Ja, maar waarom zouden ze dat moeten, dan? Het kind heeft hier een zorgverzekering voor.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:54 schreef Iwanius het volgende:
School weigert de kwestie met hun verzekering af te handelen/ voor in te schakelen.
De school is verantwoordelijk voor wat er gebeurt met de kinderen onder schooltijd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:54 schreef videonatic het volgende:
Op school lopen toch geen artsen die een diagnose kunnen maken? Dat zijn pabo studenten..
Klimrek lijkt me ook meer eigen risico, als je in het zwembad uitglijd en wat breekt omdat het nat en glad is is het ook niet hun schuld lijkt me.
daar is een rechter het niet mee eens.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De school is verantwoordelijk voor wat er gebeurt met de kinderen onder schooltijd.
Oh? En waarom zou hier ineens een rekening bij komen kijken?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De school is verantwoordelijk voor wat er gebeurt met de kinderen onder schooltijd.
Kind betaalt geen premie, ergo: geen eigen risico van toepassing.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:56 schreef MPC60 het volgende:
Ik snap er geen kut van, heb jezelf geen zorgverzekering? Max eigen risico waarschijnlijk.
Maar laten we het niet overdrijven; want dan krijg je situaties dat er bijv helemaal geen klimrekken meer staan op scholen. Of schommels, kan je namelijk ook uitvallen. En niets meer wat een kind in de mond kan stoppen. Eigenlijk gewoon stil op een stoeltje zitten. Of wacht, dat is ook ongezond.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kinderloos hier, nu snap ik het nog minder.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Kind betaalt geen premie, ergo: geen eigen risico van toepassing.
TS ook niet, volgens mijquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:57 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Kinderloos hier, nu snap ik het nog minder.
Kinderen onder de 18 zijn bij de ouders meeverzekerd en hebben nooit een eigen risico. Dat is ervoor om te zorgen dat er geen drempel is om met je zieke kind naar de dokter te gaan.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:57 schreef MPC60 het volgende:
Kinderloos hier, nu snap ik het nog minder.
Laat ik het dan zo zeggen, de school is aansprakelijk op het moment dat de school nalatig was.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar laten we het niet overdrijven; want dan krijg je situaties dat er bijv helemaal geen klimrekken meer staan op scholen. Of schommels, kan je namelijk ook uitvallen. En niets meer wat een kind in de mond kan stoppen. Eigenlijk gewoon stil op een stoeltje zitten. Of wacht, dat is ook ongezond.
Er is geen financiële schade; iedereen is verzekerd voor een gebroken arm. En een ongelukje kan altijd gebeuren.
En hoezo is school nalatig in dit geval?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen, de school is aansprakelijk op het moment dat de school nalatig was.
Dat is niet correct. (hebben gewoon een eigen polis)quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kinderen onder de 18 zijn bij de ouders meeverzekerd
Dit klopt dan weer wel.quote:en hebben nooit een eigen risico. Dat is ervoor om te zorgen dat er geen drempel is om met je zieke kind naar de dokter te gaan.
Dit ja wat heeft die school ermee te maken eigenlijk?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:56 schreef MPC60 het volgende:
Ik snap er geen kut van, heb jezelf geen zorgverzekering?
Kinderen vallen regelmatig uit bijv een klimrek en doorgaans is er dan helemaal niets aan de hand. Leraren zijn geen artsen die een breuk kunnen diagnosticeren. Nog gekker: veel huisartsen lukt dat niet eens en dus sturen ze mensen in naar het ziekenhuis voor röntgenfoto's. Ik zie geen nalatigheid.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Laat ik het dan zo zeggen, de school is aansprakelijk op het moment dat de school nalatig was.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoezo is school nalatig in dit geval?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:51 schreef Iwanius het volgende:
zelfs onder toezicht heeft plaatsgevonden op het schoolplein, men schijnbaar niet voldoende oplette,
Dat. Krijg je géén leuke maatschappij van, sterker nog: veel dingen zullen verdwijnen of heel anders worden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:00 schreef Av- het volgende:
Ja hoor zo kun je aan de gang blijven. Als je je arm onder schooltijd breekt is de school aansprakelijk? Als je een auto ongeluk onder werktijd krijgt is je werk aansprakelijk? Als je je hoofd stoot in een restaurant is het restaurant aansprakelijk? Je hebt altijd nog je eigen verantwoordelijkheid en mocht er iets gebeuren ben je daarvoor verzekerd. Beter krijgen we hier niet van die Amerikaanse toestanden waar mensen elkaar voor de onnozelste dingen kapot sueën.
Je zegt het zelf al, een huisarts stuurt je gewoon door.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kinderen vallen regelmatig uit bijv een klimrek en doorgaans is er dan helemaal niets aan de hand. Leraren zijn geen artsen die een breuk kunnen diagnosticeren. Nog gekker: veel huisartsen lukt dat niet eens en dus sturen ze mensen in naar het ziekenhuis voor röntgenfoto's. Ik zie geen nalatigheid.
Ah, school had moeten voorkomen dat het kind viel?quote:
ok, dat wist ik niet (geen kinderen). Vroeger stond je op de verzekering van je ouders ingeschreven.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is niet correct. (hebben gewoon een eigen polis)
Ja dááág, je kunt er met drie mensen naast staan en dan nog niet voorkomen dat een kind uit het klimrek valt.quote:
Leraren zijn geen huisarts.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je zegt het zelf al, een huisarts stuurt je gewoon door.
Welke rekening precies?!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Iwanius het volgende:
School weigert de rekening via de zorgverzekering af te handelen omdat het de eerste keer is dat zoiets bij hun op school is voorgekomen en daarmee suggereert dat het opzet was. Raar en eigenlijk ook ongepast. M.a.w eigen schuld en zelf rekening voldoen is de houding.
Nog een keer: er ís helemaal geen rekening.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Iwanius het volgende:
Nog een keer:
Kind valt,eerste diagnose van de mensen op school was al een faal daar die er zich erg gemakkelijk vanaf hebben gemaakt. Dat is trouwens helemaal raar daar tegenwoordig op scholen docenten verplicht een veredelde basiscursus EHBO moeten hebben gevolgd. (sommigen) en men dus er gewoon met de pet naar gegooid heeft inzake de serieusheid van de pijn op dat moment.
School weigert de rekening via de zorgverzekering af te handelen omdat het de eerste keer is dat zoiets bij hun op school is voorgekomen en daarmee suggereert dat het opzet was. Raar en eigenlijk ook ongepast. M.a.w eigen schuld en zelf rekening voldoen is de houding.
Ja, wij hebben jouw verhaal wel gelezen. Misschien handig als je onze reacties ook even leest.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Iwanius het volgende:
Nog een keer:
Kind valt,eerste diagnose van de mensen op school was al een faal daar die er zich erg gemakkelijk vanaf hebben gemaakt. Dat is trouwens helemaal raar daar tegenwoordig op scholen docenten verplicht een veredelde basiscursus EHBO moeten hebben gevolgd. (sommigen) en men dus er gewoon met de pet naar gegooid heeft inzake de serieusheid van de pijn op dat moment.
een medische diagnose kan een EHBO'er helemaal niet doen, en jij bent degene die suggereert dat er opzet in het spel is zij niet.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Iwanius het volgende:
Nog een keer:
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zie steeds meer in dat ouderschapsdiploma, geloof ik
Basisverzekering.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef Iwanius het volgende:
Ziekenhuis. Röntgenfoto's en alles wat er verder bij is komen kijken.
Waar is dit gebeurt, Gambia?!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef Iwanius het volgende:
Er is geen rekening en een leraar kan vaak niet eens een botbreuk herkennen, zoals de meeste mensen dat ook niet kunnen. Wat wil je nou?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Iwanius het volgende:
Nog een keer:
dat kunnen en mogen ze dus ook niet.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En zouden dus geen diagnose moeten stellen.
Een docent moet imho wel de ouders even inlichten dat het kind gevallen is en nog wat pijn aan geeft. Dan kunnen de ouders besluiten of ze nog langs de dokter moeten of het even aanzien.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:04 schreef bijdehand het volgende:
Er is geen rekening en een leraar kan vaak niet eens een botbreuk herkennen, zoals de meeste mensen dat ook niet kunnen. Wat wil je nou?
Het afdoen als "Ach een beetje pijn" was dan ook wmb fout.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:04 schreef nuget het volgende:
[..]
dat kunnen en mogen ze dus ook niet.
Dat niet alleen, maar ook een diploma om te kunnen lezen, want ik snap er nog altijd geen niks van welke rekening die nu bedoelt....quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zie steeds meer in dat ouderschapsdiploma, geloof ik
Zolang daar niks over gezegd wordt door TS moeten we daar over speculerenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een docent moet imho wel de ouders even inlichten dat het kind gevallen is en nog wat pijn aan geeft. Dan kunnen de ouders besluiten of ze nog langs de dokter moeten of het even aanzien.
Ben je onverzekerd ofzo? Huilebalk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef Iwanius het volgende:
• De diagnose van de mensen was fout, en dat is niet verwijtbaar want het is hun vak niet. Het overkomt ook ouders dat ze een verkeerde diagnose stellen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Iwanius het volgende:
Nog een keer:
Hoezo letten ze niet goed genoeg op?quote:
lijkt me niet, of ga je met elke kind dat "au" heeft direct naar de dokter?... drukke dag heb je dan.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het afdoen als "Ach een beetje pijn" was dan ook wmb fout.
Niet verzekerd uit religieuze doeleinden? Dan heb je toch nog je kerk?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ben je onverzekerd ofzo? Huilebalk.
Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:04 schreef bijdehand het volgende:
Er is geen rekening en een leraar kan vaak niet eens een botbreuk herkennen, zoals de meeste mensen dat ook niet kunnen. Wat wil je nou?
dat is strafbaar in nederlandquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet verzekerd uit religieuze doeleinden? Dan heb je toch nog je kerk?
Op het moment dat een kind van een klimrek afkuukelt mag je wel iets beter te werk gaan. Uiteindelijk heeft het kind zelfs een gebroken kind er aan overgehouden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef nuget het volgende:
[..]
lijkt me niet, of ga je met elke kind dat "au" heeft direct naar de dokter?... drukke dag heb je dan.
Zoals ik het lees kwam de au pas later, die leraren hebben toch niet de rest van de dag met een krijsend kind in de klas gezeten?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef nuget het volgende:
[..]
lijkt me niet, of ga je met elke kind dat "au" heeft direct naar de dokter?... drukke dag heb je dan.
Nee hoor, of het is pas veranderd.quote:
Als dat toch is wat het kind aangeeft, lijkt me dat prima. Als het kind opgehaald wordt, dient verteld te worden wat er is gebeurd en kunnen de ouders, indien nodig, als nog naar de huisarts.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het afdoen als "Ach een beetje pijn" was dan ook wmb fout.
Mensen die niet verzekerd zijn vanwege religie verdienen het gewoon om te vallen en een poot te breken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet verzekerd uit religieuze doeleinden?
je moet dan zelf alles betalen of het word ingehoudenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, of het is pas veranderd.
Je kan een "verplichte verzekering" weigeren ivm een geloofovertuiging, zoals je alles in NL kan weigeren ivm geloofsovertuigingen.
Nou, ik heb ook een EHBO cursus gehad, en je leert daar niet om een gebroken arm/been te constateren. Dat kan je alleen als het bot er ook echt uitsteektquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."
Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
Nou, dat idd! Straks wordt het nog verplicht om op elk kinderdagverblijf en school een arts in dienst te hebbenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef nuget het volgende:
Alleen jammer dat de kinderen er niet voor kunnen kiezen en ook de dupe zijn. Vreemde opmerking.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Mensen die niet verzekerd zijn vanwege religie verdienen het gewoon om te vallen en een poot te breken.
Maar wat is nu precies de schade?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."
Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
Een kind kan er toch niks aan doen dat hun ouders maar 1 hersencel hebben?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Mensen die niet verzekerd zijn vanwege religie verdienen het gewoon om te vallen en een poot te breken.
TS is boos omdat het oogappeltje auw heeft en iemand moet daarvoor boeten. Pech of toeval is bij voorbaat uitgesloten, er is altijd een verantwoordelijke.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar wat is nu precies de schade?
http://www.rijksoverheid.(...)g-af-te-sluiten.htmlquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef nuget het volgende:
[..]
je moet dan zelf alles betalen of het word ingehouden(sorry)
http://www.rijksoverheid.(...)zorgverzekering.html
quote:Uitzonderingen verzekeringsplicht
Voor 2 groepen mensen geldt een uitzondering op de verzekeringsplicht:
mensen met gemoedsbezwaren tegen een zorgverzekering;
militairen in actieve dienst.
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn in de keus van je oudersquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een kind kan er toch niks aan doen dat hun ouders maar 1 hersencel hebben?
Ik begin in toenemende mate te vermoeden dat TS een Amerikaanse-stijl schadevergoeding uit de ellende van haar kind wil gaan slepen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:12 schreef KELDER het volgende:
Er zijn al zat mensen die hebben gevraagd hoe het komt dat jij zelf de rekeningen zou moeten betalen, terwijl normaliter in Nederland de rekening door de verzekering wordt betaald, leg dat eens uit?
Da's waar. Maar die rekening wordt heus wel betaald hoor, door iemand. Verzekerd of niet verzekerd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een kind kan er toch niks aan doen dat hun ouders maar 1 hersencel hebben?
Ik word altijd zo moe van mensen die altijd een schuldige aan willen wijzen. Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn: pech.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:12 schreef Wokkel het volgende:
TS is boos omdat het oogappeltje auw heeft en iemand moet daarvoor boeten. Pech of toeval is bij voorbaat uitgesloten, er is altijd een verantwoordelijke.
Dat werkt godzijdank al helemaal niet in Nederland en laten we dat ook vooral zo houden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef mvdejong het volgende:
Ik begin in toenemende mate te vermoeden dat TS een Amerikaanse-stijl schadevergoeding uit de ellende van haar kind wil gaan slepen.
Een ambulance voor een gebroken polsquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Niet als je niet verzekerd bent... dan moet je het zelf of de ouder het betalen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Da's waar. Maar die rekening wordt heus wel betaald hoor, door iemand. Verzekerd of niet verzekerd.
Toen ik mijn arm brak toen ik 6 zeg, kwam er ook een ambulance... is helemaal niet zo gek.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:14 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Een ambulance voor een gebroken pols![]()
Dit topic gaat ook niet over het kind of dat een gebroken armpje nonsens is. Heel vervelend idd, maar laten we er geen drama van maken zeg.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ook al gebeurt dat al door de eeuwen heen, het is natuurlijk wel heel sneu voor het kind. Volgens mij hoeven we het feit dat het kind iets gebroken heeft niet te bagatelliseren. Ik kan me dat gevoel van TS ook echt wel voorstellen. Alleen de manier van omgaan nu slaat m.i. nergens op.
Uit de OP:quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft
quote:in eerste instantie lijkt er niets aan de hand
Probeer je nou gewoon een paar centen van die school los te peuteren, waardoor ik straks meer schoolgeld voor mijn kind moet gaan betalenquote:Thuis en later op de avond gilt het kind van de pijn
Beiden lijken me een probleem....quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Is TS de vader of is aan TS juridisch advies gevraagd?
Het laatste en vandaar ook mijn vraag hier.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Doe ik dat? Volgens mij niet hoor. Alleen ik bedoel te zeggen dat we het verder niet over de blessure van het kind hoeven te hebben volgens mij, ik zag wat reacties die m.i. een beetje flauw zijn.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit topic gaat ook niet over het kind of dat een gebroken armpje nonsens is. Heel vervelend idd, maar laten we er geen drama van maken zeg.
Het laatste wat? Leer quoten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
Het laatste en vandaar ook mijn vraag hier.
Vind ik wel, je kan gewoon zelf met de auto naar de eerste hulp toch, die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt mequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet als je niet verzekerd bent... dan moet je het zelf of de ouder het betalen.
[..]
Toen ik mijn arm brak toen ik 6 zeg, kwam er ook een ambulance... is helemaal niet zo gek.
Maar leg nou eens uit welke rekening, want ik zie maar geen antwoord op die vraag. Er IS geen rekening.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
Welke rekening zou de school dan moeten vergoeden? En gaat het dan niet eigenlijk om genoegdoening omdat de ouders verontwaardigd zijn?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hangt van de breuk af... Als je bv een openbot breuk hebt dan is het belangrijk om de arm stil te houden.... om verdere schade te voorkomen. Probeer dat maar eens bij een kind in een auto.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Vind ik wel, je kan gewoon zelf met de auto naar de eerste hulp toch, die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt me
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Aan deze TS juridisch advies vragen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat er een breuk is, dan is een ambulance niet overdreven, omdat die eventueel de zaak kunnen stabiliseren met een tijdelijk (opblaas-)spalk. Zeker als het geen nette breuk is (scherpe uitstekende botdelen) kan dat verdere schade beperken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Vind ik wel, je kan gewoon zelf met de auto naar de eerste hulp toch, die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt me
De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis. Dus ga ik in eerste instantie uit van haar eerlijkheid qua verhaal.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar leg nou eens uit welke rekening, want ik zie maar geen antwoord op die vraag. Er IS geen rekening.
Dit dus.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar leg nou eens uit welke rekening, want ik zie maar geen antwoord op die vraag. Er IS geen rekening.
En die stuurt de moeder dan door naar haar zorgverzekeraar. Klaar.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef Iwanius het volgende:
De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis.
En mocht dat zo zijn dan stuurt moederlief de rekening gewoon weer door naar de zorgverzekering.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef Iwanius het volgende:
De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis.
En die wordt dan toch vergoed door de basisverzekering?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dan wacht je toch even lekker af of de verzekering betaalt toch?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Tsja ik dacht even aan dit geval (niks aan de hand leek het) en mijn eigen ervaring. Maar klopt wat je zegt, ligt er natuurlijk aanquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hangt van de breuk af... Als je bv een openbot breuk hebt dan is het belangrijk om de arm stil te houden.... om verdere schade te voorkomen. Probeer dat maar eens bij een kind in een auto.
Als ze die al krijgt stuurt ze hem naar haar zorgverzekeraar die het vervolgens betaalt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef Iwanius het volgende:
[..]
quote:Case: ongeluk op het schoolplein
Ongevallen op het schoolplein. U staat er waarschijnlijk niet elke dag bij stil, maar een ongeluk zit vaak in een klein hoekje. Dat ondervinden ook de ouders van een meisje dat ten val komt op het schoolplein.
Geen toezicht
Het meisje staat onderaan de glijbaan op het schoolplein wanneer een naar beneden glijdend kind tegen haar aan botst. Door de botsing valt het meisje met haar gezicht op de glijbaan. Een paar beschadigde tanden zijn het gevolg. De ouders van het meisje stellen de school aansprakelijk. Op het moment van de valpartij hield niemand toezicht bij de glijbaan. Dat vinden de ouders een kwalijke zaak. Zij vinden dat de basisschool toezicht had moeten houden om de kinderen te kunnen waarschuwen of om in te kunnen grijpen. Helemaal gezien de slechte weersomstandigheden van die dag: het vroor en het was spekglad.
Hoe denkt de rechter hierover?
Zorgplicht van de school
De rechter geeft aan dat een basisschool een bijzondere zorgplicht heeft ten aanzien van de gezondheid en veiligheid van de kinderen. De kinderen zijn namelijk aan de zorg van de school toevertrouwd. Maar de zorgplicht van de school kent ook grenzen. Een school hoeft niet op zo’n manier toezicht te houden dat zij elke onregelmatigheid op het schoolplein moet opmerken.
Het oordeel van de rechter
De vraag of de school haar zorgplicht niet goed heeft uitgevoerd, door geen toezicht te houden bij de glijbaan, beantwoordt de rechter dan ook ontkennend. Een glijbaan komt vaak voor op een schoolplein. Het is een speeltoestel waarvan kinderen vaak wel weten hoe ze het moeten gebruiken. De rechter gaat dan ook niet mee in het standpunt van de ouders dat een glijbaan gevaarzettend is, oftewel een gevaarlijke situatie kan veroorzaken. Als dat zo zou zijn, dan zouden er geen glijbanen op een schoolplein staan. Een school hoeft in het algemeen niet specifiek toezicht te houden bij de aanwezige glijbaan.
De ouders van het meisje hebben in ieder geval geen feiten naar voren gebracht waardoor specifiek toezicht in dit geval wel was vereist. Ook het slechte weer is hier niet van belang. De rechter ziet niet in waarom de school tijdens het slechte weer wél toezicht had moeten houden bij de glijbaan. Weer of geen weer, het ongeval werd niet veroorzaakt door de weersomstandigheden: het meisje kwam immers ten val door een naar beneden glijdend kind.
Bron: Uitspraak van 9 februari 2011 Rechtbank Zwolle, LJN: BP8547
Zie vorige postquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat er een breuk is, dan is een ambulance niet overdreven, omdat die eventueel de zaak kunnen stabiliseren met een tijdelijk (opblaas-)spalk. Zeker als het geen nette breuk is (scherpe uitstekende botdelen) kan dat verdere schade beperken.
Ah hier gaat het dus om... ene moeder die in haar broek schijt van angst voor een rekening, terwijl ieder weldenkend mens in NL weet dat zorgkosten vergoed worden voor kinderen,tenzij gemoedsbezwaard, was dat hier zo? Zo ja, dan heb je pech.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis. Dus ga ik in eerste instantie uit van haar eerlijkheid qua verhaal.
Mooi voorbeeldquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:20 schreef zwarteweduwe het volgende:
En even wat echte jurisprudentie:
(van de site van Das)
Een moeder? Volgens mij is het toch echt TS zelf die in zijn broek schijt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah hier gaat het dus om... ene moeder die in haar broek schijt van angst voor een rekening, terwijl ieder weldenkend mens in NL weet dat zorgkosten vergoed worden voor kinderen,tenzijgemoedsbezwaard, was dat hier zo? Zo ja, dan heb je pech.
Dat is wel vaak het geval van topics waar het gaat om 'advies voor iemand anders'quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:22 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Een moeder? Volgens mij is het toch echt TS zelf die in zijn broek schijt.
Als die in het echte leven even goed naar anderen luistert als in dit topic dan kan ik wel begrijpen waarom dat is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:22 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Zeg dat welquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als die in het echte leven even goed naar anderen luistert als in dit topic dan kan ik wel begrijpen waarom dat is.
Hem is om advies gevraagd, hebben we vastgesteld. TS heeft meer van dit soort topics gehad.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:22 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte toen ineens een moeder uit het niets opdook bij een baliequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is wel vaak het geval van topics waar het gaat om 'advies voor iemand anders'
Mooi, topic kan dus dicht....quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mooi voorbeeldEn een juridisch onderbouwd antwoord voor TS.
Ts zegt ergens dat het niet om zijn kind gaat maar om die van iemand anders.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:22 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat hij de pa wasquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hem is om advies gevraagd, hebben we vastgesteld. TS heeft meer van dit soort topics gehad.
TS heeft de leeftijd dat hij de opa kan zijn....quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:24 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat hij de pa was
Een man kan zijn hele leven kinderen makenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:
TS heeft de leeftijd dat hij de opa kan zijn....
Precies kan zijn....quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:
TS heeft de leeftijd dat hij de opa kan zijn....
school is alsnog verantwoordelijk voor zo een kind.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:54 schreef videonatic het volgende:
Op school lopen toch geen artsen die een diagnose kunnen maken? Dat zijn pabo studenten..
Klimrek lijkt me ook meer eigen risico, als je in het zwembad uitglijd en wat breekt omdat het nat en glad is is het ook niet hun schuld lijkt me.
Zoals al in aangehaalde jurisprudentie blijkt : als er op zich niets mis is met de inrichting van de speelplek is de school niet noodzakelijkerwijs verantwoordelijk voor iets wat een gewoon ongeluk is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:32 schreef Spaghetti_vreter het volgende:
[..]
school is alsnog verantwoordelijk voor zo een kind.
Wat moet de school betalen ?quote:Verder kan je er niet vanuit gaan dat een klein kind rekening met eigen risico gaat houden.
school moet dus betalen
Er is hier maar één schuldige en dat is het kind zelf, de blaag is immers zelf in het klimrek geklommenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik word altijd zo moe van mensen die altijd een schuldige aan willen wijzen. Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn: pech.
Ja, dat kan en die kan ze dan doorsturen naar de verzekering.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis. Dus ga ik in eerste instantie uit van haar eerlijkheid qua verhaal.
daarom zit janenalleman in de wachtkamer met hun koters voor een schaafplekjequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
. Dat is ervoor om te zorgen dat er geen drempel is om met je zieke kind naar de dokter te gaan.
Dat kind heeft ook alweer een kind? Ik wil niet weten wat hier is gebeurd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Uiteindelijk heeft het kind zelfs een gebroken kind er aan overgehouden.
Héél hard gevallen....Zelfs háár kind is gebrokenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat kind heeft ook alweer een kind? Ik wil niet weten wat hier is gebeurd.
De pakketjes van Sinterklaas dit jaar..quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:34 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Zoals al in aangehaalde jurisprudentie blijkt : als er op zich niets mis is met de inrichting van de speelplek is de school niet noodzakelijkerwijs verantwoordelijk voor iets wat een gewoon ongeluk is.
[..]
Wat moet de school betalen ?
Nee. Wat is dat nou weer voor een stupide, overdreven defensieve conclusie?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:51 schreef Iwanius het volgende:
daarmee suggererend dat er sprake is van opzet?
Ga vooral door met piepen over hoe gemeen de school jouw kind beschuldigt terwijl jij de enige bent die uitgebreid en op de meeste walgelijke manier aan het beschuldigen is geslagen.quote:men schijnbaar niet voldoende oplette, en men op school gefaald heeft de kwestie grondiger te onderzoeken in eerste instantie (diagnose) en er zich met een jantje-van-leiden geprobeerd heeft vanaf te maken.
Hij beweert niet de ouder te zijn. Meerdere van de posters trekken dat in twijfel.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Hij is niet de ouder. Lees nou eerst eens.
TS heeft geen kinderen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:52 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Hij beweert niet de ouder te zijn. Meerdere van de posters trekken dat in twijfel.
Het klopt met zijn postgeschiedenis.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:52 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Hij beweert niet de ouder te zijn. Meerdere van de posters trekken dat in twijfel.
Dat doet zo goed als niets af aan mijn post.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Hij is niet de ouder. Lees nou eerst eens.
Je was al een beetje spuit 11.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:54 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dat doet zo goed als niets af aan mijn post.
Vertel. Wie en wat en zou dat dus over mij moeten zeggen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je was al een beetje spuit 11.
Het topic gaat niet over jou.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:58 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Vertel. Wie en wat en zou dat dus over mij moeten zeggen?
Wat ben jij een naar mannetje. Je komt op mij over als iemand die geld wil verdienen uit het leed van een kind. En ga eerst maar eens na wat EHBO is voordat je om je heen gaat schoppen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus je hebt uit derde hand iets gehoord en nu ga je op fok een topic beginnen?? Het is niet eens jouw kind merk ik nu, dat maakt je topic nog erger.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Op iedere school of KDV dient een persoon met EHBO, BHV oid aanwezig te zijn. Dat zijn diegene die zijn aangesteld door de school als er iets fout gaat. Zij dienen dus hun verantwoording te nemen en bij gerede twijfel het kind meteen te begeleiden naar de juiste hulpverleners. Dat is ze volgens mij bij hun jaarlijks herhaalde cursus toch wel te horen gegeven lijkt me?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een docent moet imho wel de ouders even inlichten dat het kind gevallen is en nog wat pijn aan geeft. Dan kunnen de ouders besluiten of ze nog langs de dokter moeten of het even aanzien.
Is mijn gedachte ook. Ook als de school na de val adequater gereageerd had was de arm nog steeds gebroken geweest.quote:
Nee, maar de afhandeling qua hulpverlening wel degelijk, en de afwijzende houding daarna ook zeer zeker. Een school heeft namelijk wel degelijk wat verantwoordingen tov kinderen en ouders.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:29 schreef TR08 het volgende:
De klacht van TS is eigenlijk alleen over het afhandelen van dingen na de val. Dat het kind gevallen is is de school niet direct aan te rekenen.
En welke financieel afrekenbare schade is er nu precies voortgevloeid uit de "afhandeling qua hulpverlening"?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:32 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Nee, maar de afhandeling qua hulpverlening wel degelijk, en de afwijzende houding daarna ook zeer zeker. Een school heeft namelijk wel degelijk wat verantwoordingen tov kinderen en ouders.
Is mijn gedachte ook hoor, ik refereer er alleen naar omdat TS dit topic opent op zoek naar financiele compensatie.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:37 schreef Shaggy8675 het volgende:
Waarom moet er altijd financieel aftrekbare schade zijn? Je fout toegeven dat je niet in het beste van het kind hebt gehandeld, verantwoording nemen noem je dat, kan al genoegdoening genoeg zijn.
-knip-
Die hoef hij niet te zoeken omdat hij geen financiële schade heeft geleden. Ja, je zou het benzinegeld naar de huisarts en het ziekenhuis kunnen proberen te verhalen op de school, maar of dat zoden aan de dijk zetquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:53 schreef TR08 het volgende:
[..]
Is mijn gedachte ook hoor, ik refereer er alleen naar omdat TS dit topic opent op zoek naar financiele compensatie.
Waar nog meer dan?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:47 schreef Cherna het volgende:
Iets zegt mij dat we langzaam afglijden naar het niveau van de VS. Verantwoording afschuiven. Steeds vaker hoor je dit soort nonsens.
Een ambulance voor een geïsoleerde fractuur aan de onderarm is bijna altijd overdreven.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat er een breuk is, dan is een ambulance niet overdreven, omdat die eventueel de zaak kunnen stabiliseren met een tijdelijk (opblaas-)spalk. Zeker als het geen nette breuk is (scherpe uitstekende botdelen) kan dat verdere schade beperken.
Je moest eens weten hoeveel vergoedingen er gevraagd worden waarbij mensen zelf schuld zijn. En hoeveel ouders verhaal gaan halen bij leraren ivm met strafwerk etc. Alles ligt aan anderen maar niemand die nog naar zijn eigen handelen kijkt. En dan maar via schadevergoedingen iets proberen te verhalen.quote:
Toch ook wel treffend dat de vader / moeder van het arme kind uitgerekend hém om juridisch advies vragen. Ik snap dat niet zo goedquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:01 schreef Copycat het volgende:
Als je denkt dat het niet dommer kan, overtreft Iwanius zichzelf weer.
Tsja, waarom zou je naar de (gratis) rechtshulp gaan als je het ook aan een nitwit kan vragen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Toch ook wel treffend dat de vader / moeder van het arme kind uitgerekend hém om juridisch advies vragen. Ik snap dat niet zo goed
Ik denk eerder dat TS het weer eens verzint waar we bij staan. Denkend dat-ie nu toch een geweldige casus heeft bedacht ...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:26 schreef Queller het volgende:
Toch ook wel treffend dat de vader / moeder van het arme kind uitgerekend hém om juridisch advies vragen. Ik snap dat niet zo goed
dat, toen ik mijn armpje pijntje deed, kwam mijn tante (want ouders werken) mij op school ophalen om langs het ziekenhuis te brengen om na te kijken, dat labiele gepaniek tegenwoordigquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:13 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Een ambulance voor een geïsoleerde fractuur aan de onderarm is bijna altijd overdreven.
Tja......niet ieder kind is even belangrijkquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat, toen ik mijn armpje pijntje deed, kwam mijn tante (want ouders werken) mij op school ophalen om langs het ziekenhuis te brengen om na te kijken, dat labiele gepaniek tegenwoordig
Ik denk dat je daar fout zit, dat zijn ze namelijk wel, en dan krijg je dus mensen als ts met de illusie dat iedereen moet bidden voor zijn engeltjequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:15 schreef klipper het volgende:
[..]
Tja......niet ieder kind is even belangrijk
Ik ga altijd onder het klimrek liggen als ik pleinwacht heb om vallende kinderen op te vangenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja dááág, je kunt er met drie mensen naast staan en dan nog niet voorkomen dat een kind uit het klimrek valt.
ik jaag ze gewoon weg bij het klimrekquote:Op zondag 11 augustus 2013 00:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik ga altijd onder het klimrek liggen als ik pleinwacht heb om vallende kinderen op te vangen
Uit de OP:quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:37 schreef Shaggy8675 het volgende:
Waarom moet er altijd financieel aftrekbare schade zijn? Je fout toegeven dat je niet in het beste van het kind hebt gehandeld, verantwoording nemen noem je dat, kan al genoegdoening genoeg zijn.
Een school die eigenlijk de handen van een voorval aftrekt onder het mom "tis niet onze schuld" is 1 ding, vervolgens niet de zorg geven die het kind nodig heeft is ze wel degelijk aan te rekenen, ook al hangt daar geen financieel plaatje aan.
EHBO zit niet eens standaard in de lerarenopleidingquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Pas maar op misschien blijkt over een aantal jaar wel dat rubbertegels nadelig zijn voor kinderen, gaan ze daar weer over klagenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:26 schreef Kandijfijn het volgende:
Alle kinderen in rubbertegel kamers opsluiten dan maar?
Dus op school alleen een beetje pijn en 's avonds heeft het een gebroken arm? Ik hoop dat de kinderbescherming is ingeschakeld?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:51 schreef Iwanius het volgende:
Voor de kenners het volgende:
Kind van 5 die valt tijdens schooltijd op het speelplein van zo een klimrek en in eerste instantie lijkt er niks aan de hand maar wordt er wel pijn geconstateerd op school en wordt de zaak in eerste instantie afgedaan van "ach..beetje pijn wanneer je valt hebben we allemaal wel eens."
[ afbeelding ]
Thuis en later op de avond gilt het kind van de pijn en wordt in het ziekenhuis geconstateerd dat de arm gebroken is. Hele arm in gips en eind goed zou je al zeggen. Niet dus want de rekening is daar en de school verweert zich dat "zij zoiets nooit eerder hadden op deze school"daarmee suggererend dat er sprake is van opzet? Hoe dan ook men weigert de rekening te betalen die hiermee gepaard is.
School blijft m.i. aansprakelijk daar het in schooltijd en zelfs onder toezicht heeft plaatsgevonden op het schoolplein, men schijnbaar niet voldoende oplette, en men op school gefaald heeft de kwestie grondiger te onderzoeken in eerste instantie (diagnose) en er zich met een jantje-van-leiden geprobeerd heeft vanaf te maken.
Dat is mijn gedachte ook. Die ouders hebben het kind gewoon zwaar mishandeld en proberen de schuld nu op de school te schuiven en grijpen die val van het klimrek aan als reden dat de poot gebroken is..quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:57 schreef hhornee het volgende:
[..]
Dus op school alleen een beetje pijn en 's avonds heeft het een gebroken arm? Ik hoop dat de kinderbescherming is ingeschakeld?
Gebeurt automatisch in het ziekenhuis; protocol komt vanzelf in werking bij en dergelijk verdacht verhaal. Een van de symptonen waar men extra alert op is, zijn ouders die anderen de schuld willen geven.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:57 schreef hhornee het volgende:
[..]
Dus op school alleen een beetje pijn en 's avonds heeft het een gebroken arm? Ik hoop dat de kinderbescherming is ingeschakeld?
Wie zegt dat de ouders het kind niet hebben mishandeld en daar de breuk vandaan komt? Ik zou als school zijnde de ouders aansprakelijk stellen en ze flink laten bloeden. Dat is de houding die ik verwacht.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:37 schreef Shaggy8675 het volgende:
Een school die eigenlijk de handen van een voorval aftrekt onder het mom "tis niet onze schuld" is 1 ding, vervolgens niet de zorg geven die het kind nodig heeft is ze wel degelijk aan te rekenen, ook al hangt daar geen financieel plaatje aan.
Wacht even hoor... wat?!quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Sowieso is er iets mis met de opvoeding als een kind "zomaar" van een klimrek afvalt. Vaak is dat een roep om aandacht dat zo'n kind thuis niet krijgt, of een poging tot ontsnapping aan ergere dingen thuis.
Ik vind TS erg verdacht in ieder geval...
quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Sowieso is er iets mis met de opvoeding als een kind "zomaar" van een klimrek afvalt. Vaak is dat een roep om aandacht dat zo'n kind thuis niet krijgt, of een poging tot ontsnapping aan ergere dingen thuis.
Ik vind TS erg verdacht in ieder geval...
Het kind heeft gigantische pijn, en toch merken de ouders dat ook pas wanneer het kind savonds in bed ligt? Volgens dezelfde redenatie zijn dan ook de ouders nalatig, omdat ze dat kind niet meteen om kwart over 3 naar het ziekenhuis brachten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Oh daar kun je tegenwoordig ook niet meer van op aan. De helft heeft deze ingesteld op een standaard dingetje...quote:
De omstanders, dat lijkt me logisch!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:03 schreef JackLucifer het volgende:
Mijn kind viel onlangs hierachter in de speeltuin van een schommel. Hele schaafplek op de knie, maarja had ook zonaar gebroken kunnen zijn. Omstanders zagen het gebeuren maar hebben niets gedaan. Op wie kan ik deze schade het best verhalen??
Op de schommel natuurlijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:03 schreef JackLucifer het volgende:
Mijn kind viel onlangs hierachter in de speeltuin van een schommel. Hele schaafplek op de knie, maarja had ook zonaar gebroken kunnen zijn. Omstanders zagen het gebeuren maar hebben niets gedaan. Op wie kan ik deze schade het best verhalen??
Dan de gemeente die hebben de schommel willens en wetens geplaatst. Zij zijn dus altijd aansprakelijk.quote:
De gemeente legt ook wegen aan. Toch is de gebruiker vaak de schuldige. Dus eigenlijk de gebruiker van de schommel: het kindquote:Op woensdag 14 augustus 2013 02:14 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dan de gemeente die hebben de schommel willens en wetens geplaatst. Zij zijn dus altijd aansprakelijk.
Ja uiteraard, maar voor sommige zal de gemeente ook dan wel aansprakelijk zijn..... We gaan ben ik bang richting de VSquote:Op woensdag 14 augustus 2013 02:22 schreef Peter het volgende:
[..]
De gemeente legt ook wegen aan. Toch is de gebruiker vaak de schuldige. Dus eigenlijk de gebruiker van de schommel: het kind.
Je kan een zorgverzekerning weigeren maar je betaald dan wel maandelijks een bedrag om als spaarpot te dienen voor medische kosten. Deze wordt beheerd door het CVZ.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, of het is pas veranderd.
Je kan een "verplichte verzekering" weigeren ivm een geloofovertuiging, zoals je alles in NL kan weigeren ivm geloofsovertuigingen.
Pff... Wat een idioten lopen er toch rond. Gebeurt het vaak dat er zulke mails gestuurd worden?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:11 schreef Rens_Wilders het volgende:
Mijn moeder werkt in het basisonderwijs en van haar hoor ik af en toe de raarste verhalen over hoe ouders zich gedragen wanneer er problemen zijn met hun kind. Ouders die de juf klaagmails sturen als een kind straf heeft gekregen of zelfs maar bestraffend is toegesproken, waarbij ook nog wordt verwacht dat de docent excuses aanbiedt aan het gekwetste kind. En ook: gescheiden ouders die twee tienminutengesprekken willen (en verwachten) omdat ze niet met elkaar in één ruimte willen zijn om te horen hoe hun kind presteert
Het verschilt natuurlijk per klas maar ze heeft elk jaar wel een paar van die probleemouders en ze zegt dat de laatste jaren wel erger wordt, ook door scheidingen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:21 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Pff... Wat een idioten lopen er toch rond. Gebeurt het vaak dat er zulke mails gestuurd worden?
Een ehbo'er heeft geen röntgen ogen. Dus hij kan ook niet constateren of er een gebroken arm is of zo. Als het kind niet heel erg krijst maar gewoon huilt. kan het ook gescherurd zijn of zwaar verstuikt. Dat kan altijd savonds gecontroleerd worden bij een arts door de ouders.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:00 schreef Av- het volgende:
Ja hoor zo kun je aan de gang blijven. Als je je arm onder schooltijd breekt is de school aansprakelijk? Als je een auto ongeluk onder werktijd krijgt is je werk aansprakelijk? Als je je hoofd stoot in een restaurant is het restaurant aansprakelijk? Je hebt altijd nog je eigen verantwoordelijkheid en mocht er iets gebeuren ben je daarvoor verzekerd. Beter krijgen we hier niet van die Amerikaanse toestanden waar mensen elkaar voor de onnozelste dingen kapot sueën.
Dagelijks. Mijn pa werkt in het voortgezet onderwijs en wordt zelfs 's avonds om 23:00 uur!! thuis gebeld als weer eens een ouder verhaal wil komen halen. En mailtjes met bewoording en verwijten waar je u tegen zegt, soms echt te schandalig voor woorden. Er is altijd maar een schuldige: de docent.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:21 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Pff... Wat een idioten lopen er toch rond. Gebeurt het vaak dat er zulke mails gestuurd worden?
Mooie verwoording, sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
GVD, dit topic is wel de meest illustratieve aanwijzing van de kennelijke ook in 'onze' NL-cultuur opduikende idee van "pech-moet-weg!" - zoals dat in USA gebruikelijk schijnt te worden.
Halloo, zeg. Kindjes spelen, kindjes hebben soms pech, en krijgen soms een ongelukje, en ja, soms hebben ze ook nog eens medische verzorging nodig. Die overigens fluitend betaald wordt uit de basisverzekering, waarbij ik ook nog eens de aantekening wil maken dat mensen ZONDER kinderen daar dus lekker aan meebetalen, want die basiszorgverzekering is dus voor ouders met kids onder de 18 jaar oud, volkomen GRATIS.
Oftwel, TS, wat is je punt nou eigenlijk?
Die medische kosten worden al betaald, en dan wat?
quote:Op woensdag 4 december 2013 23:49 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dagelijks. Mijn pa werkt in het voortgezet onderwijs en wordt zelfs 's avonds om 23:00 uur!! thuis gebeld als weer eens een ouder verhaal wil komen halen. En mailtjes met bewoording en verwijten waar je u tegen zegt, soms echt te schandalig voor woorden. Er is altijd maar een schuldige: de docent.
Ik keek altijd wel uit om te zeggen dat ik de klas uit was gestuurd of dat ik strafregels moest schrijven. Kreeg er thuis nog eens flink straf bij.
Vind het echt knap hoe leraren/docenten met hart en ziel voor de zaak werken. Kinderen met problemen helpen en ondersteunen. Kinderen die compleet verwaarloosd zijn en 's morgens uit huis worden getrapt met een flesje cola en een zakje chips. Mijn vader koopt op school zelfs soep of een andere warme maaltijd voor ze. Kinderen met zelfmoordneigingen die het niet meer zien zitten en uren huilend bij mijn vader in het kantoortje zitten. En dan komen er ouders opdagen op voortgangsgesprekken, die niet eens weten wat de naam is van de mentor van het kind en die dan 's avonds je pa uitmaken voor een kankerdebiel.
Als docent ben je opvoeder/psychiater/psycholoog/reclasseringsambtenaar etc. tegelijk. En dan heb je mensen als TS.
Herkenbaarquote:Op donderdag 5 december 2013 01:50 schreef Aloria het volgende:
Jup mensen zoals ts ken ik genoeg, ze zitten overal. In de kinderopvang heb je soms zelfs ouders die gaan zitten janken als hun kind een vlekje heeft op zijn kleren.... We hebben zelfs 1 kind gehad die we elke dag 30 minuten van te voren omkleden als de ouders kwamen. Dan was ze schoon en pappie en mammie blij....
BSO kinderen die niet hoefden op te ruimen ( ja rijke mensen BSO ) nou toen stond ik er ineens en de ouders maar zeuren waarom hun kinderen op moesten ruimen, dat was onze taak toch ?
Zelfs mijn collega ging op haar knieen om de blokjes op te ruimen wtf ?
Dit soort ouders zitten samen met ts in 1 hokje gedrukt bij mij![]()
![]()
Hoe moet het dan ademen ?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:00 schreef nuget het volgende:
ik zou je kind maar inpakken in schuimfoam, want stel je voor.. je kind kan vallen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |