En hoeveel hebben daarvan al een fulltime baan?quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:53 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Sociaal of niet, het is een feit dat er in Nederland veel aan vrijwilligerswerk gedaan wordt. Of jij dat nou leuk vind of niet.
Misschien geloof je dit wel, plank voor je kop hebbende:
http://www.rijksoverheid.(...)e-vrijwilligers.html
2,7 miljoen senioren zetten zich gemiddeld 260 uur per persoon belangeloos in. als je daar 5 euro voor telt komt dat uit op 3,5 miljard euro.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry, de waarheid halen uit een internetforum gaat er bij mij niet in, zeker gezien mijn real life ervaringen anders zijn.
Zestig procent van het vrijwilligerswerk in Nederland wordt, volgens cijfers van het CBS, door 50-plussers opgepakt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hoeveel hebben daarvan al een fulltime baan?
Sommigen wel, en sommigen niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hoeveel hebben daarvan al een fulltime baan?
Lieverd, er is meer in de wereld dan alleen jouw ervaringen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waarom? Omdat mijn ervaringen anders zijn?!?! Kijk als je er vanuit gaat dat ik lieg, waarom is er dan nog een discussie?
Ik zit wat rekensommetjes te maken hoe jullie cijfers kunnen overeenkomen met de volgende cijfers;http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)xtra/piramide-fx.htm . Sorry dat ik niet zo snel ben, maar ik krijg ze niet kloppend met jullie cijfers.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:11 schreef betyar het volgende:
Hmmm, jammer, zou truthortruth zijn kennissen aan bellen zijn voor hun ervaringen?
quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:15 schreef truthortruth het volgende:
Als ik dan deze cijfers erbij haal, komt dat veel meer overeen met mijn ervaringen http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)011/2011-3389-wm.htm
Als we inderdaad praten over een uurtje per week, dan geloof ik het wel. Want dan doet die zuiplap in de kantine al vrijwilligers werk voor 12-14 man.
Het staat juist haaks op jouw ervaringen!quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat leef ik dan in een ontzettend egoistisch milieu, ik ken er geen.
Sorry, dat ik me zo sterk uit drukte. Maar ik dacht dat het duidelijk was dat ik wel die vrijwilliger in de voetbalkantine kende?quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:24 schreef betyar het volgende:
Het staat juist haaks op jouw ervaringen!
Nee.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:35 schreef truthortruth het volgende:
Potjandorie, zijn jullie roze scherfjes aan het oppakken na de laatste cijfers van het cbs ...
Incorrect, het cbs gaat uit het van de gemiddelde uren vrijwilligerswerk per Nederlander (95 minuten) het gemiddelde aantal uren vrijwilligerswerk per vrijwilliger is ongeveer 4 uur, ik denk zelfs meer!.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:20 schreef truthortruth het volgende:
Maar goed, ik concludeer dus dat het stukje solidariteit van 1 kant komt op basis van persoonlijke ervaringen en cijfers van het cbs.
ach het nettosalaris en de nettopensioenen gaan zo hard terug dat we spoedig allemaal vrijwilliger zijnquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Incorrect, het cbs gaat uit het van de gemiddelde uren vrijwilligerswerk per Nederlander (95 minuten) het gemiddelde aantal uren vrijwilligerswerk per vrijwilliger is ongeveer 4 uur, ik denk zelfs meer!.
Jammer genoeg wel ja.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach het nettosalaris en de nettopensioenen gaan zo hard terug dat we spoedig allemaal vrijwilliger zijn
4 uur?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Incorrect, het cbs gaat uit het van de gemiddelde uren vrijwilligerswerk per Nederlander (95 minuten) het gemiddelde aantal uren vrijwilligerswerk per vrijwilliger is ongeveer 4 uur, ik denk zelfs meer!.
ik kijk liever naar de mensen die daadwerkelijk vrijwilligerswerk verrichten:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
4 uur?
Mensen met een werkloosheidsuitkering besteden, met gemiddeld ruim twee uur per week, de meeste tijd aan vrijwilligerswerk. Daarna volgen mensen met een bijstandsuitkering die in een doorsnee week één uur en drie kwartier aan de slag zijn als vrijwilliger.
Ook gepensioneerden besteden met ruim anderhalf uur per week naar verhouding veel tijd aan vrijwilligerswerk. Dat geldt evenzeer voor de groep volwassenen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering of zonder een eigen inkomen. In deze laatste groep zitten veel vrouwen, vaak met kinderen. Scholieren en studenten besteden met ruim drie kwartier per week, samen met werknemers en zelfstandigen, de minste tijd aan vrijwilligerswerk.
Dus we moeten vrijwilligerswerk verbieden?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
42% van de Nederlanders is vrijwilliger
nee er komen er steeds meer vanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Dus we moeten vrijwilligerswerk verbieden?
Vrijwilligerswerk is goed want vrijwillig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Dus we moeten vrijwilligerswerk verbieden?
Voedselbanken zijn particulier initiatief. De staat zorgt er alleen maar voor dat mensen erop aangewezen zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee er komen er steeds meer van
het is de toekomst, en allemaal staatsvoedsel eten in de voedselbank
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |