Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-leverden-niets-op/quote:Miljoeneninvesteringen in Vogelaarwijken leverden niets op
De honderden miljoenen die de afgelopen vier jaar in de Vogelaarwijken zijn geïnvesteerd, hebben geen effect gehad. De veertig achterstandswijken staan er nu niet beter of slechter voor dan vergelijkbare probleemwijken. Dat blijkt uit het vandaag verschenen rapport Werk aan de wijk van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken.
Het is de eerste keer dat de effectiviteit van de wijkaanpak is onderzocht. "Wij hebben geen positieve effecten gevonden", concludeert onderzoeker Jeanet Kullberg van het SCP. Zo zijn de wijken niet veiliger of leefbaarder geworden dan andere probleemwijken: "Ik had gehoopt op leuker nieuws. Met zo’n gecoördineerde en geregisseerde aanpak hoop je dat het meer oplevert, maar dat extra is niet herkenbaar."
De wijkaanpak was een van de speerpunten van het kabinet Balkenende-IV. Minister Ella Vogelaar (PvdA) moest ervoor zorgen dat de Vogelaarwijken binnen tien jaar het gemiddelde van hun stad halen op het gebied van wonen, werken, onderwijs, integratie en veiligheid. Tussen 2008 en 2012 investeerden corporaties zeker 750 miljoen euro in de wijken. Een deel daarvan, 75 miljoen per jaar, werd verplicht opgebracht door corporaties buiten deze probleemwijken, de omstreden Vogelaarheffing. Het geld ging onder meer naar sociale projecten en grootschalige sloop en nieuwbouw om hogere inkomens te lokken. Daarnaast trok het rijk tientallen miljoenen uit voor groen, wijkverpleegkundigen en bewonersbudgetten. En er kwam een speciaal ministerie voor Wonen, Wijken en Integratie, onder leiding van Vogelaar.
Vergeefse moeite, blijkt nu. "Het krachtwijkenbeleid heeft geen significant onderscheidende invloed gehad op de leefbaarheid, veiligheid en sociaal-economische positie van de aandachtswijken", concludeert het SCP-rapport. De tevredenheid over de leefomgeving en de sociale cohesie verbeterden in de Vogelaarwijken meer dan elders, maar dat gebeurde al voordat de wijkaanpak begon. Na 2009 was er juist een terugval te zien.
Alle probleemwijken maakten dezelfde ontwikkeling door
Volgens het SCP maken alle probleemwijken – Vogelaar-label of niet – gelijksoortige bewegingen door de tijd. Externe invloeden zoals de economische crisis en de criminaliteitsontwikkeling hebben grote invloed. Daarnaast worden bewoners van Vogelaarwijken zich er door het Vogelaar-stempel nog eens extra van bewust dat ze in een slechte wijk wonen, en dat leidt tot negatieve associaties en gevoelens. En misschien is het beleid simpelweg niet effectief of voldoende onderscheidend geweest, aldus het SCP.
Maar Kullberg wil niet van weggegooid geld spreken. Misschien hadden de Vogelaarwijken er zonder de extra investeringen slechter voorgestaan dan nu. Ook heeft de wijkaanpak nog geen vier jaar geduurd in plaats van de beoogde tien jaar. En, zo zegt Kullberg, er zullen ongetwijfeld projecten zijn die wel goed werken. "Je moet dus niet het kind met het badwater weggooien." Maar er is geen overzicht wat er allemaal waar in de wijken is gebeurd, en dus ook niet wat wel en wat niet werkt.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:42 schreef Kandijfijn het volgende:
Pvda-baantjes machine kost nu eenmaal wat.
Wel zijn er positieve trends in de aandachtswijken:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Vreemd, ik zie hier in de buurt wel degelijk een enorm opgeknapte wijk gedurende de afgelopen 10 jaar. Parken aangelegd, (ver)nieuwbouw, zelfs een boulevard langs het kanaal... en een stuk minder grafitti, vervuiling en geweld.
Het probleem zit hem dan ook niet in de bakstenen of de bomen in zo'n wijk, maar in de mensen die er wonen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Vreemd, ik zie hier in de buurt wel degelijk een enorm opgeknapte wijk gedurende de afgelopen 10 jaar. Parken aangelegd, (ver)nieuwbouw, zelfs een boulevard langs het kanaal... en een stuk minder grafitti, vervuiling en geweld.
Dat is mijn ervaring dus ook. Of de investeringen in de vogelaarswijken daarvan de oorzaak zijn is natuurlijk nog maar de vraag - het kan ook een 'natuurlijke' ontwikkeling zijn. Buurten veranderen nou eenmaal in de loop der jaren. Heb in de afgelopen 40 jaar menig 'achterbuurt' in een yuppenwijk zien veranderen (De Pijp in Amsterdam, Lombok in Utrecht), en ook menig tevreden gezinsbuurtje zien afglijden (Utrecht Terwijde).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:03 schreef Fides het volgende:
Wel zijn er positieve trends in de aandachtswijken:
De concentratie van mensen met lage inkomens in de
aandachtswijken is sinds midden jaren 2000 geleidelijk minder
geworden.
De tevredenheid met de woonomgeving is de laatste tien jaar
aanhoudend verbeterd. Aandachtswijkbewoners zijn ook
optimistischer over de ontwikkeling van hun wijk.
Bewoners hebben in tien jaar tijd steeds minder vaak het idee dat
er veel verloedering in hun buurt voorkomt.
Het heeft slechts miljarden aan graties geld gekost. Maar dan hebben we wel heel misschien 300 auto's gered. Plus natuurlijk nog wat meer mensen die afhankelijk zijn geraakt van een non baan. Nederland maakt aan de ene kant mensen werkloos met allerlei debiele regeltjes en aan de andere kant smijten we zonder enige verwachting van resultaat miljarden naar een nutteloze baantjes machine. Geen idee wat de verhouding voor de pvda baantjes machine is maar voor iedere ''groene'' subsidie baan komen er internationaal gemiddeld rond de 2 of 3 werklozen bij door de extra regeltjes en de extra belastingsdruk. Een groot gedeelte van de mensen in die wijken had misschien al naar iets beters verhuist kunnen zijn als ze door alle herverdeling niet werkloos waren, of zonder baan toch een heel comfortabel leven met alle moderne luxe van computer tot aan grote tv konden leven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:10 schreef Fides het volgende:
Ik heb net met mn half-slaperige kop het onderzoek zitten doorscrollen, en de conclusies in het onderzoek zijn helemaal niet zo negatief als de krantenkoppen doen vermoeden.
Het feit dat, ondanks de economische crisis de afgelopen paar jaar, de situatie in slechte buurten niet in verslechterd is natuurlijk al positief te noemen.....
Daarnaast, in tegenstelling tot Parijs, Dublin, Boekarest, Sofia, Stockholm, Athene of Londen hebben wij hier in de grote steden geen grootschalige rellen gehad.
Wel als die huizen betaalbaar zijn voor mensen die niet veel doekoe hebben of willen uitgeven aan alleen een plek om je spullen te stallen..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:29 schreef arjan1212 het volgende:
Het kan geen slecht iets zijn om verouderde te kleine huizen te slopen en te vervangen door nieuwbouw ..
Nee dat niet alleen (als voorbeeld Den Haag) waar je in de schilderswijk een hoge concentratie criminaliteit had, nu door de sloop van oude huurwoningen en terug duurdere koopwoningen te zetten waardoor die onfortuinlijke huurders dus verhuizen naar omliggende wijken waar nu daar dus de criminaliteit stijgende is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:29 schreef arjan1212 het volgende:
Het kan geen slecht iets zijn om verouderde te kleine huizen te slopen en te vervangen door nieuwbouw ..
1 wijk wat door en door rot is wat ik dus makkelijk kan vermijden ipv in grotere delen van de stad onveilig voelenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:38 schreef arjan1212 het volgende:
wat is er verkeerd aan het verspreiden van criminaliteit.. wat heb je nou liever.. één wijk waar de criminaliteit 90% is, of 5 wijken waar de criminaliteit 15% is ?
En midden in de stad was daar magische ruimte voor, zonder een paar oude flatjes te slopen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 03:38 schreef Charismatisch het volgende:
Ze hebben zogenaamd honderden miljoenen geïnvesteerd in Vogelaarwijken...
Ik denk eerder dat ze het geld in hun eigen zakken hebben gestopt, corrupte lieden.
Kleine pauperflatjes waar hele gezinnen in wonen zijn niet gesloopt, het enige wat ze hebben gedaan is nieuwbouw koopwoningen bouwen die niemand wil kopen vanwege de economische crisis.
Nou wooptiefuckingdoo, wat positief.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:10 schreef Fides het volgende:
Ik heb net met mn half-slaperige kop het onderzoek zitten doorscrollen, en de conclusies in het onderzoek zijn helemaal niet zo negatief als de krantenkoppen doen vermoeden.
Het feit dat, ondanks de economische crisis de afgelopen paar jaar, de situatie in slechte buurten niet in verslechterd is natuurlijk al positief te noemen.....
Daarnaast, in tegenstelling tot Parijs, Dublin, Boekarest, Sofia, Stockholm, Athene of Londen hebben wij hier in de grote steden geen grootschalige rellen gehad.
Waarom zouden ze? Ze krijgen zelfs een keizerlijke behandeling als ze veelpleger zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:10 schreef Fides het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat zonder deze investeringen (en laten we nou niet doen dat 1 miljard over 4 jaar uitgespreid zo gigantisch veel is) deze buurten tijdens de crisis misschien wel significant achteruit waren gegaan.... Dat weet je simpelweg niet, maar heel onwaarschijnlijk is het ook niet.quote:
Dat is natuurlijk een prima reden met miljardjes te strooien, we zien geen resultaat, maar als we het niet hadden gedaan was het wellicht erger geweest...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:48 schreef Fides het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat zonder deze investeringen (en laten we nou niet doen dat 1 miljard over 4 jaar uitgespreid zo gigantisch veel is) deze buurten tijdens de crisis misschien wel significant achteruit waren gegaan.... Dat weet je simpelweg niet, maar heel onwaarschijnlijk is het ook niet.
Volgens de directeur van de rekenkamer kost iedere herverdeelde euro een euro extra aan overhead. Dan mag duidelijk zijn waar het om gaat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het kost wat, maar dan heb je ook wel wat! Een paar honderd incapabele PvdA-genossen van een bijzonder lucratief luizenbaantje voorzien, that is...
Je kunt de boel opknappen tot je een ons weegt - op zich is daar niks mis mee - maar dat lost de problemen niet op. Te vaak wordt asociaal en/of crimineel gedrag niet hard genoeg aangepakt. Een nieuw winkelcentrum, gerenoveerde huizen en een fraai parkje maken van een aso-gezin niet ineens een prima functionerend, normaal gezin.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik heb die keuze liever helemaal niet. Zeker niet als gevangenissen leeg staan. Ik las gisteren nog weer een kort, lokaal nieuwsberichtje over een paar inbrekers die waren opgepakt: jongens van 19, 20 en zelfs eentje van 15. Allemaal bekenden van de politie die al eerder waren gepakt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:38 schreef arjan1212 het volgende:
wat is er verkeerd aan het verspreiden van criminaliteit.. wat heb je nou liever.. één wijk waar de criminaliteit 90% is, of 5 wijken waar de criminaliteit 15% is ?
Waarom die rellen ons bespaard zijn gebleven, weet ik niet, maar het lijkt me stug dat het 'geweldige' beleid de oorzaak is. Volgens mij is het een kwestie van tijd voordat ook hier dergelijke rellen gaan plaatsvinden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:10 schreef Fides het volgende:
Dat weet je niet en het onderzoek kan dat ook niet uitsluiten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom die rellen ons bespaard zijn gebleven, weet ik niet, maar het lijkt me stug dat het 'geweldige' beleid de oorzaak is. Volgens mij is het een kwestie van tijd voordat ook hier dergelijke rellen gaan plaatsvinden.
Wat we wél weten, is dat eerder SCP-onderzoek heeft uitgewezen dat autochtonen en allochtonen in Nederland compleet langs elkaar heen leven. Wat we ook weten, is dat de schooluitval en criminaliteit onder allochtone jongeren (vooral Marokkanen) bijzonder hoog is. Wat we ook weten, is dat het barst van de veelplegers: jonge criminelen die niet hard genoeg worden aangepakt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:00 schreef hexje het volgende:
[..]
Dat weet je niet en het onderzoek kan dat ook niet uitsluiten.
Als je dat van te voren riep werd je met de grond gelijk gemaakt als inhumane hond.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
alsof de uitkomst niet al vast stond aan het begin van het traject
Buurtregisseurs, speelhonken, subsidiekraan voor leuke dingen maar de rotte appels kregen een aai over de bol en foei
Dit dus. En om maar te zwijgen van die hijgerige Telegraaf kop.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:00 schreef Basp1 het volgende:
In tilburg wou men geen vogelaarwijken hebben daarom heeft men daar niet aan meegedaan, maar natuurlijk investeert men daar ook in zulke wijken waardoor het vergelijkend onderzoek natuurlijk mank loopt want als je in beide investeert kun je nooit constateren of wel investeren of totaal niet investeren wel of niet werkt.
Dus je geeft nu toe dat wat de politiek doet eigenlijk hetzelfde is als wat Pilotenopleidingen doen, met dit verschil dat het bij de politiek gedwongen winkelnering is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:57 schreef Hexagon het volgende:
Ach het heeft wel weer wat baantjes, dikke salarissen en fijne opdrachten voor bedrijfjes opgeleverd
Maar verder zag je dit natuurlijk al wel aankomen. Er is op zich niets mis met investeren in leefbaarheid n verbindingen in wijken. Maar het is niet de heilige graal.
Is dat zo? U kunt daar vast wel een voorbeeld van geven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je dat van te voren riep werd je met de grond gelijk gemaakt als inhumane hond.
Hoewel wangedrag moet worden aangepakt is je oplossing ook wel heel erg eenzijdig. Wanneer het op repressie aankomt ben je doorgaans al wat te laat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt de boel opknappen tot je een ons weegt - op zich is daar niks mis mee - maar dat lost de problemen niet op. Te vaak wordt asociaal en/of crimineel gedrag niet hard genoeg aangepakt. Een nieuw winkelcentrum, gerenoveerde huizen en een fraai parkje maken van een aso-gezin niet ineens een prima functionerend, normaal gezin.
De nadruk heeft veel te veel gelegen op het opknappen van de wijk, veel te weinig op het aanpakken van wangedrag. En daar waar verbetering is opgetreden, zijn de problemen vaak verplaatst naar andere buurten. In mijn woonplaats (een middelgrote provinciestad) zijn er nu zelfs in het nieuwste stadsdeel al probleemstraten.
Het probleem is dat jongeren met aanleg voor crimineel gedrag niet minder crimineel worden van een opgeknapt parkje of de bouw van een nieuw winkelcentrum. Ik ben voor preventie, maar dan wel graag de goede preventie. En zonder meer in combinatie met handhaving en strengere straffen, want anders werkt het gewoon niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoewel wangedrag moet worden aangepakt is je oplossing ook wel heel erg eenzijdig. Wanneer het op repressie aankomt ben je doorgaans al wat te laat.
Het is niet zo dat als we wijken volladen met stadscommando's het dan ineens keurige burgers worden.
Je ziet zoiets ook echt niet aankomen, hé?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 07:04 schreef raptorix het volgende:
Ik heb dit veel gevolgd de laatste jaren (woon naast zo een prachtwijk) wat je ziet is dat veel van dit soort subsidies naar "vage" organisaties gaan, op papier doen ze vaak wel dingen, maar het zijn altijd zelfde:
-Rap Workshops
-Kickbox lessen
-Acteer cursussen
-Etc
Als je dan gaat struinen wie er achter dit soort organisaties zitten, dan zijn het veelal aan PVDA gelieerde figuren, zelfde patroon zie je ook in de reintegratie business, is business van honderden miljoenen waar je ook weer veel ex-PVDAérs ziet, net zoals de VVD altijd opduikt bij vastgoed ellende, zo zie je dat bij de PVDA met de softe business.
Daarom is het vanuit het perspectief van de PvdA ook allemaal heel succesvol geweest. Gewoon keiharde winstcijfers gemaakt!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je ziet zoiets ook echt niet aankomen, hé?
Die geitenwollensokken hebben zon raar verwrongen beeld dat al hun plannetjes wel indruk moeten maken op die gasten, terwijl ze vierkant uitgelachen worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het probleem is dat jongeren met aanleg voor crimineel gedrag niet minder crimineel worden van een opgeknapt parkje of de bouw van een nieuw winkelcentrum. Ik ben voor preventie, maar dan wel graag de goede preventie. En zonder meer in combinatie met handhaving en strengere straffen, want anders werkt het gewoon niet.
Ik zie toch flink wat gesloopte stukken in oud noord waar veel nieuwbouw neergekwakt is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:05 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ppfftt. de enigste investering die ik hier in Tilburg zie in de slechtere wijken zijn zaken als wat nieuwe dakpannen en een schilderbeurt... Ja, daar los je echt de problemen mee op ja...
We zijn niet allemaal PvdA'ers hier.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:18 schreef hexje het volgende:
Het stemt mij verdrietig dat er maar zo weinig mensen zijn die vraagtekens bij de conclusies van het onderzoek zetten.
Ouders of niet, beuk erop met een paar honkbalknuppels. Moet je zien hoe snel ze besluiten het geen 2de keer te doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:19 schreef LuciferRising het volgende:
Laten ouders hun kinderen weer even opvoeden.
Hier gooien ze vanaf het balkon pakjes drinken, lege potten pindakaas en snoep papiertjes mijn tuin in. Of zetten ze hun krijsende kinderen uren op het balkon..
Laatst zag ik zo'n klere joch gewoon lukraak tegen een auto aan schoppen voor mijn deur, natuurlijk er wat van gezegt om dan dood leuk voor kuthoer ze worden uitgemaakt die dr muil maar even moest houden. Snotaap was niet ouder dan 12.. waar gaat het heen met die kids..
En stel dat je zo'n joch een tik zou geven, of een draai om z'n oren, dan heb je binnen vijf minuten de withete ouders of broer aan de deur staan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:19 schreef LuciferRising het volgende:
Laten ouders hun kinderen weer even opvoeden.
Hier gooien ze vanaf het balkon pakjes drinken, lege potten pindakaas en snoep papiertjes mijn tuin in. Of zetten ze hun krijsende kinderen uren op het balkon..
Laatst zag ik zo'n klere joch gewoon lukraak tegen een auto aan schoppen voor mijn deur, natuurlijk er wat van gezegt om dan dood leuk voor kuthoer ze worden uitgemaakt die dr muil maar even moest houden. Snotaap was niet ouder dan 12.. waar gaat het heen met die kids..
Dit komt bij de ouders vandaan die kinderen totaal niet opvoeden. Met zn tienen in een sociale huurwoning zitten en maar kinderen bijmaken.. en maar geld vangen..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ouders of niet, beuk erop met een paar honkbalknuppels. Moet je zien hoe snel ze besluiten het geen 2de keer te doen.
Ah, ook weer terug?quote:
Klopt. Maar zoals 11-letter zegt hebben we het veel te lang getolereerd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:22 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Dit komt bij de ouders vandaan die kinderen totaal niet opvoeden. Met zn tienen in een sociale huurwoning zitten en maar kinderen bijmaken.. en maar geld vangen..
quote:
True.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, ook weer terug?
Het past niet in je straatje, dus daarom moet "onderzoek" maar tussen aanhalingstekens. Dat het een SCP-onderzoek is, doet er niet toe.
Nee, er wordt alleen gereageerd op de kop. Zo triest.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef De_Guidance het volgende:
Hebben jullie het nieuwsbericht überhaupt gelezen? De slechtste wijken van NL zijn vergeleken met minder slechte wijken van NL waar ook veel geld heen is gegaan.
Ja want het SCP is heilig. Sowieso is deze tak van de wetenschap altijd natte vingerwerk, maar om dan ook nog met zo'n slechte vergelijking aan te komen zetten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, ook weer terug?
Het past niet in je straatje, dus daarom moet "onderzoek" maar tussen aanhalingstekens. Dat het een SCP-onderzoek is, doet er niet toe.
True, het is wat gekunsteld. Maarja, als het SCP de opdracht krijgt: "Kijk of het beleid werkt!" moeten ze wat natuurlijk. Je kan moeilijk expres bepaalde kutbuurten 5 jaar links laten liggen om een fatsoenlijke controlegroep te hebben ofzo:Pquote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef De_Guidance het volgende:
Hebben jullie het nieuwsbericht überhaupt gelezen? De slechtste wijken van NL zijn vergeleken met minder slechte wijken van NL waar ook veel geld heen is gegaan.
Volgens mij hebben de stagiaires dit gedaan, moet wel.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:24 schreef hexje het volgende:
[..]
Vergelijkbare projecten
Volgens het SCP kan dit deels worden verklaard doordat ook in de andere wijken werd geïnvesteerd in vergelijkbare projecten, zoals de sloop en nieuwbouw van woningen. Grootschalige, langdurige herstructurering is goed voor de veiligheid en het gevoel van tevredenheid in de wijken, stelt het SCP.
Mogelijk heeft ook de crisis op de woningmarkt ervoor gezorgd dat de nieuwbouw van koopwoningen en de bouw van sociale huurwoningen minder effect hebben gesorteerd.
Bovendien heeft het beleid averechts uitgepakt voor wat betreft het vergroten van de betrokkenheid van bewoners bij hun buurt. Die betrokkenheid is namelijk afgenomen. "Dit is opmerkelijk omdat het bevorderen van buurtparticipatie juist een van de kerndoelen van het beleid was", schrijft het SCP.
Maw ze hebben geen eens echt vergelijkingsmateriaal. In de wijken die zichzelf niet vogelaar wilden noemen is ook geïnvesteerd. Nogal logisch dat de ontwikkeling dan hetzelfde is. Dat heeft niks te maken met welke politieke kleur je hebt.
Was ook mijn gedachte. Het is tenenkrommend slecht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de stagiaires dit gedaan, moet wel.
Het onderzoeksontwerp lijkt me, gegeven de omstandigheden, vrij deugdelijk; men zou op zijn minst kunnen stellen dat, bij gebrek aan volledig experimentele gevens, de conclusies van dit onderzoek als uitgangspunt zouden moeten worden genomen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef De_Guidance het volgende:
Alsof mensen het onderzoek daadwerkelijk lezen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:18 schreef hexje het volgende:
Het stemt mij verdrietig dat er maar zo weinig mensen zijn die vraagtekens bij de conclusies van het onderzoek zetten.
Ben het gedeeltelijk met je eens hoor. Maar dit onderzoek maakt vooral gebruik van parameters die niet uit enquetes of vragenlijsten komen hoor....quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:31 schreef De_Guidance het volgende:
Sowieso is er teveel vertrouwen in de sociale wetenschap. (zeker als het goed uitkomt) Het hele idee dat je door middel van vragenlijsten of enquêtes daadwerkelijk kunt achterhalen wat iemand echt denkt is twijfelachtig. Daarbij is het voor zowel interviewers als onderzoekers heel makkelijk om de vragen of antwoorden (bewust of onbewust) een bepaalde richting op te sturen.
En als je dan ook met zo'n slechte vergelijking komt waar je je resultaat op baseert kom je echt wel in de aanmerking voor de kwalificatie "onderzoek".
Ach, gelukkig... de oplossing is alle buitenlanders raus!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:02 schreef Elfletterig het volgende:
Wat we wél weten, is dat eerder SCP-onderzoek heeft uitgewezen dat autochtonen en allochtonen in Nederland compleet langs elkaar heen leven. Wat we ook weten, is dat de schooluitval en criminaliteit onder allochtone jongeren (vooral Marokkanen) bijzonder hoog is. Wat we ook weten, is dat het barst van de veelplegers: jonge criminelen die niet hard genoeg worden aangepakt.
En zo zijn er nog wel een paar factoren te benoemen. Als je die optelt, zou je haast verwachten dat de bom binnenkort wel een keertje barst. Het is slechts wachten op een relevante aanleiding.
Nee. Men zou moeten stellen dat,gegeven de omstandigheden, het erg moeilijk is hier iets over te zeggen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Het onderzoeksontwerp lijkt me, gegeven de omstandigheden, vrij deugdelijk; men zou op zijn minst kunnen stellen dat, bij gebrek aan volledig experimentele gevens, de conclusies van dit onderzoek als uitgangspunt zouden moeten worden genomen.
Wat zijn de parameters dan?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef Fides het volgende:
[..]
Ben het gedeeltelijk met je eens hoor. Maar dit onderzoek maakt vooral gebruik van parameters die niet uit enquetes of vragenlijsten komen hoor....
Beetje makkelijk om zo "de sociale wetenschap" over 1 kam te scheren.
Het schijnt nodig te zijn dat ik uitleg wat ik bedoel met de term "dat de bom barst". Ik doel daarmee op soortgelijke rellen als in andere Europese steden; rellen waarbij groepen allochtonen een bepaalde aanleiding aangrijpen om de straat op te gaan, vernielingen aan te richten, enzovoort.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:02 schreef Elfletterig het volgende:
En zo zijn er nog wel een paar factoren te benoemen. Als je die optelt, zou je haast verwachten dat de bom binnenkort wel een keertje barst. Het is slechts wachten op een relevante aanleiding.
Zoals in het onderzoeksrapport wordt bepleit, is dit verschil diffuus, maar wel degelijk duidelijk te onderscheiden: woningbouwcorporaties investeerden aanzienlijk meer in de specifieke aandachtswijken, en bovendien werd er een inspanning ten aanzien van bestuurlijke integratie gepleegd die afwezig was in de controlegroep. Uiteraard zijn we niet zeker van de resultaten, maar het feit dat dit onderzoek vrijwel geen enkele aanwijzing vindt voor een stimulerend effect, is aanleiding tot scepsis.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee. Men zou moeten stellen dat,gegeven de omstandigheden, het erg moeilijk is hier iets over te zeggen.
Wat er is gebeurd is dat de allerslechtste wijken in Nederland een hoop geld hebben gekregen voor nieuwbouw. Als je dat gaat vergelijken met minder slechte wijken die ook geld hebben gekregen voor nieuwbouw en concludeert dat er geen verschil is tussen je twee groepen zeg je eigenlijk niet zo heel veel.
Mwa. Elfletterig geloof er eerder heilig in dat als je er maar hard genoeg op mept dat het wel keurige voorbeeldburgers zullen worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, gelukkig... de oplossing is alle buitenlanders raus!
Het was niet nodig dat je bevestigde dat jij hier onomwonden claimt dat het allemaal de schuld is van de buitenlanders.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:40 schreef Elfletterig het volgende:
Het schijnt nodig te zijn dat ik uitleg wat ik bedoel met de term "dat de bom barst". Ik doel daarmee op soortgelijke rellen als in andere Europese steden; rellen waarbij groepen allochtonen een bepaalde aanleiding aangrijpen om de straat op te gaan, vernielingen aan te richten, enzovoort.
Ik heb het onderzoekje weer weg geklikt maar ze keken volgens mij ook naar "hardere" gegevens als de ontwikkeling van: aantal arme gezinnen in de wijk, aantal (gebouwde) huur/koopwoningen, gemiddeld inkomen, sociale-economische mobiliteit (baan -> geen baan, en andersom), residentiele mobiliteit. aantal migranten, (gerapporteerd) slachtofferschap van geweld.quote:
Ook, maar hij sluit nu inmiddels ook de ogen voor het feit dat er ook een best grote groep autochtonen zijn die zich niet kunnen gedragen. De naam "Tokkie" is geen Marokkaanse naam ofzo...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:44 schreef Hexagon het volgende:
Mwa. Elfletterig geloof er eerder heilig in dat als je er maar hard genoeg op mept dat het wel keurige voorbeeldburgers zullen worden.
Hij is in hard tempo aan het radicaliseren. Ooit een verstandige discussiepartner en tegenwoordig als het gaat om dit soort discussies volstrekt van het padje af.quote:Nu ben ik ook niet zo van de jaren 70 geest, maar hij slaat wel helemaal door
Je maakt een karikatuur van mijn mening. Van sommigen ben ik dat gewend; bepaalde mensen negeer ik inmiddels volledig, maar van jou had ik toch wat meer stijl verwacht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwa. Elfletterig geloof er eerder heilig in dat als je er maar hard genoeg op mept dat het wel keurige voorbeeldburgers zullen worden.
Nu ben ik ook niet zo van de jaren 70 geest, maar hij slaat wel helemaal door
Mee eens, maar je weet ook dat beschaving voor de meeste mensen een dun laagje vernis (chroom) is dat er afvalt zodra de controle wegvalt. Er zijn genoeg voorbeelden wat er gebeurt wanneer de politie staakt of niet ingrijpt (bijv. Londen 2 jr gelden of in de VS etc).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoewel wangedrag moet worden aangepakt is je oplossing ook wel heel erg eenzijdig. Wanneer het op repressie aankomt ben je doorgaans al wat te laat.
Het is niet zo dat als we wijken volladen met stadscommando's het dan ineens keurige burgers worden.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:
Wat er is gebeurd is dat de allerslechtste wijken in Nederland een hoop geld hebben gekregen voor nieuwbouw. Als je dat gaat vergelijken met minder slechte wijken die ook geld hebben gekregen voor nieuwbouw en concludeert dat er geen verschil is tussen je twee groepen zeg je eigenlijk niet zo heel veel.
En dan zou de controlegroep dus wel dezelfde investeringen krijgen? Dat lijkt me sterk.quote:Het moet dan ook worden uitgesloten dat een gevonden verandering door iets anders wordt veroorzaakt dan door de ingezette maatregel. Om deze reden wordt vaak gebruikgemaakt van een controlegroep, die vergelijkbaar moet zijn met de experimentele groep en de maatregel níét krijgt opgelegd.
Het is vooral een referentie naar dit boek, heb ik de indruk:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:53 schreef waht het volgende:
[..]
[..]
En dan zou de controlegroep dus wel dezelfde investeringen krijgen? Dat lijkt me sterk.
Wel gebruiken ze het woord 'quasi' veel te vaak.
War heb je dat onderzoek gevonden dan? Ik zag slechts een betaalde versie, of ik keek niet goed.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:10 schreef Fides het volgende:
Dan keek je niet goed. Volgens mij kan je SCP publicaties altijd gratis downloaden (rechts in beeld dan even klikken), je moet pas betalen als je het in boekvorm wil krijgen....quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:55 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
War heb je dat onderzoek gevonden dan? Ik zag slechts een betaalde versie, of ik keek niet goed.
"Er is meer onderzoek nodig"quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Zoals in het onderzoeksrapport wordt bepleit, is dit verschil diffuus, maar wel degelijk duidelijk te onderscheiden: woningbouwcorporaties investeerden aanzienlijk meer in de specifieke aandachtswijken, en bovendien werd er een inspanning ten aanzien van bestuurlijke integratie gepleegd die afwezig was in de controlegroep. Uiteraard zijn we niet zeker van de resultaten, maar het feit dat dit onderzoek vrijwel geen enkele aanwijzing vindt voor een stimulerend effect, is aanleiding tot scepsis.
Ah, dat verklaart een en ander.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is vooral een referentie naar dit boek, heb ik de indruk:
[ afbeelding ]
Goed, het is meer een bijsturing van DS4 zijn suggesties.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je maakt een karikatuur van mijn mening. Van sommigen ben ik dat gewend; bepaalde mensen negeer ik inmiddels volledig, maar van jou had ik toch wat meer stijl verwacht.
Dat betekend dus dat de oorzaak er nog steeds is, als de situatie niet dermate verbeterd is blijft het natuurlijk sluimeren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mee eens, maar je weet ook dat beschaving voor de meeste mensen een dun laagje vernis (chroom) is dat er afvalt zodra de controle wegvalt. Er zijn genoeg voorbeelden wat er gebeurt wanneer de politie staakt of niet ingrijpt (bijv. Londen 2 jr gelden of in de VS etc).
Ok, bedankt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Dan keek je niet goed. Volgens mij kan je SCP publicaties altijd gratis downloaden (rechts in beeld dan even klikken), je moet pas betalen als je het in boekvorm wil krijgen....
Dit is ook al iets wat jaren wordt gezegd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het schijnt nodig te zijn dat ik uitleg wat ik bedoel met de term "dat de bom barst". Ik doel daarmee op soortgelijke rellen als in andere Europese steden; rellen waarbij groepen allochtonen een bepaalde aanleiding aangrijpen om de straat op te gaan, vernielingen aan te richten, enzovoort.
Hoezo? Quasi-experimenteel design is gewoon regulier jargon toch? Als iemand het over evolutie heeft is het toch niet altijd een directe verwijzing naar Darwin?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is vooral een referentie naar dit boek, heb ik de indruk:
[ afbeelding ]
Dat is de juiste houding; voor de juiste uitkomst ligt altijd een goed bedrag klaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Afhankelijk van de uitkomst kan ik wellicht een kleine bijdrage leveren.
'Linkse goedpraters'?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aaah de linkse goedpraters zijn gearriveerd
Goedemorgen!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mooi, slotje.quote:Misschien zijn de beperkte effecten een gevolg van het feit dat ook in de referentiewijken inspanningen ten behoeve van de leefbaarheid gepleegd zijn. De grootste investeringen in de wijken zijn voor rekening gekomen van de woningcorporaties, die ook buiten de aandachtswijken een ‘leefbare’ omgeving aan hun huurders moeten bieden.
Ik heb liever dat je gewoon je eigen woorden kiest in plaats van DS4 in de discussie te betrekken; daar zit ik namelijk niet meer op te wachten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed, het is meer een bijsturing van DS4 zijn suggesties.
Maar ik heb in ieder geval het idee dat je iets teveel heil verwacht van slechts repressie en iets teveel verlangt naar een perfect paradijs zonder achterbuurten of randvolk. Zo'n wereld zal helaas niet snel bestaan.
Ik denk dat het al heel wat zou schelen als de politie aqeduater optreedt. En dat daar ook geld voor beschikbaar wordt gemaakt.
Ik wie het eigenlijk vrij weinig gebruikt worden, afgezien van enkele publicaties die sterk in de richting van Cook & Campbell hangen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:00 schreef Fides het volgende:
[..]
Hoezo? Quasi-experimenteel design is gewoon regulier jargon toch? Als iemand het over evolutie heeft is het toch niet altijd een directe verwijzing naar Darwin?
Bayes leert ons dat we a priori sceptisch jegens beleid van PvdA-ministers moeten staan, het onderzoek scherpt de posterior enkel nog wat aan.quote:
18,300 results in Google Scholar sinds 2012:o?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik wie het eigenlijk vrij weinig gebruikt worden, afgezien van enkele publicaties die sterk in de richting van Cook & Campbell hangen.
Het is de vraag of het het echt zo heel slecht doen. Vergeleken met de achterbuurten in Brussel zijn onze probleemwijken echt centerparcs.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je gewoon je eigen woorden kiest in plaats van DS4 in de discussie te betrekken; daar zit ik namelijk niet meer op te wachten.
Misschien verwacht ik te veel heil van repressie, maar ik zie niet zo bijster veel alternatieven helaas. Als jij een beter wondermiddel hebt, hoor ik het graag. Ik signaleer alleen dat de softe aanpak van de laatste decennia, in combinatie met investeringen in parkjes en winkelcentra, bar weinig oplevert.
Het beleid zal hoe dan ook effectiever moeten. Dus dan moet je iets met de component repressie.
Zelfs als jouw rooskleurige schets waar is, dan blijft nog het feit overeind dat er voor honderden miljoenen aan geld is weggegooid.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is de vraag of het het echt zo heel slecht doen. Vergeleken met de achterbuurten in Brussel zijn onze probleemwijken echt centerparcs.
Ik denk overigens niet dat de Vogelaargelden aar heel veel aan bijgedragen hebben.
Dat staat je vrij.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:07 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb liever dat DS4 wel bij de discussie betrokken wordt.
Poeh. Na drie pagina's is de Weldenkende FOK Elite weer gearriveerd in het topic hoor! Veel moeilijke woorden opeens, allerlei nuanceringen uit het onderzoeksrapport (waren jullie soms zo laat in dit topic omdat jullie het eerst moesten lezen?) en ingewikkelde redeneringenl.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Bayes leert ons dat we a priori sceptisch jegens beleid van PvdA-ministers moeten staan, het onderzoek scherpt de posterior enkel nog wat aan.
Vergeleken met Bogota zijn onze kliko's/otto's bungalows.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:06 schreef Hexagon het volgende:
Vergeleken met de achterbuurten in Brussel zijn onze probleemwijken echt centerparcs.
Nou nou weggegooid. We hebben wel leuke speeltuinen en huizen nu hier.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zelfs als jouw rooskleurige schets waar is, dan blijft nog het feit overeind dat er voor honderden miljoenen aan geld is weggegooid.
Klopt, wij hebben alles onder controle, u kunt rustig thuis blijven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Poeh. Na drie pagina's is de Weldenkende FOK Elite weer gearriveerd in het topic hoor! Veel moeilijke woorden opeens, allerlei nuanceringen uit het onderzoeksrapport (waren jullie soms zo laat in dit topic omdat jullie het eerst moesten lezen?) en ingewikkelde redeneringenl.
De fun van de eerste 50 posts op Vogelaars ranten kunnen we nu wel afschrijven. Moeten jullie niet naar POL ofzo?
Meer dan een les voor de toekomst kan het niet meer zijn. Iig partijen die dergelijk beleid nog eens voorstellen verdienen aangevallen te worden met deze ervaringen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zelfs als jouw rooskleurige schets waar is, dan blijft nog het feit overeind dat er voor honderden miljoenen aan geld is weggegooid.
Dat is meer dan ik verwacht zou hebben.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:06 schreef Fides het volgende:
[..]
18,300 results in Google Scholar sinds 2012:o?
http://scholar.google.nl/(...)tal&hl=en&as_sdt=0,5
Ja?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is de vraag of het het echt zo heel slecht doen. Vergeleken met de achterbuurten in Brussel zijn onze probleemwijken echt centerparcs.
Ja, we moeten idd rustig afwachten tot het nog veel erger is, pas dan gaan we er iets aan doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk overigens niet dat de Vogelaargelden aar heel veel aan bijgedragen hebben.
Nee, maar er staat toch ook nergens dat we daar naar toe zouden gaan?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, we moeten idd rustig afwachten tot het nog veel erger is, pas dan gaan we er iets aan doen.
echt.
Ik woon naast een Vogelaar wijk, en ik heb deze ervaring ook! Ziet er een stuk beter uit dan eerst.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
De softe aanpak is al jaren verdwenen. De meeste buurthuizen en andere dingen die sociale cohesie binnen wijken verbeterde zijn door de rechtse regeringen wegbezuinigd als linkse hoobby zijnde.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik signaleer alleen dat de softe aanpak van de laatste decennia, in combinatie met investeringen in parkjes en winkelcentra, bar weinig oplevert
nee, maar dat lijkt me gezien de ontwikkelingen wel gewoon logisch. het gaat nergens beter, alleen maar slechter.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar er staat toch ook nergens dat we daar naar toe zouden gaan?
Hier ook. Maar ze hebben mij niets gevraagd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:12 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik woon naast een Vogelaar wijk, en ik heb deze ervaring ook! Ziet er een stuk beter uit dan eerst.
Nu kunnen we het onderzoek natuurlijk wel afschrijven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hier ook. Maar ze hebben mij niets gevraagd.
Wat mij betreft zijn de resultaten niet van belang. Het geld kan immers altijd beter besteed worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Bayes leert ons dat we a priori sceptisch jegens beleid van PvdA-ministers moeten staan, het onderzoek scherpt de posterior enkel nog wat aan.
De personen die grammaticaal correct schrijven en genuanceerd overkomen zijn de verdachten in dit topic.quote:
Inderdaad, militaire steun aan Suriname, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:14 schreef waht het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn de resultaten niet van belang. Het geld kan immers altijd beter besteed worden.
Je begrijpt dat die reactie humoristisch is bedoeld hoop ik.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Nu kunnen we het onderzoek natuurlijk wel afschrijven.
Gheghe, ik moest lachenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De personen die grammaticaal correct schrijven en genuanceerd overkomen zijn de verdachten in dit topic.
Communisten hielden ook niet van intellectuelen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De personen die grammaticaal correct schrijven en genuanceerd overkomen zijn de verdachten in dit topic.
Hoax, allochtonen hebben geen humor.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je begrijpt dat die reactie humoristisch is bedoeld hoop ik.
Echt waar?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, daar heb je zelfs no go area's
http://www.novatv.nl/page(...)%20area%20Anderlecht
Ze geven de zwakke punten aan, is vrij normaal eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:19 schreef Wespensteek het volgende:
In die laatste paragraaf staat gewoon dat het onderzoek weggegooid geld was omdat ze het gewoon niet weten.
Waarom komen die altijd allemaal tegelijkertijd?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Je kunt eigenlijk stellen dat ze er de ballen verstand van hebben, en de belevingswereld te ver uiteen liggen om uberhaubt een plan op te stellen voor de doelgroep.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:19 schreef Wespensteek het volgende:
In die laatste paragraaf staat gewoon dat het onderzoek weggegooid geld was omdat ze het gewoon niet weten.
Daar hebben ze tegenwoordig een klootjesvolktopicdetector voor.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom komen die altijd allemaal tegelijkertijd?
Er is een mistoestand in Nederland. Er wordt een topic geopend op FOK!. De eerste drie pagina's wordt er gezellig gekeuveld over hoe erg het allemaal wel niet is.
En dan, ineens, komen er een stuk of zes linkse goedpraters in het topic. Precies tegelijkertijd. Bellen ze elkaar hierover ofzo? "Gauw, kom naar FOK!. Admiraal Anaal heeft weer een onderbuiktopic geopend."
Jep, we hebben elkaar gebeld.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is een mistoestand in Nederland. Er wordt een topic geopend op FOK!. De eerste drie pagina's wordt er gezellig gekeuveld over hoe erg het allemaal wel niet is.
En dan, ineens, komen er een stuk of zes linkse goedpraters in het topic. Precies tegelijkertijd. Bellen ze elkaar hierover ofzo? "Gauw, kom naar FOK!. Admiraal Anaal heeft weer een onderbuiktopic geopend."
Dan moet je gewoon wegblijven uit dit soort discussies. Het is sowieso al laf en zwak dat je de inhoudelijke discussie niet met mij aan durft. En dan ook nog zeiken over dat jouw mening vermaakt wordt tot een karikatuur terwijl je in het verleden tegen mij zat te zeiken dat ik alleen maar opkom voor daderbelangen en iedere dader vrij rond wil hebben lopen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb liever dat je gewoon je eigen woorden kiest in plaats van DS4 in de discussie te betrekken; daar zit ik namelijk niet meer op te wachten.
Volgens mij is aan jou al vaak genoeg uitgelegd dat we al decennia lang inzetten op meer repressie en steeds zwaarder zijn gaan straffen. Dat ontken je botweg, maar feit is dat dat niet heeft geholpen. Waarom dan nog zwaarder straffen wel zou helpen is mij niet duidelijk, maar dat antwoord heb jij kennelijk ook niet.quote:Misschien verwacht ik te veel heil van repressie, maar ik zie niet zo bijster veel alternatieven helaas. Als jij een beter wondermiddel hebt, hoor ik het graag. Ik signaleer alleen dat de softe aanpak van de laatste decennia, in combinatie met investeringen in parkjes en winkelcentra, bar weinig oplevert.
Het beleid zal hoe dan ook effectiever moeten. Dus dan moet je iets met de component repressie.
Ach, wat tegengeluid maakt het alleen maar leuker toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat lijkt me te veel eer voor een algoritme dat de topics waarin Elfletterig, Scorpie en LXIV een bijdrage hebben geplaatst aanvinkt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar hebben ze tegenwoordig een klootjesvolktopicdetector voor.
Dat is geen feit en volgt ook niet uit dit onderzoek.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
Het is duidelijk dat er voor u geen glansrijke carrière in de marketing in het verschiet ligt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me te veel eer voor een algoritme dat de topics waarin Elfletterig, Scorpie en LXIV een bijdrage hebben geplaatst aanvinkt.
Je zou haast denken dat je er op zit te wachten, zodat je als een dominee een bulderpreek af kan steken met hoe jij hier wel niet voor gewaarschuwd had en de problemen op tijd erkende.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat we wél weten, is dat eerder SCP-onderzoek heeft uitgewezen dat autochtonen en allochtonen in Nederland compleet langs elkaar heen leven. Wat we ook weten, is dat de schooluitval en criminaliteit onder allochtone jongeren (vooral Marokkanen) bijzonder hoog is. Wat we ook weten, is dat het barst van de veelplegers: jonge criminelen die niet hard genoeg worden aangepakt.
Maar hij heeft op een paar punten wel gelijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zou haast denken dat je er op zit te wachten, zodat je als een dominee een bulderpreek af kan steken met hoe jij hier wel niet voor gewaarschuwd had en de problemen op tijd erkende.
Alle inspanningen in de Vogelaarwijken hebben dus bijzonder weinig vruchten afgeworpen.quote:Meer tevredenheid, maar geen gunstig effect meetbaar van het krachtwijkenbeleid
Het krachtwijkenbeleid had tussen 2008 en 2012 geen onderscheidend gunstig effect op sociale stijging, leefbaarheid en veiligheid in de aandachtswijken. Wijken die er qua problematiek in 2007 het meest op leken, maakten vergelijkbare ontwikkelingen door.
Wel zijn er positieve trends in de aandachtswijken:
- De concentratie van mensen met lage inkomens in de aandachtswijken is sinds midden jaren 2000 geleidelijk minder geworden.
- De tevredenheid met de woonomgeving is de laatste tien jaar aanhoudend verbeterd.
Aandachtswijkbewoners zijn ook optimistischer over de ontwikkeling van hun wijk.
- Bewoners hebben in tien jaar tijd steeds minder vaak het idee dat er veel verloedering in hun buurt voorkomt.
- Het slachtofferschap en de perceptie van onveiligheid zijn de laatste jaren juist gestegen.
- Herstructurering in stadswijken had in de periode 2007-2010 gunstige effecten op slachtofferschap van geweld en in mindere mate ook op de perceptie van geweld.
- De verkoop van sociale huurwoningen in stadswijken had in de jaren 2007-2010 geen meetbare effecten op leefbaarheid en veiligheid.
Dit zijn de belangrijkste bevindingen uit de SCP-publicatie Werk aan de wijk. Een quasi-experimentele evaluatie van het krachtwijkenbeleid, die op 30 juli verschijnt.
Dat volgt hier niet uit.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:26 schreef Elfletterig het volgende:
Wellicht handig om het persbericht van het SCP er nog even bij te pakken. Daarin worden de onderzoeksresultaten beknopt samengevat:
[..]
Alle inspanningen in de Vogelaarwijken hebben dus bijzonder weinig vruchten afgeworpen.
Het is eerder overall beter gegaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, we moeten idd rustig afwachten tot het nog veel erger is, pas dan gaan we er iets aan doen.
echt.
Natuurlijk. Zo zwart wit zal het wederom ook hier niet zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Maar hij heeft op een paar punten wel gelijk.
Tegengeluid wel. Maar jullie moeten wel kappen met die interlectuele termen en die onderzoeksrapporten. Pak gewoon je fiets en rijdt door zo'n wijk heen. Dan zie je met eigen ogen waar het naar toe gaat. Daar hoef ik zo'n rapport niet voor gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ach, wat tegengeluid maakt het alleen maar leuker toch?
Dat staat er in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:26 schreef Elfletterig het volgende:
Alle inspanningen in de Vogelaarwijken hebben dus bijzonder weinig vruchten afgeworpen.
Door wijken fietsen? Wat een pauperhobby.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tegengeluid wel. Maar jullie moeten wel kappen met die interlectuele termen en die onderzoeksrapporten. Pak gewoon je fiets en rijdt door zo'n wijk heen. Dan zie je met eigen ogen waar het naar toe gaat. Daar hoef ik zo'n rapport niet voor gelezen te hebben.
Het is alleen jammer dat Elfletterig er zóveel scheppen bovenop doet dat de discussie niet meer gaat over het bericht zelf, maar over de overdrijvingen waarmee hij zich bedient.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Maar hij heeft op een paar punten wel gelijk.
Dat idee heb ik nou ook over Noord-Brabant.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tegengeluid wel. Maar jullie moeten wel kappen met die interlectuele termen en die onderzoeksrapporten. Pak gewoon je fiets en rijdt door zo'n wijk heen. Dan zie je met eigen ogen waar het naar toe gaat. Daar hoef ik zo'n rapport niet voor gelezen te hebben.
Hou eens op met je "jullie".quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar verspillen de mensen tenminste niet hun tijd met het lezen van onderzoeksrapporten!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat idee heb ik nou ook over Noord-Brabant.
Lijkt me wel. Lees de eerste regels nog eens:quote:
quote:Het krachtwijkenbeleid had tussen 2008 en 2012 geen onderscheidend gunstig effect op sociale stijging, leefbaarheid en veiligheid in de aandachtswijken. Wijken die er qua problematiek in 2007 het meest op leken, maakten vergelijkbare ontwikkelingen door.
Ik woon er. En het is niet vreemd om termen uit wetenschappelijk onderzoek te gebruiken als je de uitkomst van een onderzoek bespreekt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vraag mij werkelijk af of die punten wel voldoende aandacht krijgen. Als je de kern van het probleem niet snapt of er onvoldoende aandacht aan geeft, loop je een grote kans dat het misloopt. Wat het dus ook doet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:29 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Natuurlijk. Zo zwart wit zal het wederom ook hier niet zijn.
Dan moet je de volgende keer de andere kant op fietsen. Of zoiets. Het is nl. een linkse hobby en die kosten alleen maar geld, leveren niets op.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:31 schreef DeToffifee het volgende:
En dat heb ik toch echt met eigen ogen gezien door er regelmatig door heen te fietsen.
Analfabetisme schijnt daar inderdaad een veel voorkomend probleem te zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar verspillen de mensen tenminste niet hun tijd met het lezen van onderzoeksrapporten!
Ik heb vernomen dat analfabetisme er endemisch is, inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar verspillen de mensen tenminste niet hun tijd met het lezen van onderzoeksrapporten!
Boks.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Analfabetisme schijnt daar inderdaad een veel voorkomend probleem te zijn.
Wij kunnen gerust lezen, maar verspillen onze ogen niet aan Linkse Propaganda.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Analfabetisme schijnt daar inderdaad een veel voorkomend probleem te zijn.
Alleen het praktisch gedeelte, een beetje verf nieuwbouw en wat bomen gaan de problemen niet structureel aanpakken. Dus op zijn best kun je zeggen dat het geen complete aanpak was.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat staat er in ieder geval niet.
Het is ook allemaal niet zo eenvoudig meetbaar. En een wijk die jarenlang aan het afglijden was en nu stabiel blijft... dat is ook winst.
Natuurlijk zal een deel van het geld niet goed zijn besteed, maar een deel is natuurlijk wel goed besteed. Er zijn zat wijken die er nu beter uitzien. Dat daarmee niet op magische wijze alle problemen opgelost zijn is een ander verhaal. Wie dat had verwacht is ook niet zo heel erg slim.
Akkoord, we zullen voortaan weer onze pijlen op Turken richten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:33 schreef De_Guidance het volgende:
Reya en Monolith, dit kan natuurlijk niet.
Dit dus, gewoon dagelijkse realiteit zien zegt meer dan 100 rapporten, ooit was er een franse minister van ik meen Economie die gewoon het aantal vrachtwagens tijdens zijn dienstreis telde, bleek een zeer nauwkeurige indicator te zijnquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Altijd handig om daarbij te negeren dat elders staat vermeld dat ook in die referenties is geïnvesteerd...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
Lijkt me wel. Lees de eerste regels nog eens:
We hebben waarschijnlijk gewoon hetzelfde onderzoeksrapport gelezen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:33 schreef De_Guidance het volgende:
Reya en Monolith, dit kan natuurlijk niet. Dit hebben jullie sowieso afgesproken.
Ik open een topic over een actueel nieuwsonderwerp; een discussie waaruit ik volgens sommigen vervolgens zélf moet wegblijven. Ik probeer een discussie op gang te brengen en geeft mijn eigen mening; meer niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat Elfletterig er zóveel scheppen bovenop doet dat de discussie niet meer gaat over het bericht zelf, maar over de overdrijvingen waarmee hij zich bedient.
Nou ja, het is verbeterd daar. En dat is het enige wat kan schelen, toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vraag mij werkelijk af of die punten wel voldoende aandacht krijgen. Als je de kern van het probleem niet snapt of er onvoldoende aandacht aan geeft, loop je een grote kans dat het misloopt. Wat het dus ook doet.
Dat kan, misschien omdat men er zo makkelijk overheen stapt? Ik weet het niet echt want ik volg het niet allemaal. Kan ook gewoon zijn dat hij er teveel scheppen bovenop doet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat Elfletterig er zóveel scheppen bovenop doet dat de discussie niet meer gaat over het bericht zelf, maar over de overdrijvingen waarmee hij zich bedient.
Ja, maar dan moet je dat zeggen en niet zeggen dat het geld weggegooid is. Als mijn fiets twee lekke banden heeft en het zadel is stuk en ik vervang alleen de banden, dan heb ik daarmee mijn geld niet weggegooid, dan is het alleen handig als ik ook het zadel nog eens ga vervangen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:34 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Alleen het praktisch gedeelte, een beetje verf nieuwbouw en wat bomen gaan de problemen niet structureel aanpakken. Dus op zijn best kun je zeggen dat het geen complete aanpak was.
Wat is er dan verbeterd wat de moeite waard was? Elke klein beetje helpt maar je moet het wel blijven zien in verhouding met wat je erin stopt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:35 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Nou ja, het is verbeterd daar. En dat is het enige wat kan schelen, toch?
Dat is waar natuurlijk, maar dan moet dus logischerwijs deel twee volgen om ook het zadel te gaan vervangen, anders is het wel degelijk weggegooid geld.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je dat zeggen en niet zeggen dat het geld weggegooid is. Als mijn fiets twee lekke banden heeft en het zadel is stuk en ik vervang alleen de banden, dan heb ik daarmee mijn geld niet weggegooid, dan is het alleen handig als ik ook het zadel nog eens ga vervangen.
Het probleem wat je hier signaleert is iets wat de overheid eigenlijk niet goed kan oplossen. Opvoeding is iets wat de ouders moeten doen. Je kan niet de ene na de andere koter op gaan voeden als overheid.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef raptorix het volgende:
Met de fysieke gesteldheid van de wijken zit het best goed, en ik heb het idee dat het met de meisjes daar ook goed gaat, echter de jongens groeien op voor galg en rad, heb het idee dat er maar weinig een fatsoenlijke opleiding doen, ik zie in ieder geval extreem veel jongeren buiten hangen, tjah die komen straks op hun 30e ook niet meer aan de bak, nog maar niet van de enorme opkomst van de marokaanse maffia die dit soort jongens graag recruteert.
Wel vervelend maar dat blijft een extrinsieke prikkel om het anders te gaan doen, en ik verwacht niet dat daarmee het gewenste effect bereikt zal worden, op de lange baan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het probleem wat je hier signaleert is iets wat de overheid eigenlijk niet goed kan oplossen. Opvoeding is iets wat de ouders moeten doen. Je kan niet de ene na de andere koter op gaan voeden als overheid.
Maar dan kom ik op het boetebeleid wat ik voorstelde hierboven. Dan prikkel je ouders wel om goed op te gaan voeden, want die brieven van het CJIB zijn vervelend.
Ik denk dat je niet kan verwachten dat een Vogelaar wijk ooit een elite wijk zal worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:37 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat is er dan verbeterd wat de moeite waard was? Elke klein beetje helpt maar je moet het wel blijven zien in verhouding met wat je erin stopt.
Of je bent vooral veel tijd en moeite kwijt omdat die mensen structureel die brieven gaan verscheuren. Verder ben ik het wel met je eens, ik denk dat het dwaas is om te denken dat er een magische oplossing bestaat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:39 schreef DS4 het volgende:
Maar dan kom ik op het boetebeleid wat ik voorstelde hierboven. Dan prikkel je ouders wel om goed op te gaan voeden, want die brieven van het CJIB zijn vervelend.
Nee, want de fiets fietst wel fijner.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Dat is waar natuurlijk, maar dan moet dus logischerwijs deel twee volgen om ook het zadel te gaan vervangen, anders is het wel degelijk weggegooid geld.
Dat is weer het andere uiterste natuurlijk, maar een gangbare wijk moet best lukken als de kansen ook maar echt gegeven worden zodat het niet alleen op papier leuk lijkt maar vooral ook in de praktijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:41 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet kan verwachten dat een Vogelaar wijk ooit een elite wijk zal worden.
Waar verwacht jij dan wel iets van?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:40 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Wel vervelend maar dat blijft een extrinsieke prikkel om het anders te gaan doen, en ik verwacht niet dat daarmee het gewenste effect bereikt zal worden, op de lange baan.
Straatcoaches doen in veel gevallen goed werk, in ieder geval bereiken ze de jongeren, dit in tegenstelling tot politie.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:37 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat is er dan verbeterd wat de moeite waard was? Elke klein beetje helpt maar je moet het wel blijven zien in verhouding met wat je erin stopt.
Het CJIB is een zeer doortastende machine! Binnen een jaar heb je een drievoudige boete met verhaal op je inkomen en bezittingen. Met daar bovenop een gijzeling. En nee... die dagen zitten gaan niet af van de boete.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:41 schreef Reya het volgende:
Of je bent vooral veel tijd en moeite kwijt omdat die mensen structureel die brieven gaan verscheuren.
Dat claim ik ook niet, ik zeg dat daar zo'n beetje de grens ligt van wat de overheid op dat vlak kan betekenen.quote:Verder ben ik het wel met je eens, ik denk dat het dwaas is om te denken dat er een magische oplossing bestaat.
Deels waar natuurlijk. Maar geld alleen is niet afdoende om zaken op de rails te krijgen, tenzij je iedereen gratis in alles gaat voorzien, maar dat kost een berg meer, maar zijn de problemen wel weg!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, want de fiets fietst wel fijner.
En met alle respect, je kan van een achterstandswijk geen "zonnedaal" maken. De verwachtingen moeten dus wel realistisch zijn.
Kortom: er zijn verbeterpunten en die verdienen aandacht, maar laten we niet te snel de geldkraan dichtdraaien, want dan glijdt e.e.a. weer af en dan is het geld WEL weggegooid.
Wel moet je natuurlijk bijsturen waar het geld naartoe gaat. Meten of het effect heeft en zo niet... ergens anders aan besteden in de toekomst.
Zo'n discussie is interessant, maar ik zie het op fok niet gebeuren. Daar is het namelijk veel interessanter om te wijzen op de rol die Mohammed speelt.
Het probleem is met name dat je het nooit met terugwerkende kracht kan oplossen, het blijft denk ik een vicieuze cirkel die nog lang kan duren, je hebt dat ook met zwarten in Amerika gezien, ondanks dat ze redelijk gelijke mogelijkheden hebben, blijven ze in hun eigen kringetje rond draaien.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het probleem wat je hier signaleert is iets wat de overheid eigenlijk niet goed kan oplossen. Opvoeding is iets wat de ouders moeten doen. Je kan niet de ene na de andere koter op gaan voeden als overheid.
Dat is de grote vraag natuurlijk, en ik hoop dat we hier langzaam punten naar boven krijgen die de goede richting opgaan.quote:
Maar dan nog vraag ik me af wat je exact gaat bereiken. Het motiveert ouders wellicht om jochies wat meer in toom te houden, maar jochies gaan puberen en dan wordt dat al snel een stuk lastiger. Dan zijn ze zestien een gaan ze alsnog mensen lastigvallen op straat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het CJIB is een zeer doortastende machine! Binnen een jaar heb je een drievoudige boete met verhaal op je inkomen en bezittingen. Met daar bovenop een gijzeling. En nee... die dagen zitten gaan niet af van de boete.
Absoluut waar, de politie staat er veel teveel vanaf van die mensen en worden gewoon gezien als de vijand.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Straatcoaches doen in veel gevallen goed werk, in ieder geval bereiken ze de jongeren, dit in tegenstelling tot politie.
Tijd voor Eerdmans-Eskadrons.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar dan nog vraag ik me af wat je exact gaat bereiken. Het motiveert ouders wellicht om jochies wat meer in toom te houden, maar jochies gaan puberen en dan wordt dat al snel een stuk lastiger. Dan zijn ze zestien een gaan ze alsnog mensen lastigvallen op straat.
Stapje voor stapje... Je kan decennia scheefgroei niet in 5 jaar corrigeren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:46 schreef raptorix het volgende:
Het probleem is met name dat je het nooit met terugwerkende kracht kan oplossen, het blijft denk ik een vicieuze cirkel die nog lang kan duren, je hebt dat ook met zwarten in Amerika gezien, ondanks dat ze redelijk gelijke mogelijkheden hebben, blijven ze in hun eigen kringetje rond draaien.
Je ziet dan ook dat een hoop succesvolle marokanen dit doen met een Nederlands netwerk.
Voor de Turkse gemeenschap heb ik meer hoop, je ziet dat het daarmee echt goed gaat.
Dit.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stapje voor stapje... Je kan decennia scheefgroei niet in 5 jaar corrigeren.
Belangrijk is dat je de problemen goed in kaart brengt, daar oplossingen voor bedenkt en vervolgens draagvlak daarvoor creëert.
En dat laatste is zo lastig als mensen willen dat het morgen allemaal ideaal is. Wat dat betreft is het te vergelijken met het runnen van een voetbalclub. Goed beleid is een beleid van bouwen aan een elftal, niet teveel geld uitgeven en over 5 tot 10 jaar pluk je daar de vruchten van.
Nou, de realiteit is dat drie verloren wedstrijden achter elkaar het beleid overhoop gehaald wordt, paniekaankoop hier, trainer eruit daar en het publiek roept vervolgens "kankerbestuur".
Dat is in het klein wat je hier in het groot ziet.
Puberen hoeft niet noodzakelijk gepaard te gaan met misdrijven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:47 schreef Reya het volgende:
Maar dan nog vraag ik me af wat je exact gaat bereiken. Het motiveert ouders wellicht om jochies wat meer in toom te houden, maar jochies gaan puberen en dan wordt dat al snel een stuk lastiger. Dan zijn ze zestien een gaan ze alsnog mensen lastigvallen op straat.
Over de Turken dacht men vroeger precies hetzelfde, en daarvoor waren het de Italianen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is met name dat je het nooit met terugwerkende kracht kan oplossen, het blijft denk ik een vicieuze cirkel die nog lang kan duren, je hebt dat ook met zwarten in Amerika gezien, ondanks dat ze redelijk gelijke mogelijkheden hebben, blijven ze in hun eigen kringetje rond draaien.
Je ziet dan ook dat een hoop succesvolle marokanen dit doen met een Nederlands netwerk.
Voor de Turkse gemeenschap heb ik meer hoop, je ziet dat het daarmee echt goed gaat.
Helemaal mee eens, ik voorzie een belangrijke rol voor de meisjes van nu, zorg dat ze goed geemancipeerd zijn en hun mond durven open te doen, zodat hun kinderen niet in dezelfde ellende terecht komen, daarnaast moet er een programma komen om de kansloze twintigers alsnog een vak te leren, geld overigens niet alleen voor hun groep, maar ook voor een enorme grote groep white trash. Het maakt niet uit wat ze doen, maar in ieder geval dat ze wat doen, ik zie genoeg werk op straat liggen wat prima door hun kan worden opgepakt, al gaan ze maar papier prikken om de stad een betere aanblik te geven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stapje voor stapje... Je kan decennia scheefgroei niet in 5 jaar corrigeren.
Belangrijk is dat je de problemen goed in kaart brengt, daar oplossingen voor bedenkt en vervolgens draagvlak daarvoor creëert.
En dat laatste is zo lastig als mensen willen dat het morgen allemaal ideaal is. Wat dat betreft is het te vergelijken met het runnen van een voetbalclub. Goed beleid is een beleid van bouwen aan een elftal, niet teveel geld uitgeven en over 5 tot 10 jaar pluk je daar de vruchten van.
Nou, de realiteit is dat drie verloren wedstrijden achter elkaar het beleid overhoop gehaald wordt, paniekaankoop hier, trainer eruit daar en het publiek roept vervolgens "kankerbestuur".
Dat is in het klein wat je hier in het groot ziet.
Radicaal andere methodes is vrijwel altijd de goede dingen ook vernietigen. Bijsturen is het devies.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Decennia uittrekken om de problemen in kaart te brengen kun je net zo goed lezen als totaal mislukt en dien je nu het anders te gaan doen dan moet je radicaal de methode gaan omdraaien, lijkt mij dan.
En daar ligt denk ik nu net een deel van het probleem, men wil helemaal niet doen wat jij vindt dat men zou moeten doen, namelijk alles maar aanpakken om bezig te zijn. Dat voelt als derderangs burger en daar moet je het grotendeels zien.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik voorzie een belangrijke rol voor de meisjes van nu, zorg dat ze goed geemancipeerd zijn en hun mond durven open te doen, zodat hun kinderen niet in dezelfde ellende terecht komen, daarnaast moet er een programma komen om de kansloze twintigers alsnog een vak te leren, geld overigens niet alleen voor hun groep, maar ook voor een enorme grote groep white trash. Het maakt niet uit wat ze doen, maar in ieder geval dat ze wat doen, ik zie genoeg werk op straat liggen wat prima door hun kan worden opgepakt, al gaan ze maar papier prikken om de stad een betere aanblik te geven.
Maar je ziet bij deze groepen dat ze echt last hadden van discriminatie, bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Over de Turken dacht men vroeger precies hetzelfde, en daarvoor waren het de Italianen.
Over scholing gesproken: het leren van een vak moet weer terugkomen. Volgens mij zijn heel veel jongeren daarmee geholpen. Die zijn ontzettend handig, krijgen daarmee eigenwaarde en een positieve toekomst in zicht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:55 schreef raptorix het volgende:
Helemaal mee eens, ik voorzie een belangrijke rol voor de meisjes van nu, zorg dat ze goed geemancipeerd zijn en hun mond durven open te doen, zodat hun kinderen niet in dezelfde ellende terecht komen, daarnaast moet er een programma komen om de kansloze twintigers alsnog een vak te leren, geld overigens niet alleen voor hun groep, maar ook voor een enorme grote groep white trash. Het maakt niet uit wat ze doen, maar in ieder geval dat ze wat doen, ik zie genoeg werk op straat liggen wat prima door hun kan worden opgepakt, al gaan ze maar papier prikken om de stad een betere aanblik te geven.
Je praat zelf over decennia aan scheefgroei vandaar de opmerking. Je hoeft inderdaad niet het kind met het badwater weg te gooien maar even een frisse kijk op zaken, liefst door nieuwe mensen zou ik zeker aanraden in dit geval.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Radicaal andere methodes is vrijwel altijd de goede dingen ook vernietigen. Bijsturen is het devies.
En wie heeft het over decennia problemen in kaart brengen?
Want destijds lagen zaken als criminaliteitscijfers binnen dergelijke etnische groeperingen niet hoger dan die van autochtonen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar je ziet bij deze groepen dat ze echt last hadden van discriminatie, bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.
Dat kun je op 2 manieren aanpakken, ze werk laten doen wat wel met aanzien word beloont, anderzijds kun je ze laten zien dat als je je opleiding niet afmaakt, je zo terecht komt, oja niet meedoen? Prima, dan ook geen uitkering en woonruimte.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:56 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
En daar ligt denk ik nu net een deel van het probleem, men wil helemaal niet doen wat jij vindt dat men zou moeten doen, namelijk alles maar aanpakken om bezig te zijn. Dat voelt als derderangs burger en daar moet je het grotendeels zien.
Het moet ook weer aantrekkelijk worden om een vak te leren, ik denk dat de salarissen van vakmensen veel te laag liggen, bij turken werkt het beter omdat het vaak mensen zijn die in het familie bedrijf gaan werken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Over scholing gesproken: het leren van een vak moet weer terugkomen. Volgens mij zijn heel veel jongeren daarmee geholpen. Die zijn ontzettend handig, krijgen daarmee eigenwaarde en een positieve toekomst in zicht.
Zal wederom niet voor iedereen een oplossing zijn, maar een deel wel natuurlijk.
Ik geloof niet dat de groep Marokkanen heel anders is dan de groep (toenmalige) Turken. Zelfs zeer goed vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar je ziet bij deze groepen dat ze echt last hadden van discriminatie, bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.
Dat zou kunnen inderdaad. Maar dan met de nadruk op het eerste en minder op het tweede want voor je het weet heb je weer een eigen klasse waar de status weer zelf wordt gecreëerd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kun je op 2 manieren aanpakken, ze werk laten doen wat wel met aanzien word beloont, anderzijds kun je ze laten zien dat als je je opleiding niet afmaakt, je zo terecht komt, oja niet meedoen? Prima, dan ook geen uitkering en woonruimte.
Dat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat negers in mijn jeugd nog echt werden gediscrimineerd, tegenwoordig denk ik dat er nog maar weinig bedrijven zijn die negatief denken over donkere mensen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Want destijds lagen zaken als criminaliteitscijfers binnen dergelijke etnische groeperingen niet hoger dan die van autochtonen?
Ook daar is het een wisselwerking. Natuurlijk veroorzaakt een deel van die groep de slechte naam, maar om daar maar op te blijven hameren als buitenstaanders... maakt dat een grotere groep die verkeerde kant gaat kiezen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:56 schreef raptorix het volgende:
bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.
Juist, daar heb je zeker gelijk in, het moet weer lonen in plaats van onderaan staan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet ook weer aantrekkelijk worden om een vak te leren, ik denk dat de salarissen van vakmensen veel te laag liggen, bij turken werkt het beter omdat het vaak mensen zijn die in het familie bedrijf gaan werken.
Ja daarom is het des te zorgwekkender dat ze achterop blijven,.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de groep Marokkanen heel anders is dan de groep (toenmalige) Turken. Zelfs zeer goed vergelijkbaar.
Die scheefgroei is ontstaan door verkeerde keuzes. Het is ook niet allemaal even simpel natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:58 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Je praat zelf over decennia aan scheefgroei vandaar de opmerking.
Prima om er nieuwe mensen bij te halen. Maar graag ook wat mensen met ervaring houden.quote:Je hoeft inderdaad niet het kind met het badwater weg te gooien maar even een frisse kijk op zaken, liefst door nieuwe mensen zou ik zeker aanraden in dit geval.
Ja klopt, ik ken zelf wat redelijk succesvolle marokanen die gewoon direct last hebben van hun achtergrond.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook daar is het een wisselwerking. Natuurlijk veroorzaakt een deel van die groep de slechte naam, maar om daar maar op te blijven hameren als buitenstaanders... maakt dat een grotere groep die verkeerde kant gaat kiezen.
Je mag het best benoemen, maar dan graag als opmaat naar bijsturing van beleid en niet als het gooien van de spreekwoordelijke steen.
Volgens mij heb je als echte vakman een prima boterham, al was het maar omdat goede vakmensen schaars zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:59 schreef raptorix het volgende:
ik denk dat de salarissen van vakmensen veel te laag liggen
Dat er sprake is van discriminatie is toch vrij simpel te concluderen uit onderzoeken waarbij bijvoorbeeld (fictieve) sollicaties worden verstuurd. Staat daar J. Jansen boven, dan blijkt de kans op een gesprek een veelvoud van die van de sollicitatie waar A. Benali boven staat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat negers in mijn jeugd nog echt werden gediscrimineerd, tegenwoordig denk ik dat er nog maar weinig bedrijven zijn die negatief denken over donkere mensen.
Uiteraard moet je de expertise bij je houden maar wel openstaan voor alternatieve visies, wat best een probleem kan opleveren bij mensen die al veel te lang door dezelfde bril kijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die scheefgroei is ontstaan door verkeerde keuzes. Het is ook niet allemaal even simpel natuurlijk.
[..]
Prima om er nieuwe mensen bij te halen. Maar graag ook wat mensen met ervaring houden.
Wat een verrassingquote:Miljoeneninvesteringen in Vogelaarwijken leverden niets op
Wel als je als zelfstandige werkt, echter in loondienst is het erg mager moet ik zeggen, mijn zwager is een echt goede schilder, maar van dat bedrag kan ik nauwelijks mijn vaste lasten bewaren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je als echte vakman een prima boterham, al was het maar omdat goede vakmensen schaars zijn.
Dan vul je als Marokaan toch ook gewoon Jansen in?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat er sprake is van discriminatie is toch vrij simpel te concluderen uit onderzoeken waarbij bijvoorbeeld (fictieve) sollicaties worden verstuurd. Staat daar J. Jansen boven, dan blijkt de kans op een gesprek een veelvoud van die van de sollicitatie waar A. Benali boven staat.
De harde criminaliteit word anders behoorlijk hard aangepakt, het probleem zit hem met name in het jeugdrecht, als je iemand daar niet meer uit zijn patroon krijgt is het te laat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:06 schreef Re het volgende:
ik denk dat de investeringen op zich wel effect hebben, de slappe criminele aanpak en de wetgeving daaromheen lijkt me van een andere orde...
Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan vul je als Marokaan toch ook gewoon Jansen in?
Dat is ook een deel van het probleem natuurlijk, de effecten zijn enorm breed geworden en daarmee de oplossing ver verwijderd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.
ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezetquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
De harde criminaliteit word anders behoorlijk hard aangepakt, het probleem zit hem met name in het jeugdrecht, als je iemand daar niet meer uit zijn patroon krijgt is het te laat.
Het zelfde geld voor vrouwen rond de 30, als kleine ondernemer zou ik die ook niet snel aannemen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.
Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezet
Op dit moment is er in de marokaanse gemeenschap een enorme gangsterverheerlijking, er zijn een aantal jonge jongens in zeer rap tempo gegroeid naar de criminele top van Nederland, sommige bendes verdienen meer dan 100 miljoen per jaar met de drugshandel. Jongens die echt lef hebben en loyaliteit tonen kunnen binnen enkele jaren naar de top groeien, en al die jongens denk dat ook even te kunnen, niet voor niets zie je de laatste tijd enorme wild west partijen op klaarlichte dag.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezet
Ik ken de mate niet, maar ik werk genoeg met vrouwen van rond de 30 die worden aangenomen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zelfde geld voor vrouwen rond de 30, als kleine ondernemer zou ik die ook niet snel aannemen.
Laten we eens beginnen met een betere controle op de leerplicht, daarnaast een straatverbod na zonsondergang.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.
Bij grotere bedrijven minder, maar bij kleine MKBérs nemen ze die liever niet aan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ken de mate niet, maar ik werk genoeg met vrouwen van rond de 30 die worden aangenomen.
Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen zou je ook fictieve sollicitaties moeten gaan versturen met controle exemplaren waarbij je het geslacht verandert naar man.
Wat denk je dat daar de effecten van zullen zijn met dit soort gaza achtige praktijken?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met een betere controle op de leerplicht, daarnaast een straatverbod na zonsondergang.
ja, maar dat samen met een veel restrictiever landelijk beleid wat meer inhoudt dan het opknappen van de probleemwijken... maar ja als je geen stok hebt om mee te slaan dan blijft het voordeliger voor een crimineel om crimineel te blijvenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.
Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:05 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Dat de scheefgroei door verkeerde keuzes is gekomen zou best kunnen, maar ik denk dat er op dat moment best mensen zullen hebben geroepen, pas op dit gaat fout.
Dat kinderen in ieder geval thuis zitten, ik zie regelmatig kinderen van onder de 12 nog na middernacht buiten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:14 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat denk je dat daar de effecten van zullen zijn met dit soort gaza achtige praktijken?
ach ja, de nieuwe wietwetgeving zal dit nog verder aanwakkeren denk ik... visieloze politiekquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op dit moment is er in de marokaanse gemeenschap een enorme gangsterverheerlijking, er zijn een aantal jonge jongens in zeer rap tempo gegroeid naar de criminele top van Nederland, sommige bendes verdienen meer dan 100 miljoen per jaar met de drugshandel. Jongens die echt lef hebben en loyaliteit tonen kunnen binnen enkele jaren naar de top groeien, en al die jongens denk dat ook even te kunnen, niet voor niets zie je de laatste tijd enorme wild west partijen op klaarlichte dag.
Daar zit ik wat in dat zal ik niet ontkennen, maar zorg dan dat de nadruk op helpen en geven om is en niet op de andere kant, het straffen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef Re het volgende:
[..]
ja, maar dat samen met een veel restrictiever landelijk beleid wat meer inhoudt dan het opknappen van de probleemwijken... maar ja als je geen stok hebt om mee te slaan dan blijft het voordeliger voor een crimineel om crimineel te blijven
Niet te spreken over idiote regelgeving, een paar jaar terug was er een beveiligingbureau dat speciaal probleem jongeren in dienst nam om ze ook discipline bij te brengen, deed uitstekend werk op LelyLaan en Sloterijk, echter bij de nieuwe aanbesteding mochten ze niet meedoen omdat de eigenaar ooit wel eens 4 maanden voorwaardelijk had gehad voor een boekhoudkundig onhandigheidje.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.
Dan wordt het hoog tijd om daar veranderingen in aan te brengen, zodra je mensen laat zien dat beleid noodzakelijk is om nu uitgevoerd te worden dan zal daar best draagvlak voor zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.
Ik denk dat dat laatste heel goed is en inderdaad, zelfstandige zijn is de beste weg in dezen. Of een samenwerkingsverband, waarbij je fiscaal zelfstandig bent, maar ook wat houvast geboden wordt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:05 schreef raptorix het volgende:
Wel als je als zelfstandige werkt, echter in loondienst is het erg mager moet ik zeggen, mijn zwager is een echt goede schilder, maar van dat bedrag kan ik nauwelijks mijn vaste lasten bewaren.
Ik zou zelf erg voorstander zijn van een opleiding waarbij mensen een vak word geleerd, en tevens begeleid worden hoe je zelf een bedrijf opzet, voor het internet zijn daar allerlei subsidies en programma's met coaches voor geweest, maar voor vakmensen zijn die er naar mijn weten niet.
Ik snap je bezorgdheid maar ik denk dat het effect eerder andersom zal zijn, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Zodra je teveel gaat pushen en eisen dan gaan de hakken in het zand en krijg je tegenwerking.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kinderen in ieder geval thuis zitten, ik zie regelmatig kinderen van onder de 12 nog na middernacht buiten.
Het is een probleem wat je overal ziet en al heel lang bestaat, dus ik zou graag willen dat het opgelost werd, maar het lijkt mij niet makkelijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Dan wordt het hoog tijd om daar veranderingen in aan te brengen, zodra je mensen laat zien dat beleid noodzakelijk is om nu uitgevoerd te worden dan zal daar best draagvlak voor zijn.
Ja laatste zie je erg veel laatste tijd, bedrijven die alleen maar werken met ZZPérs en daar de opdrachten voor regelen, ik meen vooral in de beveilingsbranche maar ook bij rijscholen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste heel goed is en inderdaad, zelfstandige zijn is de beste weg in dezen. Of een samenwerkingsverband, waarbij je fiscaal zelfstandig bent, maar ook wat houvast geboden wordt.
Dat is redelijk dom ja.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:17 schreef raptorix het volgende:
Niet te spreken over idiote regelgeving, een paar jaar terug was er een beveiligingbureau dat speciaal probleem jongeren in dienst nam om ze ook discipline bij te brengen, deed uitstekend werk op LelyLaan en Sloterijk, echter bij de nieuwe aanbesteding mochten ze niet meedoen omdat de eigenaar ooit wel eens 4 maanden voorwaardelijk had gehad voor een boekhoudkundig onhandigheidje.
Nou wetgeving niet zozeer, maar in ieder geval personen die de kinderen naar huis brengen en hun ouders er op aanspreken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:19 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik snap je bezorgdheid maar ik denk dat het effect eerder andersom zal zijn, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Zodra je teveel gaat pushen en eisen dan gaan de hakken in het zand en krijg je tegenwerking.
quote:Het SCP stelt nu dat er geen significante veranderingen kunnen worden waargenomen vergeleken met wijken die niet onder de aanpak vielen. En daarin schuilt volgens De Volkskrant de mislukking. Eerlijk gezegd zou ik het eerder een succes willen noemen want de gemeten periode valt naadloos samen met de grootste naoorlogse crisis. Dan zou je denken dat zo’n zwakke wijk verder verpaupert en dat is niet gebeurd.
Ik denk dat het pas mogelijk wordt zodra je de openbaarheid ingaat en er actief over gedebatteerd wordt. Waar denk jij anders waar de knel zit?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is een probleem wat je overal ziet en al heel lang bestaat, dus ik zou graag willen dat het opgelost werd, maar het lijkt mij niet makkelijk.
Dat soort nattevingerwerk zegt met weinig.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij grotere bedrijven minder, maar bij kleine MKBérs nemen ze die liever niet aan.
Dat zou kunnen mits goed gebracht en er openheid is vanuit de opvoeders natuurlijk. Het is het proberen waard op zich en hoeft niet veel te kosten lijkt mij.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou wetgeving niet zozeer, maar in ieder geval personen die de kinderen naar huis brengen en hun ouders er op aanspreken.
Valt geen speld tussen te krijgen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:21 schreef Elfletterig het volgende:
HP De Tijd bekijkt de zaak anders en komt (dus) ook tot een ander oordeel:
Conclusies over Vogelaarwijken zijn voorbarig
[..]
Menselijk gedrag. Vervelende dingen schuift men graag voor zich uit. Als je budget hebt om iets leuks te doen zet je dat liever niet in om iets wat mogelijk in de toekomst een probleem wordt aan te pakken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:22 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik denk dat het pas mogelijk wordt zodra je de openbaarheid ingaat en er actief over gedebatteerd wordt. Waar denk jij anders waar de knel zit?
Dus als de tuintjes er nog mooi bijliggen tijdens een crisis is het gemeten gedrag discutabel.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:21 schreef Elfletterig het volgende:
HP De Tijd bekijkt de zaak anders en komt (dus) ook tot een ander oordeel:
Conclusies over Vogelaarwijken zijn voorbarig
[..]
Je hebt gelijk helaas, maar iedereen zit er gedwee naar te kijken en onderneemt ook niets en zet zijn geld in op de bestuurders die weer gewoon hetzelfde doen. Dan moet je ook niet zeuren als het weer eens fout gaat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Menselijk gedrag. Vervelende dingen schuift men graag voor zich uit. Als je budget hebt om iets leuks te doen zet je dat liever niet in om iets wat mogelijk in de toekomst een probleem wordt aan te pakken.
Kijk gewoon eens naar hoe de politiek met de economische crisis aan de slag gaat.
Het gaan dan ook om investeringen. Zelfs plebs gaat zich beter gedragen als de omgeving beter wordt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus als de tuintjes er nog mooi bijliggen tijdens een crisis is het gemeten gedrag discutabel.
Ik moet daar even goed over nadenken... of eigenlijk gewoon niet.
Dan is dan ook gewoon logica. Je omgeving is zo bepalend dat je er niet omheen kunt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:38 schreef waht het volgende:
[..]
Het gaan dan ook om investeringen. Zelfs plebs gaat zich beter gedragen als de omgeving beter wordt.
Het is niet zo simpel voor een politiek bestuurder. Ik ben het geweest. Ik heb in een paar jaar tijd veel op poten gezet. Ik kon daarna meteen opbokken, want ik had veel stemmers van mij vervreemd door beslissingen te nemen die ze liever niet gezien hadden en het positieve effect was er nog niet... logischerwijs.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:35 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Je hebt gelijk helaas, maar iedereen zit er gedwee naar te kijken en onderneemt ook niets en zet zijn geld in op de bestuurders die weer gewoon hetzelfde doen. Dan moet je ook niet zeuren als het weer eens fout gaat.
Zo te lezen vind je jezelf heel wat. Iets wat wel vaker in je posts naar boven komt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet zo simpel voor een politiek bestuurder. Ik ben het geweest. Ik heb in een paar jaar tijd veel op poten gezet. Ik kon daarna meteen opbokken, want ik had veel stemmers van mij vervreemd door beslissingen te nemen die ze liever niet gezien hadden en het positieve effect was er nog niet... logischerwijs.
Mij maakte dat niet zo uit. Ik ben daar gekomen met een specifieke taak voor een specifieke periode. Ik zat er niet om stemmen te winnen, ik zat daar om te doen wat moest gebeuren.
Veel mensen kotsen mij uit aldaar, maar ondertussen zie ik ondanks de economische crisis dat daar positieve ontwikkelingen zijn waar het vrijwel overal een vrije val lijkt te zijn. Nu hoor je dan ook dat er waardering is gekomen voor de ontwikkelingen. Er zijn zelfs meerderen die dat weten te koppelen aan de beslissingen die we toen genomen hebben. Maar sommigen zijn zo dom dat ze denken dat mijn opvolger het voor elkaar heeft gekregen, al wordt die inmiddels ook uitgekotst.
Met dit in het achterhoofd ben ik ook een stuk negatiever geworden over ons democratische systeem.
Het is pas arrogantie als je het niet waar maakt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:51 schreef 3-voud het volgende:
Zo te lezen vind je jezelf heel wat. Iets wat wel vaker in je posts naar boven komt.
Je hebt gedaan wat je dacht dat goed was, chapeau!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet zo simpel voor een politiek bestuurder. Ik ben het geweest. Ik heb in een paar jaar tijd veel op poten gezet. Ik kon daarna meteen opbokken, want ik had veel stemmers van mij vervreemd door beslissingen te nemen die ze liever niet gezien hadden en het positieve effect was er nog niet... logischerwijs.
Mij maakte dat niet zo uit. Ik ben daar gekomen met een specifieke taak voor een specifieke periode. Ik zat er niet om stemmen te winnen, ik zat daar om te doen wat moest gebeuren.
Veel mensen kotsen mij uit aldaar, maar ondertussen zie ik ondanks de economische crisis dat daar positieve ontwikkelingen zijn waar het vrijwel overal een vrije val lijkt te zijn. Nu hoor je dan ook dat er waardering is gekomen voor de ontwikkelingen. Er zijn zelfs meerderen die dat weten te koppelen aan de beslissingen die we toen genomen hebben. Maar sommigen zijn zo dom dat ze denken dat mijn opvolger het voor elkaar heeft gekregen, al wordt die inmiddels ook uitgekotst.
Met dit in het achterhoofd ben ik ook een stuk negatiever geworden over ons democratische systeem.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is pas arrogantie als je het niet waar maakt.
Intern is geen probleem. De waardering was er daar weldegelijk. Nee, het is gewoon de gemiddelde stemgerechtigde. Die volgt nauwelijks wat er gebeurt, alleen als hij hem/haar raakt is er interesse en dan is er al snel kritiek en wat je verkeerd doet weegt een stuk zwaarder dan als je het juiste doet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:55 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Zo te horen is het daar geen goed vertoeven als ik het zo lees, waar ligt dat aan?
Als mensen uitgekotst worden om wat ze doen dan is het geen gezonde bedrijfscultuur natuurlijk, vooruitgang en resultaten zouden het uitgangspunt moeten zijn.
Kun je daar iets meer over uitwijden over de bedrijfscultuur of is dat moeilijk?
Joh, probeer eens iets bij te dragen in de discussie, want om boven het maaiveld uit te steken heb je tov figuren zoals jij voldoende aan op je zij te gaan liggen.quote:
Dit is wel een goed puntquote:
Verder ben ik wel enigszins teleurgesteld dat er geen enkele nieuwe informatie wordt aangedragen in dat stuk. De strekking is alleen dat het te vroeg is voor evaluatie.quote:Eerlijk gezegd zou ik het eerder een succes willen noemen want de gemeten periode valt naadloos samen met de grootste naoorlogse crisis. Dan zou je denken dat zo’n zwakke wijk verder verpaupert en dat is niet gebeurd.
Juist, duidelijk verhaal.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Intern is geen probleem. De waardering was er daar weldegelijk. Nee, het is gewoon de gemiddelde stemgerechtigde. Die volgt nauwelijks wat er gebeurt, alleen als hij hem/haar raakt is er interesse en dan is er al snel kritiek en wat je verkeerd doet weegt een stuk zwaarder dan als je het juiste doet.
B.v.: vrijwel iedereen wil dat de overheid bezuinigd op de uitgaven. Laat je dat na is het niet goed, zou je overal 1% op bezuinigen is dat op zich wel aardig, maar hé... dan wordt je vast ook zelf wel ergens geraakt en dan is degene die dat op zijn geweten heeft natuurlijk een lul.
Damned if you do, damned if you don't.
Ik chargeer een beetje, maar dit speelt wel mee en dan kom je terug op een probleem wat over 10 jaar ontstaat... ja, dat nu oplossen ten koste van iets leuks voor de mensen... Dat is vanuit de gedachte "ik wil herkozen worden" geen slimme zet.
Soms is er ook even niet meer dan dat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:07 schreef Pharmacist het volgende:
De strekking is alleen dat het te vroeg is voor evaluatie.
Incorrect. Maar iets staat je in de weg om het te begrijpen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is pas arrogantie als je het niet waar maakt.
Ik denk dat je daar wel gelijk hebt, maar het ontbreekt m.i. wel aan leiders die dat thans op zouden kunnen pakken. Ik vond dat Samsom het even probeerde, maar die is ook heel erg bezig met de waan van de dag momenteel, wat toch ook weer te maken heeft met deze tijd. Er is zoveel informatie dat het heel erg lastig is om dat allemaal te negeren en op de hoofdlijn te blijven zonder dat je het negeren van bepaalde zaken naar je hoofd geworpen krijgt. Want figuren als Wilders zijn er als de kippen bij om ieder incident uit te vergroten ten behoeve van het eigen gelijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:09 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Juist, duidelijk verhaal.
Wordt het dan niet eens tijd om het publiek daarmee te confronteren? Beter opleiden en aandacht geven aan dergelijke zaken, dat is hoog nodig schijnbaar. We kunnen niet altijd voor voordeel gaan als dat negatief is voor het geheel. Daarom is democratie wat mij betreft ook te incompleet voor wat betreft lange termijn omdat de korte termijn en persoonlijk voordeel teveel op de voorgrond terecht komt. Daar heeft de politiek wat mij betreft ook een verantwoording liggen.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:12 schreef 3-voud het volgende:
Daarbij wilde ik het laatste woord hebben.
Dat is dan toch een impasse waar je aandacht aan moet besteden wil het niet compleet uit de had lopen op een gegeven moment. Ik begrijp dat het moeilijk is natuurlijk, maar het kan ook weer in je voordeel gebruikt worden omdat het laat zien dat je voor bestendigheid gaat en voor het landsbelang op lange termijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar wel gelijk hebt, maar het ontbreekt m.i. wel aan leiders die dat thans op zouden kunnen pakken. Ik vond dat Samsom het even probeerde, maar die is ook heel erg bezig met de waan van de dag momenteel, wat toch ook weer te maken heeft met deze tijd. Er is zoveel informatie dat het heel erg lastig is om dat allemaal te negeren en op de hoofdlijn te blijven zonder dat je het negeren van bepaalde zaken naar je hoofd geworpen krijgt. Want figuren als Wilders zijn er als de kippen bij om ieder incident uit te vergroten ten behoeve van het eigen gelijk.
Het is ook een gevolg van onze doorgeslagen individualisering. Mensen zijn erg bezig met het eigen belang en die belangen lopen zo uit elkaar dat je ze als politicus niet kan bevredigen in de praktijk (wel aan de zijlijn natuurlijk, want dan roep je gewoon dat jij de oplossing hebt).
Ik hoop het, maar als ik tegenwoordig zie hoe makkelijk mensen met een gezond stel hersenen populistische prietpraat napraten. Poeh...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:20 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Mits goed gebracht kan het zelfs stemmen opleveren, zeker in de deze roerige en onzekere tijden.
Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Niet dat ik veel hoop heb trouwens..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar als ik tegenwoordig zie hoe makkelijk mensen met een gezond stel hersenen populistische prietpraat napraten. Poeh...
Je moet je niet gek laten maken. Het ene rapport na het andere. Ik vroeg altijd of de schrijver even in 5 minuten de kern kon vertellen en dan had ik soms nog een paar vragen. 10 minuten voor een rapport. In plaats van een hele dag lezen... Alsof je niets beters te doen hebt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:39 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Niet dat ik veel hoop heb trouwens..
Antwoorden geven vanaf de zijlijn is altijd makkelijk, maar als je er echt midden inzit krijg je zoveel informatie en indrukken en invloeden dat je daar makkelijk koers mee verliest zoals je al zei. Je hebt helemaal geen tijd om alles eens rustig te overwegen en laten inzinken, althans dat denk ik dan.
Dat heb ik niet veel mensen horen zeggen tot nu toe, want daar heb je helemaal gelijk in!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet je niet gek laten maken. Het ene rapport na het andere. Ik vroeg altijd of de schrijver even in 5 minuten de kern kon vertellen en dan had ik soms nog een paar vragen. 10 minuten voor een rapport. In plaats van een hele dag lezen... Alsof je niets beters te doen hebt.
De kern, daar gaat het uiteindelijk om. En als een rapport niet in 5 minuten samen te vatten is, dan klopt er iets niet.
Toch de nuances er maar even op nalezen dan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:13 schreef NickGrouwen het volgende:
"Miljoeneninvesteringen in Vogelaarwijken leverden niets op"
Verbaast me niet
Als je dit niet zag aankomen...
Misschien een idee om een jongetje van 15 die een paar weken cel krijgt daarna bij een pleeggezin in drenthe te plaatsen o.i.d ?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
De harde criminaliteit word anders behoorlijk hard aangepakt, het probleem zit hem met name in het jeugdrecht, als je iemand daar niet meer uit zijn patroon krijgt is het te laat.
Is er niet een tekort aan pleeggezinnen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:28 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Misschien een idee om een jongetje van 15 die een paar weken cel krijgt daarna bij een pleeggezin in drenthe te plaatsen o.i.d ?
Ik vermoed pas bij 35,7%.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:50 schreef arjan1212 het volgende:
Rellen gaan in Nederland pas komen als de bijstand met 30% word verlaagd
Het schijnt dat Reya een Ak-47 in zijn aktetas meeneemt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:03 schreef arjan1212 het volgende:
Ehh.. Anderlecht schijnt wel een no-go area te zijn ? mja.. lijkt me eigenlijk sterk..
Het is daar toch niet zoals in de favela's zeg maar ?
ja, ik ben ooit verdwaald in Newark, NJ met de auto... nouquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:59 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik vermoed pas bij 35,7%.
Persoonlijk vind ik het ook best hilarisch dat men het over no go-areas heeft in sommige artikelen. Er zullen in bepaalde wijken best straten zijn waar je liever 's nachts niet doorheen fietst, maar no go-areas impliceert een soort van gebied waar je je leven (of portemonnee) niet meer zeker bent en dat is nogal hilarisch. Ik fiets regelmatig 's nachts door Amsterdam Oost en de Bijlmer, en vroeger liep ik ook vaak genoeg 's nachts richting Den Haag Holland Spoor (dwars door de Stationsbuurt), en ook in een aantal van de Vogelaarwijken in Utrecht (Zuilen), Amersfoort (Kruiskamp) en Rotterdam (Oude Noorden) ben ik weleens geweest of kom ik weleens, en de term no go-area vind ik niet echt toepasselijk voor die buurten. Of ik er een huis zou kopen, mwah, nee, maar geen mensen bezoeken of niet doorheen fietsen:Tuurlijk wel.
Een afgezaagde dubbelloops, voor het visuele effect.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het schijnt dat Reya een Ak-47 in zijn aktetas meeneemt.
Toen kwam de eigenaar van een radio zaak naar buiten rennen om je te helpen ?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:04 schreef Re het volgende:
[..]
ja, ik ben ooit verdwaald in Newark, NJ met de auto... nou
Heb ooit van een Rutgers Univ. onderzoeker gehoord daar daar bepaalde buurten niet best zijn nee:Pquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:04 schreef Re het volgende:
[..]
Buiten dat, is er ook al aangetoond dat het werkt? Volgens eigen zeggen zijn ze er nog niet helemaal uit.quote:
Vroegah in mijn tijd werd je gewoon een jaar in het leger gezet, en dan werd je wel discipline bijgebracht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:28 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Misschien een idee om een jongetje van 15 die een paar weken cel krijgt daarna bij een pleeggezin in drenthe te plaatsen o.i.d ?
Wij met de caravan in de Banlieux van Parijs, gelukkig zagen ze er zelf ook wel humor van in, maar je had die koppen moeten zienquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:04 schreef Re het volgende:
[..]
Dat wilde Pim Fortuin. Criminele jongeren, 5 jaar dienstplicht hij was ook voor herinvoering van de normale dienstplicht voor iedereen. In vroeger tijden werd een lastig ventje trouwens aangemeld bij de WIC/VOC whahaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vroegah in mijn tijd werd je gewoon een jaar in het leger gezet, en dan werd je wel discipline bijgebracht.
Dan ga ik toch liever voor de "Jackhammer"quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Een afgezaagde dubbelloops, voor het visuele effect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |