abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 september 2013 @ 08:08:43 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130977095
De ex PVV'er die zich tot de islam bekeerde wil zo te zien verder in de politiek en heeft nu zijn eigen moslimpartij opgericht.

http://politiek.theposton(...)islamitische-partij/

http://www.omroepwest.nl/(...)-islamitische-partij

quote:
DEN HAAG - Arnoud van Doorn, voormalig PVV'er, begint een nieuwe politieke partij op basis van 'islamitische normen en waarden'. Van Doorn wil 'een jonge frisse partij', om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen, zo schrijft hij op Twitter.

Van Doorn stapte eind 2011 uit de PVV nadat bekend werd dat hij geld uit de partijkas had gebruikt voor privé-uitgaven. Hij ging daarna verder als onafhankelijk raadslid in Den Haag. Begin dit jaar maakte de ex-PVV'er zijn opmerkelijke bekering tot de islam bekend.

'Het wordt tijd dat we als islamitische gemeenschap onze verantwoordelijkheid nemen', zegt hij op Twitter over de oprichting van zijn nieuwe partij. Van Doorn grapt dat hij hoopt dat het kabinet niet te snel valt, want hij heeft nog wel wat voorbereidingstijd nodig.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik verwacht overigens niet dat ze zetels gaan halen. Moslims stemmen in Nederland doorgaans niet met hun religie maar meer met hun gemeenschap/nationaliteit.
pi_130977111
Moslimpatijen zijn tot nu toe nooit echt een succes geweest, zal nu ook wel geen succes worden.

Opmerkelijk dat het een ex-PVV'er is. :D
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130977172
Ah, hij heeft gestolen en bekeerde zich tot de islam. Typisch.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 9 september 2013 @ 08:28:06 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130977271
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:10 schreef DroogDok het volgende:
Opmerkelijk dat het een ex-PVV'er is. :D
Ach als je zo veel met de islam bezig bent als de PVV dan slaat er wel eens een vonkje over
pi_130977429
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:08 schreef Hexagon het volgende:
De ex PVV'er die zich tot de islam bekeerde wil zo te zien verder in de politiek en heeft nu zijn eigen moslimpartij opgericht.

http://politiek.theposton(...)islamitische-partij/

http://www.omroepwest.nl/(...)-islamitische-partij

[..]

Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik verwacht overigens niet dat ze zetels gaan halen. Moslims stemmen in Nederland doorgaans niet met hun religie maar meer met hun gemeenschap/nationaliteit.
nee die stemmen op de pvda want die beloven de hoogste uitkeringen.
rikker de flikker
  maandag 9 september 2013 @ 09:01:08 #6
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_130977696
Laten we al die partijen die het geloof als uitgangspunt nemen direct verbannen uit de politiek.
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_130977746
Whehe, wat een held.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130977758
Wel lekker snel geïntegreerd. Begin dit jaar moslim geworden en nu al spreken over "wij van de islamitische gemeenschap".
pi_130978918
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_Democraten

van doorn gaat voor die zetel van hun
pi_130979480
Ik wil graag dat een PVV'er zich bekeert...... maar niet zoiets.
Ken die patser niet gewoon fanatieke ADO-hooligan worden, veel zuipen, tattoo nemen, bierbuik kweken, voor lul staan.
Enfin.... hij kreeg ruzie met de politie laatst. Hummm ja... dat is weer een goeie actie van hem.
quote:
Het Haagse gemeenteraadslid Arnoud van Doorn zegt donderdag bij de Indiëherdenking door parkeerwachten te zijn geslagen en in de bosjes te zijn gegooid.
http://denhaagfm.nl/2013/(...)oor-parkeerwachters/
  maandag 9 september 2013 @ 10:45:29 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_130979736
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:05 schreef Keltie het volgende:
Wel lekker snel geïntegreerd. Begin dit jaar moslim geworden en nu al spreken over "wij van de islamitische gemeenschap".
Inzichten die hij heeft gekregen bij zijn eerste Ramadan. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 9 september 2013 @ 10:49:42 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_130979858
Ik had het in het gemeenteraadsverkiezingentopic gezet, maar het past beter hier:

In 2010 deed er ook al een Nederlandse Moslim Partij mee in Den Haag, opgericht door een bekeerde oud-LPF'er. Net zoals in elke andere gemeente waar de partij deelnam, faalde deze ook in Den Haag. De 3 islamitische partijen (de Islam Democraten, de Partij van de Eenheid en de NMP) haalden gezamenlijk bijna 10.000 stemmen, waarvan er 300 voor de NMP waren.

Je moet als partij een niche weten te vinden. Er lijkt er niet echt een te zijn voor een partij op islamitische grondslag, daarvoor is de groep waarschijnlijk te klein, bovendien vissen andere partijen in dezelfde vijver. De beide islamitische partijen in Den Haag drijven volgens mij op de persoonlijke achterban van de raadsleden.
  maandag 9 september 2013 @ 11:52:42 #13
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_130981586
quote:
Arnoud van Doorn, voormalig PVV'er, begint een nieuwe politieke partij op basis van 'islamitische normen en waarden'. Van Doorn wil 'een jonge frisse partij', om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen, zo schrijft hij op Twitter.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_130981671
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:52 schreef -Kadesh- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je plaatje faalt (en is ook niet grappig)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130981918
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:49 schreef freako het volgende:

In 2010 deed er ook al een Nederlandse Moslim Partij mee in Den Haag, opgericht door een bekeerde oud-LPF'er.
Opmerkelijk..... anti-islampartijen als LPF en PVV scheppen islamieten, die islampartijen oprichten.
Voer voor psychologen, wat ik je brom !
  maandag 9 september 2013 @ 12:12:34 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_130982044
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Opmerkelijk..... anti-islampartijen als LPF en PVV scheppen islamieten, die islampartijen oprichten.
Wat ik zo van Van Doorn zag bij PenW waren zijn keuzes voor een groot deel geënt op de wens ergens bij te horen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_130982093
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:49 schreef freako het volgende:
Je moet als partij een niche weten te vinden. Er lijkt er niet echt een te zijn voor een partij op islamitische grondslag, daarvoor is de groep waarschijnlijk te klein
Ik denk dat er wel een achterban te vinden is voor 1 zetel van een islamitische partij, maar veel hangt af wie die lijsttrekker is en of hij een positief imago weet op te bouwen.
Bijv.. er zijn eerder ouderenpartijen geweest in de Kamer, maar die gingen kapot aan onderlinge ruzies en geen duidelijke bindende leider die een positieve uitstraling had op de kiezers.
Henk Krol heeft die goede uitstraling wel.
Ook voor een islamitische partij is dat mogelijk. Men moet een leider hebben die zowel goed ligt bij de grootste islamitische groepen, als ook bij de publieke opinie in het algemeen .
Een soort André Rouwvoet. Geen dogmatisch strenge zeurpiet -- af en toe een beetje wel--
  maandag 9 september 2013 @ 12:41:41 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130982669
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach als je zo veel met de islam bezig bent als de PVV dan slaat er wel eens een vonkje over
pi_130984129
Tsja, wat je natuurlijk op een simpele snerende manier zou kunnen roepen is het gegeven dat die randgroepMarokkanen en PVV-ers in de regel helemaal niet zoveel van elkaar verschillen in de manier waarop ze de wereld in kijken: Heel erg op zichzelf gericht, overtuigd van de eigen normen en waarden, tot in het egocentrische, en overtuigd van een bepaald idee over 'het eigen volk'. Het is dat het gaat om twee verschillende volken dat ze tegenover elkaar staan. Maar apart daarvan zijn ze erg vergelijkbaar. Etnocentrisch en wars van het idee dat andere ideeën misschien ook iets legitiems kunnen hebben. Dom rechts dus.

Over de beste ex-PVV-er kun je ook zeggen dat het treurig is dat hij bij de PVV is gegaan vanwege een idee over de Islam, en zich daarna kennelijk pas echt is gaan verdiepen. Is een persoon met dergelijke analytische kwaliteiten (of beter gezegd het gebrek eraan) wel te vertrouwen?

Ok, een positieve noot: Een van de zwakste gegevens uit de moslim-community, is het ongelofelijke gebrek aan zelfkritiek. Zelfs als het over terroristische groeperingen gaat, of over dictaturen, wordt er geroepen dat er een legitieme reden voor is, of de aloude dooddoener 'het zijn geen echte moslims'. Hetzelfde geld voor het straatgedrag van met name Turken en Marokkanen.

Wellicht dat er vanuit deze partij een kritisch signaal gegeven over de tekortkomingen en verwijtbaarheden van de moslim-community. Maar goed, het blijft dan nog even goed treurig, mocht het werken (wat ik niet denk), dat ze alleen maar willen luisteren doordat het een moslim is. Een verkeerde motivatie in het allervroegste beginsel.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_130984226
Bij "Geenstijl" zijn er velen die denken dat anti-PVV-krachten bewust infiltreren in de PVV om daarna de PVV in een kwaad daglicht te plaatsen. Nu is deze van Doorn ook al lid geweest van extreemrechtse organisaties waar de PVV ook niets mee te maken wil hebben. Bovendien is hij meen ik ook nog drugshandelaar geweest, dus ik weet niet hoe deze PVV-fans dit zien.
Het is wel triest dat mensen maar PVV blijven stemmen, terwijl steeds weer duidelijk is wat voor zootje het is. En dat komt echt niet door de "linkse" media, die er naar op zoek zou zijn.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 9 september 2013 @ 14:04:52 #21
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_130984810
Ik denk niet dat hij veel succes zal oogsten met zijn moslimpartij.
pi_130987802
:') Dat deze knuppel geldschieters heeft weten te vinden vind ik al opmerkelijk.
  maandag 9 september 2013 @ 16:12:39 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130988958
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bij "Geenstijl" zijn er velen die denken dat anti-PVV-krachten bewust infiltreren in de PVV om daarna de PVV in een kwaad daglicht te plaatsen. Nu is deze van Doorn ook al lid geweest van extreemrechtse organisaties waar de PVV ook niets mee te maken wil hebben. Bovendien is hij meen ik ook nog drugshandelaar geweest, dus ik weet niet hoe deze PVV-fans dit zien.
Het is wel triest dat mensen maar PVV blijven stemmen, terwijl steeds weer duidelijk is wat voor zootje het is. En dat komt echt niet door de "linkse" media, die er naar op zoek zou zijn.
Totaal niet nodig. Partijen als de PVV werken als een magneet op dubieuze en labiele types.

Het gezwalk van meneer van Doorn is daar tekenend in. Meneer zoekt gewoon ergens geborgenheid.
pi_130989191
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Totaal niet nodig. Partijen als de PVV werken als een magneet op dubieuze en labiele types.

Het gezwalk van meneer van Doorn is daar tekenend in. Meneer zoekt gewoon ergens geborgenheid.
Echter door de duidelijk retoriek van de PVV en het voeren van een herkenbare propaganda-machine, hebben ze de nodige aanhangers weten te vergaren die bijna kritiekloos de PVV trouw blijven. Nog iets dat ze gemeen hebben met de randgroep-Marokkanen waar Kenju het eerder over had. De PVV is er al een paar jaar natuurlijk. Ik denk niet dat die zomaar verdwijnt.
  maandag 9 september 2013 @ 16:28:09 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130989520
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:19 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Echter door de duidelijk retoriek van de PVV en het voeren van een herkenbare propaganda-machine, hebben ze de nodige aanhangers weten te vergaren die bijna kritiekloos de PVV trouw blijven. Nog iets dat ze gemeen hebben met de randgroep-Marokkanen waar Kenju het eerder over had. De PVV is er al een paar jaar natuurlijk. Ik denk niet dat die zomaar verdwijnt.
Nee klopt, hoewel de PVV het op deze wijze niet eeuwig gaat volhouden. Die partijorganisatie wordt volkomen verwaarloosd. Maar dan staat er wel weer een nieuwe club boze mensjes op staat die vinden dat de mensenrechten net ietje meer voor hen gelden dan voor anderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')