Waarom zouden ze? Ze krijgen zelfs een keizerlijke behandeling als ze veelpleger zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:10 schreef Fides het volgende:
Ik heb net met mn half-slaperige kop het onderzoek zitten doorscrollen, en de conclusies in het onderzoek zijn helemaal niet zo negatief als de krantenkoppen doen vermoeden.
Het feit dat, ondanks de economische crisis de afgelopen paar jaar, de situatie in slechte buurten niet in verslechterd is natuurlijk al positief te noemen.....
Daarnaast, in tegenstelling tot Parijs, Dublin, Boekarest, Sofia, Stockholm, Athene of Londen hebben wij hier in de grote steden geen grootschalige rellen gehad.
Wat ik bedoel te zeggen is dat zonder deze investeringen (en laten we nou niet doen dat 1 miljard over 4 jaar uitgespreid zo gigantisch veel is) deze buurten tijdens de crisis misschien wel significant achteruit waren gegaan.... Dat weet je simpelweg niet, maar heel onwaarschijnlijk is het ook niet.quote:
Dat is natuurlijk een prima reden met miljardjes te strooien, we zien geen resultaat, maar als we het niet hadden gedaan was het wellicht erger geweest...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:48 schreef Fides het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat zonder deze investeringen (en laten we nou niet doen dat 1 miljard over 4 jaar uitgespreid zo gigantisch veel is) deze buurten tijdens de crisis misschien wel significant achteruit waren gegaan.... Dat weet je simpelweg niet, maar heel onwaarschijnlijk is het ook niet.
Volgens de directeur van de rekenkamer kost iedere herverdeelde euro een euro extra aan overhead. Dan mag duidelijk zijn waar het om gaat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het kost wat, maar dan heb je ook wel wat! Een paar honderd incapabele PvdA-genossen van een bijzonder lucratief luizenbaantje voorzien, that is...
Je kunt de boel opknappen tot je een ons weegt - op zich is daar niks mis mee - maar dat lost de problemen niet op. Te vaak wordt asociaal en/of crimineel gedrag niet hard genoeg aangepakt. Een nieuw winkelcentrum, gerenoveerde huizen en een fraai parkje maken van een aso-gezin niet ineens een prima functionerend, normaal gezin.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Vreemd, ik zie hier in de buurt wel degelijk een enorm opgeknapte wijk gedurende de afgelopen 10 jaar. Parken aangelegd, (ver)nieuwbouw, zelfs een boulevard langs het kanaal... en een stuk minder grafitti, vervuiling en geweld.
Ik heb die keuze liever helemaal niet. Zeker niet als gevangenissen leeg staan. Ik las gisteren nog weer een kort, lokaal nieuwsberichtje over een paar inbrekers die waren opgepakt: jongens van 19, 20 en zelfs eentje van 15. Allemaal bekenden van de politie die al eerder waren gepakt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:38 schreef arjan1212 het volgende:
wat is er verkeerd aan het verspreiden van criminaliteit.. wat heb je nou liever.. één wijk waar de criminaliteit 90% is, of 5 wijken waar de criminaliteit 15% is ?
Waarom die rellen ons bespaard zijn gebleven, weet ik niet, maar het lijkt me stug dat het 'geweldige' beleid de oorzaak is. Volgens mij is het een kwestie van tijd voordat ook hier dergelijke rellen gaan plaatsvinden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:10 schreef Fides het volgende:
Ik heb net met mn half-slaperige kop het onderzoek zitten doorscrollen, en de conclusies in het onderzoek zijn helemaal niet zo negatief als de krantenkoppen doen vermoeden.
Het feit dat, ondanks de economische crisis de afgelopen paar jaar, de situatie in slechte buurten niet in verslechterd is natuurlijk al positief te noemen.....
Daarnaast, in tegenstelling tot Parijs, Dublin, Boekarest, Sofia, Stockholm, Athene of Londen hebben wij hier in de grote steden geen grootschalige rellen gehad.
Dat weet je niet en het onderzoek kan dat ook niet uitsluiten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom die rellen ons bespaard zijn gebleven, weet ik niet, maar het lijkt me stug dat het 'geweldige' beleid de oorzaak is. Volgens mij is het een kwestie van tijd voordat ook hier dergelijke rellen gaan plaatsvinden.
Wat we wél weten, is dat eerder SCP-onderzoek heeft uitgewezen dat autochtonen en allochtonen in Nederland compleet langs elkaar heen leven. Wat we ook weten, is dat de schooluitval en criminaliteit onder allochtone jongeren (vooral Marokkanen) bijzonder hoog is. Wat we ook weten, is dat het barst van de veelplegers: jonge criminelen die niet hard genoeg worden aangepakt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:00 schreef hexje het volgende:
[..]
Dat weet je niet en het onderzoek kan dat ook niet uitsluiten.
Als je dat van te voren riep werd je met de grond gelijk gemaakt als inhumane hond.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
alsof de uitkomst niet al vast stond aan het begin van het traject
Buurtregisseurs, speelhonken, subsidiekraan voor leuke dingen maar de rotte appels kregen een aai over de bol en foei
Dit dus. En om maar te zwijgen van die hijgerige Telegraaf kop.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:00 schreef Basp1 het volgende:
In tilburg wou men geen vogelaarwijken hebben daarom heeft men daar niet aan meegedaan, maar natuurlijk investeert men daar ook in zulke wijken waardoor het vergelijkend onderzoek natuurlijk mank loopt want als je in beide investeert kun je nooit constateren of wel investeren of totaal niet investeren wel of niet werkt.
Dus je geeft nu toe dat wat de politiek doet eigenlijk hetzelfde is als wat Pilotenopleidingen doen, met dit verschil dat het bij de politiek gedwongen winkelnering is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:57 schreef Hexagon het volgende:
Ach het heeft wel weer wat baantjes, dikke salarissen en fijne opdrachten voor bedrijfjes opgeleverd
Maar verder zag je dit natuurlijk al wel aankomen. Er is op zich niets mis met investeren in leefbaarheid n verbindingen in wijken. Maar het is niet de heilige graal.
Is dat zo? U kunt daar vast wel een voorbeeld van geven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je dat van te voren riep werd je met de grond gelijk gemaakt als inhumane hond.
Hoewel wangedrag moet worden aangepakt is je oplossing ook wel heel erg eenzijdig. Wanneer het op repressie aankomt ben je doorgaans al wat te laat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt de boel opknappen tot je een ons weegt - op zich is daar niks mis mee - maar dat lost de problemen niet op. Te vaak wordt asociaal en/of crimineel gedrag niet hard genoeg aangepakt. Een nieuw winkelcentrum, gerenoveerde huizen en een fraai parkje maken van een aso-gezin niet ineens een prima functionerend, normaal gezin.
De nadruk heeft veel te veel gelegen op het opknappen van de wijk, veel te weinig op het aanpakken van wangedrag. En daar waar verbetering is opgetreden, zijn de problemen vaak verplaatst naar andere buurten. In mijn woonplaats (een middelgrote provinciestad) zijn er nu zelfs in het nieuwste stadsdeel al probleemstraten.
Het probleem is dat jongeren met aanleg voor crimineel gedrag niet minder crimineel worden van een opgeknapt parkje of de bouw van een nieuw winkelcentrum. Ik ben voor preventie, maar dan wel graag de goede preventie. En zonder meer in combinatie met handhaving en strengere straffen, want anders werkt het gewoon niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoewel wangedrag moet worden aangepakt is je oplossing ook wel heel erg eenzijdig. Wanneer het op repressie aankomt ben je doorgaans al wat te laat.
Het is niet zo dat als we wijken volladen met stadscommando's het dan ineens keurige burgers worden.
Je ziet zoiets ook echt niet aankomen, hé?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 07:04 schreef raptorix het volgende:
Ik heb dit veel gevolgd de laatste jaren (woon naast zo een prachtwijk) wat je ziet is dat veel van dit soort subsidies naar "vage" organisaties gaan, op papier doen ze vaak wel dingen, maar het zijn altijd zelfde:
-Rap Workshops
-Kickbox lessen
-Acteer cursussen
-Etc
Als je dan gaat struinen wie er achter dit soort organisaties zitten, dan zijn het veelal aan PVDA gelieerde figuren, zelfde patroon zie je ook in de reintegratie business, is business van honderden miljoenen waar je ook weer veel ex-PVDAérs ziet, net zoals de VVD altijd opduikt bij vastgoed ellende, zo zie je dat bij de PVDA met de softe business.
Daarom is het vanuit het perspectief van de PvdA ook allemaal heel succesvol geweest. Gewoon keiharde winstcijfers gemaakt!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je ziet zoiets ook echt niet aankomen, hé?
Die geitenwollensokken hebben zon raar verwrongen beeld dat al hun plannetjes wel indruk moeten maken op die gasten, terwijl ze vierkant uitgelachen worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het probleem is dat jongeren met aanleg voor crimineel gedrag niet minder crimineel worden van een opgeknapt parkje of de bouw van een nieuw winkelcentrum. Ik ben voor preventie, maar dan wel graag de goede preventie. En zonder meer in combinatie met handhaving en strengere straffen, want anders werkt het gewoon niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |