Dan vul je als Marokaan toch ook gewoon Jansen in?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat er sprake is van discriminatie is toch vrij simpel te concluderen uit onderzoeken waarbij bijvoorbeeld (fictieve) sollicaties worden verstuurd. Staat daar J. Jansen boven, dan blijkt de kans op een gesprek een veelvoud van die van de sollicitatie waar A. Benali boven staat.
De harde criminaliteit word anders behoorlijk hard aangepakt, het probleem zit hem met name in het jeugdrecht, als je iemand daar niet meer uit zijn patroon krijgt is het te laat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:06 schreef Re het volgende:
ik denk dat de investeringen op zich wel effect hebben, de slappe criminele aanpak en de wetgeving daaromheen lijkt me van een andere orde...
Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan vul je als Marokaan toch ook gewoon Jansen in?
Dat is ook een deel van het probleem natuurlijk, de effecten zijn enorm breed geworden en daarmee de oplossing ver verwijderd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.
ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezetquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
De harde criminaliteit word anders behoorlijk hard aangepakt, het probleem zit hem met name in het jeugdrecht, als je iemand daar niet meer uit zijn patroon krijgt is het te laat.
Het zelfde geld voor vrouwen rond de 30, als kleine ondernemer zou ik die ook niet snel aannemen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.
Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezet
Op dit moment is er in de marokaanse gemeenschap een enorme gangsterverheerlijking, er zijn een aantal jonge jongens in zeer rap tempo gegroeid naar de criminele top van Nederland, sommige bendes verdienen meer dan 100 miljoen per jaar met de drugshandel. Jongens die echt lef hebben en loyaliteit tonen kunnen binnen enkele jaren naar de top groeien, en al die jongens denk dat ook even te kunnen, niet voor niets zie je de laatste tijd enorme wild west partijen op klaarlichte dag.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezet
Ik ken de mate niet, maar ik werk genoeg met vrouwen van rond de 30 die worden aangenomen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zelfde geld voor vrouwen rond de 30, als kleine ondernemer zou ik die ook niet snel aannemen.
Laten we eens beginnen met een betere controle op de leerplicht, daarnaast een straatverbod na zonsondergang.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.
Bij grotere bedrijven minder, maar bij kleine MKBérs nemen ze die liever niet aan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ken de mate niet, maar ik werk genoeg met vrouwen van rond de 30 die worden aangenomen.
Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen zou je ook fictieve sollicitaties moeten gaan versturen met controle exemplaren waarbij je het geslacht verandert naar man.
Wat denk je dat daar de effecten van zullen zijn met dit soort gaza achtige praktijken?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met een betere controle op de leerplicht, daarnaast een straatverbod na zonsondergang.
ja, maar dat samen met een veel restrictiever landelijk beleid wat meer inhoudt dan het opknappen van de probleemwijken... maar ja als je geen stok hebt om mee te slaan dan blijft het voordeliger voor een crimineel om crimineel te blijvenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.
Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:05 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Dat de scheefgroei door verkeerde keuzes is gekomen zou best kunnen, maar ik denk dat er op dat moment best mensen zullen hebben geroepen, pas op dit gaat fout.
Dat kinderen in ieder geval thuis zitten, ik zie regelmatig kinderen van onder de 12 nog na middernacht buiten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:14 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat denk je dat daar de effecten van zullen zijn met dit soort gaza achtige praktijken?
ach ja, de nieuwe wietwetgeving zal dit nog verder aanwakkeren denk ik... visieloze politiekquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op dit moment is er in de marokaanse gemeenschap een enorme gangsterverheerlijking, er zijn een aantal jonge jongens in zeer rap tempo gegroeid naar de criminele top van Nederland, sommige bendes verdienen meer dan 100 miljoen per jaar met de drugshandel. Jongens die echt lef hebben en loyaliteit tonen kunnen binnen enkele jaren naar de top groeien, en al die jongens denk dat ook even te kunnen, niet voor niets zie je de laatste tijd enorme wild west partijen op klaarlichte dag.
Daar zit ik wat in dat zal ik niet ontkennen, maar zorg dan dat de nadruk op helpen en geven om is en niet op de andere kant, het straffen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef Re het volgende:
[..]
ja, maar dat samen met een veel restrictiever landelijk beleid wat meer inhoudt dan het opknappen van de probleemwijken... maar ja als je geen stok hebt om mee te slaan dan blijft het voordeliger voor een crimineel om crimineel te blijven
Niet te spreken over idiote regelgeving, een paar jaar terug was er een beveiligingbureau dat speciaal probleem jongeren in dienst nam om ze ook discipline bij te brengen, deed uitstekend werk op LelyLaan en Sloterijk, echter bij de nieuwe aanbesteding mochten ze niet meedoen omdat de eigenaar ooit wel eens 4 maanden voorwaardelijk had gehad voor een boekhoudkundig onhandigheidje.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.
Dan wordt het hoog tijd om daar veranderingen in aan te brengen, zodra je mensen laat zien dat beleid noodzakelijk is om nu uitgevoerd te worden dan zal daar best draagvlak voor zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.
Ik denk dat dat laatste heel goed is en inderdaad, zelfstandige zijn is de beste weg in dezen. Of een samenwerkingsverband, waarbij je fiscaal zelfstandig bent, maar ook wat houvast geboden wordt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:05 schreef raptorix het volgende:
Wel als je als zelfstandige werkt, echter in loondienst is het erg mager moet ik zeggen, mijn zwager is een echt goede schilder, maar van dat bedrag kan ik nauwelijks mijn vaste lasten bewaren.
Ik zou zelf erg voorstander zijn van een opleiding waarbij mensen een vak word geleerd, en tevens begeleid worden hoe je zelf een bedrijf opzet, voor het internet zijn daar allerlei subsidies en programma's met coaches voor geweest, maar voor vakmensen zijn die er naar mijn weten niet.
Ik snap je bezorgdheid maar ik denk dat het effect eerder andersom zal zijn, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Zodra je teveel gaat pushen en eisen dan gaan de hakken in het zand en krijg je tegenwerking.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kinderen in ieder geval thuis zitten, ik zie regelmatig kinderen van onder de 12 nog na middernacht buiten.
Het is een probleem wat je overal ziet en al heel lang bestaat, dus ik zou graag willen dat het opgelost werd, maar het lijkt mij niet makkelijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Dan wordt het hoog tijd om daar veranderingen in aan te brengen, zodra je mensen laat zien dat beleid noodzakelijk is om nu uitgevoerd te worden dan zal daar best draagvlak voor zijn.
Ja laatste zie je erg veel laatste tijd, bedrijven die alleen maar werken met ZZPérs en daar de opdrachten voor regelen, ik meen vooral in de beveilingsbranche maar ook bij rijscholen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste heel goed is en inderdaad, zelfstandige zijn is de beste weg in dezen. Of een samenwerkingsverband, waarbij je fiscaal zelfstandig bent, maar ook wat houvast geboden wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |