abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129893458
Voor de kenners het volgende:

Kind van 5 die valt tijdens schooltijd op het speelplein van zo een klimrek en in eerste instantie lijkt er niks aan de hand maar wordt er wel pijn geconstateerd op school en wordt de zaak in eerste instantie afgedaan van "ach..beetje pijn wanneer je valt hebben we allemaal wel eens."

Thuis en later op de avond gilt het kind van de pijn en wordt in het ziekenhuis geconstateerd dat de arm gebroken is. Hele arm in gips en eind goed zou je al zeggen. Niet dus want de rekening is daar en de school verweert zich dat "zij zoiets nooit eerder hadden op deze school"daarmee suggererend dat er sprake is van opzet? Hoe dan ook men weigert de rekening te betalen die hiermee gepaard is.

School blijft m.i. aansprakelijk daar het in schooltijd en zelfs onder toezicht heeft plaatsgevonden op het schoolplein, men schijnbaar niet voldoende oplette, en men op school gefaald heeft de kwestie grondiger te onderzoeken in eerste instantie (diagnose) en er zich met een jantje-van-leiden geprobeerd heeft vanaf te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 10:52:22 ]
pi_129893482
Welke rekening is hier precies?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_129893489
Daar zijn de ouders toch voor verzekerd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129893510
School weigert de kwestie met hun verzekering af te handelen/ voor in te schakelen.
pi_129893514
Op school lopen toch geen artsen die een diagnose kunnen maken? Dat zijn pabo studenten..

Klimrek lijkt me ook meer eigen risico, als je in het zwembad uitglijd en wat breekt omdat het nat en glad is is het ook niet hun schuld lijkt me.
pi_129893518
valt onder je basis verzekering, die in nederland verplicht is.
No Guts, No Glory
pi_129893520
En dan nog: kind valt, kan gebeuren.

quote:
6s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:54 schreef Iwanius het volgende:
School weigert de kwestie met hun verzekering af te handelen/ voor in te schakelen.
Ja, maar waarom zouden ze dat moeten, dan? Het kind heeft hier een zorgverzekering voor.
pi_129893526
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:54 schreef videonatic het volgende:
Op school lopen toch geen artsen die een diagnose kunnen maken? Dat zijn pabo studenten..

Klimrek lijkt me ook meer eigen risico, als je in het zwembad uitglijd en wat breekt omdat het nat en glad is is het ook niet hun schuld lijkt me.
De school is verantwoordelijk voor wat er gebeurt met de kinderen onder schooltijd.
pi_129893529
Kinderen spelen en vallen.Dat is normaal hoor :)
pi_129893533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De school is verantwoordelijk voor wat er gebeurt met de kinderen onder schooltijd.
daar is een rechter het niet mee eens.
No Guts, No Glory
pi_129893540
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Oh? En waarom zou hier ineens een rekening bij komen kijken?
pi_129893543
Een kind kan vallen ook op school. En dat kan heel onschuldig lijken en toch best ernstig zijn.
Ik vind dat het enige dat je kan verwachten en wat de school in een situatie als dit zou moeten doen is de ouder opbellen indien er veel pijn is.

Als die pijn er niet is dan alleen zodra de school uit is melden wat het voorval was en klaar.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:56:18 #13
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_129893550
Ik snap er geen kut van, heb jezelf geen zorgverzekering? Max eigen risico waarschijnlijk.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_129893555
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:56 schreef MPC60 het volgende:
Ik snap er geen kut van, heb jezelf geen zorgverzekering? Max eigen risico waarschijnlijk.
Kind betaalt geen premie, ergo: geen eigen risico van toepassing.
pi_129893563
quote:

Maar laten we het niet overdrijven; want dan krijg je situaties dat er bijv helemaal geen klimrekken meer staan op scholen. Of schommels, kan je namelijk ook uitvallen. En niets meer wat een kind in de mond kan stoppen. Eigenlijk gewoon stil op een stoeltje zitten. Of wacht, dat is ook ongezond.

Er is geen financiële schade; iedereen is verzekerd voor een gebroken arm. En een ongelukje kan altijd gebeuren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:57:46 #16
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_129893570
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Kind betaalt geen premie, ergo: geen eigen risico van toepassing.
Kinderloos hier, nu snap ik het nog minder. :P
pi_129893581
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:57 schreef MPC60 het volgende:

[..]

TS ook niet, volgens mij ;)
pi_129893585
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:57 schreef MPC60 het volgende:

Kinderen onder de 18 zijn bij de ouders meeverzekerd en hebben nooit een eigen risico. Dat is ervoor om te zorgen dat er geen drempel is om met je zieke kind naar de dokter te gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129893592
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar laten we het niet overdrijven; want dan krijg je situaties dat er bijv helemaal geen klimrekken meer staan op scholen. Of schommels, kan je namelijk ook uitvallen. En niets meer wat een kind in de mond kan stoppen. Eigenlijk gewoon stil op een stoeltje zitten. Of wacht, dat is ook ongezond.

Er is geen financiële schade; iedereen is verzekerd voor een gebroken arm. En een ongelukje kan altijd gebeuren.
Laat ik het dan zo zeggen, de school is aansprakelijk op het moment dat de school nalatig was.
pi_129893606
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Laat ik het dan zo zeggen, de school is aansprakelijk op het moment dat de school nalatig was.
En hoezo is school nalatig in dit geval?
pi_129893612
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kinderen onder de 18 zijn bij de ouders meeverzekerd
Dat is niet correct. (hebben gewoon een eigen polis)

quote:
en hebben nooit een eigen risico. Dat is ervoor om te zorgen dat er geen drempel is om met je zieke kind naar de dokter te gaan.
Dit klopt dan weer wel. :)
pi_129893616
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:56 schreef MPC60 het volgende:
Ik snap er geen kut van, heb jezelf geen zorgverzekering?
Dit ja wat heeft die school ermee te maken eigenlijk?
pi_129893621
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Kinderen vallen regelmatig uit bijv een klimrek en doorgaans is er dan helemaal niets aan de hand. Leraren zijn geen artsen die een breuk kunnen diagnosticeren. Nog gekker: veel huisartsen lukt dat niet eens en dus sturen ze mensen in naar het ziekenhuis voor röntgenfoto's. Ik zie geen nalatigheid.
pi_129893622
Ja hoor zo kun je aan de gang blijven. Als je je arm onder schooltijd breekt is de school aansprakelijk? Als je een auto ongeluk onder werktijd krijgt is je werk aansprakelijk? Als je je hoofd stoot in een restaurant is het restaurant aansprakelijk? Je hebt altijd nog je eigen verantwoordelijkheid en mocht er iets gebeuren ben je daarvoor verzekerd. Beter krijgen we hier niet van die Amerikaanse toestanden waar mensen elkaar voor de onnozelste dingen kapot sueën.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_129893625
ik zou je kind maar inpakken in schuimfoam, want stel je voor.. je kind kan vallen hoor.
No Guts, No Glory
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:00:39 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_129893634
Aangezien de ouders in dit geval nergens extra kosten aan hebben, maakt het toch ook geen bal uit wiens verzekering het betaalt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_129893640
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En hoezo is school nalatig in dit geval?
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:51 schreef Iwanius het volgende:
zelfs onder toezicht heeft plaatsgevonden op het schoolplein, men schijnbaar niet voldoende oplette,
pi_129893642
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:00 schreef Av- het volgende:
Ja hoor zo kun je aan de gang blijven. Als je je arm onder schooltijd breekt is de school aansprakelijk? Als je een auto ongeluk onder werktijd krijgt is je werk aansprakelijk? Als je je hoofd stoot in een restaurant is het restaurant aansprakelijk? Je hebt altijd nog je eigen verantwoordelijkheid en mocht er iets gebeuren ben je daarvoor verzekerd. Beter krijgen we hier niet van die Amerikaanse toestanden waar mensen elkaar voor de onnozelste dingen kapot sueën.
Dat. Krijg je géén leuke maatschappij van, sterker nog: veel dingen zullen verdwijnen of heel anders worden.
pi_129893649
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kinderen vallen regelmatig uit bijv een klimrek en doorgaans is er dan helemaal niets aan de hand. Leraren zijn geen artsen die een breuk kunnen diagnosticeren. Nog gekker: veel huisartsen lukt dat niet eens en dus sturen ze mensen in naar het ziekenhuis voor röntgenfoto's. Ik zie geen nalatigheid.
Je zegt het zelf al, een huisarts stuurt je gewoon door.
pi_129893653
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

[..]

Ah, school had moeten voorkomen dat het kind viel?
pi_129893661
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:59 schreef Five_Horizons het volgende:

Dat is niet correct. (hebben gewoon een eigen polis)
ok, dat wist ik niet (geen kinderen). Vroeger stond je op de verzekering van je ouders ingeschreven.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:02:02 #32
346939 Janneke141
pi_129893662
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

[..]

Ja dááág, je kunt er met drie mensen naast staan en dan nog niet voorkomen dat een kind uit het klimrek valt.
pi_129893667
Nog een keer:

Kind valt,eerste diagnose van de mensen op school was al een faal daar die er zich erg gemakkelijk vanaf hebben gemaakt. Dat is trouwens helemaal raar daar tegenwoordig op scholen docenten verplicht een veredelde basiscursus EHBO moeten hebben gevolgd. (sommigen) en men dus er gewoon met de pet naar gegooid heeft inzake de serieusheid van de pijn op dat moment.

School weigert de rekening via de zorgverzekering af te handelen omdat het de eerste keer is dat zoiets bij hun op school is voorgekomen en daarmee suggereert dat het opzet was. Raar en eigenlijk ook ongepast. M.a.w eigen schuld en zelf rekening voldoen is de houding.
pi_129893671
quote:

Je zegt het zelf al, een huisarts stuurt je gewoon door.
Leraren zijn geen huisarts.
pi_129893673
Lachen hoe ouders tegenwoordig de school als boeman zien.

Nouja, eigenlijk helemaal niet om te lachen.
pi_129893674
Erg overdreven dit.
pi_129893685
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Iwanius het volgende:
School weigert de rekening via de zorgverzekering af te handelen omdat het de eerste keer is dat zoiets bij hun op school is voorgekomen en daarmee suggereert dat het opzet was. Raar en eigenlijk ook ongepast. M.a.w eigen schuld en zelf rekening voldoen is de houding.
Welke rekening precies?!
pi_129893689
quote:
Nog een keer:

Kind valt,eerste diagnose van de mensen op school was al een faal daar die er zich erg gemakkelijk vanaf hebben gemaakt. Dat is trouwens helemaal raar daar tegenwoordig op scholen docenten verplicht een veredelde basiscursus EHBO moeten hebben gevolgd. (sommigen) en men dus er gewoon met de pet naar gegooid heeft inzake de serieusheid van de pijn op dat moment.

Nog een keer: er ís helemaal geen rekening.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:03:14 #39
346939 Janneke141
pi_129893691
quote:
Nog een keer:

Ja, wij hebben jouw verhaal wel gelezen. Misschien handig als je onze reacties ook even leest.
pi_129893697
quote:
Nog een keer:

een medische diagnose kan een EHBO'er helemaal niet doen, en jij bent degene die suggereert dat er opzet in het spel is zij niet.
No Guts, No Glory
pi_129893704
Ziekenhuis. Röntgenfoto's en alles wat er verder bij is komen kijken.
pi_129893705
Ik zie steeds meer in dat ouderschapsdiploma, geloof ik :')
pi_129893708
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Leraren zijn geen huisarts.
En zouden dus geen diagnose moeten stellen.
pi_129893714
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef Five_Horizons het volgende:
^O^ _O-
No Guts, No Glory
pi_129893715
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef Iwanius het volgende:
Basisverzekering.
pi_129893716
quote:
Waar is dit gebeurt, Gambia?!

Er is geen rekening. De ziektekostenverzekering betaalt alles.
pi_129893717
quote:
Nog een keer:

Er is geen rekening en een leraar kan vaak niet eens een botbreuk herkennen, zoals de meeste mensen dat ook niet kunnen. Wat wil je nou?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_129893722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En zouden dus geen diagnose moeten stellen.
dat kunnen en mogen ze dus ook niet. ^O^
No Guts, No Glory
pi_129893730
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:04 schreef bijdehand het volgende:

Er is geen rekening en een leraar kan vaak niet eens een botbreuk herkennen, zoals de meeste mensen dat ook niet kunnen. Wat wil je nou?
Een docent moet imho wel de ouders even inlichten dat het kind gevallen is en nog wat pijn aan geeft. Dan kunnen de ouders besluiten of ze nog langs de dokter moeten of het even aanzien.
pi_129893732
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:04 schreef nuget het volgende:

[..]

dat kunnen en mogen ze dus ook niet. ^O^
Het afdoen als "Ach een beetje pijn" was dan ook wmb fout.
pi_129893735
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat niet alleen, maar ook een diploma om te kunnen lezen, want ik snap er nog altijd geen niks van welke rekening die nu bedoelt....

Het enige wat ik me kan bedenken is als kleren zijn stukgegaan.... Maar wat kost een kinderbroek nu....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_129893739
quote:
pabo studenten
:')
pi_129893753
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een docent moet imho wel de ouders even inlichten dat het kind gevallen is en nog wat pijn aan geeft. Dan kunnen de ouders besluiten of ze nog langs de dokter moeten of het even aanzien.
Zolang daar niks over gezegd wordt door TS moeten we daar over speculeren :P Dan ga ik er liever van uit dat er wel iets over gezegd is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_129893757
quote:
Ben je onverzekerd ofzo? Huilebalk.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:07:09 #55
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_129893763
quote:
Nog een keer:

• De diagnose van de mensen was fout, en dat is niet verwijtbaar want het is hun vak niet. Het overkomt ook ouders dat ze een verkeerde diagnose stellen.
• Waarom blijf jij maar hameren op opzet ? De school kan stellen dat het een normaal ongeluk was, en dus niet verwijtbaar.
• Wat is nu eigenlijk het probleem met de zorgverzekering ? Waar zitten de kosten die jij maakt die niet door jouw eigen zorgverzekering gedekt zouden zijn ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_129893771
quote:

[..]

[..]

Hoezo letten ze niet goed genoeg op?
Dat zegt TS, maar dat vind ik nogal een statement. Zoals ik het ook een rare opmerking vind dat TS suggereert dat school zou insinueren dat er opzet in het spel is.

Kinderen spelen, rennen, klimmen, doen rare dingen, en kunnen dan vallen. Kinderen vallen zo vreselijk vaak, van hoge dingen, gewoon struikelen, botsen tegen iets op. En meestal is er dan niets aan de hand. Niets ernstigers dan een schaafwondje of een beetje pijn. En een enkele keer is er iets meer aan de hand. Niet te diagnosticeren door docenten. Vaak niet eens door huisartsen die voor een foto doorsturen.

Niemand valt hier iets te verwijten en ik vind het echt raar en vergezocht om wel te zoeken naar een verwijt richting school.

Trouwens, wanneer heeft dit plaatsgevonden, TS?
pi_129893773
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

lijkt me niet, of ga je met elke kind dat "au" heeft direct naar de dokter?... drukke dag heb je dan.
No Guts, No Glory
pi_129893787
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:06 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ben je onverzekerd ofzo? Huilebalk.
Niet verzekerd uit religieuze doeleinden? Dan heb je toch nog je kerk?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_129893797
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:04 schreef bijdehand het volgende:

Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."

Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
pi_129893798
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet verzekerd uit religieuze doeleinden? Dan heb je toch nog je kerk?
dat is strafbaar in nederland :)
No Guts, No Glory
pi_129893804
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef nuget het volgende:

[..]

lijkt me niet, of ga je met elke kind dat "au" heeft direct naar de dokter?... drukke dag heb je dan.
Op het moment dat een kind van een klimrek afkuukelt mag je wel iets beter te werk gaan. Uiteindelijk heeft het kind zelfs een gebroken kind er aan overgehouden.
pi_129893805
Misschien komt het door de manier waarop je het brengt TS, maar ik krijg een heel vervelend en betweterig gevoel bij dit verhaal. Misschien zou je de negatieve energie die je hier nu insteekt kunnen gebruiken om een goed en volwassen gesprek aan te gaan met de school met de open vraag hoe dit gebeurd is en of jullie samen kunnen bedenken hoe je dit kunt voorkomen in de toekomst. Door volledig in de aanval te gaan richting school terwijl je zelf gewoon verzekerd bent (mag ik aannemen) zorg je er dadelijk ook nog voor dat je kind er last van gaat krijgen. Lijkt me niet de bedoeling.
pi_129893808
quote:

[..]

Zoals ik het lees kwam de au pas later, die leraren hebben toch niet de rest van de dag met een krijsend kind in de klas gezeten?
pi_129893812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef nuget het volgende:

[..]

dat is strafbaar in nederland :)
Nee hoor, of het is pas veranderd.

Je kan een "verplichte verzekering" weigeren ivm een geloofovertuiging, zoals je alles in NL kan weigeren ivm geloofsovertuigingen.
pi_129893823
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als dat toch is wat het kind aangeeft, lijkt me dat prima. Als het kind opgehaald wordt, dient verteld te worden wat er is gebeurd en kunnen de ouders, indien nodig, als nog naar de huisarts.
pi_129893841
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet verzekerd uit religieuze doeleinden?
Mensen die niet verzekerd zijn vanwege religie verdienen het gewoon om te vallen en een poot te breken.
pi_129893854
TS, wanneer is dit gebeurd?
pi_129893856
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan een "verplichte verzekering" weigeren ivm een geloofovertuiging, zoals je alles in NL kan weigeren ivm geloofsovertuigingen.
je moet dan zelf alles betalen of het word ingehouden :) (sorry)

http://www.rijksoverheid.(...)zorgverzekering.html
No Guts, No Glory
pi_129893858
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."

Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
Nou, ik heb ook een EHBO cursus gehad, en je leert daar niet om een gebroken arm/been te constateren. Dat kan je alleen als het bot er ook echt uitsteekt :') En nee, ze hebben niks nagelaten. Kinderen kunnen overdrijven, en als er niks aan de hand lijkt te zijn ga je ook echt geen ambulance bellen. Dat zou geen enkele weldenkende ouder doen, en school hoeft dat ook niet te doen. En dan nog, wat wil je? Er is geen rekening, dus wat wil je verhalen? _O-
pi_129893866
quote:

Nou, dat idd! Straks wordt het nog verplicht om op elk kinderdagverblijf en school een arts in dienst te hebben _O- Lekkere dure wereld gaan we heen dan.
pi_129893867
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Mensen die niet verzekerd zijn vanwege religie verdienen het gewoon om te vallen en een poot te breken.
Alleen jammer dat de kinderen er niet voor kunnen kiezen en ook de dupe zijn. Vreemde opmerking.
pi_129893869
quote:

[..]

Maar wat is nu precies de schade?
pi_129893872
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Een kind kan er toch niks aan doen dat hun ouders maar 1 hersencel hebben?
pi_129893891
Voor zulke dingen hebben we dus zorgverzekeringen. Je kunt jezelf veel werk bezorgen en proberen om de school aansprakelijk te stellen, maar je schiet er niets mee op. Het is gewoon iets wat kan gebeuren als kinderen op een klimrek spelen.
pi_129893894
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar wat is nu precies de schade?
TS is boos omdat het oogappeltje auw heeft en iemand moet daarvoor boeten. Pech of toeval is bij voorbaat uitgesloten, er is altijd een verantwoordelijke.
pi_129893902
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef nuget het volgende:

[..]

je moet dan zelf alles betalen of het word ingehouden :) (sorry)

http://www.rijksoverheid.(...)zorgverzekering.html
http://www.rijksoverheid.(...)g-af-te-sluiten.html
Sorry....

quote:
Uitzonderingen verzekeringsplicht

Voor 2 groepen mensen geldt een uitzondering op de verzekeringsplicht:

mensen met gemoedsbezwaren tegen een zorgverzekering;
militairen in actieve dienst.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:12:28 #77
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_129893904
Er zijn al zat mensen die hebben gevraagd hoe het komt dat jij zelf de rekeningen zou moeten betalen, terwijl normaliter in Nederland de rekening door de verzekering wordt betaald, leg dat eens uit?
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_129893910
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn in de keus van je ouders :{

En kinderen breken al eeuwen overal en nergens een armpje of beentje. Thuis, op school, in de speeltuin van de gemeente etc.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:13:17 #79
8252 mvdejong
pi_129893917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:12 schreef KELDER het volgende:
Er zijn al zat mensen die hebben gevraagd hoe het komt dat jij zelf de rekeningen zou moeten betalen, terwijl normaliter in Nederland de rekening door de verzekering wordt betaald, leg dat eens uit?
Ik begin in toenemende mate te vermoeden dat TS een Amerikaanse-stijl schadevergoeding uit de ellende van haar kind wil gaan slepen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_129893921
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Da's waar. Maar die rekening wordt heus wel betaald hoor, door iemand. Verzekerd of niet verzekerd.
pi_129893922
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:12 schreef Wokkel het volgende:

TS is boos omdat het oogappeltje auw heeft en iemand moet daarvoor boeten. Pech of toeval is bij voorbaat uitgesloten, er is altijd een verantwoordelijke.
Ik word altijd zo moe van mensen die altijd een schuldige aan willen wijzen. Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn: pech.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:13:33 #82
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_129893924
Ben je al langer ontevreden over de school ts?
pi_129893929
Ook al gebeurt dat al door de eeuwen heen, het is natuurlijk wel heel sneu voor het kind. Volgens mij hoeven we het feit dat het kind iets gebroken heeft niet te bagatelliseren. Ik kan me dat gevoel van TS ook echt wel voorstellen. Alleen de manier van omgaan nu slaat m.i. nergens op.
pi_129893931
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef mvdejong het volgende:

Ik begin in toenemende mate te vermoeden dat TS een Amerikaanse-stijl schadevergoeding uit de ellende van haar kind wil gaan slepen.
Dat werkt godzijdank al helemaal niet in Nederland en laten we dat ook vooral zo houden.
pi_129893937
quote:

[..]

Een ambulance voor een gebroken pols :D :')
pi_129893949
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Da's waar. Maar die rekening wordt heus wel betaald hoor, door iemand. Verzekerd of niet verzekerd.
Niet als je niet verzekerd bent... dan moet je het zelf of de ouder het betalen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:14 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Een ambulance voor een gebroken pols :D :')
Toen ik mijn arm brak toen ik 6 zeg, kwam er ook een ambulance... is helemaal niet zo gek.
pi_129893962
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ook al gebeurt dat al door de eeuwen heen, het is natuurlijk wel heel sneu voor het kind. Volgens mij hoeven we het feit dat het kind iets gebroken heeft niet te bagatelliseren. Ik kan me dat gevoel van TS ook echt wel voorstellen. Alleen de manier van omgaan nu slaat m.i. nergens op.
Dit topic gaat ook niet over het kind of dat een gebroken armpje nonsens is. Heel vervelend idd, maar laten we er geen drama van maken zeg.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:15:26 #88
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_129893963
quote:
Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft
Uit de OP:

quote:
in eerste instantie lijkt er niets aan de hand
quote:
Thuis en later op de avond gilt het kind van de pijn
Probeer je nou gewoon een paar centen van die school los te peuteren, waardoor ik straks meer schoolgeld voor mijn kind moet gaan betalen :')
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:15:58 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129893979
Is TS de vader of is aan TS juridisch advies gevraagd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_129893990
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Beiden lijken me een probleem....
pi_129893992
Echt de wereld op zijn kop, om de school de rekening voor zo iets toe te willen schuiven.

Uiteindelijk gaan de kinderen het slachtoffer worden van dit soort ideeën. Want er zal geen klimrek, geen zandbak, geen enkel speeltoestel meer op het schoolplein geplaatst worden. Want ja, er zal maar eens een kind zich bezeren.

Kinderen vallen. Dat is heel normaal. Soms gaat het vallen niet goed, dan breekt het kind spijtig genoeg iets.

Maar laten we alsjeblieft kinderen laten spelen.
pi_129893998
quote:
Het laatste en vandaar ook mijn vraag hier. :s)

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 11:16:52 ]
pi_129893999
Walgelijk om dit op de school proberen af te schuiven

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 11:16:47 ]
pi_129894001
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit topic gaat ook niet over het kind of dat een gebroken armpje nonsens is. Heel vervelend idd, maar laten we er geen drama van maken zeg.
Doe ik dat? Volgens mij niet hoor. Alleen ik bedoel te zeggen dat we het verder niet over de blessure van het kind hoeven te hebben volgens mij, ik zag wat reacties die m.i. een beetje flauw zijn.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:16:57 #95
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129894013
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
Het laatste wat? Leer quoten. :')

Edit: ah het is je gelukt...
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129894026
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet als je niet verzekerd bent... dan moet je het zelf of de ouder het betalen.

[..]

Toen ik mijn arm brak toen ik 6 zeg, kwam er ook een ambulance... is helemaal niet zo gek.
Vind ik wel, je kan gewoon zelf met de auto naar de eerste hulp toch, die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt me :')
pi_129894031
quote:

Maar leg nou eens uit welke rekening, want ik zie maar geen antwoord op die vraag. Er IS geen rekening.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:18:16 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129894051
quote:

[..]

Welke rekening zou de school dan moeten vergoeden? En gaat het dan niet eigenlijk om genoegdoening omdat de ouders verontwaardigd zijn?
pi_129894067
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Vind ik wel, je kan gewoon zelf met de auto naar de eerste hulp toch, die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt me :')
Hangt van de breuk af... Als je bv een openbot breuk hebt dan is het belangrijk om de arm stil te houden.... om verdere schade te voorkomen. Probeer dat maar eens bij een kind in een auto.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:19:04 #100
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129894078
quote:
quote:

[..]

Aan deze TS juridisch advies vragen. :')_!
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:19:13 #101
8252 mvdejong
pi_129894084
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Als het duidelijk is dat er een breuk is, dan is een ambulance niet overdreven, omdat die eventueel de zaak kunnen stabiliseren met een tijdelijk (opblaas-)spalk. Zeker als het geen nette breuk is (scherpe uitstekende botdelen) kan dat verdere schade beperken.
pi_129894086
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar leg nou eens uit welke rekening, want ik zie maar geen antwoord op die vraag. Er IS geen rekening.
De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis. Dus ga ik in eerste instantie uit van haar eerlijkheid qua verhaal.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 11:20:11 ]
pi_129894090
als ik voor alle opgelopen "schade" op school vroeger een rekening kon indienen was ik miljonair geweest...
No Guts, No Glory
pi_129894095
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit dus.

Zucht........
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:19:57 #105
8252 mvdejong
pi_129894101
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef Iwanius het volgende:
De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis.
En die stuurt de moeder dan door naar haar zorgverzekeraar. Klaar.
pi_129894107
quote:

De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis.
En mocht dat zo zijn dan stuurt moederlief de rekening gewoon weer door naar de zorgverzekering.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:20:07 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129894108
quote:

[..]

En die wordt dan toch vergoed door de basisverzekering?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:20:09 #108
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_129894110
quote:

[..]

Dan wacht je toch even lekker af of de verzekering betaalt toch?
pi_129894114
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hangt van de breuk af... Als je bv een openbot breuk hebt dan is het belangrijk om de arm stil te houden.... om verdere schade te voorkomen. Probeer dat maar eens bij een kind in een auto.
Tsja ik dacht even aan dit geval (niks aan de hand leek het) en mijn eigen ervaring. Maar klopt wat je zegt, ligt er natuurlijk aan :)
pi_129894115
quote:

[..]

Als ze die al krijgt stuurt ze hem naar haar zorgverzekeraar die het vervolgens betaalt.

Jezus, 't is zo makkelijk......
pi_129894119
Echt té irritant, zo'n TS die op geen enkel (tegen)argument in gaat :')
pi_129894120
En even wat echte jurisprudentie:

(van de site van Das) http://www.das.nl/juridis(...)k-op-het-schoolplein

quote:
Case: ongeluk op het schoolplein

Ongevallen op het schoolplein. U staat er waarschijnlijk niet elke dag bij stil, maar een ongeluk zit vaak in een klein hoekje. Dat ondervinden ook de ouders van een meisje dat ten val komt op het schoolplein.

Geen toezicht
Het meisje staat onderaan de glijbaan op het schoolplein wanneer een naar beneden glijdend kind tegen haar aan botst. Door de botsing valt het meisje met haar gezicht op de glijbaan. Een paar beschadigde tanden zijn het gevolg. De ouders van het meisje stellen de school aansprakelijk. Op het moment van de valpartij hield niemand toezicht bij de glijbaan. Dat vinden de ouders een kwalijke zaak. Zij vinden dat de basisschool toezicht had moeten houden om de kinderen te kunnen waarschuwen of om in te kunnen grijpen. Helemaal gezien de slechte weersomstandigheden van die dag: het vroor en het was spekglad.

Hoe denkt de rechter hierover?

Zorgplicht van de school
De rechter geeft aan dat een basisschool een bijzondere zorgplicht heeft ten aanzien van de gezondheid en veiligheid van de kinderen. De kinderen zijn namelijk aan de zorg van de school toevertrouwd. Maar de zorgplicht van de school kent ook grenzen. Een school hoeft niet op zo’n manier toezicht te houden dat zij elke onregelmatigheid op het schoolplein moet opmerken.

Het oordeel van de rechter
De vraag of de school haar zorgplicht niet goed heeft uitgevoerd, door geen toezicht te houden bij de glijbaan, beantwoordt de rechter dan ook ontkennend. Een glijbaan komt vaak voor op een schoolplein. Het is een speeltoestel waarvan kinderen vaak wel weten hoe ze het moeten gebruiken. De rechter gaat dan ook niet mee in het standpunt van de ouders dat een glijbaan gevaarzettend is, oftewel een gevaarlijke situatie kan veroorzaken. Als dat zo zou zijn, dan zouden er geen glijbanen op een schoolplein staan. Een school hoeft in het algemeen niet specifiek toezicht te houden bij de aanwezige glijbaan.

De ouders van het meisje hebben in ieder geval geen feiten naar voren gebracht waardoor specifiek toezicht in dit geval wel was vereist. Ook het slechte weer is hier niet van belang. De rechter ziet niet in waarom de school tijdens het slechte weer wél toezicht had moeten houden bij de glijbaan. Weer of geen weer, het ongeval werd niet veroorzaakt door de weersomstandigheden: het meisje kwam immers ten val door een naar beneden glijdend kind.

Bron: Uitspraak van 9 februari 2011 Rechtbank Zwolle, LJN: BP8547

[ Bericht 2% gewijzigd door zwarteweduwe op 10-08-2013 12:10:38 ]
pi_129894124
100x dezelfde reacties ook. :P
pi_129894125
Twee scenario's

1. Hij probeert centen uit deze situatie te trekken en in eigen zak te steken.

2. Hij heeft geen verzekering.
pi_129894144
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Als het duidelijk is dat er een breuk is, dan is een ambulance niet overdreven, omdat die eventueel de zaak kunnen stabiliseren met een tijdelijk (opblaas-)spalk. Zeker als het geen nette breuk is (scherpe uitstekende botdelen) kan dat verdere schade beperken.
Zie vorige post :P
pi_129894147
quote:

[..]

De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis. Dus ga ik in eerste instantie uit van haar eerlijkheid qua verhaal.
Ah hier gaat het dus om... ene moeder die in haar broek schijt van angst voor een rekening, terwijl ieder weldenkend mens in NL weet dat zorgkosten vergoed worden voor kinderen,tenzij gemoedsbezwaard, was dat hier zo? Zo ja, dan heb je pech.
pi_129894152
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:20 schreef zwarteweduwe het volgende:
En even wat echte jurisprudentie:

(van de site van Das)

Mooi voorbeeld ^O^ En een juridisch onderbouwd antwoord voor TS.
pi_129894157
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ah hier gaat het dus om... ene moeder die in haar broek schijt van angst voor een rekening, terwijl ieder weldenkend mens in NL weet dat zorgkosten vergoed worden voor kinderen,tenzijgemoedsbezwaard, was dat hier zo? Zo ja, dan heb je pech.
Een moeder? Volgens mij is het toch echt TS zelf die in zijn broek schijt.
pi_129894176
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:22 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

Dat is wel vaak het geval van topics waar het gaat om 'advies voor iemand anders' 8-)
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:22:46 #120
346939 Janneke141
pi_129894178
quote:

[..]

Als die in het echte leven even goed naar anderen luistert als in dit topic dan kan ik wel begrijpen waarom dat is.
pi_129894193
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als die in het echte leven even goed naar anderen luistert als in dit topic dan kan ik wel begrijpen waarom dat is.
Zeg dat wel :')
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:23:39 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129894196
quote:

[..]

Hem is om advies gevraagd, hebben we vastgesteld. TS heeft meer van dit soort topics gehad.
pi_129894200
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is wel vaak het geval van topics waar het gaat om 'advies voor iemand anders' 8-)
Precies mijn gedachte toen ineens een moeder uit het niets opdook bij een balie :')
pi_129894212
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld ^O^ En een juridisch onderbouwd antwoord voor TS.
Mooi, topic kan dus dicht....
En gauw een verzekering afsluiten, die dingen zijn toch gratis voor kinderen.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:24:29 #125
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_129894219
quote:

[..]

Ts zegt ergens dat het niet om zijn kind gaat maar om die van iemand anders.
pi_129894222
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hem is om advies gevraagd, hebben we vastgesteld. TS heeft meer van dit soort topics gehad.
Oh, ik dacht dat hij de pa was :D
pi_129894240
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:24 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat hij de pa was :D
TS heeft de leeftijd dat hij de opa kan zijn....
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:25:47 #128
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_129894248
Die conclusie dat er sprake is van opzet slaat ook helemaal nergens op. TS is volgens mij mentaal niet helemaal in orde.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_129894257
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:

Een man kan zijn hele leven kinderen maken 8-)
pi_129894330
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:

Precies kan zijn....

Noem mij zelf ook vaak "opa"maar ben het volgens mijn vriendin en anderen nog niet. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 11:29:36 ]
pi_129894400
quote:

school is alsnog verantwoordelijk voor zo een kind.
Verder kan je er niet vanuit gaan dat een klein kind rekening met eigen risico gaat houden.

school moet dus betalen

-edit

en fouten komen altijd voor, maar gelukkig zijn er altijd BHV'ers aanwezig die iets meer vanaf weten.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:34:16 #132
8252 mvdejong
pi_129894439
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:32 schreef Spaghetti_vreter het volgende:

[..]

school is alsnog verantwoordelijk voor zo een kind.
Zoals al in aangehaalde jurisprudentie blijkt : als er op zich niets mis is met de inrichting van de speelplek is de school niet noodzakelijkerwijs verantwoordelijk voor iets wat een gewoon ongeluk is.
quote:
Verder kan je er niet vanuit gaan dat een klein kind rekening met eigen risico gaat houden.

school moet dus betalen
Wat moet de school betalen ?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:36:13 #133
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129894483
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik word altijd zo moe van mensen die altijd een schuldige aan willen wijzen. Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn: pech.
Er is hier maar één schuldige en dat is het kind zelf, de blaag is immers zelf in het klimrek geklommen :P
pi_129894486
quote:

[..]

Ja, dat kan en die kan ze dan doorsturen naar de verzekering.

einde drama.
pi_129894499
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
. Dat is ervoor om te zorgen dat er geen drempel is om met je zieke kind naar de dokter te gaan.
daarom zit janenalleman in de wachtkamer met hun koters voor een schaafplekje :') :r
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:38:53 #136
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129894532
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Uiteindelijk heeft het kind zelfs een gebroken kind er aan overgehouden.
Dat kind heeft ook alweer een kind? Ik wil niet weten wat hier is gebeurd. :X
pi_129894542
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat kind heeft ook alweer een kind? Ik wil niet weten wat hier is gebeurd. :X
Héél hard gevallen....Zelfs háár kind is gebroken :'(
pi_129894545
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:34 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Zoals al in aangehaalde jurisprudentie blijkt : als er op zich niets mis is met de inrichting van de speelplek is de school niet noodzakelijkerwijs verantwoordelijk voor iets wat een gewoon ongeluk is.

[..]

Wat moet de school betalen ?
De pakketjes van Sinterklaas dit jaar..

het enige wat ik weet is dat onze basisschool docenten altijd vertelde dat we bijv niet zonder toezicht van gym-school mochten fietsen omdat dat onder school uren viel en hun verantwoordelijk waren.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:50:22 #139
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_129894725
quote:
daarmee suggererend dat er sprake is van opzet?
Nee. Wat is dat nou weer voor een stupide, overdreven defensieve conclusie? :') Ze willen daarmee zeggen dat aangezien er daar niet regelmatig kinderen hun arm breken, het is zelfs de eerste keer, het simpelweg een ongeluk is en zij dus niet aansprakelijk zijn.

quote:
men schijnbaar niet voldoende oplette, en men op school gefaald heeft de kwestie grondiger te onderzoeken in eerste instantie (diagnose) en er zich met een jantje-van-leiden geprobeerd heeft vanaf te maken.
Ga vooral door met piepen over hoe gemeen de school jouw kind beschuldigt terwijl jij de enige bent die uitgebreid en op de meeste walgelijke manier aan het beschuldigen is geslagen.

TS, je bent een debiel, het type ouder gehaat door iedereen werkzaam in het onderwijs. Gefeliciteerd. *braak*
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:51:27 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129894742
Hij is niet de ouder. Lees nou eerst eens.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:52:07 #141
8252 mvdejong
pi_129894757
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Hij beweert niet de ouder te zijn. Meerdere van de posters trekken dat in twijfel.
pi_129894765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:52 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Hij beweert niet de ouder te zijn. Meerdere van de posters trekken dat in twijfel.
TS heeft geen kinderen.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:53:47 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129894791
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:52 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Het klopt met zijn postgeschiedenis.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:54:28 #144
351921 CruellaDeVil
pi_129894809
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Dat doet zo goed als niets af aan mijn post.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:55:29 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129894830
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:54 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Dat doet zo goed als niets af aan mijn post.
Je was al een beetje spuit 11.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:56:22 #146
351921 CruellaDeVil
pi_129894848
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

TS heeft geen kinderen.
Opdat dit nog heel lang het geval mag blijven.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:58:22 #147
351921 CruellaDeVil
pi_129894884
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je was al een beetje spuit 11.
Vertel. Wie en wat en zou dat dus over mij moeten zeggen? :')
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:59:04 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129894899
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:58 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Vertel. Wie en wat en zou dat dus over mij moeten zeggen? :')
Het topic gaat niet over jou.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:02:43 #149
351921 CruellaDeVil
pi_129894968
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het topic gaat niet over jou.
Begin dan niet over mij. :')
pi_129895158
Cat Fight
pi_129895453
Nog ff commentaar van een bhv'er.

Bij kinderen is het heel moeilijk in te schatten of er echt iets is. Over het algemeen bellen wij bij twijfel ouders op. Maar het gebeurt regelmatig dat het later toch 'ernstiger' is dan in eerste instantie blijkt. Maar dat gebeurt je thuis ook..
Ik vind het onzin om meteen de school de schuld te geven. Zoiets kan ook na schooltijd gebeuren. We leven niet in de VS!

Trouwens over die rekening... (Normaal gesproken worden ziekenhuisrekeningen meteen doorgestuurd naar je zorgverzekering) wordt gewoon betaald door je verzekering. Daarvoor betaal je maandelijks. Mocht er iets toch niet worden betaald loop je met weigering van de zorgverzekering en rekening bij de directeur van de school langs! Ook zij zijn echt goed verzekerd! Ik kan me niet voorstellen dat ze dan niet helpen!
Tenzij je natuurlijk aankomt met de gegeten Marsen in het ziekenhuis en de paardrijlessen die ze moet missen!

Nou ben hier wel weer serieus genoeg op ingegaan, ik kan zo boos worden op ouders die alles aangrijpen om scholen en leerkrachten "dwars" te zitten!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:47:39 #152
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129895909
Iets zegt mij dat we langzaam afglijden naar het niveau van de VS. Verantwoording afschuiven. Steeds vaker hoor je dit soort nonsens.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129897312
Ik denk dat je bij natigheid van de school (over de initiele diagnose, niet het ongeval zelf) ook moet kijken naar de aard van de breuk. Als dit zo'n breuk is waarbij het gebroken bot door het vel naar buiten komt of wanneer de arm compleet uit gekankt en in een onnatuurlijke hoouding staat, ja dan kan je misschien spreken van nalatigheid van de docent(e) want dan had er direct verdere actie ondernomen moeten worden.

Wanneer het echter een breuk is die alleen met een rontgen foto te zien is, tja, dan kan je ook niet verwachten dat een basisschool docent met een simpele ehbo of bhv cursus dit opmerkt er zal namelijk extern op misschien wat schaafplekken na geen buitengewone verwondingen te zien zijn en pijn alleen is niet direct een reden om naar het ziekenhuis te gaan want dan moet je op de gemiddelde basisschool een paar keer per dag een trip naar het ziekenhuis maken. (al was misschien een telefoontje naar de ouders wel netjes geweest, maar dat is een ander verhaal).

Verder natuurlijk gewoon de rekening naar de zorgverzekering sturen wanneer dit al niet direct door het ziekenhuis gedaan wordt. Deze zal gewoon betalen en dan is de zaak afgedaan.
pi_129897819
quote:

[..]

Wat ben jij een naar mannetje. Je komt op mij over als iemand die geld wil verdienen uit het leed van een kind. En ga eerst maar eens na wat EHBO is voordat je om je heen gaat schoppen.

Daarnaast, kinderen gillen al als ze geen snoepje krijgen, laat staan als ze ze vallen en bijvoorbeeld bloed zien. Maar dat weet jij als uberouder natuurlijk wel.

quote:

[..]

Dus je hebt uit derde hand iets gehoord en nu ga je op fok een topic beginnen?? Het is niet eens jouw kind merk ik nu, dat maakt je topic nog erger.
pi_129897841
Elke school heeft wel een plicht om fatsoenlijk over het welzijn van een kind te waken, een bezoekje aan de dokter adviseren aan de ouders is het minste...voor elke verstuikte enkel een ambulance is iets anders. Wij worden gewoon door school gebeld als kindlief van de schommel is gevallen en gehecht moet worden.... de gang naar de dokter mag je zelf maken.
pi_129898287
Okee het is natuurlijk een beetje sneu dat ze de gebroken arm gemist hebben op school. Maar goed, soms is dat gewoon moeilijk in te schatten - heb zelf eens ruim een maand met een gebroken pols gelopen tot ik zoiets had van 'goh is wel raar dat ik na een maand nog niets kan optillen, laat ik eens naar het ziekenhuis gaan'. Dus dat kan gebeuren.

Verder heb ik echt nog nooit gehoord dat de school de ziekenhuisrekening betaald van een kind. Mn broertje is ook wel eens onder schooltijd gemept door een ander kind met een schep, flinke jaap in zn hoofd. Naar het ziekenhuis, hechtingen hele rataplan. Dat werd gewoon door de zorgverzekering van mn ouders betaald.

Oh trouwens...even voor de komende paar jaar: het komt hoogstwaarschijnlijk voor dat je kind nog wel een paar keer valt, misschien wat breekt, af en toe bloedt enzo, dus dan kan je je er alvast geestelijk op voorbereiden :')
pi_129898328
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op iedere school of KDV dient een persoon met EHBO, BHV oid aanwezig te zijn. Dat zijn diegene die zijn aangesteld door de school als er iets fout gaat. Zij dienen dus hun verantwoording te nemen en bij gerede twijfel het kind meteen te begeleiden naar de juiste hulpverleners. Dat is ze volgens mij bij hun jaarlijks herhaalde cursus toch wel te horen gegeven lijkt me?

Doen ze dat niet verzaken ze hun plicht en zijn ze als vertegenwoordiger van de school en hulpverlener, en zijn ze ( de school ) gewoon aansprakelijk te stellen, al is het maar voor nalatigheid na een ongeval.

Een leraar kan geen diagnose stellen, een ouder ook niet. een arts wel, dus bij twijfel dient men een arts te raadplegen, en niet de andere kant op te kijken wat hier imo is gebeurt.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:26:45 #158
346939 Janneke141
pi_129898614
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:17 schreef Shaggy8675 het volgende:
gewoon aansprakelijk te stellen,
Voor welke schade?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:29:52 #159
14320 TR08
pi_129898717
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor welke schade?
Is mijn gedachte ook. Ook als de school na de val adequater gereageerd had was de arm nog steeds gebroken geweest.

De klacht van TS is eigenlijk alleen over het afhandelen van dingen na de val. Dat het kind gevallen is is de school niet direct aan te rekenen.
pi_129898735
Maakt niet uit, er hoeft geen geld tegenover te staan, noemt het vertrouwensschade, maar een school dient zich wel te verantwoorden als het gaat om de veiligheid van hun leerlingen en de afhandeling daaromtrent. Als zij hun nalatigheid erkennen/toegeven kun je misschien bewerkstelligen dat een volgend geval beter word afgehandeld dan nu het geval was, en kinderen niet onnodig pijn hoeven te lijden.
pi_129898779
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:29 schreef TR08 het volgende:

De klacht van TS is eigenlijk alleen over het afhandelen van dingen na de val. Dat het kind gevallen is is de school niet direct aan te rekenen.
Nee, maar de afhandeling qua hulpverlening wel degelijk, en de afwijzende houding daarna ook zeer zeker. Een school heeft namelijk wel degelijk wat verantwoordingen tov kinderen en ouders.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:33:17 #162
14320 TR08
pi_129898812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:32 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Nee, maar de afhandeling qua hulpverlening wel degelijk, en de afwijzende houding daarna ook zeer zeker. Een school heeft namelijk wel degelijk wat verantwoordingen tov kinderen en ouders.
En welke financieel afrekenbare schade is er nu precies voortgevloeid uit de "afhandeling qua hulpverlening"?
pi_129898919
Waarom moet er altijd financieel aftrekbare schade zijn? Je fout toegeven dat je niet in het beste van het kind hebt gehandeld, verantwoording nemen noem je dat, kan al genoegdoening genoeg zijn.

Een school die eigenlijk de handen van een voorval aftrekt onder het mom "tis niet onze schuld" is 1 ding, vervolgens niet de zorg geven die het kind nodig heeft is ze wel degelijk aan te rekenen, ook al hangt daar geen financieel plaatje aan.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:53:08 #164
14320 TR08
pi_129899331
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:37 schreef Shaggy8675 het volgende:
Waarom moet er altijd financieel aftrekbare schade zijn? Je fout toegeven dat je niet in het beste van het kind hebt gehandeld, verantwoording nemen noem je dat, kan al genoegdoening genoeg zijn.
-knip-
Is mijn gedachte ook hoor, ik refereer er alleen naar omdat TS dit topic opent op zoek naar financiele compensatie.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:01:58 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129899596
Als je denkt dat het niet dommer kan, overtreft Iwanius zichzelf weer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129899664
Ik zou niet te snel richting school wijzen alleen op basis van wat ts post. Dat school zo reageert is een interpretatie van ts, ik betwijfel of dat werkelijk zo is.

bovendien is een breuk soms erg moeilijk vast te stellen. Zoontje van mijn collega heeft twee dagen met een gebroken polsje rondgelopen. Hij leek niet echt pijn te hebben, huilde niet, maar gebruikte die hand niet. Hij was gevallen twee dagen eerder, dus voor de zekerheid naar de huisarts. Doorverwijzing naar ziekenhuis, voor foto en toen bleek het gebroken.
pi_129899695
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:53 schreef TR08 het volgende:

[..]

Is mijn gedachte ook hoor, ik refereer er alleen naar omdat TS dit topic opent op zoek naar financiele compensatie.
Die hoef hij niet te zoeken omdat hij geen financiële schade heeft geleden. Ja, je zou het benzinegeld naar de huisarts en het ziekenhuis kunnen proberen te verhalen op de school, maar of dat zoden aan de dijk zet ;)
Daarvoor zijn kinderen verzekerd.
pi_129899743
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:47 schreef Cherna het volgende:
Iets zegt mij dat we langzaam afglijden naar het niveau van de VS. Verantwoording afschuiven. Steeds vaker hoor je dit soort nonsens.
Waar nog meer dan?
pi_129899892
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Een ambulance voor een geïsoleerde fractuur aan de onderarm is bijna altijd overdreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 10-08-2013 15:22:17 ]
pi_129900218
Ik heb echt een hekel aan mensen die altijd alles maar iemand anders zijn schuld vinden. Kinderen vallen en breken soms dingen gebeurd al heel lang.

Alle kinderen in rubbertegel kamers opsluiten dan maar?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:10:08 #171
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129901480
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar nog meer dan?
Je moest eens weten hoeveel vergoedingen er gevraagd worden waarbij mensen zelf schuld zijn. En hoeveel ouders verhaal gaan halen bij leraren ivm met strafwerk etc. Alles ligt aan anderen maar niemand die nog naar zijn eigen handelen kijkt. En dan maar via schadevergoedingen iets proberen te verhalen.

En sinds heugenis vallen kinderen uit bomen, vallen met de fiets, bekogelen elkander met stenen waarbij er zo nu en dan jankend iemand naar huis liep met een gat in zijn hoofd. etc. Vallen en opstaan noem ik dat. En normaal zou een kind zelf wel aangeven dat het zo een pijn heeft niet verder op school te kunnen blijven en naar huis toe gaat waarna de ouders de zaak zelf oppakken. En als het zo ernstig is dan zal een school heus wel actie ondernemen(ambulance inschakelen). Althans zo is het altijd gegaan.

Maar goed, het lijkt er steeds meer op, dat de leerkrachten maar voor ouder moeten gaan spelen in deze moderne tijd. Ouders schijnen nog weinig aandacht te kunnen geven aan hun eigen kinderen anders dan er behoorlijke druk op leggen om te presteren. Carrière is belangrijker.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherna op 10-08-2013 16:27:21 ]
pi_129901889
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:01 schreef Copycat het volgende:
Als je denkt dat het niet dommer kan, overtreft Iwanius zichzelf weer.
Toch ook wel treffend dat de vader / moeder van het arme kind uitgerekend hém om juridisch advies vragen. Ik snap dat niet zo goed -O-
pi_129902350
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:26 schreef Queller het volgende:

[..]

Toch ook wel treffend dat de vader / moeder van het arme kind uitgerekend hém om juridisch advies vragen. Ik snap dat niet zo goed -O-
Tsja, waarom zou je naar de (gratis) rechtshulp gaan als je het ook aan een nitwit kan vragen?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:54:00 #174
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129904495
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:26 schreef Queller het volgende:

Ik denk eerder dat TS het weer eens verzint waar we bij staan. Denkend dat-ie nu toch een geweldige casus heeft bedacht ...
pi_129907020
Nou, volgens mij zijn we wel zo'n beetje klaar met dit topic.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:21:42 #176
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129907079
je bent niet serieus toch? :{
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:24:03 #177
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129907136
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:13 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Een ambulance voor een geïsoleerde fractuur aan de onderarm is bijna altijd overdreven.
dat, toen ik mijn armpje pijntje deed, kwam mijn tante (want ouders werken) mij op school ophalen om langs het ziekenhuis te brengen om na te kijken, dat labiele gepaniek tegenwoordig :')
pi_129914735
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat, toen ik mijn armpje pijntje deed, kwam mijn tante (want ouders werken) mij op school ophalen om langs het ziekenhuis te brengen om na te kijken, dat labiele gepaniek tegenwoordig :')
Tja......niet ieder kind is even belangrijk :+
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:56:27 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129916723
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:15 schreef klipper het volgende:

[..]

Tja......niet ieder kind is even belangrijk :+
Ik denk dat je daar fout zit, dat zijn ze namelijk wel, en dan krijg je dus mensen als ts met de illusie dat iedereen moet bidden voor zijn engeltje :')
pi_129921845
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja dááág, je kunt er met drie mensen naast staan en dan nog niet voorkomen dat een kind uit het klimrek valt.
Ik ga altijd onder het klimrek liggen als ik pleinwacht heb om vallende kinderen op te vangen :Y
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_129921949
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik ga altijd onder het klimrek liggen als ik pleinwacht heb om vallende kinderen op te vangen :Y
ik jaag ze gewoon weg bij het klimrek :+
pi_129922495
quote:

Een school die eigenlijk de handen van een voorval aftrekt onder het mom "tis niet onze schuld" is 1 ding, vervolgens niet de zorg geven die het kind nodig heeft is ze wel degelijk aan te rekenen, ook al hangt daar geen financieel plaatje aan.
Uit de OP:
en in eerste instantie lijkt er niks aan de hand.

En met een beetje pech is het kind altijd al kleinzierig en huilt het al als er een wimpertje verkeerd zit. Natuurlijk had de leerkracht na schooltijd melding moeten maken bij de ouders dat er een valpartijtje geweest is, maar in de OP staat niet of dat überhaubt wel of niet is gebeurd.
Tevens is in de OP de beschreven dat er aanspraak gemaakt moest worden op de verzekering van school. Dit heeft school afgewezen (terecht ivm zorgverzekering etc).
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_129922645
quote:

[..]

EHBO zit niet eens standaard in de lerarenopleiding :') dus als ik jou was zou ik minister Schippers Bussemaker aanklagen wegens nalatigheid :')
En je geeft zelf al aan dat het kind in eerste instantie helemaal niet gigantisch krijste want dat was pas 's avonds.
pi_129929525
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:26 schreef Kandijfijn het volgende:

Alle kinderen in rubbertegel kamers opsluiten dan maar?
Pas maar op misschien blijkt over een aantal jaar wel dat rubbertegels nadelig zijn voor kinderen, gaan ze daar weer over klagen ;)
pi_129939943
quote:
Voor de kenners het volgende:

Kind van 5 die valt tijdens schooltijd op het speelplein van zo een klimrek en in eerste instantie lijkt er niks aan de hand maar wordt er wel pijn geconstateerd op school en wordt de zaak in eerste instantie afgedaan van "ach..beetje pijn wanneer je valt hebben we allemaal wel eens."

[ afbeelding ]

Thuis en later op de avond gilt het kind van de pijn en wordt in het ziekenhuis geconstateerd dat de arm gebroken is. Hele arm in gips en eind goed zou je al zeggen. Niet dus want de rekening is daar en de school verweert zich dat "zij zoiets nooit eerder hadden op deze school"daarmee suggererend dat er sprake is van opzet? Hoe dan ook men weigert de rekening te betalen die hiermee gepaard is.

School blijft m.i. aansprakelijk daar het in schooltijd en zelfs onder toezicht heeft plaatsgevonden op het schoolplein, men schijnbaar niet voldoende oplette, en men op school gefaald heeft de kwestie grondiger te onderzoeken in eerste instantie (diagnose) en er zich met een jantje-van-leiden geprobeerd heeft vanaf te maken.
Dus op school alleen een beetje pijn en 's avonds heeft het een gebroken arm? Ik hoop dat de kinderbescherming is ingeschakeld?
pi_129968241
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:57 schreef hhornee het volgende:

[..]

Dus op school alleen een beetje pijn en 's avonds heeft het een gebroken arm? Ik hoop dat de kinderbescherming is ingeschakeld?
Dat is mijn gedachte ook. Die ouders hebben het kind gewoon zwaar mishandeld en proberen de schuld nu op de school te schuiven en grijpen die val van het klimrek aan als reden dat de poot gebroken is..

Ouderschapsdiploma, ik ben voor! En preventief castreren ook.
pi_129969316
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:57 schreef hhornee het volgende:

[..]

Gebeurt automatisch in het ziekenhuis; protocol komt vanzelf in werking bij en dergelijk verdacht verhaal. Een van de symptonen waar men extra alert op is, zijn ouders die anderen de schuld willen geven.

Sowieso is er iets mis met de opvoeding als een kind "zomaar" van een klimrek afvalt. Vaak is dat een roep om aandacht dat zo'n kind thuis niet krijgt, of een poging tot ontsnapping aan ergere dingen thuis.

Ik vind TS erg verdacht in ieder geval...
pi_129969709
TS :')
pi_129969746
quote:

Wie zegt dat de ouders het kind niet hebben mishandeld en daar de breuk vandaan komt? Ik zou als school zijnde de ouders aansprakelijk stellen en ze flink laten bloeden. Dat is de houding die ik verwacht.
pi_129972097
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:03 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Sowieso is er iets mis met de opvoeding als een kind "zomaar" van een klimrek afvalt. Vaak is dat een roep om aandacht dat zo'n kind thuis niet krijgt, of een poging tot ontsnapping aan ergere dingen thuis.

Wacht even hoor... wat?! :')
pi_129972223
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:03 schreef zatoichi het volgende:

[..]

:') _O-
pi_129972254
quote:

[..]

Het kind heeft gigantische pijn, en toch merken de ouders dat ook pas wanneer het kind savonds in bed ligt? Volgens dezelfde redenatie zijn dan ook de ouders nalatig, omdat ze dat kind niet meteen om kwart over 3 naar het ziekenhuis brachten.

Je lult zo enorm.
"Pools are perfect for holding water"
pi_129972420
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:40 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wacht even hoor... wat?! :')
PI
pi_129972456
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:50 schreef zatoichi het volgende:

[..]

PI
Oh daar kun je tegenwoordig ook niet meer van op aan. De helft heeft deze ingesteld op een standaard dingetje...
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:28:10 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129973592
TS is is overal op het forum druk aan het posten, maar dit topic laat hij angstvallig links liggen.
Typisch.
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:29:22 #196
346939 Janneke141
pi_129973627
Dat is in WGR redelijk standaard in topics waar de TS niet de antwoorden krijgt die hij graag wil horen.
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:28:41 #197
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_129975566
Een vriendin is zelf huisarts en heeft in eerste instantie een gebroken pols bij haar eigen dochtertje gemist nadat zij gevallen was _O-.

Denk dat ik de gemeente aansprakelijk ga stellen, mijn dochter is twee jaar terug van de fiets gevallen en brak toen haar arm. Als de sloot naast het fietspad niet zo diep was geweest, was ze nooit zover gevallen en had ze haar arm misschien niet gebroken :P.

OT: wat de rekening betreft, die gaat dus gewoon naar de zorgverzekeraar. Wij kregen enige maanden na de operaties (dochter moest twee keer geopereerd worden aan haar arm) wel een formulier van de zorgverzekeraar dat we in moesten vullen, om te kijken of er andere betrokkenen waren bij het ongeluk, zodat zij eventueel konden proberen hun schade bij een andere partij te verhalen.

Dus stel dat de ouders van het kind waar TS over spreekt zo'n brief krijgen, dan kunnen ze altijd nog aangeven dat ze vinden dat school partij is in deze gebeurtenis; dan bekijkt de zorgverzekeraar wel of ze het op school proberen te verhalen.
Fuck the EBU
pi_130010121
TS: Is het een goeie school voor 't kind?
Leert het kind er nog wat?
Zijn de leraren serieus aan het werk met de kinderen? Besteden ze naast taal en rekenen ook nog aandacht aan individuele gebruiksaanwijzingen, sociaal gedrag, wereldorientatie, kunsten, persoonlijke verzorging, technologie en verkeersveiligheid?
En dat alles voor een schamel inkomen?
Zijn dit de mensen die je bij een doodnormaal akkefietje met juridische poeha, grotebekheisa, wantrouwen en beschuldigingen tegemoet treedt?
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
pi_130026526
trololol zeker

Ik was als een kind van 6 a 7 jaar midden in de klas gevallen. Jufrouw vond mij wat een aansteller en werd naar huis gestuurd. S'avonds laat janken en naar het ziekenhuis, mijn arm was op 2 plekken gebroken.

Juf heeft spijt betuigd en is langs geweest. Alles was netjes verzekerd en mijn ouders hebben niks hoeven te betalen.

Ik snap jou niet helemaal waarom je geld wil zien van school ?
pi_130044636
Mijn kind viel onlangs hierachter in de speeltuin van een schommel. Hele schaafplek op de knie, maarja had ook zonaar gebroken kunnen zijn. Omstanders zagen het gebeuren maar hebben niets gedaan. Op wie kan ik deze schade het best verhalen??
pi_130045428
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 01:03 schreef JackLucifer het volgende:
Mijn kind viel onlangs hierachter in de speeltuin van een schommel. Hele schaafplek op de knie, maarja had ook zonaar gebroken kunnen zijn. Omstanders zagen het gebeuren maar hebben niets gedaan. Op wie kan ik deze schade het best verhalen??
De omstanders, dat lijkt me logisch!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_130045904
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 01:03 schreef JackLucifer het volgende:
Op de schommel natuurlijk :{w.
dag
pi_130046191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 01:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Op de schommel natuurlijk :{w.
Dan de gemeente die hebben de schommel willens en wetens geplaatst. Zij zijn dus altijd aansprakelijk.

OT. Er is geen schade (zorgverzekering betaald) dus zaak afgehandeld. Waarna de zorgverzekering maar moet bedenken of ze het op de verzekering van de school willen verhalen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130046280
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 02:14 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Dan de gemeente die hebben de schommel willens en wetens geplaatst. Zij zijn dus altijd aansprakelijk.

De gemeente legt ook wegen aan. Toch is de gebruiker vaak de schuldige. Dus eigenlijk de gebruiker van de schommel: het kind :Y.
dag
pi_130046452
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 02:22 schreef Peter het volgende:

[..]

De gemeente legt ook wegen aan. Toch is de gebruiker vaak de schuldige. Dus eigenlijk de gebruiker van de schommel: het kind :Y.
Ja uiteraard, maar voor sommige zal de gemeente ook dan wel aansprakelijk zijn..... We gaan ben ik bang richting de VS :( Hopelijk gaan onze rechtbanken daar niet in mee.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130048933
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan een zorgverzekerning weigeren maar je betaald dan wel maandelijks een bedrag om als spaarpot te dienen voor medische kosten. Deze wordt beheerd door het CVZ.

Daarnaast lijkt dit me ook een normaal ongeluk waarin de school niets te verwijten valt. Zelf ook wel eens een dag rondgelopen met een gebroken pols en dat terwijl mijn beide ouders nog redelijk medisch onderlegd zijn :-)
pi_130060299
Mijn moeder werkt in het basisonderwijs en van haar hoor ik af en toe de raarste verhalen over hoe ouders zich gedragen wanneer er problemen zijn met hun kind. Ouders die de juf klaagmails sturen als een kind straf heeft gekregen of zelfs maar bestraffend is toegesproken, waarbij ook nog wordt verwacht dat de docent excuses aanbiedt aan het gekwetste kind. En ook: gescheiden ouders die twee tienminutengesprekken willen (en verwachten) omdat ze niet met elkaar in één ruimte willen zijn om te horen hoe hun kind presteert :N
pi_130060715
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:11 schreef Rens_Wilders het volgende:
Mijn moeder werkt in het basisonderwijs en van haar hoor ik af en toe de raarste verhalen over hoe ouders zich gedragen wanneer er problemen zijn met hun kind. Ouders die de juf klaagmails sturen als een kind straf heeft gekregen of zelfs maar bestraffend is toegesproken, waarbij ook nog wordt verwacht dat de docent excuses aanbiedt aan het gekwetste kind. En ook: gescheiden ouders die twee tienminutengesprekken willen (en verwachten) omdat ze niet met elkaar in één ruimte willen zijn om te horen hoe hun kind presteert :N
Pff... Wat een idioten lopen er toch rond. Gebeurt het vaak dat er zulke mails gestuurd worden?
pi_130062645
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:21 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Pff... Wat een idioten lopen er toch rond. Gebeurt het vaak dat er zulke mails gestuurd worden?
Het verschilt natuurlijk per klas maar ze heeft elk jaar wel een paar van die probleemouders en ze zegt dat de laatste jaren wel erger wordt, ook door scheidingen.
pi_130062670
quote:

[..]

Een ehbo'er heeft geen röntgen ogen. Dus hij kan ook niet constateren of er een gebroken arm is of zo. Als het kind niet heel erg krijst maar gewoon huilt. kan het ook gescherurd zijn of zwaar verstuikt. Dat kan altijd savonds gecontroleerd worden bij een arts door de ouders.

Een ambulance gaat niet rijden voor een kind met een gebroken arm. Dat is nog goed te vervoeren in de auto van de ouders.
pi_130063296
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:00 schreef Av- het volgende:
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 23:59:21 #212
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130080671
GVD, dit topic is wel de meest illustratieve aanwijzing van de kennelijke ook in 'onze' NL-cultuur opduikende idee van "pech-moet-weg!" - zoals dat in USA gebruikelijk schijnt te worden.

Halloo, zeg. Kindjes spelen, kindjes hebben soms pech, en krijgen soms een ongelukje, en ja, soms hebben ze ook nog eens medische verzorging nodig. Die overigens fluitend betaald wordt uit de basisverzekering, waarbij ik ook nog eens de aantekening wil maken dat mensen ZONDER kinderen daar dus lekker aan meebetalen, want die basiszorgverzekering is dus voor ouders met kids onder de 18 jaar oud, volkomen GRATIS.

Oftwel, TS, wat is je punt nou eigenlijk?
Die medische kosten worden al betaald, en dan wat?

:r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 4 december 2013 @ 16:42:18 #213
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_133912917
En hoe is het afgelopen TS?
BAM dit is 3KB
  woensdag 4 december 2013 @ 16:47:22 #214
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133913080
Wat een wereld.

Gym lessen etc dan maar afschaffen?

Je zult maar lerares of leraar zijn tegenwoordig. Dan moet je huismoeder(vader), onderwijzer, welzijnszorger en arts zijn.
  woensdag 4 december 2013 @ 17:14:00 #215
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_133914008
't zou wat zijn als iedere debiel die van een schommeltje afviel z'n handje bij de geldkraan ging ophouden zeg _O-
kijk maar
  woensdag 4 december 2013 @ 17:29:12 #216
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133914520
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:42 schreef Loll het volgende:
En hoe is het afgelopen TS?
quote:
Moet je wel ff quoten :P
pi_133915800
Gewoon declareren en het haar zorgverzekeraar verder laten uitzoeken.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:49:34 #218
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_133930421
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:21 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Dagelijks. Mijn pa werkt in het voortgezet onderwijs en wordt zelfs 's avonds om 23:00 uur!! thuis gebeld als weer eens een ouder verhaal wil komen halen. En mailtjes met bewoording en verwijten waar je u tegen zegt, soms echt te schandalig voor woorden. Er is altijd maar een schuldige: de docent.

Ik keek altijd wel uit om te zeggen dat ik de klas uit was gestuurd of dat ik strafregels moest schrijven. Kreeg er thuis nog eens flink straf bij.

Vind het echt knap hoe leraren/docenten met hart en ziel voor de zaak werken. Kinderen met problemen helpen en ondersteunen. Kinderen die compleet verwaarloosd zijn en 's morgens uit huis worden getrapt met een flesje cola en een zakje chips. Mijn vader koopt op school zelfs soep of een andere warme maaltijd voor ze. Kinderen met zelfmoordneigingen die het niet meer zien zitten en uren huilend bij mijn vader in het kantoortje zitten. En dan komen er ouders opdagen op voortgangsgesprekken, die niet eens weten wat de naam is van de mentor van het kind en die dan 's avonds je pa uitmaken voor een kankerdebiel.

Als docent ben je opvoeder/psychiater/psycholoog/reclasseringsambtenaar etc. tegelijk. En dan heb je mensen als TS.
pi_133931145
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
GVD, dit topic is wel de meest illustratieve aanwijzing van de kennelijke ook in 'onze' NL-cultuur opduikende idee van "pech-moet-weg!" - zoals dat in USA gebruikelijk schijnt te worden.

Halloo, zeg. Kindjes spelen, kindjes hebben soms pech, en krijgen soms een ongelukje, en ja, soms hebben ze ook nog eens medische verzorging nodig. Die overigens fluitend betaald wordt uit de basisverzekering, waarbij ik ook nog eens de aantekening wil maken dat mensen ZONDER kinderen daar dus lekker aan meebetalen, want die basiszorgverzekering is dus voor ouders met kids onder de 18 jaar oud, volkomen GRATIS.

Oftwel, TS, wat is je punt nou eigenlijk?
Die medische kosten worden al betaald, en dan wat?

:r
Mooie verwoording, sluit ik me bij aan.
Schip ahoy!
pi_133932872
Ik heb het zelf meegemaakt als een kind van 6 a 7 jaar.
Arm op 2 plekken gebroken , ik was vroeger nog al een aansteller en dit werd ook gewoon gezien als aanstellerij en werd naar huis gestuurd.

In de avond toch naar het ziekenhuis gegaan en je raad het al.
De volgende dag excuses van school gekregen en een bos bloemen.

Hoezo verzekering...... Een leraar heeft geen 100 paar ogen in het achterhoofd of voorhoofd, een ongeluk als dit kan gebeuren en als ze ouder worden zal je kind vast nog wel eens vaker "kapot" thuis komen als het in een boom heeft gezeten en eruit gedonderd is.

Gelukkig is het geen zomer, want met een vuilniszak om je arm zwemmen in niet fijn. ;) :W

Jup mensen zoals ts ken ik genoeg, ze zitten overal. In de kinderopvang heb je soms zelfs ouders die gaan zitten janken als hun kind een vlekje heeft op zijn kleren.... We hebben zelfs 1 kind gehad die we elke dag 30 minuten van te voren omkleden als de ouders kwamen. Dan was ze schoon en pappie en mammie blij....

BSO kinderen die niet hoefden op te ruimen ( ja rijke mensen BSO ) nou toen stond ik er ineens en de ouders maar zeuren waarom hun kinderen op moesten ruimen, dat was onze taak toch ?
Zelfs mijn collega ging op haar knieen om de blokjes op te ruimen wtf ?

Dit soort ouders zitten samen met ts in 1 hokje gedrukt bij mij :') :W

[ Bericht 16% gewijzigd door Aloria op 05-12-2013 02:01:12 ]
pi_133933309
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:49 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dagelijks. Mijn pa werkt in het voortgezet onderwijs en wordt zelfs 's avonds om 23:00 uur!! thuis gebeld als weer eens een ouder verhaal wil komen halen. En mailtjes met bewoording en verwijten waar je u tegen zegt, soms echt te schandalig voor woorden. Er is altijd maar een schuldige: de docent.

Ik keek altijd wel uit om te zeggen dat ik de klas uit was gestuurd of dat ik strafregels moest schrijven. Kreeg er thuis nog eens flink straf bij.

Vind het echt knap hoe leraren/docenten met hart en ziel voor de zaak werken. Kinderen met problemen helpen en ondersteunen. Kinderen die compleet verwaarloosd zijn en 's morgens uit huis worden getrapt met een flesje cola en een zakje chips. Mijn vader koopt op school zelfs soep of een andere warme maaltijd voor ze. Kinderen met zelfmoordneigingen die het niet meer zien zitten en uren huilend bij mijn vader in het kantoortje zitten. En dan komen er ouders opdagen op voortgangsgesprekken, die niet eens weten wat de naam is van de mentor van het kind en die dan 's avonds je pa uitmaken voor een kankerdebiel.

Als docent ben je opvoeder/psychiater/psycholoog/reclasseringsambtenaar etc. tegelijk. En dan heb je mensen als TS.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 01:50 schreef Aloria het volgende:
Jup mensen zoals ts ken ik genoeg, ze zitten overal. In de kinderopvang heb je soms zelfs ouders die gaan zitten janken als hun kind een vlekje heeft op zijn kleren.... We hebben zelfs 1 kind gehad die we elke dag 30 minuten van te voren omkleden als de ouders kwamen. Dan was ze schoon en pappie en mammie blij....

BSO kinderen die niet hoefden op te ruimen ( ja rijke mensen BSO ) nou toen stond ik er ineens en de ouders maar zeuren waarom hun kinderen op moesten ruimen, dat was onze taak toch ?
Zelfs mijn collega ging op haar knieen om de blokjes op te ruimen wtf ?

Dit soort ouders zitten samen met ts in 1 hokje gedrukt bij mij :') :W
Herkenbaar :Y
  † In Memoriam † donderdag 5 december 2013 @ 03:36:09 #222
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133933361
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:00 schreef nuget het volgende:
ik zou je kind maar inpakken in schuimfoam, want stel je voor.. je kind kan vallen hoor.
Hoe moet het dan ademen ? ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')