abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129893753
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een docent moet imho wel de ouders even inlichten dat het kind gevallen is en nog wat pijn aan geeft. Dan kunnen de ouders besluiten of ze nog langs de dokter moeten of het even aanzien.
Zolang daar niks over gezegd wordt door TS moeten we daar over speculeren :P Dan ga ik er liever van uit dat er wel iets over gezegd is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_129893757
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:03 schreef Iwanius het volgende:
Ziekenhuis. Röntgenfoto's en alles wat er verder bij is komen kijken.
Ben je onverzekerd ofzo? Huilebalk.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:07:09 #55
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_129893763
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:02 schreef Iwanius het volgende:
Nog een keer:

Kind valt,eerste diagnose van de mensen op school was al een faal daar die er zich erg gemakkelijk vanaf hebben gemaakt. Dat is trouwens helemaal raar daar tegenwoordig op scholen docenten verplicht een veredelde basiscursus EHBO moeten hebben gevolgd. (sommigen) en men dus er gewoon met de pet naar gegooid heeft inzake de serieusheid van de pijn op dat moment.

School weigert de rekening via de zorgverzekering af te handelen omdat het de eerste keer is dat zoiets bij hun op school is voorgekomen en daarmee suggereert dat het opzet was. Raar en eigenlijk ook ongepast. M.a.w eigen schuld en zelf rekening voldoen is de houding.
• De diagnose van de mensen was fout, en dat is niet verwijtbaar want het is hun vak niet. Het overkomt ook ouders dat ze een verkeerde diagnose stellen.
• Waarom blijf jij maar hameren op opzet ? De school kan stellen dat het een normaal ongeluk was, en dus niet verwijtbaar.
• Wat is nu eigenlijk het probleem met de zorgverzekering ? Waar zitten de kosten die jij maakt die niet door jouw eigen zorgverzekering gedekt zouden zijn ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_129893771
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

[..]

Hoezo letten ze niet goed genoeg op?
Dat zegt TS, maar dat vind ik nogal een statement. Zoals ik het ook een rare opmerking vind dat TS suggereert dat school zou insinueren dat er opzet in het spel is.

Kinderen spelen, rennen, klimmen, doen rare dingen, en kunnen dan vallen. Kinderen vallen zo vreselijk vaak, van hoge dingen, gewoon struikelen, botsen tegen iets op. En meestal is er dan niets aan de hand. Niets ernstigers dan een schaafwondje of een beetje pijn. En een enkele keer is er iets meer aan de hand. Niet te diagnosticeren door docenten. Vaak niet eens door huisartsen die voor een foto doorsturen.

Niemand valt hier iets te verwijten en ik vind het echt raar en vergezocht om wel te zoeken naar een verwijt richting school.

Trouwens, wanneer heeft dit plaatsgevonden, TS?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129893773
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het afdoen als "Ach een beetje pijn" was dan ook wmb fout.
lijkt me niet, of ga je met elke kind dat "au" heeft direct naar de dokter?... drukke dag heb je dan.
No Guts, No Glory
pi_129893787
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:06 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ben je onverzekerd ofzo? Huilebalk.
Niet verzekerd uit religieuze doeleinden? Dan heb je toch nog je kerk?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_129893797
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:04 schreef bijdehand het volgende:

Er is geen rekening en een leraar kan vaak niet eens een botbreuk herkennen, zoals de meeste mensen dat ook niet kunnen. Wat wil je nou?
Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."

Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
pi_129893798
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet verzekerd uit religieuze doeleinden? Dan heb je toch nog je kerk?
dat is strafbaar in nederland :)
No Guts, No Glory
pi_129893804
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef nuget het volgende:

[..]

lijkt me niet, of ga je met elke kind dat "au" heeft direct naar de dokter?... drukke dag heb je dan.
Op het moment dat een kind van een klimrek afkuukelt mag je wel iets beter te werk gaan. Uiteindelijk heeft het kind zelfs een gebroken kind er aan overgehouden.
pi_129893805
Misschien komt het door de manier waarop je het brengt TS, maar ik krijg een heel vervelend en betweterig gevoel bij dit verhaal. Misschien zou je de negatieve energie die je hier nu insteekt kunnen gebruiken om een goed en volwassen gesprek aan te gaan met de school met de open vraag hoe dit gebeurd is en of jullie samen kunnen bedenken hoe je dit kunt voorkomen in de toekomst. Door volledig in de aanval te gaan richting school terwijl je zelf gewoon verzekerd bent (mag ik aannemen) zorg je er dadelijk ook nog voor dat je kind er last van gaat krijgen. Lijkt me niet de bedoeling.
pi_129893808
quote:

[..]

Zoals ik het lees kwam de au pas later, die leraren hebben toch niet de rest van de dag met een krijsend kind in de klas gezeten?
pi_129893812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef nuget het volgende:

[..]

dat is strafbaar in nederland :)
Nee hoor, of het is pas veranderd.

Je kan een "verplichte verzekering" weigeren ivm een geloofovertuiging, zoals je alles in NL kan weigeren ivm geloofsovertuigingen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_129893823
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het afdoen als "Ach een beetje pijn" was dan ook wmb fout.
Als dat toch is wat het kind aangeeft, lijkt me dat prima. Als het kind opgehaald wordt, dient verteld te worden wat er is gebeurd en kunnen de ouders, indien nodig, als nog naar de huisarts.
pi_129893841
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet verzekerd uit religieuze doeleinden?
Mensen die niet verzekerd zijn vanwege religie verdienen het gewoon om te vallen en een poot te breken.
pi_129893854
TS, wanneer is dit gebeurd?
pi_129893856
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee hoor, of het is pas veranderd.

Je kan een "verplichte verzekering" weigeren ivm een geloofovertuiging, zoals je alles in NL kan weigeren ivm geloofsovertuigingen.
je moet dan zelf alles betalen of het word ingehouden :) (sorry)

http://www.rijksoverheid.(...)zorgverzekering.html
No Guts, No Glory
pi_129893858
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat is dan het nut van het volgen van een EHBO cursus? Om achter de tap te staan?
Een ieder die dit volgt wordt getraind om sowieso bepaalde constateringen te kunnen doen en schijnbaar is men daar erg lichtzinnig mee omgesprongen onder het mom van "zal wel meevallen."

Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft, jij zelf niet in staat bent e.e.a. op te lossen dan zou het weleens slimmer zijn om bijvoorbeeld een ambulance of i.i.g iemand met meer kennis en ervaring in te schakelen. Beiden zijn nagelaten.
Nou, ik heb ook een EHBO cursus gehad, en je leert daar niet om een gebroken arm/been te constateren. Dat kan je alleen als het bot er ook echt uitsteekt :') En nee, ze hebben niks nagelaten. Kinderen kunnen overdrijven, en als er niks aan de hand lijkt te zijn ga je ook echt geen ambulance bellen. Dat zou geen enkele weldenkende ouder doen, en school hoeft dat ook niet te doen. En dan nog, wat wil je? Er is geen rekening, dus wat wil je verhalen? _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_129893866
quote:

Nou, dat idd! Straks wordt het nog verplicht om op elk kinderdagverblijf en school een arts in dienst te hebben _O- Lekkere dure wereld gaan we heen dan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129893867
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Mensen die niet verzekerd zijn vanwege religie verdienen het gewoon om te vallen en een poot te breken.
Alleen jammer dat de kinderen er niet voor kunnen kiezen en ook de dupe zijn. Vreemde opmerking.
pi_129893869
quote:

[..]

Maar wat is nu precies de schade?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_129893872
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Een kind kan er toch niks aan doen dat hun ouders maar 1 hersencel hebben?
pi_129893891
Voor zulke dingen hebben we dus zorgverzekeringen. Je kunt jezelf veel werk bezorgen en proberen om de school aansprakelijk te stellen, maar je schiet er niets mee op. Het is gewoon iets wat kan gebeuren als kinderen op een klimrek spelen.
pi_129893894
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar wat is nu precies de schade?
TS is boos omdat het oogappeltje auw heeft en iemand moet daarvoor boeten. Pech of toeval is bij voorbaat uitgesloten, er is altijd een verantwoordelijke.
pi_129893902
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:10 schreef nuget het volgende:

[..]

je moet dan zelf alles betalen of het word ingehouden :) (sorry)

http://www.rijksoverheid.(...)zorgverzekering.html
http://www.rijksoverheid.(...)g-af-te-sluiten.html
Sorry....

quote:
Uitzonderingen verzekeringsplicht

Voor 2 groepen mensen geldt een uitzondering op de verzekeringsplicht:

mensen met gemoedsbezwaren tegen een zorgverzekering;
militairen in actieve dienst.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:12:28 #77
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_129893904
Er zijn al zat mensen die hebben gevraagd hoe het komt dat jij zelf de rekeningen zou moeten betalen, terwijl normaliter in Nederland de rekening door de verzekering wordt betaald, leg dat eens uit?
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_129893910
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn in de keus van je ouders :{

En kinderen breken al eeuwen overal en nergens een armpje of beentje. Thuis, op school, in de speeltuin van de gemeente etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:13:17 #79
8252 mvdejong
pi_129893917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:12 schreef KELDER het volgende:
Er zijn al zat mensen die hebben gevraagd hoe het komt dat jij zelf de rekeningen zou moeten betalen, terwijl normaliter in Nederland de rekening door de verzekering wordt betaald, leg dat eens uit?
Ik begin in toenemende mate te vermoeden dat TS een Amerikaanse-stijl schadevergoeding uit de ellende van haar kind wil gaan slepen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_129893921
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Da's waar. Maar die rekening wordt heus wel betaald hoor, door iemand. Verzekerd of niet verzekerd.
pi_129893922
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:12 schreef Wokkel het volgende:

TS is boos omdat het oogappeltje auw heeft en iemand moet daarvoor boeten. Pech of toeval is bij voorbaat uitgesloten, er is altijd een verantwoordelijke.
Ik word altijd zo moe van mensen die altijd een schuldige aan willen wijzen. Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn: pech.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:13:33 #82
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_129893924
Ben je al langer ontevreden over de school ts?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_129893929
Ook al gebeurt dat al door de eeuwen heen, het is natuurlijk wel heel sneu voor het kind. Volgens mij hoeven we het feit dat het kind iets gebroken heeft niet te bagatelliseren. Ik kan me dat gevoel van TS ook echt wel voorstellen. Alleen de manier van omgaan nu slaat m.i. nergens op.
pi_129893931
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef mvdejong het volgende:

Ik begin in toenemende mate te vermoeden dat TS een Amerikaanse-stijl schadevergoeding uit de ellende van haar kind wil gaan slepen.
Dat werkt godzijdank al helemaal niet in Nederland en laten we dat ook vooral zo houden.
pi_129893937
quote:

[..]

Een ambulance voor een gebroken pols :D :')
pi_129893949
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Da's waar. Maar die rekening wordt heus wel betaald hoor, door iemand. Verzekerd of niet verzekerd.
Niet als je niet verzekerd bent... dan moet je het zelf of de ouder het betalen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:14 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Een ambulance voor een gebroken pols :D :')
Toen ik mijn arm brak toen ik 6 zeg, kwam er ook een ambulance... is helemaal niet zo gek.
pi_129893962
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:13 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ook al gebeurt dat al door de eeuwen heen, het is natuurlijk wel heel sneu voor het kind. Volgens mij hoeven we het feit dat het kind iets gebroken heeft niet te bagatelliseren. Ik kan me dat gevoel van TS ook echt wel voorstellen. Alleen de manier van omgaan nu slaat m.i. nergens op.
Dit topic gaat ook niet over het kind of dat een gebroken armpje nonsens is. Heel vervelend idd, maar laten we er geen drama van maken zeg.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:15:26 #88
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_129893963
quote:
Als een kind gigantisch krijst en pijn heeft
Uit de OP:

quote:
in eerste instantie lijkt er niets aan de hand
quote:
Thuis en later op de avond gilt het kind van de pijn
Probeer je nou gewoon een paar centen van die school los te peuteren, waardoor ik straks meer schoolgeld voor mijn kind moet gaan betalen :')
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:15:58 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129893979
Is TS de vader of is aan TS juridisch advies gevraagd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_129893990
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Beiden lijken me een probleem....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_129893992
Echt de wereld op zijn kop, om de school de rekening voor zo iets toe te willen schuiven.

Uiteindelijk gaan de kinderen het slachtoffer worden van dit soort ideeën. Want er zal geen klimrek, geen zandbak, geen enkel speeltoestel meer op het schoolplein geplaatst worden. Want ja, er zal maar eens een kind zich bezeren.

Kinderen vallen. Dat is heel normaal. Soms gaat het vallen niet goed, dan breekt het kind spijtig genoeg iets.

Maar laten we alsjeblieft kinderen laten spelen.
pi_129893998
quote:
Het laatste en vandaar ook mijn vraag hier. :s)

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 11:16:52 ]
pi_129893999
Walgelijk om dit op de school proberen af te schuiven

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 11:16:47 ]
pi_129894001
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit topic gaat ook niet over het kind of dat een gebroken armpje nonsens is. Heel vervelend idd, maar laten we er geen drama van maken zeg.
Doe ik dat? Volgens mij niet hoor. Alleen ik bedoel te zeggen dat we het verder niet over de blessure van het kind hoeven te hebben volgens mij, ik zag wat reacties die m.i. een beetje flauw zijn.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:16:57 #95
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129894013
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
Het laatste wat? Leer quoten. :')

Edit: ah het is je gelukt...
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129894026
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet als je niet verzekerd bent... dan moet je het zelf of de ouder het betalen.

[..]

Toen ik mijn arm brak toen ik 6 zeg, kwam er ook een ambulance... is helemaal niet zo gek.
Vind ik wel, je kan gewoon zelf met de auto naar de eerste hulp toch, die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt me :')
pi_129894031
quote:

Maar leg nou eens uit welke rekening, want ik zie maar geen antwoord op die vraag. Er IS geen rekening.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:18:16 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129894051
quote:

[..]

Welke rekening zou de school dan moeten vergoeden? En gaat het dan niet eigenlijk om genoegdoening omdat de ouders verontwaardigd zijn?
The love you take is equal to the love you make.
pi_129894067
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Vind ik wel, je kan gewoon zelf met de auto naar de eerste hulp toch, die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt me :')
Hangt van de breuk af... Als je bv een openbot breuk hebt dan is het belangrijk om de arm stil te houden.... om verdere schade te voorkomen. Probeer dat maar eens bij een kind in een auto.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:19:04 #100
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129894078
quote:
quote:

[..]

Aan deze TS juridisch advies vragen. :')_!
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:19:13 #101
8252 mvdejong
pi_129894084
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Als het duidelijk is dat er een breuk is, dan is een ambulance niet overdreven, omdat die eventueel de zaak kunnen stabiliseren met een tijdelijk (opblaas-)spalk. Zeker als het geen nette breuk is (scherpe uitstekende botdelen) kan dat verdere schade beperken.
pi_129894086
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar leg nou eens uit welke rekening, want ik zie maar geen antwoord op die vraag. Er IS geen rekening.
De moeder van het kind zei dat de dame achter de balie haar vertelde dat de rekening later naar haar zal worden opgestuurd voor de behandeling in het ziekenhuis. Dus ga ik in eerste instantie uit van haar eerlijkheid qua verhaal.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 11:20:11 ]
pi_129894090
als ik voor alle opgelopen "schade" op school vroeger een rekening kon indienen was ik miljonair geweest...
No Guts, No Glory
pi_129894095
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit dus.

Zucht........
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')