abonnement Unibet Coolblue
pi_129895453
Nog ff commentaar van een bhv'er.

Bij kinderen is het heel moeilijk in te schatten of er echt iets is. Over het algemeen bellen wij bij twijfel ouders op. Maar het gebeurt regelmatig dat het later toch 'ernstiger' is dan in eerste instantie blijkt. Maar dat gebeurt je thuis ook..
Ik vind het onzin om meteen de school de schuld te geven. Zoiets kan ook na schooltijd gebeuren. We leven niet in de VS!

Trouwens over die rekening... (Normaal gesproken worden ziekenhuisrekeningen meteen doorgestuurd naar je zorgverzekering) wordt gewoon betaald door je verzekering. Daarvoor betaal je maandelijks. Mocht er iets toch niet worden betaald loop je met weigering van de zorgverzekering en rekening bij de directeur van de school langs! Ook zij zijn echt goed verzekerd! Ik kan me niet voorstellen dat ze dan niet helpen!
Tenzij je natuurlijk aankomt met de gegeten Marsen in het ziekenhuis en de paardrijlessen die ze moet missen!

Nou ben hier wel weer serieus genoeg op ingegaan, ik kan zo boos worden op ouders die alles aangrijpen om scholen en leerkrachten "dwars" te zitten!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:47:39 #152
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129895909
Iets zegt mij dat we langzaam afglijden naar het niveau van de VS. Verantwoording afschuiven. Steeds vaker hoor je dit soort nonsens.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129897312
Ik denk dat je bij natigheid van de school (over de initiele diagnose, niet het ongeval zelf) ook moet kijken naar de aard van de breuk. Als dit zo'n breuk is waarbij het gebroken bot door het vel naar buiten komt of wanneer de arm compleet uit gekankt en in een onnatuurlijke hoouding staat, ja dan kan je misschien spreken van nalatigheid van de docent(e) want dan had er direct verdere actie ondernomen moeten worden.

Wanneer het echter een breuk is die alleen met een rontgen foto te zien is, tja, dan kan je ook niet verwachten dat een basisschool docent met een simpele ehbo of bhv cursus dit opmerkt er zal namelijk extern op misschien wat schaafplekken na geen buitengewone verwondingen te zien zijn en pijn alleen is niet direct een reden om naar het ziekenhuis te gaan want dan moet je op de gemiddelde basisschool een paar keer per dag een trip naar het ziekenhuis maken. (al was misschien een telefoontje naar de ouders wel netjes geweest, maar dat is een ander verhaal).

Verder natuurlijk gewoon de rekening naar de zorgverzekering sturen wanneer dit al niet direct door het ziekenhuis gedaan wordt. Deze zal gewoon betalen en dan is de zaak afgedaan.
pi_129897819
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."

Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
Wat ben jij een naar mannetje. Je komt op mij over als iemand die geld wil verdienen uit het leed van een kind. En ga eerst maar eens na wat EHBO is voordat je om je heen gaat schoppen.

Daarnaast, kinderen gillen al als ze geen snoepje krijgen, laat staan als ze ze vallen en bijvoorbeeld bloed zien. Maar dat weet jij als uberouder natuurlijk wel.

quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef Iwanius het volgende:

[..]

De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis. Dus ga ik in eerste instantie uit van haar eerlijkheid qua verhaal.
Dus je hebt uit derde hand iets gehoord en nu ga je op fok een topic beginnen?? Het is niet eens jouw kind merk ik nu, dat maakt je topic nog erger.
pi_129897841
Elke school heeft wel een plicht om fatsoenlijk over het welzijn van een kind te waken, een bezoekje aan de dokter adviseren aan de ouders is het minste...voor elke verstuikte enkel een ambulance is iets anders. Wij worden gewoon door school gebeld als kindlief van de schommel is gevallen en gehecht moet worden.... de gang naar de dokter mag je zelf maken.
pi_129898287
Okee het is natuurlijk een beetje sneu dat ze de gebroken arm gemist hebben op school. Maar goed, soms is dat gewoon moeilijk in te schatten - heb zelf eens ruim een maand met een gebroken pols gelopen tot ik zoiets had van 'goh is wel raar dat ik na een maand nog niets kan optillen, laat ik eens naar het ziekenhuis gaan'. Dus dat kan gebeuren.

Verder heb ik echt nog nooit gehoord dat de school de ziekenhuisrekening betaald van een kind. Mn broertje is ook wel eens onder schooltijd gemept door een ander kind met een schep, flinke jaap in zn hoofd. Naar het ziekenhuis, hechtingen hele rataplan. Dat werd gewoon door de zorgverzekering van mn ouders betaald.

Oh trouwens...even voor de komende paar jaar: het komt hoogstwaarschijnlijk voor dat je kind nog wel een paar keer valt, misschien wat breekt, af en toe bloedt enzo, dus dan kan je je er alvast geestelijk op voorbereiden :')
pi_129898328
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een docent moet imho wel de ouders even inlichten dat het kind gevallen is en nog wat pijn aan geeft. Dan kunnen de ouders besluiten of ze nog langs de dokter moeten of het even aanzien.
Op iedere school of KDV dient een persoon met EHBO, BHV oid aanwezig te zijn. Dat zijn diegene die zijn aangesteld door de school als er iets fout gaat. Zij dienen dus hun verantwoording te nemen en bij gerede twijfel het kind meteen te begeleiden naar de juiste hulpverleners. Dat is ze volgens mij bij hun jaarlijks herhaalde cursus toch wel te horen gegeven lijkt me?

Doen ze dat niet verzaken ze hun plicht en zijn ze als vertegenwoordiger van de school en hulpverlener, en zijn ze ( de school ) gewoon aansprakelijk te stellen, al is het maar voor nalatigheid na een ongeval.

Een leraar kan geen diagnose stellen, een ouder ook niet. een arts wel, dus bij twijfel dient men een arts te raadplegen, en niet de andere kant op te kijken wat hier imo is gebeurt.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:26:45 #158
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_129898614
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:17 schreef Shaggy8675 het volgende:
gewoon aansprakelijk te stellen,
Voor welke schade?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:29:52 #159
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_129898717
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor welke schade?
Is mijn gedachte ook. Ook als de school na de val adequater gereageerd had was de arm nog steeds gebroken geweest.

De klacht van TS is eigenlijk alleen over het afhandelen van dingen na de val. Dat het kind gevallen is is de school niet direct aan te rekenen.
pi_129898735
Maakt niet uit, er hoeft geen geld tegenover te staan, noemt het vertrouwensschade, maar een school dient zich wel te verantwoorden als het gaat om de veiligheid van hun leerlingen en de afhandeling daaromtrent. Als zij hun nalatigheid erkennen/toegeven kun je misschien bewerkstelligen dat een volgend geval beter word afgehandeld dan nu het geval was, en kinderen niet onnodig pijn hoeven te lijden.
pi_129898779
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:29 schreef TR08 het volgende:

De klacht van TS is eigenlijk alleen over het afhandelen van dingen na de val. Dat het kind gevallen is is de school niet direct aan te rekenen.
Nee, maar de afhandeling qua hulpverlening wel degelijk, en de afwijzende houding daarna ook zeer zeker. Een school heeft namelijk wel degelijk wat verantwoordingen tov kinderen en ouders.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:33:17 #162
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_129898812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:32 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Nee, maar de afhandeling qua hulpverlening wel degelijk, en de afwijzende houding daarna ook zeer zeker. Een school heeft namelijk wel degelijk wat verantwoordingen tov kinderen en ouders.
En welke financieel afrekenbare schade is er nu precies voortgevloeid uit de "afhandeling qua hulpverlening"?
pi_129898919
Waarom moet er altijd financieel aftrekbare schade zijn? Je fout toegeven dat je niet in het beste van het kind hebt gehandeld, verantwoording nemen noem je dat, kan al genoegdoening genoeg zijn.

Een school die eigenlijk de handen van een voorval aftrekt onder het mom "tis niet onze schuld" is 1 ding, vervolgens niet de zorg geven die het kind nodig heeft is ze wel degelijk aan te rekenen, ook al hangt daar geen financieel plaatje aan.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:53:08 #164
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_129899331
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:37 schreef Shaggy8675 het volgende:
Waarom moet er altijd financieel aftrekbare schade zijn? Je fout toegeven dat je niet in het beste van het kind hebt gehandeld, verantwoording nemen noem je dat, kan al genoegdoening genoeg zijn.
-knip-
Is mijn gedachte ook hoor, ik refereer er alleen naar omdat TS dit topic opent op zoek naar financiele compensatie.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:01:58 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129899596
Als je denkt dat het niet dommer kan, overtreft Iwanius zichzelf weer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129899664
Ik zou niet te snel richting school wijzen alleen op basis van wat ts post. Dat school zo reageert is een interpretatie van ts, ik betwijfel of dat werkelijk zo is.

bovendien is een breuk soms erg moeilijk vast te stellen. Zoontje van mijn collega heeft twee dagen met een gebroken polsje rondgelopen. Hij leek niet echt pijn te hebben, huilde niet, maar gebruikte die hand niet. Hij was gevallen twee dagen eerder, dus voor de zekerheid naar de huisarts. Doorverwijzing naar ziekenhuis, voor foto en toen bleek het gebroken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129899695
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:53 schreef TR08 het volgende:

[..]

Is mijn gedachte ook hoor, ik refereer er alleen naar omdat TS dit topic opent op zoek naar financiele compensatie.
Die hoef hij niet te zoeken omdat hij geen financiële schade heeft geleden. Ja, je zou het benzinegeld naar de huisarts en het ziekenhuis kunnen proberen te verhalen op de school, maar of dat zoden aan de dijk zet ;)
Daarvoor zijn kinderen verzekerd.
pi_129899743
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:47 schreef Cherna het volgende:
Iets zegt mij dat we langzaam afglijden naar het niveau van de VS. Verantwoording afschuiven. Steeds vaker hoor je dit soort nonsens.
Waar nog meer dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_129899892
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:19 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Als het duidelijk is dat er een breuk is, dan is een ambulance niet overdreven, omdat die eventueel de zaak kunnen stabiliseren met een tijdelijk (opblaas-)spalk. Zeker als het geen nette breuk is (scherpe uitstekende botdelen) kan dat verdere schade beperken.
Een ambulance voor een geïsoleerde fractuur aan de onderarm is bijna altijd overdreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 10-08-2013 15:22:17 ]
pi_129900218
Ik heb echt een hekel aan mensen die altijd alles maar iemand anders zijn schuld vinden. Kinderen vallen en breken soms dingen gebeurd al heel lang.

Alle kinderen in rubbertegel kamers opsluiten dan maar?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:10:08 #171
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129901480
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar nog meer dan?
Je moest eens weten hoeveel vergoedingen er gevraagd worden waarbij mensen zelf schuld zijn. En hoeveel ouders verhaal gaan halen bij leraren ivm met strafwerk etc. Alles ligt aan anderen maar niemand die nog naar zijn eigen handelen kijkt. En dan maar via schadevergoedingen iets proberen te verhalen.

En sinds heugenis vallen kinderen uit bomen, vallen met de fiets, bekogelen elkander met stenen waarbij er zo nu en dan jankend iemand naar huis liep met een gat in zijn hoofd. etc. Vallen en opstaan noem ik dat. En normaal zou een kind zelf wel aangeven dat het zo een pijn heeft niet verder op school te kunnen blijven en naar huis toe gaat waarna de ouders de zaak zelf oppakken. En als het zo ernstig is dan zal een school heus wel actie ondernemen(ambulance inschakelen). Althans zo is het altijd gegaan.

Maar goed, het lijkt er steeds meer op, dat de leerkrachten maar voor ouder moeten gaan spelen in deze moderne tijd. Ouders schijnen nog weinig aandacht te kunnen geven aan hun eigen kinderen anders dan er behoorlijke druk op leggen om te presteren. Carrière is belangrijker.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherna op 10-08-2013 16:27:21 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129901889
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:01 schreef Copycat het volgende:
Als je denkt dat het niet dommer kan, overtreft Iwanius zichzelf weer.
Toch ook wel treffend dat de vader / moeder van het arme kind uitgerekend hém om juridisch advies vragen. Ik snap dat niet zo goed -O-
pi_129902350
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:26 schreef Queller het volgende:

[..]

Toch ook wel treffend dat de vader / moeder van het arme kind uitgerekend hém om juridisch advies vragen. Ik snap dat niet zo goed -O-
Tsja, waarom zou je naar de (gratis) rechtshulp gaan als je het ook aan een nitwit kan vragen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:54:00 #174
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129904495
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:26 schreef Queller het volgende:

Toch ook wel treffend dat de vader / moeder van het arme kind uitgerekend hém om juridisch advies vragen. Ik snap dat niet zo goed -O-
Ik denk eerder dat TS het weer eens verzint waar we bij staan. Denkend dat-ie nu toch een geweldige casus heeft bedacht ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129907020
Nou, volgens mij zijn we wel zo'n beetje klaar met dit topic.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:21:42 #176
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129907079
je bent niet serieus toch? :{
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:24:03 #177
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129907136
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:13 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Een ambulance voor een geïsoleerde fractuur aan de onderarm is bijna altijd overdreven.
dat, toen ik mijn armpje pijntje deed, kwam mijn tante (want ouders werken) mij op school ophalen om langs het ziekenhuis te brengen om na te kijken, dat labiele gepaniek tegenwoordig :')
pi_129914735
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat, toen ik mijn armpje pijntje deed, kwam mijn tante (want ouders werken) mij op school ophalen om langs het ziekenhuis te brengen om na te kijken, dat labiele gepaniek tegenwoordig :')
Tja......niet ieder kind is even belangrijk :+
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:56:27 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129916723
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:15 schreef klipper het volgende:

[..]

Tja......niet ieder kind is even belangrijk :+
Ik denk dat je daar fout zit, dat zijn ze namelijk wel, en dan krijg je dus mensen als ts met de illusie dat iedereen moet bidden voor zijn engeltje :')
pi_129921845
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja dááág, je kunt er met drie mensen naast staan en dan nog niet voorkomen dat een kind uit het klimrek valt.
Ik ga altijd onder het klimrek liggen als ik pleinwacht heb om vallende kinderen op te vangen :Y
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_129921949
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik ga altijd onder het klimrek liggen als ik pleinwacht heb om vallende kinderen op te vangen :Y
ik jaag ze gewoon weg bij het klimrek :+
pi_129922495
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:37 schreef Shaggy8675 het volgende:
Waarom moet er altijd financieel aftrekbare schade zijn? Je fout toegeven dat je niet in het beste van het kind hebt gehandeld, verantwoording nemen noem je dat, kan al genoegdoening genoeg zijn.

Een school die eigenlijk de handen van een voorval aftrekt onder het mom "tis niet onze schuld" is 1 ding, vervolgens niet de zorg geven die het kind nodig heeft is ze wel degelijk aan te rekenen, ook al hangt daar geen financieel plaatje aan.
Uit de OP:
en in eerste instantie lijkt er niks aan de hand.

En met een beetje pech is het kind altijd al kleinzierig en huilt het al als er een wimpertje verkeerd zit. Natuurlijk had de leerkracht na schooltijd melding moeten maken bij de ouders dat er een valpartijtje geweest is, maar in de OP staat niet of dat überhaubt wel of niet is gebeurd.
Tevens is in de OP de beschreven dat er aanspraak gemaakt moest worden op de verzekering van school. Dit heeft school afgewezen (terecht ivm zorgverzekering etc).
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_129922645
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."

Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
EHBO zit niet eens standaard in de lerarenopleiding :') dus als ik jou was zou ik minister Schippers Bussemaker aanklagen wegens nalatigheid :')
En je geeft zelf al aan dat het kind in eerste instantie helemaal niet gigantisch krijste want dat was pas 's avonds.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_129929525
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:26 schreef Kandijfijn het volgende:

Alle kinderen in rubbertegel kamers opsluiten dan maar?
Pas maar op misschien blijkt over een aantal jaar wel dat rubbertegels nadelig zijn voor kinderen, gaan ze daar weer over klagen ;)
pi_129939943
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:51 schreef Iwanius het volgende:
Voor de kenners het volgende:

Kind van 5 die valt tijdens schooltijd op het speelplein van zo een klimrek en in eerste instantie lijkt er niks aan de hand maar wordt er wel pijn geconstateerd op school en wordt de zaak in eerste instantie afgedaan van "ach..beetje pijn wanneer je valt hebben we allemaal wel eens."

[ afbeelding ]

Thuis en later op de avond gilt het kind van de pijn en wordt in het ziekenhuis geconstateerd dat de arm gebroken is. Hele arm in gips en eind goed zou je al zeggen. Niet dus want de rekening is daar en de school verweert zich dat "zij zoiets nooit eerder hadden op deze school"daarmee suggererend dat er sprake is van opzet? Hoe dan ook men weigert de rekening te betalen die hiermee gepaard is.

School blijft m.i. aansprakelijk daar het in schooltijd en zelfs onder toezicht heeft plaatsgevonden op het schoolplein, men schijnbaar niet voldoende oplette, en men op school gefaald heeft de kwestie grondiger te onderzoeken in eerste instantie (diagnose) en er zich met een jantje-van-leiden geprobeerd heeft vanaf te maken.
Dus op school alleen een beetje pijn en 's avonds heeft het een gebroken arm? Ik hoop dat de kinderbescherming is ingeschakeld?
pi_129968241
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:57 schreef hhornee het volgende:

[..]

Dus op school alleen een beetje pijn en 's avonds heeft het een gebroken arm? Ik hoop dat de kinderbescherming is ingeschakeld?
Dat is mijn gedachte ook. Die ouders hebben het kind gewoon zwaar mishandeld en proberen de schuld nu op de school te schuiven en grijpen die val van het klimrek aan als reden dat de poot gebroken is..

Ouderschapsdiploma, ik ben voor! En preventief castreren ook.
pi_129969316
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:57 schreef hhornee het volgende:

[..]

Dus op school alleen een beetje pijn en 's avonds heeft het een gebroken arm? Ik hoop dat de kinderbescherming is ingeschakeld?
Gebeurt automatisch in het ziekenhuis; protocol komt vanzelf in werking bij en dergelijk verdacht verhaal. Een van de symptonen waar men extra alert op is, zijn ouders die anderen de schuld willen geven.

Sowieso is er iets mis met de opvoeding als een kind "zomaar" van een klimrek afvalt. Vaak is dat een roep om aandacht dat zo'n kind thuis niet krijgt, of een poging tot ontsnapping aan ergere dingen thuis.

Ik vind TS erg verdacht in ieder geval...
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:22:37 #188
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_129969709
TS :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:24:21 #189
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_129969746
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:37 schreef Shaggy8675 het volgende:
Waarom moet er altijd financieel aftrekbare schade zijn? Je fout toegeven dat je niet in het beste van het kind hebt gehandeld, verantwoording nemen noem je dat, kan al genoegdoening genoeg zijn.

Een school die eigenlijk de handen van een voorval aftrekt onder het mom "tis niet onze schuld" is 1 ding, vervolgens niet de zorg geven die het kind nodig heeft is ze wel degelijk aan te rekenen, ook al hangt daar geen financieel plaatje aan.
Wie zegt dat de ouders het kind niet hebben mishandeld en daar de breuk vandaan komt? Ik zou als school zijnde de ouders aansprakelijk stellen en ze flink laten bloeden. Dat is de houding die ik verwacht.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_129972097
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:03 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Sowieso is er iets mis met de opvoeding als een kind "zomaar" van een klimrek afvalt. Vaak is dat een roep om aandacht dat zo'n kind thuis niet krijgt, of een poging tot ontsnapping aan ergere dingen thuis.

Ik vind TS erg verdacht in ieder geval...
Wacht even hoor... wat?! :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_129972223
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:03 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Sowieso is er iets mis met de opvoeding als een kind "zomaar" van een klimrek afvalt. Vaak is dat een roep om aandacht dat zo'n kind thuis niet krijgt, of een poging tot ontsnapping aan ergere dingen thuis.

Ik vind TS erg verdacht in ieder geval...
:') _O-
pi_129972254
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."

Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
Het kind heeft gigantische pijn, en toch merken de ouders dat ook pas wanneer het kind savonds in bed ligt? Volgens dezelfde redenatie zijn dan ook de ouders nalatig, omdat ze dat kind niet meteen om kwart over 3 naar het ziekenhuis brachten.

Je lult zo enorm.
"Pools are perfect for holding water"
pi_129972420
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:40 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wacht even hoor... wat?! :')
PI
pi_129972456
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:50 schreef zatoichi het volgende:

[..]

PI
Oh daar kun je tegenwoordig ook niet meer van op aan. De helft heeft deze ingesteld op een standaard dingetje...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:28:10 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129973592
TS is is overal op het forum druk aan het posten, maar dit topic laat hij angstvallig links liggen.
Typisch.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:29:22 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_129973627
Dat is in WGR redelijk standaard in topics waar de TS niet de antwoorden krijgt die hij graag wil horen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:28:41 #197
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_129975566
Een vriendin is zelf huisarts en heeft in eerste instantie een gebroken pols bij haar eigen dochtertje gemist nadat zij gevallen was _O-.

Denk dat ik de gemeente aansprakelijk ga stellen, mijn dochter is twee jaar terug van de fiets gevallen en brak toen haar arm. Als de sloot naast het fietspad niet zo diep was geweest, was ze nooit zover gevallen en had ze haar arm misschien niet gebroken :P.

OT: wat de rekening betreft, die gaat dus gewoon naar de zorgverzekeraar. Wij kregen enige maanden na de operaties (dochter moest twee keer geopereerd worden aan haar arm) wel een formulier van de zorgverzekeraar dat we in moesten vullen, om te kijken of er andere betrokkenen waren bij het ongeluk, zodat zij eventueel konden proberen hun schade bij een andere partij te verhalen.

Dus stel dat de ouders van het kind waar TS over spreekt zo'n brief krijgen, dan kunnen ze altijd nog aangeven dat ze vinden dat school partij is in deze gebeurtenis; dan bekijkt de zorgverzekeraar wel of ze het op school proberen te verhalen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_130010121
TS: Is het een goeie school voor 't kind?
Leert het kind er nog wat?
Zijn de leraren serieus aan het werk met de kinderen? Besteden ze naast taal en rekenen ook nog aandacht aan individuele gebruiksaanwijzingen, sociaal gedrag, wereldorientatie, kunsten, persoonlijke verzorging, technologie en verkeersveiligheid?
En dat alles voor een schamel inkomen?
Zijn dit de mensen die je bij een doodnormaal akkefietje met juridische poeha, grotebekheisa, wantrouwen en beschuldigingen tegemoet treedt?
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
pi_130026526
trololol zeker

Ik was als een kind van 6 a 7 jaar midden in de klas gevallen. Jufrouw vond mij wat een aansteller en werd naar huis gestuurd. S'avonds laat janken en naar het ziekenhuis, mijn arm was op 2 plekken gebroken.

Juf heeft spijt betuigd en is langs geweest. Alles was netjes verzekerd en mijn ouders hebben niks hoeven te betalen.

Ik snap jou niet helemaal waarom je geld wil zien van school ?
pi_130044636
Mijn kind viel onlangs hierachter in de speeltuin van een schommel. Hele schaafplek op de knie, maarja had ook zonaar gebroken kunnen zijn. Omstanders zagen het gebeuren maar hebben niets gedaan. Op wie kan ik deze schade het best verhalen??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')