijn de schuld, in zijn ogen, van zo'n beetje alle euvels in deze samenlevingen, waaronder de grootste, in zijn ogen... het feit dat moslims nooit zijn geïntegreerd...
I´m back.
pi_129985280
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:28 schreef robin007bond het volgende:
Echt een anti-religieuze partij inderdaad :')

http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)oet-moeilijker.dhtml
Dat voor religieuzen abortus een heet hangijzer is betekent nog niet dat het standpunt van de PVV religieus gemotiveerd is. Ik kan dat in elk geval nergens uit opmaken.
pi_129985323
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat heeft D66 nou eigenlijk bereikt op het punt van religie?
Versoepeling abortus-regels, homohuwelijk, euthanasie onder voorwaarden. Zaken die mede mogelijk zijn gemaakt door D66. De partij heeft daarin een cruciale rol gespeeld.

Wat heeft de PVV op dat punt bereikt en wat heeft zij te bieden?

quote:
Hij heeft het voornamelijk over het behoud van de cultuur. Het wekt bij mij niet de indruk dat Wilders graag wil dat we allemaal op zondag in de kerk zitten.
Welke partijen wel dan, buiten die met een christelijke identiteit. Een VVD of D66 wil dat evenmin en jankt bovendien niet over onze joods-christelijke cultuur.

quote:
Kijk, als je moet terugvallen op ad
hominems dan lijkt een discussie mij vrij overbodig.
Sorry, ik vind dat je domme gedachtesprongen maakt, enkel omdat je je onder geen beding toe wil geven dat je fout zit.
pi_129985358
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:29 schreef Ryan3 het volgende:

Of beter nog een anti-linksen partij, de linksen zijn de schuld, in zijn ogen, van zo'n beetje alle euvels in deze samenlevingen, waaronder de grootste, in zijn ogen... het feit dat moslims nooit zijn geïntegreerd...
Aangezien het zelf een tamelijk linkse partij is is dat natuurlijk wel de ironie ten top. Dat hij daar door zijn politieke opponenten (Rutte uitgezonderd) nooit op wordt aangesproken is mij een volslagen raadsel. Het is zo makkelijk scoren.
pi_129985408
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:32 schreef KoosVogels het volgende:

Sorry, ik vind dat je domme gedachtesprongen maakt, enkel omdat je je onder geen beding toe wil geven dat je fout zit.
Ik zeg het maar vast: dit soort opmerkingen motiveren mij niet om op je posts te reageren. Daar hou ik dan nu ook mee op.
pi_129985448
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aangezien het zelf een tamelijk linkse partij is is dat natuurlijk wel de ironie ten top. Dat hij daar door zijn politieke opponenten (Rutte uitgezonderd) nooit op wordt aangesproken is mij een volslagen raadsel. Het is zo makkelijk scoren.
Op sociaal-economisch gebied zijn ze opgeschoven naar links.
In 2004 bij het begin, kun je zo overal na lezen, was het een onvervalste neoliberale partij.
Daar ligt zijn hart ook nog steeds, vermoed ik, alleen electoraal komt dat in de crisis en met een aanhang die daar veel onder te lijden heeft niet goed uit.
I´m back.
pi_129985493
ik denk dat niemand in Nederland wakker van ligt of de PVV religieus is of niet.

Daarvoor stem je niet op de PVV voor

Is dus een totaal niet relevante dicussie.

Er gaat geen hond meer naar de kerk tegenwoordig....

Nederlanders stemmen op de PVV omdat ze anti buitenlanders zijn

De gemiddelde nederlander denkt dat elke buitenlander moslim en islamiet is
Ajax is mijn leven!
pi_129985521
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In 2004 bij het begin, kun je zo overal na lezen, was het een onvervalste neoliberale partij.
Daar ligt zijn hart ook nog steeds, vermoed ik, alleen electoraal komt dat in de crisis en met een aanhang die daar veel onder te lijden heeft niet goed uit.
Dat denk ik ook.

Wilders zei Thatcher als grootste voorbeeld te zien. Dat zegt wat mij betreft genoeg.
pi_129985525
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zeg het maar vast: dit soort opmerkingen motiveren mij niet om op je posts te reageren. Daar hou ik dan nu ook mee op.
Begrijpelijk. Zo kun je immers verdere discussie uit de weg gaan zonder dat je toe hoeft te geven dat je fout zit.

Overigens heb je wel heel lange tenen, maar goed.
pi_129985640
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.

Wilders zei Thatcher als grootste voorbeeld te zien. Dat zegt wat mij betreft genoeg.
Hoewel hij in zij jeugd, als blaag op de middelbare school, wrs wel links was, zoals veel mensen in die tijd...
I´m back.
pi_129985690
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoewel hij in zij jeugd, als blaag op de middelbare school, wrs wel links was, zoals veel mensen in die tijd...
Ach, dat geldt voor meer politici. Pim Fortuyn is zelfs nog actief geweest binnen de PvdA.
pi_129985806
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, dat geldt voor meer politici. Pim Fortuyn is zelfs nog actief geweest binnen de PvdA.
Ja, alleen Fortuyn was dat nog als docent sociologie op de Universiteit van Groningen. Hij had een dissertatie geschreven onder Ger Harmsen en gaf later het vak dialectisch materialisme.
Fortuyn is ook van een geheel andere generatie geboren 1948 (de babyboomgeneratie), Wilders is geboren in 1963.
I´m back.
pi_129986246
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:38 schreef KoosVogels het volgende:

Overigens heb je wel heel lange tenen, maar goed.
Dat jij gewend bent om op die manier te discussieren is niet mijn probleem. ;) Ik wens je er succes mee.
pi_129986310
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een uitgesproken rechtse partij is het bij mijn weten nooit geweest. De PVV heeft zich altijd geprofileerd als de partij van 'de gewone man', je weet wel... Henk en Ingrid. Dat is niet het soort benadering dat je verwacht van een neoliberale partij.

En wie nog in de illusie verkeerde dat de PVV werkelijk rechts is moet toch tot inzicht gekomen zijn toen de PVV zich verzette tegen het verhogen van de AOW leeftijd.
pi_129986334
quote:

[..]

Optie d) valt al af.
pi_129986433
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een uitgesproken rechtse partij is het bij mijn weten nooit geweest. De PVV heeft zich altijd geprofileerd als de partij van 'de gewone man', je weet wel... Henk en Ingrid. Dat is niet het soort benadering dat je verwacht van een neoliberale partij.

En wie nog in de illusie verkeerde dat de PVV werkelijk rechts is moet toch tot inzicht gekomen zijn toen de PVV zich verzette tegen het verhogen van de AOW leeftijd.
Dat komt omdat de sociaal-economische kant altijd een beetje buiten de picture is gebleven. Want eigenlijk kennen ze maar 1 belangrijk issue: anti-Islam en in het verlengde anti-links.
Verder zijn ze op immaterieel gebied toch eigenlijk een onvervalste cultureel-conservatieve partij. Hetgeen bij hun electoraat ook vaak het beste overkomt. De arbeider is van huis uit (of beter: gevoelsmatig gezien) niet progressief, maar conservatief.
Overigens, kwam hij in, ik meen, 1992 (kan 94 zijn) in de TK voor de VVD, waar hij al snel deel uit ging maken van een groepje rechtse jonge honden binnen de VVD. Nog vlak voordat hij uit de VVD-fractie stapte had hij (met een paar van die jonge honden) een 10 punten programma geschreven voor de VVD, die op viel door een rechtsere koers voor de VVD... (hij schreef ook speeches voor Bolkenstein btw).

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 12-08-2013 18:16:04 ]
I´m back.
pi_129986539
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat jij gewend bent om op die manier te discussieren is niet mijn probleem. ;) Ik wens je er succes mee.
Ik snap niet dat jullie met die gast in discussie blijven gaan.
Hij schreeuwt de hele dag om aandacht omdat hij verders niks te doen heeft.
Bats boem lucht dicht
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:23:00 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129986945
quote:
15s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo, jij bent goed in generaliseren.
Zo, jij bent slecht in stijlfiguren. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129987622
quote:
..
.
Oordeel zelf.
Helemaal eens,
Je kunt je zelfs afvragen of Koos hier geen oproep heeft geplaatst om Geert te vermoorden en dat is volgens mij een overtreding (misdaad).Dat mods dit toelaten begrijp ik niet.

Koos doet een beroep op het "gesundes Volksempfinden", naar mijn mening is het gedachtengoed van Koos zo mogelijk nog abjecter dan dat van de Nazi's. Het lijkt meer op dat van de DDR
(ik heb Duitsers gesproken die beide regimes hebben meegemaakt en het regime van Hitler prefereerden boven dat van de DDR)

Het idee dat er slechts 1 juiste opvatting is, is niet alleen logisch absurd maar ook uitermate gevaarlijk voor andersdenkenden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_129987657
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Helemaal eens,
Je kunt je zelfs afvragen of Koos hier geen oproep heeft geplaatst om Geert te vermoorden en dat is volgens mij een overtreding (misdaad).Dat mods dit toelaten begrijp ik niet.

Koos doet een beroep op het "gesundes Volksempfinden", naar mijn mening is het gedachtengoed van Koos zo mogelijk nog abjecter dan dat van de Nazi's. Het lijkt meer op dat van de DDR
(ik heb Duitsers gesproken die beide regimes hebben meegemaakt en het regime van Hitler prefereerden boven dat van de DDR)

Het idee dat er slechts 1 juiste opvatting is, is niet alleen logisch absurd maar ook uitermate gevaarlijk voor andersdenkenden.
Koos heeft geen gedachtegoed.
I´m back.
pi_129988241
Voor alle duidelijkheid: het is geen oproep van mijn kant om Geert te elimineren. De TT was een grapje naar aanleiding van een post tegen het einde van het eerste deel, waarin een user zich afvroeg wie Wilders gaat 'elimineren'.

Voor de rest klopt het wel aardig dat ik een ziek mannetje ben dat niet spoort, maar dat terzijde.
pi_129988265
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
Voor alle duidelijkheid: het is geen oproep van mijn kant om Geert te elimineren. De TT was een grapje naar aanleiding van een post tegen het einde van het eerste deel, waarin een user zich afvroeg wie Wilders gaat 'elimineren'.

Voor de rest klopt het wel aardig dat ik een ziek mannetje ben dat niet spoort, maar dat terzijde.
O.
I´m back.
pi_129988714
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waarom? Wat maakte de DDR zo slecht dat het er erger leven is dan in een staat waarin je weet dat er 6 miljoen joden vergast worden?
pi_129988784
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:19 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Waarom? Wat maakte de DDR zo slecht dat het er erger leven is dan in een staat waarin je weet dat er 6 miljoen joden vergast worden?
Ik vermoed dat het voor de gemiddelde Duitser die braaf in de pas liep, ook gewoonweg beter toeven was onder Hitler. Ik sta dus niet echt te kijken van de woorden van die Oost-Duitsers.
pi_129988950
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het voor de gemiddelde Duitser die braaf in de pas liep, ook gewoonweg beter toeven was onder Hitler. Ik sta dus niet echt te kijken van de woorden van die Oost-Duitsers.
Ligt eraan over welke periode je het hebt van dat 12-jarige bewind van de nazi's, Koos.
I´m back.
pi_129988980
Maar is dat geen doodsverwensing in de TT ?:
🐱
pi_129989041
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ligt eraan over welke periode je het hebt van dat 12-jarige bewind van de nazi's, Koos.
1933-1942. Voordat het land plat werd gebombardeerd en enkel nog militaire SUV Eden behaalde.
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:31:01 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_129989130
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zo, jij bent slecht in stijlfiguren. :P
Kennelijk weet jij niet eens wat een stijlfiguur is.
Maar goed, offtopic, de PVV is een smerige beweging die een hele bevolkingsgroep als stereotype wegzet en ze aanwijst als bron van het kwaad, net als jij dat doet.
En zoals de nazi's met de joden deden.
pi_129989322
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

1933-1942. Voordat het land plat werd gebombardeerd en enkel nog militaire SUV Eden behaalde.
Nou in 1937 kwam er wel weer een economische crisis aan in nazi-Duitsland, toen was ook al, in 1935, een pakket wetten aangenomen waardoor het voor de Joodse Duitsers iig al wat vervelender werd allemaal, de sociaaldemocraten en communisten waren al eerder aan de beurt gekomen, en vanaf ongeveer 1938 werd voor de goede verstaander het al duidelijk dat in de nabije toekomst wrs wel een oorlogje zou kunnen ontstaan... Okee, in die oorlog die in 1939 begon, ging het aanvankelijk crescendo met de Duitsers, tot 1941 stond men nog wel te juichen, echter toen begon ook operatie Barbarossa, en al in dat najaar zou blijken dat dat allemaal geen picknick was.
I´m back.
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:38:21 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129989440
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:54 schreef skrn het volgende:

[..]

Waaat? Uitspraken gedaan door PVV'ers hebben niks met de PVV te maken?

Ik merk het wel vaker in 'discussies' met PVV'ers. De meest extreme uitspraken van de PVV moet men niet te letterlijk en/of serieus nemen.

Raar.
als je stelt dat de pvv de rechtsstaat aan de laars lapt moet je dat ook onderbouwen, dat heb je niet kunnen doen derhalve is je stelling verworpen :W

ik begrijp dat je nieuw bent met de politiek?
pi_129989467
Beste Ryan, ik heb het dan ook over Duitsers die netjes in de pas liepen en de waardering van de nazi's konden dragen.

Het is nogal wiedes dat het voor joden, communisten, sociaal-democraten, homo's, zigeuners, etc, niet bepaald goed toeven was onder nazi-bewind.
pi_129989523
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Ryan, ik heb het dan ook over Duitsers die netjes in de pas liepen en de waardering van de nazi's konden dragen.

Het is nogal wiedes dat het voor joden, communisten, sociaal-democraten, homo's, zigeuners, etc, niet bepaald goed toeven was onder nazi-bewind.
En voor communisten was het wrs goed toeven in de DDR, die waren lid van de partij en hadden het redelijk goed.
I´m back.
pi_129989580
Het regime onder de SED was alles behalve benijdenswaardig, toch was dit regime geenszins te vergelijken met het nazi-regime.
I´m back.
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:42:55 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_129989613
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:42 schreef Ryan3 het volgende:
Het regime onder de SED was alles behalve benijdenswaardig, toch was dit regime geenszins te vergelijken met het nazi-regime.
Alleen al omdat je niet vanwege je ras of geloof uit de maatschappij werd verwijderd.
pi_129989702
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Alleen al omdat je niet vanwege je ras of geloof uit de maatschappij werd verwijderd.
Nee, ze vlogen Vietnamese en Cubaanse gastarbeiders in idd, maar die werden wel weer gediscrimineerd door de bevolking, die geen lid was van de SED.
I´m back.
pi_129989759
Wat een kuttopic is dit zeg.
pi_129989781
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En voor communisten was het wrs goed toeven in de DDR, die waren lid van de partij en hadden het redelijk goed.
Dat kan heel goed. Ben minder bekend met de situatie in post-oorlog Duitsland.
pi_129989814
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kan heel goed. Ben minder bekend met de situatie in post-oorlog Duitsland.
Ja, dat is het ook een beetje in dit topic hè.
I´m back.
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:50:01 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_129989943
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ze vlogen Vietnamese en Cubaanse gastarbeiders in idd, maar die werden wel weer gediscrimineerd door de bevolking, die geen lid was van de SED.
Discriminatie is overal, helaas. Maar van regeringswege minder rechten (of helemaal geen rechten) toebedeeld krijgen vanwege ja ras, afkomst of geloof gebeurt tegenwoordig alleen nog maar in landen als Israël.

Niet zo gek dus dat de PVV een zwak voor dat land heeft.
pi_129990108
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Discriminatie is overal, helaas. Maar van regeringswege minder rechten (of helemaal geen) rechten toebedeeld krijgen vanwege ja ras, afkomst of geloof gebeurt tegenwoordig alleen nog maar in landen als Israël.

Niet zo gek dus dat de PVV een zwak voor dat land heeft.
Is dat zo?

De zwak van PVV voor Israël heeft te maken met de Islam.
Islam is tegen Israël en dus PVV voor Israël.
Dien ten gevolge noemen ze de Islam ook fascistisch.
Nl. fascistisch/nationaalsocialistisch = tegen Joods.
Islam is tegen Joods/Israël en dus is Islam fascistisch.
I´m back.
pi_129991213
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:38 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als je stelt dat de pvv de rechtsstaat aan de laars lapt moet je dat ook onderbouwen, dat heb je niet kunnen doen derhalve is je stelling verworpen :W

ik begrijp dat je nieuw bent met de politiek?
Ik stel dat de PVV radicaal is. Vanwege hun standpunten, ideeën en vooral hoe ze hun maatregelen willen uitvoeren.

Wil dit wel allemaal toelichten, maar iets zegt me dat je daar niet echt geïnteresseerd in bent....
pi_129991491
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:07 schreef Ryan3 het volgende:

Overigens, kwam hij in, ik meen, 1992 (kan 94 zijn) in de TK voor de VVD, waar hij al snel deel uit ging maken van een groepje rechtse jonge honden binnen de VVD. Nog vlak voordat hij uit de VVD-fractie stapte had hij (met een paar van die jonge honden) een 10 punten programma geschreven voor de VVD, die op viel door een rechtsere koers voor de VVD... (hij schreef ook speeches voor Bolkenstein btw).
Ik heb nog lange tijd gedacht dat Wilders met opzet door de VVD is 'uitgezet' om wat wind te vangen van de voormalige LPF achterban. Inmiddels lijkt dat me minder waarschijnlijk, maar ik kan het nog steeds niet geheel uitsluiten. Feit is wel dat de VVD mede dankzij Wilders alweer een tijdje mag regeren.
pi_129991544
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb nog lange tijd gedacht dat Wilders met opzet door de VVD is 'uitgezet' om wat wind te vangen van de voormalige LPF achterban. Inmiddels lijkt dat me minder waarschijnlijk, maar ik kan het nog steeds niet geheel uitsluiten. Feit is wel dat de VVD mede dankzij Wilders alweer een tijdje mag regeren.
Nou ja, die uitslag was sws vreemd natuurlijk, VVD de grootste.
I´m back.
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:43:26 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_129992442
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat zo?

De zwak van PVV voor Israël heeft te maken met de Islam.
Islam is tegen Israël en dus PVV voor Israël.
Dien ten gevolge noemen ze de Islam ook fascistisch.
Nl. fascistisch/nationaalsocialistisch = tegen Joods.
Islam is tegen Joods/Israël en dus is Islam fascistisch.
Dat is wel heel kort door de bocht hè? :')
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:55:25 #161
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129993048
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:17 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik stel dat de PVV radicaal is. Vanwege hun standpunten, ideeën en vooral hoe ze hun maatregelen willen uitvoeren.

Wil dit wel allemaal toelichten, maar iets zegt me dat je daar niet echt geïnteresseerd in bent....
je kan hooguit beargumenteren dat bepaalde uitspraken van wilders gezien worden als radicaal

maar inderdaad heb ik daar geen interesse in, ik wou gewoon benadrukken dat je loog
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:55:58 #162
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129993075
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:43 schreef remlof het volgende:

[..]

OPEN JE OGEN
pi_129995745
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is ook kort door de bocht, een echte doordesemde conservatief houdt er geheel andere redeneringen op na, want die moet naast niet veel van Islam niet veel van Joden hebben... dus hoe doe je dat op een rijtje zetten?
I´m back.
pi_129997263
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:55 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

je kan hooguit beargumenteren dat bepaalde uitspraken van wilders gezien worden als radicaal

maar inderdaad heb ik daar geen interesse in, ik wou gewoon benadrukken dat je loog
Alle uitspraken van Wilders zijn radicaal. Hij doet dat bewust. Want hij moet elke dag het nieuws halen met die peroxide kop van hem.
Ajax is mijn leven!
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:01:12 #165
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129999253
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:17 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Alle uitspraken van Wilders zijn radicaal. Hij doet dat bewust. Want hij moet elke dag het nieuws halen met die peroxide kop van hem.
Allemaal ja?

Stuk voor stuk?

Welke definitie van radicaal hang jij aan dan?

Zou dat uitmaken?

Van wie moet dat?
pi_129999569
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zover ik weet heeft D66 op dat punt nog nooit iets interessants bereikt.
legalisering van euthenasie
pi_130000095
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:55 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Serieus ...
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:17:39 #168
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_130000244
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Serieus ...
nu al geen repliek?
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:31:01 #169
104871 remlof
Europees federalist
pi_130000935
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is ook kort door de bocht, een echte doordesemde conservatief houdt er geheel andere redeneringen op na, want die moet naast niet veel van Islam niet veel van Joden hebben... dus hoe doe je dat op een rijtje zetten?
Wilders is een opportunist, hij weet dat ie geld kan halen bij de joodse lobby en stemmen kan winnen bij het afgeven op de islam. Wat dat betreft is ie niet veel anders dan Mussert van de NSB die z'n geld haalde bij de Duitsers en stemmen probeerde te winnen bij het afgeven op de joden.

Hoewel dat laatste bij de NSB pas kwam toen Mussert zag hoevel succes Hitler daar mee had.
pi_130001928
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Wilders is een opportunist, hij weet dat ie geld kan halen bij de joodse lobby en stemmen kan winnen bij het afgeven op de islam. Wat dat betreft is ie niet veel anders dan Mussert van de NSB die z'n geld haalde bij de Duitsers en stemmen probeerde te winnen bij het afgeven op de joden.

Hoewel dat laatste bij de NSB pas kwam toen Mussert zag hoevel succes Hitler daar mee had.
Er zijn bij iedereen wel trekjes in die kant te vinden. vind ik hoor, verplicht inenten is er zo eentje en zwakbegaafde is zo een andere ze zijn allemaal wel voorbij gekomen hier met de tijd.
Alles mijn mening hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 23:55:31 ]
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:57:16 #171
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_130002078
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alles mijn mening hoor.
Ik was al bang dat je door een Joodse lobby betaald werd.
pi_130002133
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:57 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik was al bang dat je door een Joodse lobby betaald werd.
Als dat op mij slaat: Was het maar waar, had ik teminste meer als nou denk ik dan?
pi_130007860
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Allemaal ja?

Stuk voor stuk?

Welke definitie van radicaal hang jij aan dan?

Zou dat uitmaken?

Van wie moet dat?
Clown?

Wilders en de PVV hebben een doelbewuste strategie dat ze constant in het nieuws willen zijn om de kiezers te beinvloeden.

Er is een periode geweest nadat ze met de VVD waren gaan regeren en dagelijks in het nieuws kwamen met uitspraken die de media haalde. Er is in Nederland een media die geilt op Wilders. Als iemand van de VVD PVDA Cda wat roept haalt het heel moeilijk de media. Als Wilders wat roept dan is het gelijk wereldnieuws. De Telegraaf is helemaal een Pvv krantje die daar handig op inspeelt.

Dus hoe radicaler extremer en roepen wat ze denken dat de kiezer wil horen daar heeft Wilders en PVV zich in gespecialiseerd. Laast zag ik iemand op twittter die de PVV aandachtshoeren noemde. Dat kan wel kloppen.
Ajax is mijn leven!
pi_130011590
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat mij betreft heeft deze historicus helemaal gelijk. Propaganda van de nazi's en dat van de PVV tonen veel overeenkomsten. Ze zoeken op dezelfde manier een makkelijke zondebok.
En hoe meer mensen die overeenkomst gaan zien hoe meer verzet tegen de PVV en dus organisatie achter de SP (de oppositie), en daardoor een steeds groter probleem dat groeit (en als de flanken niet groeien groeit 50plus weer enorm, dan kan die partij zelfs een probleem worden als er meer dan 76 zetels worden bereikt) Dat veroorzaakt die historicus (bewust of onbewust) namelijk met deze vergelijking. Deze historicus heeft zich niet diep genoeg in de geschiedenis verdiept, ziet duidelijk niet hoe die organisatie verliep. Eigenlijk is dat raar, juist een historicus zou moeten zien hoe organisatie werkt, want de geschiedenis laat dit vele keren zien.

quote:
In hoeverre vinden jullie de PVV een gevaar? Is de partij fascistisch? Zijn er inderdaad overeenkomsten te vinden tussen de NSDAP en de PVV?
Het gevaar is vooral de organisatie die door propaganda en politiek wordt veroorzaakt.

quote:
Zoals de TT al suggereert vind ik de PVV eigenlijk gewoon de nazi's van deze tijd en dienen we deze groep goed in de gaten te houden. Gelukkig hebben ze nog geen electoraal succes geboekt, maar het aantal virtuele zetels doet me toch even schrikken.
Het aantal zetels is de organisatie die gaande is. Maar nu gaat het om de flanken, dus zal er een fellere strijd gaan ontstaan doordat de flanken de grootste verschillen in standpunten hebben (islam is de duidelijkste, sp is pro en pvv anti)

Het is dit hele syteem wat je doet denken aan nazisme (met al dat rood, wit en zwart in de nieuwbouw en bestrating en autopark en de 'big brother' systemen en nationale politie), juist dat kan weer hetzelfde veroorzaken (en langzaam maar zeker gaat het ook die kant op, en daarom helemaal, omdat er steeds meer verzet tegen dat gevaar zal ontstaan) Gevaar en angst, dit is het hele probleem. Mensen groeperen namelijk als er gevaar dreigt, gaan zich organiseren (dit zie je overal in de natuur, de scholen, kuddes, roedels, etc, samen een groter geheel)

[ Bericht 0% gewijzigd door Synthercell op 13-08-2013 11:55:51 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:54:19 #175
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_130012251
quote:
Het is dit hele syteem wat je doet denken aan nazisme (met al dat rood, wit en zwart in de nieuwbouw en bestrating en autopark en de 'big brother' systemen en nationale politie), juist dat kan weer hetzelfde veroorzaken (en langzaam maar zeker gaat het ook die kant op, en daarom helemaal, omdat er steeds meer verzet tegen dat gevaar zal ontstaan) Gevaar en angst, dit is het hele probleem. Mensen groeperen namelijk als er gevaar dreigt, gaan zich organiseren (dit zie je overal in de natuur, de scholen, kuddes, roedels, etc, samen een groter geheel)
Orakel Synthercell heeft gesproken. Amen.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:08:34 #176
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_130026268
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:06 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Clown?

Wilders en de PVV hebben een doelbewuste strategie dat ze constant in het nieuws willen zijn om de kiezers te beinvloeden.

Er is een periode geweest nadat ze met de VVD waren gaan regeren en dagelijks in het nieuws kwamen met uitspraken die de media haalde. Er is in Nederland een media die geilt op Wilders. Als iemand van de VVD PVDA Cda wat roept haalt het heel moeilijk de media. Als Wilders wat roept dan is het gelijk wereldnieuws. De Telegraaf is helemaal een Pvv krantje die daar handig op inspeelt.

Dus hoe radicaler extremer en roepen wat ze denken dat de kiezer wil horen daar heeft Wilders en PVV zich in gespecialiseerd. Laast zag ik iemand op twittter die de PVV aandachtshoeren noemde. Dat kan wel kloppen.
geen argumenten, stelling niet onderbouwd, derhalve verworpen

:W jammer knullie
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:08:46 #177
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_130026275
clown
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:58:25 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_130028161
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:32 schreef KoosVogels het volgende:

Versoepeling abortus-regels, homohuwelijk, euthanasie onder voorwaarden. Zaken die mede mogelijk zijn gemaakt door D66. De partij heeft daarin een cruciale rol gespeeld.
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:06 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

legalisering van euthenasie
Wat heeft dit allemaal met religie te maken?

Dat religieuzen een mening hebben over euthanasie betekent nog niet dat legalisering van euthanasie een anti-religieuze maatregel is. Op die fiets kun je het onderwijzen van evolutie op scholen ook anti-religieus noemen.

Met anti-religieus bedoel ik: kerken belasting laten betalen, afschaffen van subsidies, afschaffen van religieus onderwijs. Dat is anti-religieuze politiek.

En op dat vlak heeft D66 bij mijn weten nog nooit iets bereikt.

Sterker nog, D66 doet (net als jullie twee) keihard mee met het in stand houden van de illusie dat euthanasie, homohuwelijk, abortus en of we wel of niet werken op zondag religieuze vraagstukken zijn. Vraagstukken waarin religie een speciale autoriteit zou hebben. Dat laatste is wat mij betreft klinkklare onzin. En politiek ten aanzien van die vraagstukken kan dan ook nooit worden uitgelegd als anti-religieus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 15-08-2013 00:28:51 ]
pi_130081671
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Wat heeft dit allemaal met religie te maken?

Dat religieuzen een mening hebben over euthanasie betekent nog niet dat legalisering van euthanasie een anti-religieuze maatregel is. Op die fiets kun je het onderwijzen van evolutie op scholen ook anti-religieus noemen.

Met anti-religieus bedoel ik: kerken belasting laten betaling, afschaffen van subsidies, afschaffen van religieus onderwijs. Dat is anti-religieuze politiek.

En op dat vlak heeft D66 bij mijn weten nog nooit iets bereikt.

Sterker nog, D66 doet (net als jullie twee) keihard mee met het in stand houden van de illusie dat euthanasie, homohuwelijk, abortus en of we wel of niet werken op zondag religieuze vraagstukken zijn. Vraagstukken waarin religie een speciale autoriteit zou hebben. Dat laatste is wat mij betreft klinkklare onzin. En politiek ten aanzien van die vraagstukken kan dan ook nooit worden uitgelegd als anti-religieus.
Dan is geen partij anti-religieus zelfs.
I´m back.
pi_130207687
quote:

[..]

In die tijd waren de mensen anders ook wel overtuigd dat "de Joden" een gevaar waren. Kijk maar naar de "Fitna" uit 1940:

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_130335423
quote:

[..]

Geert Wilders is vooral tegen de Islam als geloof omdat hij het niet eens is met de principes uit de Koran en de radicale die dit voortbrengt.
Onzin ..
Geert is een vreemdelingenhater mn mensen van islamitische afkomst, wat ook te maken heeft met zijn zionisme.

quote:
. Omdat de Islam in wezen een gevaarlijke godsdienst
Dat is flauwekul Het zijn juist de christenen die al 500 jaar proberen de wereld te beheersen.
Toch is en was het christendom zelf niet een gevaarlijke godsdienst. Er waren wel christenen die om andere redenen en ook zgn namens god gewelddadig handelden .
  donderdag 22 augustus 2013 @ 12:27:14 #184
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_130343493
Beide vormen van sprookjesfascisme zijn natuurlijk volkomen kut.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_130370611
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 01:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onzin ..
Geert is een vreemdelingenhater mn mensen van islamitische afkomst, wat ook te maken heeft met zijn zionisme.

[..]

Dat is flauwekul Het zijn juist de christenen die al 500 jaar proberen de wereld te beheersen.
Toch is en was het christendom zelf niet een gevaarlijke godsdienst. Er waren wel christenen die om andere redenen en ook zgn namens god gewelddadig handelden .

zionisme? geert mag veel zijn maar hij is geen jood. zionisme is een joodse ideologie. Probeer dat maar eens te onderbouwen, de link tussen het Zionisme en Geert Wilders.

De islam is overduidelijk wel een gevaarlijke godsdienst want in de Koran staan gewelddadige en vijandige teksten die mensen in staat stellen om zelfmoordaanslagen te plegen en een heilige oorlog te beginnen. Die teksten die in de Koran staan voed de haat jegens de niet gelovigen en het zijn van gematigde moslim betekent dat je een deel van het geloof links laat liggen. Ik heb de bijbel nooit gelezen. christenen dragen ook hun godsdienst uit en proberen dat te verspreiden maar daar hoeft al sinds 500 jaar niet nadrukkelijk bloed meer voor te vloeien.

http://politiek.theposton(...)degelijk-een-ziekte/

[ Bericht 0% gewijzigd door jundo op 23-08-2013 00:32:29 ]
pi_130370695
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:18 schreef jundo het volgende:

[..]

zionisme? geert mag veel zijn maar hij is geen jood. zionisme is een joodse ideologie. Probeer dat maar eens te onderbouwen, de link tussen het Zionisme en Geer Wilders.

De islam is overduidelijk wel een gevaarlijke godsdienst want in de Koran staan gewelddadige en vijandige teksten die mensen in staat stellen om zelfmoordaanslagen te plegen en een heilige oorlog te beginnen. Die teksten die in de Koran staat voed de haat jegens de niet gelovigen en het zijn van gematigde moslim betekent dat je een deel van het geloof links laat liggen. Ik heb de bijbel nooit gelezen. christenen dragen ook hun godsdienst uit en proberen dat te verspreiden maar daar hoeft al sinds 500 jaar niet nadrukkelijk bloed meer voor te vloeien.

http://politiek.theposton(...)degelijk-een-ziekte/
Sam van Rooy is medewerker van het studiecentrum van het Vlaams Belang en publicist. Hij is mede-samensteller en auteur van ‘De islam. Kritische essays over een politieke religie’ en van ‘Europa wankelt. De ontvoering van Europa door de EU‘.
pi_130370798
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:20 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Sam van Rooy is medewerker van het studiecentrum van het Vlaams Belang en publicist. Hij is mede-samensteller en auteur van ‘De islam. Kritische essays over een politieke religie’ en van ‘Europa wankelt. De ontvoering van Europa door de EU‘.
Oké, dit is een nutteloze post ik voegde de link toe ter onderbouwing van het argument over de gematigde moslim.
[/quote]
pi_130370828

[ Bericht 100% gewijzigd door jundo op 23-08-2013 00:25:43 ]
pi_130370843
Dat is niet nutteloos jongen, weleens van het vlaams belang gehoord ? die partij heette eerst Vlaams Blok, vergelijkbaar met de CD van Janmaat in die tijd..
pi_130370868
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:25 schreef arjan1212 het volgende:
Dat is niet nutteloos jongen, weleens van het vlaams belang gehoord ? die partij heette eerst Vlaams Blok, vergelijkbaar met de CD van Janmaat in die tijd..
ah oke, zoveel weet ik niet over politiek en het vlaams belang. maar wat hij in schrijft in zijn artikel is wel degelijk
pi_130372814
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:18 schreef jundo het volgende:

[..]

zionisme? geert mag veel zijn maar hij is geen jood. zionisme is een joodse ideologie. Probeer dat maar eens te onderbouwen, de link tussen het Zionisme en Geert Wilders.
Het is toch algemeen bekend dat Geert Wilders een fervente aanhanger is van het Joods nationalisme.
Je hoeft niet persé Joods te zijn om dat te kunnen.

quote:
de Koran staan gewelddadige en vijandige teksten die mensen in staat stellen om zelfmoordaanslagen te plegen en een heilige oorlog te beginnen.
In de bijbel ook. In een boel hollywoodfilms ook.
Hele bibliotheken hebben duizenden teksten die allemaal gebruikt kan worden om geweld te rechtvaardigen. Oeps.. dan vergeet ik de videospelletjes nog als opleidingscentra voor geweldplegers
Het is maar net hoe bezopen men is.

quote:
christenen dragen ook hun godsdienst uit en proberen dat te verspreiden maar daar hoeft al sinds 500 jaar niet nadrukkelijk bloed meer voor te vloeien.
Ga eens wat meer geschiedenis lezen
pi_130376198
Stuitende tt. Om over de OP maar te zwijgen.

Iets met de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:51:13 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_130377485
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:50 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Stuitende tt. Om over de OP maar te zwijgen.

Iets met de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
En wat is er mis met zwart?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:14:05 #194
300718 Kenju
Say It!!??
pi_130389915
Beste definitie van racisme m.i.:
quote:
“Racism is not merely a simplistic hatred. It is, more often, broad sympathy toward some and broader skepticism toward others...”
Ta-Nehisi Coates
Om racistisch te zijn (ja, moslims zijn geen ras, maar het is een zeer vergelijkbare afkeer, verder heeft en het vaak genoeg over niet-westerse allochtonen, en is het gros van de PVV-aanhangers daar redelijk generaliserend in als het over moslims en niet-moslims uit niet-westerse landen gaat, behalve misschien Azië), hoef je immers niet meteen NSDAP of KKK-sympathieën te hebben.

Wanneer je structureel dergelijk onderscheidend gedrag vertoont, moet je dat gewoon accepteren en erkennen dat je zo denkt. Maar tegenwoordig lijkt het wel het nieuwe politiek correct om mensen vooral niet op generaliserend gedrag te wijzen. Ook de onzin in termen van beleid mag niet zo genoemd worden. Niet geloven in global warming is een andere mening, en niet het debat ingaan met argumenten is gewoon een andere manier van 'slim debtteren' ipv het debat wijken. De bias van het redelijke. We mogen dingen niet meer stom, dom of onzinnig noemen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:49:27 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130415813
Even een berg offtopic geblaat weggegooid
pi_130416826
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:51 schreef remlof het volgende:

[..]

En wat is er mis met zwart?
Net zoveel als dat er mis is met wit, blauw, groen geel rood etc. etc.
pi_130426013
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:49 schreef Hexagon het volgende:
Even een berg offtopic geblaat weggegooid
Maar de titel van dit topic laat je in stand?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_130426689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:14 schreef Kenju het volgende:
Beste definitie van racisme m.i.:

[..]

Om racistisch te zijn (ja, moslims zijn geen ras, maar het is een zeer vergelijkbare afkeer, verder heeft en het vaak genoeg over niet-westerse allochtonen, en is het gros van de PVV-aanhangers daar redelijk generaliserend in als het over moslims en niet-moslims uit niet-westerse landen gaat, behalve misschien Azië), hoef je immers niet meteen NSDAP of KKK-sympathieën te hebben.

Wanneer je structureel dergelijk onderscheidend gedrag vertoont, moet je dat gewoon accepteren en erkennen dat je zo denkt. Maar tegenwoordig lijkt het wel het nieuwe politiek correct om mensen vooral niet op generaliserend gedrag te wijzen. Ook de onzin in termen van beleid mag niet zo genoemd worden. Niet geloven in global warming is een andere mening, en niet het debat ingaan met argumenten is gewoon een andere manier van 'slim debtteren' ipv het debat wijken. De bias van het redelijke. We mogen dingen niet meer stom, dom of onzinnig noemen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Mensen niet wijzen op stommiteiten is de nieuwe vorm van politieke correctheid geworden.
pi_130921720
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

Mein Kampf lijkt meer op iets van de PvdA dan van iets anders.

Dat jij denkt dat deze historicus helemaal gelijk heeft, ben je superdom en een speelbal van zijn politieke tegenstanders. Bovendien is het probleem met domme mensen, zoals jij of degene die jij gelijk geeft, ook altijd dat ze niks weten over de Islamitische geschiedenis. Maar propaganda van de nazi's tonen veel overeenkomsten met de propaganda van alle partijen die anti-Geert zijn. Geert Wilders is namelijk DE makkelijkste zondebok, zoals de Joden dat blijkbaar ooit waren in Duitsland.

De PVV is verre van een gevaar. De partij is absoluut niet fascistisch. En er zullen heus wel overeenkomsten te vinden zijn met de NSDAP en de PVV, maar dat betekent nog niks. Er zijn immers ook overeenkomsten met NSDAP en linkse partijen. Socialisme namelijk, snap je wel?

Ik vind de mensen die de PVV nazi's vinden de nazi's van deze tijd. Want waarom wil je die groep goed in de gaten houden? Hebben ze al een (soort van) Kristalnacht georganiseerd? NEE! Kwam de PVV al met een soort van Rassenwetten van Neurenberg? NEE! Heeft de PVV al een soort van Gestapo of SS? NEE! Hebben ze al politieke tegenstanders met geweld aangevallen? NEE! Gebeurt het tegenovergestelde wel? JA!. Kan je op je werk gewoon zeggen dat je op de PVV stemt? NEE! Zijn er mensen die de PVV met geweld willen aanvallen? JA! Zijn er PVVers die door het hele land al moslims hebben aangevallen met geweld? NEE! Heeft Geert Wilders al een boek geschreven waarin hij net als Hitler zegt van oorlog te houden, etc? NEE! Heeft Geert Wilders al politieke tegenstanders laten omleggen? NEE! (Welke politieke tegenstander van links is wel uit de weggeruimd?). Loopt Geert Wilders gevaar? JA!!!

Geen electoraal succes? Google de laatste EU-verkiezingsuitslagen maar eens. En kijk even hoe groot ze nu zijn.

Doet het aantal virtuele zetels je schrikken? Dan ben je aan het doen waar de PVV van wordt beschuldigd. Namelijk angst en haat zaaien. Geheel onterecht!

[ Bericht 2% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 07-09-2013 17:51:03 ]
pi_130921826
En de titel van je topic zegt ook genoeg. Waarom 'mag' dat wel?
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:55:58 #201
411161 manmakker
de makker van elke man
pi_130925662
Wie de NSDAP met de PVV vergelijkt heeft overduidelijk gespijbeld tijdens de geschiedenislessen.
Amor omnia vincit
pi_130928487
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:55 schreef manmakker het volgende:
Wie de NSDAP met de PVV vergelijkt heeft overduidelijk gespijbeld tijdens de geschiedenislessen.
Als bepaalde vergelijkingen mogelijk zijn, waarom het dan afdoen onder het mom van 'òòòò`, dat mag niet, dat is een Godwiiiiiin!!!!'? Falsifieer gewoon een stelling met de kracht van het argument ipv met dit soort dooddoeners. De vergelijking vergt niet het door de PVV oppakken en vergassen van Joden hoor...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_130928628
quote:
Als bepaalde vergelijkingen mogelijk zijn, waarom het dan afdoen onder het mom van 'òòòò`, dat mag niet, dat is een Godwiiiiiin!!!!'? Falsifieer gewoon een stelling met de kracht van het argument ipv met dit soort dooddoeners. De vergelijking vergt niet het door de PVV oppakken en vergassen van Joden hoor... De kolderieke 'argumenten' waarmee CynicusRomanticusRob dit topic omhoog trapt slaan dan ook alles. Sowieso snapt hij niet helemaal hoe het hier op FOK! werkt:

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Je postgeschiedenis doet vermoeden dat je nog niet zo lang op FOK!, dus ik zal het je maar even vertellen aangezien het nog niet tot je gekomen was: Dit soort gekscherende, provocerende, snerende, en anderszins aparte titels zijn vrij normaal hier op FOK!. Hoe gekker, hoe beter. Het zegt niets over de mening van degene die het gepost heeft. Vaker zal het juist tegengesteld zijn dan niet.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zondag 8 september 2013 @ 00:54:34 #204
66444 Lord_Vetinari
pi_130935195
quote:
Wie de overeenkomsten tussen de manier van politiek bedrijven en het inspelen op de onderbuik door de PVV en de wijze waarop de vroege NSDAP hetzelfde deed, niet ziet, zou er goed aan doen eens een echt boek over die tijd te lezen.
  zondag 8 september 2013 @ 12:23:13 #205
411161 manmakker
de makker van elke man
pi_130943008
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 00:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wie de overeenkomsten tussen de manier van politiek bedrijven en het inspelen op de onderbuik door de PVV en de wijze waarop de vroege NSDAP hetzelfde deed, niet ziet, zou er goed aan doen eens een echt boek over die tijd te lezen.
Ik had het over de ideologie, daar ging de discussie ook over.

Om op jouw punt te komen, ik zie vooralsnog geen knokploegen die communisten klop geven. Laat staan dat ze door de straten marcheren in PVV uniform. Bij deze dus nog een keer het advies om je te verdiepen in de desbetreffende tijd.
Amor omnia vincit
pi_130943410
quote:

[..]

Ondertussen al een boek gevonden?
Conscience do cost.
pi_130943575
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat er overeenkomsten zijn, lijkt me evident.

De PVV probeert de islam neer te zetten als een gevaar. De nazi's deden hetzelfde met het jodendom.

Betekent dit dat de twee partijen hetzelfde zijn? Nee, alleen dat er overeenkomsten bestaan tussen de twee.
pi_130943939
Elke partij heeft wel iets dat ze proberen neer te zetten als gevaar. Ergo, elke partij heeft overeenkomsten met de nazi's!
Conscience do cost.
pi_130943959
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Mussert wordt in de literatuur omschreven als een typische Nederlandse kleinburger, liberaal op materieel vlak, conservatief op immaterieel vlak. In de tijd dat de NSB (1931) werd opgericht, ten einde van de economische malaise na de beurskrach van 1929, liep hij vooral te hoop tegen de democratie en het veelpartijen parlementarisme, dat men decadent en verworden achtte, niet in staat om de gevolgen van de economische malaise op te lossen. Hierin stond hij btw lang niet alleen.
Toch was de grote vijand van Mussert niet de Jood als zodanig, maar het communisme en hieraan verbond hij niet direct de analyse van de nazi's, dat het communisme geleid werd door het "internationale financieel bolsjewisme" (das Internationales Finanz Judentum) of in bewoordingen van gelijke strekking, bij mijn weten. Joodse burgers bleven gewoon lid, totdat Mussert gedwongen werd door de inmiddels Duitse bezetter hen te royeren. Wel allerlei Blut und Boden elementen ontleende de NSB aan de nazi's btw, maar of die ooit op een vruchtbare grond terecht kwamen???
Was hij een populist? Niet zozeer als Wilders dat momenteel is, volgens mij. Hij had niet het charisma, noch de communicatieve middelen. Bovendien werd een ambtenarenverbod ingesteld. De hoogste verkiezingsuitslag die de NSB ooit behaald heeft was in de provinciale staten verkiezingen van (ik meen) 1935 en dat reikte niet verder dan 8%. Nederland was te verzuild om een doorbraak te kunnen bewerkstelligen... Na 1935 kabbelde de aanhang van de NSB dan ook weer snel af.
Belangrijkste overeenkomst tussen Mussert en Wilders dat ze beiden een groot gevaar zagen/zien, bij Mussert was dat het communisme, bij Wilders is dat de fundamentalistische Islam.
Beide proberen zich wel als outsiders te kwalificeren bij het electoraat en als outsider proberen beiden de ineffectiviteit van het parlementarisme bloot te leggen. Bij Mussert klopt dat in feite wel, hij had een succesvolle carrière gemaakt als hoofdingenieur bij rijkswaterstaat, bij Wilders (wrs inmiddels nestor in de TK) slaat dat als ene tang op ene varken natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 08-09-2013 13:19:39 ]
I´m back.
  zondag 8 september 2013 @ 12:53:20 #210
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130944127
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De PVV probeert de islam neer te zetten als een gevaar. De nazi's deden hetzelfde met het jodendom.

Betekent dit dat de twee partijen hetzelfde zijn? Nee, alleen dat er overeenkomsten bestaan tussen de twee.
Er bestaat ook een overeenkomst tussen de pvda en Stalin....

Ik vind het een beetje een zieke vergelijking. We weten dat je niet pvv gezind bent koos, maar nu ga je te ver.

Verdiep je even in de geschiedenis van de joden in Europa.
Jou grondslag klopt niet. Ten tijden dat ze door de Nazi's werden weggezet als het kwaad, deden zij 'gewoon' mee in de samenleving. Crminaliteit en geweldplegingen door joden waren er bijna niet. Wel zochten ze elkaar op in de samenleving, maar lieten ook zeker anderen toe. Hadden de joden geen werk? Dan zochten ze dat en mekkerden niet op de rest.
Marokkanen en andere wat extremere moslims, doen juist het tegenovergestelde. Criminaliteit, geweldplegingen en afzetten tegen de maatschappij viert hoogtij. Daarbij krijgen ze veel ondersteuning van het politiekcorrecte bestel, wat toch niets uithaalt omdat ze niet willen integreren.

Juist door dit soort vergelijkingen te maken, ben jij blind aan het generaliseren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_130944424
Als een Marokkaan een oud oma'tje berooft, dan is het toch zinloos om te ouwehoeren over de tsunami van islamisering en te waarschuwen voor de sharia?

Verder hadden de Duitsers, in hun ogen althans, wel degelijk reden om de joden te haten. Of je dat nu terecht vindt of niet, doet niet terzake. Feit blijft dat Duitsers genoeg reden zagen om joden intens te haten.
  zondag 8 september 2013 @ 13:18:40 #212
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130945022
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
De hoogste verkiezingsuitslag die de NSB ooit behaald heeft was in de provinciale staten verkiezingen van (ik meen) 1935 en dat reikte niet verder dan 8%. Nederland was te verzuild om een doorbraak te kunnen bewerkstelligen... Na 1935 kabbelde de aanhang van de NSB dan ook weer snel af.
Dat had ook wel te maken met de nieuwe koers onder Rost van Tonningen. Openlijk antisemitisme, agressie, het rancuneuze taaltje en de steun aan Mussolini's inval in Abessinië werden te onfatsoenlijk gevonden. De NSB isoleerde zichzelf op die manier.
Bij de Provinciale Staten-verkiezingen van '39 haalden ze nog maar een percentage van een procent of 3,5. De communisten haalden toen 3,2 procent.

In de kerk werd er natuurlijk ook wel even op gewezen dat stemmen op fascisten en communisten niet de bedoeling was - het kostte je je sacramenten.
pi_130945217
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:18 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat had ook wel te maken met de nieuwe koers onder Rost van Tonningen. Openlijk antisemitisme, agressie, het rancuneuze taaltje en de steun aan Mussolini's inval in Abessinië werden te onfatsoenlijk gevonden. De NSB isoleerde zichzelf op die manier.
Bij de Provinciale Staten-verkiezingen van '39 haalden ze nog maar een percentage van een procent of 3,5. De communisten haalden toen 3,2 procent.
Ja, hoewel Rost van Tonningen natuurlijk wel de man van de overkant was (de Nederlandse SS, gehuisvest aan de overkant van het NSB-hoofdkwartier in Utrecht)... En volgens mij begon de radicalisering van Rost pas op een later moment, toen de Duitsers Nederland al hadden bezet... dacht ik.
quote:
In de kerk werd er natuurlijk ook wel even op gewezen dat stemmen op fascisten en communisten niet de bedoeling was - het kostte je je sacramenten.
De verzuiling zat toen nog stevig in het zadel...
Ook direct na wo2 ging dat gewoon nog door, men probeerde toen een doorbraakpartij van de grond te krijgen (o.a. Den Uyl), dat is nooit echt gelukt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 08-09-2013 14:30:39 ]
I´m back.
pi_130947505
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:31 schreef Kenju het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Je postgeschiedenis doet vermoeden dat je nog niet zo lang op FOK!, dus ik zal het je maar even vertellen aangezien het nog niet tot je gekomen was: Dit soort gekscherende, provocerende, snerende, en anderszins aparte titels zijn vrij normaal hier op FOK!. Hoe gekker, hoe beter. Het zegt niets over de mening van degene die het gepost heeft. Vaker zal het juist tegengesteld zijn dan niet.
Fout!

Een Koos Vogels heeft een hekel aan PVV, omdat hij gelooft dat het nazi's zijn. Vervolgens hanteert hij zelf een denkwijze van de nazi's, namelijk andersdenkenden elimineren. Dus ondertussen schande spreken van een partij (die niet oproept tot het elimineren van iemand), maar zelf juist erger zijn, is pure hypocrisie en dat lijkt dus bij dit soort figuren wel te mogen. En het ergste is dat dit soort figuren hun eigen hypocrisie niet zien.

Als een PVV zou oproepen om iemand te elimineren, of een PVVer een topic zo'n titel zou geven, zou het land te klein zijn, maar wanneer men oproept om Geert te elimineren lijkt het ineens wel te mogen. Schandalig!

Een impressie:
Koos Vogels = Nazi #2 Wie o wie elimineert Voos Kogels?

[ Bericht 5% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 08-09-2013 14:35:43 ]
pi_130947635
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:23 schreef manmakker het volgende:

[..]

Ik had het over de ideologie, daar ging de discussie ook over.

Om op jouw punt te komen, ik zie vooralsnog geen knokploegen die communisten klop geven. Laat staan dat ze door de straten marcheren in PVV uniform. Bij deze dus nog een keer het advies om je te verdiepen in de desbetreffende tijd.
Dat kunnen of willen figuren zoals Koos Vogels en Lord Vetinari niet. Anders verliezen ze hun zondebokje Wilders, die ze net zo hard nodig hebben zoals de nazi's hun zondebokken nodig hadden. Of ze komen erachter dat ze zelf overeenkomsten hebben met Hitler/NSDAP/nazi's.
pi_130947718
quote:

[..]

Wilders probeert ons te waarschuwen voor de Islam. Churchill deed precies hetzelfde, maar waarschuwde het volk dan voor de nazi's.
Betekent dit dat Wilders en Churchill hetzelfde zijn? Nee, alleen dat er overeenkomsten bestaan tussen de twee.
pi_130947762
quote:

[..]

pi_130947846
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
Als een Marokkaan een oud oma'tje berooft, dan is het toch zinloos om te ouwehoeren over de tsunami van islamisering en te waarschuwen voor de sharia?

Ja en Nee. Zinloos is het sowieso, want met ouwehoeren wordt toch geen misdaad opgelost. Maar dat er een link is tussen de Marokkaanse berover en islam/sharia is duidelijk. Maar domme mensen zullen dat nooit zien. Ook niet als een Marokkaan het hun vertelt.
pi_130948083
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:26 schreef Kenju het volgende:

[..]

Als bepaalde vergelijkingen mogelijk zijn, waarom het dan afdoen onder het mom van 'òòòò`, dat mag niet, dat is een Godwiiiiiin!!!!'? Falsifieer gewoon een stelling met de kracht van het argument ipv met dit soort dooddoeners. De vergelijking vergt niet het door de PVV oppakken en vergassen van Joden hoor...
helemaal niet onder het mom van 'o dat mag niet', lees mijn reactie maar.
pi_130948162
quote:

[..]

Wie de overeenkomsten tussen de manier van politiek bedrijven en het inspelen op de onderbuik door de PvdA en de wijze waarop de vroege NSDAP hetzelfde deed, niet ziet, zou er goed aan doen eens een echt boek over die tijd te lezen.

Beste voorbeeld vind ik nog altijd Melkert en de demonisering van Pim Fortuyn. Lekker ongegeneerd iemand onterecht zwart maken, zoals de nazi's ook deden.
  zondag 8 september 2013 @ 15:19:17 #221
66444 Lord_Vetinari
pi_130949641
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Jochie, als jij net zoveel boeken over nazi Duitsland had gelezen als ik, zou je niet zulke stomme opmerkingen maken.
pi_130949698
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jochie, als jij net zoveel boeken over nazi Duitsland had gelezen als ik, zou je niet zulke stomme opmerkingen maken.
Btw ot; neem jij nog steeds zoveel boeken mee op vakantie, of tegenwoordig ook op de e-reader of tablet?
I´m back.
  zondag 8 september 2013 @ 15:23:17 #223
66444 Lord_Vetinari
pi_130949762
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Btw ot; neem jij nog steeds zoveel boeken mee op vakantie, of tegenwoordig ook op de e-reader of tablet?
Beide. Ik heb graag een boek vast. Aardig boek over Eichmann gelezen deze vakantie, niet spectaculair goed, maar redelijk.
pi_130949814
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Beide. Ik heb graag een boek vast. Aardig boek over Eichmann gelezen deze vakantie, niet spectaculair goed, maar redelijk.
Scheelt veel bagage iig,
...van Cesarani?
I´m back.
  zondag 8 september 2013 @ 15:27:14 #225
66444 Lord_Vetinari
pi_130949912
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Scheelt veel bagage iig,
...van Cesarani?
Nee, een Nederlander. Boek even niet bij de hand.
pi_130949931
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, een Nederlander. Boek even niet bij de hand.
O, geschreven na dat boek van Cesarani? (die denk ik ongeveer 8 jaar oud is)
I´m back.
  zondag 8 september 2013 @ 15:28:27 #227
66444 Lord_Vetinari
pi_130949947
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, geschreven na dat boek van Ceserani?
Keine Ahnung. Van wanneer is Ceserani?
pi_130950013
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Keine Ahnung. Van wanneer is Ceserani?
8 jaar oud, wacht even, nee 9 jaar oud... de definitieve biografie noemt de Nederlandse ondertitel het...
Op zich interessant heb er een topic over geopend...
I´m back.
  zondag 8 september 2013 @ 15:32:15 #229
66444 Lord_Vetinari
pi_130950083
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

8 jaar oud, wacht even, nee 9 jaar oud... de definitieve biografie noemt de Nederlandse ondertitel het...
Op zich interessant heb er een topic over geopend...
Ik zal eens gaan zoeken. Maar dit boek is recenter en handelt meer over Eichmann als ambtenaar. Zijn daden afgezet tegen zijn verdediging in Jeruzalem.
pi_130950132
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zal eens gaan zoeken. Maar dit boek is recenter en handelt meer over Eichmann als ambtenaar. Zijn daden afgezet tegen zijn verdediging in Jeruzalem.
Okee, ben benieuwd.
I´m back.
pi_130950148
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wie de overeenkomsten tussen de manier van politiek bedrijven en het inspelen op de onderbuik door de PvdA en de wijze waarop de vroege NSDAP hetzelfde deed, niet ziet, zou er goed aan doen eens een echt boek over die tijd te lezen.

Beste voorbeeld vind ik nog altijd Melkert en de demonisering van Pim Fortuyn. Lekker ongegeneerd iemand onterecht zwart maken, zoals de nazi's ook deden.

En dus...... demoniseer jij Melkert en de PvdA ?
Melkert heeft Fortuyn niet gedemoniseerd. Hooguit iets recht-toe-recht-aan geroepen.
Maar Fortuyn was daar beter in....hij had meer demonisatietalent .
  zondag 8 september 2013 @ 15:50:41 #232
300718 Kenju
Say It!!??
pi_130950692
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Fout!

Een Koos Vogels heeft een hekel aan PVV, omdat hij gelooft dat het nazi's zijn. Vervolgens hanteert hij zelf een denkwijze van de nazi's, namelijk andersdenkenden elimineren.
Het kolderieke van deze stelling gaat enorm ver. KoosVogels elimineert andersdenkenden? Vertel?

quote:
Een impressie:
Koos Vogels = Nazi #2 Wie o wie elimineert Voos Kogels?

En jij denkt dat een dergelijk topic om de titel verwijderd zou worden? Ik weet zeker van niet.
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Maar dat er een link is tussen de Marokkaanse berover en islam/sharia is duidelijk.
Vertel, wat is die link precies? In neem aan dat het verder gaat dan dat een Marokkaan waarschijnlijk moslim is. Ik ben benieuwd...

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Die hele term 'onderbuik' is generaal goed geworden juist doordat Fortuyn kwam met het aanspreken op emoties. En de PVV gaat een hele stap verder met allerlei schijnverbanden en het negeren van causaliteiten in het voeren van een degelijk argument. Fortuyn demoniseerde ook de PvdA, net als de PVV. Het gegeven dat jij het hebt over de PvdA terwijl de nadere partijen net zo goed op de LPF in gingen, terwijl Fortuyn dat andersom deed tegen de linkse partijen waardoor mensen zoals jij het steeds hebben over 'linkse partijen' (der VVD heeft meer dan wie dan ook in de regering gezeten, en het CDA heeft de meeste kabinetten gehad. We hebben welgeteld één kabinet gehad dat als links te omschrijven is, en àlle grote immigratiegolven uit zowel de voormalige kolonies als hij het Middellandse Zee gebied zijn onder regeringen gebeurd die rechts van het midden stonden) is veelzeggend.
Melkert is werkelijk kapotgemaakt, dus waar je het in godsnaam over hebt???
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_130950796
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik heb er genoeg gelezen. Echter hoef je geen belezen persoon te zijn om te zien dat de vergelijking van jou te simpel is. In elke Nederlandse partij kan je wel iets terugvinden waar de nazi's voorstander van zijn geweest, de PVV is wat dat betreft geen unicum.

Maargoed, hou jezelf vooral voor dat jij het bij het rechte eind hebt omdat je veel boekjes hebt gelezen. Zo claimde ik ook dat ik meer wist van een onderwerp dan anderen toen ik 14 was 8-)
Conscience do cost.
pi_130951970
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wilders probeert ons te waarschuwen voor de Islam. Churchill deed precies hetzelfde, maar waarschuwde het volk dan voor de nazi's.
Betekent dit dat Wilders en Churchill hetzelfde zijn? Nee, alleen dat er overeenkomsten bestaan tussen de twee.
Klopt.

Hoewel Churchill geen hele campagne eromheen bouwde.
pi_130952036
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 14:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij mag best PVV stemmen Scorp. No problemo.
  zondag 8 september 2013 @ 16:39:33 #236
66444 Lord_Vetinari
pi_130952229
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb er genoeg gelezen. Echter hoef je geen belezen persoon te zijn om te zien dat de vergelijking van jou te simpel is. In elke Nederlandse partij kan je wel iets terugvinden waar de nazi's voorstander van zijn geweest, de PVV is wat dat betreft geen unicum.

Maargoed, hou jezelf vooral voor dat jij het bij het rechte eind hebt omdat je veel boekjes hebt gelezen. Zo claimde ik ook dat ik meer wist van een onderwerp dan anderen toen ik 14 was 8-)
Nee, jouw beeld is te simpel. Jij kunt niet verder denken dan knokploegen en marcherende troepen en et in elkaar rammen van tegenstanders. Je kunt genoeg boeken gelezen ebben (tipje: probeer er eens een paar die niet in stripvorm zijn), dat wil niet zeggen dat je ze ook snapt. Of dat je zelfs maar begrijpt wat je leest, blijkbaar. Anders zou je inderdaad inzien dat er subtiele overeenkomsten bestaan tussen de wijze van opereren van de NSDAP in de vroege jaren en het opereren van de PVV. En dat dat op een andere manier is dan wat de normalere partijen in Nederland doen.
Alleen vereist dat wat meer dan domweg 1:1 vergelijkingen blaten en vervolgens triomfantelijk kraaien dat het allemaal niet waar is. Helaas voor jou zijn vele historici en andere wetenschappers dezelfde mening toegedaan..
  zondag 8 september 2013 @ 16:40:38 #237
66444 Lord_Vetinari
pi_130952266
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt.

Hoewel Churchill geen hele campagne eromheen bouwde.
En dat Churchill iets meer een punt had dan Wilders. En ongeveer 300 keer zo intelligent was.
  zondag 8 september 2013 @ 16:47:52 #238
300718 Kenju
Say It!!??
pi_130952475
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat Wilders een specifieke bevolkingsgroep als doelwit heeft en daar verschillende militaristische termen (strijd, gevaar, oorlog) niet bij schuwt. Dit zie je de andere partijen niet doen. Verder speelt hij een propagandaspel waarbij hij zich baseert op retoriek van verschillende duidelijke xenofobe bronnen en is het ook een gegeven dat hij vist in de vijver van idiote extremistische geluiden (kopvod) en ook zijn sympathisanten daar heeft zelfs mensen waarmee hij niet geassocieerd wil worden.

Het is zo makkelijk om te roepen 'dat kun je van alle partijen wel zeggen', net als het te makkelijk is om te roepen 'ach we doen allemaal wel eens wat' of zelfs het steeds maar te gooien om de mindere milieus waaruit mensen afkomstig zijn wanneer je het over de criminaliteitscijfers van Marokkanen hebt. Wanneer het steeds terugkomt, vanuit verschillende hoeken, mag je wel eens nadenken over of het misschien wel een kern van waarheid zou kunnen hebben.

Ta-Nehisi Coates heeft m.i. de beste definitie gegeven van wat racisme is: "Racism is not merely a simplistic hatred. It is, more often, broad sympathy toward some and broader skepticism toward others..."

De PVV-retoriek voldoet hier in verregaande mate aan met hun voornaamste issue. Andere partijen niet.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_130952479
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, jouw beeld is te simpel. Jij kunt niet verder denken dan knokploegen en marcherende troepen en et in elkaar rammen van tegenstanders.
Baseer jij je altijd op aannames? Vandaar.
quote:
Je kunt genoeg boeken gelezen ebben (tipje: probeer er eens een paar die niet in stripvorm zijn), dat wil niet zeggen dat je ze ook snapt. Of dat je zelfs maar begrijpt wat je leest, blijkbaar. Anders zou je inderdaad inzien dat er subtiele overeenkomsten bestaan tussen de wijze van opereren van de NSDAP in de vroege jaren en het opereren van de PVV. En dat dat op een andere manier is dan wat de normalere partijen in Nederland doen.
Blijkbaar begrijp ik het dan nog net iets beter dan jij. Die vergelijking is prima door te trekken naar andere partijen. Dat jij er anti-wilders retoriek van maakt moet je verder zelf weten maar dat maakt het aanstippen van die overeenkomsten niet bijster relevant.
quote:
Alleen vereist dat wat meer dan domweg 1:1 vergelijkingen blaten
Ironisch genoeg is dat precies wat je doet.
quote:
en vervolgens triomfantelijk kraaien dat het allemaal niet waar is. Helaas voor jou zijn vele historici en andere wetenschappers dezelfde mening toegedaan..
Dat er overeenkomsten zijn trek ik dan ook totaal niet in twijfel. Het is de relevantie van die overeenkomsten die sterk overtrokken worden waar ik hoofdpijn van krijg.

Maargoed, in discussie gaan met iemand die denkt dat hij de waarheid in pacht heeft omdat hij veel boekjes heeft gelezen is hoogstens contraproductief te noemen. Succes ermee.
Conscience do cost.
pi_130953191
Overigens snap ik wel dat veel mensen de overeenkomsten niet willen zien.

Ik heb daar geen last van want ik stem niet op die proletenzooi.
  zondag 8 september 2013 @ 19:38:21 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130957951
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:01 schreef KoosVogels het volgende:

Verder hadden de Duitsers, in hun ogen althans, wel degelijk reden om de joden te haten. Of je dat nu terecht vindt of niet, doet niet terzake. Feit blijft dat Duitsers genoeg reden zagen om joden intens te haten.
Je snapt mijn punt nog steeds niet, of wil het niet zien.
1947-2016
pi_130958231
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt nog steeds niet, of wil het niet zien.
Ik snap het heel goed.

Volgens jou waren joden lieve, goed geïntegreerde mensen. Dat terwijl Marokkanen overlast veroorzaken en mensen in elkaar beuken.

Daarom is er volgens jou geen vergelijking te maken.

Maar ik vrees dat jij mijn punt dan niet snapt.
  zondag 8 september 2013 @ 19:52:35 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130958495
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed.

Volgens jou waren joden lieve, goed geïntegreerde mensen. Dat terwijl Marokkanen overlast veroorzaken en mensen in elkaar beuken.

Daarom is er volgens jou geen vergelijking te maken.

Maar ik vrees dat jij mijn punt dan niet snapt.
Juist en ik snap jou ook wel met je punt dat Wilders blind polariseert, maar dat doe jij precies hetzelfde door hem als nazi weg te zetten en zijn volger als nazis.
1947-2016
pi_130958786
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Juist en ik snap jou ook wel met je punt dat Wilders blind polariseert, maar dat doe jij precies hetzelfde door hem als nazi weg te zetten en zijn volger als nazis.
Neuh.

Ik constateer slechts dat Wilders moslims op dezelfde manier 'framed' als de nazi's deden met joden.

Ik heb het niet over treinen en kampen ofzo.

Maar ik snap best dat die vergelijking jou ongemakkelijk maakt.
  zondag 8 september 2013 @ 20:01:13 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130958861
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh.

Ik constateer slechts dat Wilders moslims op dezelfde manier 'framed' als de nazi's deden met joden.

Ik heb het niet over treinen en kampen ofzo.

Maar ik snap best dat die vergelijking jou ongemakkelijk maakt.
Exact, want mensen met dit soort vergelijkingen en oproepen zorgen er juist voor dat het gaat escaleren.
Ik heb Wilders nog niet horen roepen 'wie elimineert dat stuk stront op de scooter die die oma heeft gerooft'. Athans, niet openbaar.
1947-2016
pi_130958950
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact, want mensen met dit soort vergelijkingen en oproepen zorgen er juist voor dat het gaat escaleren.
Ik heb Wilders nog niet horen roepen 'wie elimineert dat stuk stront op de scooter die die oma heeft gerooft'. Athans, niet openbaar.
Misschien moet je je wat meer verdiepen in het vooroorlogse Duitsland.
  zondag 8 september 2013 @ 20:05:39 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130959031
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je je wat meer verdiepen in het vooroorlogse Duitsland.
^O^
Dude, ik doe zowat niet anders. Ik ben inmiddels de wereldoorlogen niet als 2 entiteiten gaan zien, maar als 2 delen van een oorlog. En ik weet ook van de spanningen die in de vroege 19de eeuw aan de grondslag 14-18 hebben gelegen.
Neuh, dat zit wel goed Koosje.
1947-2016
pi_130959149
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

^O^
Dude, ik doe zowat niet anders. Ik ben inmiddels de wereldoorlogen niet als 2 entiteiten gaan zien, maar als 2 delen van een oorlog. En ik weet ook van de spanningen die in de vroege 19de eeuw aan de grondslag 14-18 hebben gelegen.
Neuh, dat zit wel goed Koosje.
Dan begrijp ik niet goed dat je geen gelijkenissen ziet tussen de door de nazi's gebruikte retoriek en die van Wilders en consorten.

Of je wilt het niet zien. Dat kan natuurlijk ook.
  zondag 8 september 2013 @ 20:11:01 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130959272
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan begrijp ik niet goed dat je geen gelijkenissen ziet tussen de door de nazi's gebruikte retoriek en die van Wilders en consorten.

Of je wilt het niet zien. Dat kan natuurlijk ook.
Wat is je punt? Hij benoemd wat punten, die andere politieke partijen niet willen benoemen en stelt af en toe wat vragen. Voor de rest blaft hij alleen maar en bijt niet. Hij roept niet op tot geweld, heeft geen stormafdeling en loopt niet te marcheren door Amsterdam Nieuw West met 100.000 man.
1947-2016
pi_130959614
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is je punt? Hij benoemd wat punten, die andere politieke partijen niet willen benoemen en stelt af en toe wat vragen. Voor de rest blaft hij alleen maar en bijt niet. Hij roept niet op tot geweld, heeft geen stormafdeling en loopt niet te marcheren door Amsterdam Nieuw West met 100.000 man.
Hij zet moslims neer als een gevaar die stiekem het westen willen onderwerpen. Als een vijfde colonne dus.

Als Wilders enkel had geroepen dat die scooterklootzakjes een probleem vormen en hard aangepakt moeten worden, dan was er niets aan de hand.
  zondag 8 september 2013 @ 21:27:34 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130964734
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 20:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij zet moslims neer als een gevaar die stiekem het westen willen onderwerpen. Als een vijfde colonne dus.

Als Wilders enkel had geroepen dat die scooterklootzakjes een probleem vormen en hard aangepakt moeten worden, dan was er niets aan de hand.
Naja, gezien de doelen van de sharia en de orthodoxe moslims, heeft Wilders een punt. Dat kunnen we niet ontkennen.
1947-2016
pi_130964854
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Naja, gezien de doelen van de sharia en de orthodoxe moslims, heeft Wilders een punt. Dat kunnen we niet ontkennen.
Als je serieus denkt dat 1000 fanatieke moslims de democratie in Nederland omver kunnen werpen dan heb je minachting voor het Nederlandse volk. Wilders is een volksverrader.
  zondag 8 september 2013 @ 21:35:02 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130965321
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je serieus denkt dat 1000 fanatieke moslims de democratie in Nederland omver kunnen werpen dan heb je minachting voor het Nederlandse volk.
Hmm, als ik nu zie hoe makkelijk vrijheden worden ingeperkt, privacy naar de klote wordt geholpen en alsmaar meer belasting wordt geheven zonder slag of tegenstoot. Dan denk ik inderdaad dat de gemiddelde Nederlander een lafaard is.

quote:
Wilders is een volksverrader.
Dat is denk ik jou persoonlijke mening, want hij wil juist zijn eigen volk beschermen. Denk niet dat je dan een verrader van je eigen volk bent.
1947-2016
pi_130965334
quote:

[..]

Als je serieus denkt dat 1000 fanatieke moslims de democratie in Nederland omver kunnen werpen dan heb je minachting voor het Nederlandse volk. Wilders is een volksverrader.
Hoezo 'verrader' ?
pi_130965809
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:35 schreef Red_85 het volgende:

Dat is denk ik jou persoonlijke mening, want hij wil juist zijn eigen volk beschermen. Denk niet dat je dan een verrader van je eigen volk bent.
De historie zit propvol met mensen die het eigen volk willen redden, beschermen, vrijheid en welvaart willen geven..... maar ineens met de bezetters gingen heulen.
In Nederland kennen we de patriotten van de 18e eeuw die knechtjes werden van Napoleon en de NSB was nog niet eens zo lang geleden.
Wilders als landverrader beschouwen is ook weer te veel van het goede. Doe dat maar niet'.
Discriminerend volksmennertje is mooi genoeg voor hem
  zondag 8 september 2013 @ 21:43:31 #256
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130965942
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De historie zit propvol met mensen die het eigen volk willen redden, beschermen, vrijheid en welvaart willen geven..... maar ineens met de bezetters gingen heulen.
In Nederland kennen we de patriotten van de 18e eeuw die knechtjes werden van Napoleon en de NSB was nog niet eens zo lang geleden.
Welke grote vijand wil nu Moskou veroveren dan? Wat is je context?
1947-2016
pi_130966293
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welke grote vijand wil nu Moskou veroveren dan? Wat is je context?
Ik gaf beschrijvingen van landverraad in Nederland uit het verleden
Dat is de context
Wilders moet je niet in die rij zetten
  zondag 8 september 2013 @ 22:17:40 #258
300718 Kenju
Say It!!??
pi_130968464
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders als landverrader beschouwen is ook weer te veel van het goede. Doe dat maar niet'.
Discriminerend volksmennertje is mooi genoeg voor hem
Vaderlandsliefde is inderdaad op verschillende manieren in te vullen. Kan per persoon iets heel anders betekenen. Ik denk dat zowel Wilders als Marijnissen zichzelf een patriot vinden, al heeft die eerste moeite om iets positiefs te zeggen waar hij zelf niets mee te maken heeft. Ik weet niet wat een goede term voor zoiemand is. 'Egocentrist' dekt de lading slechts gedeeltelijk. Inderdaad ziet hij zijn eigen ideeën als de norm. Maar iets wat anderen hebben gedaan, zal hij nooit aanspreken, ook hele simpele zaken als bijv. het Nederlands elftal.

We hebben vaak kritiek gehad op het patriotisme van de Amerikanen, bijv. hoe ze lang zowat ontkend hebben de Vietnam-oorlog te hebben verloren. Maar feitelijk zijn wij niet veel anders, en geven we een veel dapperdere voorstelling van hoe we door de 2e WO heen zijn gegaan. In werkelijkheid hadden we geen noemenswaardig ondergronds verzet, terwijl in geschiedenisboeken daar wel het accent op ligt. Hetzelfde geldt voor het laten onderduiken van de Joden. In werkelijkheid vielen we over elkaar heen bij de meldposten om Joden aan te geven.

Vaak wordt er zelfs een positieve spin aan gegeven van 'we hadden zo'n goed bureaucratisch systeem, dat ze snel gevonden waren', maar dat is kolder. De Belgen waren minstens zo goed, en wisten veel meer mensen te redden. Of beter gezegd, waren bereid hun nek uit te steken. Verder is er geen sabotage geweest om de boel te vertragen, of zoals de Belgen 'kwijt te raken' en om de transporten te saboteren. De Nederlanders waren gewoon niet zo dapper en capabel als het om het voeren van oorlog gaat.

Uit patriotisme doen we echter alsof dat wel zo is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_130974517
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En dus...... demoniseer jij Melkert en de PvdA ?
Melkert heeft Fortuyn niet gedemoniseerd. Hooguit iets recht-toe-recht-aan geroepen.
Maar Fortuyn was daar beter in....hij had meer demonisatietalent .
Leugenaar.
pi_130974578
quote:

[..]

Nooit van machinegeweren gehoord? Moet jij dan eens zien hoe bang het Nederlands volk gaat worden. En mocht je 1000 fanatieke moslims niet genoeg vinden, hoeveel dan wel?
  maandag 9 september 2013 @ 00:44:54 #261
104871 remlof
Europees federalist
pi_130974841
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nooit van machinegeweren gehoord? Moet jij dan eens zien hoe bang het Nederlands volk gaat worden. En mocht je 1000 fanatieke moslims niet genoeg vinden, hoeveel dan wel?
Ik vind 1000 fanatieke PVV'ers nog veel enger.
pi_130974926
Kenju,

KoosVogels elimineert geen andersdenkenden, maar roept op om andersdenkenden te elimineren. Lees je de titel wel

Een dergelijk topic met het elimineren van Koos kan wel of niet verwijderd worden, maar hoe zal Koos handelen?

De link is dat een Marokkaan vanuit zijn Islamitische cultuur in dit heidens land de niet-moslims mag behandelen zoals hij zou willen. Maar daarvoor moet je je verdiepen in de Islam.

Allerlei schijnverbanden van de PVV? Welke zijn dat?

Fortuyn demoniseerde geen PvdA, hij keek naar wat ze hadden gepresteerd. En dat was dus niet veel goeds.

Pim was de zondebok van de linkse partijen. Met een grote groep hem onterecht zwart maken is demoniseren. Kritiek van Pim op de linkse partijen kan nooit demonisatie zijn. Een eenling is namelijk geen groep. Bovendien had hij terechte kritiek, waar die linkse partijen niet inhoudelijk op in gingen. Dus gingen ze schelden en demoniseren.

Kijk je naar kabinetten? Kijk eens naar macht! Als de kabinetten zo rechts waren, zou een CP/CD niet zo genegeerd worden. CDA is overigens meer links dan centrum/rechts. Dus jouw definitie van links/rechts zal wel heel anders zijn.

Melkert is werkelijk kapotgemaakt? Waar heb jij het in godsnaam over??? Waar ligt Melkert dan begraven?
pi_130974939
quote:
9s.gif Op maandag 9 september 2013 00:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind 1000 fanatieke PVV'ers nog veel enger.
EN ik vind 1000 remloffen nog veel enger.
pi_130974964
Anti-PVVers mogen zich eens eerst verdiepen in de Islam voordat ze hun domme mening verkondigen over Wilders/PVV.
pi_130975014
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Die zijn veel te versplinterd om de 1000 op de been te krijgen.
pi_130975061
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Anti-PVVers mogen zich eens eerst verdiepen in de Islam voordat ze hun domme mening verkondigen over Wilders/PVV.
Ja, we hebben gezien waar dat toe leidt met de polder-taqiyya.
  maandag 9 september 2013 @ 00:59:06 #267
104871 remlof
Europees federalist
pi_130975080
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

EN ik vind 1000 remloffen nog veel enger.
Ik pis niet door brievenbussen hoor.
pi_130975113
quote:

[..]

als er 2 extremisten met machinegeweren word gezien, dan rukt de aivd , politie, enz massaal uit

zoals met de hofstad groep
pi_130975120
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 00:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik pis niet door brievenbussen hoor.
Maar jij hebt geen problemen met 1000 machinegeweren in de handen van 1000 fanatiek moslims.
pi_130975145
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Maar jij hebt geen problemen met 1000 machinegeweren in de handen van 1000 fanatiek moslims.
Het is niet reeel , dat gaat gewoon niet gebeuren, zodra er een paar rondlopen, komt justitie gelijk in actie
  maandag 9 september 2013 @ 01:02:41 #271
104871 remlof
Europees federalist
pi_130975153
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Niet meer dan met 1000 machinegeweren in de handen van 1000 domme kaalkopjes, nee.
pi_130975168
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:00 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

als er 2 extremisten met machinegeweren word gezien, dan rukt de aivd , politie, enz massaal uit

zoals met de hofstad groep
Maar als er te veel extremisten zijn, worden het ware No-Go area's. Zoals in Marseille. En op een gegeven moment zijn er meer extremisten dan agenten/AIVDers, en dan gaat het land naar een burgeroorlog.
pi_130975169
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2013 01:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Niet meer dan met 1000 machinegeweren in de handen van 1000 domme kaalkopjes, nee.
Hoeveel skinheads heb jij in je hele leven gezien ?
  maandag 9 september 2013 @ 01:04:16 #274
104871 remlof
Europees federalist
pi_130975181
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:02 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Het is niet reeel , dat gaat gewoon niet gebeuren, zodra er een paar rondlopen, komt justitie gelijk in actie
Daarom. Maar met een partij die zich ontwikkeld als de NSDAP deed heb ik wel moeite.
pi_130975190
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2013 01:02 schreef remlof het volgende:

[..]

En in hoeveel landen zorgen 1000 domme kaalkopjes al voor een burgeroorlog of terroristische aanslagen of 'gewone' bedreigingen?
  maandag 9 september 2013 @ 01:05:39 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_130975201
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:03 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Hoeveel skinheads heb jij in je hele leven gezien ?
Genoeg, steeds met spandoeken met "eigen volk eerst". Nou dat geteisem is niet mijn volk :{w
  maandag 9 september 2013 @ 01:06:48 #277
104871 remlof
Europees federalist
pi_130975216
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En in hoeveel landen zorgen 1000 domme kaalkopjes al voor een burgeroorlog of terroristische aanslagen of 'gewone' bedreigingen?
Ze hebben al voor een wereldoorlog en het uitroeien van 6 miljoen joden gezorgd, lijkt me genoeg.
pi_130975225
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Rusland misschien ?
pi_130975230
quote:

[..]

Met die redenatie is iedere Nederlander een pedofiel. Komt qua percentage nog redelijk overeen ook.
pi_130975234
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 01:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarom. Maar met een partij die zich ontwikkeld als de NSDAP deed heb ik wel moeite.
En ik heb moeite met mensen die denken dat er een nieuwe NSDAP aan zou kunnen komen en Wilders dan een nieuwe Hitler zou kunnen zijn. Want mensen die zo dom zijn, kunnen echt in allerlei leugens geloven met alle gevolgen van dien. Daarom zijn 1000 remloffen het engst.
pi_130975261
is er een criminaliteits probleem in Marseille ?

mja.. vroeger ging alle drugs al via Marseille, later ging dat via Sicilië..

kijk in frankrijk heb je van die 'ghetto's zeg maar.. voor zo ver ik weet heb je dat niet in nederland, omdat er hier toch meer gemengd gewoond word en er veel meer geld naar woningbouw enz gaat ..
pi_130975304
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2013 01:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze hebben al voor een wereldoorlog en het uitroeien van 6 miljoen joden gezorgd, lijkt me genoeg.
Dit is het verleden en ligt achter ons, we leven in het hier en nu. Ik heb het dus over nu. De '1000 kaalkopjes' die een WO en het uitroeien van 6 miljoen joden op hun naam staan zijn nergens meer aan de macht en zijn ook nergens een gevaar.

Maar wat vind je dan van die andere Jodenuitroeiers, namelijk de meer dan 1000 fanatieke moslims?
pi_130975323
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dit is het verleden en ligt achter ons, we leven in het hier en nu. Ik heb het dus over nu. De '1000 kaalkopjes' die een WO en het uitroeien van 6 miljoen joden op hun naam staan zijn nergens meer aan de macht en zijn ook nergens een gevaar.
America ziet dat toch anders, moslimsterrorisme staat pas op plaats 2 op nr1 staan de amerikaanse rechtsen.. zoals mcveigh enz
pi_130975375
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:14 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

America ziet dat toch anders, moslimsterrorisme staat pas op plaats 2 op nr1 staan de amerikaanse rechtsen.. zoals mcveigh enz
En welke ambassade is onveilig voor mcveigh volgers? of welke cartoons mogen niet gemaakt worden van amerikaanse rechtsen?
pi_130975406
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:10 schreef arjan1212 het volgende:
is er een criminaliteits probleem in Marseille ?
?
Ben je wereldvreemd?
Ja en er heeft ook al een steniging plaatsgevonden in Marseille. 2004 ofzo dacht ik.
pi_130975415
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:07 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Rusland misschien ?
In hoeveel landen zijn de Russen een gevaar dan ?
pi_130975442
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 01:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met die redenatie is iedere Nederlander een pedofiel. Komt qua percentage nog redelijk overeen ook.
Verdiep je eens in de Islam
pi_130975455
de extreem rechtse russen en Amerikanen zijn een gevaar in hun eigen land, natuurlijk

en wat heeft het drugsdealers probleem van Marseille te maken met de islam , eigenlijk?
pi_130975463
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 01:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Genoeg, steeds met spandoeken met "eigen volk eerst". Nou dat geteisem is niet mijn volk :{w
en dat 'geteisem' dat de sharia in Nederland zou willen invoeren?
pi_130975521
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

zoals Piet Hein Donner ?

http://www.elsevier.nl/Po(...)wil-ELSEVIER090899W/
pi_130975536
quote:
bijvoorbeeld
pi_130975913
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Leugenaar.
nietes
pi_130975924
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

bijvoorbeeld
leugenaar.
De heer Donner wilt helemaal niet de sharia invoeren in Nederland.
pi_130976398
Koos Vogelbekaap...........
  maandag 9 september 2013 @ 09:05:39 #295
104871 remlof
Europees federalist
pi_130977767
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat ook niet.
pi_130978451
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ook zo'n heerlijke dooddoener.
pi_130978550
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook zo'n heerlijke dooddoener.
Koos ben je toevallig blond?
pi_130978607
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 09:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Koos ben je toevallig blond?
En ik heb een hakenkruis op m'n arm getatoeëerd.
  maandag 9 september 2013 @ 09:58:19 #299
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_130978649
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ik heb een hakenkruis op m'n arm getatoeëerd.
Hindoeist.
  maandag 9 september 2013 @ 10:01:36 #300
104871 remlof
Europees federalist
pi_130978718
quote:
POL / Arnoud van Doorn (ex PVV) richt moslimpartij op :D
pi_130978811
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')