Als bepaalde vergelijkingen mogelijk zijn, waarom het dan afdoen onder het mom van 'òòòò`, dat mag niet, dat is een Godwiiiiiin!!!!'? Falsifieer gewoon een stelling met de kracht van het argument ipv met dit soort dooddoeners. De vergelijking vergt niet het door de PVV oppakken en vergassen van Joden hoor...quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:55 schreef manmakker het volgende:
Wie de NSDAP met de PVV vergelijkt heeft overduidelijk gespijbeld tijdens de geschiedenislessen.
Als bepaalde vergelijkingen mogelijk zijn, waarom het dan afdoen onder het mom van 'òòòò`, dat mag niet, dat is een Godwiiiiiin!!!!'? Falsifieer gewoon een stelling met de kracht van het argument ipv met dit soort dooddoeners. De vergelijking vergt niet het door de PVV oppakken en vergassen van Joden hoor... De kolderieke 'argumenten' waarmee CynicusRomanticusRob dit topic omhoog trapt slaan dan ook alles. Sowieso snapt hij niet helemaal hoe het hier op FOK! werkt:quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:55 schreef manmakker het volgende:
Wie de NSDAP met de PVV vergelijkt heeft overduidelijk gespijbeld tijdens de geschiedenislessen.
Je postgeschiedenis doet vermoeden dat je nog niet zo lang op FOK!, dus ik zal het je maar even vertellen aangezien het nog niet tot je gekomen was: Dit soort gekscherende, provocerende, snerende, en anderszins aparte titels zijn vrij normaal hier op FOK!. Hoe gekker, hoe beter. Het zegt niets over de mening van degene die het gepost heeft. Vaker zal het juist tegengesteld zijn dan niet.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
En de titel van je topic zegt ook genoeg. Waarom 'mag' dat wel?
Wie de overeenkomsten tussen de manier van politiek bedrijven en het inspelen op de onderbuik door de PVV en de wijze waarop de vroege NSDAP hetzelfde deed, niet ziet, zou er goed aan doen eens een echt boek over die tijd te lezen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:55 schreef manmakker het volgende:
Ik had het over de ideologie, daar ging de discussie ook over.quote:Op zondag 8 september 2013 00:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wie de overeenkomsten tussen de manier van politiek bedrijven en het inspelen op de onderbuik door de PVV en de wijze waarop de vroege NSDAP hetzelfde deed, niet ziet, zou er goed aan doen eens een echt boek over die tijd te lezen.
Ondertussen al een boek gevonden?quote:Op zondag 8 september 2013 00:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wie de overeenkomsten tussen de manier van politiek bedrijven en het inspelen op de onderbuik door de PVV en de wijze waarop de vroege NSDAP hetzelfde deed, niet ziet, zou er goed aan doen eens een echt boek over die tijd te lezen.
Dat er overeenkomsten zijn, lijkt me evident.quote:
Mussert wordt in de literatuur omschreven als een typische Nederlandse kleinburger, liberaal op materieel vlak, conservatief op immaterieel vlak. In de tijd dat de NSB (1931) werd opgericht, ten einde van de economische malaise na de beurskrach van 1929, liep hij vooral te hoop tegen de democratie en het veelpartijen parlementarisme, dat men decadent en verworden achtte, niet in staat om de gevolgen van de economische malaise op te lossen. Hierin stond hij btw lang niet alleen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Wilders is een opportunist, hij weet dat ie geld kan halen bij de joodse lobby en stemmen kan winnen bij het afgeven op de islam. Wat dat betreft is ie niet veel anders dan Mussert van de NSB die z'n geld haalde bij de Duitsers en stemmen probeerde te winnen bij het afgeven op de joden.
Hoewel dat laatste bij de NSB pas kwam toen Mussert zag hoevel succes Hitler daar mee had.
Er bestaat ook een overeenkomst tussen de pvda en Stalin....quote:Op zondag 8 september 2013 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat er overeenkomsten zijn, lijkt me evident.
De PVV probeert de islam neer te zetten als een gevaar. De nazi's deden hetzelfde met het jodendom.
Betekent dit dat de twee partijen hetzelfde zijn? Nee, alleen dat er overeenkomsten bestaan tussen de twee.
Dat had ook wel te maken met de nieuwe koers onder Rost van Tonningen. Openlijk antisemitisme, agressie, het rancuneuze taaltje en de steun aan Mussolini's inval in Abessinië werden te onfatsoenlijk gevonden. De NSB isoleerde zichzelf op die manier.quote:Op zondag 8 september 2013 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
De hoogste verkiezingsuitslag die de NSB ooit behaald heeft was in de provinciale staten verkiezingen van (ik meen) 1935 en dat reikte niet verder dan 8%. Nederland was te verzuild om een doorbraak te kunnen bewerkstelligen... Na 1935 kabbelde de aanhang van de NSB dan ook weer snel af.
Ja, hoewel Rost van Tonningen natuurlijk wel de man van de overkant was (de Nederlandse SS, gehuisvest aan de overkant van het NSB-hoofdkwartier in Utrecht)... En volgens mij begon de radicalisering van Rost pas op een later moment, toen de Duitsers Nederland al hadden bezet... dacht ik.quote:Op zondag 8 september 2013 13:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat had ook wel te maken met de nieuwe koers onder Rost van Tonningen. Openlijk antisemitisme, agressie, het rancuneuze taaltje en de steun aan Mussolini's inval in Abessinië werden te onfatsoenlijk gevonden. De NSB isoleerde zichzelf op die manier.
Bij de Provinciale Staten-verkiezingen van '39 haalden ze nog maar een percentage van een procent of 3,5. De communisten haalden toen 3,2 procent.
De verzuiling zat toen nog stevig in het zadel...quote:In de kerk werd er natuurlijk ook wel even op gewezen dat stemmen op fascisten en communisten niet de bedoeling was - het kostte je je sacramenten.
Fout!quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:31 schreef Kenju het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
En de titel van je topic zegt ook genoeg. Waarom 'mag' dat wel?
Je postgeschiedenis doet vermoeden dat je nog niet zo lang op FOK!, dus ik zal het je maar even vertellen aangezien het nog niet tot je gekomen was: Dit soort gekscherende, provocerende, snerende, en anderszins aparte titels zijn vrij normaal hier op FOK!. Hoe gekker, hoe beter. Het zegt niets over de mening van degene die het gepost heeft. Vaker zal het juist tegengesteld zijn dan niet.
Dat kunnen of willen figuren zoals Koos Vogels en Lord Vetinari niet. Anders verliezen ze hun zondebokje Wilders, die ze net zo hard nodig hebben zoals de nazi's hun zondebokken nodig hadden. Of ze komen erachter dat ze zelf overeenkomsten hebben met Hitler/NSDAP/nazi's.quote:Op zondag 8 september 2013 12:23 schreef manmakker het volgende:
[..]
Ik had het over de ideologie, daar ging de discussie ook over.
Om op jouw punt te komen, ik zie vooralsnog geen knokploegen die communisten klop geven. Laat staan dat ze door de straten marcheren in PVV uniform. Bij deze dus nog een keer het advies om je te verdiepen in de desbetreffende tijd.
Wilders probeert ons te waarschuwen voor de Islam. Churchill deed precies hetzelfde, maar waarschuwde het volk dan voor de nazi's.quote:Op zondag 8 september 2013 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De PVV probeert de islam neer te zetten als een gevaar. De nazi's deden hetzelfde met het jodendom.
Betekent dit dat de twee partijen hetzelfde zijn? Nee, alleen dat er overeenkomsten bestaan tussen de twee.
quote:Op zondag 8 september 2013 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja en Nee. Zinloos is het sowieso, want met ouwehoeren wordt toch geen misdaad opgelost. Maar dat er een link is tussen de Marokkaanse berover en islam/sharia is duidelijk. Maar domme mensen zullen dat nooit zien. Ook niet als een Marokkaan het hun vertelt.quote:Op zondag 8 september 2013 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
Als een Marokkaan een oud oma'tje berooft, dan is het toch zinloos om te ouwehoeren over de tsunami van islamisering en te waarschuwen voor de sharia?
helemaal niet onder het mom van 'o dat mag niet', lees mijn reactie maar.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:26 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als bepaalde vergelijkingen mogelijk zijn, waarom het dan afdoen onder het mom van 'òòòò`, dat mag niet, dat is een Godwiiiiiin!!!!'? Falsifieer gewoon een stelling met de kracht van het argument ipv met dit soort dooddoeners. De vergelijking vergt niet het door de PVV oppakken en vergassen van Joden hoor...
Wie de overeenkomsten tussen de manier van politiek bedrijven en het inspelen op de onderbuik door de PvdA en de wijze waarop de vroege NSDAP hetzelfde deed, niet ziet, zou er goed aan doen eens een echt boek over die tijd te lezen.quote:Op zondag 8 september 2013 00:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jochie, als jij net zoveel boeken over nazi Duitsland had gelezen als ik, zou je niet zulke stomme opmerkingen maken.quote:
Btw ot; neem jij nog steeds zoveel boeken mee op vakantie, of tegenwoordig ook op de e-reader of tablet?quote:Op zondag 8 september 2013 15:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jochie, als jij net zoveel boeken over nazi Duitsland had gelezen als ik, zou je niet zulke stomme opmerkingen maken.
Beide. Ik heb graag een boek vast. Aardig boek over Eichmann gelezen deze vakantie, niet spectaculair goed, maar redelijk.quote:Op zondag 8 september 2013 15:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Btw ot; neem jij nog steeds zoveel boeken mee op vakantie, of tegenwoordig ook op de e-reader of tablet?
Scheelt veel bagage iig,quote:Op zondag 8 september 2013 15:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Beide. Ik heb graag een boek vast. Aardig boek over Eichmann gelezen deze vakantie, niet spectaculair goed, maar redelijk.
Nee, een Nederlander. Boek even niet bij de hand.quote:Op zondag 8 september 2013 15:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Scheelt veel bagage iig,
...van Cesarani?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |