quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:00 schreef Av- het volgende:
Ja hoor zo kun je aan de gang blijven. Als je je arm onder schooltijd breekt is de school aansprakelijk? Als je een auto ongeluk onder werktijd krijgt is je werk aansprakelijk? Als je je hoofd stoot in een restaurant is het restaurant aansprakelijk? Je hebt altijd nog je eigen verantwoordelijkheid en mocht er iets gebeuren ben je daarvoor verzekerd. Beter krijgen we hier niet van die Amerikaanse toestanden waar mensen elkaar voor de onnozelste dingen kapot sueën.
Dagelijks. Mijn pa werkt in het voortgezet onderwijs en wordt zelfs 's avonds om 23:00 uur!! thuis gebeld als weer eens een ouder verhaal wil komen halen. En mailtjes met bewoording en verwijten waar je u tegen zegt, soms echt te schandalig voor woorden. Er is altijd maar een schuldige: de docent.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:21 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Pff... Wat een idioten lopen er toch rond. Gebeurt het vaak dat er zulke mails gestuurd worden?
Mooie verwoording, sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
GVD, dit topic is wel de meest illustratieve aanwijzing van de kennelijke ook in 'onze' NL-cultuur opduikende idee van "pech-moet-weg!" - zoals dat in USA gebruikelijk schijnt te worden.
Halloo, zeg. Kindjes spelen, kindjes hebben soms pech, en krijgen soms een ongelukje, en ja, soms hebben ze ook nog eens medische verzorging nodig. Die overigens fluitend betaald wordt uit de basisverzekering, waarbij ik ook nog eens de aantekening wil maken dat mensen ZONDER kinderen daar dus lekker aan meebetalen, want die basiszorgverzekering is dus voor ouders met kids onder de 18 jaar oud, volkomen GRATIS.
Oftwel, TS, wat is je punt nou eigenlijk?
Die medische kosten worden al betaald, en dan wat?
quote:Op woensdag 4 december 2013 23:49 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dagelijks. Mijn pa werkt in het voortgezet onderwijs en wordt zelfs 's avonds om 23:00 uur!! thuis gebeld als weer eens een ouder verhaal wil komen halen. En mailtjes met bewoording en verwijten waar je u tegen zegt, soms echt te schandalig voor woorden. Er is altijd maar een schuldige: de docent.
Ik keek altijd wel uit om te zeggen dat ik de klas uit was gestuurd of dat ik strafregels moest schrijven. Kreeg er thuis nog eens flink straf bij.
Vind het echt knap hoe leraren/docenten met hart en ziel voor de zaak werken. Kinderen met problemen helpen en ondersteunen. Kinderen die compleet verwaarloosd zijn en 's morgens uit huis worden getrapt met een flesje cola en een zakje chips. Mijn vader koopt op school zelfs soep of een andere warme maaltijd voor ze. Kinderen met zelfmoordneigingen die het niet meer zien zitten en uren huilend bij mijn vader in het kantoortje zitten. En dan komen er ouders opdagen op voortgangsgesprekken, die niet eens weten wat de naam is van de mentor van het kind en die dan 's avonds je pa uitmaken voor een kankerdebiel.
Als docent ben je opvoeder/psychiater/psycholoog/reclasseringsambtenaar etc. tegelijk. En dan heb je mensen als TS.
Herkenbaarquote:Op donderdag 5 december 2013 01:50 schreef Aloria het volgende:
Jup mensen zoals ts ken ik genoeg, ze zitten overal. In de kinderopvang heb je soms zelfs ouders die gaan zitten janken als hun kind een vlekje heeft op zijn kleren.... We hebben zelfs 1 kind gehad die we elke dag 30 minuten van te voren omkleden als de ouders kwamen. Dan was ze schoon en pappie en mammie blij....
BSO kinderen die niet hoefden op te ruimen ( ja rijke mensen BSO ) nou toen stond ik er ineens en de ouders maar zeuren waarom hun kinderen op moesten ruimen, dat was onze taak toch ?
Zelfs mijn collega ging op haar knieen om de blokjes op te ruimen wtf ?
Dit soort ouders zitten samen met ts in 1 hokje gedrukt bij mij![]()
![]()
Hoe moet het dan ademen ?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:00 schreef nuget het volgende:
ik zou je kind maar inpakken in schuimfoam, want stel je voor.. je kind kan vallen hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |