abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129078849
De Israëlische regering reageert verbolgen op plannen van de Europese Unie om geen financiering naar joodse kolonies in bezet Palestijns gebied toe te laten. De Palestijnen zijn wel tevreden.

Volgens Israël gaat het om "een grote vergissing" en is de Europese Unie niet langer neutraal in het conflict met de Palestijnen. Hoe dan ook zal Israël naar eigen zeggen niet toelaten dat buitenstaanders de grenzen van het land zullen bepalen.

Vanaf volgend jaar treedt een nieuwe Europese richtlijn in werking die het financieren van projecten in joodse nederzettingen in Palestijns of Syrisch gebied verbiedt. Het gaat om Oost-Jeruzalem, de Westelijke Jordaanoever en de Golanhoogvlakte; gebieden die in 1967 door Israël veroverd werden. In totaal wonen daar iets meer dan 500.000 joodse kolonisten in honderden nederzettingen.

Jaarlijks investeert Europa honderden miljoenen euro in Israëlische universiteiten, onderzoekscentra en bedrijven. Dat kan nog altijd, maar niet als die gelegen zijn in bezet gebied.

De Palestijnen reageren verheugd op de Europese beslissing.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/130716_Israel_EU

Wat vinden jullie van deze maatregel van de EU? Ikzelf ben persoonlijk tegen, omdat:

1. De Westbank is een legale bezetting (ik weet dat door de Nederlandse media de bezetting als illegaal wordt gezien, maar tik in op youtube 'the truth about the westbank' en daar vind je in 6 minuten een uiteenzetting van een Israëlische politicus waarom de bezetting niet illegaal is.

2. Europa niet langer neutraal is in het Israël-Palestina conflict, wat mijn inziens de vredesonderhandelingen niet ten goede komt
pi_129079001
Ik snap nooit waarom "doen wat Israel wel prettig vindt" als "neutraal" gezien wordt in dit conflict.
Kan jij mij dat uitleggen ?
pi_129079109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:36 schreef Grouch het volgende:
Ik snap nooit waarom "doen wat Israel wel prettig vindt" als "neutraal" gezien wordt in dit conflict.
Kan jij mij dat uitleggen ?
dus "doen wat de Palestijnen prettig vinden" wordt volgens jou wel als "neutraal" gezien?

Als de bezetting niet illegaal is, heeft een bedrijf in de Westbank imo evenveel rechten als een bedrijf gelegen in Israël. Door deze maatregel is de EU niet langer neutraal aangezien het de bezetting afkeurt.
pi_129079112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:32 schreef vladesk het volgende:
Europa (...) neutraal
HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHAHAhA.

:D, :'(, :D!!!!!
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:41:33 #5
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_129079180
Over de apartheid in Zuid Afrika schreeuwde de hele wereld moord en brand. Over de apartheid in Israel mag niet gepraat worden. Omdat de Nazi's miljoenen Joden ombrachten is commentaar op het handelen van de nu levende Joden ondenkbaar.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_129079229
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:39 schreef vladesk het volgende:

[..]

dus "doen wat de Palestijnen prettig vinden" wordt volgens jou wel als "neutraal" gezien?
Nee, ik vraag mij alleen waarom jij alles wat afwijkt van een pro-Isreal standpunt als "niet neutraal" wil bestempelen.

quote:
Als de bezetting niet illegaal is, heeft een bedrijf in de Westbank imo evenveel rechten als een bedrijf gelegen in Israël. Door deze maatregel is de EU niet langer neutraal aangezien het de bezetting afkeurt.
Het standpunt innemen dat de bezetting legaal is betekent automatisch dat je een kant hebt gekozen. Waarom is dat neutraal ?
pi_129079238
quote:
Israël is boos
Water is nat.
pi_129079261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
Over de apartheid in Zuid Afrika schreeuwde de hele wereld moord en brand. Over de apartheid in Israel mag niet gepraat worden. Omdat de Nazi's miljoenen Joden ombrachten is commentaar op het handelen van de nu levende Joden ondenkbaar.
De apartheid komt wel door de Palestijnen natuurlijk. Wie gaat anders de Joodse inwoners op de Westbank beschermen? Niet de Palestijnse autoriteit denk ik zo. Daarom wordt het leger ingeschakeld.
pi_129079307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:42 schreef Grouch het volgende:

[..]

Nee, ik vraag mij alleen waarom jij alles wat afwijkt van een pro-Isreal standpunt als "niet neutraal" wil bestempelen.
de Israëlische bedrijven op de westbank benadelen tov de Israëlische bedrijven in Israël is niet neutraal. Simpel. Een gelijke behandeling voor alle bedrijven is niet pro Israël maar wel neutraal
pi_129079346
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:45 schreef vladesk het volgende:

[..]

de Israëlische bedrijven op de westbank benadelen tov de Israëlische bedrijven in Israël is niet neutraal. Simpel. Een gelijke behandeling voor alle bedrijven is niet pro Israël
Je moet als EU ook niet pro Israël willen zijn.
pi_129079371
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:43 schreef vladesk het volgende:

[..]

De apartheid komt wel door de Palestijnen natuurlijk. Wie gaat anders de Joodse inwoners op de Westbank beschermen? Niet de Palestijnse autoriteit denk ik zo. Daarom wordt het leger ingeschakeld.
Ben jij een jood/Jood/Israëliet/Israëlier?
pi_129079388
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:42 schreef Grouch het volgende:

Het standpunt innemen dat de bezetting legaal is betekent automatisch dat je een kant hebt gekozen. Waarom is dat neutraal ?
waarom kan een legale bezetting niet neutraal zijn?
pi_129079399
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:39 schreef vladesk het volgende:
Als de bezetting niet illegaal is, heeft een bedrijf in de Westbank imo evenveel rechten als een bedrijf gelegen in Israël.
De bezetting is wel illegaal. Een prima stap dus.
pi_129079407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ben jij een jood/Jood/Israëliet/Israëlier?
Ik ben een Jood O+
pi_129079439
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De bezetting is wel illegaal. Een prima stap dus.

Dat fabeltje is al lang achterhaald.

Het is niet omdat de media de bezetting 100x als illegaal bestempeld, dat ze dat ook is
pi_129079440
Goede zaak. De staat Israel heeft absoluut bestaansrecht, maar het lijkt mij niet dat landjepik gesteund dient te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129079477
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:48 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dat fabeltje is al lang achterhaald.

Het is niet omdat de media de bezetting 100x als illegaal bestempeld, dat ze dat ook is
quote:
In het verleden is al vele malen door verschillende internationale autoriteiten, waaronder het Internationaal Gerechtshof en het Hoge Gerechtshof van Israël zelf, vastgesteld dat Israël wel degelijk bezetter van deze gebieden is. Artikel 49 van de Vierde Geneefse Conventie verbiedt de overbrenging van de eigen bevolking naar bezet gebied in het algemeen: het maakt hierbij geen verschil of dit onder dwang of uit vrije wil gebeurt. Het Internationale Rode Kruis (ICRC) heeft dit expliciet uitgesproken in haar commentaar op de Geneefse Conventies en concludeert dat de nederzettingen in strijd zijn met het Humanitair Oorlogsrecht.[5]
pi_129079522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Goede zaak. De staat Israel heeft absoluut bestaansrecht, maar het lijkt mij niet dat landjepik gesteund dient te worden.
Ik zou zeggen dat Israel juist relatief bestaansrecht heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129079688
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik ben een Jood O+
Dat is te merken.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:58:33 #21
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_129079898
Dus: Europa geeft Israel geld (zien we dat ooit terug??), maar Israel is het niet eens met de voorwaarden waarop dit gebeurt en wentelt zich nu zeer zelfgenoegzaam in een slachtofferrol? Begrijp ik het zo goed?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_129079958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat is te merken.
Nou niet alle Joden steunen het nederzettingenbeleid hoor, je hebt zelf Joden die vinden dat Israël geen bestaansrecht heeft

Ik stel alleen vast dat in de Nederlandse pers systematisch leugens worden verspreid over het conflict. Als je 10 of 100 keer per jaar hoort dat de nederzettingen illegaal zijn, dan ga je dat na verloop van tijd ook gaan geloven en zo creëer je demonische gevoelens jegens Israël.

Dat heeft niet te maken omdat ik een Jood ben, maar wel met mijn passie voor de waarheid
pi_129080015
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:58 schreef Beelzebufo het volgende:
Dus: Europa geeft Israel geld (zien we dat ooit terug??), maar Israel is het niet eens met de voorwaarden waarop dit gebeurt en wentelt zich nu zeer zelfgenoegzaam in een slachtofferrol? Begrijp ik het zo goed?
alsof alleen Israël geld krijgt van Europa? landen als Marokko,Turkije, Egypte, Gaza, Westbank krijgen ook geld van Europa hoor. De lijst is eindeloos
pi_129080045
quote:
quote:
Dit betekent dat bedrijven en burgers die zich vestigen op de West Bank de wet niet overtreden (zoals doorgaans beweerd wordt).
Het geldt dan ook niet voor bedrijven, wel voor NGO's bijvoorbeeld.
pi_129080193
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:59 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik stel alleen vast dat in de Nederlandse pers systematisch leugens worden verspreid over het conflict. Als je 10 of 100 keer per jaar hoort dat de nederzettingen illegaal zijn, dan ga je dat na verloop van tijd ook gaan geloven en zo creëer je demonische gevoelens jegens Israël.

Dat heeft niet te maken omdat ik een Jood ben, maar wel met mijn passie voor de waarheid
Mhehehehe.
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:10:33 #26
379943 Paper_Tiger
pi_129080419
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:59 schreef vladesk het volgende:

[..]

Nou niet alle Joden steunen het nederzettingenbeleid hoor, je hebt zelf Joden die vinden dat Israël geen bestaansrecht heeft

De waarheid was dat toen de staat Israël werd gesticht daar al mensen woonden. Ik kan persoonlijk weinig legitimiteit zien in die vorm van landjepik. Alle vormen van landjepik daarna zijn helemaal fout.
pi_129080511
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De waarheid was dat toen de staat Israël werd gesticht daar al mensen woonden. Ik kan persoonlijk weinig legitimiteit zien in die vorm van landjepik. Alle vormen van landjepik daarna zijn helemaal fout.
Ook dat is alweer een grove leugen.

De waarheid over de oprichting van Israël is dat de VN beslist heeft om van mandaatgebied Palestina 2 staten te maken omdat er daar 2 bevolkingsgroepen leefden en ze de joodse claim op het land erkenden. Er ging één Palestijnse en één Joodse staat komen. De Joden waren akkoord, de Palestijnen niet en toen brak er een oorlog uit die de Joden verrassend wonnen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:14:59 #28
379943 Paper_Tiger
pi_129080597
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:12 schreef vladesk het volgende:

[..]

De waarheid over de oprichting van Israël is dat de VN beslist heeft om van mandaatgebied Palestina 2 staten te maken omdat er daar 2 bevolkingsgroepen leefden en ze de joodse claim op het land erkenden. Er ging één Palestijnse en één Joodse staat komen. De Joden waren akkoord, de Palestijnen niet en toen brak er een oorlog uit die de Joden verrassend wonnen.
Ik heb een tuin bij mijn huis en nu zegt iemand dat jij de helft ervan mag hebben. Jij gaat akkoord en ik niet...
pi_129080645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik heb een tuin bij mijn huis en nu zegt iemand dat jij de helft ervan mag hebben. Jij gaat akkoord en ik niet...
Als er geen oorlog was uitgebroken, hoefde er ook niemand te vertrekken. Nu leven er ook gewoon arabieren in Israël hoor
pi_129080923
quote:

[..]

Nogmaals, ik ben van mening dat Israel inmiddels voldoende bestaansrecht heeft. Echter, ik kan mij de initiële reactie van de Palestijnen wel voorstellen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:25:21 #31
177885 JoaC
Het is patat
pi_129081005
In jouw filmpje bezigt men de term disputed over de gebieden, dus het niet financieren totdat er overeenstemming is, is wel degelijk een neutraal standpunt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_129081043
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:16 schreef vladesk het volgende:

[..]

Als er geen oorlog was uitgebroken, hoefde er ook niemand te vertrekken. Nu leven er ook gewoon arabieren in Israël hoor
Dus als ik morgen de helft van Israel voor mezelf claim, en de Israeliers pikken dat niet.. dan is het volgens jou dus volledig en alleen hun schuld dat ze eruit geschopt worden ?

Goed om te weten :) Tijd om mijn pro-Israel standpunt te herzien, want gratis land.
pi_129081384
quote:

[..]

De Joden waren akkoord, de Palestijnen niet
Hoe zou dat nou komen...
pi_129081420
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:26 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dus als ik morgen de helft van Israel voor mezelf claim, en de Israeliers pikken dat niet.. dan is het volgens jou dus volledig en alleen hun schuld dat ze eruit geschopt worden ?

Goed om te weten :) Tijd om mijn pro-Israel standpunt te herzien, want gratis land.
Dan zal je eerst de Verenigde Naties moeten overtuigen, vrees ik
pi_129081500
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe zou dat nou komen...
Omdat ze dachten dat ze sterker waren en makkelijk de Joden konden verdrijven
pi_129081613
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:25 schreef JoaC het volgende:
In jouw filmpje bezigt men de term disputed over de gebieden, dus het niet financieren totdat er overeenstemming is, is wel degelijk een neutraal standpunt.
Niet als je de Palestijnse bedrijven uit Judea en Samaria wel helpt, want die liggen dan ook in de 'disputed territories'
pi_129081707
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:37 schreef vladesk het volgende:

[..]

Omdat ze dachten dat ze sterker waren en makkelijk de Joden konden verdrijven
Hoeveel % van het land kreeg Israël en hoeveel % kregen de Palestijnen? En dat dan in verhouding van de bevolking...

Zou jij het doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 13:42:13 ]
pi_129081842
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoeveel % van het land kreeg Israël en hoeveel % kregen de Palestijnen? En dat dan in verhouding van de bevolking...

Zou jij het doen?
Daar had het niets mee te maken, zie de Peel commissie in 1937, dat was al een eerder voorstel om een Joodse staat op te richten. Deze werd afgewezen door de arabieren (behalve door de koning van Jordanië) en bij de Joden was er verdeeldheid hierover. Sommige waren akkoord, anderen wilden meer

dat oranje ging dan Israël zijn. Maar ook dan waren de arabieren een oorlog begonnen aangezien ze het plan afkeurden
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:44:33 #39
177885 JoaC
Het is patat
pi_129081843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:39 schreef vladesk het volgende:

[..]

Niet als je de Palestijnse bedrijven uit Judea en Samaria wel helpt, want die liggen dan ook in de 'disputed territories'
Er is al een uitgesproken Israëlisch deel van de regio, en een onduidelijk Palestijns deel. De andere optie is Palestina niet helpen, dat is niet neutraal
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_129081951
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef JoaC het volgende:

[..]

Er is al een uitgesproken Israëlisch deel van de regio, en een onduidelijk Palestijns deel. De andere optie is Palestina niet helpen, dat is niet neutraal
Dus ziet Europa het niet als betwist gebied maar als bezet gebied, anders zou elk bedrijf - tot er een oplossing is - gelijk moeten behandeld worden.

En doordat Europa het als bezet gebied ziet, zijn ze niet objectief in dit conflict
pi_129082128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dus ziet Europa het niet als betwist gebied maar als bezet gebied, anders zou elk bedrijf - tot er een oplossing is - gelijk moeten behandeld worden.

En doordat Europa het als bezet gebied ziet, zijn ze niet objectief in dit conflict
En als ze het als niet bezet gebied zien zijn ze dat ook niet. Dus houd nu svp op met dat achterlijke neutraliteitsgelul.

Niets mis met een standpunt kiezen. Jij kiest pro-Israel, Europa deed dat tot voor kort ook telkens. Prima.Duidelijk. Maar dat is niet hetzelfde als "neutraal zijn".
pi_129082135
Een blokkade om de Israëlische handel plat te leggen, lijkt mij wel wat.
pi_129082409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef vladesk het volgende:

[..]

Daar had het niets mee te maken, zie de Peel commissie in 1937, dat was al een eerder voorstel om een Joodse staat op te richten. Deze werd afgewezen door de arabieren (behalve door de koning van Jordanië) en bij de Joden was er verdeeldheid hierover. Sommige waren akkoord, anderen wilden meer

[ afbeelding ]

dat oranje ging dan Israël zijn. Maar ook dan waren de arabieren een oorlog begonnen aangezien ze het plan afkeurden
Waarom zouden ze het accepteren? Accepteer jij 50 euro als je weet dat je 100 euro kunt krijgen?
pi_129082442
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ja, leuk, "totdat er een oplossing is". Voor Israël heeft het dus geen haast, zij kunnen ondertussen hun gang gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 14:00:30 ]
pi_129085009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:01 schreef vladesk het volgende:

[..]

alsof alleen Israël geld krijgt van Europa? landen als Marokko,Turkije, Egypte, Gaza, Westbank krijgen ook geld van Europa hoor. De lijst is eindeloos
Dat is wel even iets anders. Israel ontvangt veel meer geld dan andere landen; desalniettemin pretendeert het géén ontwikkelingsland te zijn. Waarom dan voortdurend uit onze staatsruif vreten? Wat mij betreft wordt dat geld nú terugbetaald, plus rente. De waarheid is natuurlijk dat Israel dat niet kan, want het is een armoedige puinhoop, slechts bedekt door een dun Westers/ontwikkeld aandoend vernislaagje, al zou je dat niet denken als je naar al die hasbara luistert die over ons wordt uitgestort.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
Mij ook. Daarnaast alle financiering stoppen, en het is afgelopen met al die kostbare cadeautjes (denk hierbij aan kernonderzeeers voor een prikkie, dat soort dingen). Het is crisis, Israel betaalt voortaan het volle pond voor hetgeen het van EU-landen als Nederland en Duitsland afneemt.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef vladesk het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, leuk. Je weet dat dit nooit kan dienen als legitimatie van de bezetting en de systematische schending van de mensenrechten van de inwoners van de bezette gebieden? Israel heeft al even weinig met mensenrechten als de omringende Arabische landen. Israel is niet speciaal, het is geen voorpost van de Westerse beschaving, het is gewoon de zoveelste oligarchische semi-democratie in de regio.

[ Bericht 20% gewijzigd door Leevancleef op 18-07-2013 15:17:35 ]
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129088490
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het accepteren? Accepteer jij 50 euro als je weet dat je 100 euro kunt krijgen?
Kan je dan toch ook van Israël en de Joden zeggen? Maar zij accepteerden het wel
pi_129088516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
met welke reden?
pi_129088591
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:07 schreef Leevancleef het volgende:

Dat is wel even iets anders. Israel ontvangt veel meer geld dan andere landen; desalniettemin pretendeert het géén ontwikkelingsland te zijn. Waarom dan voortdurend uit onze staatsruif vreten? Wat mij betreft wordt dat geld nú terugbetaald, plus rente. De waarheid is natuurlijk dat Israel dat niet kan, want het is een armoedige puinhoop, slechts bedekt door een dun Westers/ontwikkeld aandoend vernislaagje, al zou je dat niet denken als je naar al die hasbara luistert die over ons wordt uitgestort.
Israël is natuurlijk wel een betere bondgenoot van Europa dan bijvoorbeeld Marokko, Gaza of Egypte. Israël is de armste van de ontwikkelde landen
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:21:07 #49
177885 JoaC
Het is patat
pi_129088648
Je kan ook 3 reacties in 1 post gooien, het is onzin om drie keer te posten
[..]
pi_129088763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:07 schreef Leevancleef het volgende:
Ja, leuk. Je weet dat dit nooit kan dienen als legitimatie van de bezetting en de systematische schending van de mensenrechten van de inwoners van de bezette gebieden? Israel heeft al even weinig met mensenrechten als de omringende Arabische landen. Israel is niet speciaal, het is geen voorpost van de Westerse beschaving, het is gewoon de zoveelste oligarchische semi-democratie in de regio.
De Peel commissie heeft niets met de bezetting van vandaag te maken. Wel de oorlog van '67 waarbij men Israël van de kaart wou vegen en Israël het bezette gebied van Jordanië kon veroveren.

Israël is wel speciaal, het is de frontlinie van het Westen en beschermt het Westen. Daarom hoort het Westen Israël meer te steunen, in Canada hebben ze dat ingezien

En nee, geen semi-democratie maar een echte democratie. Zoveel democratie is er zelf in Israël dat er vorige week een arabier die in de Knesset zetelt een dreigbrief stuurde naar een priester omdat hij arabieren ronselde om het leger te dienen. Ikzelf (persoonlijk) vind democratie niet de ideale manier om Israël te besturen
pi_129089039
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:23 schreef vladesk het volgende:

Israël is wel speciaal, het is de frontlinie van het Westen en beschermt het Westen.
Goh, en ik maar denken dat de Europese legers en diensten als FRONTEX dat deden. Nou als de Israëli's die taak op zich hebben genomen zouden we er hier vanaf kunnen, is ook weer een leuke besparing om het begrotingstekort te verkleinen.
pi_129089217
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Goh, en ik maar denken dat de Europese legers en diensten als FRONTEX dat deden. Nou als de Israëli's die taak op zich hebben genomen zouden we er hier vanaf kunnen, is ook weer een leuke besparing om het begrotingstekort te verkleinen.
Israël heeft die taak op zich genomen, maar heeft daar uiteraard wel financiële steun voor nodig.

Als er oorlog uitbreekt kan Israël op 2 dagen tijd een leger klaarzetten van 2 miljoen mensen, een land met 8 miljoen mensen kan dit uiteraard niet alleen financieren
pi_129089268
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:34 schreef vladesk het volgende:

[..]

Israël heeft die taak op zich genomen, maar heeft daar uiteraard wel financiële steun voor nodig.

Als er oorlog uitbreekt kan Israël op 2 dagen tijd een leger klaarzetten van 2 miljoen mensen, een land met 8 miljoen mensen kan dit uiteraard niet alleen financieren
Israël is dus in feite de ruitenwasser die op het moment dat je voor een stoplicht stilstaat ineens je vooruit schoonmaakt en er dan een vergoeding voor eist.
pi_129089518
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Israël is dus in feite de ruitenwasser die op het moment dat je voor een stoplicht stilstaat ineens je vooruit schoonmaakt en er dan een vergoeding voor eist.
Het is gewoon nodig, één oorlog verliezen en het kan fataal zijn
pi_129089584
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:40 schreef vladesk het volgende:

[..]

Voor de Israëli's ja, niet voor ons.
pi_129089590
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:17 schreef vladesk het volgende:

[..]

Kan je dan toch ook van Israël en de Joden zeggen? Maar zij accepteerden het wel
Nee, dat kun je niet van de Joden/Israël zeggen. Israël had 0 euro en kreeg 50 euro aangeboden.
pi_129089623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Voor de Israëli's ja, niet voor ons.
Maar over één jaar ben ik een Israëli ^O^
pi_129089635
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:40 schreef vladesk het volgende:

[..]

Niet ons probleem.
pi_129089666
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, dat kun je niet van de Joden/Israël zeggen. Israël had 0 euro en kreeg 50 euro aangeboden.
Fout, zowel de joden als palestijnen hadden 0

ze krijgen elk 50/50, de joden gingen akkoord de palestijnen wilden 100
pi_129089674
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet ons probleem.
Wel de mijn :( :(
pi_129089718
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:44 schreef vladesk het volgende:

[..]

Jouw probleem dus, niet het onze.
pi_129089794
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:23 schreef vladesk het volgende:

[..]

De Peel commissie heeft niets met de bezetting van vandaag te maken. Wel de oorlog van '67 waarbij men Israël van de kaart wou vegen en Israël het bezette gebied van Jordanië kon veroveren.

En nee, geen semi-democratie maar een echte democratie. Zoveel democratie is er zelf in Israël dat er vorige week een arabier die in de Knesset zetelt een dreigbrief stuurde naar een priester omdat hij arabieren ronselde om het leger te dienen. Ikzelf (persoonlijk) vind democratie niet de ideale manier om Israël te besturen
Dan moet je nog eens opzoeken wat een democratie zoal behelst. Israel voldoet niet aan de criteria, hoe je het ook wendt of keert, en toont zich daarbij geenszins bereid om daar verbetering in te brengen. Zo'n land verdient het niet om EU-steun en Nederlandse overheidssteun te ontvangen. Andere landen krijgen voor minder sancties aan hun broek. Waarom kan Israël ongestraft de mensenrechten schenden, het non-proliferatieverdrag niet ondertekenen en talloze andere totaal onwesterse dingen doen, en alsnog beschouwd worden als een beschaafd land dat onze financiële en militaire steun verdient? Volstrekt belachelijk.

quote:
Israël is wel speciaal, het is de frontlinie van het Westen en beschermt het Westen. Daarom hoort het Westen Israël meer te steunen, in Canada hebben ze dat ingezien
Door Israel te steunen heeft het Westen MILJOENEN mensen van zich vervreemd. Israel kost de belastingbetaler geld en daarnaast levert het hem indirect een veiligheidsrisico op; door Israel te steunen jaagt het Westen Arabische en islamitische bevolkingen tegen zich in het harnas, wat een risico op aanslagen met zich meebrengt. Wij en de rest van de wereld profiteren op geen enkele manier van de huidige relatie met Israël. Wat voor dienst heeft Israël het Westen ooit bewezen? :') Dat hele Israël als voorpost van de Westerse beschaving-verhaal is de grootste hoax ooit.

Daarnaast worden andere landen in het Midden-Oosten nu permanent bedreigd door een virulent anti-Arabische kernmacht die al vanaf het prille begin wordt bestuurd door oorlogszuchtige haviken.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:44 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dat los je zelf maar op dan. Israël verdient geen steun, Israël verdient zware sancties en een handelsboycot.

[ Bericht 14% gewijzigd door Leevancleef op 18-07-2013 16:55:51 ]
pi_129090415
@ Leevancleef

Wat moet Israël dan volgens jou allemaal doen om een bondgenoot van het Westen te kunnen zijn?

- de vluchtelingen terug binnen laten? (maw geen joodse meerderheid en geen israel meer?)
- geen nucleaire wapens meer? (maw geen afschrikmiddel meer en klaar om opgegeten te worden door de buurlanden)
- gaza blokkade opheffen? (maw terug raketten ontvangen vanuit gaza?)
- zich niet meer profileren als een joodse staat?

Het klopt dat Israël het Westen veel meer nodig heeft dan omgekeerd. Voor het Westen is Israël eigenlijk meer een blok aan het been, anderzijds als Israël niet meer gesteund wordt dan is het klaar voor de slachtbank. Is dat dan de oplossing?
pi_129090563
Ik hoef Israël helemaal niet als bondgenoot. Turkije is een veel betere optie.
pi_129090602
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:59 schreef Leevancleef het volgende:
Ik hoef Israël helemaal niet als bondgenoot. Turkije is een veel betere optie.
Dan ben je een hater. Trouwens, Turkije is een bondgenoot van het Westen
pi_129090694
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:00 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dan ben je een hater. Trouwens, Turkije is een bondgenoot van het Westen
Haters en praters die protesteren om te zweren

MAar de mensen die mij op een broodje willen smeren

het zijn de kk nederlanders die zeggen tegen my wat ik moet doen

eyo ik geef je meisje een zoen
pi_129090751
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:01 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Haters en praters die protesteren om te zweren

MAar de mensen die mij op een broodje willen smeren

het zijn de kk nederlanders die zeggen tegen my wat ik moet doen

eyo ik geef je meisje een zoen
Oja, de schoolvakantie is bezig. Was het al vergeten. :')
en je bent een moslim (turk?)
Dat verklaart dan ook meteen weer je standpunten
pi_129090840
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Jouw probleem dus, niet het onze.
Dus jij hebt er geen probleem mee om het Israëlische volk afgeslacht zien te worden? (als het Westen de steun stopzet)
pi_129091090
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:04 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dus jij hebt er geen probleem mee om het Israëlische volk afgeslacht zien te worden? (als het Westen de steun stopzet)
Zie je me dat ergens zeggen? Het enige wat ik zeg is dat niet wij maar Israël voor zijn eigen verdediging verantwoordelijk is (iets wat ook voor zo'n beetje elk ander land op de planeet geld).
pi_129091158
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:09 schreef Tocadisco het volgende:
Zie je me dat ergens zeggen? Het enige wat ik zeg is dat niet wij maar Israël voor zijn eigen verdediging verantwoordelijk is (iets wat ook voor zo'n beetje elk ander land op de planeet geld).
maar Israël kan niet overleven zonder steun, dat weet jij ook
pi_129091168
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:02 schreef vladesk het volgende:

[..]

Oja, de schoolvakantie is bezig. Was het al vergeten. :')
en je bent een moslim (turk?)
Dat verklaart dan ook meteen weer je standpunten
Een grapje moet kunnen. Jij begon zelf kinderachtig te doen, met je 'je bent een hater'. Ik ben een Arabier, maar ik neem hier een standpunt in met de Europese/Nederlandse belangen in het achterhoofd.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:10 schreef vladesk het volgende:

[..]

Liever kwijt dan rijk.
pi_129091327
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:10 schreef vladesk het volgende:

[..]

Daar is Israël voor een vrij groot deel zelf bij, een groot deel van het gevaar wat ze lopen is een direct gevolg van hun eigen beleid (landjepik bij de Arabieren, een grote afscheidingsmuur bouwen die ze van hun land scheid, blokkades instellen waardoor ze zich niet economisch kunnen ontwikkelingen en tal van andere pesterijen).
pi_129091356
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:11 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Een grapje moet kunnen. Jij begon zelf kinderachtig te doen, met je 'je bent een hater'. Ik ben een Arabier, maar ik neem hier een standpunt in met de Europese/Nederlandse belangen in het achterhoofd.
Je bent ook gewoon een hater want ik vraag wanneer Israël een bondgenoot kan zijn van Nederland en het Westen en jij zegt zelf dat je gewoon geen bondgenot wil zijn met de Joodse staat

quote:
Liever kwijt dan rijk.
Dat klopt, de vernietiging van Israël is een universeel Islamitisch streven. Dat vergeten veel linkse hollanders
pi_129091411
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Daar is Israël voor een vrij groot deel zelf bij, een groot deel van het gevaar wat ze lopen is een direct gevolg van hun eigen beleid (landjepik bij de Arabieren, een grote afscheidingsmuur bouwen die ze van hun land scheid, blokkades instellen waardoor ze zich niet economisch kunnen ontwikkelingen en tal van andere pesterijen).
Onzin natuurlijk, Israël is al in oorlog vanaf de eerste seconde dat het bestond. Jij vergeet dat de vernietiging van Israël een universeel Islamitisch streven is, of dat nu een klein of groot Israël is
pi_129091468
Trouwens, als je de muur of de blokkade een pesterij noemt, dan is ook gewoon alle objectiviteit zoek. :')
pi_129091471
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:14 schreef vladesk het volgende:

[..]

Je bent ook gewoon een hater want ik vraag wanneer Israël een bondgenoot kan zijn van Nederland en het Westen en jij zegt zelf dat je gewoon geen bondgenot wil zijn met de Joodse staat

[..]

Dat klopt, de vernietiging van Israël is een universeel Islamitisch streven. Dat vergeten veel linkse hollanders
Waarom zou ik zo'n bondgenoot willen? Ik heb net uitgelegd dat dat financiëel én geopolitiek gezien een onverstandige zet is. Wij hebben verder ook geen belang bij het voortbestaan van Israël. Ben ik meteen een hater omdat ik niet braaf mijn belastinggeld wil doneren aan Israël?
pi_129091546
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:16 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Waarom zou ik zo'n bondgenoot willen? Ik heb net uitgelegd dat dat financiëel én geopolitiek gezien een onverstandige zet is. Wij hebben verder ook geen belang bij het voortbestaan van Israël. Ben ik meteen een hater omdat ik niet braaf mijn belastinggeld wil doneren aan Israël?
Daar hebben we wel belang bij, Israël betekent nooit meer een holocaust op Joden

als Israël al bestond voor de tweede wereldoorlog, waren er nooit 6 miljoen mensen gestorven
pi_129092140
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:17 schreef vladesk het volgende:

[..]

Daar hebben we wel belang bij, Israël betekent nooit meer een holocaust op Joden

als Israël al bestond voor de tweede wereldoorlog, waren er nooit 6 miljoen mensen gestorven
Het bestaan van Israël heeft het leven van de gemiddelde Jood er echt niet veiliger op gemaakt, hoor. Denk je dat ze zich in Sderot (waar Israël de armsten en de migranten onder pleegt te brengen) veilig voelen? Denk je dat het imago van de Joden is verbeterd door de aanwezigheid van Israël? Integendeel, het bestaan van Israël voedt juist het antisemitisme, het bevestigt mensen in hun vooroordelen.
pi_129092210
De redenatie van vladesk gaat ongeveer zo: ik ben een neger en heb inkomen nodig. Geef je me geen werk dan wil je dat ik doodga. Racist!
pi_129092243
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:17 schreef vladesk het volgende:

[..]

Waarom?
quote:
"Als joden niet bestonden waren ze nooit geholocaust".
Conscience do cost.
pi_129092436
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:33 schreef Xa1pt het volgende:
De redenatie van vladesk gaat ongeveer zo: ik ben een neger en heb inkomen nodig. Geef je me geen werk dan wil je dat ik doodga. Racist!
Ja. Komt op mij over als iemand die vindt dat hij pro-Israël moet zijn, maar hij weet niet echt waarom.
pi_129092626
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:34 schreef ems. het volgende:

Waarom?
Omdat Israël een Joodse meerderheid heeft.. en als er iemand anders vreemde ideeën krijgt ter wereld (zie Hongarije of Griekenland) kan hij nu altijd vluchten naar Israël

quote:
"Als joden niet bestonden waren ze nooit geholocaust".
Uh?
pi_129092647
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:38 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ja. Komt op mij over als iemand die vindt dat hij pro-Israël moet zijn, maar hij weet niet echt waarom.
Misschien omdat ik verhuis naar Israël binnenkort? en een Jood ben
pi_129092833
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:43 schreef vladesk het volgende:

[..]

Omdat Israël een Joodse meerderheid heeft.. en als er iemand anders vreemde ideeën krijgt ter wereld (zie Hongarije of Griekenland) kan hij nu altijd vluchten naar Israël

[..]

Uh?
Of naar Griekenland, Noorwegen, Australië of Peru.
pi_129092851
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:43 schreef vladesk het volgende:

[..]

Misschien omdat ik verhuis naar Israël binnenkort? en een Jood ben
Dat is een goede reden voor jou om pro-Israël te zijn, maar niet voor de rest van de westerse wereld.
pi_129092977
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of naar Griekenland, Noorwegen, Australië of Peru.
Alsof ze in deze landen massaal staan te wachten om joodse vluchtelingen op te nemen, dat doen ze nu toch ook niet met bv syrische

in wereldoorlog 2 deden ze het ook niet, dus waarom zouden ze het een andere keer doen
pi_129092991
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is een goede reden voor jou om pro-Israël te zijn, maar niet voor de rest van de westerse wereld.
Anti Israël zijn omdat het joden zijn is ook geen goede reden om anti-Israël te zijn
pi_129093468
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:52 schreef vladesk het volgende:

[..]

Anti Israël zijn omdat het joden zijn is ook geen goede reden om anti-Israël te zijn
Anti-Israël zijn omdat Israël gebieden bezet houdt is wel een goede reden dan.
pi_129093470
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:52 schreef vladesk het volgende:

[..]

En waaruit maak jij op dat ik tegen Israël zou zijn omdat het joden zijn? Of ben jij er zo eentje van de garde 'je bent of pro-Israël of een je bent een antisemiet' :')?

Het is vrij simpel eigenlijk: Wij drijven erg weinig handel met de Israëli's en het is ook niet onze laatste frontlinie tegen een horde bloeddorstige arabieren die ons komen veroveren, dus echt een praktisch nut heeft het bestaan van Israël niet voor ons. Dan kun je als land alsnog steun geven omdat je er een andere reden voor hebt (omdat je bijvoorbeeld vind dat iedereen die daar geboren is, zowel jood als arabier, het recht heeft om er zijn bestaan op te bouwen), maar omdat er in dat geval geen noodzaak is om steun te geven kan je best wel voorwaarden eisen voor die steun.
pi_129093572
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:06 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Anti-Israël zijn omdat Israël gebieden bezet houdt is wel een goede reden dan.
Nee, aangezien de bezetting legitiem is

tenzij je natuurlijk ook anti China bent omdat ze Tibet bezet houdt
anti Marokko bent omdat ze de Westelijke Sahara bezet houdt
anti Turkije bent omdat ze Cyprus bezet houden
pi_129093586
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:10 schreef vladesk het volgende:

[..]

Volgens wie?
pi_129093595
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Volgens wie?
Volgens de internationale rechten
pi_129093664
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:18 schreef vladesk het volgende:

[..]

met welke reden?
Omdat jij een irritant zeikerig ventje bent. En nee, niet omdat je joods bent. Ik heb ook de schurft aan Nederlandse nationalisten.
pi_129093666

Ik ben van mening dat 2 dingen belangrijk zijn aan de opkomende Israël haat

1. de rol van de media, die zegt dat de bezetting en nederzettingen illegaal zijn, wat de bevolking na een tijd gewoon vanzelfsprekend aanneemt in plaats van logisch na te denken

2. de belangrijkere rol van islamieten in het Westen, en ik denk dat linkse partijen harder tov Israël staan om stemmen van islamieten te lokken (die meer en meer belangrijk worden)
pi_129093687
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat jij een irritant zeikerig ventje bent. En nee, niet omdat je joods bent. Ik heb ook de schurft aan Nederlandse nationalisten.
Ah, je bent me er zo eentje. :')
pi_129093787
quote:

[..]

Volgens de internationale rechten
Die zeggen toch wel iets heel anders:

quote:
Resolution adopted by the General Assembly
[on the report of the Special Political and Decolonization Committee
(Fourth Committee) (A/58/473 and Corr.1)]

8/97.
Applicability of the Geneva Convention relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, of 12 August 1949, to the Occupied Palestinian Territory, including Jerusalem, and the other occupied Arab territories

The General Assembly,
Recalling its relevant resolutions,

Bearing in mind the relevant resolutions of the Security Council,

Recalling the Regulations annexed to the Hague Convention IV of 1907, 1 the Geneva Convention relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, of 12 August 1949, 2 and relevant provisions of customary law, including those codified in Additional Protocol 1 3 to the four Geneva Conventions, 4

Having considered the report of the Special Committee to Investigate Israeli Practices Affecting the Human Rights of the Palestinian People and Other Arabs of the Occupied Territories 5 and the relevant reports of the Secretary-General, 6

Considering that the promotion of respect for the obligations arising from the Charter of the United Nations and other instruments and rules of international law is among the basic purposes and principles of the United Nations,

Noting the convening of the meeting of experts of High Contracting Parties to the Geneva Convention relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, of 12 August 1949, at Geneva from 27 to 29 October 1998, at the initiative of the Government of Switzerland in its capacity as the depositary of the Convention, concerning problems of application of the Convention in general and, in particular, in occupied territories,

Noting also the convening for the first time, on 15 July 1999, of the Conference of High Contracting Parties to the Fourth Geneva Convention, as recommended by the General Assembly in its resolution ES-10/6 of 9 February 1999, on measures to enforce the Convention in the Occupied Palestinian Territory, including East Jerusalem, and to ensure respect thereof in accordance with article 1 common to the four Geneva Conventions, and aware of the statement adopted by the Conference,

Welcoming the reconvening of the Conference of High Contracting Parties to the Fourth Geneva Convention on 5 December 2001 in Geneva and stressing the importance of the Declaration adopted by the Conference, and underlining the need for the parties to follow up the implementation of the Declaration,

Welcoming and encouraging the initiatives by States parties to the Convention, both individually and collectively, according to article 1 common to the four Geneva Conventions, aimed at ensuring respect for the Convention,

Stressing that Israel, the occupying Power, should comply strictly with its obligations under international law, including international humanitarian law,

1. Reaffirms that the Geneva Convention relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, of 12 August 1949, 2 is applicable to the Occupied Palestinian Territory, including East Jerusalem, and other Arab territories occupied by Israel since 1967;

2. Demands that Israel accept the de jure applicability of the Convention in the Occupied Palestinian Territory, including East Jerusalem, and other Arab territories occupied by Israel since 1967, and that it comply scrupulously with the provisions of the Convention;

3. Calls upon all High Contracting Parties to the Convention, in accordance with article 1 common to the four Geneva Conventions, 4 to continue to exert all efforts to ensure respect for its provisions by Israel, the occupying Power, in the Occupied Palestinian Territory, including East Jerusalem, and other Arab territories occupied by Israel since 1967;

4. Reiterates the need for speedy implementation of the relevant recommendations contained in its resolutions of the tenth emergency special session with regard to ensuring respect by Israel, the occupying Power, for the provisions of the Convention;

5. Requests the Secretary-General to report to the General Assembly at its fifty-ninth session on the implementation of the present resolution.

72nd plenary meeting
9 December 2003
Aangenomen met 164 stemmen voor overigens.

http://domino.un.org/unis(...)efff85256e1200677754
pi_129093802
quote:

[..]

tenzij je natuurlijk ook anti China bent omdat ze Tibet bezet houdt
anti Marokko bent omdat ze de Westelijke Sahara bezet houdt
anti Turkije bent omdat ze Cyprus bezet houden
Klets toch niet.
De bezetting is illegaal.

Maar je lijkt me niet iemand die wat dat betreft van standpunt zal veranderen dus of het nog zin heeft hier verder te gaan?..
pi_129093859

Na dit filmpje kan niemand nog zeggen dat de Israëlische bezetting illegaal is
pi_129093908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:13 schreef vladesk het volgende:

[..]

Maar ik heb gelijk, want Israël doet niets fout, toch?
pi_129093909
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:19 schreef vladesk het volgende:

Na dit filmpje kan niemand nog zeggen dat de Israëlische bezetting illegaal is
Nadat een Israëlische minister heeft gezegd dat de bezetting legaal is kan niemand er meer aan twijfelen dat dat niet zo is :D?
pi_129093956
quote:
18s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nadat een Israëlische minister heeft gezegd dat de bezetting legaal is kan niemand er meer aan twijfelen dat dat niet zo is :D?
Euh, ook gewoon tal van juristen hoor. Onlangs nog een rechtbank in Frankrijk.
pi_129093965
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:13 schreef vladesk het volgende:

[..]

Geen jodenhater dus, maar gewoon iemand die een hekel heeft aan mensen met verwrongen en nationalistische denkbeelden.
pi_129093981
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:22 schreef vladesk het volgende:

[..]

Euh, ook gewoon tal van juristen hoor. Onlangs nog een rechtbank in Frankrijk.
Die Franse rechtbank gaat niet boven de Verenigde Vergadering van de VN hoor.
pi_129094002
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen jodenhater dus, maar gewoon iemand die een hekel heeft aan mensen met verwrongen en nationalistische denkbeelden.
pro Israël zijn is niet meteen nationalistisch
pi_129094025
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tsja, ik heb het ook niet op Nederlanders die blind zijn voor onze misdaden.
pi_129094033
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die Franse rechtbank gaat niet boven de Verenigde Vergadering van de VN hoor.
De VN zou zich beter met wat nuttigere zaken bezig houden, met de Syrische burgeroorlog bijvoorbeeld, of met het nucleaire programma van Iran
pi_129094068
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:23 schreef vladesk het volgende:

[..]

Wie beweert dat dan?
pi_129094072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:25 schreef vladesk het volgende:

[..]

De VN zou zich beter met wat nuttigere zaken bezig houden, met de Syrische burgeroorlog bijvoorbeeld, of met het nucleaire programma van Iran
Of met het nucleaire programma van Israël.
pi_129094078
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:23 schreef vladesk het volgende:

[..]

Niet pro Israël zijn betekent ook niet dat je tegen Israël bent.
pi_129094435
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:25 schreef vladesk het volgende:

[..]

Wat dacht je van én én?
Ik vind het erg nuttig dat de EU eindelijk eens een duidelijk standpunt inneemt inzake Israël's illegale activiteiten.
pi_129094698
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:40 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Wat dacht je van én én?
Ik vind het erg nuttig dat de EU eindelijk eens een duidelijk standpunt inneemt inzake Israël's illegale activiteiten.
Ben jij hardhorig ofzo?

Gerenommeerde internationale juristen hebben erkend dat de bezetting legaal is. Wie ben jij dan om te zeggen dat ze illegaal is?
pi_129094719
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:26 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Of met het nucleaire programma van Israël.
Iemand die het recht van Israël niet erkent op gebied van nucleaire wapens, wil Israël van de map vegen.
pi_129094773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ben jij hardhorig ofzo?

Gerenommeerde internationale juristen hebben erkend dat de bezetting legaal is. Wie ben jij dan om te zeggen dat ze illegaal is?
Gerenommeerde internationale juristen staan niet boven de vergadering van de VN.
pi_129094809
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Gerenommeerde internationale juristen staan niet boven de vergadering van de VN.
Wie neemt de VN nu nog serieus? Vraag me af hoeveel ton olie ze daarvoor gekregen hebben
pi_129094858
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:51 schreef vladesk het volgende:

[..]

Wie neemt de VN nu nog serieus? Vraag me af hoeveel ton olie ze daarvoor gekregen hebben
Waarom zou je een paar juristen wel serieus nemen maar de VN niet? Je kan niet selectief gaan winkelen in welk recht je wel wilt aanvaarden en welk niet.
pi_129095066
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ben jij hardhorig ofzo?

Klets toch niet.
Maar zoek het lekker uit met je onzintopic, misschien komt er ook nog wel iemand die het wél met je eens is (maar reken er niet te hard op, met je absurde standpunt m.b.t. Israël's illegale bezetting) :W
pi_129095072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:48 schreef vladesk het volgende:

[..]

Iemand die het recht van Israël niet erkent op gebied van nucleaire wapens, wil Israël van de map vegen.
Wat is dit nou weer voor dom gelul?
pi_129095093
quote:
15s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kan het ook op Iran toepassen. Maar iets zeg me dat TS er dan ineens heel anders over denkt :')
pi_129095163
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:48 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken doet juist dat men Israël van de map wil vegen ;)
Conscience do cost.
pi_129095174
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Waarom zou je een paar juristen wel serieus nemen maar de VN niet? Je kan niet selectief gaan winkelen in welk recht je wel wilt aanvaarden en welk niet.
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:58 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Klets toch niet.
Maar zoek het lekker uit met je onzintopic, misschien komt er ook nog wel iemand die het wél met je eens is (maar reken er niet te hard op, met je absurde standpunt m.b.t. Israël's illegale bezetting) :W
http://likud.nl/2009/11/w(...)es-verenigde-naties/
pi_129095195
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:59 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Je kan het ook op Iran toepassen. Maar iets zeg me dat TS er dan ineens heel anders over denkt :')
heeft Israël Iran bedreigd om van de map te vegen?
pi_129095226
quote:
15s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:01 schreef ems. het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken doet juist dat men Israël van de map wil vegen ;)
Ga oorzaak en gevolg toch niet omwisselen. Israël heeft kernwapens nodig ze bedreigd worden, ze worden niet bedreigd omdat ze kernwapens hebben
pi_129095286
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:03 schreef vladesk het volgende:

[..]

[..]

Ga oorzaak en gevolg toch niet omwisselen. Israël heeft kernwapens nodig ze bedreigd worden, ze worden niet bedreigd omdat ze kernwapens hebben
Jij bent toch die user die zich om de haverklap zwaar gediscrimineerd voelt en daarom weg wil uit Nederland?
pi_129095323
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent toch die user die zich om de haverklap zwaar gediscrimineerd voelt en daarom weg wil uit Nederland?
Hoezo zwaar gediscrimineerd? Niet echt, ik ga gewoon naar Israël omdat het mijn land is

Als ik voor het goede leven koos, dan koos ik voor Nederland
(niet dat het in Israël slecht is, maar er is toch veel meer armoede, haat, oorlogsgevaar etcetera)
pi_129095361
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:07 schreef vladesk het volgende:

[..]

Hoezo zwaar gediscrimineerd? Niet echt, ik ga gewoon naar Israël omdat het mijn land is

Als ik voor het goede leven koos, dan koos ik voor Nederland
(niet dat het in Israël slecht is, maar er is toch veel meer armoede, haat, oorlogsgevaar etcetera)
Mwoah, kan me herinneren dat je jezelf vrij zielig voelde, onlangs in NWS.
pi_129095391
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, kan me herinneren dat je jezelf vrij zielig voelde, onlangs in NWS.
Kan ik me niet herinneren in ieder geval
pi_129095393
Toch was dit een beter plan geweest. Het oorspronkelijke plan van de VN.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_129095422
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:09 schreef Resistor het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:09 schreef Resistor het volgende:
wie accepteerde het en wie wees het af?
pi_129095444
quote:
Die rotzooi van Likud.nl kan je niet als bron gebruiken. Da's namelijk quatsch.
pi_129095458
quote:

[..]

[..]

_O- right. Jij bent één extra reden waarom joden niet met kernwapens mogen spelen 8-)
Conscience do cost.
pi_129095475
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Die rotzooi van Likud.nl kan je niet als bron gebruiken. Da's namelijk quatsch.
likud heeft gewoon de bron gekopieerd

Uit: The Myths of the Propaganda War Against Israel door David Meir-Levi, bewerkt en vertaald door Brabosh, december 2009.
pi_129095476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de grap, zodra er clausules door de VN zijn opgesteld die hem wel goed uitkomen, is de VN ineens het gezaghebbende orgaan.
pi_129095484
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:11 schreef ems. het volgende:

[..]

_O- right. Jij bent één extra reden waarom joden niet met kernwapens mogen spelen 8-)
Dus als Israël geen kernwapens meer heeft, zal het niet meer bedreigd worden?
pi_129095500
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:12 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dus als Israël geen kernwapens meer heeft, zal het niet meer bedreigd worden?
:? Waar heb je het over man.
Conscience do cost.
pi_129095509
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de grap, zodra er clausules door de VN zijn opgesteld die hem wel goed uitkomen, is de VN ineens het gezaghebbende orgaan.
de VN van vroeger en nu is dan ook totaal verschillend
pi_129095526
quote:

[..]

[..]

Dat geldt ook voor Iran.
pi_129095527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:13 schreef ems. het volgende:

[..]

:? Waar heb je het over man.
Ga je zin dan teruglezen
pi_129095536
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:09 schreef vladesk het volgende:

[..]

Kan ik me niet herinneren in ieder geval
Maar goed, niks mis met joden maar Israël moet tof doen tegen de Palestijnen.
pi_129095540
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor Iran.
Niemand wil Iran weg vegen, of wel?
pi_129095549
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, niks mis met joden maar Israël moet tof doen tegen de Palestijnen.
Ja, want de Palestijnen doen heel tof terug
pi_129095552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:13 schreef vladesk het volgende:

[..]

de VN van vroeger en nu is dan ook totaal verschillend
Daar gaat het niet om. Je doet aan cherrypicking.
pi_129095563
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:14 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ja, want de Palestijnen doen heel tof terug
Honden worden ook vals als ze steeds gepest worden.
pi_129095580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:15 schreef Resistor het volgende:

[..]

Honden worden ook vals als ze steeds gepest worden.
Wie pest wie?
pi_129095624
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:15 schreef vladesk het volgende:

[..]

Wie pest wie?
Ik denk niet dat je het leuk gaat vinden als ik in je schuur ga zitten, de deur naar de woonkamer dichtmetsel, en het pad naar het toilet blokkeer.
pi_129095647
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:15 schreef vladesk het volgende:

[..]

Wie pest wie?
De pesterijen komen van beide kanten.
pi_129095652
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:17 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het leuk gaat vinden als ik in je schuur ga zitten, de deur naar de woonkamer dichtmetsel, en het pad naar het toilet blokkeer.
_O- _O-

Volgens mij heb je een beetje teveel propaganda gelezen
pi_129095761
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:18 schreef vladesk het volgende:

[..]

_O- _O-

Zelfreflectie etc.
Conscience do cost.
pi_129095789
quote:

[..]

_O- _O-

Je bent het dus met me eens?
pi_129095932
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent het dus met me eens?
Bij dat wel ja
pi_129096072
quote:

[..]

_O- _O-

Geen idee. Is dit propaganda?
pi_129096107
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:36 schreef Resistor het volgende:

[..]

Geen idee. Is dit propaganda?
Iemand die dat plaatje als bron gebruikt, kan ik niet serieus nemen

Ga je geschiedenis leren.
pi_129098441
quote:

[..]

Jawel.
pi_129099258
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel.
Wie? Bron?
pi_129099359
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:12 schreef vladesk het volgende:

[..]

Wie? Bron?
Israël natuurlijk.
pi_129099439
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Israël natuurlijk.
:') :O
pi_129099593
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:16 schreef vladesk het volgende:

[..]

:') :O
Los van de vraag wie nu precies de agressor is, zoeken beide landen hun heil in dezelfde legitimeringen om kernwapens te bouwen. Iran wordt bedreigd door Israël en Israël wordt bedreigd door Iran. Het zou natuurlijk nogal raar zijn als één van de twee zou zeggen: "Oh, jullie hebben kernwapens? Kut, dan hebben we toch een probleem. Nou weet je wat? We geven ons over."
pi_129099622
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Los van de vraag wie nu precies de agressor is, zoeken beide landen hun heil in dezelfde legitimeringen om kernwapens te bouwen. Iran wordt bedreigd door Israël en Israël wordt bedreigd door Iran.
Hoezo wordt Iran bedreigd door Israël? Volg jij het nieuws wel?
pi_129099903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:19 schreef vladesk het volgende:

[..]

Hoezo wordt Iran bedreigd door Israël? Volg jij het nieuws wel?
Wat denk je dan? Dat Israël leuk gaat zitten wachten totdat Iran het hele programma afgerond heeft en een borrel houdt om dat te vieren en dat de Mossad dan ook een drankje komt doen? Of hou je je nu opzettelijk van de domme?
pi_129100049
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat denk je dan? Dat Israël leuk gaat zitten wachten totdat Iran het hele programma afgerond heeft en een borrel houdt om dat te vieren en dat de Mossad dan ook een drankje komt doen? Of hou je je nu opzettelijk van de domme?
Wellicht weet je het zelf wel, maar ben je gewoon een beetje aan het trollen

Het verschil:

Iran wil een nucleair wapen om daarmee Israël te kunnen aanvallen.
Iran bedreigt Israël dus om het zionistische regime compleet te verwijderen terwijl de bedreiging van Israël naar Iran enkel is om de nucleaire kernreactoren te bombarderen. In de verste verte niet te vergelijken met elkaar. :)
pi_129105979

Nog één iets over Israël, dit is het plan van mijn favoriete Israëlische politicus meneer Naftali Bennett. Hij is een rijzende ster in Israël

Komt erop neer om een deel van Judea en Samaria (aka de Westbank) te annexeren, met de meest strategische plaatsen die nodig zijn voor de beveiling van Israël en ook waar de meeste joodse bezetters zich bevinden. De Palestijnen die dan ook geografisch bij Israël komen te liggen, krijgen het Israëlische paspoort indien ze dat willen. De andere blijven gewoon op de westbank wonen en kunnen in hun gebied waar dan ook komen zonder tussenkomst van het leger enzovoort

(bekijk filmpje daar is het zeer duidelijk)
pi_129106518
quote:

[..]

Ik geloof dat je het nieuws de laatste jaren niet zo nauwlettend heb gevolgd, want Israel heeft herhaaldelijk gedreigd om Iran aan te vallen.
pi_129106707
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:46 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ik geloof dat je het nieuws de laatste jaren niet zo nauwlettend heb gevolgd, want Israel heeft herhaaldelijk gedreigd om Iran aan te vallen.
Ja, om hun nucleaire programma te stoppen ja

Dat is niet wegvegen zoals Iran bij Israël wil doen
pi_129106986
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:49 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ja, om hun nucleaire programma te stoppen ja

Dat is niet wegvegen zoals Iran bij Israël wil doen
Waarom zou Israel dat zomaar mogen doen? Iran heeft gewoon het recht op nucleaire energiewinning .
pi_129107175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:57 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Waarom zou Israel dat zomaar mogen doen? Iran heeft gewoon het recht op nucleaire energiewinning .
Iran heeft geen recht op kernwapens, net zoals Al Qaida, Hezbollah, Hamas, Fatah, de Moslimbroeders in Egypte, de Taliban en andere terroristische organisaties dat ook niet hebben.
pi_129107261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:02 schreef vladesk het volgende:

[..]

Iran heeft geen recht op kernwapens, net zoals Al Qaida, Hezbollah, Hamas, Fatah, de Moslimbroeders in Egypte, de Taliban en andere terroristische organisaties dat ook niet hebben.
Wie zegt dat Iran kernwapens produceert? Daar is geen hard bewijs voor. Israel heeft ze wel, dus laten we onze aandacht daarop richten.
pi_129107304
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:04 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Wie zegt dat Iran kernwapens produceert? Daar is geen hard bewijs voor. Israel heeft ze wel, dus laten we onze aandacht daarop richten.
Iran produceert ze, genoeg bewijzen
Israël mag ze hebben want
1. vriend van het Westen
2. nodig als afschrikmiddel
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:20:41 #167
365082 IPA35
Patriarch
pi_129107740
Alle Joden terug naar Khazarië ^O^ .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:23:45 #168
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_129107839
Israelische staat in haar huidige vorm moet ontmantelt worden gezien haar kolonisatie wat anno 2013 nog steeds doorzet, maar ben ervan overtuigd dat dat op de langere termijn gebeurd. In Europa zal voor nieuwe generaties gelden dat ze minder chanteerbaar zijn met de holocaust en vanwege dat verleden automatisch voor Israel te kiezen. Gezien de isolering van Israel internationaal en landpikpolitiek zal het zichzelf steeds onmogelijker maken. De huisige beslissing van de EU is slechts een klein begin.

Daarnaast heeft Israel een verdeelde samenleving met haredim (ultra orthodoxe joden) die veel kinderen krijgen en de Palestijnen. In de toekomst nemen zij verhoudingsgewijs toe itt de seculiere joodse Israeliers.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:25:39 #169
365082 IPA35
Patriarch
pi_129107889
Veel van de Haredim zijn anti-Israël. De meesten zijn helaas totaal doorgeslagen in religieus-zionisme.

De drijfveer achter de Israëlische staat zijn altijd al de seculieren geweest.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_129108262
Momenteel zijn ze de Haredim wel aan het heropvoeden, zo worden ze verplicht het IDF te dienen vanaf het jaar 2017 + krijgen ze ook gewone vakken op school en worden ze massaal gestimuleerd op de arbeidsmarkt te gaan

55% van de Haredim leeft in armoede in Israël, kan natuurlijk niet blijven voortduren
pi_129108312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:28 schreef vladesk het volgende:

[..]

Wellicht weet je het zelf wel, maar ben je gewoon een beetje aan het trollen

Het verschil:

Iran wil een nucleair wapen om daarmee Israël te kunnen aanvallen.
Iran bedreigt Israël dus om het zionistische regime compleet te verwijderen terwijl de bedreiging van Israël naar Iran enkel is om de nucleaire kernreactoren te bombarderen. In de verste verte niet te vergelijken met elkaar. :)
Je bent wel een beetje naïef. Als Iran (of welk ander land dan ook) een atoomwapen inzet is dat tevens hun eigen einde. Ergo, Iran gaat geen kernwapen tegen Israël inzetten.
Wel is het hele goede bescherming tegen eventuele Israëlische agressie.
pi_129108467
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:40 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Je bent wel een beetje naïef. Als Iran (of welk ander land dan ook) een atoomwapen inzet is dat tevens hun eigen einde. Ergo, Iran gaat geen kernwapen tegen Israël inzetten.
Wel is het hele goede bescherming tegen eventuele Israëlische agressie.
Iran is de grootste terroristenstaat ter wereld, ze financieren ook Hamas en Hezbollah

Zo'n land laat je geen nucleair wapen bouwen ook al is de kans klein dat ze wordt ingezet. Al is de kans 0,000000000000000000001 procent, dan nog is dat te groot

Vanaf ze de rode lijn passeren, zal Israël ingrijpen
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:45:56 #173
365082 IPA35
Patriarch
pi_129108493
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:38 schreef vladesk het volgende:
Momenteel zijn ze de Haredim wel aan het heropvoeden, zo worden ze verplicht het IDF te dienen vanaf het jaar 2017 + krijgen ze ook gewone vakken op school en worden ze massaal gestimuleerd op de arbeidsmarkt te gaan

55% van de Haredim leeft in armoede in Israël, kan natuurlijk niet blijven voortduren
De echte inheemse Haredim willen jullie malle zionisten ook helemaal niet daar. Hun rustige leventje en hun goede relaties met de andere inwoners van de regio is ook zwaar verkloot door hun komst.
pi_129108600
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:45 schreef vladesk het volgende:

[..]

Iran is de grootste terroristenstaat ter wereld, ze financieren ook Hamas en Hezbollah

Zo'n land laat je geen nucleair wapen bouwen ook al is de kans klein dat ze wordt ingezet. Al is de kans 0,000000000000000000001 procent, dan nog is dat te groot

Vanaf ze de rode lijn passeren, zal Israël ingrijpen
:') × 1000
pi_129108636
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De echte inheemse Haredim willen jullie malle zionisten ook helemaal niet daar. Hun rustige leventje en hun goede relaties met de andere inwoners van de regio is ook zwaar verkloot door hun komst.
Ah, dat zijn er enkele duizenden van Neturei Karta, vooral in Jeruzalem

optyfen met die lui
pi_129108673
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:49 schreef Nemephis het volgende:

[..]

:') × 1000
Verschil tussen Iran en Israël is dat Iran veel grote woorden spreekt maar niets onderneemt

terwijl Israël zwijgt maar wél ingrijpt als het moet. In 1981 hebben ze ook al een kernreactor in Irak vernietigd, idem in 2006 of 2007 in Syrië
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:51:37 #177
365082 IPA35
Patriarch
pi_129108674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:50 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ah, dat zijn er enkele duizenden van Neturei Karta, vooral in Jeruzalem

optyfen met die lui
De enige Joden die daar horen.
De rest terug naar Rusland/Marokko of de zee in :s) .
pi_129108696
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Of de Palestijnen arabieren terug naar Egypte, Libanon, Syrië en Jordanië
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:53:46 #179
365082 IPA35
Patriarch
pi_129108721
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:52 schreef vladesk het volgende:

[..]

Of de Palestijnen arabieren terug naar Egypte, Libanon, Syrië en Jordanië
Palestina was natuurlijk een dorre woestijn met enkel een Ottomaans garnizoen in een verder uitgestorven Jeruzalem, vóór de komt van de nobele zionisten :) .

:')
pi_129108761
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Palestina was natuurlijk een dorre woestijn met enkel een Ottomaans garnizoen in een verder uitgestorven Jeruzalem, vóór de komt van de nobele zionisten :) .

Wij gaan niet weg :W :W :W :W
pi_129108788
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:55 schreef vladesk het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je maar een bekrompen denker. En je hebt het zelf niet eens door.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:57:09 #182
365082 IPA35
Patriarch
pi_129108789
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:55 schreef vladesk het volgende:

[..]

Al duurt het vijfhonderd jaar, de zee gaan jullie vroeg of laat toch wel in :W .
Dit is inmiddels wel duidelijk, tenzij de Joodse immigranten zich anders zouden opstellen voorzie ik een vergelijkbare afloop als dat van de Kruisvaardersstaten.
pi_129108819
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Al duurt het vijfhonderd jaar, de zee gaan jullie vroeg of laat toch wel in :W .
Dit is inmiddels wel duidelijk, tenzij de Joodse immigranten zich anders zouden opstellen voorzie ik een vergelijkbare afloop als dat van de Kruisvaardersstaten.
Wie gaat een nucleaire kernmacht aanvallen?
pi_129108849
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:57 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je maar een bekrompen denker. En je hebt het zelf niet eens door.

Het volk van Israël leeft _O_
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:59:40 #185
365082 IPA35
Patriarch
pi_129108853
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:58 schreef vladesk het volgende:

[..]

Wie gaat een nucleaire kernmacht aanvallen?
Niet aanvallen. De demografische druk is te groot. Men kan dit simpelweg niet bijbenen.
Je hebt als invasief element in een gebied natuurlijk maar een beperkte levensduur.
pi_129108876
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Niet aanvallen. De demografische druk is te groot. Men kan dit simpelweg niet bijbenen.
Je hebt als invasief element in een gebied natuurlijk maar een beperkte levensduur.
Als de demografische druk te hoog is, waarom zijn veel belangrijke Israëlische politici dan tegen een tweestatenoplossing: 2 staten voor 2 volkeren?

Dan zou ik toch veronderstellen dat ze slimmer zijn
  vrijdag 19 juli 2013 @ 01:01:27 #187
365082 IPA35
Patriarch
pi_129108897
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:59 schreef vladesk het volgende:

[..]

Het volk van Israël leeft _O_
Since 1948 :')

Daarvoor waren Askenazim, Jemenieten, Marokkanen, Turkmenen en Ethiopische negerts natuurlijk helemaal geen één volk. Joden in de zin van het Joodse volk bestaan al lang niet meer.
pi_129109014
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:00 schreef vladesk het volgende:

[..]

Als de demografische druk te hoog is, waarom zijn veel belangrijke Israëlische politici dan tegen een tweestatenoplossing: 2 staten voor 2 volkeren?

Dan zou ik toch veronderstellen dat ze slimmer zijn
Hier zou ik graag antwoord op hebben
  vrijdag 19 juli 2013 @ 01:11:03 #189
365082 IPA35
Patriarch
pi_129109118
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:06 schreef vladesk het volgende:

[..]

Hier zou ik graag antwoord op hebben
Omdat zij in hun godsdienstwaanzinnige hoofdjes heel Palestina (en meer) willen annexeren want dat is de wil van God en shit. Schijt aan de inheemse bevolking uiteraard.

pi_129109172
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:11 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Omdat zij in hun godsdienstwaanzinnige hoofdjes heel Palestina (en meer) willen annexeren want dat is de wil van God en shit. Schijt aan de inheemse bevolking uiteraard.

jah maar je zegt toch dat de demografische druk te hoog wordt, als jij zoiets weet moeten zij dat toch ook weten
  vrijdag 19 juli 2013 @ 01:20:35 #191
365082 IPA35
Patriarch
pi_129109294
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:14 schreef vladesk het volgende:

[..]

jah maar je zegt toch dat de demografische druk te hoog wordt, als jij zoiets weet moeten zij dat toch ook weten
Zij willen gewoon een Nakba 2.0 doen.
pi_129109363
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zij willen gewoon een Nakba 2.0 doen.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 01:24:35 #193
365082 IPA35
Patriarch
pi_129109371
Dat is de natte droom van jullie malle zionisten.
Ik verzin dit niet of zo.
pi_129109423
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:24 schreef IPA35 het volgende:
Dat is de natte droom van jullie malle zionisten.
Ik verzin dit niet of zo.
Palestijnen zijn nodig in Israël. Velen zijn goede bouwvakkers, en aangezien er volop moet gebouwd worden in Israël zijn ze hard nodig

Het ironische is dat veel Palestijnen zelf de muur rond gaza en de westbank hebben gebouwd :') :{ ;(
pi_129109461
alsook de joodse nederzettingen in Judea en Samaria worden vaak gebouwd door Palestijnen
pi_129109490
Ben je er ook nog trots op of zo?
pi_129109504
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:30 schreef Nemephis het volgende:
Ben je er ook nog trots op of zo?
Het is ironisch O+
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:42:41 #198
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_129111893
In de OP wordt de term "investeren" genoemd, als dit juist is en het rendement is goed en het risico is laag, dan is dat prima want het is (deels) ons geld (want EU)

Maar waarschijnlijk wordt het geld gewoon weggegeven, dan is het natuurlijk waanzin of je het nu geeft aan palestijnen of Israelies (of naar Egypte, zoals recent)
Stoppen met geldversplilling !!!!
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_129114595
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:01 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Daarvoor waren Askenazim, Jemenieten, Marokkanen, Turkmenen en Ethiopische negerts natuurlijk helemaal geen één volk. Joden in de zin van het Joodse volk bestaan al lang niet meer.
Precies. Zonder externe vijand zou Israel allang ten onder zijn gegaan aan interne twisten, er is zo weinig cohesie. De Joden bestaan inderdaad allang niet meer. En dan durven Israeliers te stellen dat de Palestijnen niet bestaan :D
pi_129114682
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:58 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Precies. Zonder externe vijand zou Israel allang ten onder zijn gegaan aan interne twisten, er is zo weinig cohesie. De Joden bestaan inderdaad allang niet meer. En dan durven Israeliers te stellen dat de Palestijnen niet bestaan :D
bestaat er dan een Palestijnse taal, cultuur? Palestijnen zijn gewoon arabieren, zij kunnen perfect wonen in syrië, irak, jordanië, egypte enzovoort
pi_129114717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:01 schreef vladesk het volgende:

[..]

bestaat er dan een Palestijnse taal, cultuur? Palestijnen zijn gewoon arabieren, zij kunnen perfect wonen in syrië, irak, jordanië, egypte enzovoort
Joden kunnen ook gewoon verspreid over de aardkloot gaan wonen. Dat hebben ze immers eeuwenlang gedaan.
pi_129114750
quote:

[..]

Waarom moeten ze daar wonen :? Vreemde redenatie.
pi_129114790
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Joden kunnen ook gewoon verspreid over de aardkloot gaan wonen. Dat hebben ze immers eeuwenlang gedaan.
Waarom zouden Joden verspreid gaan wonen als G-d ons een stuk land cadeau heeft gedaan?
pi_129114800
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:03 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Waarom moeten ze daar wonen :? Vreemde redenatie.
Wie in vrede wil leven met de Joden in een Joodse staat hoeft voor mij niet weg te gaan, de Trojaanse paarden ben ik liever vandaag dan morgen kwijt
pi_129114813
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:05 schreef vladesk het volgende:

[..]

Wie in vrede wil leven met de Joden in een Joodse staat hoeft voor mij niet weg te gaan, de Trojaanse paarden ben ik liever vandaag dan morgen kwijt
Waarom zou er een Joodse staat moeten zijn? Omdat 'G-d' die je gegeven heeft? Ik vrees dat ik daar legalistisch gezien weinig mee kan, vriend. Probeer het nog eens, maar dan met echte argumentatie.
pi_129114835
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:04 schreef vladesk het volgende:

[..]

Waarom zouden Joden verspreid gaan wonen als G-d ons een stuk land cadeau heeft gedaan?
Je gebruikt het Oude Testament als argument? Werkelijk?
pi_129114847
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:05 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Waarom zou er een Joodse staat moeten zijn? Omdat 'G-d' die je gegeven heeft? Ik vrees dat ik daar legalistisch gezien weinig mee kan, vriend. Probeer het nog eens, maar dan met echte argumentatie.
Een Joodse staat betekent nooit meer een holocaust op Joden want nu hebben Joden waar ook ter wereld altijd een stukje land om naar te vluchten waar we niet vervolgd kunnen worden om ons jood-zijn
pi_129114853
Vladesk is kennelijk niet goed bij zijn hoofd, check zijn andere topics.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:07 schreef vladesk het volgende:

[..]

Een Joodse staat betekent nooit meer een holocaust op Joden want nu hebben Joden waar ook ter wereld altijd een stukje land om naar te vluchten waar we niet vervolgd kunnen worden om ons jood-zijn
Zoek maar een onbewoond stuk land, op de Noordpool ofzo. De Palestijnen hoeven niet gebukt te gaan onder Joodse paranoia.
pi_129114859
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je gebruikt het Oude Testament als argument? Werkelijk?
Wat is daar mis mee? Dat is mijn Heilige boek
pi_129114867
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:04 schreef vladesk het volgende:

[..]

_O-.
pi_129114901
quote:

[..]

Wat is daar mis mee?
:').

quote:
Dat is mijn Heilige boek
Precies. Jouw heilige boek.
pi_129114912
quote:

[..]

Wat is daar mis mee? Dat is mijn Heilige boek
Met het gegeven dat het jouw Heilig Boek is, is niets mis. Het OT gebruiken als argument om ergens te wonen, is tamelijk zwak.

Nu vind ik het verder best dat de joden daar wonen, maar ik vind het verder niet meer dan normaal dat ook de Palli's een eigen staat krijgen.
pi_129114931
Waarom kan deze discussie nooit op een nuchtere manier gevoerd worden?
pi_129114943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

:').

[..]

Precies. Jouw heilige boek.
Ook van de Christenen
pi_129114982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met het gegeven dat het jouw Heilig Boek is, is niets mis. Het OT gebruiken als argument om ergens te wonen, is tamelijk zwak.

Nu vind ik het verder best dat de joden daar wonen, maar ik vind het verder niet meer dan normaal dat ook de Palli's een eigen staat krijgen.
Van mij mogen Palestijnen een staat krijgen, maar Israël is niet te koop

We gaan toch ons eigen graf niet maken, een Palestijnse staat zou betekenen dat ze een eigen leger mogen hebben en een terugkeer van 6 miljoen palestijnse vluchtelingen uit de arabische wereld. Dan kunnen we meteen Israël opdoeken
pi_129115002
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:10 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ook van de Christenen
:|W.
pi_129115027
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:46 schreef vladesk het volgende:

[..]

waarom kan een legale bezetting niet neutraal zijn?
Omdat er in dit conflict twee opvattingen zijn. Die van Israël dat het een legale bezetting betreft en die van de Palestijnen dat het een illegale bezetting betreft. Een neutrale partij kiest hierin geen kant en doet dus geen uitspraak over de legaliteit van een bezetting.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129115077
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Omdat er in dit conflict twee opvattingen zijn. Die van Israël dat het een legale bezetting betreft en die van de Palestijnen dat het een illegale bezetting betreft. Een neutrale partij kiest hierin geen kant en doet dus geen uitspraak over de legaliteit van een bezetting.
De EU noemt de bezetting illegaal...
pi_129115091
Ik snap niet dat er weet ik hoeveel miljoen daarheen gaat elk jaar *haalt schouders op*.

Alsof de EU geld overheeft ofzo.
pi_129115116
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:14 schreef vladesk het volgende:

[..]

De EU noemt de bezetting illegaal...
Klopt, maar dat was de vraag niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 19 juli 2013 @ 11:19:49 #221
206640 Beelzebufo
pi_129115274
quote:

[..]

En wat houdt de Israeliers tegen om te verkassen naar rustigere gebieden?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_129115299

Dit is de enige echte oplossing die er is met Judea en Samaria, rekening houdend dat Israël de strategische punten daar moet behouden
pi_129115328
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:19 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

En wat houdt de Israeliers tegen om te verkassen naar rustigere gebieden?
Omdat het ons land is

Zo onrustig is het trouwens niet in Israël hoor, anders zou ik er ook niet naartoe gaan
  vrijdag 19 juli 2013 @ 11:25:21 #224
206640 Beelzebufo
pi_129115461
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:21 schreef vladesk het volgende:

[..]

Omdat het ons land is

Je bedoelt dat er in 1948 een mandaat is opgelegd waardoor Israel min-of-meer in de huidige vorm ontstaan is?

Ik wil niets ten nadele van Joden, Palestijnen of welk volk dan ook uitspreken, maar Israel kan zich, staatkundig gezien, niet beroepen op een lange geschiedenis waaruit eventuele rechten te ontlenen zijn.
pi_129115513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:25 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er in 1948 een mandaat is opgelegd waardoor Israel min-of-meer in de huidige vorm ontstaan is?

Ik wil niets ten nadele van Joden, Palestijnen of welk volk dan ook uitspreken, maar Israel kan zich, staatkundig gezien, niet beroepen op een lange geschiedenis waaruit eventuele rechten te ontlenen zijn.
Palestina wel dan?
pi_129115615
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:21 schreef vladesk het volgende:

[..]

Omdat het ons land is
Geef je meteen het antwoord op je eigen vraag waarom Palestijnen niet naar de omringende landen verhuizen. Palestijnen denken precies hetzelfde als de Israëliers en dat botst vanzelfsprekend.

Man man man, wat een intelligentie vertoon je hier toch.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 11:31:36 ]
pi_129115688
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geef je meteen het antwoord op je eigen vraag waarom Palestijnen niet naar de omringende landen verhuizen. Palestijnen denken precies hetzelfde als de Israëliers en dat botst vanzelfsprekend.

Man man man, wat een intelligentie vertoon je hier toch.
Ik weet niet of je het weet maar Jordanië hoort ook bij het mandaatgebied Palestina, de Palestijnen kunnen dus in principe gewoon een eigen Palestijnse staat oprichten in Jordanië. Een standpunt die de PVV ook verdedigt

Bovendien is daar veel meer plaats
  vrijdag 19 juli 2013 @ 11:34:46 #228
206640 Beelzebufo
pi_129115725
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:27 schreef vladesk het volgende:

[..]

Palestina wel dan?
Vermoedelijk ook niet (ik zou me veel dieper in de kwestie moeten verdiepen om daar een zinnig antwoord op te kunnen geven).

Maar niemand heeft dus het gelijk aan zijn kant. Ik denk dat het (vrijwel) onmogelijk is om tot een echte oplossing van het conflict te komen zolang de partijen zich ijzerenheinig blijven beroepen op hun gelijk en zich daarbij baseren op documentatie die alleen zíj erkennen.

Het is al eerder in dit topic genoemd: als ik een briefje zou maken waarin ik mezelf het recht geef om een huisje in jóuw tuin te bouwen omdat ik denk dat dat op basis van de geschiedenis van mijn familie rechtvaardig is (bijvoorbeeld omdat mijn over-over-overgrootvader dijkgraaf was van het gebied waarin je woont), dan zou je ook niet blij zijn.

Feit is dat het los van de politieke/godsdienstige gevoelens die spelen ook nog eens een moeilijk gebied is (weinig vruchtbare grond, weinig water). Ik moet bekennen dat ik geen kant en klare oplossing zie.
pi_129115851
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:33 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet maar Jordanië hoort ook bij het mandaatgebied Palestina, de Palestijnen kunnen dus in principe gewoon een eigen Palestijnse staat oprichten in Jordanië. Een standpunt die de PVV ook verdedigt

Bovendien is daar veel meer plaats
Ja, de PVV is neutraal en is daarmee dus ook echt nuttig om naar te verwijzen.

Bij jou mist echt alle objectiviteit (logisch ook).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 11:38:20 ]
pi_129120489
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:20 schreef vladesk het volgende:

Dit is de enige echte oplossing die er is met Judea en Samaria, rekening houdend dat Israël de strategische punten daar moet behouden
Dus in jouw ogen zou Palestina er zo uit komen te zien (de gele vlakken)?

vrijdag 19 juli 2013 @ 14:33:26 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129121957
Israel moet niet zo zeiken en veel dankbaarder zijn.
1. Bezet gebied is per definitie niet van Israel dus is het volstrekt logisch dat de EU daar geen steun voor geeft.
2. What the fuck? Waarom überhaupt geld geven aan bijv. Israëlische universiteiten? Besteed dat aan onze eigen universiteiten! Het is niet dat Israel behoefte heeft aan ontwikkelingshulp. :?
Nu ik er over nadenk, zou het niet juist helpen om te stoppen met financiële steun aan Israël (als de USA meedoet)? Dan moeten ze meer kiezen tussen het geld investeren in iets duurzaams en het geld investeren in oorlogstuig en soldaten. Misschien wel des te beter als ze meer tot die keuze worden gedwongen voor zowel de Israëliërs als de Palestijnen.

Weten jullie trouwens dat we met het kopen van die vleesvervangers de bezetting van dat gebied stimuleren? De soja komt (grotendeels) daar vandaan. Leuk dilmma voor vegetariërs.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 19 juli 2013 @ 14:36:09 #232
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129122050
Ik ben niet pro/anti-Israël/Palestijnen.
Ik geloof niet dat er ooit een einde aan dat conflict kan komen wanneer buitenlandse partijen partij blijven kiezen. Stop met de subsidie en laat hen het maar onder elkaar uitvechten, een zal uiteindelijk winnen en vroeg of laat zal het gedaan zijn met die oorlog. Nederland is bijv. ook niet ontstaan via een democratie, ook Nederland is ontstaan als gevolg van oorlogen. Volkeren strijden om een stuk grond, 1 volk wint en krijgt de macht en een paar honderd jaar later interesseert het niemand meer wat hoe de landsgrenzen tot stand zijn gekomen. Uiteindelijk krijg je een status quo zoals in Europa en wordt er niet meer gevochten om de grond, indien er voldoende welvaart is. Ik vrees dat we het bloedvergieten daar alleen maar erger maken door zo nadrukkelijk partij te kiezen. Indien Israël het bezette gebied opgeeft en een compensatie geeft voor al die jaren bezetting dan wordt het misschien een andere zaak maar zolang Israël zelf ook de oorlog zoekt door buitenlands gebied te bezetten vind ik niet dat we partij moeten kiezen voor Israël.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-07-2013 14:42:54 ]
#NoDAPL
  vrijdag 19 juli 2013 @ 14:45:39 #233
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129122385
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik durf te voorspellen dat dat geen stand kan houden. Het zal een aaneengesloten gebied moeten zijn. Zo diffuus, dat werkt toch nooit.
#NoDAPL
pi_129123016
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet Palestina, ja die gele gebieden zijn dan in handen van de Palestijnen maar er wordt geen staat opgericht want dat zou betekenen dat

1. Palestina een leger mag hebben
2. de terugkeer van 6 miljoen palestijnse vluchtelingen
pi_129123082
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Israel moet niet zo zeiken en veel dankbaarder zijn.
1. Bezet gebied is per definitie niet van Israel dus is het volstrekt logisch dat de EU daar geen steun voor geeft.
2. What the fuck? Waarom überhaupt geld geven aan bijv. Israëlische universiteiten? Besteed dat aan onze eigen universiteiten! Het is niet dat Israel behoefte heeft aan ontwikkelingshulp. :?
Nu ik er over nadenk, zou het niet juist helpen om te stoppen met financiële steun aan Israël (als de USA meedoet)? Dan moeten ze meer kiezen tussen het geld investeren in iets duurzaams en het geld investeren in oorlogstuig en soldaten. Misschien wel des te beter als ze meer tot die keuze worden gedwongen voor zowel de Israëliërs als de Palestijnen.

Weten jullie trouwens dat we met het kopen van die vleesvervangers de bezetting van dat gebied stimuleren? De soja komt (grotendeels) daar vandaan. Leuk dilmma voor vegetariërs.
1. bezet gebied is ook niet van de palestijnen dus waarom dan wel de palestijnen subsidiëren en niet de israëliërs?
2. als je geld geeft aan turkije, marokko, egypte, gaza, westbank is het toch ook normaal dat je wat geld geeft aan je BONDGENOTEN

over dat tweede, jij denkt dus als Israël geen sterk leger meer heeft dat er dan vrede komt?
pi_129123122
quote:
maar zolang Israël zelf ook de oorlog zoekt door buitenlands gebied te bezetten vind ik niet dat we partij moeten kiezen voor Israël.
Dus Israël zoekt oorlog door het te bezetten? Bezet Israël het gebied niet omdat ze werden aangevallen tijdens de oorlog? Ga even wat geschiedenis studeren graag
pi_129123180
Het is mede door de financiën van het Westen aan Israël dat Israël een sterk modern leger heeft met een moderne uitrusting. Daardoor is het leger bv in staat om gerichte locaties te bombarderen, als Israël geen moderne apparatuur meer heeft zal dat veel meer burgerslachtoffers maken
pi_129123204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:03 schreef vladesk het volgende:

[..]

1. bezet gebied is ook niet van de palestijnen dus waarom dan wel de palestijnen subsidiëren en niet de israëliërs?
Die worden gesubsidieerd.
quote:
2. als je geld geeft aan turkije, marokko, egypte, gaza, westbank is het toch ook normaal dat je wat geld geeft aan je BONDGENOTEN
Israël heeft weinig te klagen als het om geld ontvangen van andere landen gaat. :?
Conscience do cost.
pi_129123261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Die worden gesubsidieerd.
Vanaf 2014 enkel de palestijnse en niet meer de israelische. Met andere woorden Europa is niet langer neutraal

quote:
Israël heeft weinig te klagen als het om geld ontvangen van andere landen gaat. :?
Tot voor kort niet, nu echter wel aangezien israelische bedrijven in judea en samaria benadeeld worden tegenover palestijnse bedrijven. Daar gaat dit topic dan ook over
pi_129123608
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:02 schreef vladesk het volgende:

[..]

Niet Palestina, ja die gele gebieden zijn dan in handen van de Palestijnen maar er wordt geen staat opgericht want dat zou betekenen dat

2. de terugkeer van 6 miljoen palestijnse vluchtelingen
Waarom mag Palestina geen leger hebben? Waarom mogen Palestijnen niet terug naar hun land?
pi_129123700
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom mag Palestina geen leger hebben? Waarom mogen Palestijnen niet terug naar hun land?
Lijkt me duidelijk, omdat dat een bedreiging is voor de Joodse staat (hetzelfde antwoord op beide vragen)
pi_129123715
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:08 schreef vladesk het volgende:

[..]

Vanaf 2014 enkel de palestijnse en niet meer de israelische. Met andere woorden Europa is niet langer neutraal
Europa was nooit neutraal. Het streeft puur z'n belangen na.

quote:
Tot voor kort niet, nu echter wel aangezien israelische bedrijven in judea en samaria benadeeld worden tegenover palestijnse bedrijven. Daar gaat dit topic dan ook over
Nederlandse bedrijven worden ook benadeeld door Israëlische/Palestijnse bedrijven, zij krijgen immers minder.
Conscience do cost.
pi_129123768
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:24 schreef vladesk het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk, omdat dat een bedreiging is voor de Joodse staat (hetzelfde antwoord op beide vragen)
Aha. Dus een Israëlische leger dat een bedreiging vormt voor een Palestijnse staat mag wel, maar andersom niet?

En aha, dat er Israëliers op bezet gebied komen wonen is geen bedreiging voor een Palestijnse staat?

Waarom mag Israël wel een bedreiging vormen (met zijn leger en zijn inwoners) en Palestina niet?
pi_129124335
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:02 schreef vladesk het volgende:

[..]

2. de terugkeer van 6 miljoen Palestijnse vluchtelingen
Dus die Palestijnen bevinden zich dan in een juridisch limbo (ze hebben immers geen eigen staat en deel van Israël maken ze ook niet uit)?
pi_129124554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Aha. Dus een Israëlische leger dat een bedreiging vormt voor een Palestijnse staat mag wel, maar andersom niet?

En aha, dat er Israëliers op bezet gebied komen wonen is geen bedreiging voor een Palestijnse staat?

Waarom mag Israël wel een bedreiging vormen (met zijn leger en zijn inwoners) en Palestina niet?
De Palestijnen konden een staat oprichten in '37, in '48 en zelfs tot '67 was er nooit een Israëliër te bespeuren in hun gebieden. Waarom toen niet en nu wel?

De Palestijnen hebben telkens een tweestatenoplossing afgewezen en nu opeens willen ze een (behalve hamas)

hoe zou dat toch komen :')
pi_129124610
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dus die Palestijnen bevinden zich dan in een juridisch limbo (ze hebben immers geen eigen staat en deel van Israël maken ze ook niet uit)?
De Palestijnen hebben wel een eigen staat... in Jordanië, alleen willen ze er Israël erbij en daarom worden palestijnse vluchtelingen misbruikt

in de hele geschiedenis van de mensheid zijn kinderen van vluchtelingen nog nooit vluchtelingen gebleven behalve bij één volk: de palestijnen
pi_129124648
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:49 schreef vladesk het volgende:

[..]

De Palestijnen konden een staat oprichten in '37, in '48 en zelfs tot '67 was er nooit een Israëliër te bespeuren in hun gebieden. Waarom toen niet en nu wel?

De Palestijnen hebben telkens een tweestatenoplossing afgewezen en nu opeens willen ze een (behalve hamas)

hoe zou dat toch komen :')
Ja, alles ligt aan de Palestijnen en alles wat Israël doet moet toegejuicht worden. Je wijst constant naar anderen.

En laten we vooral in het verleden blijven hangen, daar komen we in het heden en in de toekomst echt mee vooruit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 15:55:17 ]
pi_129124696
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:51 schreef vladesk het volgende:

[..]

De Palestijnen hebben wel een eigen staat... in Jordanië, alleen willen ze er Israël erbij en daarom worden palestijnse vluchtelingen misbruikt
In Jordanië nog wel.
pi_129124833
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, alles ligt aan de Palestijnen en alles wat Israël doet moet toegejuicht worden. Je wijst constant naar anderen.

En laten we vooral in het verleden blijven hangen, daar komen we in het heden en in de toekomst echt mee vooruit.
Het heden kan niet los bekeken worden van het verleden. Zij hebben 2x een oorlog gestart om Israël van de kaart te vegen. Hadden de Joden die verloren, gingen zij ook geen Joodse staat opgericht hebben dus waarom zouden wij nu wel een Palestijnse staat moeten oprichten?

Wij zijn niet achterlijk hoor, de vernietiging van Israël is een universeel Islamitisch streven en de oprichten van een Palestijnse staat is daar stap 1 van
pi_129124951
ok
pi_129129927
Gaat nog interessant worden als de wapens uit Syrië, Egypte, Libië en nog wat van die Arabische lentegebieden in handen komen van bepaalde mensen.

Waar kan ik investeren in de Israëlische wapenindustrie?
pi_129130103
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:56 schreef vladesk het volgende:

[..]

Het heden kan niet los bekeken worden van het verleden. Zij hebben 2x een oorlog gestart om Israël van de kaart te vegen. Hadden de Joden die verloren, gingen zij ook geen Joodse staat opgericht hebben dus waarom zouden wij nu wel een Palestijnse staat moeten oprichten?

Wij zijn niet achterlijk hoor, de vernietiging van Israël is een universeel Islamitisch streven en de oprichten van een Palestijnse staat is daar stap 1 van
Maar natuurlijk joh.
pi_129130122
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar natuurlijk joh.
dus dat klopt niet volgens jou?
pi_129130218
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:50 schreef vladesk het volgende:

[..]

dus dat klopt niet volgens jou?
Natuurlijk heb je een hoop gekkies in het M-O wonen, maar het merendeel van de mensen geeft geen fuck om Israël.

Maar goed, jij bent een grotere hater richting Arabieren dan andersom.
pi_129130434
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je een hoop gekkies in het M-O wonen, maar het merendeel van de mensen geeft geen fuck om Israël.

Maar goed, jij bent een grotere hater richting Arabieren dan andersom.

Was het maar waar.

Ik haat geen arabieren, ik haat antizionisten.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:11:09 #256
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129132320
quote:

[..]

Alsof het realistisch is dat er nog een holocaust komt. :')
Plus dat ze naar de USA, Australië, Zuid-America, Canada en een groot deel van Europa kunnen vluchten als het nog eens gebeurt. De joden zijn nooit bedreigt met uitroeing, hoe verschrikkelijk het ook is wat er wel gebeurde. Ten slotte zijn joden net als christenen, gewoon mensen die in de 'westerse' wereld wonen. Geen relevant verschil buiten het verschil in religie en dat zou ik niet direct relevant willen noemen. Aangezien de meeste mensen daar tegenwoordig zo over denken hebben joden niets te vrezen.
Kan jij trouwens een christelijke staat noemen?

Wat mij betreft gewoon voorlopig de huidige grenzen toestaan en Israël dwingen om te stoppen met die bezetting en de Palestijnen die hiervoor kiezen als gelijkwaardige burgers (geen enkel verschil in behandeling, hooguit dat ergens hun Palestijnse achtergrond staat geregistreerd) laten leven in Israël. Daarna zien we wel verder.
#NoDAPL
pi_129134472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Alsof het realistisch is dat er nog een holocaust komt. :')
Hoezo niet? Kijk naar Hongarije en Griekenland waar extreemrechtse partijen aan het groeien zijn

quote:
Plus dat ze naar de USA, Australië, Zuid-America, Canada en een groot deel van Europa kunnen vluchten als het nog eens gebeurt.
ja, zoals de vorige keer zeker? als dat toch landen zijn die vluchtelingen opnemen, waarom nemen ze geen Syrische vluchtelingen in hun land?

quote:
Kan jij trouwens een christelijke staat noemen?
Daar kiezen jullie zelf voor... Er zijn meer dan 10 Islamitische staten en maar 1 Joodse

quote:
Wat mij betreft gewoon voorlopig de huidige grenzen toestaan en Israël dwingen om te stoppen met die bezetting
Zoals Israël met Gaza gedaan heeft zeker? Dan krijgen we er nog een terreurstaat bij naast onze deur

quote:
en de Palestijnen die hiervoor kiezen als gelijkwaardige burgers (geen enkel verschil in behandeling, hooguit dat ergens hun Palestijnse achtergrond staat geregistreerd) laten leven in Israël.
Nu ben je toch aan het trollen hoop ik? Denk jij dat Israël een hotel is ofzo? Israël is een land voor het Joodse volk

Trouwens ik begrijp je niet goed, je wil een Palestijnse staat oprichten maar ondertussen wil je de Palestijnen naar Israël brengen? Is het uitgangspunt van 2 staten niet "2 staten voor 2 volkeren"?

Niet één staat voor het Palestijnse volk en één staat voor het Palestijnse en Joodse volk imo...
pi_129263342
De mods doen hun werk niet meer, centraal topic, lastig weer schijnbaar.
pi_129264659
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:32 schreef vladesk het volgende:
Volgens Israël gaat het om "een grote vergissing" en is de Europese Unie niet langer neutraal in het conflict met de Palestijnen. Hoe dan ook zal Israël naar eigen zeggen niet toelaten dat buitenstaanders de grenzen van het land zullen bepalen.

Alhoewel dit politiek gezegd is, is de EU nooit neutraal.

Verder vind ik het een trieste zaak van de EU. Ik dacht dat de EU voor vrijheid was, niet voor totalitaire islamitische staten. Noem EEN islamitische staat in het Midden-Oosten die vrijheid geeft aan de burgers, vrouwen niet onderdrukt en homo's respecteert. Ik hoef er maar EEN te horen.
#freefrederike
pi_129264823
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:12 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Verder vind ik het een trieste zaak van de EU. Ik dacht dat de EU voor vrijheid was, niet voor totalitaire islamitische staten. Noem EEN islamitische staat in het Midden-Oosten die vrijheid geeft aan de burgers, vrouwen niet onderdrukt en homo's respecteert. Ik hoef er maar EEN te horen.
Dit gaat niet over vrouwenonderdrukking en homo's, dit gaat erover dat op een productetiket het correcte land van herkomst moet staan.
pi_129265094
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:12 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

In vergelijking met Israel doet Iran het niet slecht...
In vergelijking met ons natuurlijk belabberd; maar goed. We moeten het natuurlijk wel met Israel vergelijken.
pi_129265232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit gaat niet over vrouwenonderdrukking en homo's, dit gaat erover dat op een productetiket het correcte land van herkomst moet staan.
Even los van Israel:
Noem EEN islamitische staat in het Midden-Oosten die vrijheid geeft aan de burgers, vrouwen niet onderdrukt en homo's respecteert. Ik hoef er maar EEN te horen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:23 schreef Grouch het volgende:

[..]

In vergelijk met ons natuurlijk belabberd; maar goed. We moesten met Israel vergelijken; niet met een relatief beschaafd land ;)

Hahahahaha, wat een troll. Volgens mij verwar jij Israel met Saudi Arabie.

Iran goed noemen _O- Dan moet jij zelf wel een moslim zijn, om hun walgelijke staat goed te keuren.
#freefrederike
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:09:28 #263
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_129269497
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:23 schreef Grouch het volgende:

[..]

Euh... Leg eens uit.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_129269675
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Even los van Israel:
Noem EEN islamitische staat in het Midden-Oosten die vrijheid geeft aan de burgers, vrouwen niet onderdrukt en homo's respecteert. Ik hoef er maar EEN te horen.
Iran voor Amerika zich ermee ging bemoeien.
pi_129269860
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 19:32 schreef DeParo het volgende:
De mods doen hun werk niet meer, centraal topic, lastig weer schijnbaar.
In POL zou ik niet alles discussies dood willen slaan door naar een centraal topic in NWS te verwijzen. Bij overdaad gaat dat overigens wel gebeuren.
pi_129270350
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In POL zou ik niet alles discussies dood willen slaan door naar een centraal topic in NWS te verwijzen. Bij overdaad gaat dat overigens wel gebeuren.
Dit soort topics kunnen juist prima worden besproken in een CT, bij een specifieke gebeurtenis kan er een eigen topic zijn, desnoods deze gebeurtenis an sich of een oorlog, maar dit is een reactie op nieuws wat al is geweest, dus wat dat betreft.
pi_129270959
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:20 schreef IPA35 het volgende:
Alle Joden terug naar Khazarië ^O^ .
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:01 schreef IPA35 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:25 schreef IPA35 het volgende:
Veel van de Haredim zijn anti-Israël. De meesten zijn helaas totaal doorgeslagen in religieus-zionisme.

De drijfveer achter de Israëlische staat zijn altijd al de seculieren geweest.
Heb maar even de domste reacties eruit gepikt, hopelijk zie je na even denken wat er mis mee is haha
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:50:24 #268
365082 IPA35
Patriarch
pi_129271425
Jullie Joden hebben niks te zoeken in Palestina.

Beetje etnische zuivering plegen en er mee weg denken te komen.
Over 100 jaar is er geen Israël meer.
pi_129272456
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:50 schreef IPA35 het volgende:
Jullie Joden hebben niks te zoeken in Palestina.

Beetje etnische zuivering plegen en er mee weg denken te komen.
Over 100 jaar is er geen Israël meer.
Jij en Gretta zouden goede maatjes zijn.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:15:52 #270
365082 IPA35
Patriarch
pi_129272608
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:12 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Jij een Gretta zouden goede maatjes zijn.
De waarheid is hard.
Denk je nu echt dat de zionisten hiermee nog lang door kunnen gaan?

Ik geef ze nog 100 jaar voordat er een of andere een-staten oplossing komt waarbij de Joodsheid van de staat komt te vervallen en de West-Bank inwoners een paspoort krijgen.
Dat of iets veel bloederigers en gezien de economische ontwikkelingen van de Arabische landen en de demografische ontwikkelingen in Palestina zelf zal de uitkomst niet voordelig zijn voor de zionistische beweging.
pi_129273062
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:15 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De waarheid is hard.
Denk je nu echt dat de zionisten hiermee nog lang door kunnen gaan?

Ik geef ze nog 100 jaar voordat er een of andere een-staten oplossing komt waarbij de Joodsheid van de staat komt te vervallen en de West-Bank inwoners een paspoort krijgen.
Dat of iets veel bloederigers en gezien de economische ontwikkelingen van de Arabische landen en de demografische ontwikkelingen in Palestina zelf zal de uitkomst niet voordelig zijn voor de zionistische beweging.
Sorry, ik geef geen gehoor aan je gebrabbel/verkapte jodenhaat. Iemand die ''joden de zee in'' wil hebben en Israel beticht van etnische zuivering is en hoort niet serieus te worden genomen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:33:13 #272
365082 IPA35
Patriarch
pi_129273328
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:26 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Sorry, ik geef geen gehoor aan je gebrabbel/verkapte jodenhaat. Iemand die ''joden de zee in'' wil hebben en Israel beticht van etnische zuivering is en hoort niet serieus te worden genomen.
Hoe denk je dat dat land is opgericht?

En als buitenlanders een eigen staat zouden opzetten in mijn land en mij zouden (proberen te) verdrijven dan zou ik hen ook proberen te doden. Dit is gerechtvaardigd.

Dat stelletje Polen/Russen/Jemenieten is naar Palestina verhuisd met als enige doel daar een staat te stichten, de lokale bevolking vond dit niet zo'n leuk idee en dus werden zij massaal verdreven.

Als Palestijn wil je dan de buitenlandse landdieven weer weg hebben, dus met geweld verdrijven of doden. Dit is legitiem en geheel terecht, zou ik ook doen. Tenzij de Joodse immigranten leren van hun fouten en deze ongedaan maken. Helaas zit dat er niet in.
pi_129273408
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En als buitenlanders een eigen staat zouden opzetten in mijn land en mij zouden (proberen te) verdrijven dan zou ik hen ook proberen te doden. Dit is gerechtvaardigd.

Dat stelletje Polen/Russen/Jemenieten is naar Palestina verhuisd met als enige doel daar een staat te stichten, de lokale bevolking vond dit niet zo'n leuk idee en dus werden zij massaal verdreven.

Als Palestijn wil je dan de buitenlandse landdieven weer weg hebben, dus met geweld verdrijven of doden. Dit is legitiem en geheel terecht, zou ik ook doen. Tenzij de Joodse immigranten leren van hun fouten en deze ongedaan maken. Helaas zit dat er niet in.
Ik denk dat jij niet goed op de hoogte bent... Israël is NIET bezet
pi_129273422
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als je een lesje geschiedenis hebt gehad praten we verder.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:36:39 #275
365082 IPA35
Patriarch
pi_129273460
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:35 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet goed op de hoogte bent... Israël is NIET bezet
Met geweld ingenomen door buitenlanders van de inheemse bevolking.

Daarom is geweld tegen Israël legitiem. Dit dient enkel om de buitenlanders te verdrijven en het land te herstellen aan de inheemse bevolking.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:37:50 #276
365082 IPA35
Patriarch
pi_129273524
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:35 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Als je een lesje geschiedenis hebt gehad praten we verder.
Ah ja Bar Kochva :') :') :') , het land zonder volk voor het 'volk' zonder land :') :') :') en verhaaltjes over de VN.

Jullie zionistische trukendoos is leeg.
pi_129273529
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:36 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Daarom is geweld tegen Israël legitiem. Dit dient enkel om de buitenlanders te verdrijven en het land te herstellen aan de inheemse bevolking.
Dus jij steunt Hamas in hun strijd om Israël te vernietigen?
pi_129273622
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:36 schreef IPA35 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:37 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ah ja Bar Kochva :') :') :') , het land zonder volk voor het 'volk' zonder land :') :') :') en verhaaltjes over de VN.

Jullie zionistische trukendoos is leeg.
Nogmaals, ik raad je zeer sterk aan om je in te lezen. Jammer dat je jezelf zo belachelijk zit te maken
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:40:54 #279
365082 IPA35
Patriarch
pi_129273674
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:37 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dus jij steunt Hamas in hun strijd om Israël te vernietigen?
De strijd om Israël te vernietigen is heel erg legitiem. Dat Hamas een stel haatbaarden zijn doet daar weinig aan af. Ikzelf heb heel weinig sympathie voor Hamas en als ik een Palestijns leider zou zijn zou ik proberen te komen tot een vreedzame oplossing door het ware verhaal te verkondigen, waar het over gaat en wat er in 1948 en daarvoor werkelijk gebeurd is. Ik zou er geen enkel probleem mee hebben de Joodse immigranten te verwelkomen als medeburgers in een seculiere staat maar dan dienen zij wel tot inkeer te komen, af te stappen van hun idee van een 'Joodse Staat'.
pi_129273735
:') :')
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:42:07 #281
365082 IPA35
Patriarch
pi_129273753
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:39 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals, ik raad je zeer sterk aan om je in te lezen. Jammer dat je jezelf zo belachelijk zit te maken
Jullie maken zelf belachelijk door andermans land in te nemen en vervolgens te doen alsof dat was OK is.
pi_129273791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:42 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jullie maken zelf belachelijk door andermans land in te nemen en vervolgens te doen alsof dat was OK is.
Je jodenhaat komt hier weer perfect naar voren.
pi_129273809
quote:

[..]

God heeft het land aan ons geschonken ;)

maar stel dat binnen 2000 jaar de palestijnen de israeliers opnieuw verdrijven, steun je dat dan of niet? want dan doen ze in feite hetzelfde als wat de joden in '48 gedaan hebben met de palestijnen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:43:36 #284
365082 IPA35
Patriarch
pi_129273818
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:43 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Je jodenhaat komt hier weer perfect naar voren.
Ach ja een drogredenering.

Ontken jij dat Joden van over de hele wereld naar Palestina zijn gekomen om daar een eigen staat te stichten?
pi_129274112
laten we het bij het onderwerp van het nieuwsbericht houden aub. De discussie over het bestaansrecht van Israel is elders al uitgebreid besproken...
pi_129274288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:43 schreef vladesk het volgende:

[..]

God heeft het land aan ons geschonken ;)

maar stel dat binnen 2000 jaar de palestijnen de israeliers opnieuw verdrijven, steun je dat dan of niet? want dan doen ze in feite hetzelfde als wat de joden in '48 gedaan hebben met de palestijnen
God het land beloofd aan de joden( nu de christenen) uit de bijbel niet aan moordlustige Babylonische psychopaten( de door jou geliefde zionisten )
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_129274407
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:43 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ach ja een drogredenering.
Nee zeker niet. Je opmerkingen beginnen steeds onsmakelijker te worden en daar wijs ik je op.
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:49 schreef 99.999 het volgende:
laten we het bij het onderwerp van het nieuwsbericht houden aub. De discussie over het bestaansrecht van Israel is elders al uitgebreid besproken...
IPA probeert het gehele joodse volk/de gewone ''jood'' schuld in de schoenen te leggen van de daden van israel. dat blijkt wel uit zijn uitspraken en het feit dat ie ''jullie'' typt. zeer verwerpelijk.
pi_129274420
quote:

[..]

Is er door de warmte iets in je hersens geknapt ofzo? Tis op een bepaalde manier wel boeiend om je reacties te lezen. Il lees er frustratie, verbittering en afgunst in.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_129274691
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:58 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]
[..]

IPA probeert het gehele joodse volk/de gewone ''jood'' schuld in de schoenen te leggen van de daden van israel. dat blijkt wel uit zijn uitspraken en het feit dat ie ''jullie'' typt. zeer verwerpelijk.
Ja, dit gaat ook niks meer worden hier. ik gooi het topic maar op slot, is toch bijna vol en niet echt een deel twee waard...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')