Dan verschillen we van mening heb je dat filmpje al een gezien hoeveel auto s dat er staan prive en voor de zaak en hoeveel geld ze voor zo een reisje krijgen daar.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:57 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
Dat geld wat aan brussel wordt betaald heeft ook de nederlander baat bij.
De pvv en wilders doet of wij dat geld zomaar weggeven, daar is natuurlijk geen hol van waar.
Die ambtenaren in brussel krijgen maar een fractie van het totale bedrag wat alle lidstaten betalen. Het overgrote deel van het geld heeft te maken met onderwijs, ecnomie, handel enzovoorts in de lidstaten.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan verschillen we van mening heb je dat filmpje al een gezien hoeveel auto s dat er staan prive en voor de zaak en hoeveel geld ze voor zo een reisje krijgen daar.
Ik heb het al eens een linkje van hier geplaats hoor, toen vielen me de ogen open.
Als dat maar een fractie is wat ik gezien heb dan wil ik de rest helemaal niet weten zeg, hoeveel zal dat dan wel niet zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:02 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
Die ambtenaren in brussel krijgen maar een fractie van het totale bedrag wat alle lidstaten betalen. Het overgrote deel van het geld heeft te maken met onderwijs, ecnomie, handel enzovoorts in de lidstaten.
Ja, hoeveel heeft die beveiliging van wilders Nederland dan inmiddels al gekost dan? 5 jaar x 10 miljoen= 50 miljoen euro!!!!!! Het is veel meer in de praktijk. Met dat bedrag hadden heleboel bejaarden geholpen kunnen worden enzovoortsquote:Op maandag 12 augustus 2013 12:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als dat maar een fractie is wat ik gezien heb dan wil ik de rest helemaal niet weten zeg, hoeveel zal dat dan wel niet zijn.
Ik ga voor Koos Vogels, die engerd.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:25 schreef Merlot het volgende:
Je kunt net zo goed zeggen: "de manier waarop Koos Vogels en andere linkse types de mensen onderverdelen in de Goede Linksen (die de macht moeten hebben) en de Foute Rechtsen (die geelimineerd moeten worden), doet sterk denken aan de manier waarop de nazi's mensen onderverdeelden in Übermenschen (die de macht moeten hebben) en Untermenschen (die gelelimineerd moeten worden)".
..
Als je naar overeenkomsten met de nazi's zoekt, zijn ze altijd wel te vinden.
De vraag is alleen: WAAROM zoekt iemand daar naar?
Naar mijn ervaring, omdat ze zelf niet veel goedfs van plan zijn met de vrijheden van hun medemensen.
Vooral als dat medemensen zijn, die niet precies vinden wat zij zelf vinden.
.
Wie is er hier dus de enge figuur?
Wilders, die niet met de ideologische shit van de Koos Vogelsen van de wereld wenst mee te huilen?
Of Koos Vogels, die kennelijk eist dat iedereen zijn liedje braaf en zonder kritiek met hem meehuilt?
Oordeel zelf.
Dat is absoluut Koos; verder geen moeilijke keuze.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:25 schreef Merlot het volgende:
Je kunt net zo goed zeggen: "de manier waarop Koos Vogels en andere linkse types de mensen onderverdelen in de Goede Linksen (die de macht moeten hebben) en de Foute Rechtsen (die geelimineerd moeten worden), doet sterk denken aan de manier waarop de nazi's mensen onderverdeelden in Übermenschen (die de macht moeten hebben) en Untermenschen (die gelelimineerd moeten worden)".
..
Naar mijn ervaring, omdat ze zelf niet veel goedfs van plan zijn met de vrijheden van hun medemensen.
.
Wilders, die niet met de ideologische shit van de Koos Vogelsen van de wereld wenst mee te huilen?
Of Koos Vogels, die kennelijk eist dat iedereen zijn liedje braaf en zonder kritiek met hem meehuilt?
Oordeel zelf.
wat een gelul zeg...quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:25 schreef Merlot het volgende:
..
.
Oordeel zelf.
Koosje uiteraard.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:25 schreef Merlot het volgende:
..
.
Oordeel zelf.
Wilders is de grote haaizaaier..quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:25 schreef Merlot het volgende:
..
.
Oordeel zelf.
Als die vergelijking overdreven / onterecht is noemt men dat een Godwin fallacy. Juist om te voorkomen dat men zulke vergelijkingen niet meer serieus neemt moet je daar terughoudend mee zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is niet zo maar een vergelijking, je kunt gewoon veel parallellen trekken. Natuurlijk is het geen 1 op 1-kopie, maar die vergelijking mag je best maken.
Zo doet deze historicus dat ook.
En wat ben jij op dit moment aan het doen?quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:44 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
Wilders is de grote haaizaaier..
chips etenquote:Op maandag 12 augustus 2013 15:49 schreef ems. het volgende:
[..]
En wat ben jij op dit moment aan het doen?
Je moet vooral uitkijken dat het geen absurde vormen gaat aannemen. Een reductio ad hitlerum zoals "Hitler was vegetarisch, dus vegetarisch zijn is slecht." is natuurlijk belachelijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als die vergelijking overdreven / onterecht is noemt men dat een Godwin fallacy. Juist om te voorkomen dat men zulke vergelijkingen niet meer serieus neemt moet je daar terughoudend mee zijn.
Niet dat ik een groot fan ben van Wilders, dat voorop gesteld. Maar in dit geval raakt de vergelijking echt kant noch wal.
Dan had je het ook gekund met een vergelijking met bijvoorbeeld G.W. Bush. Vergelijkingen met Hitler zijn voorbehouden aan figuren zoals idi Amin en Pol Pot. Dat label gebruiken voor polderpolitici zoals Wilders is ronduit waanzin.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:51 schreef robin007bond het volgende:
Desalniettemin moet je wel van de geschiedenis leren. In dit geval vertoont de propaganda van de nazi's overeenkomsten met hoe de PVV politiek bepleit. Het is verder aan mensen zelf om daar hun eigen conclusies aan te verbinden.
Ik zie daar wel meer mogelijkheden hoor...quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:00 schreef fantasyboy het volgende:
Even voor de duidelijkheid...
Denken mensen nou echt dat mensen voor Wilders zijn omdat Wilders een groot economische inzicht heeft?
Of stemmen op de PVV omdat Wilders maatschappelijke problemen kan oplossen?
Wilders is op beide terreinen niet al te hoog opgeleid en iedere keer maakt hij daar grote blunders in.
A) mensen stemmen op de PVV om zijn anti buitenlanders politiek/racistische redenen
B) Als protest stem, maar weten ook wel dat wilders helemaal niet de oplossing heeft.
Behalve anti-Joods, natuurlijk. Of anti-christelijk. Of anti-Boeddhistisch. Of anti-Hindoeistisch. Of anti-Vliegend Spaghetti-Monsterisme. Hij is enkel en alleen anti-islam. Dus ga nou niet dit soort rare uitspraken zitten doen, asjeblieft.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
D) De PVV is als 1 van de weinige partijen uitgesproken anti-religieus.
In mei heeft hij 2/3 van zijn straf erop zitten, komt hij mogelijk vrijquote:Op maandag 12 augustus 2013 16:15 schreef john2406 het volgende:
Wie volgt of heeft gevolgd wat met die persoon gebeurt is wat Pim vermoord heeft?
Hoop dat ik de vraag goed gesteld heb.
Triest als het is, dat is anti-religieuzer dan welke andere partij dan ook.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve anti-Joods, natuurlijk. Of anti-christelijk. Of anti-Boeddhistisch. Of anti-Hindoeistisch. Of anti-Vliegend Spaghetti-Monsterisme. Hij is enkel en alleen anti-islam. Dus ga nou niet dit soort rare uitspraken zitten doen, asjeblieft.
Wat wil wilders met zijn anti europ politiek bereiken? iedereen in Nederland met een beetje verstand weet dat Nederland niet zonder europa kan en zonder de euro. Zijn hele europa politiek is toch al een fiasco gebleken gezien het feit dat hij voor de verkiezingen alleen maar anti europa gelul uitkraamde zoals het ESM verhaal en vervolgens van 24 naar 15 zetels ging.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zie daar wel meer mogelijkheden hoor...
C) De PVV is als 1 van de weinige partijen uitgesproken anti-Europa
D) De PVV is als 1 van de weinige partijen uitgesproken anti-religieus.
De gedachte dat hij stiekem een een soort Hitler is doet me sterk denken aan de discussie omtrent Hans Janmaat. En dat was dan tenminste echt een racist.
Islamofobie uitleggen als racisme is wat mij betreft lachwekkend.
Mijn mening Europa kan niet zonder Nederland !quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:31 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
Wat wil wilders met zijn anti europ politiek bereiken? iedereen in Nederland met een beetje verstand weet dat Nederland niet zonder europa kan en zonder de euro. Zijn hele europa politiek is toch al een fiasco gebleken gezien het feit dat hij voor de verkiezingen alleen maar anti europa gelul uitkraamde zoals het ESM verhaal en vervolgens van 24 naar 15 zetels ging.
PVV is niet antireligieus. Hoe kom je daar nu weer bij.
Wilders krijgt van joods fascistische groeperingen uit de VS en andere landen bakken vol met geld om door te gaan met zijn anti islam verhaal. Als hij geen islamfoob is doet hij het in ieder geval voor het geld.
Zijn doorgeslagen islamfobie kun je inderdaad uitleggen als een doorgeslagen fobie die tot rascisme en haat leidt. Hij maakt bevolkingsgroepen belachelijk.
De manier waarop wilders bevolkingsgroepen typeert komt ook over bij onze jeugd van 10 jaar. Die horen dat als kind ook al op school en denken dat dit allemaal normaal is in ons land, en de rest kan je zelf wel invullen wat de reacties en gevolgen kunnen zijn.....
Vandaar dat het nu ook economische zo goed gaat met nederland? Economische presteren we volgens de laaste cijfers als 1 van de slechtste in europa...quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mijn mening Europa kan niet zonder Nederland !
Dat moet je aan hem vragen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:31 schreef fantasyboy het volgende:
[..]
Wat wil wilders met zijn anti europ politiek bereiken?
Autoriteitsargument. Grappig hoe vaak in deze context dit argument - geheel vrij van inhoud - wordt gemaakt. Heel verstandig.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:31 schreef fantasyboy het volgende:
iedereen in Nederland met een beetje verstand weet dat Nederland niet zonder europa kan en zonder de euro.
Noem mij een partij die anti-religieuzer is dan de PVV. Ik ken ze niet. Ja, D'66 roept wel eens wat... maar doet dat maar zelden, en het staat helemaal onderaan de prioriteitenlijst.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:31 schreef fantasyboy het volgende:
PVV is niet antireligieus. Hoe kom je daar nu weer bij.
Reality check: het islamitisch geloof is geen ras. Het is een religie die door iedereen, ongeacht ras of nationaliteit, kan worden aangehangen. Als je dat kunt uitleggen als racisme dan zou ik jouw houding ten aanzien van PVV'ers ook kunnen uitleggen als racisme.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:31 schreef fantasyboy het volgende:
Zijn doorgeslagen islamfobie kun je inderdaad uitleggen als een doorgeslagen fobie die tot rascisme en haat leidt. Hij maakt bevolkingsgroepen belachelijk.
Het niveau van je argumenten is voor iemand die pretendeert verstand te hebben stuitend.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:31 schreef fantasyboy het volgende:
De manier waarop wilders bevolkingsgroepen typeert komt ook over bij onze jeugd van 10 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |