quote:Het 'Rutte- resultaat'
AMSTERDAM - Als tegenwoordig bij ons een positie ‘onder water’ staat, spreken we van een ‘Rutte Resultaat’.
Op het mededelingenbord houden we de ,,kracht” van zijn kabinet bij.
Deze week o.a. de volgende berichten:
De Nederlandse inflatie is 2x zo hoog als het gemiddelde van de eurozone
De woningverkopen waren in juni gehalveerd t.o.v. juni 2012
De autoverkopen zijn de laagste van Europa
Het BKR meldde 720.000 landgenoten die amper aan hun verplichtingen kunnen voldoen
De werkloosheid is opgelopen naar 8,5% van de beroepsbevolking
Schoolklassen vergroot naar 33 leerlingen
De Nederlandse economie zal ook volgend jaar nauwelijks groeien, voorspelde het economisch bureau van ING gisteren.
De bank verwacht voor 2014 een minieme economische groei van 0,1%.
Volgens de economen raakt Nederland steeds verder achterop bij andere kernlanden van de eurozone als België, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk.
Daar is de economie sinds de recessie van 2009 met 4 tot 8% gegroeid.
Huizenmarkt
In Nederland met slechts 1%. De bank wijt dit vooral aan de problemen op de huizenmarkt. Terwijl de huizenprijzen in Nederland daalden, werden huizen in de andere kernlanden meer waard.
De lagere huizenprijzen en groeiende restschulden zetten in Nederland een rem op de bestedingen.
Ik heb ook kaboutertjes in de thuin staan mij is verteld die doen me overnacht het gras snijden, maar nog niet een morgen sta ik op en het is gedaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
In Brussel kun je tenminste nog meer dan de Balkenende norm verdienen![]()
Verder eens met je stelling; als je belastingen verhoogt en netto levert het minder inkomsten op, dan doe je iets fout. En nee, dan ga je dus niet de belastingen nog verder verhogen. Tenzij je PvdA of VVD bent - dan wel natuurlijk. Want tjah, problemen oplossen, dat laten we over aan .. de kaboutertjes?
Tja mij is altijd verteld als ik met vuur speel kon ik mijn handen branden!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
Slaafje van Brussel spelen? Nederland was een van de pleitbezorgers van de 3-procentsnorm en nu dat streven moeilijk blijkt te halen, spelen we Brussel de zwarte Piet toe. Frappant.
Als het geld maar begint te rollen die autoverkoper zal heus of hoopt hij met dat geld ook weer wat kopen en dan kan hij belasting innen ervan toch of niet?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:14 schreef ikheetmartijn het volgende:
Een auto kopen, de grapjurk.....maakt Nederland uberhaubt nog auto's?
Iedereen een DAF vrachtwagen kopen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop voor de jongere generatie dat het niet uitkomt wat ik geloof, en wat ik meen aan heb zien komen met de invoering van de Euro.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:29 schreef MapleDrive het volgende:
Heb jaren geleden al eens gelezen dat Nederland de proeftuin van de EU is, de laatste 10 jaar en helemaal sinds Rutte begin ik daar wel sterk in te geloven.
nee , dat niet, ik heb nog werk en een moestuinquote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:42 schreef waht het volgende:
Klopt, alle Nederlanders zullen binnen een jaar sterven door de slechte economie.
Je raakt eraan gewend.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
Slaafje van Brussel spelen? Nederland was een van de pleitbezorgers van de 3-procentsnorm en nu dat streven moeilijk blijkt te halen, spelen we Brussel de zwarte Piet toe. Frappant.
Not sure if trolling...quote:Nederland moet zijn rug rechten en een massa-protest moet de neerwaartse spiraal doorbreken. Huisdobbelaar Guus heeft al een bord geschilderd: Rutte met pensioen. Nederland weer poen. En de VVD doet er goed aan Rita Verdonk terug te halen.
Rita Verdonk heeft echt nergens verstand van en ook het verstand zelf ontbreekt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:07 schreef Reya het volgende:
En de VVD doet er goed aan Rita Verdonk terug te halen.
omdat lijkt dat dit streven de economie om zeeep helpt,quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
dat is op zekerquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:20 schreef Arolsen het volgende:
Zo zie je maar dat VVD bestuurders compleet incompetent zijn. Alles dat uit hun handen komt mislukt, faalt of wordt leeggegraaid.
Ik ben bekend met het fenomeen voortschrijdend inzicht. Waar ik echter bezwaar tegen maak, is dat Brussel de schuld krijgt van alle ellende. Maar men vergeet voor het gemak dat wij zelf Brussel zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
omdat lijkt dat dit streven de economie om zeeep helpt,
ben jij nooit van gedachte verandert????
IK NIETquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
Maar men vergeet voor het gemak dat wij zelf Brussel zijn.
Waar heb je precies tegen gestemd? Een keertje tegen de Grondwet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:47 schreef HD9 het volgende:
[..]
IK NIET
Ik heb 1000 keer tegengestemd
En zeg dat Nooit meer
Welke schijnwerkelijkheid kom jij nu weer vandaan? Iedereen stemde nee tegen de euro en tegen de europese grondwet, tegen de irak oorlog, tegen de 343091478298357495 bezuinigingen en tegen de aankoop van vliegtuigen voor miljarden die vervolgens weer bezuinigd kunnen worden op het terminale volk.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb je precies tegen gestemd? Een keertje tegen de Grondwet.
Het is natuurlijk goed mogelijk dat jij als individu tegen de EU bent. Dat kan, maar niemand geeft een neuk als dat zo is. Wij, als land, hebben ons altijd in meerderheid achter de Unie geschaard. In dat opzicht is het wat vreemd dat figuren zoals jij Brussel de Zwarte Piet toespelen.
Ik was mij er niet van bewust dat we voor of tegen de euro konden stemmen. Ook kan ik mij niets herinneren van een referendum over de Irak-oorlog, noch de bezuinigingen. Dus, mijn beste jongen, waar heb je het in godsnaam over?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:52 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Welke schijnwerkelijkheid kom jij nu weer vandaan? Iedereen stemde nee tegen de euro en tegen de europese grondwet, tegen de irak oorlog, tegen de 343091478298357495 bezuinigingen en tegen de aankoop van vliegtuigen voor miljarden die vervolgens weer bezuinigd kunnen worden op het terminale volk.
wij als meerderheid hebben TEGEN gestemd toen dat konquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
Wij, als land, hebben ons altijd in meerderheid achter de Unie geschaard. In dat opzicht is het wat vreemd dat figuren zoals jij Brussel de Zwarte Piet toespelen.
Tegen de Grondwet. Dat is wat anders dan 'nee' zeggen tegen de complete Unie.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:56 schreef HD9 het volgende:
[..]
wij als meerderheid hebben TEGEN gestemd toen dat kon
nee dat jkon niet, hoe denk je dat we gestemd zouden hebben, als dat wel kon ???quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik was mij er niet van bewust dat we voor of tegen de euro konden stemmen. Ook kan ik mij niets herinneren van een referendum over de Irak-oorlog, noch de bezuinigingen. Dus, mijn beste jongen, waar heb je het in godsnaam over?
Protest? Moet je persé een formulier invullen om ergens tegen te stemmen? we hebben een stem zonder gratie van de overheid hoor.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik was mij er niet van bewust dat we voor of tegen de euro konden stemmen. Ook kan ik mij niets herinneren van een referendum over de Irak-oorlog, noch de bezuinigingen. Dus, mijn beste jongen, waar heb je het in godsnaam over?
Geen idee, maar wellicht kunnen we een paragnost raadplegen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee dat jkon niet, hoe denk je dat we gestemd zouden hebben, als dat wel kon ???
Niks mis met de EEG, alles mis met Europa.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tegen de Grondwet. Dat is wat anders dan 'nee' zeggen tegen de complete Unie.
Ik heb geen idee. Volgens opiniepeilingen is de meerderheid van de Nederlanders nog steeds voorstander van Europese samenwerking.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee dat jkon niet, hoe denk je dat we gestemd zouden hebben, als dat wel kon ???
Opinie peilingen in het gooi?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Volgens opiniepeilingen is de meerderheid van de Nederlanders nog steeds voorstander van Europese samenwerking.
als er nu een referendum was , dan was t over met de EU vquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens opiniepeilingen is de meerderheid van de Nederlanders nog steeds voorstander van Europese samenwerking.
Dat maakt de omvang van het tegengeluid wel een tikkeltje overzichtelijker, ja.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:58 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Protest? Moet je persé een formulier invullen om ergens tegen te stemmen?
Dat lijkt mij vrij sterk. Nogmaals, recente peilingen schetsen een ander beeld. Maar ik begrijp dat jij jouw mening moeiteloos projecteert de rest van het land.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
als er nu een referendum was , dan was t over met de EU v
Dit bedoel ik dus met schijnwerkelijkheid, spreek wie dan ook aan over de euro of is dat lastig voor je achter de fluwelen gordijnen?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat maakt de omvang van het tegengeluid wel een tikkeltje overzichtelijker, ja.
hoor wie het zegt.. mafketel, ik heb buiten een enkeling op een forum zoals jijzelf nooit iemand positief over europa of de euro gehoord.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij sterk. Nogmaals, recente peilingen schetsen een ander beeld. Maar ik begrijp dat jij jouw mening moeiteloos projecteert de rest van het land.
nee we zullen de kans wel niet krijgen om te stemmenquote:
Ik hoor alleen maar positieve geluiden over de EU.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:01 schreef BaajGuardian het volgende:
hoor wie het zegt.. mafketel, ik heb buiten een enkeling op een forum zoals jijzelf nooit iemand positief over europa of de euro gehoord.
Wellicht begeef ik mij in andere kringen, want ik ken vrijwel geen landgenoten die uit de EU willen stappen of zelfs de euro willen zien verdwijnen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus met schijnwerkelijkheid, spreek wie dan ook aan over de euro of is dat lastig voor je achter de fluwelen gordijnen?
Ik kan het ook niet helpen dat jij wordt omringd door simplisten.quote:hoor wie het zegt.. mafketel, ik heb buiten een enkeling op een forum zoals jijzelf nooit iemand positief over europa of de euro gehoord.
Mag je een map posten met een rode stip waar jij die geluiden hoort.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik hoor alleen maar positieve geluiden over de EU.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet helpen dat jij wordt omringd door simplisten.
Ik mag dergelijk verwachtingen niet schetsen, maar het staat jou vrij te veronderstellen dat ik in een schijnwerkelijkheid leven enkel omdat ik er een andere mening op nahoud?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:04 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]Je weet nieteens wie ik ben en met wie ik omga, heb jij soms een autoqeue voor je staan oid met dat soort tekstboek opmerkingen
Ik hoor alleen maar positieve geluiden, ongeacht waar ik ga.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mag je een map posten met een rode stip waar jij die geluiden hoort.
Omdat je er een absurde mening op nahoud, welk elke seconde van de dag weerlegd wordt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik mag dergelijk verwachtingen niet schetsen, maar het staat jou vrij te veronderstellen dat ik in een schijnwerkelijkheid leven enkel omdat ik er een andere mening op nahoud?
Ga mooie boeken schrijven voor de fantasy afdeling.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik hoor alleen maar positieve geluiden, ongeacht waar ik ga.
Voor jou?quote:
gewoon de bijstand opheffen en het minmumloon afschaffen dan krijgt Rutte meer om te investeren in innovatie en energiemaatregelen, met de nodige commissies en autoriteiten controleursquote:
Als hij dan eerst even wat robotten bouwt om het werk over te nemen, want er blijft anders niemand over om die machine te laten draaien.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:17 schreef HD9 het volgende:
[..]
gewoon de bijstand opheffen en het minmumloon afschaffen dan krijgt Rutte meer om te investeren in innovatie en energiemaatregelen, met de nodige commissies en autoriteiten controleurs
ach werk heeft Rutte al opgeheven tegen die tijd, Innovatie en Ecologische Hoofd Structuur is veel belangrijker of Oud-Keltisch lerenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als hij dan eerst even wat robotten bouwt om het werk over te nemen, want er blijft anders niemand over om die machine te laten draaien.
Wat dacht je wat voor een soort mensen die peilingen invullen?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Volgens opiniepeilingen is de meerderheid van de Nederlanders nog steeds voorstander van Europese samenwerking.
Tokkies, dacht ik altijd. Maar asocialen zijn doorgaans juist fel gekant tegen de EU.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat dacht je wat voor een soort mensen die peilingen invullen?
zulkequote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat dacht je wat voor een soort mensen die peilingen invullen?
Je kunt het proberen hoor, zou ik ook doen of het tokkies zijn of dat andere soort.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tokkies, dacht ik altijd. Maar asocialen zijn doorgaans juist fel gekant tegen de EU.
In Brusselquote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:50 schreef john2406 het volgende:
Koos wat anders ik meen dat ik eens wat gelezen heb dat je helemaal niet in Ned verblijft of zit ik daar fout mee?
Waar zou je van moeten schrikken dan?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je kunt het proberen hoor, zou ik ook doen of het tokkies zijn of dat andere soort.
Ik voel me in iedergeval niet aangesproken en schrik ook niet, ook niet van kun je niks aan je nederlandse taal doen schrik ik ook niet van.
Misschien is dat wel waarom jou omgeving hun mond houd in het bijzijn van.
Koos wat anders ik meen dat ik eens wat gelezen heb dat je helemaal niet in Ned verblijft of zit ik daar fout mee?
Een vraag en een tegen vraag daar schrik ik van.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar zou je van moeten schrikken dan?
Je bent een aparte vogel, maar dat zij je vergeven.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Een vraag en een tegen vraag daar schrik ik van.
Dan zij het jou ook vergeven, ik ben ook niet zo, ik schreef trouwens ik schrik niet ergens van, ik schreef niet daar schrik ik van.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent een aparte vogel, maar dat zij je vergeven.
Dat begreep ik. Maar ik begreep überhaupt niet waarom je ergens van zou moeten schrikken.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan zij het jou ook vergeven, ik ben ook niet zo, ik schreef trouwens ik schrik niet ergens van, ik schreef niet daar schrik ik van.
Ik schrik nog vaak genoeg ergens van hoor, maar back one, krijg niet graag aandacht en wil toch wel antwoord op die vraag verblijf je nou in een ander land als Ned of niet?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat begreep ik. Maar ik begreep überhaupt niet waarom je ergens van zou moeten schrikken.
Koos tekent de lijst voor mij, dat is zijn baan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:51 schreef HD9 het volgende:
[..]
In Brussel
Hij gaat zo zijn aanwezigheidsbonus tekenen en dan naar huis
Dit dus. Ik wil dit land wel eens zien branden, om vervolgens met een schone lei verder te gaan en het dan WEL goed doen.quote:
Heel misschien denk ik wel eens dat zou een oplossing kunnen zijn, maar liever zag ik de gulden terug, terwijl dat ik weet of denk dat dat onmogelijk is.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:49 schreef QBay het volgende:
[..]
Dit dus. Ik wil dit land wel eens zien branden, om vervolgens met een schone lei verder te gaan en het dan WEL goed doen.
Oké, gulden terug. En dan?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heel misschien denk ik wel eens dat zou een oplossing kunnen zijn, maar liever zag ik de gulden terug, terwijl dat ik weet of denk dat dat onmogelijk is.
Maar helpt dat ons uit de crisis? Want we gaan niet kapot aan het feit dat we garant staan voor Griekenland. Het is wellicht ongemakkelijk, maar de aard van onze economische problemen schuilt niet in het feit dat we die landen helpen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niks meer finacieren van ons land uit dat is wat ik denk, als ik ons mag schrijven.
Persoonlijk denk ik dat de opzet oprecht moet zijn geweest het of toetreden tot de EU, maar naar mijn idee heeft het toezicht nagelaten of verzuimd.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:33 schreef kingtoppie het volgende:
Idealiter wordt alles zo goedkoop en ideaal mogelijk geproduceerd, eenzelfde munt maakt betalingsverkeer een stuk gemakkelijker en maakt de grens oversteken qua bedrijvigheid een stuk makkelijker.
Nu hebben ijsland en engeland daar wat minder aan door hun geografische ligging denk ik, maargoed nog steeds... Het ''nadeel'' dat er van sterkere economieen geprofiteerd wordt vind ik eigenlijk eerlijk gezegd niet ''echt'' een nadeel.
Pas als er misbruik van gemaakt wordt dan wel.
Snap ik maar of de rest het snapt bezuinigen en bezuinigen en ze weten het niet de ene dag roepen ze dit en de andere dag weer het tegenovergestelde vind ik.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar helpt dat ons uit de crisis? Want we gaan niet kapot aan het feit dat we garant staan voor Griekenland. Het is wellicht ongemakkelijk, maar de aard van onze economische problemen schuilt niet in het feit dat we die landen helpen.
Je moet begrijpen dat we niet zomaar miljarden aan bijvoorbeeld Griekenland overmaken. We staan garant, maar de kans is groot dat we een deel van ons geld kwijt zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Snap ik maar of de rest het snapt bezuinigen en bezuinigen en ze weten het niet de ene dag roepen ze dit en de andere dag weer het tegenovergestelde vind ik.
En anderzijd word gesproken over zoveel geld voor dit land en zoveel geld voor dat land en hier horen de mensen alleen bezuinigen wat denken die dan, hetzelfde als mij ik houd me geld vast god weet wat er nog meer komt.
Nou vroegahh, had je zogezegd meerdere munten..quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de opzet oprecht moet zijn geweest het of toetreden tot de EU, maar naar mijn idee heeft het toezicht nagelaten of verzuimd.
Wat kan ik niet zeggen ik zou het niet weten ook niet, maar iets moet er toch niet kloppen denk ik.
Het is of was niet alleen griekeland hoor dacht ik daar was eerst land ik weet het niet meer maar daar kregen de belegger 100 proc terug, en daarna pas griekeland en toen nog dat eiland daar kregen ze maar 50 proc dacht ik en dat vond ik verkeerd zelfs die mensen met maar een paar cent op de rekening zagen alles gehalveerd worden terwijl het kapitaal ook 50 procent kreeg.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet begrijpen dat we niet zomaar miljarden aan bijvoorbeeld Griekenland overmaken. We staan garant, maar de kans is groot dat we een deel van ons geld kwijt zijn.
Het voordeel van de gulden zou kunnen zijn dat we onze munt kunnen devalueren om onze export te bevorderen. Dat is voor Nederland echter een overbodige maatregel die weinig op zal leveren aangezien onze export al sterk is.
Lekker boeiend welk volk het is.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:48 schreef john2406 het volgende:
Het is toch eigenvolk man waar is de wereld mee bezich vraag ik me af?
Alles wat hier leeft en belasting betaald dat bedoel ik.quote:
Mwoah, Israël wil ik niet helpen.quote:
In zekere zin doen de Zuid-Europese landen ook mee aan onze economie aangezien wij aardig wat exporteren naar het zuiden.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Alles wat hier leeft en belasting betaald dat bedoel ik.
En hier aan de economie meedoet.
Die export was er al en zou ook niet minder zijn geworden ook die mensen moeten leven en eten toch?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In zekere zin doen de Zuid-Europese landen ook mee aan onze economie aangezien wij aardig wat exporteren naar het zuiden.
Meer export betekent meer winst en dus meer banen.
Als een land failliet is dan wordt het lastig goederen importeren.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die export was er al en zou ook niet minder zijn geworden ook die mensen moeten leven en eten toch?
Zou het moeten die dan maar honger lijden?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een land failliet is dan wordt het lastig goederen importeren.
Dat zie je verkeerd. In theorie komt een land volledig tot stilstand na een faillissement.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het moeten die dan maar honger lijden?
Dan is het toch even een ruil handel of zie ik dat verkeerd land voor eten bevoorbeeld, is maar een voorbeeld hoor.
Dan bied ik aan het land over te nemen en zoniet dan niet, of ja dat of spreek ik liever niet uit, meestal is er dan zoiets als oorlog misschien?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. In theorie komt een land volledig tot stilstand na een faillissement.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. In theorie komt een land volledig tot stilstand na een faillissement.
Met een failliet land wordt in feite een failliete overheid bedoeld. Bedrijven kunnen nog gewoon geld hebben en hun rekeningen betalen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als de wederpartij dat risico aandurft inderdaad.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 07:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
[..]
Met een failliet land wordt in feite een failliete overheid bedoeld. Bedrijven kunnen nog gewoon geld hebben en hun rekeningen betalen.
Uiteraard, maar de overheid is de grootste werkgever en als die blut is dan heeft iedereen last van. Van de ambtenaar publiekszaken tot de schilder die schooltjes schildert in opdracht van de gemeente.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 07:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
[..]
Met een failliet land wordt in feite een failliete overheid bedoeld. Bedrijven kunnen nog gewoon geld hebben en hun rekeningen betalen.
De bouw is de grootste werkgever samen met aan de bouw aanhangende bedrijvenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de overheid is de grootste werkgever en als die blut is dan heeft iedereen last van. Van de ambtenaar publiekszaken tot de schilder die schooltjes schildert in opdracht van de gemeente.
nee maakt niets uit, de handel gaat gewoon doorquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen de btw is gestegen. Ik betaal nauwelijks meer belasting. Lijkt mij dus onzin.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De bouw is de grootste werkgever samen met aan de bouw aanhangende bedrijven
De overheid vernietigt de koopkracht door belastingheffing en afdracht aan Europa
Ja hèhè, maar het faillissement van een land werkt als een neerwaartse spiraal aangezien in een klap miljarden uit de nationale economie worden getrokken.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee maakt niets uit, de handel gaat gewoon door
nee, tenzij men weer hogere belastingen gaat heffenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja hèhè, maar het faillissement van een land werkt als een neerwaartse spiraal aangezien in een klap miljarden uit de nationale economie worden getrokken.
De overheid verstrekt vergunningen, geef mij maar een vergunning om 1000 huurwoningen te bouwen op een stuk eigen grondquote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen de btw is gestegen. Ik betaal nauwelijks meer belasting. Lijkt mij dus onzin.
Wij zijn zelf schuldig aan het feit dat de bouwsector inkakt.
Nee, de overheid legt in bestemmingsplannen vast of ergens wel of geen woningen gebouwd mogen worden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De overheid verstrekt vergunningen, geef mij maar een vergunning om 1000 huurwoningen te bouwen op een stuk eigen grond
Je snapt toch wel dat het een negatieve invloed heeft op de economie wanneer ambtenaren en uitkeringstrekkers niks meer ontvangen en tal van bedrijven opdrachten die zij van de overheid hebben gekregen moeten afschrijven. Om maar te zwijgen van de vele instanties die afhankelijk zijn van subsidie.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, tenzij men weer hogere belastingen gaat heffen
In de internationale handel is voorruit betalen of een bankgarantie afgeven eerder regel dan uitzondering.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:31 schreef waht het volgende:
[..]
Als de wederpartij dat risico aandurft inderdaad.
De grootste werkgever die je betaald met het geld wat ze eerst van je heeft afgenomen. zulke opdrachtgevers kan je missen als kiespijn. Ambtenaren hebben pech gehad maar zij zijn er tenslotte mede de oorzaak van dat een land failliet gaat dus de ervaring zal louterend voor ze zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de overheid is de grootste werkgever en als die blut is dan heeft iedereen last van. Van de ambtenaar publiekszaken tot de schilder die schooltjes schildert in opdracht van de gemeente.
Voor het bedrijfsleven is dat niet zo heel erg. Het gaat meestal om de laatste 45 dagen aan facturen. Instanties die afhankelijk zijn van subsidie vallen om of worden met particulier initiatief overeind gehouden. Uitkeringstrekkers zullen vechten voor een baan als aspergesteker.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat het een negatieve invloed heeft op de economie wanneer ambtenaren en uitkeringstrekkers niks meer ontvangen en tal van bedrijven opdrachten die zij van de overheid hebben gekregen moeten afschrijven. Om maar te zwijgen van de vele instanties die afhankelijk zijn van subsidie.
Veel aannemers, schilders en andere bedrijven die werkzaam zijn in de bouwsector zullen daar toch anders over denken. Wellicht dat de situatie op termijn normaliseert, maar in eerste instantie maakt de vraag een gigantische duikeling. De (semi-)publieke sector houdt, hoe wrang ook, momenteel veel bouwbedrijven in leven.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In de internationale handel is voorruit betalen of een bankgarantie afgeven eerder regel dan uitzondering.
[..]
De grootste werkgever die je betaald met het geld wat ze eerst van je heeft afgenomen. zulke opdrachtgevers kan je missen als kiespijn. Ambtenaren hebben pech gehad maar zij zijn er tenslotte mede de oorzaak van dat een land failliet gaat dus de ervaring zal louterend voor ze zijn.
Enkele honderdduizenden werklozen erbij en een vraagkant die in elkaar stort, daar zal de gemiddelde retailer niet blij mee zijn. Twee woorden: neerwaartse spiraal.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor het bedrijfsleven is dat niet zo heel erg. Het gaat meestal om de laatste 45 dagen aan facturen. Instanties die afhankelijk zijn van subsidie vallen om of worden met particulier initiatief overeind gehouden. Uitkeringstrekkers zullen vechten voor een baan als aspergesteker.
Laat maar komen dat faillissement.
De overheid zit dus zichzelf in de wegquote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, de overheid legt in bestemmingsplannen vast of ergens wel of geen woningen gebouwd mogen worden.
De gemeenten balen ook van de huidige situatie, die lopen leges en ozb mis door de kwakkelende woningmarkt.
Het is strooien met jouw geld en doen daarmee mislukte investeringen en creëren van foute subsidiestromenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In de internationale handel is voorruit betalen of een bankgarantie afgeven eerder regel dan uitzondering.
[..]
De grootste werkgever die je betaald met het geld wat ze eerst van je heeft afgenomen. zulke opdrachtgevers kan je missen als kiespijn. Ambtenaren hebben pech gehad maar zij zijn er tenslotte mede de oorzaak van dat een land failliet gaat dus de ervaring zal louterend voor ze zijn.
Dan kunnen we beter allemaal van subsidie gaan leven als dat beter isquote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
. Om maar te zwijgen van de vele instanties die afhankelijk zijn van subsidie.
Even terug naar die vraagkant. Die vraagkant pakt de helft van je geld af en vervolgens mag je voor die kant werken en krijg je er een gedeelte van terug als betaling voor je arbeid. Als je niet meer afdraagt hou je dat geld dus over zonder ervoor te hoeven werken. Ik zie dat als winst.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Enkele honderdduizenden werklozen erbij en een vraagkant die in elkaar stort, daar zal de gemiddelde retailer niet blij mee zijn. Twee woorden: neerwaartse spiraal.
Als de publieke sector wegvalt en niemand daar meer aan hoeft af te dragen kunnen mensen dat geld rechtstreeks aan de aannemer of schilder geven. Deze laatste zullen veel goedkoper kunnen werken en toch hetzelfde of meer overhouden want geen BTW en loonbelasting meer. Hierdoor krijgt de sector een enorme boost. Alles wat mensen noodgedwongen zelf waren gaan doen kan dan weer uitbesteed worden aan een ander.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel aannemers, schilders en andere bedrijven die werkzaam zijn in de bouwsector zullen daar toch anders over denken. Wellicht dat de situatie op termijn normaliseert, maar in eerste instantie maakt de vraag een gigantische duikeling. De (semi-)publieke sector houdt, hoe wrang ook, momenteel veel bouwbedrijven in leven.
Noodgedwongen zelf zijn gaan doen door het geld of door het pruts werk wat geleverd word?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als de publieke sector wegvalt en niemand daar meer aan hoeft af te dragen kunnen mensen dat geld rechtstreeks aan de aannemer of schilder geven. Deze laatste zullen veel goedkoper kunnen werken en toch hetzelfde of meer overhouden want geen BTW en loonbelasting meer. Hierdoor krijgt de sector een enorme boost. Alles wat mensen noodgedwongen zelf waren gaan doen kan dan weer uitbesteed worden aan een ander.
Krijg je prutswerk omdat het anders nog meer kost of omdat de bouwvakkers hun vak niet verstaan? In een maatschappij waar een bouwvakker door ¤40 per uur te berekenen een klein salaris overhoudt is iets mis. Vakwerk is voor de burger helemaal niet meer te betalen.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Noodgedwongen zelf zijn gaan doen door het geld of door het pruts werk wat geleverd word?
Ik denk dus dat dat niet opgaat, teminste die ervaring heb ik.
Als een bouwvakker minder kost doordat de overheid zijn fikken thuis houdt, dan wordt vakwerk goedkoperquote:Op zondag 21 juli 2013 00:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Noodgedwongen zelf zijn gaan doen door het geld of door het pruts werk wat geleverd word?
Ik denk dus dat dat niet opgaat, teminste die ervaring heb ik.
Ik denk eerder voor 50000. Van wat we zelf verdienen kunnen we 1 op 1 een ander weer inhuren.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als een bouwvakker minder kost doordat de overheid zijn fikken thuis houdt, dan wordt vakwerk goedkoper
In principe kan iedereen dan in een moderne vrijstaande woning wonen voor 100.000 euro
Dat werkgeversdeel is er nu ook nog hoorquote:Op zondag 21 juli 2013 10:21 schreef john2406 het volgende:
Mijn mening dan ook maar, ik denk dat veel goedkoper kan inderdaad.
Maar bedenk minder belasting dan gaan automatisch ook de lonen omlaag, wie kan zich nog herinneren dat het werkgeversdeel ziekenfondspremie wegviel?
Hebben ze het weer terug ingevoerd dan?quote:Op zondag 21 juli 2013 10:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat werkgeversdeel is er nu ook nog hoor
http://www.dezaak.nl/werk(...)in-2013-4224727.html
nee is altijd zo geweestquote:Op zondag 21 juli 2013 11:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hebben ze het weer terug ingevoerd dan?
klopt dat waren buitengewone lasten voor de ziektekosten, maar dat kan allang niet meer ,quote:Op zondag 21 juli 2013 11:23 schreef john2406 het volgende:
Vroeger kon ik bij die waar ik de aangifte van deed het werkrgevers deel bij de aftrekposten zetten.
Percies weet ik dat ook niet meer maar volgens mij is het schuiven en schuiven en schuiven tot dat ik of iemand nog neit meer weet waar zijn voor of achterkant is.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:28 schreef arjan1212 het volgende:
ik dacht dat dat werkgevers deel was afgeschaft toen ze het belastingtarief van 32% naar 37% verhoogden?
nee dat heb je foutquote:Op zondag 21 juli 2013 11:28 schreef arjan1212 het volgende:
ik dacht dat dat werkgevers deel was afgeschaft toen ze het belastingtarief van 32% naar 37% verhoogden?
Als je toch al linkjes aan het plaatsen bent heb je ook iets van die wat niks ingehouden krijgen op hun loon zoals b.v onder een bepaald inkomen of die wat in of met zorginstelling hun geld krijgen, verdienen.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat heb je fout
http://www.dezaak.nl/tari(...)in-2013-3622416.html
klopt ja, sommigen waren zonder het zelf te weten zelfstandig en kregen een paar jaar later een enorme aanslag.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als je toch al linkjes aan het plaatsen bent heb je ook iets van die wat niks ingehouden krijgen op hun loon zoals b.v onder een bepaald inkomen of die wat in of met zorginstelling hun geld krijgen, verdienen.
Lijkt me ook niet leuk als je niks ingehouden krijgt en mag achteraf de rekening betalen?
Hoe heet dat dan roze tabel of wat is het vooriets, kan er krijgen een fractie ingehouden en mogen als ze betalen moeten god weet hoeveel na betalen, waarop ik reageerde van dat zal wel anders kregen of krijgen ze ja geen mensen ervoor dan brengt het ja niks op.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt ja, sommigen waren zonder het zelf te weten zelfstandig en kregen een paar jaar later een enorme aanslag.
Dit valt onder misleiding en daar kun je heel goed bezwaar tegen maken.
De inspectie is hier best gevoelig voor
Dan zul je bezwaar moeten indienen bij de belastingdienstquote:Op zondag 21 juli 2013 12:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe heet dat dan roze tabel of wat is het vooriets, kan er krijgen een fractie ingehouden en mogen als ze betalen moeten god weet hoeveel na betalen, waarop ik reageerde van dat zal wel anders kregen of krijgen ze ja geen mensen ervoor dan brengt het ja niks op.
Buurmeisje b.v werkt iets in de zorg krijgt niks ingehouden.
Zou het kunnen, ze schrijft nou de hele aftrek van het of haar huis erna toe, is het misschien mogelijk deze aftrek toch te kunnen handhaven en tevens ook bezwaaar dat ze niks ingehouden krijgt?quote:Op zondag 21 juli 2013 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zul je bezwaar moeten indienen bij de belastingdienst
http://www.belastingdiens(...)s/bezwaar_en_beroep/
Bezwaar maken tegen een aanslag als je die krijgt of ernaar toe gaan als dat makkelijker is voor jequote:Op zondag 21 juli 2013 13:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het kunnen, ze schrijft nou de hele aftrek van het of haar huis erna toe, is het misschien mogelijk deze aftrek toch te kunnen handhaven en tevens ook bezwaaar dat ze niks ingehouden krijgt?
Ik geef het haar door desnoods ga ik dan wel met haar mee, kan je gevallen dat het lukt of wat denk jezelf?quote:Op zondag 21 juli 2013 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bezwaar maken tegen een aanslag als je die krijgt of ernaar toe gaan als dat makkelijker is voor je
Je zegt dat het geen kwaad kan om eens bij de belastingdienst te gaan praten, ze vreten je niet op hoor.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik geef het haar door desnoods ga ik dan wel met haar mee, kan je gevallen dat het lukt of wat denk jezelf?
Speeld nou een beetje nihill, en daar zelfs bezwaar tegen maken wat denk je zelf erover, niet dat ik haar met een dode mus blij maak !
U pleit voor het inperken van de democratie. Dat zal spoedig gebeuren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Perrin het volgende:
Wanneer krijgen we eens een daadkrachtig kabinet? Dat gezwabber van Rutte begint inmiddels behoorlijk wat economische schade aan te richten.
Een goede maatregel zou zijn om iedereen twee jaar pensionspaarverlof te geven en het recht om de totale netto inleg in een bouwdepot of hypotheek te storten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Perrin het volgende:
Wanneer krijgen we eens een daadkrachtig kabinet? Dat gezwabber van Rutte begint inmiddels behoorlijk wat economische schade aan te richten.
Zodat de gelukkige eerste kopers het meteen voor woningbouwgrondprijs kunnen doorverkopen zodat de uiteindelijke bewoners alsnog even duur uit zijn maar een paar slimme speculanten dikke winst maken. Ja nee, goed idee hoor!quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarnaast moet de overheid stoppen met lamleggen van de bouw maar moet flink vergunningen verstrekken en bouwgrond voor woningen verkopen tegen kantoorgrondprijs
Je doelt op die uiterst vermakelijke opmerkingen ten aanzien van de EU?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:41 schreef GSbrder het volgende:
Hilarisch. Sommige mensen denken dat de meningen die leven in hun beperkte vriendenkringetje "het ware geluid van het volk" is.
Uiteraard is ieder weldenkend mens voor de EU, de euro en het verdrag van Lissabon.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doelt op die uiterst vermakelijke opmerkingen ten aanzien van de EU?
Goed, dat hoeft natuurlijk ook weer niet, maar het is ook mij opgevallen dat bepaalde lieden denken dat het gehele land gekant is tegen de EU, omdat 'iedereen die ik ken de schurft heeft aan de Unie'.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard is ieder weldenkend mens voor de EU, de euro en het verdrag van Lissabon.
Dat was exact de reactie die ik zo kostelijk vond.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, dat hoeft natuurlijk ook weer niet, maar het is ook mij opgevallen dat bepaalde lieden denken dat het gehele land gekant is tegen de EU, omdat 'iedereen die ik ken de schurft heeft aan de Unie'.
Tsja.
Dat denk ik dus ook en anders komt er denk ik een coalitie, en dan denk ik dat er toegegeven moet worden op sommige punten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:54 schreef arjan1212 het volgende:
stemmen is nutteloos; er is geen verschil tussen: Cda. D66, Vvd, Pvda , ChristenUnie en GroenLinks.
Jij stemt op een partij vanwege één enkel programmapunt?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook en anders komt er denk ik een coalitie, en dan denk ik dat er toegegeven moet worden op sommige punten.
Dan denk ik dus dat het beloofde niet waar gemaakt kan worden.
Stem dus dan b.v pvda voor iets wat in hun progamma staat en ze moeten dan toegeven omdat ze in dit geval met de vvd samen regeren, en laat dat nou net een punt zijn wat die niet willen.
In feite ben ik dus dan misleid of zie ik dat verkeerd?
Nou nee ik stem helemaal niet meer, al en tijdje niet meer.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij stemt op een partij vanwege één enkel programmapunt?
We draaide niet goed. We zijn afhankelijk van de wereldhandel en die gaat niet goed.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:03 schreef HD9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e-_resultaat___.html
Het is werkelijk ongelofelijk, hoe kan die lachende tuinkabouter zo snel een goed draaiende economie om zeep kan helpen,
Dit is niet onze backbone, dat is export. Tevens hebben we een overschot aan kantoren en zit de huizenmarkt vast. Werknemers in de bouw zijn voor een groot deel vervangen door buitenlandse krachten.quote:A Door de backbone van de economie (de Bouw) plat te leggen
Over populistisch geblaat gesproken.quote:B. Door het slaafje van Brussel te spelen,
Er is een vergrijzing gaande, inkomsten moeten ergens vandaan komen willen we het niet allemaal naar onze jeugd opschuiven.quote:C. Door alle belastingen op consumptie fors te verhogen
Bron?quote:D. Door sinds vorig jaar 27 miljard meer geld uit te geven door de overheid als voorheen
Nou, het laatste kabinet dat af en toe nog besluiten nam was een kabinet Kok volgens mij. Daarna is het pappen en nathouden geworden, tussen alle verkiezingen door. Puinhopen van tien jaar niet-paars.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Perrin het volgende:
Die namen ook geen besluiten, maar dat kon ook in een hoogconjunctuur. Helaas hebben ze geen maatregelen genomen voor de toekomst, terwijl de vergrijzing er aan kwam en de loonkosten teveel stegen.quote:Op maandag 29 juli 2013 00:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, het laatste kabinet dat af en toe nog besluiten nam was een kabinet Kok volgens mij. Daarna is het pappen en nathouden geworden, tussen alle verkiezingen door. Puinhopen van tien jaar niet-paars.
Maar ja.
De mernsen hebben huurwoningen nodig en de overheid geeft geen vergunningen afquote:Op zondag 28 juli 2013 19:45 schreef truthortruth het volgende:
Dit is niet onze backbone, dat is export. Tevens hebben we een overschot aan kantoren en zit de huizenmarkt vast. Werknemers in de bouw zijn voor een groot deel vervangen door buitenlandse krachten.
Waar heb je het in vredesnaam over? Ik kan je verzekeren dat menig gemeente met alle plezier meewerkt aan de uitbreiding van het aantal huurwoningen. Sowieso is het voor een gemeente lastig een bouwvergunning te weigeren wanneer een bestemmingsplan de aanleg van nieuwe woningen toestaat (en dat mag op heel veel plekken).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:45 schreef HD9 het volgende:
[..]
De mernsen hebben huurwoningen nodig en de overheid geeft geen vergunningen af
Dat heeft niets te maken met de slechte hypotheekverstrekking van de koopsector
dus werk kan er genoeg gerealiseerd worden, waarmee de bouw en aanverwante MKB kan opveren
Het fors ophogen van huren voor veelal oudere huurders heeft niet het effect dat die woningen gaan kopen , terwijl die al gekort worden op hun pensioenaanspraken
De overheid moet bouwvergunningen afgeven voor de huursector
Dan moeten gemeentes zelf gaan bouwen net als Assen, er zijn wachtlijsten voor een huurwoning van soms acht jaarquote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel veel corporaties sowieso weinig trek hebben om een woningbestand fors uit te breiden omdat zij vrezen te bouwen voor leegstand in verband met de vergrijzing.
Ja, dat is een optie. Maar dat is een compleet andere discussie. Net had je het immers nog over de onwil van gemeenten om bouwvergunningen te verstrekken. Wat natuurlijk onzin is, aangezien gemeenten daarmee een dief zouden zijn van hun eigen portemonnee.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:26 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dan moeten gemeentes zelf gaan bouwen net als Assen, er zijn wachtlijsten voor een huurwoning van soms acht jaar
http://www.volkskrant.nl/(...)rhuizen-bouwen.dhtml
Wie woont er onder een brug dan, buiten vrijwilliger zwervers en junkies?quote:De vergrijzing, dat wil niet zeggen dat die mensen onder een brug moeten gaan wonen
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)A/0/201307b15art.pdf
jij zegt dat er door vergrijzing minder huurhuizen nodig zijn, terwijl ouderen wel moeten wonen , men steeds ouder wordt, en het CBS aangeeft dat de bevolking toch jaarlijks toeneemt de komende 40 jaarquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
gemeentes mogen van de provincie niet bouwen
Wie woont er onder een brug dan, buiten vrijwilliger zwervers en junkies?
Nee, ik zeg dat het vergrijzings-argument wordt aangevoerd door corporaties.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
jij zegt dat er door vergrijzing minder huurhuizen nodig zijn, terwijl ouderen wel moeten wonen , men steeds ouder wordt, het CBS aangeeft dat de bevolking jaarlijks toeneemt
o dus jij vind wel dat gemeentes zelf moeten bouwen of we de corporaties weer moeten nationaliseren of strak aan banden leggen zoals Blok wilquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het vergrijzings-argument wordt aangevoerd door corporaties.
Nee, ik vind dat de overheid zoveel mogelijk afstand moet houden van de woningmarkt. De bouw van sociale huurwoningen is en moet een taak blijven van corporaties. Daarnaast moet het makkelijker worden voor particulieren om huurwoningen te bouwen en te exploiteren. Uitbreiding van de particuliere huursector is namelijk echt broodnodig.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:24 schreef HD9 het volgende:
[..]
o dus jij vind wel dat gemeentes zelf moeten bouwen of we de corporaties weer moeten nationaliseren of strak aan banden leggen zoals Blok wil
Corporaties die bouwen niet meer, die zijn boos , omdat de overheid aan hun centen zitquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
. Daarnaast moet het makkelijker worden voor particulieren om huurwoningen te bouwen en te exploiteren. Uitbreiding van de particuliere huursector is namelijk echt broodnodig.
Toevallig zijn de Assen-woningen ook in onze gemeenteraad ter sprake gekomen. Een van de fracties had het idee naar voren gebracht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
probeer eens een vergunning te krijgen om die woningen te bouwen die de gemeente Assen laat bouwen
Gaat je niet lukken
Mwoah, gemeenten willen wel, tot op zekere hoogte. Enige probleem is dat grondprijzen vaak nog te hoog zijn. Dat schrikt ontwikkelaars af. Gemeenten kunnen ervoor kiezen de gronden af te waarderen, maar dat betekent dat je je verlies moet accepteren en dus enkele miljoenen euro's af mag schrijven op je begroting. Je kunt je wellicht wel voorstellen dat dit voor veel gemeenten voorlopig nog een brug te ver is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:35 schreef HD9 het volgende:
Gaat je niet lukken
En daarom zit de bouw vast , de overheid zit zichzelf in de weg
De kwaliteit is gelijk aan de duurdere, die overigens ook niet duur zijnquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toevallig zijn de Assen-woningen ook in onze gemeenteraad ter sprake gekomen. Een van de fracties had het idee naar voren gebracht.
Het argument tegen de bouw van dergelijke woningen was het gebrek aan kwaliteit. Wellicht leuk als tijdelijke huisvesting, maar de kans is aanzienlijk dat je goedkope massa geproduceerde woningen binnen niet al te lange tijd weer tegen de vlakte mag gooien. Zowel het college als de raad kiest voor kwaliteit boven kwantiteit.
probeer maar eensquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens zie ik niet in waarom een particulier een dergelijke woning niet zou mogen bouwen. .
Als het pand voldoet aan de eisen zoals die zijn gesteld in het bestemmingsplan, dan kan de gemeente hoog of laag springen, maar dan kan zij de bouw niet tegenhouden.
Het bestemmingsplan maakt onderscheid in 'wonen', 'detailhandel', 'industrie', etc. Het is dus onzin wat jij stelt. Je kunt niet zomaar woningen verhuren. Daar zijn voorwaarden aan verbonden, maar dat is een compleet andere discussie.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:54 schreef HD9 het volgende:
[..]
probeer maar eens
In de bestemmingsplan is geen ruimte voor particuliere goedkopere woningbouw voor de verhuur, nergens
toch gaat diezelfde overheid dat niet toestaan, ondanks dat men wel graag van die grond af wilquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt niet zomaar woningen verhuren. Daar zijn voorwaarden aan verbonden
Lokale overheden spinnen juist garen bij particulieren die woningen bouwen. Gemeenten lopen nu namelijk inkomsten mis omdat er minder leges worden betaald.
Ja, dat blijf je maar roepen, maar intussen zie ik geen onderbouwing.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
toch gaat diezelfde overheid dat niet toestaan, ondanks dat men wel graag van die grond af wil
waar heeft een particulier toestemming gekregen om huurwoningen te bouwen van het soort dat de gemeente Assen in nederland lat bouwen???quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat blijf je maar roepen, maar intussen zie ik geen onderbouwing.
Mijn ervaring is dat gemeenten dolgraag woningen zien verrijzen op hun grondgebied. Er zijn echter enkele factoren die dat bemoeilijken, Enerzijds hebben corporaties momenteel niet de financiele ruimte om grote investeringen te doen. En aan de andere kant zijn investeerders terughouden. De gemeente zou hen tegemoet kunnen komen door grondprijzen af te waarderen, maar daar voelen zij, nogmaals, vooralsnog erg weinig voor.
Het moet makkelijk worden om als particulier een woning te verhuren. De regels moeten daarom worden versoepeld, maar dat is meer een taak voor minister Blok.
Ik zie dus niet bouwvergunningen met de hele zaak te maken hebben.
Ik woon nota bene in een particuliere huurwoning in een historische binnenstad en vorig jaar zijn er 50 meter verderop nog drie nieuwe particuliere huurwoningen gebouwd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:14 schreef HD9 het volgende:
[..]
waar heeft een particulier toestemming gekregen om huurwoningen te bouwen in nederland
drie stuks ??quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik woon nota bene in een particuliere huurwoning in een historische binnenstad en vorig jaar zijn er 50 meter verderop nog drie nieuwe particuliere huurwoningen gebouwd.
Bij mij in de stad dus.
Je kunt moeilijk een historische binnenstad platgooien en compleet vervangen door particuliere nieuwbouw. Jij stelde een vraag, ik gaf antwoord.quote:
er is toch nog meer grond in nederlandquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk een historische binnenstad platgooien en compleet vervangen door particuliere nieuwbouw.
Oke, for fuck sake. Het is wellicht handig als je m'n vorige reacties even doorlees. En dan vooral de passages over grondprijzen.quote:
ja woningbouw op grond waar eigenlijk kantoren zouden komen die is veel goedkoper , kan dat niet dan ??quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, for fuck sake. Het is wellicht handig als je m'n vorige reacties even doorlees. En dan vooral de passages over grondprijzen.
Ook daarmee doen gemeenten zichzelf geen plezier. Dergelijke grond is weliswaar goedkoper, maar bedrijven leveren een stad over natuurlijk meer op.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja woningbouw op grond waar eigenlijk kantoren zouden komen die is veel goedkoper , kan dat niet dan
experts verwachten dat het aantal m2 kantoren niet zal toenemen maar verder afnemen, wegens thuis werk en internet verkopenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
Experts verwachten echter dat het gaat om een tijdelijke situatie en dat de vraag wel weer zal toenemen. Op dat moment zijn gemeenten met een hoop industriegrond spekkoper.
http://resolver.saxion.nl(...)14C3C125785D00493F22quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook daarmee doen gemeenten zichzelf geen plezier. Dergelijke grond is weliswaar goedkoper, maar bedrijven leveren een stad over natuurlijk meer op.
Ik heb de intro even doorgelezen en ik kom geen verrassingen tegen. Dit is al lang en breed bekend. In de voorspoedige jaren (pre 2008) hebben de gemeenten vele vierkante meters grond opgekocht, deze bestemd als bedrijventerrein en, in sommige gevallen, een begin gemaakt met de aanleg van infrastructuur. Na de crisis kakte de vraag en zit de gemeente opgescheept met onverkoopbare grond.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
http://resolver.saxion.nl(...)14C3C125785D00493F22
of woningbouwquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb de intro even doorgelezen en ik kom geen verrassingen tegen. Dit is al lang en breed bekend. In de voorspoedige jaren (pre 2008) hebben de gemeenten vele vierkante meters grond opgekocht, deze bestemd als bedrijventerrein en, in sommige gevallen, een begin gemaakt met de aanleg van infrastructuur. Na de crisis kakte de vraag en zit de gemeente opgescheept met onverkoopbare grond.
Dat heb ik ook nergens ontkend. Gemeenten zitten nu in een spagaat: wat doen ze met de gronden. Wachten ze tot de vraag zich herstelt, zodat ze straks meer ontvangen voor de gronden. Dat kan, maar het gevolg is wel dat de totale rentelasten oplopen.
Optie twee is om de gronden af te waarderen om zo bedrijven te verleiden toch grond te kopen. Maar, nogmaals, dat betekent een deuk in de begroting en daar heeft niet iedere gemeente trek in.
Optie drie is anders bestemmen. Dat kan, maar dat betekent vaak ook dat de gemeente verlies moet nemen.
Koopwoningen bouwen is financieel aantrekkelijker. Maar het moge duidelijk zijn dat wellicht niet bijster verstandig is om een hele lading nieuwe koopwoningen te bouwen terwijl veel mensen hun huis aan de straatstenen niet kwijtraken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:43 schreef HD9 het volgende:
[..]
of woningbouw
er zijn enorme wachtlijsten voor woonruimte
HUUR woningen heb ik het overquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Koopwoningen bouwen is financieel aantrekkelijker. Maar het moge duidelijk zijn dat wellicht niet bijster verstandig is om een hele lading nieuwe koopwoningen te bouwen terwijl veel mensen hun huis aan de straatstenen niet kwijtraken.
Huur is bouwtechnisch vaak minder aantrekkelijk. Dat is ook de reden dat veel huurblokken tegenwoordig worden gebouwd in combinatie met een serie koophuizen. De koophuizen brengen het geld op dat kan worden gebruikt voor de bouw van de huurwoningen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:45 schreef HD9 het volgende:
[..]
HUUR woningen heb ik het over
voor huur zijn enorme wachtlijsten
geef mij maar vergunning om een 200 HUURwoningen te bouwen van het type dat Assen laat bouwen op kantoorgrondquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Enkel huurwoningen bouwen is een optie, maar dat betekent dat de gemeente jarenlang opscheept zit met nog een dikke vette lening en de investering verdient zich pas op termijn terug. Het kan, maar ik kan me voorstellen dat veel gemeenten daarvoor passen in een tijd dat er eigenlijk vooral bezuinigd moet worden. Vooral als je niet gesteund wordt door ontwikkelaars.
Veel plezier. Pak de bestemmingsplannen van je gemeente erbij, kijk wel gronden de bestemming 'wonen' hebben, ga in overleg met B en W en de commissie Welstand en ram een lading woningen uit de grond.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
geef mij maar vergunning om een 200 HUURwoningen te bouwen van het type dat Assen laat bouwen op kantoorgrond
nee we hadden het over een andere bestemming geven van kantoorgrondquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel plezier. Pak de bestemmingsplannen van je gemeente erbij, kijk wel gronden de bestemming 'wonen' hebben, ga in overleg met B en W en de commissie Welstand en ram een lading woningen uit de grond.
Succes!
Zoals ik al heb aangegeven, denk ik dat gemeenten daar nog even mee wachten. De meeste colleges hebben namelijk geen zin om flink te moeten afboeken op het grondbedrijf en als gevolg daarvan flink te moeten korten op subsidies en daarom de bibliotheek en het zwembad moeten sluiten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee we hadden het over een andere bestemming geven van kantoorgrond
Met rooktoeslag zal de rekening wel oplopen, inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:01 schreef arjan1212 het volgende:
Komt toch steeds op tv. dat er kantoren aan de rand van de stad worden omgebouwd tot hotels? Bestaande hotels die buiten de stadscentra liggen zijn hier niet blij mee
Toen ik het zag dacht ik, dus over een paar jaar kost een hotel kamer 20 euro.. maar ja dat zal wel weer niet kloppen he
Gewoon uit je raam roken man, amateur.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:04 schreef arjan1212 het volgende:
Rooktoeslag??? Die nieuwe hotels hebben helemaal geen balkons en er zitten allemaal rookmelders... whahaha als je daar rookt gaat gelijk de sprinkler aan.
niet roken dusquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon uit je raam roken man, amateur.
kantoorgrond verkopen voor de bouw van huurwoningen dat levert geen verlies op, geef mij maar kantoorgrondprijs en ik ga er gelijk huurwoningen op bouwen, < 600 euro huur, en iedereen kan dan van de wachtlijst afquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals ik al heb aangegeven, denk ik dat gemeenten daar nog even mee wachten. De meeste colleges hebben namelijk geen zin om flink te moeten afboeken op het grondbedrijf en als gevolg daarvan flink te moeten korten op subsidies en daarom de bibliotheek en het zwembad moeten sluiten.
Ambtenaren leggen de aspirant huiseigenaar graag een extra belasting op in de vorm van een extreem hoge grondprijs.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee we hadden het over een andere bestemming geven van kantoorgrond
Ambtenaren houden niet van woningen bouwen
Wat je zegt is dat de huren in ons land te laag zijn? Zo laag dat het eigenlijk niet uit kan om huurwoningen te bouwen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Huur is bouwtechnisch vaak minder aantrekkelijk. Dat is ook de reden dat veel huurblokken tegenwoordig worden gebouwd in combinatie met een serie koophuizen. De koophuizen brengen het geld op dat kan worden gebruikt voor de bouw van de huurwoningen.
Enkel huurwoningen bouwen is een optie, maar dat betekent dat de gemeente jarenlang opscheept zit met nog een dikke vette lening en de investering verdient zich pas op termijn terug. Het kan, maar ik kan me voorstellen dat veel gemeenten daarvoor passen in een tijd dat er eigenlijk vooral bezuinigd moet worden. Vooral als je niet gesteund wordt door ontwikkelaars.
Persoonlijk vind ik dat de overheid eigenlijk geen huizen moeten bouwen. Tenzij de gemeente bijvoorbeeld een klein deel van de bouwen woningen voor haar rekening neemt in overleg met een projectontwikkelaar.
Dat verschilt natuurlijk per huurwoning. De prijs van een lullig kamertje formaatje bezemkast is meestal wel aardig marktconform.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je zegt is dat de huren in ons land te laag zijn? Zo laag dat het eigenlijk niet uit kan om huurwoningen te bouwen?
Die conclusie had ik ook getrokken. Als de overheid die woningen niet moet bouwen wie dan wel? Niemand gaat iets exploiteren waar geld bij moet. Het is ook van de gekke om mensen meer te laten betalen voor hun koophuis om zo een ander goedkoop te kunnen laten wonen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat verschilt natuurlijk per huurwoning. De prijs van een lullig kamertje formaatje bezemkast is meestal wel aardig marktconform.
Voor sociale huurwoningen geldt dat natuurlijk per definitie niet. Daarom zijn het ook sociale huurwoningen.
Woningcorporaties zijn in de 19e eeuw natuurlijk met een reden in het leven geroepen: betaalbare huisvesting realiseren voor Nederlanders met een lager inkomen. Of je dat bezopen vindt, is ieder voor zich. Persoonlijk sta ik wel achter dat streven. Neemt niet weg dat de huidige aanpak wel onder de loep genomen mag worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die conclusie had ik ook getrokken. Als de overheid die woningen niet moet bouwen wie dan wel? Niemand gaat iets exploiteren waar geld bij moet. Het is ook van de gekke om mensen meer te laten betalen voor hun koophuis om zo een ander goedkoop te kunnen laten wonen.
Ik ken de geschiedenis van de coöperaties. Het realiseren van betaalbare huisvesting is en blijft een goede zaak. Vraag blijft hoe kun je iets exploiteren met een negatief rendement?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Woningcorporaties zijn in de 19e eeuw natuurlijk met een reden in het leven geroepen: betaalbare huisvesting realiseren voor Nederlanders met een lager inkomen. Of je dat bezopen vindt, is ieder voor zich. Persoonlijk sta ik wel achter dat streven. Neemt niet weg dat de huidige aanpak wel onder de loep genomen mag worden.
Overigens zijn woningcorporaties een bedenksel van particulieren. Die konden het echter niet meer botvieren op een gegeven moment. Daarom heeft de overheid corporaties overgenomen aan het begin van de 20e eeuw.
Door meer belasting te heffen bij de mensen die het kunnen missen, solidariteit komt blijkbaar niet vanzelf en dus hebben we een overheid nodig die de solidariteit moet leiden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis van de coöperaties. Het realiseren van betaalbare huisvesting is en blijft een goede zaak. Vraag blijft hoe kun je iets exploiteren met een negatief rendement?
Corporaties kunnen dat door kapitaal aan te trekken via het Waarborgfonds (lage rente) en door huurprojecten aan te vullen met koopwoningen. De meeste jaarrekeningen van corporaties die ik onder ogen krijg bevatten zwarte cijfers.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis van de coöperaties. Het realiseren van betaalbare huisvesting is en blijft een goede zaak. Vraag blijft hoe kun je iets exploiteren met een negatief rendement?
als je eerst grond moet kopen voor 3 x de grondprijs voor kantoren, dan gaat al 60% van de aanschafprijs op aan kosten voor de bouwkavel en daar gaat nog 21% BTWquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je zegt is dat de huren in ons land te laag zijn? Zo laag dat het eigenlijk niet uit kan om huurwoningen te bouwen?
Geef eens een reden waarom je solidair moet zijn?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Door meer belasting te heffen bij de mensen die het kunnen missen, solidariteit komt blijkbaar niet vanzelf en dus hebben we een overheid nodig die de solidariteit moet leiden.
We praten natuurlijk gewoon over een onbenoemde extra aankoopbelasting voor huiseigenaren. Op huizen zou overigens helemaal geen BTW geheven moeten worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
als je eerst grond moet kopen voor 3 x de grondprijs voor kantoren, dan gaat al 60% van de aanschafprijs op aan kosten voor de bouwkavel en daar gaat nog 21% BTW
Beter uin het buitenland iets kopen als je ouder bent en in een duur huurhuis woont, met 1400 euro AOW en pensioen dan gaat 700 euro huur niet leuk meer zijn
solidariteit van jullie voor mijn pensioen, FPU en AOW , zodat ik rustig de overwaarde hier kan investeren in een huis in het buitenlandquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Door meer belasting te heffen bij de mensen die het kunnen missen, solidariteit komt blijkbaar niet vanzelf en dus hebben we een overheid nodig die de solidariteit moet leiden.
Dan krijg je niet zo'n belachelijk verschil tussen rijk en arm, en voorkom je dat armen door de bodemgrens zakken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Geef eens een reden waarom je solidair moet zijn?
Ik wil vanuit een stukje menselijkheid en sociaal gedrag best zorgen dat mensen kunnen leven. En voor gehandicapten & chronisch zieken wil ik ook nog wel zorgen. Maar 80-90% van de mensheid zijn maar een stel opportunistische en egoistische figuren. Dus om die nu dusdanig te gaan sponsoren dat ze op een welvaartsniveau komen waarbij ze alles hebben (auto, smartphone e.d.) daar zou ik graag voor passen. Is dat solidair genoeg?quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan krijg je niet zo'n belachelijk verschil tussen rijk en arm, en voorkom je dat armen door de bodemgrens zakken.
door de smartphone bodem en de electrische fiets bodemquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan krijg je niet zo'n belachelijk verschil tussen rijk en arm, en voorkom je dat armen door de bodemgrens zakken.
Nuja, het is maar wat je sponsoren vindt. Educatie vind ik ook een manier om het algemene welvaartsniveau te verhogen, en dat kun je in mijn ogen niet genoeg "sponsoren" als gemeenschap.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik wil vanuit een stukje menselijkheid en sociaal gedrag best zorgen dat mensen kunnen leven. En voor gehandicapten & chronisch zieken wil ik ook nog wel zorgen. Maar 80-90% van de mensheid zijn maar een stel opportunistische en egoistische figuren. Dus om die nu dusdanig te gaan sponsoren dat ze op een welvaartsniveau komen waarbij ze alles hebben (auto, smartphone e.d.) daar zou ik graag voor passen. Is dat solidair genoeg?
Nee, door de voedselbankbodem.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
door de smartphone bodem en de electrische fiets bodem
o dat kost niet zoveel, ik wil wel maandelijks een voedselbank bijdrage storten van 2 euro, als ik mijn salaris maar mag houden, de overheid gaat graag strooien richting Brussel, onder het mom van nivellerenquote:
Educatie ook helemaal prima. Is het nu solidair genoeg?quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nuja, het is maar wat je sponsoren vindt. Educatie vind ik ook een manier om het algemene welvaartsniveau te verhogen, en dat kun je in mijn ogen niet genoeg "sponsoren" als gemeenschap.
Ik gaf slechts wat redenen om solidair te zijn, dat is alles.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Educatie ook helemaal prima. Is het nu solidair genoeg?
De redenen die je geeft zijn volgens mij beide niet van toepassing in Nederland.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik gaf slechts wat redenen om solidair te zijn, dat is alles.
Voor een gezonde samenleving.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Geef eens een reden waarom je solidair moet zijn?
Want?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De redenen die je geeft zijn volgens mij beide niet van toepassing in Nederland.
Prima toch? Je hebt het verdiend.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
solidariteit van jullie voor mijn pensioen, FPU en AOW , zodat ik rustig de overwaarde hier kan investeren in een huis in het buitenland
En hoe solidair zijn diegene dan waar het geld naar toe gaat?quote:
Er gaat geld naar educatie en er is geen belachelijk verschil tussen arm en rijk als je naar kijkt naar het GINI cijfer.quote:
Nee, omdat we solidair zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er gaat geld naar educatie en er is geen belachelijk verschil tussen arm en rijk als je naar kijkt naar het GINI cijfer.
Prima, dus er hoeft geen SP gestemd te worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, omdat we solidair zijn.
Mooie reden om dat zo te houden dus.
Kijk eens naar de vrijwilligers bij verenigingen, kijk eens naar de vrijwilligers die met bejaarden mensen gaan wandelen. Of wil jij dat allemaal gaan doen naast je uiteraard te drukke baan?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hoe solidair zijn diegene dan waar het geld naar toe gaat?
Solidariteit dient gewaarborgd te blijven, dat bereik je niet door op zo'n egoïstische club als de VVD te stemmen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Prima, dus er hoeft geen SP gestemd te worden.
Wat leef ik dan in een ontzettend egoistisch milieu, ik ken er geen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Kijk eens naar de vrijwilligers bij verenigingen, kijk eens naar de vrijwilligers die met bejaarden mensen gaan wandelen. Of wil jij dat allemaal gaan doen naast je uiteraard te drukke baan?
Kom eens van je zolderkamer af en ga eens naar een vereniging, moet je eens kijken wie daar de boel bijhoudt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat leef ik dan in een ontzettend egoistisch milieu, ik ken er geen.
Ik heb geen zolderquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom eens van je zolderkamer af en ga eens naar een vereniging, moet je eens kijken wie daar de boel bijhoudt.
De mensen die je lastig vallen met zo'n collectebus, mensen die je kinderen zoet houden bij voetbalclubs, scouting en andere verenigingen. Dat vrouwtje dat een bejaarde vrouw meeneemt of er op de koffie gaat.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb geen zolder![]()
Maar je bedoelt dat het figuur achter de tap in de voetbalkantine ook een vrijwilliger is. Aha sorry, dan ken ik er wel een paar.
Ik wil jouw roze bril.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:34 schreef betyar het volgende:
[..]
De mensen die je lastig vallen met zo'n collectebus, mensen die je kinderen zoet houden bij voetbalclubs, scouting en andere verenigingen. Dat vrouwtje dat een bejaarde vrouw meeneemt of er op de koffie gaat.
Vrijwilligers die oud ijzer, oud papier etc. etc. inzamelen voor verenigingen en stichtingen.
Solidariteit genoeg in Nederland, zolang er vrijwilligers zijn en het voor die mensen ook gewoon uitkomt om dat werk te kunnen doen. Helaas zijn er mensen die ervoor willen kiezen dat men moet werken tot ze dood neervallen, of mensen die zonder baan zitten lekker de vernieling in willen helpen zodat je steeds meer mensen drijft naar de criminaliteit. Natuurlijk willen we dat, dan kunnen we lekker mopperen op de ambtenaren dat ze niks aan onze veiligheid doen.
Welke roze bril? Jij denkt dat de voorbeelden die ik gaf niet bestaan? Jij denkt dat die mensen die overdag dit soort zaken verrichten allemaal een drukke baan hebben?quote:
Mijn ervaringen zijn anders.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Welke roze bril? Jij denkt dat de voorbeelden die ik gaf niet bestaan? Jij denkt dat die mensen die overdag dit soort zaken verrichten allemaal een drukke baan hebben?
Nope, maar soms spreek ik wel eens mensen (zit veel op de weg bij klanten heb nogal wat collega's), en ik heb ook familie en schoonfamilie, zelfs wat vrienden. En dan krijg ik toch een ander wereldbeeld. Maar goed, ik zal wel steeds de verkeerde mensen sprekenquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Nou, welke ervaringen heb jij? Zit je überhaupt wel bij een vereniging?
Dat zegt genoeg.quote:
Ok.quote:
Ik heb liever dat je een antwoord geeft op de vraag. Of heb je nog niet genoeg uit je duim gezogen om het te vermelden?quote:
Ach jij bent ook voor mij typisch het voorbeeld waarom ik de schurft heb aan 80 tot 90% van de mensen, met je uit je duim zuigen omdat mijn ervaringen anders zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je een antwoord geeft op de vraag. Of heb je nog niet genoeg uit je duim gezogen om het te vermelden?
Jouw ervaringen -die achteraf ervaringen zijn van iemand anders- zeggen dus dat vrijwilligers van verenigingen niet bestaan uit gepensioneerde en mensen die geen werk hebben? Natuurlijk zijn er vrijwilligers die een fulltime baan hebben, ikzelf ben penningmeester van de jeugdcarnaval hier en ben ik vrijwilliger bij het Gilde.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach jij bent ook voor mij typisch het voorbeeld waarom ik de schurft heb aan 80 tot 90% van de mensen, met je uit je duim zuigen omdat mijn ervaringen anders zijn.
Ik sla hier een beetje steil van achterover...iedere stad heeft een vrijwilligersbank hoor, waar goed gebruik van gemaakt wordt. Hier kun je dus allerlei vrijwilligersbaantjes vinden. Er zijn er heel veel, alle soorten en maten, en er wordt ook veel vrijwilligerswerk gedaan.quote:
Zoals ik al aangaf, mijn ervaringen zijn anders, vandaar mijn beeld.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:43 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik sla hier een beetje steil van achterover...iedere stad heeft een vrijwilligersbank hoor, waar goed gebruik van gemaakt wordt. Hier kun je dus allerlei vrijwilligersbaantjes vinden. Er zijn er heel veel, en er wordt ook veel vrijwilligerswerk gedaan.
Okee, dan weet je het nuquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, mijn ervaringen zijn anders, vandaar mijn beeld.
Waarom? Omdat mijn ervaringen anders zijn?!?! Kijk als je er vanuit gaat dat ik lieg, waarom is er dan nog een discussie?quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:45 schreef Yogaflame het volgende:
Laten we eerlijk zijn, als deze discussie een bokswedstrijd was, lag truthortruth nu op de grond en stond er een scheids bij te tellen.
Sorry, de waarheid halen uit een internetforum gaat er bij mij niet in, zeker gezien mijn real life ervaringen anders zijn.quote:
HAHAHHAHAHAAHA.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry, de waarheid halen uit een internetforum gaat er bij mij niet in, zeker gezien mijn real life ervaringen anders zijn.
Sociaal of niet, het is een feit dat er in Nederland veel aan vrijwilligerswerk gedaan wordt. Of jij dat nou leuk vind of niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:49 schreef truthortruth het volgende:
Leuk hoe al die zogenaamd 'sociale' mensen eigenlijk allemaal hypocriete wantrouwende nare mensen zijnDank, voor de bevestiging.
En hoeveel hebben daarvan al een fulltime baan?quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:53 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Sociaal of niet, het is een feit dat er in Nederland veel aan vrijwilligerswerk gedaan wordt. Of jij dat nou leuk vind of niet.
Misschien geloof je dit wel, plank voor je kop hebbende:
http://www.rijksoverheid.(...)e-vrijwilligers.html
2,7 miljoen senioren zetten zich gemiddeld 260 uur per persoon belangeloos in. als je daar 5 euro voor telt komt dat uit op 3,5 miljard euro.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry, de waarheid halen uit een internetforum gaat er bij mij niet in, zeker gezien mijn real life ervaringen anders zijn.
Zestig procent van het vrijwilligerswerk in Nederland wordt, volgens cijfers van het CBS, door 50-plussers opgepakt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hoeveel hebben daarvan al een fulltime baan?
Sommigen wel, en sommigen niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hoeveel hebben daarvan al een fulltime baan?
Lieverd, er is meer in de wereld dan alleen jouw ervaringen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waarom? Omdat mijn ervaringen anders zijn?!?! Kijk als je er vanuit gaat dat ik lieg, waarom is er dan nog een discussie?
Ik zit wat rekensommetjes te maken hoe jullie cijfers kunnen overeenkomen met de volgende cijfers;http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)xtra/piramide-fx.htm . Sorry dat ik niet zo snel ben, maar ik krijg ze niet kloppend met jullie cijfers.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:11 schreef betyar het volgende:
Hmmm, jammer, zou truthortruth zijn kennissen aan bellen zijn voor hun ervaringen?
quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:15 schreef truthortruth het volgende:
Als ik dan deze cijfers erbij haal, komt dat veel meer overeen met mijn ervaringen http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)011/2011-3389-wm.htm
Als we inderdaad praten over een uurtje per week, dan geloof ik het wel. Want dan doet die zuiplap in de kantine al vrijwilligers werk voor 12-14 man.
Het staat juist haaks op jouw ervaringen!quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat leef ik dan in een ontzettend egoistisch milieu, ik ken er geen.
Sorry, dat ik me zo sterk uit drukte. Maar ik dacht dat het duidelijk was dat ik wel die vrijwilliger in de voetbalkantine kende?quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:24 schreef betyar het volgende:
Het staat juist haaks op jouw ervaringen!
Nee.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:35 schreef truthortruth het volgende:
Potjandorie, zijn jullie roze scherfjes aan het oppakken na de laatste cijfers van het cbs ...
Incorrect, het cbs gaat uit het van de gemiddelde uren vrijwilligerswerk per Nederlander (95 minuten) het gemiddelde aantal uren vrijwilligerswerk per vrijwilliger is ongeveer 4 uur, ik denk zelfs meer!.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:20 schreef truthortruth het volgende:
Maar goed, ik concludeer dus dat het stukje solidariteit van 1 kant komt op basis van persoonlijke ervaringen en cijfers van het cbs.
ach het nettosalaris en de nettopensioenen gaan zo hard terug dat we spoedig allemaal vrijwilliger zijnquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Incorrect, het cbs gaat uit het van de gemiddelde uren vrijwilligerswerk per Nederlander (95 minuten) het gemiddelde aantal uren vrijwilligerswerk per vrijwilliger is ongeveer 4 uur, ik denk zelfs meer!.
Jammer genoeg wel ja.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach het nettosalaris en de nettopensioenen gaan zo hard terug dat we spoedig allemaal vrijwilliger zijn
4 uur?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Incorrect, het cbs gaat uit het van de gemiddelde uren vrijwilligerswerk per Nederlander (95 minuten) het gemiddelde aantal uren vrijwilligerswerk per vrijwilliger is ongeveer 4 uur, ik denk zelfs meer!.
ik kijk liever naar de mensen die daadwerkelijk vrijwilligerswerk verrichten:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
4 uur?
Mensen met een werkloosheidsuitkering besteden, met gemiddeld ruim twee uur per week, de meeste tijd aan vrijwilligerswerk. Daarna volgen mensen met een bijstandsuitkering die in een doorsnee week één uur en drie kwartier aan de slag zijn als vrijwilliger.
Ook gepensioneerden besteden met ruim anderhalf uur per week naar verhouding veel tijd aan vrijwilligerswerk. Dat geldt evenzeer voor de groep volwassenen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering of zonder een eigen inkomen. In deze laatste groep zitten veel vrouwen, vaak met kinderen. Scholieren en studenten besteden met ruim drie kwartier per week, samen met werknemers en zelfstandigen, de minste tijd aan vrijwilligerswerk.
Dus we moeten vrijwilligerswerk verbieden?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
42% van de Nederlanders is vrijwilliger
nee er komen er steeds meer vanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Dus we moeten vrijwilligerswerk verbieden?
Vrijwilligerswerk is goed want vrijwillig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Dus we moeten vrijwilligerswerk verbieden?
Voedselbanken zijn particulier initiatief. De staat zorgt er alleen maar voor dat mensen erop aangewezen zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee er komen er steeds meer van
het is de toekomst, en allemaal staatsvoedsel eten in de voedselbank
Vrijwilligers zijn inderdaad een soort libertariërs.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is goed want vrijwillig.
Met 42% is er nog hoop voor de vaderlandse bevolking. Nu het volk nog even deprogrammeren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:23 schreef waht het volgende:
[..]
Vrijwilligers zijn inderdaad een soort libertariërs.
Als de staat zich ermee zou bemoeien dan werd er een directeur en coördinator en een planner en een bemiddelaar aangesteld per locatie op basis van een heffing onder de voedselklantenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voedselbanken zijn particulier initiatief. De staat zorgt er alleen maar voor dat mensen erop aangewezen zijn.
Ik had het van een speciale vrijwilligerswebsite http://www.vrijwilligersw(...)r_de_indruk_te_raken maar om te voorkomen dat die bron weer wordt weggehoond het verlengstuk van de staat.... http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)08/2008-90136-wk.htmquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe kom jij aan die 42%?
Is dat geen gevalletje van dubbel tellen? Ik kan me voorstellen dat veel vrijwilligers meerdere vrijwilligers'banen' hebben. Als ik in mijn omgeving turf dan kom ik bij lange na niet aan 42%, jullie wel?
Ik neem aan dat je al snel vrijwilliger bent. Als ik ga lezen met kinderen op de basisschool dan ben ik ook een vrijwilliger neem ik aan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het punt is dat statistieken nogal vaak verkeerd worden geïnterpreteerd. Ik zal er eens naar kijken. Een ander probleem met dit soort statistiekjes is de definitie. Dat er bij sport veel vrijwilligerswerk wordt gedaan is alom bekend, dat moeders wat vrijwilligerswerk doen voor scholen en dat er mantelzorg wordt verleend ook. Ik kan me echter niet voorstellen dat bijna de helft van de Nederlanders echt vrijwilligerswerk doet.
Dat ligt er aan of jij alleen een werkweek van 40 uur als vrijwilligerswerk zou willen omschrijven.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het punt is dat statistieken nogal vaak verkeerd worden geïnterpreteerd. Ik zal er eens naar kijken. Een ander probleem met dit soort statistiekjes is de definitie. Dat er bij sport veel vrijwilligerswerk wordt gedaan is alom bekend, dat moeders wat vrijwilligerswerk doen voor scholen en dat er mantelzorg wordt verleend ook. Ik kan me echter niet voorstellen dat bijna de helft van de Nederlanders echt vrijwilligerswerk doet.
Ze zijn gewoon Colijn 2.0 die ook een beleid voerde om de rijken nog rijker te maken. Kijk ook maar eens naar mannetjes als Schnabel die lopen te roeptoeteren dat iedereen armer wordt maar uiteraard gaan de rijken het niet merken, vertelde hij lachend.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:20 schreef Arolsen het volgende:
Zo zie je maar dat VVD bestuurders compleet incompetent zijn. Alles dat uit hun handen komt mislukt, faalt of wordt leeggegraaid.
Het is doelbewust beleid om de rijken lekker rijk te laten en van de rest slaven te maken. Steek studenten en iedereen in de schulden en ze zijn uw lijfeigene.quote:De loonmatiging is doorgeschoten, het is een onzichtbare en inmiddels schadelijke herverdeling van lonen naar winsten en van het binnenlandse bedrijfsleven naar het exporterende bedrijfsleven.
kop je toch andere? Zie het punt niet als er ergens marktwerking echt bestaat dan is het wel met scheermesjesquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
Zag gisteren een programma over ie scheermesjes en hoe teringduur ze zijn. Je wordt gewoon uitgezogen.
Hier een korte samenvatting
http://zaplog.nl/zaplog/article/waarom_zijn_scheermesjes_zo_duur
Rutte heeft zelf met Blok de woningbouw stilgelegd, de spil van de economie stilleggenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:23 schreef Missstuiterbal het volgende:
Dat wil niet zeggen dat het huidige beleid mee helpt de economie op te bouwen in tegendeel.
Onzin. De ellende op de woningmarkt komt doordat we een bubbel hebben gehad die is geknapt, daar zijn eigenlijk vooral de kabinetten van Kok en Balkenende schuldig aan omdat die dat hebben laten gebeuren ipv. op tijd in te grijpen door de hypotheekrenteaftrek te beperken en aflossingsvrije tophypotheken te verbieden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rutte heeft zelf met Blok de woningbouw stilgelegd, de spil van de economie stilleggen![]()
Neen, Gillette heeft meer dan 2600 patenten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kop je toch andere? Zie het punt niet als er ergens marktwerking echt bestaat dan is het wel met scheermesjes
Zien ze misschien ook dat we een monetaire unie hebben?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
gelukkig ziet het buitenland dat wel, hoe rutte de boel verknalt
Nee,de woningmarkt staat stil omdat de starter veel te veel eisen stelt voor het bedrag dat hij/zij kunnen uitgeven. Starten in een appartement? Nee joh, ik wil een vrijstaand huis met dubbele garage. Het liefst nieuwbouw.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Onzin. De ellende op de woningmarkt komt doordat we een bubbel hebben gehad die is geknapt, daar zijn eigenlijk vooral de kabinetten van Kok en Balkenende schuldig aan omdat die dat hebben laten gebeuren ipv. op tijd in te grijpen door de hypotheekrenteaftrek te beperken en aflossingsvrije tophypotheken te verbieden.
In dat artikel uit de Telegraph dat hij eerder postte wel. De auteur daarvan vindt de eigen Britse oplossing het beste, namelijk om heel veel geld te printen en zo via inflatie en economische schijngroei de schulden te verminderen. En vindt dat dus heel Europa bij Duitsland moet aandringen om de ECB dat ook te laten doen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:06 schreef waht het volgende:
[..]
Zien ze misschien ook dat we een monetaire unie hebben?
Dat zou het zuiden wel willen, maar degenen die zij moeten terugbetalen uiteraard niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:17 schreef Igen het volgende:
[..]
In dat artikel uit de Telegraph dat hij eerder postte wel. De auteur daarvan vindt de eigen Britse oplossing het beste, namelijk om heel veel geld te printen en zo via inflatie en economische schijngroei de schulden te verminderen. En vindt dat dus heel Europa bij Duitsland moet aandringen om de ECB dat ook te laten doen.
Goeie grap, de klant de schuld geven als de vraag uitvalt door een slechte prijs/kwaliteitverhouding.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee,de woningmarkt staat stil omdat de starter veel te veel eisen stelt voor het bedrag dat hij/zij kunnen uitgeven. Starten in een appartement? Nee joh, ik wil een vrijstaand huis met dubbele garage. Het liefst nieuwbouw.
Hoezo "het zuiden"? Volgens dat artikel geldt het voor Nederland net zo goed.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:24 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zou het zuiden wel willen, maar degenen die zij moeten terugbetalen uiteraard niet.
Zie daar de gebrekkige monetaire unie.
Dus we worden door Brussel in het pak genaaid ??quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:06 schreef waht het volgende:
[..]
Zien ze misschien ook dat we een monetaire unie hebben?
Een ander probleem dat ze zien zijn de hoge schuldenpositie van particulieren en banken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:24 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zou het zuiden wel willen, maar degenen die zij moeten terugbetalen uiteraard niet.
Zie daar de gebrekkige monetaire unie.
Verklaar, ik zou graag zien waarom de huizen te duur zijn. Of ga je weer met de omringende landen vergelijken waar minder mensen per km2 wonen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Goeie grap, de klant de schuld geven als de vraag uitvalt door een slechte prijs/kwaliteitverhouding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |