Door meer belasting te heffen bij de mensen die het kunnen missen, solidariteit komt blijkbaar niet vanzelf en dus hebben we een overheid nodig die de solidariteit moet leiden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis van de coöperaties. Het realiseren van betaalbare huisvesting is en blijft een goede zaak. Vraag blijft hoe kun je iets exploiteren met een negatief rendement?
Corporaties kunnen dat door kapitaal aan te trekken via het Waarborgfonds (lage rente) en door huurprojecten aan te vullen met koopwoningen. De meeste jaarrekeningen van corporaties die ik onder ogen krijg bevatten zwarte cijfers.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis van de coöperaties. Het realiseren van betaalbare huisvesting is en blijft een goede zaak. Vraag blijft hoe kun je iets exploiteren met een negatief rendement?
als je eerst grond moet kopen voor 3 x de grondprijs voor kantoren, dan gaat al 60% van de aanschafprijs op aan kosten voor de bouwkavel en daar gaat nog 21% BTWquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je zegt is dat de huren in ons land te laag zijn? Zo laag dat het eigenlijk niet uit kan om huurwoningen te bouwen?
Geef eens een reden waarom je solidair moet zijn?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Door meer belasting te heffen bij de mensen die het kunnen missen, solidariteit komt blijkbaar niet vanzelf en dus hebben we een overheid nodig die de solidariteit moet leiden.
We praten natuurlijk gewoon over een onbenoemde extra aankoopbelasting voor huiseigenaren. Op huizen zou overigens helemaal geen BTW geheven moeten worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
als je eerst grond moet kopen voor 3 x de grondprijs voor kantoren, dan gaat al 60% van de aanschafprijs op aan kosten voor de bouwkavel en daar gaat nog 21% BTW
Beter uin het buitenland iets kopen als je ouder bent en in een duur huurhuis woont, met 1400 euro AOW en pensioen dan gaat 700 euro huur niet leuk meer zijn
solidariteit van jullie voor mijn pensioen, FPU en AOW , zodat ik rustig de overwaarde hier kan investeren in een huis in het buitenlandquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Door meer belasting te heffen bij de mensen die het kunnen missen, solidariteit komt blijkbaar niet vanzelf en dus hebben we een overheid nodig die de solidariteit moet leiden.
Dan krijg je niet zo'n belachelijk verschil tussen rijk en arm, en voorkom je dat armen door de bodemgrens zakken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Geef eens een reden waarom je solidair moet zijn?
Ik wil vanuit een stukje menselijkheid en sociaal gedrag best zorgen dat mensen kunnen leven. En voor gehandicapten & chronisch zieken wil ik ook nog wel zorgen. Maar 80-90% van de mensheid zijn maar een stel opportunistische en egoistische figuren. Dus om die nu dusdanig te gaan sponsoren dat ze op een welvaartsniveau komen waarbij ze alles hebben (auto, smartphone e.d.) daar zou ik graag voor passen. Is dat solidair genoeg?quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan krijg je niet zo'n belachelijk verschil tussen rijk en arm, en voorkom je dat armen door de bodemgrens zakken.
door de smartphone bodem en de electrische fiets bodemquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan krijg je niet zo'n belachelijk verschil tussen rijk en arm, en voorkom je dat armen door de bodemgrens zakken.
Nuja, het is maar wat je sponsoren vindt. Educatie vind ik ook een manier om het algemene welvaartsniveau te verhogen, en dat kun je in mijn ogen niet genoeg "sponsoren" als gemeenschap.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik wil vanuit een stukje menselijkheid en sociaal gedrag best zorgen dat mensen kunnen leven. En voor gehandicapten & chronisch zieken wil ik ook nog wel zorgen. Maar 80-90% van de mensheid zijn maar een stel opportunistische en egoistische figuren. Dus om die nu dusdanig te gaan sponsoren dat ze op een welvaartsniveau komen waarbij ze alles hebben (auto, smartphone e.d.) daar zou ik graag voor passen. Is dat solidair genoeg?
Nee, door de voedselbankbodem.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
door de smartphone bodem en de electrische fiets bodem
o dat kost niet zoveel, ik wil wel maandelijks een voedselbank bijdrage storten van 2 euro, als ik mijn salaris maar mag houden, de overheid gaat graag strooien richting Brussel, onder het mom van nivellerenquote:
Educatie ook helemaal prima. Is het nu solidair genoeg?quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nuja, het is maar wat je sponsoren vindt. Educatie vind ik ook een manier om het algemene welvaartsniveau te verhogen, en dat kun je in mijn ogen niet genoeg "sponsoren" als gemeenschap.
Ik gaf slechts wat redenen om solidair te zijn, dat is alles.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Educatie ook helemaal prima. Is het nu solidair genoeg?
De redenen die je geeft zijn volgens mij beide niet van toepassing in Nederland.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik gaf slechts wat redenen om solidair te zijn, dat is alles.
Voor een gezonde samenleving.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Geef eens een reden waarom je solidair moet zijn?
Want?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De redenen die je geeft zijn volgens mij beide niet van toepassing in Nederland.
Prima toch? Je hebt het verdiend.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
solidariteit van jullie voor mijn pensioen, FPU en AOW , zodat ik rustig de overwaarde hier kan investeren in een huis in het buitenland
En hoe solidair zijn diegene dan waar het geld naar toe gaat?quote:
Er gaat geld naar educatie en er is geen belachelijk verschil tussen arm en rijk als je naar kijkt naar het GINI cijfer.quote:
Nee, omdat we solidair zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er gaat geld naar educatie en er is geen belachelijk verschil tussen arm en rijk als je naar kijkt naar het GINI cijfer.
Prima, dus er hoeft geen SP gestemd te worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, omdat we solidair zijn.
Mooie reden om dat zo te houden dus.
Kijk eens naar de vrijwilligers bij verenigingen, kijk eens naar de vrijwilligers die met bejaarden mensen gaan wandelen. Of wil jij dat allemaal gaan doen naast je uiteraard te drukke baan?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hoe solidair zijn diegene dan waar het geld naar toe gaat?
Solidariteit dient gewaarborgd te blijven, dat bereik je niet door op zo'n egoïstische club als de VVD te stemmen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Prima, dus er hoeft geen SP gestemd te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |