abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129498296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef Fides het volgende:

[..]

Ben het gedeeltelijk met je eens hoor. Maar dit onderzoek maakt vooral gebruik van parameters die niet uit enquetes of vragenlijsten komen hoor....

Beetje makkelijk om zo "de sociale wetenschap" over 1 kam te scheren.
Wat zijn de parameters dan?
pi_129498344
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:02 schreef Elfletterig het volgende:
En zo zijn er nog wel een paar factoren te benoemen. Als je die optelt, zou je haast verwachten dat de bom binnenkort wel een keertje barst. Het is slechts wachten op een relevante aanleiding.
Het schijnt nodig te zijn dat ik uitleg wat ik bedoel met de term "dat de bom barst". Ik doel daarmee op soortgelijke rellen als in andere Europese steden; rellen waarbij groepen allochtonen een bepaalde aanleiding aangrijpen om de straat op te gaan, vernielingen aan te richten, enzovoort.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:43:24 #78
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129498413
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee. Men zou moeten stellen dat,gegeven de omstandigheden, het erg moeilijk is hier iets over te zeggen.

Wat er is gebeurd is dat de allerslechtste wijken in Nederland een hoop geld hebben gekregen voor nieuwbouw. Als je dat gaat vergelijken met minder slechte wijken die ook geld hebben gekregen voor nieuwbouw en concludeert dat er geen verschil is tussen je twee groepen zeg je eigenlijk niet zo heel veel.
Zoals in het onderzoeksrapport wordt bepleit, is dit verschil diffuus, maar wel degelijk duidelijk te onderscheiden: woningbouwcorporaties investeerden aanzienlijk meer in de specifieke aandachtswijken, en bovendien werd er een inspanning ten aanzien van bestuurlijke integratie gepleegd die afwezig was in de controlegroep. Uiteraard zijn we niet zeker van de resultaten, maar het feit dat dit onderzoek vrijwel geen enkele aanwijzing vindt voor een stimulerend effect, is aanleiding tot scepsis.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:44:17 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129498433
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach, gelukkig... de oplossing is alle buitenlanders raus!
Mwa. Elfletterig geloof er eerder heilig in dat als je er maar hard genoeg op mept dat het wel keurige voorbeeldburgers zullen worden.

Nu ben ik ook niet zo van de jaren 70 geest, maar hij slaat wel helemaal door
pi_129498488
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:40 schreef Elfletterig het volgende:

Het schijnt nodig te zijn dat ik uitleg wat ik bedoel met de term "dat de bom barst". Ik doel daarmee op soortgelijke rellen als in andere Europese steden; rellen waarbij groepen allochtonen een bepaalde aanleiding aangrijpen om de straat op te gaan, vernielingen aan te richten, enzovoort.
Het was niet nodig dat je bevestigde dat jij hier onomwonden claimt dat het allemaal de schuld is van de buitenlanders.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129498511
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:39 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat zijn de parameters dan?
Ik heb het onderzoekje weer weg geklikt maar ze keken volgens mij ook naar "hardere" gegevens als de ontwikkeling van: aantal arme gezinnen in de wijk, aantal (gebouwde) huur/koopwoningen, gemiddeld inkomen, sociale-economische mobiliteit (baan -> geen baan, en andersom), residentiele mobiliteit. aantal migranten, (gerapporteerd) slachtofferschap van geweld.
Kortom, het waren niet enkel subjectieve percepties waar men naar vroeg.
pi_129498544
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:44 schreef Hexagon het volgende:

Mwa. Elfletterig geloof er eerder heilig in dat als je er maar hard genoeg op mept dat het wel keurige voorbeeldburgers zullen worden.
Ook, maar hij sluit nu inmiddels ook de ogen voor het feit dat er ook een best grote groep autochtonen zijn die zich niet kunnen gedragen. De naam "Tokkie" is geen Marokkaanse naam ofzo...

quote:
Hij is in hard tempo aan het radicaliseren. Ooit een verstandige discussiepartner en tegenwoordig als het gaat om dit soort discussies volstrekt van het padje af.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129498593
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je maakt een karikatuur van mijn mening. Van sommigen ben ik dat gewend; bepaalde mensen negeer ik inmiddels volledig, maar van jou had ik toch wat meer stijl verwacht.
pi_129498633
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoewel wangedrag moet worden aangepakt is je oplossing ook wel heel erg eenzijdig. Wanneer het op repressie aankomt ben je doorgaans al wat te laat.

Het is niet zo dat als we wijken volladen met stadscommando's het dan ineens keurige burgers worden.
Mee eens, maar je weet ook dat beschaving voor de meeste mensen een dun laagje vernis (chroom) is dat er afvalt zodra de controle wegvalt. Er zijn genoeg voorbeelden wat er gebeurt wanneer de politie staakt of niet ingrijpt (bijv. Londen 2 jr gelden of in de VS etc).
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_129498641
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:

Wat er is gebeurd is dat de allerslechtste wijken in Nederland een hoop geld hebben gekregen voor nieuwbouw. Als je dat gaat vergelijken met minder slechte wijken die ook geld hebben gekregen voor nieuwbouw en concludeert dat er geen verschil is tussen je twee groepen zeg je eigenlijk niet zo heel veel.
quote:
Het moet dan ook worden uitgesloten dat een gevonden verandering door iets anders wordt veroorzaakt dan door de ingezette maatregel. Om deze reden wordt vaak gebruikgemaakt van een controlegroep, die vergelijkbaar moet zijn met de experimentele groep en de maatregel níét krijgt opgelegd.
En dan zou de controlegroep dus wel dezelfde investeringen krijgen? Dat lijkt me sterk.

Wel gebruiken ze het woord 'quasi' veel te vaak. :P
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:54:49 #86
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129498676
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:53 schreef waht het volgende:

[..]

[..]

En dan zou de controlegroep dus wel dezelfde investeringen krijgen? Dat lijkt me sterk.

Wel gebruiken ze het woord 'quasi' veel te vaak. :P
Het is vooral een referentie naar dit boek, heb ik de indruk:

pi_129498683
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 01:10 schreef Fides het volgende:
Ik heb net met mn half-slaperige kop het onderzoek zitten doorscrollen, en de conclusies in het onderzoek zijn helemaal niet zo negatief als de krantenkoppen doen vermoeden.

Het feit dat, ondanks de economische crisis de afgelopen paar jaar, de situatie in slechte buurten niet in verslechterd is natuurlijk al positief te noemen.....
Daarnaast, in tegenstelling tot Parijs, Dublin, Boekarest, Sofia, Stockholm, Athene of Londen hebben wij hier in de grote steden geen grootschalige rellen gehad.
War heb je dat onderzoek gevonden dan? Ik zag slechts een betaalde versie, of ik keek niet goed.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_129498733
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:55 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

War heb je dat onderzoek gevonden dan? Ik zag slechts een betaalde versie, of ik keek niet goed.
Dan keek je niet goed. Volgens mij kan je SCP publicaties altijd gratis downloaden (rechts in beeld dan even klikken), je moet pas betalen als je het in boekvorm wil krijgen....
pi_129498740
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:43 schreef Reya het volgende:

[..]

Zoals in het onderzoeksrapport wordt bepleit, is dit verschil diffuus, maar wel degelijk duidelijk te onderscheiden: woningbouwcorporaties investeerden aanzienlijk meer in de specifieke aandachtswijken, en bovendien werd er een inspanning ten aanzien van bestuurlijke integratie gepleegd die afwezig was in de controlegroep. Uiteraard zijn we niet zeker van de resultaten, maar het feit dat dit onderzoek vrijwel geen enkele aanwijzing vindt voor een stimulerend effect, is aanleiding tot scepsis.
"Er is meer onderzoek nodig" :P
pi_129498751
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:54 schreef Reya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah, dat verklaart een en ander.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:58:09 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129498756
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je maakt een karikatuur van mijn mening. Van sommigen ben ik dat gewend; bepaalde mensen negeer ik inmiddels volledig, maar van jou had ik toch wat meer stijl verwacht.
Goed, het is meer een bijsturing van DS4 zijn suggesties.

Maar ik heb in ieder geval het idee dat je iets teveel heil verwacht van slechts repressie en iets teveel verlangt naar een perfect paradijs zonder achterbuurten of randvolk. Zo'n wereld zal helaas niet snel bestaan.

Ik denk dat het al heel wat zou schelen als de politie aqeduater optreedt. En dat daar ook geld voor beschikbaar wordt gemaakt.
pi_129498759
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:52 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Mee eens, maar je weet ook dat beschaving voor de meeste mensen een dun laagje vernis (chroom) is dat er afvalt zodra de controle wegvalt. Er zijn genoeg voorbeelden wat er gebeurt wanneer de politie staakt of niet ingrijpt (bijv. Londen 2 jr gelden of in de VS etc).
Dat betekend dus dat de oorzaak er nog steeds is, als de situatie niet dermate verbeterd is blijft het natuurlijk sluimeren.

Beschaving treed pas op zodra men tevreden is op de meeste vlakken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:57 schreef Fides het volgende:

[..]

Dan keek je niet goed. Volgens mij kan je SCP publicaties altijd gratis downloaden (rechts in beeld dan even klikken), je moet pas betalen als je het in boekvorm wil krijgen....
Ok, bedankt.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_129498783
Wat al eerder is aangegeven, is dat het probleem de mensen zijn en niet de wijk. Teveel mensen uit de onderkant van de samenleving bij elkaar stoppen geeft altijd problemen.

Het enige wat helpt is spreiding van die groep. Ook moet het lonen wanneer je deelneemt aan de maatschappij. Veel mensen zetten zich af tegen de maatschappij wanneer zij zien dat zij onderbedeeld worden.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:59:29 #94
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129498790
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:57 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

"Er is meer onderzoek nodig" :P
Gaat u het betalen?
pi_129498797
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is ook al iets wat jaren wordt gezegd.
pi_129498807
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:54 schreef Reya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoezo? Quasi-experimenteel design is gewoon regulier jargon toch? Als iemand het over evolutie heeft is het toch niet altijd een directe verwijzing naar Darwin?
pi_129498829
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:59 schreef Reya het volgende:

[..]

Gaat u het betalen?
Afhankelijk van de uitkomst kan ik wellicht een kleine bijdrage leveren.
pi_129498836
Aaah de linkse goedpraters zijn gearriveerd
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:01:28 #99
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129498846
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:00 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Afhankelijk van de uitkomst kan ik wellicht een kleine bijdrage leveren.
Dat is de juiste houding; voor de juiste uitkomst ligt altijd een goed bedrag klaar.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:01:48 #100
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129498854
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aaah de linkse goedpraters zijn gearriveerd
'Linkse goedpraters'? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: