Puberen hoeft niet noodzakelijk gepaard te gaan met misdrijven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:47 schreef Reya het volgende:
Maar dan nog vraag ik me af wat je exact gaat bereiken. Het motiveert ouders wellicht om jochies wat meer in toom te houden, maar jochies gaan puberen en dan wordt dat al snel een stuk lastiger. Dan zijn ze zestien een gaan ze alsnog mensen lastigvallen op straat.
Over de Turken dacht men vroeger precies hetzelfde, en daarvoor waren het de Italianen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is met name dat je het nooit met terugwerkende kracht kan oplossen, het blijft denk ik een vicieuze cirkel die nog lang kan duren, je hebt dat ook met zwarten in Amerika gezien, ondanks dat ze redelijk gelijke mogelijkheden hebben, blijven ze in hun eigen kringetje rond draaien.
Je ziet dan ook dat een hoop succesvolle marokanen dit doen met een Nederlands netwerk.
Voor de Turkse gemeenschap heb ik meer hoop, je ziet dat het daarmee echt goed gaat.
Helemaal mee eens, ik voorzie een belangrijke rol voor de meisjes van nu, zorg dat ze goed geemancipeerd zijn en hun mond durven open te doen, zodat hun kinderen niet in dezelfde ellende terecht komen, daarnaast moet er een programma komen om de kansloze twintigers alsnog een vak te leren, geld overigens niet alleen voor hun groep, maar ook voor een enorme grote groep white trash. Het maakt niet uit wat ze doen, maar in ieder geval dat ze wat doen, ik zie genoeg werk op straat liggen wat prima door hun kan worden opgepakt, al gaan ze maar papier prikken om de stad een betere aanblik te geven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stapje voor stapje... Je kan decennia scheefgroei niet in 5 jaar corrigeren.
Belangrijk is dat je de problemen goed in kaart brengt, daar oplossingen voor bedenkt en vervolgens draagvlak daarvoor creëert.
En dat laatste is zo lastig als mensen willen dat het morgen allemaal ideaal is. Wat dat betreft is het te vergelijken met het runnen van een voetbalclub. Goed beleid is een beleid van bouwen aan een elftal, niet teveel geld uitgeven en over 5 tot 10 jaar pluk je daar de vruchten van.
Nou, de realiteit is dat drie verloren wedstrijden achter elkaar het beleid overhoop gehaald wordt, paniekaankoop hier, trainer eruit daar en het publiek roept vervolgens "kankerbestuur".
Dat is in het klein wat je hier in het groot ziet.
Radicaal andere methodes is vrijwel altijd de goede dingen ook vernietigen. Bijsturen is het devies.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Decennia uittrekken om de problemen in kaart te brengen kun je net zo goed lezen als totaal mislukt en dien je nu het anders te gaan doen dan moet je radicaal de methode gaan omdraaien, lijkt mij dan.
En daar ligt denk ik nu net een deel van het probleem, men wil helemaal niet doen wat jij vindt dat men zou moeten doen, namelijk alles maar aanpakken om bezig te zijn. Dat voelt als derderangs burger en daar moet je het grotendeels zien.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik voorzie een belangrijke rol voor de meisjes van nu, zorg dat ze goed geemancipeerd zijn en hun mond durven open te doen, zodat hun kinderen niet in dezelfde ellende terecht komen, daarnaast moet er een programma komen om de kansloze twintigers alsnog een vak te leren, geld overigens niet alleen voor hun groep, maar ook voor een enorme grote groep white trash. Het maakt niet uit wat ze doen, maar in ieder geval dat ze wat doen, ik zie genoeg werk op straat liggen wat prima door hun kan worden opgepakt, al gaan ze maar papier prikken om de stad een betere aanblik te geven.
Maar je ziet bij deze groepen dat ze echt last hadden van discriminatie, bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Over de Turken dacht men vroeger precies hetzelfde, en daarvoor waren het de Italianen.
Over scholing gesproken: het leren van een vak moet weer terugkomen. Volgens mij zijn heel veel jongeren daarmee geholpen. Die zijn ontzettend handig, krijgen daarmee eigenwaarde en een positieve toekomst in zicht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:55 schreef raptorix het volgende:
Helemaal mee eens, ik voorzie een belangrijke rol voor de meisjes van nu, zorg dat ze goed geemancipeerd zijn en hun mond durven open te doen, zodat hun kinderen niet in dezelfde ellende terecht komen, daarnaast moet er een programma komen om de kansloze twintigers alsnog een vak te leren, geld overigens niet alleen voor hun groep, maar ook voor een enorme grote groep white trash. Het maakt niet uit wat ze doen, maar in ieder geval dat ze wat doen, ik zie genoeg werk op straat liggen wat prima door hun kan worden opgepakt, al gaan ze maar papier prikken om de stad een betere aanblik te geven.
Je praat zelf over decennia aan scheefgroei vandaar de opmerking. Je hoeft inderdaad niet het kind met het badwater weg te gooien maar even een frisse kijk op zaken, liefst door nieuwe mensen zou ik zeker aanraden in dit geval.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Radicaal andere methodes is vrijwel altijd de goede dingen ook vernietigen. Bijsturen is het devies.
En wie heeft het over decennia problemen in kaart brengen?
Want destijds lagen zaken als criminaliteitscijfers binnen dergelijke etnische groeperingen niet hoger dan die van autochtonen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar je ziet bij deze groepen dat ze echt last hadden van discriminatie, bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.
Dat kun je op 2 manieren aanpakken, ze werk laten doen wat wel met aanzien word beloont, anderzijds kun je ze laten zien dat als je je opleiding niet afmaakt, je zo terecht komt, oja niet meedoen? Prima, dan ook geen uitkering en woonruimte.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:56 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
En daar ligt denk ik nu net een deel van het probleem, men wil helemaal niet doen wat jij vindt dat men zou moeten doen, namelijk alles maar aanpakken om bezig te zijn. Dat voelt als derderangs burger en daar moet je het grotendeels zien.
Het moet ook weer aantrekkelijk worden om een vak te leren, ik denk dat de salarissen van vakmensen veel te laag liggen, bij turken werkt het beter omdat het vaak mensen zijn die in het familie bedrijf gaan werken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Over scholing gesproken: het leren van een vak moet weer terugkomen. Volgens mij zijn heel veel jongeren daarmee geholpen. Die zijn ontzettend handig, krijgen daarmee eigenwaarde en een positieve toekomst in zicht.
Zal wederom niet voor iedereen een oplossing zijn, maar een deel wel natuurlijk.
Ik geloof niet dat de groep Marokkanen heel anders is dan de groep (toenmalige) Turken. Zelfs zeer goed vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar je ziet bij deze groepen dat ze echt last hadden van discriminatie, bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.
Dat zou kunnen inderdaad. Maar dan met de nadruk op het eerste en minder op het tweede want voor je het weet heb je weer een eigen klasse waar de status weer zelf wordt gecreëerd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kun je op 2 manieren aanpakken, ze werk laten doen wat wel met aanzien word beloont, anderzijds kun je ze laten zien dat als je je opleiding niet afmaakt, je zo terecht komt, oja niet meedoen? Prima, dan ook geen uitkering en woonruimte.
Dat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat negers in mijn jeugd nog echt werden gediscrimineerd, tegenwoordig denk ik dat er nog maar weinig bedrijven zijn die negatief denken over donkere mensen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Want destijds lagen zaken als criminaliteitscijfers binnen dergelijke etnische groeperingen niet hoger dan die van autochtonen?
Ook daar is het een wisselwerking. Natuurlijk veroorzaakt een deel van die groep de slechte naam, maar om daar maar op te blijven hameren als buitenstaanders... maakt dat een grotere groep die verkeerde kant gaat kiezen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:56 schreef raptorix het volgende:
bij Marokkanen kunnen we denk ik wel stellen dat het vooral een probleem van hen zelf is.
Juist, daar heb je zeker gelijk in, het moet weer lonen in plaats van onderaan staan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet ook weer aantrekkelijk worden om een vak te leren, ik denk dat de salarissen van vakmensen veel te laag liggen, bij turken werkt het beter omdat het vaak mensen zijn die in het familie bedrijf gaan werken.
Ja daarom is het des te zorgwekkender dat ze achterop blijven,.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de groep Marokkanen heel anders is dan de groep (toenmalige) Turken. Zelfs zeer goed vergelijkbaar.
Die scheefgroei is ontstaan door verkeerde keuzes. Het is ook niet allemaal even simpel natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:58 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Je praat zelf over decennia aan scheefgroei vandaar de opmerking.
Prima om er nieuwe mensen bij te halen. Maar graag ook wat mensen met ervaring houden.quote:Je hoeft inderdaad niet het kind met het badwater weg te gooien maar even een frisse kijk op zaken, liefst door nieuwe mensen zou ik zeker aanraden in dit geval.
Ja klopt, ik ken zelf wat redelijk succesvolle marokanen die gewoon direct last hebben van hun achtergrond.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook daar is het een wisselwerking. Natuurlijk veroorzaakt een deel van die groep de slechte naam, maar om daar maar op te blijven hameren als buitenstaanders... maakt dat een grotere groep die verkeerde kant gaat kiezen.
Je mag het best benoemen, maar dan graag als opmaat naar bijsturing van beleid en niet als het gooien van de spreekwoordelijke steen.
Volgens mij heb je als echte vakman een prima boterham, al was het maar omdat goede vakmensen schaars zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:59 schreef raptorix het volgende:
ik denk dat de salarissen van vakmensen veel te laag liggen
Dat er sprake is van discriminatie is toch vrij simpel te concluderen uit onderzoeken waarbij bijvoorbeeld (fictieve) sollicaties worden verstuurd. Staat daar J. Jansen boven, dan blijkt de kans op een gesprek een veelvoud van die van de sollicitatie waar A. Benali boven staat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat negers in mijn jeugd nog echt werden gediscrimineerd, tegenwoordig denk ik dat er nog maar weinig bedrijven zijn die negatief denken over donkere mensen.
Uiteraard moet je de expertise bij je houden maar wel openstaan voor alternatieve visies, wat best een probleem kan opleveren bij mensen die al veel te lang door dezelfde bril kijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die scheefgroei is ontstaan door verkeerde keuzes. Het is ook niet allemaal even simpel natuurlijk.
[..]
Prima om er nieuwe mensen bij te halen. Maar graag ook wat mensen met ervaring houden.
Wat een verrassingquote:Miljoeneninvesteringen in Vogelaarwijken leverden niets op
Wel als je als zelfstandige werkt, echter in loondienst is het erg mager moet ik zeggen, mijn zwager is een echt goede schilder, maar van dat bedrag kan ik nauwelijks mijn vaste lasten bewaren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je als echte vakman een prima boterham, al was het maar omdat goede vakmensen schaars zijn.
Dan vul je als Marokaan toch ook gewoon Jansen in?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat er sprake is van discriminatie is toch vrij simpel te concluderen uit onderzoeken waarbij bijvoorbeeld (fictieve) sollicaties worden verstuurd. Staat daar J. Jansen boven, dan blijkt de kans op een gesprek een veelvoud van die van de sollicitatie waar A. Benali boven staat.
De harde criminaliteit word anders behoorlijk hard aangepakt, het probleem zit hem met name in het jeugdrecht, als je iemand daar niet meer uit zijn patroon krijgt is het te laat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:06 schreef Re het volgende:
ik denk dat de investeringen op zich wel effect hebben, de slappe criminele aanpak en de wetgeving daaromheen lijkt me van een andere orde...
Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan vul je als Marokaan toch ook gewoon Jansen in?
Dat is ook een deel van het probleem natuurlijk, de effecten zijn enorm breed geworden en daarmee de oplossing ver verwijderd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.
ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezetquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
De harde criminaliteit word anders behoorlijk hard aangepakt, het probleem zit hem met name in het jeugdrecht, als je iemand daar niet meer uit zijn patroon krijgt is het te laat.
Het zelfde geld voor vrouwen rond de 30, als kleine ondernemer zou ik die ook niet snel aannemen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat was het punt natuurlijk niet. Feit blijft dat er door werkgevers flink wordt gediscrimineerd op etnische achtergrond of dat nou gerechtvaardigd is of niet.
Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezet
Op dit moment is er in de marokaanse gemeenschap een enorme gangsterverheerlijking, er zijn een aantal jonge jongens in zeer rap tempo gegroeid naar de criminele top van Nederland, sommige bendes verdienen meer dan 100 miljoen per jaar met de drugshandel. Jongens die echt lef hebben en loyaliteit tonen kunnen binnen enkele jaren naar de top groeien, en al die jongens denk dat ook even te kunnen, niet voor niets zie je de laatste tijd enorme wild west partijen op klaarlichte dag.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja en dat is juist de angel hier denk ik, , de jeugd heeft geen remming omdat er geen rem op hun criminele gedrag wordt gezet
Ik ken de mate niet, maar ik werk genoeg met vrouwen van rond de 30 die worden aangenomen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zelfde geld voor vrouwen rond de 30, als kleine ondernemer zou ik die ook niet snel aannemen.
Laten we eens beginnen met een betere controle op de leerplicht, daarnaast een straatverbod na zonsondergang.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.
Bij grotere bedrijven minder, maar bij kleine MKBérs nemen ze die liever niet aan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ken de mate niet, maar ik werk genoeg met vrouwen van rond de 30 die worden aangenomen.
Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen zou je ook fictieve sollicitaties moeten gaan versturen met controle exemplaren waarbij je het geslacht verandert naar man.
Wat denk je dat daar de effecten van zullen zijn met dit soort gaza achtige praktijken?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met een betere controle op de leerplicht, daarnaast een straatverbod na zonsondergang.
ja, maar dat samen met een veel restrictiever landelijk beleid wat meer inhoudt dan het opknappen van de probleemwijken... maar ja als je geen stok hebt om mee te slaan dan blijft het voordeliger voor een crimineel om crimineel te blijvenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Crimineel gedrag heeft oorzaken en daar moet een rem op worden gezet, niet op het laats als het een crimineel is geworden. Je moet veel eerder de problemen voorkomen door de randomstandigheden te verbeteren.
Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:05 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Dat de scheefgroei door verkeerde keuzes is gekomen zou best kunnen, maar ik denk dat er op dat moment best mensen zullen hebben geroepen, pas op dit gaat fout.
Dat kinderen in ieder geval thuis zitten, ik zie regelmatig kinderen van onder de 12 nog na middernacht buiten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:14 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat denk je dat daar de effecten van zullen zijn met dit soort gaza achtige praktijken?
ach ja, de nieuwe wietwetgeving zal dit nog verder aanwakkeren denk ik... visieloze politiekquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op dit moment is er in de marokaanse gemeenschap een enorme gangsterverheerlijking, er zijn een aantal jonge jongens in zeer rap tempo gegroeid naar de criminele top van Nederland, sommige bendes verdienen meer dan 100 miljoen per jaar met de drugshandel. Jongens die echt lef hebben en loyaliteit tonen kunnen binnen enkele jaren naar de top groeien, en al die jongens denk dat ook even te kunnen, niet voor niets zie je de laatste tijd enorme wild west partijen op klaarlichte dag.
Daar zit ik wat in dat zal ik niet ontkennen, maar zorg dan dat de nadruk op helpen en geven om is en niet op de andere kant, het straffen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef Re het volgende:
[..]
ja, maar dat samen met een veel restrictiever landelijk beleid wat meer inhoudt dan het opknappen van de probleemwijken... maar ja als je geen stok hebt om mee te slaan dan blijft het voordeliger voor een crimineel om crimineel te blijven
Niet te spreken over idiote regelgeving, een paar jaar terug was er een beveiligingbureau dat speciaal probleem jongeren in dienst nam om ze ook discipline bij te brengen, deed uitstekend werk op LelyLaan en Sloterijk, echter bij de nieuwe aanbesteding mochten ze niet meedoen omdat de eigenaar ooit wel eens 4 maanden voorwaardelijk had gehad voor een boekhoudkundig onhandigheidje.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.
Dan wordt het hoog tijd om daar veranderingen in aan te brengen, zodra je mensen laat zien dat beleid noodzakelijk is om nu uitgevoerd te worden dan zal daar best draagvlak voor zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Budget komt helaas in de meeste gevallen pas vrij als het probleem er is. Vooruitschuiven van problemen is op veel gebieden een probleem.
Ik denk dat dat laatste heel goed is en inderdaad, zelfstandige zijn is de beste weg in dezen. Of een samenwerkingsverband, waarbij je fiscaal zelfstandig bent, maar ook wat houvast geboden wordt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:05 schreef raptorix het volgende:
Wel als je als zelfstandige werkt, echter in loondienst is het erg mager moet ik zeggen, mijn zwager is een echt goede schilder, maar van dat bedrag kan ik nauwelijks mijn vaste lasten bewaren.
Ik zou zelf erg voorstander zijn van een opleiding waarbij mensen een vak word geleerd, en tevens begeleid worden hoe je zelf een bedrijf opzet, voor het internet zijn daar allerlei subsidies en programma's met coaches voor geweest, maar voor vakmensen zijn die er naar mijn weten niet.
Ik snap je bezorgdheid maar ik denk dat het effect eerder andersom zal zijn, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Zodra je teveel gaat pushen en eisen dan gaan de hakken in het zand en krijg je tegenwerking.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kinderen in ieder geval thuis zitten, ik zie regelmatig kinderen van onder de 12 nog na middernacht buiten.
Het is een probleem wat je overal ziet en al heel lang bestaat, dus ik zou graag willen dat het opgelost werd, maar het lijkt mij niet makkelijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Dan wordt het hoog tijd om daar veranderingen in aan te brengen, zodra je mensen laat zien dat beleid noodzakelijk is om nu uitgevoerd te worden dan zal daar best draagvlak voor zijn.
Ja laatste zie je erg veel laatste tijd, bedrijven die alleen maar werken met ZZPérs en daar de opdrachten voor regelen, ik meen vooral in de beveilingsbranche maar ook bij rijscholen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste heel goed is en inderdaad, zelfstandige zijn is de beste weg in dezen. Of een samenwerkingsverband, waarbij je fiscaal zelfstandig bent, maar ook wat houvast geboden wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |