abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129500422
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:47 schreef Reya het volgende:

Maar dan nog vraag ik me af wat je exact gaat bereiken. Het motiveert ouders wellicht om jochies wat meer in toom te houden, maar jochies gaan puberen en dan wordt dat al snel een stuk lastiger. Dan zijn ze zestien een gaan ze alsnog mensen lastigvallen op straat.
Puberen hoeft niet noodzakelijk gepaard te gaan met misdrijven. ;) En daar waar het gepaard gaat met misdrijven... boete, of vrijwillig jezelf melden voor een alternatieve straf. Dan zijn het waarschijnlijk de ouders die maken dat de puber vrijwillig met de stok gaat prikken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129500426
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is met name dat je het nooit met terugwerkende kracht kan oplossen, het blijft denk ik een vicieuze cirkel die nog lang kan duren, je hebt dat ook met zwarten in Amerika gezien, ondanks dat ze redelijk gelijke mogelijkheden hebben, blijven ze in hun eigen kringetje rond draaien.

Je ziet dan ook dat een hoop succesvolle marokanen dit doen met een Nederlands netwerk.
Voor de Turkse gemeenschap heb ik meer hoop, je ziet dat het daarmee echt goed gaat.
Over de Turken dacht men vroeger precies hetzelfde, en daarvoor waren het de Italianen.
pi_129500453
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stapje voor stapje... Je kan decennia scheefgroei niet in 5 jaar corrigeren.

Belangrijk is dat je de problemen goed in kaart brengt, daar oplossingen voor bedenkt en vervolgens draagvlak daarvoor creëert.

En dat laatste is zo lastig als mensen willen dat het morgen allemaal ideaal is. Wat dat betreft is het te vergelijken met het runnen van een voetbalclub. Goed beleid is een beleid van bouwen aan een elftal, niet teveel geld uitgeven en over 5 tot 10 jaar pluk je daar de vruchten van.

Nou, de realiteit is dat drie verloren wedstrijden achter elkaar het beleid overhoop gehaald wordt, paniekaankoop hier, trainer eruit daar en het publiek roept vervolgens "kankerbestuur".

Dat is in het klein wat je hier in het groot ziet.
Helemaal mee eens, ik voorzie een belangrijke rol voor de meisjes van nu, zorg dat ze goed geemancipeerd zijn en hun mond durven open te doen, zodat hun kinderen niet in dezelfde ellende terecht komen, daarnaast moet er een programma komen om de kansloze twintigers alsnog een vak te leren, geld overigens niet alleen voor hun groep, maar ook voor een enorme grote groep white trash. Het maakt niet uit wat ze doen, maar in ieder geval dat ze wat doen, ik zie genoeg werk op straat liggen wat prima door hun kan worden opgepakt, al gaan ze maar papier prikken om de stad een betere aanblik te geven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129500478
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Decennia uittrekken om de problemen in kaart te brengen kun je net zo goed lezen als totaal mislukt en dien je nu het anders te gaan doen dan moet je radicaal de methode gaan omdraaien, lijkt mij dan.
Radicaal andere methodes is vrijwel altijd de goede dingen ook vernietigen. Bijsturen is het devies.

En wie heeft het over decennia problemen in kaart brengen?
pi_129500498
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik voorzie een belangrijke rol voor de meisjes van nu, zorg dat ze goed geemancipeerd zijn en hun mond durven open te doen, zodat hun kinderen niet in dezelfde ellende terecht komen, daarnaast moet er een programma komen om de kansloze twintigers alsnog een vak te leren, geld overigens niet alleen voor hun groep, maar ook voor een enorme grote groep white trash. Het maakt niet uit wat ze doen, maar in ieder geval dat ze wat doen, ik zie genoeg werk op straat liggen wat prima door hun kan worden opgepakt, al gaan ze maar papier prikken om de stad een betere aanblik te geven.
En daar ligt denk ik nu net een deel van het probleem, men wil helemaal niet doen wat jij vindt dat men zou moeten doen, namelijk alles maar aanpakken om bezig te zijn. Dat voelt als derderangs burger en daar moet je het grotendeels zien.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_129500501
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Over de Turken dacht men vroeger precies hetzelfde, en daarvoor waren het de Italianen.
Maar je ziet bij deze groepen dat ze echt last hadden van discriminatie, bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.
pi_129500526
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:55 schreef raptorix het volgende:

Over scholing gesproken: het leren van een vak moet weer terugkomen. Volgens mij zijn heel veel jongeren daarmee geholpen. Die zijn ontzettend handig, krijgen daarmee eigenwaarde en een positieve toekomst in zicht.

Zal wederom niet voor iedereen een oplossing zijn, maar een deel wel natuurlijk.
pi_129500547
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Radicaal andere methodes is vrijwel altijd de goede dingen ook vernietigen. Bijsturen is het devies.

En wie heeft het over decennia problemen in kaart brengen?
Je praat zelf over decennia aan scheefgroei vandaar de opmerking. Je hoeft inderdaad niet het kind met het badwater weg te gooien maar even een frisse kijk op zaken, liefst door nieuwe mensen zou ik zeker aanraden in dit geval.
pi_129500548
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar je ziet bij deze groepen dat ze echt last hadden van discriminatie, bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.
Want destijds lagen zaken als criminaliteitscijfers binnen dergelijke etnische groeperingen niet hoger dan die van autochtonen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129500558
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:56 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

En daar ligt denk ik nu net een deel van het probleem, men wil helemaal niet doen wat jij vindt dat men zou moeten doen, namelijk alles maar aanpakken om bezig te zijn. Dat voelt als derderangs burger en daar moet je het grotendeels zien.
Dat kun je op 2 manieren aanpakken, ze werk laten doen wat wel met aanzien word beloont, anderzijds kun je ze laten zien dat als je je opleiding niet afmaakt, je zo terecht komt, oja niet meedoen? Prima, dan ook geen uitkering en woonruimte.
pi_129500608
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Over scholing gesproken: het leren van een vak moet weer terugkomen. Volgens mij zijn heel veel jongeren daarmee geholpen. Die zijn ontzettend handig, krijgen daarmee eigenwaarde en een positieve toekomst in zicht.

Zal wederom niet voor iedereen een oplossing zijn, maar een deel wel natuurlijk.
Het moet ook weer aantrekkelijk worden om een vak te leren, ik denk dat de salarissen van vakmensen veel te laag liggen, bij turken werkt het beter omdat het vaak mensen zijn die in het familie bedrijf gaan werken.
pi_129500614
quote:

[..]

Ik geloof niet dat de groep Marokkanen heel anders is dan de groep (toenmalige) Turken. Zelfs zeer goed vergelijkbaar.
pi_129500629
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat kun je op 2 manieren aanpakken, ze werk laten doen wat wel met aanzien word beloont, anderzijds kun je ze laten zien dat als je je opleiding niet afmaakt, je zo terecht komt, oja niet meedoen? Prima, dan ook geen uitkering en woonruimte.
Dat zou kunnen inderdaad. Maar dan met de nadruk op het eerste en minder op het tweede want voor je het weet heb je weer een eigen klasse waar de status weer zelf wordt gecreëerd.
pi_129500646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Want destijds lagen zaken als criminaliteitscijfers binnen dergelijke etnische groeperingen niet hoger dan die van autochtonen?
Dat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat negers in mijn jeugd nog echt werden gediscrimineerd, tegenwoordig denk ik dat er nog maar weinig bedrijven zijn die negatief denken over donkere mensen.
pi_129500660
quote:

bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.
Ook daar is het een wisselwerking. Natuurlijk veroorzaakt een deel van die groep de slechte naam, maar om daar maar op te blijven hameren als buitenstaanders... maakt dat een grotere groep die verkeerde kant gaat kiezen.

Je mag het best benoemen, maar dan graag als opmaat naar bijsturing van beleid en niet als het gooien van de spreekwoordelijke steen.
pi_129500677
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het moet ook weer aantrekkelijk worden om een vak te leren, ik denk dat de salarissen van vakmensen veel te laag liggen, bij turken werkt het beter omdat het vaak mensen zijn die in het familie bedrijf gaan werken.
Juist, daar heb je zeker gelijk in, het moet weer lonen in plaats van onderaan staan.
pi_129500680
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de groep Marokkanen heel anders is dan de groep (toenmalige) Turken. Zelfs zeer goed vergelijkbaar.
Ja daarom is het des te zorgwekkender dat ze achterop blijven,.
pi_129500693
PvdA wil hoorzitting Vogelaarwijken

De PvdA wil een hoorzitting houden over het gevoerde beleid in de Vogelaarwijken. Dat heeft Tweede Kamerlid Jacques Monasch (PvdA) dinsdag gezegd in reactie op het rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) over de probleemwijken. Het bureau oordeelde dat het beleid weinig heeft opgeleverd.

Volgens Monasch zijn er echter ook rapporten die het tegenovergestelde beweren, zei hij dinsdag op Radio 1. Hij wil daarom een hoorzitting organiseren waarbij de verschillende onderzoekers met elkaar worden geconfronteerd.
-
pi_129500703
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:58 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Je praat zelf over decennia aan scheefgroei vandaar de opmerking.
Die scheefgroei is ontstaan door verkeerde keuzes. Het is ook niet allemaal even simpel natuurlijk.

quote:
Je hoeft inderdaad niet het kind met het badwater weg te gooien maar even een frisse kijk op zaken, liefst door nieuwe mensen zou ik zeker aanraden in dit geval.
Prima om er nieuwe mensen bij te halen. Maar graag ook wat mensen met ervaring houden.
pi_129500715
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook daar is het een wisselwerking. Natuurlijk veroorzaakt een deel van die groep de slechte naam, maar om daar maar op te blijven hameren als buitenstaanders... maakt dat een grotere groep die verkeerde kant gaat kiezen.

Je mag het best benoemen, maar dan graag als opmaat naar bijsturing van beleid en niet als het gooien van de spreekwoordelijke steen.
Ja klopt, ik ken zelf wat redelijk succesvolle marokanen die gewoon direct last hebben van hun achtergrond.
pi_129500741
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:59 schreef raptorix het volgende:

ik denk dat de salarissen van vakmensen veel te laag liggen
Volgens mij heb je als echte vakman een prima boterham, al was het maar omdat goede vakmensen schaars zijn.
pi_129500803
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat negers in mijn jeugd nog echt werden gediscrimineerd, tegenwoordig denk ik dat er nog maar weinig bedrijven zijn die negatief denken over donkere mensen.
Dat er sprake is van discriminatie is toch vrij simpel te concluderen uit onderzoeken waarbij bijvoorbeeld (fictieve) sollicaties worden verstuurd. Staat daar J. Jansen boven, dan blijkt de kans op een gesprek een veelvoud van die van de sollicitatie waar A. Benali boven staat.
pi_129500814
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die scheefgroei is ontstaan door verkeerde keuzes. Het is ook niet allemaal even simpel natuurlijk.

[..]

Prima om er nieuwe mensen bij te halen. Maar graag ook wat mensen met ervaring houden.
Uiteraard moet je de expertise bij je houden maar wel openstaan voor alternatieve visies, wat best een probleem kan opleveren bij mensen die al veel te lang door dezelfde bril kijken.

Dat de scheefgroei door verkeerde keuzes is gekomen zou best kunnen, maar ik denk dat er op dat moment best mensen zullen hebben geroepen, pas op dit gaat fout.

Het zijn de mensen die dan beleid voeren die het ook uitvoeren, net als dat de oppositie altijd de beste ideeën hebben, tot ze zelf aan de macht zijn en dan de andere oppositie weer ineens de beste ideeën hebben..
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:05:14 #224
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_129500821
quote:
Miljoeneninvesteringen in Vogelaarwijken leverden niets op
Wat een verrassing :')
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_129500829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je als echte vakman een prima boterham, al was het maar omdat goede vakmensen schaars zijn.
Wel als je als zelfstandige werkt, echter in loondienst is het erg mager moet ik zeggen, mijn zwager is een echt goede schilder, maar van dat bedrag kan ik nauwelijks mijn vaste lasten bewaren.

Ik zou zelf erg voorstander zijn van een opleiding waarbij mensen een vak word geleerd, en tevens begeleid worden hoe je zelf een bedrijf opzet, voor het internet zijn daar allerlei subsidies en programma's met coaches voor geweest, maar voor vakmensen zijn die er naar mijn weten niet.

Nu ben ik zelf zoon van een echte vakman, maar mijn vader heeft me duidelijk gemaakt dat hij mijn "poten" breekt als ik ooit maar een hamer zou vast houden ;)
pi_129500844
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat er sprake is van discriminatie is toch vrij simpel te concluderen uit onderzoeken waarbij bijvoorbeeld (fictieve) sollicaties worden verstuurd. Staat daar J. Jansen boven, dan blijkt de kans op een gesprek een veelvoud van die van de sollicitatie waar A. Benali boven staat.
Dan vul je als Marokaan toch ook gewoon Jansen in?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:06:33 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129500859
ik denk dat de investeringen op zich wel effect hebben, de slappe criminele aanpak en de wetgeving daaromheen lijkt me van een andere orde...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129500903
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:06 schreef Re het volgende:
ik denk dat de investeringen op zich wel effect hebben, de slappe criminele aanpak en de wetgeving daaromheen lijkt me van een andere orde...
De harde criminaliteit word anders behoorlijk hard aangepakt, het probleem zit hem met name in het jeugdrecht, als je iemand daar niet meer uit zijn patroon krijgt is het te laat.
pi_129500918
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan vul je als Marokaan toch ook gewoon Jansen in?
Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.
pi_129500949
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.
Dat is ook een deel van het probleem natuurlijk, de effecten zijn enorm breed geworden en daarmee de oplossing ver verwijderd.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:09:36 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129500954
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

De harde criminaliteit word anders behoorlijk hard aangepakt, het probleem zit hem met name in het jeugdrecht, als je iemand daar niet meer uit zijn patroon krijgt is het te laat.
ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezet
pi_129500958
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het zelfde geld voor vrouwen rond de 30, als kleine ondernemer zou ik die ook niet snel aannemen.
pi_129500995
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef Re het volgende:

[..]

ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezet
Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.
pi_129501027
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef Re het volgende:

[..]

Op dit moment is er in de marokaanse gemeenschap een enorme gangsterverheerlijking, er zijn een aantal jonge jongens in zeer rap tempo gegroeid naar de criminele top van Nederland, sommige bendes verdienen meer dan 100 miljoen per jaar met de drugshandel. Jongens die echt lef hebben en loyaliteit tonen kunnen binnen enkele jaren naar de top groeien, en al die jongens denk dat ook even te kunnen, niet voor niets zie je de laatste tijd enorme wild west partijen op klaarlichte dag.
pi_129501037
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zelfde geld voor vrouwen rond de 30, als kleine ondernemer zou ik die ook niet snel aannemen.
Ik ken de mate niet, maar ik werk genoeg met vrouwen van rond de 30 die worden aangenomen.
Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen zou je ook fictieve sollicitaties moeten gaan versturen met controle exemplaren waarbij je het geslacht verandert naar man.
pi_129501052
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.
Laten we eens beginnen met een betere controle op de leerplicht, daarnaast een straatverbod na zonsondergang.
pi_129501072
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ken de mate niet, maar ik werk genoeg met vrouwen van rond de 30 die worden aangenomen.
Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen zou je ook fictieve sollicitaties moeten gaan versturen met controle exemplaren waarbij je het geslacht verandert naar man.
Bij grotere bedrijven minder, maar bij kleine MKBérs nemen ze die liever niet aan.
pi_129501107
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met een betere controle op de leerplicht, daarnaast een straatverbod na zonsondergang.
Wat denk je dat daar de effecten van zullen zijn met dit soort gaza achtige praktijken?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:15:03 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129501134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

ja, maar dat samen met een veel restrictiever landelijk beleid wat meer inhoudt dan het opknappen van de probleemwijken... maar ja als je geen stok hebt om mee te slaan dan blijft het voordeliger voor een crimineel om crimineel te blijven
pi_129501156
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:05 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Dat de scheefgroei door verkeerde keuzes is gekomen zou best kunnen, maar ik denk dat er op dat moment best mensen zullen hebben geroepen, pas op dit gaat fout.
Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.
pi_129501163
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:14 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Wat denk je dat daar de effecten van zullen zijn met dit soort gaza achtige praktijken?
Dat kinderen in ieder geval thuis zitten, ik zie regelmatig kinderen van onder de 12 nog na middernacht buiten.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:16:45 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129501190
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op dit moment is er in de marokaanse gemeenschap een enorme gangsterverheerlijking, er zijn een aantal jonge jongens in zeer rap tempo gegroeid naar de criminele top van Nederland, sommige bendes verdienen meer dan 100 miljoen per jaar met de drugshandel. Jongens die echt lef hebben en loyaliteit tonen kunnen binnen enkele jaren naar de top groeien, en al die jongens denk dat ook even te kunnen, niet voor niets zie je de laatste tijd enorme wild west partijen op klaarlichte dag.
ach ja, de nieuwe wietwetgeving zal dit nog verder aanwakkeren denk ik... visieloze politiek
pi_129501199
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef Re het volgende:

[..]

ja, maar dat samen met een veel restrictiever landelijk beleid wat meer inhoudt dan het opknappen van de probleemwijken... maar ja als je geen stok hebt om mee te slaan dan blijft het voordeliger voor een crimineel om crimineel te blijven
Daar zit ik wat in dat zal ik niet ontkennen, maar zorg dan dat de nadruk op helpen en geven om is en niet op de andere kant, het straffen.
pi_129501207
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.
Niet te spreken over idiote regelgeving, een paar jaar terug was er een beveiligingbureau dat speciaal probleem jongeren in dienst nam om ze ook discipline bij te brengen, deed uitstekend werk op LelyLaan en Sloterijk, echter bij de nieuwe aanbesteding mochten ze niet meedoen omdat de eigenaar ooit wel eens 4 maanden voorwaardelijk had gehad voor een boekhoudkundig onhandigheidje.
pi_129501241
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan wordt het hoog tijd om daar veranderingen in aan te brengen, zodra je mensen laat zien dat beleid noodzakelijk is om nu uitgevoerd te worden dan zal daar best draagvlak voor zijn.
pi_129501256
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:05 schreef raptorix het volgende:

Wel als je als zelfstandige werkt, echter in loondienst is het erg mager moet ik zeggen, mijn zwager is een echt goede schilder, maar van dat bedrag kan ik nauwelijks mijn vaste lasten bewaren.

Ik zou zelf erg voorstander zijn van een opleiding waarbij mensen een vak word geleerd, en tevens begeleid worden hoe je zelf een bedrijf opzet, voor het internet zijn daar allerlei subsidies en programma's met coaches voor geweest, maar voor vakmensen zijn die er naar mijn weten niet.

Ik denk dat dat laatste heel goed is en inderdaad, zelfstandige zijn is de beste weg in dezen. Of een samenwerkingsverband, waarbij je fiscaal zelfstandig bent, maar ook wat houvast geboden wordt.
pi_129501285
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat kinderen in ieder geval thuis zitten, ik zie regelmatig kinderen van onder de 12 nog na middernacht buiten.
Ik snap je bezorgdheid maar ik denk dat het effect eerder andersom zal zijn, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Zodra je teveel gaat pushen en eisen dan gaan de hakken in het zand en krijg je tegenwerking.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:19:44 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129501303
dit moet je dus met terugwerkende kracht proberen op te lossen, dus niet eerst bij de basis beginnen maar bij de uitkomst en zo terugwerken naar de basis.
pi_129501304
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Dan wordt het hoog tijd om daar veranderingen in aan te brengen, zodra je mensen laat zien dat beleid noodzakelijk is om nu uitgevoerd te worden dan zal daar best draagvlak voor zijn.
Het is een probleem wat je overal ziet en al heel lang bestaat, dus ik zou graag willen dat het opgelost werd, maar het lijkt mij niet makkelijk.
pi_129501310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat laatste heel goed is en inderdaad, zelfstandige zijn is de beste weg in dezen. Of een samenwerkingsverband, waarbij je fiscaal zelfstandig bent, maar ook wat houvast geboden wordt.
Ja laatste zie je erg veel laatste tijd, bedrijven die alleen maar werken met ZZPérs en daar de opdrachten voor regelen, ik meen vooral in de beveilingsbranche maar ook bij rijscholen.
pi_129501318
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:17 schreef raptorix het volgende:
Niet te spreken over idiote regelgeving, een paar jaar terug was er een beveiligingbureau dat speciaal probleem jongeren in dienst nam om ze ook discipline bij te brengen, deed uitstekend werk op LelyLaan en Sloterijk, echter bij de nieuwe aanbesteding mochten ze niet meedoen omdat de eigenaar ooit wel eens 4 maanden voorwaardelijk had gehad voor een boekhoudkundig onhandigheidje.
Dat is redelijk dom ja.

Regels boven verstand...
pi_129501334
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:19 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Ik snap je bezorgdheid maar ik denk dat het effect eerder andersom zal zijn, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Zodra je teveel gaat pushen en eisen dan gaan de hakken in het zand en krijg je tegenwerking.
Nou wetgeving niet zozeer, maar in ieder geval personen die de kinderen naar huis brengen en hun ouders er op aanspreken.
pi_129501383
HP De Tijd bekijkt de zaak anders en komt (dus) ook tot een ander oordeel:
Conclusies over Vogelaarwijken zijn voorbarig

quote:
Het SCP stelt nu dat er geen significante veranderingen kunnen worden waargenomen vergeleken met wijken die niet onder de aanpak vielen. En daarin schuilt volgens De Volkskrant de mislukking. Eerlijk gezegd zou ik het eerder een succes willen noemen want de gemeten periode valt naadloos samen met de grootste naoorlogse crisis. Dan zou je denken dat zo’n zwakke wijk verder verpaupert en dat is niet gebeurd.
pi_129501399
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is een probleem wat je overal ziet en al heel lang bestaat, dus ik zou graag willen dat het opgelost werd, maar het lijkt mij niet makkelijk.
Ik denk dat het pas mogelijk wordt zodra je de openbaarheid ingaat en er actief over gedebatteerd wordt. Waar denk jij anders waar de knel zit?
pi_129501400
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij grotere bedrijven minder, maar bij kleine MKBérs nemen ze die liever niet aan.
Dat soort nattevingerwerk zegt met weinig.
Verder is het wel zo dat dit soort discriminatie meer gebaseerd is op groepsbeelden dan op racistische motieven. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor bijvoorbeeld oudere werknemers of vrouwen in de vruchtbare leeftijd om maar eens wat te noemen. Hoe lullig het ook is, je kunt natuurlijk niet van een werkgever verwachten dat hij 300 sollicitanten op een gesprek laat komen of in detail hun CVs gaat doornemen in plaats van op hoofdlijnen wat schiftingen te maken.
De Volkskrant had er een tijd terug ook nog een aardig opiniestuk over.
pi_129501472
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou wetgeving niet zozeer, maar in ieder geval personen die de kinderen naar huis brengen en hun ouders er op aanspreken.
Dat zou kunnen mits goed gebracht en er openheid is vanuit de opvoeders natuurlijk. Het is het proberen waard op zich en hoeft niet veel te kosten lijkt mij.

Zolang je maar niet autoritair en belerend gaat zitten doen maar de tijd neemt om ook hun verhaal aan te horen en langzaam richting een oplossing gaat kan het werken.
pi_129501682
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Valt geen speld tussen te krijgen.
pi_129501718
Mooie uiteenzetting van een mening.
pi_129501720
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:22 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Ik denk dat het pas mogelijk wordt zodra je de openbaarheid ingaat en er actief over gedebatteerd wordt. Waar denk jij anders waar de knel zit?
Menselijk gedrag. Vervelende dingen schuift men graag voor zich uit. Als je budget hebt om iets leuks te doen zet je dat liever niet in om iets wat mogelijk in de toekomst een probleem wordt aan te pakken.

Kijk gewoon eens naar hoe de politiek met de economische crisis aan de slag gaat.
  † In Memoriam † dinsdag 30 juli 2013 @ 12:33:55 #260
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_129501751
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus als de tuintjes er nog mooi bijliggen tijdens een crisis is het gemeten gedrag discutabel.
Ik moet daar even goed over nadenken... of eigenlijk gewoon niet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_129501789
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Menselijk gedrag. Vervelende dingen schuift men graag voor zich uit. Als je budget hebt om iets leuks te doen zet je dat liever niet in om iets wat mogelijk in de toekomst een probleem wordt aan te pakken.

Kijk gewoon eens naar hoe de politiek met de economische crisis aan de slag gaat.
Je hebt gelijk helaas, maar iedereen zit er gedwee naar te kijken en onderneemt ook niets en zet zijn geld in op de bestuurders die weer gewoon hetzelfde doen. Dan moet je ook niet zeuren als het weer eens fout gaat.
pi_129501899
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:33 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dus als de tuintjes er nog mooi bijliggen tijdens een crisis is het gemeten gedrag discutabel.
Ik moet daar even goed over nadenken... of eigenlijk gewoon niet.
Het gaan dan ook om investeringen. Zelfs plebs gaat zich beter gedragen als de omgeving beter wordt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129502036
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:38 schreef waht het volgende:

[..]

Het gaan dan ook om investeringen. Zelfs plebs gaat zich beter gedragen als de omgeving beter wordt.
Dan is dan ook gewoon logica. Je omgeving is zo bepalend dat je er niet omheen kunt.
pi_129502254
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:35 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Je hebt gelijk helaas, maar iedereen zit er gedwee naar te kijken en onderneemt ook niets en zet zijn geld in op de bestuurders die weer gewoon hetzelfde doen. Dan moet je ook niet zeuren als het weer eens fout gaat.
Het is niet zo simpel voor een politiek bestuurder. Ik ben het geweest. Ik heb in een paar jaar tijd veel op poten gezet. Ik kon daarna meteen opbokken, want ik had veel stemmers van mij vervreemd door beslissingen te nemen die ze liever niet gezien hadden en het positieve effect was er nog niet... logischerwijs.

Mij maakte dat niet zo uit. Ik ben daar gekomen met een specifieke taak voor een specifieke periode. Ik zat er niet om stemmen te winnen, ik zat daar om te doen wat moest gebeuren.

Veel mensen kotsen mij uit aldaar, maar ondertussen zie ik ondanks de economische crisis dat daar positieve ontwikkelingen zijn waar het vrijwel overal een vrije val lijkt te zijn. Nu hoor je dan ook dat er waardering is gekomen voor de ontwikkelingen. Er zijn zelfs meerderen die dat weten te koppelen aan de beslissingen die we toen genomen hebben. Maar sommigen zijn zo dom dat ze denken dat mijn opvolger het voor elkaar heeft gekregen, al wordt die inmiddels ook uitgekotst.

Met dit in het achterhoofd ben ik ook een stuk negatiever geworden over ons democratische systeem.
  † In Memoriam † dinsdag 30 juli 2013 @ 12:51:48 #265
341203 3-voud
pi_129502314
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet zo simpel voor een politiek bestuurder. Ik ben het geweest. Ik heb in een paar jaar tijd veel op poten gezet. Ik kon daarna meteen opbokken, want ik had veel stemmers van mij vervreemd door beslissingen te nemen die ze liever niet gezien hadden en het positieve effect was er nog niet... logischerwijs.

Mij maakte dat niet zo uit. Ik ben daar gekomen met een specifieke taak voor een specifieke periode. Ik zat er niet om stemmen te winnen, ik zat daar om te doen wat moest gebeuren.

Veel mensen kotsen mij uit aldaar, maar ondertussen zie ik ondanks de economische crisis dat daar positieve ontwikkelingen zijn waar het vrijwel overal een vrije val lijkt te zijn. Nu hoor je dan ook dat er waardering is gekomen voor de ontwikkelingen. Er zijn zelfs meerderen die dat weten te koppelen aan de beslissingen die we toen genomen hebben. Maar sommigen zijn zo dom dat ze denken dat mijn opvolger het voor elkaar heeft gekregen, al wordt die inmiddels ook uitgekotst.

Met dit in het achterhoofd ben ik ook een stuk negatiever geworden over ons democratische systeem.
Zo te lezen vind je jezelf heel wat. Iets wat wel vaker in je posts naar boven komt.
pi_129502417
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:51 schreef 3-voud het volgende:

Zo te lezen vind je jezelf heel wat. Iets wat wel vaker in je posts naar boven komt.
Het is pas arrogantie als je het niet waar maakt.
pi_129502435
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt gedaan wat je dacht dat goed was, chapeau!

En mooi om te zien dat daar nu de vruchten van geplukt beginnen te worden, dat kan niet anders dan goed voelen. Wel jammer om te moet constateren dat stemmen winnen en publiek op de korte termijn tevreden stellen de hoofdmoot is geworden. Maar dat was al een tijdje duidelijk natuurlijk.

Zo te horen is het daar geen goed vertoeven als ik het zo lees, waar ligt dat aan?
Als mensen uitgekotst worden om wat ze doen dan is het geen gezonde bedrijfscultuur natuurlijk, vooruitgang en resultaten zouden het uitgangspunt moeten zijn.

Kun je daar iets meer over uitwijden over de bedrijfscultuur of is dat moeilijk?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 13:02:30 #268
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_129502639
quote:
16s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_129502696
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:55 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Zo te horen is het daar geen goed vertoeven als ik het zo lees, waar ligt dat aan?
Als mensen uitgekotst worden om wat ze doen dan is het geen gezonde bedrijfscultuur natuurlijk, vooruitgang en resultaten zouden het uitgangspunt moeten zijn.

Kun je daar iets meer over uitwijden over de bedrijfscultuur of is dat moeilijk?
Intern is geen probleem. De waardering was er daar weldegelijk. Nee, het is gewoon de gemiddelde stemgerechtigde. Die volgt nauwelijks wat er gebeurt, alleen als hij hem/haar raakt is er interesse en dan is er al snel kritiek en wat je verkeerd doet weegt een stuk zwaarder dan als je het juiste doet.

B.v.: vrijwel iedereen wil dat de overheid bezuinigd op de uitgaven. Laat je dat na is het niet goed, zou je overal 1% op bezuinigen is dat op zich wel aardig, maar hé... dan wordt je vast ook zelf wel ergens geraakt en dan is degene die dat op zijn geweten heeft natuurlijk een lul.

Damned if you do, damned if you don't.

Ik chargeer een beetje, maar dit speelt wel mee en dan kom je terug op een probleem wat over 10 jaar ontstaat... ja, dat nu oplossen ten koste van iets leuks voor de mensen... Dat is vanuit de gedachte "ik wil herkozen worden" geen slimme zet.
pi_129502759
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef Yogaflame het volgende:

[ afbeelding ]
Joh, probeer eens iets bij te dragen in de discussie, want om boven het maaiveld uit te steken heb je tov figuren zoals jij voldoende aan op je zij te gaan liggen.
pi_129502792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:31 schreef DS4 het volgende:
Valt geen speld tussen te krijgen.
Dit is wel een goed punt
quote:
Eerlijk gezegd zou ik het eerder een succes willen noemen want de gemeten periode valt naadloos samen met de grootste naoorlogse crisis. Dan zou je denken dat zo’n zwakke wijk verder verpaupert en dat is niet gebeurd.
Verder ben ik wel enigszins teleurgesteld dat er geen enkele nieuwe informatie wordt aangedragen in dat stuk. De strekking is alleen dat het te vroeg is voor evaluatie.
pi_129502844
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Intern is geen probleem. De waardering was er daar weldegelijk. Nee, het is gewoon de gemiddelde stemgerechtigde. Die volgt nauwelijks wat er gebeurt, alleen als hij hem/haar raakt is er interesse en dan is er al snel kritiek en wat je verkeerd doet weegt een stuk zwaarder dan als je het juiste doet.

B.v.: vrijwel iedereen wil dat de overheid bezuinigd op de uitgaven. Laat je dat na is het niet goed, zou je overal 1% op bezuinigen is dat op zich wel aardig, maar hé... dan wordt je vast ook zelf wel ergens geraakt en dan is degene die dat op zijn geweten heeft natuurlijk een lul.

Damned if you do, damned if you don't.

Ik chargeer een beetje, maar dit speelt wel mee en dan kom je terug op een probleem wat over 10 jaar ontstaat... ja, dat nu oplossen ten koste van iets leuks voor de mensen... Dat is vanuit de gedachte "ik wil herkozen worden" geen slimme zet.
Juist, duidelijk verhaal.

Wordt het dan niet eens tijd om het publiek daarmee te confronteren? Beter opleiden en aandacht geven aan dergelijke zaken, dat is hoog nodig schijnbaar. We kunnen niet altijd voor voordeel gaan als dat negatief is voor het geheel. Daarom is democratie wat mij betreft ook te incompleet voor wat betreft lange termijn omdat de korte termijn en persoonlijk voordeel teveel op de voorgrond terecht komt. Daar heeft de politiek wat mij betreft ook een verantwoording liggen.
pi_129502857
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:07 schreef Pharmacist het volgende:

De strekking is alleen dat het te vroeg is voor evaluatie.
Soms is er ook even niet meer dan dat. ;)
  † In Memoriam † dinsdag 30 juli 2013 @ 13:12:29 #274
341203 3-voud
pi_129502954
quote:
16s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Incorrect. Maar iets staat je in de weg om het te begrijpen.
Daarbij wilde ik het laatste woord hebben.
pi_129503025
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:09 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Juist, duidelijk verhaal.

Wordt het dan niet eens tijd om het publiek daarmee te confronteren? Beter opleiden en aandacht geven aan dergelijke zaken, dat is hoog nodig schijnbaar. We kunnen niet altijd voor voordeel gaan als dat negatief is voor het geheel. Daarom is democratie wat mij betreft ook te incompleet voor wat betreft lange termijn omdat de korte termijn en persoonlijk voordeel teveel op de voorgrond terecht komt. Daar heeft de politiek wat mij betreft ook een verantwoording liggen.
Ik denk dat je daar wel gelijk hebt, maar het ontbreekt m.i. wel aan leiders die dat thans op zouden kunnen pakken. Ik vond dat Samsom het even probeerde, maar die is ook heel erg bezig met de waan van de dag momenteel, wat toch ook weer te maken heeft met deze tijd. Er is zoveel informatie dat het heel erg lastig is om dat allemaal te negeren en op de hoofdlijn te blijven zonder dat je het negeren van bepaalde zaken naar je hoofd geworpen krijgt. Want figuren als Wilders zijn er als de kippen bij om ieder incident uit te vergroten ten behoeve van het eigen gelijk.

Het is ook een gevolg van onze doorgeslagen individualisering. Mensen zijn erg bezig met het eigen belang en die belangen lopen zo uit elkaar dat je ze als politicus niet kan bevredigen in de praktijk (wel aan de zijlijn natuurlijk, want dan roep je gewoon dat jij de oplossing hebt).
pi_129503054
*throwing a bone*

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:12 schreef 3-voud het volgende:

Daarbij wilde ik het laatste woord hebben.
pi_129503167
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel gelijk hebt, maar het ontbreekt m.i. wel aan leiders die dat thans op zouden kunnen pakken. Ik vond dat Samsom het even probeerde, maar die is ook heel erg bezig met de waan van de dag momenteel, wat toch ook weer te maken heeft met deze tijd. Er is zoveel informatie dat het heel erg lastig is om dat allemaal te negeren en op de hoofdlijn te blijven zonder dat je het negeren van bepaalde zaken naar je hoofd geworpen krijgt. Want figuren als Wilders zijn er als de kippen bij om ieder incident uit te vergroten ten behoeve van het eigen gelijk.

Het is ook een gevolg van onze doorgeslagen individualisering. Mensen zijn erg bezig met het eigen belang en die belangen lopen zo uit elkaar dat je ze als politicus niet kan bevredigen in de praktijk (wel aan de zijlijn natuurlijk, want dan roep je gewoon dat jij de oplossing hebt).
Dat is dan toch een impasse waar je aandacht aan moet besteden wil het niet compleet uit de had lopen op een gegeven moment. Ik begrijp dat het moeilijk is natuurlijk, maar het kan ook weer in je voordeel gebruikt worden omdat het laat zien dat je voor bestendigheid gaat en voor het landsbelang op lange termijn.

Mits goed gebracht kan het zelfs stemmen opleveren, zeker in de deze roerige en onzekere tijden.
pi_129503680
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:20 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Mits goed gebracht kan het zelfs stemmen opleveren, zeker in de deze roerige en onzekere tijden.
Ik hoop het, maar als ik tegenwoordig zie hoe makkelijk mensen met een gezond stel hersenen populistische prietpraat napraten. Poeh...
pi_129503761
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik hoop het, maar als ik tegenwoordig zie hoe makkelijk mensen met een gezond stel hersenen populistische prietpraat napraten. Poeh...
Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Niet dat ik veel hoop heb trouwens..
Antwoorden geven vanaf de zijlijn is altijd makkelijk, maar als je er echt midden inzit krijg je zoveel informatie en indrukken en invloeden dat je daar makkelijk koers mee verliest zoals je al zei. Je hebt helemaal geen tijd om alles eens rustig te overwegen en laten inzinken, althans dat denk ik dan.
pi_129503847
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:39 schreef Opnieuw-energie het volgende:

Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Niet dat ik veel hoop heb trouwens..
Antwoorden geven vanaf de zijlijn is altijd makkelijk, maar als je er echt midden inzit krijg je zoveel informatie en indrukken en invloeden dat je daar makkelijk koers mee verliest zoals je al zei. Je hebt helemaal geen tijd om alles eens rustig te overwegen en laten inzinken, althans dat denk ik dan.
Je moet je niet gek laten maken. Het ene rapport na het andere. Ik vroeg altijd of de schrijver even in 5 minuten de kern kon vertellen en dan had ik soms nog een paar vragen. 10 minuten voor een rapport. In plaats van een hele dag lezen... Alsof je niets beters te doen hebt.

De kern, daar gaat het uiteindelijk om. En als een rapport niet in 5 minuten samen te vatten is, dan klopt er iets niet.
pi_129503894
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je moet je niet gek laten maken. Het ene rapport na het andere. Ik vroeg altijd of de schrijver even in 5 minuten de kern kon vertellen en dan had ik soms nog een paar vragen. 10 minuten voor een rapport. In plaats van een hele dag lezen... Alsof je niets beters te doen hebt.

De kern, daar gaat het uiteindelijk om. En als een rapport niet in 5 minuten samen te vatten is, dan klopt er iets niet.
Dat heb ik niet veel mensen horen zeggen tot nu toe, want daar heb je helemaal gelijk in!
pi_129504907
"Miljoeneninvesteringen in Vogelaarwijken leverden niets op"

Verbaast me niet

Als je dit niet zag aankomen...
pi_129505085
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:13 schreef NickGrouwen het volgende:
"Miljoeneninvesteringen in Vogelaarwijken leverden niets op"

Verbaast me niet

Als je dit niet zag aankomen...
Toch de nuances er maar even op nalezen dan.
pi_129505362
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien een idee om een jongetje van 15 die een paar weken cel krijgt daarna bij een pleeggezin in drenthe te plaatsen o.i.d ?
pi_129505424
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:28 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Misschien een idee om een jongetje van 15 die een paar weken cel krijgt daarna bij een pleeggezin in drenthe te plaatsen o.i.d ?
Is er niet een tekort aan pleeggezinnen?
pi_129505487
Dan een woongroep ofzo, dat ze in ieder geval niet terug keren naar hun oude buurt waar hun criminele vriendjes zitten
pi_129505932
Lekker in een woongroep met nieuwe criminele vriendjes? Topplan. Denken jullie niet dat als de oplossing zo simpel was, er al lang geen criminaliteit meer was?

Deze Vogelaarwijken gaan overigens verder dan enkel criminaliteit.
pi_129506118
Rellen gaan in Nederland pas komen als de bijstand met 30% word verlaagd
pi_129506456
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:50 schreef arjan1212 het volgende:
Rellen gaan in Nederland pas komen als de bijstand met 30% word verlaagd
Ik vermoed pas bij 35,7%.

Persoonlijk vind ik het ook best hilarisch dat men het over no go-areas heeft in sommige artikelen. Er zullen in bepaalde wijken best straten zijn waar je liever 's nachts niet doorheen fietst, maar no go-areas impliceert een soort van gebied waar je je leven (of portemonnee) niet meer zeker bent en dat is nogal hilarisch. Ik fiets regelmatig 's nachts door Amsterdam Oost en de Bijlmer, en vroeger liep ik ook vaak genoeg 's nachts richting Den Haag Holland Spoor (dwars door de Stationsbuurt), en ook in een aantal van de Vogelaarwijken in Utrecht (Zuilen), Amersfoort (Kruiskamp) en Rotterdam (Oude Noorden) ben ik weleens geweest of kom ik weleens, en de term no go-area vind ik niet echt toepasselijk voor die buurten. Of ik er een huis zou kopen, mwah, nee, maar geen mensen bezoeken of niet doorheen fietsen: :') Tuurlijk wel.
pi_129506614
Ehh.. Anderlecht schijnt wel een no-go area te zijn ? mja.. lijkt me eigenlijk sterk..

Het is daar toch niet zoals in de favela's zeg maar ?
pi_129506656
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:03 schreef arjan1212 het volgende:
Ehh.. Anderlecht schijnt wel een no-go area te zijn ? mja.. lijkt me eigenlijk sterk..

Het is daar toch niet zoals in de favela's zeg maar ?
Het schijnt dat Reya een Ak-47 in zijn aktetas meeneemt.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:04:56 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129506715
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:59 schreef Fides het volgende:

[..]

Ik vermoed pas bij 35,7%.

Persoonlijk vind ik het ook best hilarisch dat men het over no go-areas heeft in sommige artikelen. Er zullen in bepaalde wijken best straten zijn waar je liever 's nachts niet doorheen fietst, maar no go-areas impliceert een soort van gebied waar je je leven (of portemonnee) niet meer zeker bent en dat is nogal hilarisch. Ik fiets regelmatig 's nachts door Amsterdam Oost en de Bijlmer, en vroeger liep ik ook vaak genoeg 's nachts richting Den Haag Holland Spoor (dwars door de Stationsbuurt), en ook in een aantal van de Vogelaarwijken in Utrecht (Zuilen), Amersfoort (Kruiskamp) en Rotterdam (Oude Noorden) ben ik weleens geweest of kom ik weleens, en de term no go-area vind ik niet echt toepasselijk voor die buurten. Of ik er een huis zou kopen, mwah, nee, maar geen mensen bezoeken of niet doorheen fietsen: :') Tuurlijk wel.
ja, ik ben ooit verdwaald in Newark, NJ met de auto... nou :{
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:05:16 #293
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129506728
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het schijnt dat Reya een Ak-47 in zijn aktetas meeneemt.
Een afgezaagde dubbelloops, voor het visuele effect.
pi_129506781
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:04 schreef Re het volgende:

[..]

Toen kwam de eigenaar van een radio zaak naar buiten rennen om je te helpen ?
pi_129506894
quote:

[..]

Heb ooit van een Rutgers Univ. onderzoeker gehoord daar daar bepaalde buurten niet best zijn nee:P
pi_129507140
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is er niet een tekort aan pleeggezinnen?
Buiten dat, is er ook al aangetoond dat het werkt? Volgens eigen zeggen zijn ze er nog niet helemaal uit.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:45:10 #297
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129508361
Maargoed, zo in het andere perspectief gezien is het nog niet gezegd dat het niets opleverde. Dan houd ik mijn woorden even aan.

Iets voor een enquete? Kan tamelijk leerzaam zijn.
pi_129508869
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:28 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Vroegah in mijn tijd werd je gewoon een jaar in het leger gezet, en dan werd je wel discipline bijgebracht.
pi_129508901
quote:

[..]

Wij met de caravan in de Banlieux van Parijs, gelukkig zagen ze er zelf ook wel humor van in, maar je had die koppen moeten zien ;)
pi_129508925
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vroegah in mijn tijd werd je gewoon een jaar in het leger gezet, en dan werd je wel discipline bijgebracht.
Dat wilde Pim Fortuin. Criminele jongeren, 5 jaar dienstplicht hij was ook voor herinvoering van de normale dienstplicht voor iedereen. In vroeger tijden werd een lastig ventje trouwens aangemeld bij de WIC/VOC whaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')