Ik zie toch flink wat gesloopte stukken in oud noord waar veel nieuwbouw neergekwakt is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:05 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ppfftt. de enigste investering die ik hier in Tilburg zie in de slechtere wijken zijn zaken als wat nieuwe dakpannen en een schilderbeurt... Ja, daar los je echt de problemen mee op ja...
We zijn niet allemaal PvdA'ers hier.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:18 schreef hexje het volgende:
Het stemt mij verdrietig dat er maar zo weinig mensen zijn die vraagtekens bij de conclusies van het onderzoek zetten.
Ouders of niet, beuk erop met een paar honkbalknuppels. Moet je zien hoe snel ze besluiten het geen 2de keer te doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:19 schreef LuciferRising het volgende:
Laten ouders hun kinderen weer even opvoeden.
Hier gooien ze vanaf het balkon pakjes drinken, lege potten pindakaas en snoep papiertjes mijn tuin in. Of zetten ze hun krijsende kinderen uren op het balkon..
Laatst zag ik zo'n klere joch gewoon lukraak tegen een auto aan schoppen voor mijn deur, natuurlijk er wat van gezegt om dan dood leuk voor kuthoer ze worden uitgemaakt die dr muil maar even moest houden. Snotaap was niet ouder dan 12.. waar gaat het heen met die kids..
En stel dat je zo'n joch een tik zou geven, of een draai om z'n oren, dan heb je binnen vijf minuten de withete ouders of broer aan de deur staan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:19 schreef LuciferRising het volgende:
Laten ouders hun kinderen weer even opvoeden.
Hier gooien ze vanaf het balkon pakjes drinken, lege potten pindakaas en snoep papiertjes mijn tuin in. Of zetten ze hun krijsende kinderen uren op het balkon..
Laatst zag ik zo'n klere joch gewoon lukraak tegen een auto aan schoppen voor mijn deur, natuurlijk er wat van gezegt om dan dood leuk voor kuthoer ze worden uitgemaakt die dr muil maar even moest houden. Snotaap was niet ouder dan 12.. waar gaat het heen met die kids..
Dit komt bij de ouders vandaan die kinderen totaal niet opvoeden. Met zn tienen in een sociale huurwoning zitten en maar kinderen bijmaken.. en maar geld vangen..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ouders of niet, beuk erop met een paar honkbalknuppels. Moet je zien hoe snel ze besluiten het geen 2de keer te doen.
Ah, ook weer terug?quote:
Klopt. Maar zoals 11-letter zegt hebben we het veel te lang getolereerd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:22 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Dit komt bij de ouders vandaan die kinderen totaal niet opvoeden. Met zn tienen in een sociale huurwoning zitten en maar kinderen bijmaken.. en maar geld vangen..
quote:
True.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, ook weer terug?
Het past niet in je straatje, dus daarom moet "onderzoek" maar tussen aanhalingstekens. Dat het een SCP-onderzoek is, doet er niet toe.
Nee, er wordt alleen gereageerd op de kop. Zo triest.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef De_Guidance het volgende:
Hebben jullie het nieuwsbericht überhaupt gelezen? De slechtste wijken van NL zijn vergeleken met minder slechte wijken van NL waar ook veel geld heen is gegaan.
Ja want het SCP is heilig. Sowieso is deze tak van de wetenschap altijd natte vingerwerk, maar om dan ook nog met zo'n slechte vergelijking aan te komen zetten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, ook weer terug?
Het past niet in je straatje, dus daarom moet "onderzoek" maar tussen aanhalingstekens. Dat het een SCP-onderzoek is, doet er niet toe.
True, het is wat gekunsteld. Maarja, als het SCP de opdracht krijgt: "Kijk of het beleid werkt!" moeten ze wat natuurlijk. Je kan moeilijk expres bepaalde kutbuurten 5 jaar links laten liggen om een fatsoenlijke controlegroep te hebben ofzo:Pquote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef De_Guidance het volgende:
Hebben jullie het nieuwsbericht überhaupt gelezen? De slechtste wijken van NL zijn vergeleken met minder slechte wijken van NL waar ook veel geld heen is gegaan.
Volgens mij hebben de stagiaires dit gedaan, moet wel.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:24 schreef hexje het volgende:
[..]
Vergelijkbare projecten
Volgens het SCP kan dit deels worden verklaard doordat ook in de andere wijken werd geïnvesteerd in vergelijkbare projecten, zoals de sloop en nieuwbouw van woningen. Grootschalige, langdurige herstructurering is goed voor de veiligheid en het gevoel van tevredenheid in de wijken, stelt het SCP.
Mogelijk heeft ook de crisis op de woningmarkt ervoor gezorgd dat de nieuwbouw van koopwoningen en de bouw van sociale huurwoningen minder effect hebben gesorteerd.
Bovendien heeft het beleid averechts uitgepakt voor wat betreft het vergroten van de betrokkenheid van bewoners bij hun buurt. Die betrokkenheid is namelijk afgenomen. "Dit is opmerkelijk omdat het bevorderen van buurtparticipatie juist een van de kerndoelen van het beleid was", schrijft het SCP.
Maw ze hebben geen eens echt vergelijkingsmateriaal. In de wijken die zichzelf niet vogelaar wilden noemen is ook geïnvesteerd. Nogal logisch dat de ontwikkeling dan hetzelfde is. Dat heeft niks te maken met welke politieke kleur je hebt.
Was ook mijn gedachte. Het is tenenkrommend slecht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de stagiaires dit gedaan, moet wel.
Het onderzoeksontwerp lijkt me, gegeven de omstandigheden, vrij deugdelijk; men zou op zijn minst kunnen stellen dat, bij gebrek aan volledig experimentele gevens, de conclusies van dit onderzoek als uitgangspunt zouden moeten worden genomen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef De_Guidance het volgende:
Alsof mensen het onderzoek daadwerkelijk lezen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:18 schreef hexje het volgende:
Het stemt mij verdrietig dat er maar zo weinig mensen zijn die vraagtekens bij de conclusies van het onderzoek zetten.
Ben het gedeeltelijk met je eens hoor. Maar dit onderzoek maakt vooral gebruik van parameters die niet uit enquetes of vragenlijsten komen hoor....quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:31 schreef De_Guidance het volgende:
Sowieso is er teveel vertrouwen in de sociale wetenschap. (zeker als het goed uitkomt) Het hele idee dat je door middel van vragenlijsten of enquêtes daadwerkelijk kunt achterhalen wat iemand echt denkt is twijfelachtig. Daarbij is het voor zowel interviewers als onderzoekers heel makkelijk om de vragen of antwoorden (bewust of onbewust) een bepaalde richting op te sturen.
En als je dan ook met zo'n slechte vergelijking komt waar je je resultaat op baseert kom je echt wel in de aanmerking voor de kwalificatie "onderzoek".
Ach, gelukkig... de oplossing is alle buitenlanders raus!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:02 schreef Elfletterig het volgende:
Wat we wél weten, is dat eerder SCP-onderzoek heeft uitgewezen dat autochtonen en allochtonen in Nederland compleet langs elkaar heen leven. Wat we ook weten, is dat de schooluitval en criminaliteit onder allochtone jongeren (vooral Marokkanen) bijzonder hoog is. Wat we ook weten, is dat het barst van de veelplegers: jonge criminelen die niet hard genoeg worden aangepakt.
En zo zijn er nog wel een paar factoren te benoemen. Als je die optelt, zou je haast verwachten dat de bom binnenkort wel een keertje barst. Het is slechts wachten op een relevante aanleiding.
Nee. Men zou moeten stellen dat,gegeven de omstandigheden, het erg moeilijk is hier iets over te zeggen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Het onderzoeksontwerp lijkt me, gegeven de omstandigheden, vrij deugdelijk; men zou op zijn minst kunnen stellen dat, bij gebrek aan volledig experimentele gevens, de conclusies van dit onderzoek als uitgangspunt zouden moeten worden genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |