Nou ja, het is verbeterd daar. En dat is het enige wat kan schelen, toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vraag mij werkelijk af of die punten wel voldoende aandacht krijgen. Als je de kern van het probleem niet snapt of er onvoldoende aandacht aan geeft, loop je een grote kans dat het misloopt. Wat het dus ook doet.
Dat kan, misschien omdat men er zo makkelijk overheen stapt? Ik weet het niet echt want ik volg het niet allemaal. Kan ook gewoon zijn dat hij er teveel scheppen bovenop doet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat Elfletterig er zóveel scheppen bovenop doet dat de discussie niet meer gaat over het bericht zelf, maar over de overdrijvingen waarmee hij zich bedient.
Ja, maar dan moet je dat zeggen en niet zeggen dat het geld weggegooid is. Als mijn fiets twee lekke banden heeft en het zadel is stuk en ik vervang alleen de banden, dan heb ik daarmee mijn geld niet weggegooid, dan is het alleen handig als ik ook het zadel nog eens ga vervangen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:34 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Alleen het praktisch gedeelte, een beetje verf nieuwbouw en wat bomen gaan de problemen niet structureel aanpakken. Dus op zijn best kun je zeggen dat het geen complete aanpak was.
Wat is er dan verbeterd wat de moeite waard was? Elke klein beetje helpt maar je moet het wel blijven zien in verhouding met wat je erin stopt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:35 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Nou ja, het is verbeterd daar. En dat is het enige wat kan schelen, toch?
Dat is waar natuurlijk, maar dan moet dus logischerwijs deel twee volgen om ook het zadel te gaan vervangen, anders is het wel degelijk weggegooid geld.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je dat zeggen en niet zeggen dat het geld weggegooid is. Als mijn fiets twee lekke banden heeft en het zadel is stuk en ik vervang alleen de banden, dan heb ik daarmee mijn geld niet weggegooid, dan is het alleen handig als ik ook het zadel nog eens ga vervangen.
Het probleem wat je hier signaleert is iets wat de overheid eigenlijk niet goed kan oplossen. Opvoeding is iets wat de ouders moeten doen. Je kan niet de ene na de andere koter op gaan voeden als overheid.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef raptorix het volgende:
Met de fysieke gesteldheid van de wijken zit het best goed, en ik heb het idee dat het met de meisjes daar ook goed gaat, echter de jongens groeien op voor galg en rad, heb het idee dat er maar weinig een fatsoenlijke opleiding doen, ik zie in ieder geval extreem veel jongeren buiten hangen, tjah die komen straks op hun 30e ook niet meer aan de bak, nog maar niet van de enorme opkomst van de marokaanse maffia die dit soort jongens graag recruteert.
Wel vervelend maar dat blijft een extrinsieke prikkel om het anders te gaan doen, en ik verwacht niet dat daarmee het gewenste effect bereikt zal worden, op de lange baan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het probleem wat je hier signaleert is iets wat de overheid eigenlijk niet goed kan oplossen. Opvoeding is iets wat de ouders moeten doen. Je kan niet de ene na de andere koter op gaan voeden als overheid.
Maar dan kom ik op het boetebeleid wat ik voorstelde hierboven. Dan prikkel je ouders wel om goed op te gaan voeden, want die brieven van het CJIB zijn vervelend.
Ik denk dat je niet kan verwachten dat een Vogelaar wijk ooit een elite wijk zal worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:37 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat is er dan verbeterd wat de moeite waard was? Elke klein beetje helpt maar je moet het wel blijven zien in verhouding met wat je erin stopt.
Of je bent vooral veel tijd en moeite kwijt omdat die mensen structureel die brieven gaan verscheuren. Verder ben ik het wel met je eens, ik denk dat het dwaas is om te denken dat er een magische oplossing bestaat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:39 schreef DS4 het volgende:
Maar dan kom ik op het boetebeleid wat ik voorstelde hierboven. Dan prikkel je ouders wel om goed op te gaan voeden, want die brieven van het CJIB zijn vervelend.
Nee, want de fiets fietst wel fijner.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Dat is waar natuurlijk, maar dan moet dus logischerwijs deel twee volgen om ook het zadel te gaan vervangen, anders is het wel degelijk weggegooid geld.
Dat is weer het andere uiterste natuurlijk, maar een gangbare wijk moet best lukken als de kansen ook maar echt gegeven worden zodat het niet alleen op papier leuk lijkt maar vooral ook in de praktijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:41 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet kan verwachten dat een Vogelaar wijk ooit een elite wijk zal worden.
Waar verwacht jij dan wel iets van?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:40 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Wel vervelend maar dat blijft een extrinsieke prikkel om het anders te gaan doen, en ik verwacht niet dat daarmee het gewenste effect bereikt zal worden, op de lange baan.
Straatcoaches doen in veel gevallen goed werk, in ieder geval bereiken ze de jongeren, dit in tegenstelling tot politie.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:37 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat is er dan verbeterd wat de moeite waard was? Elke klein beetje helpt maar je moet het wel blijven zien in verhouding met wat je erin stopt.
Het CJIB is een zeer doortastende machine! Binnen een jaar heb je een drievoudige boete met verhaal op je inkomen en bezittingen. Met daar bovenop een gijzeling. En nee... die dagen zitten gaan niet af van de boete.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:41 schreef Reya het volgende:
Of je bent vooral veel tijd en moeite kwijt omdat die mensen structureel die brieven gaan verscheuren.
Dat claim ik ook niet, ik zeg dat daar zo'n beetje de grens ligt van wat de overheid op dat vlak kan betekenen.quote:Verder ben ik het wel met je eens, ik denk dat het dwaas is om te denken dat er een magische oplossing bestaat.
Deels waar natuurlijk. Maar geld alleen is niet afdoende om zaken op de rails te krijgen, tenzij je iedereen gratis in alles gaat voorzien, maar dat kost een berg meer, maar zijn de problemen wel weg!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, want de fiets fietst wel fijner.
En met alle respect, je kan van een achterstandswijk geen "zonnedaal" maken. De verwachtingen moeten dus wel realistisch zijn.
Kortom: er zijn verbeterpunten en die verdienen aandacht, maar laten we niet te snel de geldkraan dichtdraaien, want dan glijdt e.e.a. weer af en dan is het geld WEL weggegooid.
Wel moet je natuurlijk bijsturen waar het geld naartoe gaat. Meten of het effect heeft en zo niet... ergens anders aan besteden in de toekomst.
Zo'n discussie is interessant, maar ik zie het op fok niet gebeuren. Daar is het namelijk veel interessanter om te wijzen op de rol die Mohammed speelt.
Het probleem is met name dat je het nooit met terugwerkende kracht kan oplossen, het blijft denk ik een vicieuze cirkel die nog lang kan duren, je hebt dat ook met zwarten in Amerika gezien, ondanks dat ze redelijk gelijke mogelijkheden hebben, blijven ze in hun eigen kringetje rond draaien.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het probleem wat je hier signaleert is iets wat de overheid eigenlijk niet goed kan oplossen. Opvoeding is iets wat de ouders moeten doen. Je kan niet de ene na de andere koter op gaan voeden als overheid.
Dat is de grote vraag natuurlijk, en ik hoop dat we hier langzaam punten naar boven krijgen die de goede richting opgaan.quote:
Maar dan nog vraag ik me af wat je exact gaat bereiken. Het motiveert ouders wellicht om jochies wat meer in toom te houden, maar jochies gaan puberen en dan wordt dat al snel een stuk lastiger. Dan zijn ze zestien een gaan ze alsnog mensen lastigvallen op straat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het CJIB is een zeer doortastende machine! Binnen een jaar heb je een drievoudige boete met verhaal op je inkomen en bezittingen. Met daar bovenop een gijzeling. En nee... die dagen zitten gaan niet af van de boete.
Absoluut waar, de politie staat er veel teveel vanaf van die mensen en worden gewoon gezien als de vijand.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Straatcoaches doen in veel gevallen goed werk, in ieder geval bereiken ze de jongeren, dit in tegenstelling tot politie.
Tijd voor Eerdmans-Eskadrons.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar dan nog vraag ik me af wat je exact gaat bereiken. Het motiveert ouders wellicht om jochies wat meer in toom te houden, maar jochies gaan puberen en dan wordt dat al snel een stuk lastiger. Dan zijn ze zestien een gaan ze alsnog mensen lastigvallen op straat.
Stapje voor stapje... Je kan decennia scheefgroei niet in 5 jaar corrigeren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:46 schreef raptorix het volgende:
Het probleem is met name dat je het nooit met terugwerkende kracht kan oplossen, het blijft denk ik een vicieuze cirkel die nog lang kan duren, je hebt dat ook met zwarten in Amerika gezien, ondanks dat ze redelijk gelijke mogelijkheden hebben, blijven ze in hun eigen kringetje rond draaien.
Je ziet dan ook dat een hoop succesvolle marokanen dit doen met een Nederlands netwerk.
Voor de Turkse gemeenschap heb ik meer hoop, je ziet dat het daarmee echt goed gaat.
Dit.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stapje voor stapje... Je kan decennia scheefgroei niet in 5 jaar corrigeren.
Belangrijk is dat je de problemen goed in kaart brengt, daar oplossingen voor bedenkt en vervolgens draagvlak daarvoor creëert.
En dat laatste is zo lastig als mensen willen dat het morgen allemaal ideaal is. Wat dat betreft is het te vergelijken met het runnen van een voetbalclub. Goed beleid is een beleid van bouwen aan een elftal, niet teveel geld uitgeven en over 5 tot 10 jaar pluk je daar de vruchten van.
Nou, de realiteit is dat drie verloren wedstrijden achter elkaar het beleid overhoop gehaald wordt, paniekaankoop hier, trainer eruit daar en het publiek roept vervolgens "kankerbestuur".
Dat is in het klein wat je hier in het groot ziet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |