Zolang daar niks over gezegd wordt door TS moeten we daar over speculerenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een docent moet imho wel de ouders even inlichten dat het kind gevallen is en nog wat pijn aan geeft. Dan kunnen de ouders besluiten of ze nog langs de dokter moeten of het even aanzien.
Ben je onverzekerd ofzo? Huilebalk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef Iwanius het volgende:
Ziekenhuis. Röntgenfoto's en alles wat er verder bij is komen kijken.
• De diagnose van de mensen was fout, en dat is niet verwijtbaar want het is hun vak niet. Het overkomt ook ouders dat ze een verkeerde diagnose stellen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Iwanius het volgende:
Nog een keer:
Kind valt,eerste diagnose van de mensen op school was al een faal daar die er zich erg gemakkelijk vanaf hebben gemaakt. Dat is trouwens helemaal raar daar tegenwoordig op scholen docenten verplicht een veredelde basiscursus EHBO moeten hebben gevolgd. (sommigen) en men dus er gewoon met de pet naar gegooid heeft inzake de serieusheid van de pijn op dat moment.
School weigert de rekening via de zorgverzekering af te handelen omdat het de eerste keer is dat zoiets bij hun op school is voorgekomen en daarmee suggereert dat het opzet was. Raar en eigenlijk ook ongepast. M.a.w eigen schuld en zelf rekening voldoen is de houding.
Hoezo letten ze niet goed genoeg op?quote:
lijkt me niet, of ga je met elke kind dat "au" heeft direct naar de dokter?... drukke dag heb je dan.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het afdoen als "Ach een beetje pijn" was dan ook wmb fout.
Niet verzekerd uit religieuze doeleinden? Dan heb je toch nog je kerk?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ben je onverzekerd ofzo? Huilebalk.
Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:04 schreef bijdehand het volgende:
Er is geen rekening en een leraar kan vaak niet eens een botbreuk herkennen, zoals de meeste mensen dat ook niet kunnen. Wat wil je nou?
dat is strafbaar in nederlandquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet verzekerd uit religieuze doeleinden? Dan heb je toch nog je kerk?
Op het moment dat een kind van een klimrek afkuukelt mag je wel iets beter te werk gaan. Uiteindelijk heeft het kind zelfs een gebroken kind er aan overgehouden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef nuget het volgende:
[..]
lijkt me niet, of ga je met elke kind dat "au" heeft direct naar de dokter?... drukke dag heb je dan.
Zoals ik het lees kwam de au pas later, die leraren hebben toch niet de rest van de dag met een krijsend kind in de klas gezeten?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef nuget het volgende:
[..]
lijkt me niet, of ga je met elke kind dat "au" heeft direct naar de dokter?... drukke dag heb je dan.
Nee hoor, of het is pas veranderd.quote:
Als dat toch is wat het kind aangeeft, lijkt me dat prima. Als het kind opgehaald wordt, dient verteld te worden wat er is gebeurd en kunnen de ouders, indien nodig, als nog naar de huisarts.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het afdoen als "Ach een beetje pijn" was dan ook wmb fout.
Mensen die niet verzekerd zijn vanwege religie verdienen het gewoon om te vallen en een poot te breken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet verzekerd uit religieuze doeleinden?
je moet dan zelf alles betalen of het word ingehoudenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, of het is pas veranderd.
Je kan een "verplichte verzekering" weigeren ivm een geloofovertuiging, zoals je alles in NL kan weigeren ivm geloofsovertuigingen.
Nou, ik heb ook een EHBO cursus gehad, en je leert daar niet om een gebroken arm/been te constateren. Dat kan je alleen als het bot er ook echt uitsteektquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."
Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
Nou, dat idd! Straks wordt het nog verplicht om op elk kinderdagverblijf en school een arts in dienst te hebbenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef nuget het volgende:
Alleen jammer dat de kinderen er niet voor kunnen kiezen en ook de dupe zijn. Vreemde opmerking.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Mensen die niet verzekerd zijn vanwege religie verdienen het gewoon om te vallen en een poot te breken.
Maar wat is nu precies de schade?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."
Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
Een kind kan er toch niks aan doen dat hun ouders maar 1 hersencel hebben?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Mensen die niet verzekerd zijn vanwege religie verdienen het gewoon om te vallen en een poot te breken.
TS is boos omdat het oogappeltje auw heeft en iemand moet daarvoor boeten. Pech of toeval is bij voorbaat uitgesloten, er is altijd een verantwoordelijke.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar wat is nu precies de schade?
http://www.rijksoverheid.(...)g-af-te-sluiten.htmlquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef nuget het volgende:
[..]
je moet dan zelf alles betalen of het word ingehouden(sorry)
http://www.rijksoverheid.(...)zorgverzekering.html
quote:Uitzonderingen verzekeringsplicht
Voor 2 groepen mensen geldt een uitzondering op de verzekeringsplicht:
mensen met gemoedsbezwaren tegen een zorgverzekering;
militairen in actieve dienst.
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn in de keus van je oudersquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een kind kan er toch niks aan doen dat hun ouders maar 1 hersencel hebben?
Ik begin in toenemende mate te vermoeden dat TS een Amerikaanse-stijl schadevergoeding uit de ellende van haar kind wil gaan slepen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:12 schreef KELDER het volgende:
Er zijn al zat mensen die hebben gevraagd hoe het komt dat jij zelf de rekeningen zou moeten betalen, terwijl normaliter in Nederland de rekening door de verzekering wordt betaald, leg dat eens uit?
Da's waar. Maar die rekening wordt heus wel betaald hoor, door iemand. Verzekerd of niet verzekerd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een kind kan er toch niks aan doen dat hun ouders maar 1 hersencel hebben?
Ik word altijd zo moe van mensen die altijd een schuldige aan willen wijzen. Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn: pech.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:12 schreef Wokkel het volgende:
TS is boos omdat het oogappeltje auw heeft en iemand moet daarvoor boeten. Pech of toeval is bij voorbaat uitgesloten, er is altijd een verantwoordelijke.
Dat werkt godzijdank al helemaal niet in Nederland en laten we dat ook vooral zo houden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef mvdejong het volgende:
Ik begin in toenemende mate te vermoeden dat TS een Amerikaanse-stijl schadevergoeding uit de ellende van haar kind wil gaan slepen.
Een ambulance voor een gebroken polsquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Niet als je niet verzekerd bent... dan moet je het zelf of de ouder het betalen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Da's waar. Maar die rekening wordt heus wel betaald hoor, door iemand. Verzekerd of niet verzekerd.
Toen ik mijn arm brak toen ik 6 zeg, kwam er ook een ambulance... is helemaal niet zo gek.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:14 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Een ambulance voor een gebroken pols![]()
Dit topic gaat ook niet over het kind of dat een gebroken armpje nonsens is. Heel vervelend idd, maar laten we er geen drama van maken zeg.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ook al gebeurt dat al door de eeuwen heen, het is natuurlijk wel heel sneu voor het kind. Volgens mij hoeven we het feit dat het kind iets gebroken heeft niet te bagatelliseren. Ik kan me dat gevoel van TS ook echt wel voorstellen. Alleen de manier van omgaan nu slaat m.i. nergens op.
Uit de OP:quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft
quote:in eerste instantie lijkt er niets aan de hand
Probeer je nou gewoon een paar centen van die school los te peuteren, waardoor ik straks meer schoolgeld voor mijn kind moet gaan betalenquote:Thuis en later op de avond gilt het kind van de pijn
Beiden lijken me een probleem....quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Is TS de vader of is aan TS juridisch advies gevraagd?
Het laatste en vandaar ook mijn vraag hier.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Doe ik dat? Volgens mij niet hoor. Alleen ik bedoel te zeggen dat we het verder niet over de blessure van het kind hoeven te hebben volgens mij, ik zag wat reacties die m.i. een beetje flauw zijn.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit topic gaat ook niet over het kind of dat een gebroken armpje nonsens is. Heel vervelend idd, maar laten we er geen drama van maken zeg.
Het laatste wat? Leer quoten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
Het laatste en vandaar ook mijn vraag hier.
Vind ik wel, je kan gewoon zelf met de auto naar de eerste hulp toch, die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt mequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet als je niet verzekerd bent... dan moet je het zelf of de ouder het betalen.
[..]
Toen ik mijn arm brak toen ik 6 zeg, kwam er ook een ambulance... is helemaal niet zo gek.
Maar leg nou eens uit welke rekening, want ik zie maar geen antwoord op die vraag. Er IS geen rekening.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
Welke rekening zou de school dan moeten vergoeden? En gaat het dan niet eigenlijk om genoegdoening omdat de ouders verontwaardigd zijn?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hangt van de breuk af... Als je bv een openbot breuk hebt dan is het belangrijk om de arm stil te houden.... om verdere schade te voorkomen. Probeer dat maar eens bij een kind in een auto.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Vind ik wel, je kan gewoon zelf met de auto naar de eerste hulp toch, die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt me
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Aan deze TS juridisch advies vragen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat er een breuk is, dan is een ambulance niet overdreven, omdat die eventueel de zaak kunnen stabiliseren met een tijdelijk (opblaas-)spalk. Zeker als het geen nette breuk is (scherpe uitstekende botdelen) kan dat verdere schade beperken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Vind ik wel, je kan gewoon zelf met de auto naar de eerste hulp toch, die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt me
De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis. Dus ga ik in eerste instantie uit van haar eerlijkheid qua verhaal.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar leg nou eens uit welke rekening, want ik zie maar geen antwoord op die vraag. Er IS geen rekening.
Dit dus.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar leg nou eens uit welke rekening, want ik zie maar geen antwoord op die vraag. Er IS geen rekening.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |