Nou, het laatste kabinet dat af en toe nog besluiten nam was een kabinet Kok volgens mij. Daarna is het pappen en nathouden geworden, tussen alle verkiezingen door. Puinhopen van tien jaar niet-paars.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Perrin het volgende:
Wanneer krijgen we eens een daadkrachtig kabinet? Dat gezwabber van Rutte begint inmiddels behoorlijk wat economische schade aan te richten.
Die namen ook geen besluiten, maar dat kon ook in een hoogconjunctuur. Helaas hebben ze geen maatregelen genomen voor de toekomst, terwijl de vergrijzing er aan kwam en de loonkosten teveel stegen.quote:Op maandag 29 juli 2013 00:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, het laatste kabinet dat af en toe nog besluiten nam was een kabinet Kok volgens mij. Daarna is het pappen en nathouden geworden, tussen alle verkiezingen door. Puinhopen van tien jaar niet-paars.
Maar ja.
De mernsen hebben huurwoningen nodig en de overheid geeft geen vergunningen afquote:Op zondag 28 juli 2013 19:45 schreef truthortruth het volgende:
Dit is niet onze backbone, dat is export. Tevens hebben we een overschot aan kantoren en zit de huizenmarkt vast. Werknemers in de bouw zijn voor een groot deel vervangen door buitenlandse krachten.
Waar heb je het in vredesnaam over? Ik kan je verzekeren dat menig gemeente met alle plezier meewerkt aan de uitbreiding van het aantal huurwoningen. Sowieso is het voor een gemeente lastig een bouwvergunning te weigeren wanneer een bestemmingsplan de aanleg van nieuwe woningen toestaat (en dat mag op heel veel plekken).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:45 schreef HD9 het volgende:
[..]
De mernsen hebben huurwoningen nodig en de overheid geeft geen vergunningen af
Dat heeft niets te maken met de slechte hypotheekverstrekking van de koopsector
dus werk kan er genoeg gerealiseerd worden, waarmee de bouw en aanverwante MKB kan opveren
Het fors ophogen van huren voor veelal oudere huurders heeft niet het effect dat die woningen gaan kopen , terwijl die al gekort worden op hun pensioenaanspraken
De overheid moet bouwvergunningen afgeven voor de huursector
Dan moeten gemeentes zelf gaan bouwen net als Assen, er zijn wachtlijsten voor een huurwoning van soms acht jaarquote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel veel corporaties sowieso weinig trek hebben om een woningbestand fors uit te breiden omdat zij vrezen te bouwen voor leegstand in verband met de vergrijzing.
Ja, dat is een optie. Maar dat is een compleet andere discussie. Net had je het immers nog over de onwil van gemeenten om bouwvergunningen te verstrekken. Wat natuurlijk onzin is, aangezien gemeenten daarmee een dief zouden zijn van hun eigen portemonnee.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:26 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dan moeten gemeentes zelf gaan bouwen net als Assen, er zijn wachtlijsten voor een huurwoning van soms acht jaar
http://www.volkskrant.nl/(...)rhuizen-bouwen.dhtml
Wie woont er onder een brug dan, buiten vrijwilliger zwervers en junkies?quote:De vergrijzing, dat wil niet zeggen dat die mensen onder een brug moeten gaan wonen
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)A/0/201307b15art.pdf
jij zegt dat er door vergrijzing minder huurhuizen nodig zijn, terwijl ouderen wel moeten wonen , men steeds ouder wordt, en het CBS aangeeft dat de bevolking toch jaarlijks toeneemt de komende 40 jaarquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
gemeentes mogen van de provincie niet bouwen
Wie woont er onder een brug dan, buiten vrijwilliger zwervers en junkies?
Nee, ik zeg dat het vergrijzings-argument wordt aangevoerd door corporaties.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
jij zegt dat er door vergrijzing minder huurhuizen nodig zijn, terwijl ouderen wel moeten wonen , men steeds ouder wordt, het CBS aangeeft dat de bevolking jaarlijks toeneemt
o dus jij vind wel dat gemeentes zelf moeten bouwen of we de corporaties weer moeten nationaliseren of strak aan banden leggen zoals Blok wilquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het vergrijzings-argument wordt aangevoerd door corporaties.
Nee, ik vind dat de overheid zoveel mogelijk afstand moet houden van de woningmarkt. De bouw van sociale huurwoningen is en moet een taak blijven van corporaties. Daarnaast moet het makkelijker worden voor particulieren om huurwoningen te bouwen en te exploiteren. Uitbreiding van de particuliere huursector is namelijk echt broodnodig.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:24 schreef HD9 het volgende:
[..]
o dus jij vind wel dat gemeentes zelf moeten bouwen of we de corporaties weer moeten nationaliseren of strak aan banden leggen zoals Blok wil
Corporaties die bouwen niet meer, die zijn boos , omdat de overheid aan hun centen zitquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
. Daarnaast moet het makkelijker worden voor particulieren om huurwoningen te bouwen en te exploiteren. Uitbreiding van de particuliere huursector is namelijk echt broodnodig.
Toevallig zijn de Assen-woningen ook in onze gemeenteraad ter sprake gekomen. Een van de fracties had het idee naar voren gebracht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
probeer eens een vergunning te krijgen om die woningen te bouwen die de gemeente Assen laat bouwen
Gaat je niet lukken
Mwoah, gemeenten willen wel, tot op zekere hoogte. Enige probleem is dat grondprijzen vaak nog te hoog zijn. Dat schrikt ontwikkelaars af. Gemeenten kunnen ervoor kiezen de gronden af te waarderen, maar dat betekent dat je je verlies moet accepteren en dus enkele miljoenen euro's af mag schrijven op je begroting. Je kunt je wellicht wel voorstellen dat dit voor veel gemeenten voorlopig nog een brug te ver is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:35 schreef HD9 het volgende:
Gaat je niet lukken
En daarom zit de bouw vast , de overheid zit zichzelf in de weg
De kwaliteit is gelijk aan de duurdere, die overigens ook niet duur zijnquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toevallig zijn de Assen-woningen ook in onze gemeenteraad ter sprake gekomen. Een van de fracties had het idee naar voren gebracht.
Het argument tegen de bouw van dergelijke woningen was het gebrek aan kwaliteit. Wellicht leuk als tijdelijke huisvesting, maar de kans is aanzienlijk dat je goedkope massa geproduceerde woningen binnen niet al te lange tijd weer tegen de vlakte mag gooien. Zowel het college als de raad kiest voor kwaliteit boven kwantiteit.
probeer maar eensquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens zie ik niet in waarom een particulier een dergelijke woning niet zou mogen bouwen. .
Als het pand voldoet aan de eisen zoals die zijn gesteld in het bestemmingsplan, dan kan de gemeente hoog of laag springen, maar dan kan zij de bouw niet tegenhouden.
Het bestemmingsplan maakt onderscheid in 'wonen', 'detailhandel', 'industrie', etc. Het is dus onzin wat jij stelt. Je kunt niet zomaar woningen verhuren. Daar zijn voorwaarden aan verbonden, maar dat is een compleet andere discussie.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:54 schreef HD9 het volgende:
[..]
probeer maar eens
In de bestemmingsplan is geen ruimte voor particuliere goedkopere woningbouw voor de verhuur, nergens
toch gaat diezelfde overheid dat niet toestaan, ondanks dat men wel graag van die grond af wilquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt niet zomaar woningen verhuren. Daar zijn voorwaarden aan verbonden
Lokale overheden spinnen juist garen bij particulieren die woningen bouwen. Gemeenten lopen nu namelijk inkomsten mis omdat er minder leges worden betaald.
Ja, dat blijf je maar roepen, maar intussen zie ik geen onderbouwing.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
toch gaat diezelfde overheid dat niet toestaan, ondanks dat men wel graag van die grond af wil
waar heeft een particulier toestemming gekregen om huurwoningen te bouwen van het soort dat de gemeente Assen in nederland lat bouwen???quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat blijf je maar roepen, maar intussen zie ik geen onderbouwing.
Mijn ervaring is dat gemeenten dolgraag woningen zien verrijzen op hun grondgebied. Er zijn echter enkele factoren die dat bemoeilijken, Enerzijds hebben corporaties momenteel niet de financiele ruimte om grote investeringen te doen. En aan de andere kant zijn investeerders terughouden. De gemeente zou hen tegemoet kunnen komen door grondprijzen af te waarderen, maar daar voelen zij, nogmaals, vooralsnog erg weinig voor.
Het moet makkelijk worden om als particulier een woning te verhuren. De regels moeten daarom worden versoepeld, maar dat is meer een taak voor minister Blok.
Ik zie dus niet bouwvergunningen met de hele zaak te maken hebben.
Ik woon nota bene in een particuliere huurwoning in een historische binnenstad en vorig jaar zijn er 50 meter verderop nog drie nieuwe particuliere huurwoningen gebouwd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:14 schreef HD9 het volgende:
[..]
waar heeft een particulier toestemming gekregen om huurwoningen te bouwen in nederland
drie stuks ??quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik woon nota bene in een particuliere huurwoning in een historische binnenstad en vorig jaar zijn er 50 meter verderop nog drie nieuwe particuliere huurwoningen gebouwd.
Bij mij in de stad dus.
Je kunt moeilijk een historische binnenstad platgooien en compleet vervangen door particuliere nieuwbouw. Jij stelde een vraag, ik gaf antwoord.quote:
er is toch nog meer grond in nederlandquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk een historische binnenstad platgooien en compleet vervangen door particuliere nieuwbouw.
Oke, for fuck sake. Het is wellicht handig als je m'n vorige reacties even doorlees. En dan vooral de passages over grondprijzen.quote:
ja woningbouw op grond waar eigenlijk kantoren zouden komen die is veel goedkoper , kan dat niet dan ??quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, for fuck sake. Het is wellicht handig als je m'n vorige reacties even doorlees. En dan vooral de passages over grondprijzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |