Door meer belasting te heffen bij de mensen die het kunnen missen, solidariteit komt blijkbaar niet vanzelf en dus hebben we een overheid nodig die de solidariteit moet leiden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis van de coöperaties. Het realiseren van betaalbare huisvesting is en blijft een goede zaak. Vraag blijft hoe kun je iets exploiteren met een negatief rendement?
Corporaties kunnen dat door kapitaal aan te trekken via het Waarborgfonds (lage rente) en door huurprojecten aan te vullen met koopwoningen. De meeste jaarrekeningen van corporaties die ik onder ogen krijg bevatten zwarte cijfers.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis van de coöperaties. Het realiseren van betaalbare huisvesting is en blijft een goede zaak. Vraag blijft hoe kun je iets exploiteren met een negatief rendement?
als je eerst grond moet kopen voor 3 x de grondprijs voor kantoren, dan gaat al 60% van de aanschafprijs op aan kosten voor de bouwkavel en daar gaat nog 21% BTWquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je zegt is dat de huren in ons land te laag zijn? Zo laag dat het eigenlijk niet uit kan om huurwoningen te bouwen?
Geef eens een reden waarom je solidair moet zijn?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Door meer belasting te heffen bij de mensen die het kunnen missen, solidariteit komt blijkbaar niet vanzelf en dus hebben we een overheid nodig die de solidariteit moet leiden.
We praten natuurlijk gewoon over een onbenoemde extra aankoopbelasting voor huiseigenaren. Op huizen zou overigens helemaal geen BTW geheven moeten worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
als je eerst grond moet kopen voor 3 x de grondprijs voor kantoren, dan gaat al 60% van de aanschafprijs op aan kosten voor de bouwkavel en daar gaat nog 21% BTW
Beter uin het buitenland iets kopen als je ouder bent en in een duur huurhuis woont, met 1400 euro AOW en pensioen dan gaat 700 euro huur niet leuk meer zijn
solidariteit van jullie voor mijn pensioen, FPU en AOW , zodat ik rustig de overwaarde hier kan investeren in een huis in het buitenlandquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Door meer belasting te heffen bij de mensen die het kunnen missen, solidariteit komt blijkbaar niet vanzelf en dus hebben we een overheid nodig die de solidariteit moet leiden.
Dan krijg je niet zo'n belachelijk verschil tussen rijk en arm, en voorkom je dat armen door de bodemgrens zakken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Geef eens een reden waarom je solidair moet zijn?
Ik wil vanuit een stukje menselijkheid en sociaal gedrag best zorgen dat mensen kunnen leven. En voor gehandicapten & chronisch zieken wil ik ook nog wel zorgen. Maar 80-90% van de mensheid zijn maar een stel opportunistische en egoistische figuren. Dus om die nu dusdanig te gaan sponsoren dat ze op een welvaartsniveau komen waarbij ze alles hebben (auto, smartphone e.d.) daar zou ik graag voor passen. Is dat solidair genoeg?quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan krijg je niet zo'n belachelijk verschil tussen rijk en arm, en voorkom je dat armen door de bodemgrens zakken.
door de smartphone bodem en de electrische fiets bodemquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan krijg je niet zo'n belachelijk verschil tussen rijk en arm, en voorkom je dat armen door de bodemgrens zakken.
Nuja, het is maar wat je sponsoren vindt. Educatie vind ik ook een manier om het algemene welvaartsniveau te verhogen, en dat kun je in mijn ogen niet genoeg "sponsoren" als gemeenschap.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik wil vanuit een stukje menselijkheid en sociaal gedrag best zorgen dat mensen kunnen leven. En voor gehandicapten & chronisch zieken wil ik ook nog wel zorgen. Maar 80-90% van de mensheid zijn maar een stel opportunistische en egoistische figuren. Dus om die nu dusdanig te gaan sponsoren dat ze op een welvaartsniveau komen waarbij ze alles hebben (auto, smartphone e.d.) daar zou ik graag voor passen. Is dat solidair genoeg?
Nee, door de voedselbankbodem.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
door de smartphone bodem en de electrische fiets bodem
o dat kost niet zoveel, ik wil wel maandelijks een voedselbank bijdrage storten van 2 euro, als ik mijn salaris maar mag houden, de overheid gaat graag strooien richting Brussel, onder het mom van nivellerenquote:
Educatie ook helemaal prima. Is het nu solidair genoeg?quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nuja, het is maar wat je sponsoren vindt. Educatie vind ik ook een manier om het algemene welvaartsniveau te verhogen, en dat kun je in mijn ogen niet genoeg "sponsoren" als gemeenschap.
Ik gaf slechts wat redenen om solidair te zijn, dat is alles.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Educatie ook helemaal prima. Is het nu solidair genoeg?
De redenen die je geeft zijn volgens mij beide niet van toepassing in Nederland.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik gaf slechts wat redenen om solidair te zijn, dat is alles.
Voor een gezonde samenleving.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Geef eens een reden waarom je solidair moet zijn?
Want?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De redenen die je geeft zijn volgens mij beide niet van toepassing in Nederland.
Prima toch? Je hebt het verdiend.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
solidariteit van jullie voor mijn pensioen, FPU en AOW , zodat ik rustig de overwaarde hier kan investeren in een huis in het buitenland
En hoe solidair zijn diegene dan waar het geld naar toe gaat?quote:
Er gaat geld naar educatie en er is geen belachelijk verschil tussen arm en rijk als je naar kijkt naar het GINI cijfer.quote:
Nee, omdat we solidair zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er gaat geld naar educatie en er is geen belachelijk verschil tussen arm en rijk als je naar kijkt naar het GINI cijfer.
Prima, dus er hoeft geen SP gestemd te worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, omdat we solidair zijn.
Mooie reden om dat zo te houden dus.
Kijk eens naar de vrijwilligers bij verenigingen, kijk eens naar de vrijwilligers die met bejaarden mensen gaan wandelen. Of wil jij dat allemaal gaan doen naast je uiteraard te drukke baan?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hoe solidair zijn diegene dan waar het geld naar toe gaat?
Solidariteit dient gewaarborgd te blijven, dat bereik je niet door op zo'n egoïstische club als de VVD te stemmen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Prima, dus er hoeft geen SP gestemd te worden.
Wat leef ik dan in een ontzettend egoistisch milieu, ik ken er geen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Kijk eens naar de vrijwilligers bij verenigingen, kijk eens naar de vrijwilligers die met bejaarden mensen gaan wandelen. Of wil jij dat allemaal gaan doen naast je uiteraard te drukke baan?
Kom eens van je zolderkamer af en ga eens naar een vereniging, moet je eens kijken wie daar de boel bijhoudt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat leef ik dan in een ontzettend egoistisch milieu, ik ken er geen.
Ik heb geen zolderquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom eens van je zolderkamer af en ga eens naar een vereniging, moet je eens kijken wie daar de boel bijhoudt.
De mensen die je lastig vallen met zo'n collectebus, mensen die je kinderen zoet houden bij voetbalclubs, scouting en andere verenigingen. Dat vrouwtje dat een bejaarde vrouw meeneemt of er op de koffie gaat.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb geen zolder![]()
Maar je bedoelt dat het figuur achter de tap in de voetbalkantine ook een vrijwilliger is. Aha sorry, dan ken ik er wel een paar.
Ik wil jouw roze bril.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:34 schreef betyar het volgende:
[..]
De mensen die je lastig vallen met zo'n collectebus, mensen die je kinderen zoet houden bij voetbalclubs, scouting en andere verenigingen. Dat vrouwtje dat een bejaarde vrouw meeneemt of er op de koffie gaat.
Vrijwilligers die oud ijzer, oud papier etc. etc. inzamelen voor verenigingen en stichtingen.
Solidariteit genoeg in Nederland, zolang er vrijwilligers zijn en het voor die mensen ook gewoon uitkomt om dat werk te kunnen doen. Helaas zijn er mensen die ervoor willen kiezen dat men moet werken tot ze dood neervallen, of mensen die zonder baan zitten lekker de vernieling in willen helpen zodat je steeds meer mensen drijft naar de criminaliteit. Natuurlijk willen we dat, dan kunnen we lekker mopperen op de ambtenaren dat ze niks aan onze veiligheid doen.
Welke roze bril? Jij denkt dat de voorbeelden die ik gaf niet bestaan? Jij denkt dat die mensen die overdag dit soort zaken verrichten allemaal een drukke baan hebben?quote:
Mijn ervaringen zijn anders.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Welke roze bril? Jij denkt dat de voorbeelden die ik gaf niet bestaan? Jij denkt dat die mensen die overdag dit soort zaken verrichten allemaal een drukke baan hebben?
Nope, maar soms spreek ik wel eens mensen (zit veel op de weg bij klanten heb nogal wat collega's), en ik heb ook familie en schoonfamilie, zelfs wat vrienden. En dan krijg ik toch een ander wereldbeeld. Maar goed, ik zal wel steeds de verkeerde mensen sprekenquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Nou, welke ervaringen heb jij? Zit je überhaupt wel bij een vereniging?
Dat zegt genoeg.quote:
Ok.quote:
Ik heb liever dat je een antwoord geeft op de vraag. Of heb je nog niet genoeg uit je duim gezogen om het te vermelden?quote:
Ach jij bent ook voor mij typisch het voorbeeld waarom ik de schurft heb aan 80 tot 90% van de mensen, met je uit je duim zuigen omdat mijn ervaringen anders zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je een antwoord geeft op de vraag. Of heb je nog niet genoeg uit je duim gezogen om het te vermelden?
Jouw ervaringen -die achteraf ervaringen zijn van iemand anders- zeggen dus dat vrijwilligers van verenigingen niet bestaan uit gepensioneerde en mensen die geen werk hebben? Natuurlijk zijn er vrijwilligers die een fulltime baan hebben, ikzelf ben penningmeester van de jeugdcarnaval hier en ben ik vrijwilliger bij het Gilde.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach jij bent ook voor mij typisch het voorbeeld waarom ik de schurft heb aan 80 tot 90% van de mensen, met je uit je duim zuigen omdat mijn ervaringen anders zijn.
Ik sla hier een beetje steil van achterover...iedere stad heeft een vrijwilligersbank hoor, waar goed gebruik van gemaakt wordt. Hier kun je dus allerlei vrijwilligersbaantjes vinden. Er zijn er heel veel, alle soorten en maten, en er wordt ook veel vrijwilligerswerk gedaan.quote:
Zoals ik al aangaf, mijn ervaringen zijn anders, vandaar mijn beeld.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:43 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik sla hier een beetje steil van achterover...iedere stad heeft een vrijwilligersbank hoor, waar goed gebruik van gemaakt wordt. Hier kun je dus allerlei vrijwilligersbaantjes vinden. Er zijn er heel veel, en er wordt ook veel vrijwilligerswerk gedaan.
Okee, dan weet je het nuquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, mijn ervaringen zijn anders, vandaar mijn beeld.
Waarom? Omdat mijn ervaringen anders zijn?!?! Kijk als je er vanuit gaat dat ik lieg, waarom is er dan nog een discussie?quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:45 schreef Yogaflame het volgende:
Laten we eerlijk zijn, als deze discussie een bokswedstrijd was, lag truthortruth nu op de grond en stond er een scheids bij te tellen.
Sorry, de waarheid halen uit een internetforum gaat er bij mij niet in, zeker gezien mijn real life ervaringen anders zijn.quote:
HAHAHHAHAHAAHA.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry, de waarheid halen uit een internetforum gaat er bij mij niet in, zeker gezien mijn real life ervaringen anders zijn.
Sociaal of niet, het is een feit dat er in Nederland veel aan vrijwilligerswerk gedaan wordt. Of jij dat nou leuk vind of niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:49 schreef truthortruth het volgende:
Leuk hoe al die zogenaamd 'sociale' mensen eigenlijk allemaal hypocriete wantrouwende nare mensen zijnDank, voor de bevestiging.
En hoeveel hebben daarvan al een fulltime baan?quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:53 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Sociaal of niet, het is een feit dat er in Nederland veel aan vrijwilligerswerk gedaan wordt. Of jij dat nou leuk vind of niet.
Misschien geloof je dit wel, plank voor je kop hebbende:
http://www.rijksoverheid.(...)e-vrijwilligers.html
2,7 miljoen senioren zetten zich gemiddeld 260 uur per persoon belangeloos in. als je daar 5 euro voor telt komt dat uit op 3,5 miljard euro.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry, de waarheid halen uit een internetforum gaat er bij mij niet in, zeker gezien mijn real life ervaringen anders zijn.
Zestig procent van het vrijwilligerswerk in Nederland wordt, volgens cijfers van het CBS, door 50-plussers opgepakt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hoeveel hebben daarvan al een fulltime baan?
Sommigen wel, en sommigen niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hoeveel hebben daarvan al een fulltime baan?
Lieverd, er is meer in de wereld dan alleen jouw ervaringen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waarom? Omdat mijn ervaringen anders zijn?!?! Kijk als je er vanuit gaat dat ik lieg, waarom is er dan nog een discussie?
Ik zit wat rekensommetjes te maken hoe jullie cijfers kunnen overeenkomen met de volgende cijfers;http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)xtra/piramide-fx.htm . Sorry dat ik niet zo snel ben, maar ik krijg ze niet kloppend met jullie cijfers.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:11 schreef betyar het volgende:
Hmmm, jammer, zou truthortruth zijn kennissen aan bellen zijn voor hun ervaringen?
quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:15 schreef truthortruth het volgende:
Als ik dan deze cijfers erbij haal, komt dat veel meer overeen met mijn ervaringen http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)011/2011-3389-wm.htm
Als we inderdaad praten over een uurtje per week, dan geloof ik het wel. Want dan doet die zuiplap in de kantine al vrijwilligers werk voor 12-14 man.
Het staat juist haaks op jouw ervaringen!quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat leef ik dan in een ontzettend egoistisch milieu, ik ken er geen.
Sorry, dat ik me zo sterk uit drukte. Maar ik dacht dat het duidelijk was dat ik wel die vrijwilliger in de voetbalkantine kende?quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:24 schreef betyar het volgende:
Het staat juist haaks op jouw ervaringen!
Nee.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:35 schreef truthortruth het volgende:
Potjandorie, zijn jullie roze scherfjes aan het oppakken na de laatste cijfers van het cbs ...
Incorrect, het cbs gaat uit het van de gemiddelde uren vrijwilligerswerk per Nederlander (95 minuten) het gemiddelde aantal uren vrijwilligerswerk per vrijwilliger is ongeveer 4 uur, ik denk zelfs meer!.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:20 schreef truthortruth het volgende:
Maar goed, ik concludeer dus dat het stukje solidariteit van 1 kant komt op basis van persoonlijke ervaringen en cijfers van het cbs.
ach het nettosalaris en de nettopensioenen gaan zo hard terug dat we spoedig allemaal vrijwilliger zijnquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Incorrect, het cbs gaat uit het van de gemiddelde uren vrijwilligerswerk per Nederlander (95 minuten) het gemiddelde aantal uren vrijwilligerswerk per vrijwilliger is ongeveer 4 uur, ik denk zelfs meer!.
Jammer genoeg wel ja.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach het nettosalaris en de nettopensioenen gaan zo hard terug dat we spoedig allemaal vrijwilliger zijn
4 uur?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Incorrect, het cbs gaat uit het van de gemiddelde uren vrijwilligerswerk per Nederlander (95 minuten) het gemiddelde aantal uren vrijwilligerswerk per vrijwilliger is ongeveer 4 uur, ik denk zelfs meer!.
ik kijk liever naar de mensen die daadwerkelijk vrijwilligerswerk verrichten:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
4 uur?
Mensen met een werkloosheidsuitkering besteden, met gemiddeld ruim twee uur per week, de meeste tijd aan vrijwilligerswerk. Daarna volgen mensen met een bijstandsuitkering die in een doorsnee week één uur en drie kwartier aan de slag zijn als vrijwilliger.
Ook gepensioneerden besteden met ruim anderhalf uur per week naar verhouding veel tijd aan vrijwilligerswerk. Dat geldt evenzeer voor de groep volwassenen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering of zonder een eigen inkomen. In deze laatste groep zitten veel vrouwen, vaak met kinderen. Scholieren en studenten besteden met ruim drie kwartier per week, samen met werknemers en zelfstandigen, de minste tijd aan vrijwilligerswerk.
Dus we moeten vrijwilligerswerk verbieden?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
42% van de Nederlanders is vrijwilliger
nee er komen er steeds meer vanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Dus we moeten vrijwilligerswerk verbieden?
Vrijwilligerswerk is goed want vrijwillig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Dus we moeten vrijwilligerswerk verbieden?
Voedselbanken zijn particulier initiatief. De staat zorgt er alleen maar voor dat mensen erop aangewezen zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee er komen er steeds meer van
het is de toekomst, en allemaal staatsvoedsel eten in de voedselbank
Vrijwilligers zijn inderdaad een soort libertariërs.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is goed want vrijwillig.
Met 42% is er nog hoop voor de vaderlandse bevolking. Nu het volk nog even deprogrammeren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:23 schreef waht het volgende:
[..]
Vrijwilligers zijn inderdaad een soort libertariërs.
Als de staat zich ermee zou bemoeien dan werd er een directeur en coördinator en een planner en een bemiddelaar aangesteld per locatie op basis van een heffing onder de voedselklantenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voedselbanken zijn particulier initiatief. De staat zorgt er alleen maar voor dat mensen erop aangewezen zijn.
Ik had het van een speciale vrijwilligerswebsite http://www.vrijwilligersw(...)r_de_indruk_te_raken maar om te voorkomen dat die bron weer wordt weggehoond het verlengstuk van de staat.... http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)08/2008-90136-wk.htmquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe kom jij aan die 42%?
Is dat geen gevalletje van dubbel tellen? Ik kan me voorstellen dat veel vrijwilligers meerdere vrijwilligers'banen' hebben. Als ik in mijn omgeving turf dan kom ik bij lange na niet aan 42%, jullie wel?
Ik neem aan dat je al snel vrijwilliger bent. Als ik ga lezen met kinderen op de basisschool dan ben ik ook een vrijwilliger neem ik aan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het punt is dat statistieken nogal vaak verkeerd worden geïnterpreteerd. Ik zal er eens naar kijken. Een ander probleem met dit soort statistiekjes is de definitie. Dat er bij sport veel vrijwilligerswerk wordt gedaan is alom bekend, dat moeders wat vrijwilligerswerk doen voor scholen en dat er mantelzorg wordt verleend ook. Ik kan me echter niet voorstellen dat bijna de helft van de Nederlanders echt vrijwilligerswerk doet.
Dat ligt er aan of jij alleen een werkweek van 40 uur als vrijwilligerswerk zou willen omschrijven.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het punt is dat statistieken nogal vaak verkeerd worden geïnterpreteerd. Ik zal er eens naar kijken. Een ander probleem met dit soort statistiekjes is de definitie. Dat er bij sport veel vrijwilligerswerk wordt gedaan is alom bekend, dat moeders wat vrijwilligerswerk doen voor scholen en dat er mantelzorg wordt verleend ook. Ik kan me echter niet voorstellen dat bijna de helft van de Nederlanders echt vrijwilligerswerk doet.
Ze zijn gewoon Colijn 2.0 die ook een beleid voerde om de rijken nog rijker te maken. Kijk ook maar eens naar mannetjes als Schnabel die lopen te roeptoeteren dat iedereen armer wordt maar uiteraard gaan de rijken het niet merken, vertelde hij lachend.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:20 schreef Arolsen het volgende:
Zo zie je maar dat VVD bestuurders compleet incompetent zijn. Alles dat uit hun handen komt mislukt, faalt of wordt leeggegraaid.
Het is doelbewust beleid om de rijken lekker rijk te laten en van de rest slaven te maken. Steek studenten en iedereen in de schulden en ze zijn uw lijfeigene.quote:De loonmatiging is doorgeschoten, het is een onzichtbare en inmiddels schadelijke herverdeling van lonen naar winsten en van het binnenlandse bedrijfsleven naar het exporterende bedrijfsleven.
kop je toch andere? Zie het punt niet als er ergens marktwerking echt bestaat dan is het wel met scheermesjesquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
Zag gisteren een programma over ie scheermesjes en hoe teringduur ze zijn. Je wordt gewoon uitgezogen.
Hier een korte samenvatting
http://zaplog.nl/zaplog/article/waarom_zijn_scheermesjes_zo_duur
Rutte heeft zelf met Blok de woningbouw stilgelegd, de spil van de economie stilleggenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:23 schreef Missstuiterbal het volgende:
Dat wil niet zeggen dat het huidige beleid mee helpt de economie op te bouwen in tegendeel.
Onzin. De ellende op de woningmarkt komt doordat we een bubbel hebben gehad die is geknapt, daar zijn eigenlijk vooral de kabinetten van Kok en Balkenende schuldig aan omdat die dat hebben laten gebeuren ipv. op tijd in te grijpen door de hypotheekrenteaftrek te beperken en aflossingsvrije tophypotheken te verbieden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rutte heeft zelf met Blok de woningbouw stilgelegd, de spil van de economie stilleggen![]()
Neen, Gillette heeft meer dan 2600 patenten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kop je toch andere? Zie het punt niet als er ergens marktwerking echt bestaat dan is het wel met scheermesjes
Zien ze misschien ook dat we een monetaire unie hebben?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
gelukkig ziet het buitenland dat wel, hoe rutte de boel verknalt
Nee,de woningmarkt staat stil omdat de starter veel te veel eisen stelt voor het bedrag dat hij/zij kunnen uitgeven. Starten in een appartement? Nee joh, ik wil een vrijstaand huis met dubbele garage. Het liefst nieuwbouw.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Onzin. De ellende op de woningmarkt komt doordat we een bubbel hebben gehad die is geknapt, daar zijn eigenlijk vooral de kabinetten van Kok en Balkenende schuldig aan omdat die dat hebben laten gebeuren ipv. op tijd in te grijpen door de hypotheekrenteaftrek te beperken en aflossingsvrije tophypotheken te verbieden.
In dat artikel uit de Telegraph dat hij eerder postte wel. De auteur daarvan vindt de eigen Britse oplossing het beste, namelijk om heel veel geld te printen en zo via inflatie en economische schijngroei de schulden te verminderen. En vindt dat dus heel Europa bij Duitsland moet aandringen om de ECB dat ook te laten doen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:06 schreef waht het volgende:
[..]
Zien ze misschien ook dat we een monetaire unie hebben?
Dat zou het zuiden wel willen, maar degenen die zij moeten terugbetalen uiteraard niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:17 schreef Igen het volgende:
[..]
In dat artikel uit de Telegraph dat hij eerder postte wel. De auteur daarvan vindt de eigen Britse oplossing het beste, namelijk om heel veel geld te printen en zo via inflatie en economische schijngroei de schulden te verminderen. En vindt dat dus heel Europa bij Duitsland moet aandringen om de ECB dat ook te laten doen.
Goeie grap, de klant de schuld geven als de vraag uitvalt door een slechte prijs/kwaliteitverhouding.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee,de woningmarkt staat stil omdat de starter veel te veel eisen stelt voor het bedrag dat hij/zij kunnen uitgeven. Starten in een appartement? Nee joh, ik wil een vrijstaand huis met dubbele garage. Het liefst nieuwbouw.
Hoezo "het zuiden"? Volgens dat artikel geldt het voor Nederland net zo goed.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:24 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zou het zuiden wel willen, maar degenen die zij moeten terugbetalen uiteraard niet.
Zie daar de gebrekkige monetaire unie.
Dus we worden door Brussel in het pak genaaid ??quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:06 schreef waht het volgende:
[..]
Zien ze misschien ook dat we een monetaire unie hebben?
Een ander probleem dat ze zien zijn de hoge schuldenpositie van particulieren en banken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:24 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zou het zuiden wel willen, maar degenen die zij moeten terugbetalen uiteraard niet.
Zie daar de gebrekkige monetaire unie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |