abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129133222
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat de opzet oprecht moet zijn geweest het of toetreden tot de EU, maar naar mijn idee heeft het toezicht nagelaten of verzuimd.
Wat kan ik niet zeggen ik zou het niet weten ook niet, maar iets moet er toch niet kloppen denk ik.
Nou vroegahh, had je zogezegd meerdere munten..

Als je dan structureel minder exporteert dan importeert dan daalt de vraag naar jouw munt en zal er door een koersverandering de waarde van de munt minder worden.

Die mensen van dat specifieke land merken er eigenlijk niks van, behalve dat het buitenland meer producten van ze wilt hebben en zij in het buitenland duurder uit zijn.

Tegenwoordig gaat dat dus niet meer, om de export en import gelijk te harken zouden ze dan ook zelf goedkoper moeten gaan werken, maar niemand zit te wachten op een salaris verlaging.
Rustig aan.
pi_129133441
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet begrijpen dat we niet zomaar miljarden aan bijvoorbeeld Griekenland overmaken. We staan garant, maar de kans is groot dat we een deel van ons geld kwijt zijn.

Het voordeel van de gulden zou kunnen zijn dat we onze munt kunnen devalueren om onze export te bevorderen. Dat is voor Nederland echter een overbodige maatregel die weinig op zal leveren aangezien onze export al sterk is.
Het is of was niet alleen griekeland hoor dacht ik daar was eerst land ik weet het niet meer maar daar kregen de belegger 100 proc terug, en daarna pas griekeland en toen nog dat eiland daar kregen ze maar 50 proc dacht ik en dat vond ik verkeerd zelfs die mensen met maar een paar cent op de rekening zagen alles gehalveerd worden terwijl het kapitaal ook 50 procent kreeg.
Helpen is of vind ik wel goed hoor, maar eerst mezelf en dan als er wat over is de rest.
Nou wat gebeurt de gezondheidszorg wat gaat er van worden, kortom ik zie ook zwart en begrijp het niet en al leg je het me uit ik wil het niet begijpen.
Dat eens iedereen voor zijn eigen deur veegt denk ik dan hebben ze genoeg te doen.
Oudere worden hier op het forum scheef aangekeken er word gesproke over babyboomers etc. Het is toch eigenvolk man waar is de wereld mee bezich vraag ik me af?
pi_129133472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:48 schreef john2406 het volgende:
Het is toch eigenvolk man waar is de wereld mee bezich vraag ik me af?
Lekker boeiend welk volk het is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129133494
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:48 schreef waht het volgende:

[..]

Alles wat hier leeft en belasting betaald dat bedoel ik.
En hier aan de economie meedoet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 20:50:18 ]
pi_129133585
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:48 schreef waht het volgende:

[..]

Mwoah, Israël wil ik niet helpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129133628
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, Israël wil ik niet helpen.
Ga uw mond spoelen.
pi_129133630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alles wat hier leeft en belasting betaald dat bedoel ik.
En hier aan de economie meedoet.
In zekere zin doen de Zuid-Europese landen ook mee aan onze economie aangezien wij aardig wat exporteren naar het zuiden.

Meer export betekent meer winst en dus meer banen.
pi_129133675
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In zekere zin doen de Zuid-Europese landen ook mee aan onze economie aangezien wij aardig wat exporteren naar het zuiden.

Meer export betekent meer winst en dus meer banen.
Die export was er al en zou ook niet minder zijn geworden ook die mensen moeten leven en eten toch?
pi_129133722
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die export was er al en zou ook niet minder zijn geworden ook die mensen moeten leven en eten toch?
Als een land failliet is dan wordt het lastig goederen importeren.
pi_129133727
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:53 schreef waht het volgende:

[..]

Ga uw mond spoelen.
Aha vandaar dat u die uitleg wenste.
pi_129133794
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zou het moeten die dan maar honger lijden?
Dan is het toch even een ruil handel of zie ik dat verkeerd land voor eten bevoorbeeld, is maar een voorbeeld hoor.
pi_129133878
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het moeten die dan maar honger lijden?
Dan is het toch even een ruil handel of zie ik dat verkeerd land voor eten bevoorbeeld, is maar een voorbeeld hoor.
Dat zie je verkeerd. In theorie komt een land volledig tot stilstand na een faillissement.
pi_129133969
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. In theorie komt een land volledig tot stilstand na een faillissement.
Dan bied ik aan het land over te nemen en zoniet dan niet, of ja dat of spreek ik liever niet uit, meestal is er dan zoiets als oorlog misschien?
Wil er eigenlijk geen antwoord op maar denk het me wel, of zoals bij een bedrijf een doorstart onder curatele, zal wel verkeerd zijn geschreven denk ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 21:02:19 ]
pi_129134303
Maar daar gaat het ja helemaal niet om hier het gaat over onze of dit land zijn economie, en ligt plat of plat doet niet wat hij behoord te doen.
Waarom niet ja ik geef al een paar voorbeelden, zullen nog wel meer zijn wat ik niet weet of voel omdat ik er niet direct mee te maken heb.
Maar weet wel aan de ene kant bezuinigen op alles dus alles omzeep helpen wat mijn voorouders opgebouwd hebben vind ik, en aan de andere kant vragen aan de mensen om een auto te kopen, misschien zelfs energie zuinig zonder belasting onder dat voorwensel en volgend jaar niet meer.
Dan doe het zo als in duitsland de schrotpremie god weet hoe hoog zodat er een compleet nieuw wagen park op de straaten komt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 21:09:35 ]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:10:05 #90
400810 Myph.
Libertariër.
pi_129137132

Helaas kent niemand dit meer tegenwoordig.
"What's immoral for an Individual to do, is immoral for a Government to do" ~ Frédéric Bastiat.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 07:50:24 #91
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_129147005
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

quote:

[..]

Met een failliet land wordt in feite een failliete overheid bedoeld. Bedrijven kunnen nog gewoon geld hebben en hun rekeningen betalen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_129148382
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 07:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

[..]

Met een failliet land wordt in feite een failliete overheid bedoeld. Bedrijven kunnen nog gewoon geld hebben en hun rekeningen betalen.
Als de wederpartij dat risico aandurft inderdaad.
pi_129148646
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 07:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

[..]

Uiteraard, maar de overheid is de grootste werkgever en als die blut is dan heeft iedereen last van. Van de ambtenaar publiekszaken tot de schilder die schooltjes schildert in opdracht van de gemeente.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:43:20 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129149423
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uiteraard, maar de overheid is de grootste werkgever en als die blut is dan heeft iedereen last van. Van de ambtenaar publiekszaken tot de schilder die schooltjes schildert in opdracht van de gemeente.
De bouw is de grootste werkgever samen met aan de bouw aanhangende bedrijven

De overheid vernietigt de koopkracht door belastingheffing en afdracht aan Europa
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:46:03 #95
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129149477
quote:

[..]

nee maakt niets uit, de handel gaat gewoon door
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_129149490
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De bouw is de grootste werkgever samen met aan de bouw aanhangende bedrijven

De overheid vernietigt de koopkracht door belastingheffing en afdracht aan Europa
Alleen de btw is gestegen. Ik betaal nauwelijks meer belasting. Lijkt mij dus onzin.

Wij zijn zelf schuldig aan het feit dat de bouwsector inkakt.
pi_129149522
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee maakt niets uit, de handel gaat gewoon door
Ja hèhè, maar het faillissement van een land werkt als een neerwaartse spiraal aangezien in een klap miljarden uit de nationale economie worden getrokken.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:49:41 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129149548
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja hèhè, maar het faillissement van een land werkt als een neerwaartse spiraal aangezien in een klap miljarden uit de nationale economie worden getrokken.
nee, tenzij men weer hogere belastingen gaat heffen
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:50:57 #99
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129149565
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alleen de btw is gestegen. Ik betaal nauwelijks meer belasting. Lijkt mij dus onzin.

Wij zijn zelf schuldig aan het feit dat de bouwsector inkakt.
De overheid verstrekt vergunningen, geef mij maar een vergunning om 1000 huurwoningen te bouwen op een stuk eigen grond

De overheid legt de bouw plat, men zou de BTW op nieuwbouw ook kunnen verlagen
pi_129149600
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De overheid verstrekt vergunningen, geef mij maar een vergunning om 1000 huurwoningen te bouwen op een stuk eigen grond
Nee, de overheid legt in bestemmingsplannen vast of ergens wel of geen woningen gebouwd mogen worden.

De gemeenten balen ook van de huidige situatie, die lopen leges en ozb mis door de kwakkelende woningmarkt.
pi_129149645
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee, tenzij men weer hogere belastingen gaat heffen
Je snapt toch wel dat het een negatieve invloed heeft op de economie wanneer ambtenaren en uitkeringstrekkers niks meer ontvangen en tal van bedrijven opdrachten die zij van de overheid hebben gekregen moeten afschrijven. Om maar te zwijgen van de vele instanties die afhankelijk zijn van subsidie.
pi_129150767
Zo heeft iedereen zijn oplossing kan ook niet anders ieder verkeerd in andere kringen, feit is ze hebben geroerd in die pot, economie, en eigenschuld dikke bult.
Daarbij nog de invoering van de Euro die naar mijn idee kunstmatig hoog gehouden is geworden en daarmee is naar mijn denken de dollar ook iets in mekaar gezakt.
Iets wat goed werkt laat ik werken en ga ik niet aan kloten.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 15:50:34 #103
379943 Paper_Tiger
pi_129155900
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:31 schreef waht het volgende:

[..]

Als de wederpartij dat risico aandurft inderdaad.
In de internationale handel is voorruit betalen of een bankgarantie afgeven eerder regel dan uitzondering.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De grootste werkgever die je betaald met het geld wat ze eerst van je heeft afgenomen. zulke opdrachtgevers kan je missen als kiespijn. Ambtenaren hebben pech gehad maar zij zijn er tenslotte mede de oorzaak van dat een land failliet gaat dus de ervaring zal louterend voor ze zijn.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 15:57:02 #104
379943 Paper_Tiger
pi_129156095
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat het een negatieve invloed heeft op de economie wanneer ambtenaren en uitkeringstrekkers niks meer ontvangen en tal van bedrijven opdrachten die zij van de overheid hebben gekregen moeten afschrijven. Om maar te zwijgen van de vele instanties die afhankelijk zijn van subsidie.
Voor het bedrijfsleven is dat niet zo heel erg. Het gaat meestal om de laatste 45 dagen aan facturen. Instanties die afhankelijk zijn van subsidie vallen om of worden met particulier initiatief overeind gehouden. Uitkeringstrekkers zullen vechten voor een baan als aspergesteker.
Laat maar komen dat faillissement.
pi_129156837
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

In de internationale handel is voorruit betalen of een bankgarantie afgeven eerder regel dan uitzondering.

[..]

De grootste werkgever die je betaald met het geld wat ze eerst van je heeft afgenomen. zulke opdrachtgevers kan je missen als kiespijn. Ambtenaren hebben pech gehad maar zij zijn er tenslotte mede de oorzaak van dat een land failliet gaat dus de ervaring zal louterend voor ze zijn.
Veel aannemers, schilders en andere bedrijven die werkzaam zijn in de bouwsector zullen daar toch anders over denken. Wellicht dat de situatie op termijn normaliseert, maar in eerste instantie maakt de vraag een gigantische duikeling. De (semi-)publieke sector houdt, hoe wrang ook, momenteel veel bouwbedrijven in leven.
pi_129156872
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor het bedrijfsleven is dat niet zo heel erg. Het gaat meestal om de laatste 45 dagen aan facturen. Instanties die afhankelijk zijn van subsidie vallen om of worden met particulier initiatief overeind gehouden. Uitkeringstrekkers zullen vechten voor een baan als aspergesteker.
Laat maar komen dat faillissement.
Enkele honderdduizenden werklozen erbij en een vraagkant die in elkaar stort, daar zal de gemiddelde retailer niet blij mee zijn. Twee woorden: neerwaartse spiraal.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 19:29:03 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129162950
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, de overheid legt in bestemmingsplannen vast of ergens wel of geen woningen gebouwd mogen worden.

De gemeenten balen ook van de huidige situatie, die lopen leges en ozb mis door de kwakkelende woningmarkt.
De overheid zit dus zichzelf in de weg
Geen vergunningen is geen winst op het grondbedrijf en wel WW uitkeringen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-07-2013 19:52:44 ]
  zaterdag 20 juli 2013 @ 19:30:21 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129162979
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

[..]

Het is strooien met jouw geld en doen daarmee mislukte investeringen en creëren van foute subsidiestromen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 20-07-2013 22:11:15 ]
  zaterdag 20 juli 2013 @ 19:31:10 #109
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129162993
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
. Om maar te zwijgen van de vele instanties die afhankelijk zijn van subsidie.
Dan kunnen we beter allemaal van subsidie gaan leven als dat beter is

Gewoon stoppen met alle particuliere initiatieven
Soort USSR dus

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-07-2013 19:50:27 ]
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:06:47 #110
379943 Paper_Tiger
pi_129168591
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Enkele honderdduizenden werklozen erbij en een vraagkant die in elkaar stort, daar zal de gemiddelde retailer niet blij mee zijn. Twee woorden: neerwaartse spiraal.
Even terug naar die vraagkant. Die vraagkant pakt de helft van je geld af en vervolgens mag je voor die kant werken en krijg je er een gedeelte van terug als betaling voor je arbeid. Als je niet meer afdraagt hou je dat geld dus over zonder ervoor te hoeven werken. Ik zie dat als winst.

Die werklozen extra vormen maar een tijdelijk fenomeen. Uiteindelijk veranderd de dynamiek van de markt omdat de overheid weg is gevallen en ontstaan er nieuwe banen in de echte economie.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:09:14 #111
379943 Paper_Tiger
pi_129168704
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel aannemers, schilders en andere bedrijven die werkzaam zijn in de bouwsector zullen daar toch anders over denken. Wellicht dat de situatie op termijn normaliseert, maar in eerste instantie maakt de vraag een gigantische duikeling. De (semi-)publieke sector houdt, hoe wrang ook, momenteel veel bouwbedrijven in leven.
Als de publieke sector wegvalt en niemand daar meer aan hoeft af te dragen kunnen mensen dat geld rechtstreeks aan de aannemer of schilder geven. Deze laatste zullen veel goedkoper kunnen werken en toch hetzelfde of meer overhouden want geen BTW en loonbelasting meer. Hierdoor krijgt de sector een enorme boost. Alles wat mensen noodgedwongen zelf waren gaan doen kan dan weer uitbesteed worden aan een ander.
pi_129174222
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als de publieke sector wegvalt en niemand daar meer aan hoeft af te dragen kunnen mensen dat geld rechtstreeks aan de aannemer of schilder geven. Deze laatste zullen veel goedkoper kunnen werken en toch hetzelfde of meer overhouden want geen BTW en loonbelasting meer. Hierdoor krijgt de sector een enorme boost. Alles wat mensen noodgedwongen zelf waren gaan doen kan dan weer uitbesteed worden aan een ander.
Noodgedwongen zelf zijn gaan doen door het geld of door het pruts werk wat geleverd word?
Ik denk dus dat dat niet opgaat, teminste die ervaring heb ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2013 00:18:36 ]
  zondag 21 juli 2013 @ 07:09:48 #113
379943 Paper_Tiger
pi_129179708
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Noodgedwongen zelf zijn gaan doen door het geld of door het pruts werk wat geleverd word?
Krijg je prutswerk omdat het anders nog meer kost of omdat de bouwvakkers hun vak niet verstaan? In een maatschappij waar een bouwvakker door ¤40 per uur te berekenen een klein salaris overhoudt is iets mis. Vakwerk is voor de burger helemaal niet meer te betalen.
  zondag 21 juli 2013 @ 10:12:38 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129180789
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als een bouwvakker minder kost doordat de overheid zijn fikken thuis houdt, dan wordt vakwerk goedkoper

In principe kan iedereen dan in een moderne vrijstaande woning wonen voor 100.000 euro
  zondag 21 juli 2013 @ 10:16:35 #115
379943 Paper_Tiger
pi_129180830
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als een bouwvakker minder kost doordat de overheid zijn fikken thuis houdt, dan wordt vakwerk goedkoper

In principe kan iedereen dan in een moderne vrijstaande woning wonen voor 100.000 euro
Ik denk eerder voor 50000. Van wat we zelf verdienen kunnen we 1 op 1 een ander weer inhuren.
pi_129180890
Mijn mening dan ook maar, ik denk dat veel goedkoper kan inderdaad.
Maar bedenk minder belasting dan gaan automatisch ook de lonen omlaag, wie kan zich nog herinneren dat het wergeversdeel ziekenfondspremie wegviel?
Naar mijn idee moet de overhied gewoon het geld gebruiken waar het voorbestemd is zoals ik of wij het ok doen potje voor dit en potje voor dat, er kan wel eens iets uit een ander potje genomen worden als het echt nodig is vind ik maar dan hoord het naar mijn idee wel weer aangevuld te worden.
  zondag 21 juli 2013 @ 10:28:03 #117
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129180962
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:21 schreef john2406 het volgende:
Mijn mening dan ook maar, ik denk dat veel goedkoper kan inderdaad.
Maar bedenk minder belasting dan gaan automatisch ook de lonen omlaag, wie kan zich nog herinneren dat het werkgeversdeel ziekenfondspremie wegviel?
Dat werkgeversdeel is er nu ook nog hoor
http://www.dezaak.nl/werk(...)in-2013-4224727.html
pi_129181722
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat werkgeversdeel is er nu ook nog hoor
http://www.dezaak.nl/werk(...)in-2013-4224727.html
Hebben ze het weer terug ingevoerd dan?
Volgens mij sinds dit jaar weer dan, hebben ze het dan eindelijk in de gaten dat iets wat goed werkt je de fikken er vanaf moet laten?
  zondag 21 juli 2013 @ 11:19:52 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129181738
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hebben ze het weer terug ingevoerd dan?

nee is altijd zo geweest
pi_129181801
Hu is toch afgeschaft geweest dacht ik en toen kwam dat de mensen er zelf voor moesten kijken toch?
Zorgpremie etc. dat wat toen niet, ik heb altijd beweerd een vrijwillig verplicht verzekerde betaald zelfs meer.
Ik begrijp het niet meer hoor, zal wel zo moeten dat ik het niet begrijp.
Vroeger kon ik bij die waar ik de aangifte van deed het werkrgevers deel bij de aftrekposten zetten.
  zondag 21 juli 2013 @ 11:26:13 #121
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129181853
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:23 schreef john2406 het volgende:

Vroeger kon ik bij die waar ik de aangifte van deed het werkrgevers deel bij de aftrekposten zetten.
klopt dat waren buitengewone lasten voor de ziektekosten, maar dat kan allang niet meer ,
pi_129181883
ik dacht dat dat werkgevers deel was afgeschaft toen ze het belastingtarief van 32% naar 37% verhoogden?
pi_129181910
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:28 schreef arjan1212 het volgende:
ik dacht dat dat werkgevers deel was afgeschaft toen ze het belastingtarief van 32% naar 37% verhoogden?
Percies weet ik dat ook niet meer maar volgens mij is het schuiven en schuiven en schuiven tot dat ik of iemand nog neit meer weet waar zijn voor of achterkant is.
  zondag 21 juli 2013 @ 11:50:14 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129182255
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:28 schreef arjan1212 het volgende:
nee dat heb je fout
http://www.dezaak.nl/tari(...)in-2013-3622416.html
  zondag 21 juli 2013 @ 12:19:10 #125
379943 Paper_Tiger
pi_129182880
Het is gewoon verplaatst van de opgave van de werkgever naar de loonstrook van de werknemer. Het maakt uiteindelijk nauwelijks verschil voor het netto bedrag dat de werknemer in handen krijgt. De lasten voor de werkgever zijn wat toegenomen. Het is alleen maar geschuif met bedragen geweest.
pi_129183269
quote:
Als je toch al linkjes aan het plaatsen bent heb je ook iets van die wat niks ingehouden krijgen op hun loon zoals b.v onder een bepaald inkomen of die wat in of met zorginstelling hun geld krijgen, verdienen.
Lijkt me ook niet leuk als je niks ingehouden krijgt en mag achteraf de rekening betalen?
  zondag 21 juli 2013 @ 12:45:07 #127
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129183363
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als je toch al linkjes aan het plaatsen bent heb je ook iets van die wat niks ingehouden krijgen op hun loon zoals b.v onder een bepaald inkomen of die wat in of met zorginstelling hun geld krijgen, verdienen.
Lijkt me ook niet leuk als je niks ingehouden krijgt en mag achteraf de rekening betalen?
klopt ja, sommigen waren zonder het zelf te weten zelfstandig en kregen een paar jaar later een enorme aanslag.
Dit valt onder misleiding en daar kun je heel goed bezwaar tegen maken.

De inspectie is hier best gevoelig voor
pi_129183480
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt ja, sommigen waren zonder het zelf te weten zelfstandig en kregen een paar jaar later een enorme aanslag.
Dit valt onder misleiding en daar kun je heel goed bezwaar tegen maken.

De inspectie is hier best gevoelig voor
Hoe heet dat dan roze tabel of wat is het vooriets, kan er krijgen een fractie ingehouden en mogen als ze betalen moeten god weet hoeveel na betalen, waarop ik reageerde van dat zal wel anders kregen of krijgen ze ja geen mensen ervoor dan brengt het ja niks op.
Buurmeisje b.v werkt iets in de zorg krijgt niks ingehouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2013 12:52:29 ]
  zondag 21 juli 2013 @ 13:00:04 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129183686
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe heet dat dan roze tabel of wat is het vooriets, kan er krijgen een fractie ingehouden en mogen als ze betalen moeten god weet hoeveel na betalen, waarop ik reageerde van dat zal wel anders kregen of krijgen ze ja geen mensen ervoor dan brengt het ja niks op.
Buurmeisje b.v werkt iets in de zorg krijgt niks ingehouden.
Dan zul je bezwaar moeten indienen bij de belastingdienst
http://www.belastingdiens(...)s/bezwaar_en_beroep/
pi_129183940
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan zul je bezwaar moeten indienen bij de belastingdienst
http://www.belastingdiens(...)s/bezwaar_en_beroep/
Zou het kunnen, ze schrijft nou de hele aftrek van het of haar huis erna toe, is het misschien mogelijk deze aftrek toch te kunnen handhaven en tevens ook bezwaaar dat ze niks ingehouden krijgt?
  zondag 21 juli 2013 @ 13:13:58 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129184008
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het kunnen, ze schrijft nou de hele aftrek van het of haar huis erna toe, is het misschien mogelijk deze aftrek toch te kunnen handhaven en tevens ook bezwaaar dat ze niks ingehouden krijgt?
Bezwaar maken tegen een aanslag als je die krijgt of ernaar toe gaan als dat makkelijker is voor je
pi_129184113
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bezwaar maken tegen een aanslag als je die krijgt of ernaar toe gaan als dat makkelijker is voor je
Ik geef het haar door desnoods ga ik dan wel met haar mee, kan je gevallen dat het lukt of wat denk jezelf?
Speeld nou een beetje nihill, en daar zelfs bezwaar tegen maken wat denk je zelf erover, niet dat ik haar met een dode mus blij maak !
  zondag 21 juli 2013 @ 13:33:39 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129184435
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik geef het haar door desnoods ga ik dan wel met haar mee, kan je gevallen dat het lukt of wat denk jezelf?
Speeld nou een beetje nihill, en daar zelfs bezwaar tegen maken wat denk je zelf erover, niet dat ik haar met een dode mus blij maak !
Je zegt dat het geen kwaad kan om eens bij de belastingdienst te gaan praten, ze vreten je niet op hoor.
eerst bellen om een afspraak te maken
papieren meenemen
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:49:12 #134
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129293907
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_129299164
Koop dat huis toch! ;D
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:14:53 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_129305481
Wanneer krijgen we eens een daadkrachtig kabinet? Dat gezwabber van Rutte begint inmiddels behoorlijk wat economische schade aan te richten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_129305770
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Perrin het volgende:
Wanneer krijgen we eens een daadkrachtig kabinet? Dat gezwabber van Rutte begint inmiddels behoorlijk wat economische schade aan te richten.
U pleit voor het inperken van de democratie. Dat zal spoedig gebeuren.
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:38:52 #138
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_129306586
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Perrin het volgende:
Een goede maatregel zou zijn om iedereen twee jaar pensionspaarverlof te geven en het recht om de totale netto inleg in een bouwdepot of hypotheek te storten.
Het pensioenfonds mag dan afzien van de pensioenopbouw gedurende twee jaar uiteraard

Ik zou dat wel eens doorgerekend willen zien

Daarnaast moet de overheid stoppen met lamleggen van de bouw maar moet flink vergunningen verstrekken en bouwgrond voor woningen verkopen tegen kantoorgrondprijs
pi_129370583
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daarnaast moet de overheid stoppen met lamleggen van de bouw maar moet flink vergunningen verstrekken en bouwgrond voor woningen verkopen tegen kantoorgrondprijs
Zodat de gelukkige eerste kopers het meteen voor woningbouwgrondprijs kunnen doorverkopen zodat de uiteindelijke bewoners alsnog even duur uit zijn maar een paar slimme speculanten dikke winst maken. Ja nee, goed idee hoor! 8)7
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:41:56 #140
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_129370747
Hilarisch. Sommige mensen denken dat de meningen die leven in hun beperkte vriendenkringetje "het ware geluid van het volk" is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_129370821
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:41 schreef GSbrder het volgende:
Hilarisch. Sommige mensen denken dat de meningen die leven in hun beperkte vriendenkringetje "het ware geluid van het volk" is.
Je doelt op die uiterst vermakelijke opmerkingen ten aanzien van de EU?
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:45:28 #142
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_129370841
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je doelt op die uiterst vermakelijke opmerkingen ten aanzien van de EU?
Uiteraard is ieder weldenkend mens voor de EU, de euro en het verdrag van Lissabon.
pi_129370912
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uiteraard is ieder weldenkend mens voor de EU, de euro en het verdrag van Lissabon.
Goed, dat hoeft natuurlijk ook weer niet, maar het is ook mij opgevallen dat bepaalde lieden denken dat het gehele land gekant is tegen de EU, omdat 'iedereen die ik ken de schurft heeft aan de Unie'.

Tsja.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:50:56 #144
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_129370981
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, dat hoeft natuurlijk ook weer niet, maar het is ook mij opgevallen dat bepaalde lieden denken dat het gehele land gekant is tegen de EU, omdat 'iedereen die ik ken de schurft heeft aan de Unie'.

Tsja.
Dat was exact de reactie die ik zo kostelijk vond.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:52:35 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129371023
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:09 schreef Beelzebufo het volgende:
Deze regering is door en door verrut.
je stemt er zelf voor
pi_129374856
stemmen is nutteloos; er is geen verschil tussen: Cda. D66, Vvd, Pvda , ChristenUnie en GroenLinks.
pi_129437762
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:54 schreef arjan1212 het volgende:
stemmen is nutteloos; er is geen verschil tussen: Cda. D66, Vvd, Pvda , ChristenUnie en GroenLinks.
Dat denk ik dus ook en anders komt er denk ik een coalitie, en dan denk ik dat er toegegeven moet worden op sommige punten.
Dan denk ik dus dat het beloofde niet waar gemaakt kan worden.
Stem dus dan b.v pvda voor iets wat in hun progamma staat en ze moeten dan toegeven omdat ze in dit geval met de vvd samen regeren, en laat dat nou net een punt zijn wat die niet willen.
In feite ben ik dus dan misleid of zie ik dat verkeerd?
  zondag 28 juli 2013 @ 19:12:50 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_129440314
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook en anders komt er denk ik een coalitie, en dan denk ik dat er toegegeven moet worden op sommige punten.
Dan denk ik dus dat het beloofde niet waar gemaakt kan worden.
Stem dus dan b.v pvda voor iets wat in hun progamma staat en ze moeten dan toegeven omdat ze in dit geval met de vvd samen regeren, en laat dat nou net een punt zijn wat die niet willen.
In feite ben ik dus dan misleid of zie ik dat verkeerd?
Jij stemt op een partij vanwege één enkel programmapunt? :')
Yankee go home!
pi_129441126
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Jij stemt op een partij vanwege één enkel programmapunt? :')
Nou nee ik stem helemaal niet meer, al en tijdje niet meer.
pi_129441590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:03 schreef HD9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e-_resultaat___.html

Het is werkelijk ongelofelijk, hoe kan die lachende tuinkabouter zo snel een goed draaiende economie om zeep kan helpen,
We draaide niet goed. We zijn afhankelijk van de wereldhandel en die gaat niet goed.
quote:
A Door de backbone van de economie (de Bouw) plat te leggen
Dit is niet onze backbone, dat is export. Tevens hebben we een overschot aan kantoren en zit de huizenmarkt vast. Werknemers in de bouw zijn voor een groot deel vervangen door buitenlandse krachten.
quote:
B. Door het slaafje van Brussel te spelen,
Over populistisch geblaat gesproken.
quote:
C. Door alle belastingen op consumptie fors te verhogen
Er is een vergrijzing gaande, inkomsten moeten ergens vandaan komen willen we het niet allemaal naar onze jeugd opschuiven.
quote:
D. Door sinds vorig jaar 27 miljard meer geld uit te geven door de overheid als voorheen
Bron?

Ik ben het ook niet eens met alle keuzes, maar bereid je maar vast voor, het wordt alleen maar slechter. We verliezen de concurrentie slag met de rest van de wereld.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')