Wat zijn de parameters dan?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef Fides het volgende:
[..]
Ben het gedeeltelijk met je eens hoor. Maar dit onderzoek maakt vooral gebruik van parameters die niet uit enquetes of vragenlijsten komen hoor....
Beetje makkelijk om zo "de sociale wetenschap" over 1 kam te scheren.
Het schijnt nodig te zijn dat ik uitleg wat ik bedoel met de term "dat de bom barst". Ik doel daarmee op soortgelijke rellen als in andere Europese steden; rellen waarbij groepen allochtonen een bepaalde aanleiding aangrijpen om de straat op te gaan, vernielingen aan te richten, enzovoort.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:02 schreef Elfletterig het volgende:
En zo zijn er nog wel een paar factoren te benoemen. Als je die optelt, zou je haast verwachten dat de bom binnenkort wel een keertje barst. Het is slechts wachten op een relevante aanleiding.
Zoals in het onderzoeksrapport wordt bepleit, is dit verschil diffuus, maar wel degelijk duidelijk te onderscheiden: woningbouwcorporaties investeerden aanzienlijk meer in de specifieke aandachtswijken, en bovendien werd er een inspanning ten aanzien van bestuurlijke integratie gepleegd die afwezig was in de controlegroep. Uiteraard zijn we niet zeker van de resultaten, maar het feit dat dit onderzoek vrijwel geen enkele aanwijzing vindt voor een stimulerend effect, is aanleiding tot scepsis.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee. Men zou moeten stellen dat,gegeven de omstandigheden, het erg moeilijk is hier iets over te zeggen.
Wat er is gebeurd is dat de allerslechtste wijken in Nederland een hoop geld hebben gekregen voor nieuwbouw. Als je dat gaat vergelijken met minder slechte wijken die ook geld hebben gekregen voor nieuwbouw en concludeert dat er geen verschil is tussen je twee groepen zeg je eigenlijk niet zo heel veel.
Mwa. Elfletterig geloof er eerder heilig in dat als je er maar hard genoeg op mept dat het wel keurige voorbeeldburgers zullen worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, gelukkig... de oplossing is alle buitenlanders raus!
Het was niet nodig dat je bevestigde dat jij hier onomwonden claimt dat het allemaal de schuld is van de buitenlanders.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:40 schreef Elfletterig het volgende:
Het schijnt nodig te zijn dat ik uitleg wat ik bedoel met de term "dat de bom barst". Ik doel daarmee op soortgelijke rellen als in andere Europese steden; rellen waarbij groepen allochtonen een bepaalde aanleiding aangrijpen om de straat op te gaan, vernielingen aan te richten, enzovoort.
Ik heb het onderzoekje weer weg geklikt maar ze keken volgens mij ook naar "hardere" gegevens als de ontwikkeling van: aantal arme gezinnen in de wijk, aantal (gebouwde) huur/koopwoningen, gemiddeld inkomen, sociale-economische mobiliteit (baan -> geen baan, en andersom), residentiele mobiliteit. aantal migranten, (gerapporteerd) slachtofferschap van geweld.quote:
Ook, maar hij sluit nu inmiddels ook de ogen voor het feit dat er ook een best grote groep autochtonen zijn die zich niet kunnen gedragen. De naam "Tokkie" is geen Marokkaanse naam ofzo...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:44 schreef Hexagon het volgende:
Mwa. Elfletterig geloof er eerder heilig in dat als je er maar hard genoeg op mept dat het wel keurige voorbeeldburgers zullen worden.
Hij is in hard tempo aan het radicaliseren. Ooit een verstandige discussiepartner en tegenwoordig als het gaat om dit soort discussies volstrekt van het padje af.quote:Nu ben ik ook niet zo van de jaren 70 geest, maar hij slaat wel helemaal door
Je maakt een karikatuur van mijn mening. Van sommigen ben ik dat gewend; bepaalde mensen negeer ik inmiddels volledig, maar van jou had ik toch wat meer stijl verwacht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwa. Elfletterig geloof er eerder heilig in dat als je er maar hard genoeg op mept dat het wel keurige voorbeeldburgers zullen worden.
Nu ben ik ook niet zo van de jaren 70 geest, maar hij slaat wel helemaal door
Mee eens, maar je weet ook dat beschaving voor de meeste mensen een dun laagje vernis (chroom) is dat er afvalt zodra de controle wegvalt. Er zijn genoeg voorbeelden wat er gebeurt wanneer de politie staakt of niet ingrijpt (bijv. Londen 2 jr gelden of in de VS etc).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoewel wangedrag moet worden aangepakt is je oplossing ook wel heel erg eenzijdig. Wanneer het op repressie aankomt ben je doorgaans al wat te laat.
Het is niet zo dat als we wijken volladen met stadscommando's het dan ineens keurige burgers worden.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:
Wat er is gebeurd is dat de allerslechtste wijken in Nederland een hoop geld hebben gekregen voor nieuwbouw. Als je dat gaat vergelijken met minder slechte wijken die ook geld hebben gekregen voor nieuwbouw en concludeert dat er geen verschil is tussen je twee groepen zeg je eigenlijk niet zo heel veel.
En dan zou de controlegroep dus wel dezelfde investeringen krijgen? Dat lijkt me sterk.quote:Het moet dan ook worden uitgesloten dat een gevonden verandering door iets anders wordt veroorzaakt dan door de ingezette maatregel. Om deze reden wordt vaak gebruikgemaakt van een controlegroep, die vergelijkbaar moet zijn met de experimentele groep en de maatregel níét krijgt opgelegd.
Het is vooral een referentie naar dit boek, heb ik de indruk:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:53 schreef waht het volgende:
[..]
[..]
En dan zou de controlegroep dus wel dezelfde investeringen krijgen? Dat lijkt me sterk.
Wel gebruiken ze het woord 'quasi' veel te vaak.
War heb je dat onderzoek gevonden dan? Ik zag slechts een betaalde versie, of ik keek niet goed.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:10 schreef Fides het volgende:
Ik heb net met mn half-slaperige kop het onderzoek zitten doorscrollen, en de conclusies in het onderzoek zijn helemaal niet zo negatief als de krantenkoppen doen vermoeden.
Het feit dat, ondanks de economische crisis de afgelopen paar jaar, de situatie in slechte buurten niet in verslechterd is natuurlijk al positief te noemen.....
Daarnaast, in tegenstelling tot Parijs, Dublin, Boekarest, Sofia, Stockholm, Athene of Londen hebben wij hier in de grote steden geen grootschalige rellen gehad.
Dan keek je niet goed. Volgens mij kan je SCP publicaties altijd gratis downloaden (rechts in beeld dan even klikken), je moet pas betalen als je het in boekvorm wil krijgen....quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:55 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
War heb je dat onderzoek gevonden dan? Ik zag slechts een betaalde versie, of ik keek niet goed.
"Er is meer onderzoek nodig"quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Zoals in het onderzoeksrapport wordt bepleit, is dit verschil diffuus, maar wel degelijk duidelijk te onderscheiden: woningbouwcorporaties investeerden aanzienlijk meer in de specifieke aandachtswijken, en bovendien werd er een inspanning ten aanzien van bestuurlijke integratie gepleegd die afwezig was in de controlegroep. Uiteraard zijn we niet zeker van de resultaten, maar het feit dat dit onderzoek vrijwel geen enkele aanwijzing vindt voor een stimulerend effect, is aanleiding tot scepsis.
Ah, dat verklaart een en ander.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is vooral een referentie naar dit boek, heb ik de indruk:
[ afbeelding ]
Goed, het is meer een bijsturing van DS4 zijn suggesties.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je maakt een karikatuur van mijn mening. Van sommigen ben ik dat gewend; bepaalde mensen negeer ik inmiddels volledig, maar van jou had ik toch wat meer stijl verwacht.
Dat betekend dus dat de oorzaak er nog steeds is, als de situatie niet dermate verbeterd is blijft het natuurlijk sluimeren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mee eens, maar je weet ook dat beschaving voor de meeste mensen een dun laagje vernis (chroom) is dat er afvalt zodra de controle wegvalt. Er zijn genoeg voorbeelden wat er gebeurt wanneer de politie staakt of niet ingrijpt (bijv. Londen 2 jr gelden of in de VS etc).
Ok, bedankt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Dan keek je niet goed. Volgens mij kan je SCP publicaties altijd gratis downloaden (rechts in beeld dan even klikken), je moet pas betalen als je het in boekvorm wil krijgen....
Dit is ook al iets wat jaren wordt gezegd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het schijnt nodig te zijn dat ik uitleg wat ik bedoel met de term "dat de bom barst". Ik doel daarmee op soortgelijke rellen als in andere Europese steden; rellen waarbij groepen allochtonen een bepaalde aanleiding aangrijpen om de straat op te gaan, vernielingen aan te richten, enzovoort.
Hoezo? Quasi-experimenteel design is gewoon regulier jargon toch? Als iemand het over evolutie heeft is het toch niet altijd een directe verwijzing naar Darwin?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is vooral een referentie naar dit boek, heb ik de indruk:
[ afbeelding ]
Dat is de juiste houding; voor de juiste uitkomst ligt altijd een goed bedrag klaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Afhankelijk van de uitkomst kan ik wellicht een kleine bijdrage leveren.
'Linkse goedpraters'?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aaah de linkse goedpraters zijn gearriveerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |