abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129985640
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.

Wilders zei Thatcher als grootste voorbeeld te zien. Dat zegt wat mij betreft genoeg.
Hoewel hij in zij jeugd, als blaag op de middelbare school, wrs wel links was, zoals veel mensen in die tijd...
I´m back.
pi_129985690
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoewel hij in zij jeugd, als blaag op de middelbare school, wrs wel links was, zoals veel mensen in die tijd...
Ach, dat geldt voor meer politici. Pim Fortuyn is zelfs nog actief geweest binnen de PvdA.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129985806
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, dat geldt voor meer politici. Pim Fortuyn is zelfs nog actief geweest binnen de PvdA.
Ja, alleen Fortuyn was dat nog als docent sociologie op de Universiteit van Groningen. Hij had een dissertatie geschreven onder Ger Harmsen en gaf later het vak dialectisch materialisme.
Fortuyn is ook van een geheel andere generatie geboren 1948 (de babyboomgeneratie), Wilders is geboren in 1963.
I´m back.
pi_129986246
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:38 schreef KoosVogels het volgende:

Overigens heb je wel heel lange tenen, maar goed.
Dat jij gewend bent om op die manier te discussieren is niet mijn probleem. ;) Ik wens je er succes mee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_129986310
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op sociaal-economisch gebied zijn ze opgeschoven naar links.
In 2004 bij het begin, kun je zo overal na lezen, was het een onvervalste neoliberale partij.
Daar ligt zijn hart ook nog steeds, vermoed ik, alleen electoraal komt dat in de crisis en met een aanhang die daar veel onder te lijden heeft niet goed uit.
Een uitgesproken rechtse partij is het bij mijn weten nooit geweest. De PVV heeft zich altijd geprofileerd als de partij van 'de gewone man', je weet wel... Henk en Ingrid. Dat is niet het soort benadering dat je verwacht van een neoliberale partij.

En wie nog in de illusie verkeerde dat de PVV werkelijk rechts is moet toch tot inzicht gekomen zijn toen de PVV zich verzette tegen het verhogen van de AOW leeftijd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_129986334
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie daar wel meer mogelijkheden hoor...

C) De PVV is als 1 van de weinige partijen uitgesproken anti-Europa
D) De PVV is als 1 van de weinige partijen uitgesproken anti-religieus.

De gedachte dat hij stiekem een een soort Hitler is doet me sterk denken aan de discussie omtrent Hans Janmaat. En dat was dan tenminste echt een racist.

Islamofobie uitleggen als racisme is wat mij betreft lachwekkend.
Optie d) valt al af.
pi_129986433
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een uitgesproken rechtse partij is het bij mijn weten nooit geweest. De PVV heeft zich altijd geprofileerd als de partij van 'de gewone man', je weet wel... Henk en Ingrid. Dat is niet het soort benadering dat je verwacht van een neoliberale partij.

En wie nog in de illusie verkeerde dat de PVV werkelijk rechts is moet toch tot inzicht gekomen zijn toen de PVV zich verzette tegen het verhogen van de AOW leeftijd.
Dat komt omdat de sociaal-economische kant altijd een beetje buiten de picture is gebleven. Want eigenlijk kennen ze maar 1 belangrijk issue: anti-Islam en in het verlengde anti-links.
Verder zijn ze op immaterieel gebied toch eigenlijk een onvervalste cultureel-conservatieve partij. Hetgeen bij hun electoraat ook vaak het beste overkomt. De arbeider is van huis uit (of beter: gevoelsmatig gezien) niet progressief, maar conservatief.
Overigens, kwam hij in, ik meen, 1992 (kan 94 zijn) in de TK voor de VVD, waar hij al snel deel uit ging maken van een groepje rechtse jonge honden binnen de VVD. Nog vlak voordat hij uit de VVD-fractie stapte had hij (met een paar van die jonge honden) een 10 punten programma geschreven voor de VVD, die op viel door een rechtsere koers voor de VVD... (hij schreef ook speeches voor Bolkenstein btw).

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 12-08-2013 18:16:04 ]
I´m back.
pi_129986539
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat jij gewend bent om op die manier te discussieren is niet mijn probleem. ;) Ik wens je er succes mee.
Ik snap niet dat jullie met die gast in discussie blijven gaan.
Hij schreeuwt de hele dag om aandacht omdat hij verders niks te doen heeft.
Bats boem lucht dicht
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:23:00 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129986945
quote:
15s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo, jij bent goed in generaliseren.
Zo, jij bent slecht in stijlfiguren. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129987622
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:25 schreef Merlot het volgende:
Je kunt net zo goed zeggen: "de manier waarop Koos Vogels en andere linkse types de mensen onderverdelen in de Goede Linksen (die de macht moeten hebben) en de Foute Rechtsen (die geelimineerd moeten worden), doet sterk denken aan de manier waarop de nazi's mensen onderverdeelden in Übermenschen (die de macht moeten hebben) en Untermenschen (die gelelimineerd moeten worden)".
..
Als je naar overeenkomsten met de nazi's zoekt, zijn ze altijd wel te vinden.
De vraag is alleen: WAAROM zoekt iemand daar naar?
Naar mijn ervaring, omdat ze zelf niet veel goedfs van plan zijn met de vrijheden van hun medemensen.
Vooral als dat medemensen zijn, die niet precies vinden wat zij zelf vinden.
.
Wie is er hier dus de enge figuur?
Wilders, die niet met de ideologische shit van de Koos Vogelsen van de wereld wenst mee te huilen?
Of Koos Vogels, die kennelijk eist dat iedereen zijn liedje braaf en zonder kritiek met hem meehuilt?
Oordeel zelf.
Helemaal eens,
Je kunt je zelfs afvragen of Koos hier geen oproep heeft geplaatst om Geert te vermoorden en dat is volgens mij een overtreding (misdaad).Dat mods dit toelaten begrijp ik niet.

Koos doet een beroep op het "gesundes Volksempfinden", naar mijn mening is het gedachtengoed van Koos zo mogelijk nog abjecter dan dat van de Nazi's. Het lijkt meer op dat van de DDR
(ik heb Duitsers gesproken die beide regimes hebben meegemaakt en het regime van Hitler prefereerden boven dat van de DDR)

Het idee dat er slechts 1 juiste opvatting is, is niet alleen logisch absurd maar ook uitermate gevaarlijk voor andersdenkenden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_129987657
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Helemaal eens,
Je kunt je zelfs afvragen of Koos hier geen oproep heeft geplaatst om Geert te vermoorden en dat is volgens mij een overtreding (misdaad).Dat mods dit toelaten begrijp ik niet.

Koos doet een beroep op het "gesundes Volksempfinden", naar mijn mening is het gedachtengoed van Koos zo mogelijk nog abjecter dan dat van de Nazi's. Het lijkt meer op dat van de DDR
(ik heb Duitsers gesproken die beide regimes hebben meegemaakt en het regime van Hitler prefereerden boven dat van de DDR)

Het idee dat er slechts 1 juiste opvatting is, is niet alleen logisch absurd maar ook uitermate gevaarlijk voor andersdenkenden.
Koos heeft geen gedachtegoed.
I´m back.
pi_129988241
Voor alle duidelijkheid: het is geen oproep van mijn kant om Geert te elimineren. De TT was een grapje naar aanleiding van een post tegen het einde van het eerste deel, waarin een user zich afvroeg wie Wilders gaat 'elimineren'.

Voor de rest klopt het wel aardig dat ik een ziek mannetje ben dat niet spoort, maar dat terzijde.
pi_129988265
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
Voor alle duidelijkheid: het is geen oproep van mijn kant om Geert te elimineren. De TT was een grapje naar aanleiding van een post tegen het einde van het eerste deel, waarin een user zich afvroeg wie Wilders gaat 'elimineren'.

Voor de rest klopt het wel aardig dat ik een ziek mannetje ben dat niet spoort, maar dat terzijde.
O.
I´m back.
pi_129988714
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waarom? Wat maakte de DDR zo slecht dat het er erger leven is dan in een staat waarin je weet dat er 6 miljoen joden vergast worden?
pi_129988784
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:19 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Waarom? Wat maakte de DDR zo slecht dat het er erger leven is dan in een staat waarin je weet dat er 6 miljoen joden vergast worden?
Ik vermoed dat het voor de gemiddelde Duitser die braaf in de pas liep, ook gewoonweg beter toeven was onder Hitler. Ik sta dus niet echt te kijken van de woorden van die Oost-Duitsers.
pi_129988950
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het voor de gemiddelde Duitser die braaf in de pas liep, ook gewoonweg beter toeven was onder Hitler. Ik sta dus niet echt te kijken van de woorden van die Oost-Duitsers.
Ligt eraan over welke periode je het hebt van dat 12-jarige bewind van de nazi's, Koos.
I´m back.
pi_129988980
Maar is dat geen doodsverwensing in de TT ?:
🐱
pi_129989041
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ligt eraan over welke periode je het hebt van dat 12-jarige bewind van de nazi's, Koos.
1933-1942. Voordat het land plat werd gebombardeerd en enkel nog militaire SUV Eden behaalde.
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:31:01 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_129989130
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zo, jij bent slecht in stijlfiguren. :P
Kennelijk weet jij niet eens wat een stijlfiguur is.
Maar goed, offtopic, de PVV is een smerige beweging die een hele bevolkingsgroep als stereotype wegzet en ze aanwijst als bron van het kwaad, net als jij dat doet.
En zoals de nazi's met de joden deden.
pi_129989322
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

1933-1942. Voordat het land plat werd gebombardeerd en enkel nog militaire SUV Eden behaalde.
Nou in 1937 kwam er wel weer een economische crisis aan in nazi-Duitsland, toen was ook al, in 1935, een pakket wetten aangenomen waardoor het voor de Joodse Duitsers iig al wat vervelender werd allemaal, de sociaaldemocraten en communisten waren al eerder aan de beurt gekomen, en vanaf ongeveer 1938 werd voor de goede verstaander het al duidelijk dat in de nabije toekomst wrs wel een oorlogje zou kunnen ontstaan... Okee, in die oorlog die in 1939 begon, ging het aanvankelijk crescendo met de Duitsers, tot 1941 stond men nog wel te juichen, echter toen begon ook operatie Barbarossa, en al in dat najaar zou blijken dat dat allemaal geen picknick was.
I´m back.
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:38:21 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129989440
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:54 schreef skrn het volgende:

[..]

Waaat? Uitspraken gedaan door PVV'ers hebben niks met de PVV te maken?

Ik merk het wel vaker in 'discussies' met PVV'ers. De meest extreme uitspraken van de PVV moet men niet te letterlijk en/of serieus nemen.

Raar.
als je stelt dat de pvv de rechtsstaat aan de laars lapt moet je dat ook onderbouwen, dat heb je niet kunnen doen derhalve is je stelling verworpen :W

ik begrijp dat je nieuw bent met de politiek?
pi_129989467
Beste Ryan, ik heb het dan ook over Duitsers die netjes in de pas liepen en de waardering van de nazi's konden dragen.

Het is nogal wiedes dat het voor joden, communisten, sociaal-democraten, homo's, zigeuners, etc, niet bepaald goed toeven was onder nazi-bewind.
pi_129989523
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Ryan, ik heb het dan ook over Duitsers die netjes in de pas liepen en de waardering van de nazi's konden dragen.

Het is nogal wiedes dat het voor joden, communisten, sociaal-democraten, homo's, zigeuners, etc, niet bepaald goed toeven was onder nazi-bewind.
En voor communisten was het wrs goed toeven in de DDR, die waren lid van de partij en hadden het redelijk goed.
I´m back.
pi_129989580
Het regime onder de SED was alles behalve benijdenswaardig, toch was dit regime geenszins te vergelijken met het nazi-regime.
I´m back.
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:42:55 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_129989613
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:42 schreef Ryan3 het volgende:
Het regime onder de SED was alles behalve benijdenswaardig, toch was dit regime geenszins te vergelijken met het nazi-regime.
Alleen al omdat je niet vanwege je ras of geloof uit de maatschappij werd verwijderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')