abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129575509
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk is goed want vrijwillig.
Vrijwilligers zijn inderdaad een soort libertariërs.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:25:28 #277
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_129575587
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:23 schreef waht het volgende:

[..]

Vrijwilligers zijn inderdaad een soort libertariërs.
Met 42% is er nog hoop voor de vaderlandse bevolking. Nu het volk nog even deprogrammeren.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:14:22 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129577016
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voedselbanken zijn particulier initiatief. De staat zorgt er alleen maar voor dat mensen erop aangewezen zijn.
Als de staat zich ermee zou bemoeien dan werd er een directeur en coördinator en een planner en een bemiddelaar aangesteld per locatie op basis van een heffing onder de voedselklanten
En BTW over de heffing uiteraard

Voedsel zou dan duurder worden dan bij de super zodat het weer snel over zou zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_129585634
Hoe kom jij aan die 42%?
Is dat geen gevalletje van dubbel tellen? Ik kan me voorstellen dat veel vrijwilligers meerdere vrijwilligers'banen' hebben. Als ik in mijn omgeving turf dan kom ik bij lange na niet aan 42%, jullie wel?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 1 augustus 2013 @ 18:26:42 #280
379943 Paper_Tiger
pi_129586017
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe kom jij aan die 42%?
Is dat geen gevalletje van dubbel tellen? Ik kan me voorstellen dat veel vrijwilligers meerdere vrijwilligers'banen' hebben. Als ik in mijn omgeving turf dan kom ik bij lange na niet aan 42%, jullie wel?
Ik had het van een speciale vrijwilligerswebsite http://www.vrijwilligersw(...)r_de_indruk_te_raken maar om te voorkomen dat die bron weer wordt weggehoond het verlengstuk van de staat.... http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)08/2008-90136-wk.htm
pi_129586171
Het punt is dat statistieken nogal vaak verkeerd worden geïnterpreteerd. Ik zal er eens naar kijken. Een ander probleem met dit soort statistiekjes is de definitie. Dat er bij sport veel vrijwilligerswerk wordt gedaan is alom bekend, dat moeders wat vrijwilligerswerk doen voor scholen en dat er mantelzorg wordt verleend ook. Ik kan me echter niet voorstellen dat bijna de helft van de Nederlanders echt vrijwilligerswerk doet.
#NoDAPL
  donderdag 1 augustus 2013 @ 18:36:15 #282
379943 Paper_Tiger
pi_129586283
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het punt is dat statistieken nogal vaak verkeerd worden geïnterpreteerd. Ik zal er eens naar kijken. Een ander probleem met dit soort statistiekjes is de definitie. Dat er bij sport veel vrijwilligerswerk wordt gedaan is alom bekend, dat moeders wat vrijwilligerswerk doen voor scholen en dat er mantelzorg wordt verleend ook. Ik kan me echter niet voorstellen dat bijna de helft van de Nederlanders echt vrijwilligerswerk doet.
Ik neem aan dat je al snel vrijwilliger bent. Als ik ga lezen met kinderen op de basisschool dan ben ik ook een vrijwilliger neem ik aan.
pi_129586317
Ik vermoed dat dat meespeelt. Misschien is het ook omdat wij een vrij oude bevolking hebben en veel ouderen niet meer zo veel uren per week werken en daarom iets van vrijwilligerswerk doen?
#NoDAPL
  donderdag 1 augustus 2013 @ 18:37:42 #284
379943 Paper_Tiger
pi_129586322
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat ligt er aan of jij alleen een werkweek van 40 uur als vrijwilligerswerk zou willen omschrijven.
pi_129586399
Uiteraard niet. Het gaat er m.i. om of dat je structureel dat vrijwilligerswerk doet en of dat het daadwerkelijk vrijwilligerswerk is (niet betaald, niet als 'baan' maar dan voor een uitkering). Misschien dat van de ouderen een veel groter deel aan vrijwilligerswerk doet?
#NoDAPL
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 07:23:31 #286
409153 Missstuiterbal
Only in love with you
pi_129854474
Ik vind het altijd wel kortzichtig om alleen Rutte de schuld te geven. De economie begon in 2008 al te haperen. Dat wil niet zeggen dat het huidige beleid mee helpt de economie op te bouwen in tegendeel.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:08:36 #287
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_129854708
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:20 schreef Arolsen het volgende:
Zo zie je maar dat VVD bestuurders compleet incompetent zijn. Alles dat uit hun handen komt mislukt, faalt of wordt leeggegraaid.
Ze zijn gewoon Colijn 2.0 die ook een beleid voerde om de rijken nog rijker te maken. Kijk ook maar eens naar mannetjes als Schnabel die lopen te roeptoeteren dat iedereen armer wordt maar uiteraard gaan de rijken het niet merken, vertelde hij lachend.

Zelfs rechtse media als Der Spiegel en Daily Telegraph lacht Nederland uit
http://www.spiegel.de/int(...)rlands-a-891919.html

http://www.telegraph.co.u(...)y-slump-deepens.html

Maar natuurlijk zit hier gewoon een doel achter:
quote:
De loonmatiging is doorgeschoten, het is een onzichtbare en inmiddels schadelijke herverdeling van lonen naar winsten en van het binnenlandse bedrijfsleven naar het exporterende bedrijfsleven.
Het is doelbewust beleid om de rijken lekker rijk te laten en van de rest slaven te maken. Steek studenten en iedereen in de schulden en ze zijn uw lijfeigene.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:22:57 #288
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_129856853
Zag gisteren een programma over ie scheermesjes en hoe teringduur ze zijn. Je wordt gewoon uitgezogen.

Hier een korte samenvatting
http://zaplog.nl/zaplog/article/waarom_zijn_scheermesjes_zo_duur
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:46:58 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129857429
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
Zag gisteren een programma over ie scheermesjes en hoe teringduur ze zijn. Je wordt gewoon uitgezogen.

Hier een korte samenvatting
http://zaplog.nl/zaplog/article/waarom_zijn_scheermesjes_zo_duur
kop je toch andere? Zie het punt niet als er ergens marktwerking echt bestaat dan is het wel met scheermesjes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:49:04 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129857488
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:23 schreef Missstuiterbal het volgende:
Dat wil niet zeggen dat het huidige beleid mee helpt de economie op te bouwen in tegendeel.
Rutte heeft zelf met Blok de woningbouw stilgelegd, de spil van de economie stilleggen 8)7 8)7
pi_129857558
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Rutte heeft zelf met Blok de woningbouw stilgelegd, de spil van de economie stilleggen 8)7 8)7
Onzin. De ellende op de woningmarkt komt doordat we een bubbel hebben gehad die is geknapt, daar zijn eigenlijk vooral de kabinetten van Kok en Balkenende schuldig aan omdat die dat hebben laten gebeuren ipv. op tijd in te grijpen door de hypotheekrenteaftrek te beperken en aflossingsvrije tophypotheken te verbieden.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:04:50 #292
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_129857855
gelukkig ziet het buitenland dat wel, hoe rutte de boel verknalt

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kop je toch andere? Zie het punt niet als er ergens marktwerking echt bestaat dan is het wel met scheermesjes
Neen, Gillette heeft meer dan 2600 patenten.

Als consument wordt je gewoonweg bedonderd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_129857883
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
gelukkig ziet het buitenland dat wel, hoe rutte de boel verknalt

Zien ze misschien ook dat we een monetaire unie hebben?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:17:23 #294
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129858191
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Onzin. De ellende op de woningmarkt komt doordat we een bubbel hebben gehad die is geknapt, daar zijn eigenlijk vooral de kabinetten van Kok en Balkenende schuldig aan omdat die dat hebben laten gebeuren ipv. op tijd in te grijpen door de hypotheekrenteaftrek te beperken en aflossingsvrije tophypotheken te verbieden.
Nee,de woningmarkt staat stil omdat de starter veel te veel eisen stelt voor het bedrag dat hij/zij kunnen uitgeven. Starten in een appartement? Nee joh, ik wil een vrijstaand huis met dubbele garage. Het liefst nieuwbouw.
pi_129858199
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:06 schreef waht het volgende:

[..]

In dat artikel uit de Telegraph dat hij eerder postte wel. De auteur daarvan vindt de eigen Britse oplossing het beste, namelijk om heel veel geld te printen en zo via inflatie en economische schijngroei de schulden te verminderen. En vindt dat dus heel Europa bij Duitsland moet aandringen om de ECB dat ook te laten doen.
pi_129858390
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:17 schreef Igen het volgende:

[..]

In dat artikel uit de Telegraph dat hij eerder postte wel. De auteur daarvan vindt de eigen Britse oplossing het beste, namelijk om heel veel geld te printen en zo via inflatie en economische schijngroei de schulden te verminderen. En vindt dat dus heel Europa bij Duitsland moet aandringen om de ECB dat ook te laten doen.
Dat zou het zuiden wel willen, maar degenen die zij moeten terugbetalen uiteraard niet.

Zie daar de gebrekkige monetaire unie.
pi_129858439
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee,de woningmarkt staat stil omdat de starter veel te veel eisen stelt voor het bedrag dat hij/zij kunnen uitgeven. Starten in een appartement? Nee joh, ik wil een vrijstaand huis met dubbele garage. Het liefst nieuwbouw.
Goeie grap, de klant de schuld geven als de vraag uitvalt door een slechte prijs/kwaliteitverhouding. :D
pi_129858467
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:24 schreef waht het volgende:

[..]

Dat zou het zuiden wel willen, maar degenen die zij moeten terugbetalen uiteraard niet.

Hoezo "het zuiden"? Volgens dat artikel geldt het voor Nederland net zo goed.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:28:43 #299
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129858510
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:06 schreef waht het volgende:

[..]

Dus we worden door Brussel in het pak genaaid ??
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:28:52 #300
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_129858515
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:24 schreef waht het volgende:

[..]

Een ander probleem dat ze zien zijn de hoge schuldenpositie van particulieren en banken.

Hoe kan het eigenlijk dat Duitse banken hun schuldenpositie beter op orde hebben? De loan to deposit ratio van Nederlandse banken is erg beroerd, nog steeds.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')