Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik verwacht overigens niet dat ze zetels gaan halen. Moslims stemmen in Nederland doorgaans niet met hun religie maar meer met hun gemeenschap/nationaliteit.quote:DEN HAAG - Arnoud van Doorn, voormalig PVV'er, begint een nieuwe politieke partij op basis van 'islamitische normen en waarden'. Van Doorn wil 'een jonge frisse partij', om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen, zo schrijft hij op Twitter.
Van Doorn stapte eind 2011 uit de PVV nadat bekend werd dat hij geld uit de partijkas had gebruikt voor privé-uitgaven. Hij ging daarna verder als onafhankelijk raadslid in Den Haag. Begin dit jaar maakte de ex-PVV'er zijn opmerkelijke bekering tot de islam bekend.
'Het wordt tijd dat we als islamitische gemeenschap onze verantwoordelijkheid nemen', zegt hij op Twitter over de oprichting van zijn nieuwe partij. Van Doorn grapt dat hij hoopt dat het kabinet niet te snel valt, want hij heeft nog wel wat voorbereidingstijd nodig.
Ach als je zo veel met de islam bezig bent als de PVV dan slaat er wel eens een vonkje overquote:Op maandag 9 september 2013 08:10 schreef DroogDok het volgende:
Opmerkelijk dat het een ex-PVV'er is.
nee die stemmen op de pvda want die beloven de hoogste uitkeringen.quote:Op maandag 9 september 2013 08:08 schreef Hexagon het volgende:
De ex PVV'er die zich tot de islam bekeerde wil zo te zien verder in de politiek en heeft nu zijn eigen moslimpartij opgericht.
http://politiek.theposton(...)islamitische-partij/
http://www.omroepwest.nl/(...)-islamitische-partij
[..]
Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik verwacht overigens niet dat ze zetels gaan halen. Moslims stemmen in Nederland doorgaans niet met hun religie maar meer met hun gemeenschap/nationaliteit.
http://denhaagfm.nl/2013/(...)oor-parkeerwachters/quote:Het Haagse gemeenteraadslid Arnoud van Doorn zegt donderdag bij de Indiëherdenking door parkeerwachten te zijn geslagen en in de bosjes te zijn gegooid.
Inzichten die hij heeft gekregen bij zijn eerste Ramadan.quote:Op maandag 9 september 2013 09:05 schreef Keltie het volgende:
Wel lekker snel geïntegreerd. Begin dit jaar moslim geworden en nu al spreken over "wij van de islamitische gemeenschap".
quote:Arnoud van Doorn, voormalig PVV'er, begint een nieuwe politieke partij op basis van 'islamitische normen en waarden'. Van Doorn wil 'een jonge frisse partij', om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen, zo schrijft hij op Twitter.
Je plaatje faalt (en is ook niet grappig)quote:
Opmerkelijk..... anti-islampartijen als LPF en PVV scheppen islamieten, die islampartijen oprichten.quote:Op maandag 9 september 2013 10:49 schreef freako het volgende:
In 2010 deed er ook al een Nederlandse Moslim Partij mee in Den Haag, opgericht door een bekeerde oud-LPF'er.
Wat ik zo van Van Doorn zag bij PenW waren zijn keuzes voor een groot deel geënt op de wens ergens bij te horen.quote:Op maandag 9 september 2013 12:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Opmerkelijk..... anti-islampartijen als LPF en PVV scheppen islamieten, die islampartijen oprichten.
Voer voor psychologen, wat ik je brom !
Ik denk dat er wel een achterban te vinden is voor 1 zetel van een islamitische partij, maar veel hangt af wie die lijsttrekker is en of hij een positief imago weet op te bouwen.quote:Op maandag 9 september 2013 10:49 schreef freako het volgende:
Je moet als partij een niche weten te vinden. Er lijkt er niet echt een te zijn voor een partij op islamitische grondslag, daarvoor is de groep waarschijnlijk te klein
quote:Op maandag 9 september 2013 12:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Opmerkelijk..... anti-islampartijen als LPF en PVV scheppen islamieten, die islampartijen oprichten.
Voer voor psychologen, wat ik je brom !
quote:Op maandag 9 september 2013 08:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach als je zo veel met de islam bezig bent als de PVV dan slaat er wel eens een vonkje over
Totaal niet nodig. Partijen als de PVV werken als een magneet op dubieuze en labiele types.quote:Op maandag 9 september 2013 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bij "Geenstijl" zijn er velen die denken dat anti-PVV-krachten bewust infiltreren in de PVV om daarna de PVV in een kwaad daglicht te plaatsen. Nu is deze van Doorn ook al lid geweest van extreemrechtse organisaties waar de PVV ook niets mee te maken wil hebben. Bovendien is hij meen ik ook nog drugshandelaar geweest, dus ik weet niet hoe deze PVV-fans dit zien.
Het is wel triest dat mensen maar PVV blijven stemmen, terwijl steeds weer duidelijk is wat voor zootje het is. En dat komt echt niet door de "linkse" media, die er naar op zoek zou zijn.
Echter door de duidelijk retoriek van de PVV en het voeren van een herkenbare propaganda-machine, hebben ze de nodige aanhangers weten te vergaren die bijna kritiekloos de PVV trouw blijven. Nog iets dat ze gemeen hebben met de randgroep-Marokkanen waar Kenju het eerder over had. De PVV is er al een paar jaar natuurlijk. Ik denk niet dat die zomaar verdwijnt.quote:Op maandag 9 september 2013 16:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Totaal niet nodig. Partijen als de PVV werken als een magneet op dubieuze en labiele types.
Het gezwalk van meneer van Doorn is daar tekenend in. Meneer zoekt gewoon ergens geborgenheid.
Nee klopt, hoewel de PVV het op deze wijze niet eeuwig gaat volhouden. Die partijorganisatie wordt volkomen verwaarloosd. Maar dan staat er wel weer een nieuwe club boze mensjes op staat die vinden dat de mensenrechten net ietje meer voor hen gelden dan voor anderen.quote:Op maandag 9 september 2013 16:19 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Echter door de duidelijk retoriek van de PVV en het voeren van een herkenbare propaganda-machine, hebben ze de nodige aanhangers weten te vergaren die bijna kritiekloos de PVV trouw blijven. Nog iets dat ze gemeen hebben met de randgroep-Marokkanen waar Kenju het eerder over had. De PVV is er al een paar jaar natuurlijk. Ik denk niet dat die zomaar verdwijnt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |