abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129115615
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:21 schreef vladesk het volgende:

[..]

Omdat het ons land is
Geef je meteen het antwoord op je eigen vraag waarom Palestijnen niet naar de omringende landen verhuizen. Palestijnen denken precies hetzelfde als de Israëliers en dat botst vanzelfsprekend.

Man man man, wat een intelligentie vertoon je hier toch.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 11:31:36 ]
pi_129115688
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geef je meteen het antwoord op je eigen vraag waarom Palestijnen niet naar de omringende landen verhuizen. Palestijnen denken precies hetzelfde als de Israëliers en dat botst vanzelfsprekend.

Man man man, wat een intelligentie vertoon je hier toch.
Ik weet niet of je het weet maar Jordanië hoort ook bij het mandaatgebied Palestina, de Palestijnen kunnen dus in principe gewoon een eigen Palestijnse staat oprichten in Jordanië. Een standpunt die de PVV ook verdedigt

Bovendien is daar veel meer plaats
  vrijdag 19 juli 2013 @ 11:34:46 #228
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_129115725
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:27 schreef vladesk het volgende:

[..]

Palestina wel dan?
Vermoedelijk ook niet (ik zou me veel dieper in de kwestie moeten verdiepen om daar een zinnig antwoord op te kunnen geven).

Maar niemand heeft dus het gelijk aan zijn kant. Ik denk dat het (vrijwel) onmogelijk is om tot een echte oplossing van het conflict te komen zolang de partijen zich ijzerenheinig blijven beroepen op hun gelijk en zich daarbij baseren op documentatie die alleen zíj erkennen.

Het is al eerder in dit topic genoemd: als ik een briefje zou maken waarin ik mezelf het recht geef om een huisje in jóuw tuin te bouwen omdat ik denk dat dat op basis van de geschiedenis van mijn familie rechtvaardig is (bijvoorbeeld omdat mijn over-over-overgrootvader dijkgraaf was van het gebied waarin je woont), dan zou je ook niet blij zijn.

Feit is dat het los van de politieke/godsdienstige gevoelens die spelen ook nog eens een moeilijk gebied is (weinig vruchtbare grond, weinig water). Ik moet bekennen dat ik geen kant en klare oplossing zie.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_129115851
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:33 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet maar Jordanië hoort ook bij het mandaatgebied Palestina, de Palestijnen kunnen dus in principe gewoon een eigen Palestijnse staat oprichten in Jordanië. Een standpunt die de PVV ook verdedigt

Bovendien is daar veel meer plaats
Ja, de PVV is neutraal en is daarmee dus ook echt nuttig om naar te verwijzen.

Bij jou mist echt alle objectiviteit (logisch ook).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 11:38:20 ]
pi_129120489
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:20 schreef vladesk het volgende:

Dit is de enige echte oplossing die er is met Judea en Samaria, rekening houdend dat Israël de strategische punten daar moet behouden
Dus in jouw ogen zou Palestina er zo uit komen te zien (de gele vlakken)?

vrijdag 19 juli 2013 @ 14:33:26 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129121957
Israel moet niet zo zeiken en veel dankbaarder zijn.
1. Bezet gebied is per definitie niet van Israel dus is het volstrekt logisch dat de EU daar geen steun voor geeft.
2. What the fuck? Waarom überhaupt geld geven aan bijv. Israëlische universiteiten? Besteed dat aan onze eigen universiteiten! Het is niet dat Israel behoefte heeft aan ontwikkelingshulp. :?
Nu ik er over nadenk, zou het niet juist helpen om te stoppen met financiële steun aan Israël (als de USA meedoet)? Dan moeten ze meer kiezen tussen het geld investeren in iets duurzaams en het geld investeren in oorlogstuig en soldaten. Misschien wel des te beter als ze meer tot die keuze worden gedwongen voor zowel de Israëliërs als de Palestijnen.

Weten jullie trouwens dat we met het kopen van die vleesvervangers de bezetting van dat gebied stimuleren? De soja komt (grotendeels) daar vandaan. Leuk dilmma voor vegetariërs.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 19 juli 2013 @ 14:36:09 #232
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129122050
Ik ben niet pro/anti-Israël/Palestijnen.
Ik geloof niet dat er ooit een einde aan dat conflict kan komen wanneer buitenlandse partijen partij blijven kiezen. Stop met de subsidie en laat hen het maar onder elkaar uitvechten, een zal uiteindelijk winnen en vroeg of laat zal het gedaan zijn met die oorlog. Nederland is bijv. ook niet ontstaan via een democratie, ook Nederland is ontstaan als gevolg van oorlogen. Volkeren strijden om een stuk grond, 1 volk wint en krijgt de macht en een paar honderd jaar later interesseert het niemand meer wat hoe de landsgrenzen tot stand zijn gekomen. Uiteindelijk krijg je een status quo zoals in Europa en wordt er niet meer gevochten om de grond, indien er voldoende welvaart is. Ik vrees dat we het bloedvergieten daar alleen maar erger maken door zo nadrukkelijk partij te kiezen. Indien Israël het bezette gebied opgeeft en een compensatie geeft voor al die jaren bezetting dan wordt het misschien een andere zaak maar zolang Israël zelf ook de oorlog zoekt door buitenlands gebied te bezetten vind ik niet dat we partij moeten kiezen voor Israël.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-07-2013 14:42:54 ]
#NoDAPL
  vrijdag 19 juli 2013 @ 14:45:39 #233
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129122385
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik durf te voorspellen dat dat geen stand kan houden. Het zal een aaneengesloten gebied moeten zijn. Zo diffuus, dat werkt toch nooit.
#NoDAPL
pi_129123016
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet Palestina, ja die gele gebieden zijn dan in handen van de Palestijnen maar er wordt geen staat opgericht want dat zou betekenen dat

1. Palestina een leger mag hebben
2. de terugkeer van 6 miljoen palestijnse vluchtelingen
pi_129123082
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Israel moet niet zo zeiken en veel dankbaarder zijn.
1. Bezet gebied is per definitie niet van Israel dus is het volstrekt logisch dat de EU daar geen steun voor geeft.
2. What the fuck? Waarom überhaupt geld geven aan bijv. Israëlische universiteiten? Besteed dat aan onze eigen universiteiten! Het is niet dat Israel behoefte heeft aan ontwikkelingshulp. :?
Nu ik er over nadenk, zou het niet juist helpen om te stoppen met financiële steun aan Israël (als de USA meedoet)? Dan moeten ze meer kiezen tussen het geld investeren in iets duurzaams en het geld investeren in oorlogstuig en soldaten. Misschien wel des te beter als ze meer tot die keuze worden gedwongen voor zowel de Israëliërs als de Palestijnen.

Weten jullie trouwens dat we met het kopen van die vleesvervangers de bezetting van dat gebied stimuleren? De soja komt (grotendeels) daar vandaan. Leuk dilmma voor vegetariërs.
1. bezet gebied is ook niet van de palestijnen dus waarom dan wel de palestijnen subsidiëren en niet de israëliërs?
2. als je geld geeft aan turkije, marokko, egypte, gaza, westbank is het toch ook normaal dat je wat geld geeft aan je BONDGENOTEN

over dat tweede, jij denkt dus als Israël geen sterk leger meer heeft dat er dan vrede komt?
pi_129123122
quote:
maar zolang Israël zelf ook de oorlog zoekt door buitenlands gebied te bezetten vind ik niet dat we partij moeten kiezen voor Israël.
Dus Israël zoekt oorlog door het te bezetten? Bezet Israël het gebied niet omdat ze werden aangevallen tijdens de oorlog? Ga even wat geschiedenis studeren graag
pi_129123180
Het is mede door de financiën van het Westen aan Israël dat Israël een sterk modern leger heeft met een moderne uitrusting. Daardoor is het leger bv in staat om gerichte locaties te bombarderen, als Israël geen moderne apparatuur meer heeft zal dat veel meer burgerslachtoffers maken
pi_129123204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:03 schreef vladesk het volgende:

[..]

1. bezet gebied is ook niet van de palestijnen dus waarom dan wel de palestijnen subsidiëren en niet de israëliërs?
Die worden gesubsidieerd.
quote:
2. als je geld geeft aan turkije, marokko, egypte, gaza, westbank is het toch ook normaal dat je wat geld geeft aan je BONDGENOTEN
Israël heeft weinig te klagen als het om geld ontvangen van andere landen gaat. :?
Conscience do cost.
pi_129123261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Die worden gesubsidieerd.
Vanaf 2014 enkel de palestijnse en niet meer de israelische. Met andere woorden Europa is niet langer neutraal

quote:
Israël heeft weinig te klagen als het om geld ontvangen van andere landen gaat. :?
Tot voor kort niet, nu echter wel aangezien israelische bedrijven in judea en samaria benadeeld worden tegenover palestijnse bedrijven. Daar gaat dit topic dan ook over
pi_129123608
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:02 schreef vladesk het volgende:

[..]

Niet Palestina, ja die gele gebieden zijn dan in handen van de Palestijnen maar er wordt geen staat opgericht want dat zou betekenen dat

2. de terugkeer van 6 miljoen palestijnse vluchtelingen
Waarom mag Palestina geen leger hebben? Waarom mogen Palestijnen niet terug naar hun land?
pi_129123700
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom mag Palestina geen leger hebben? Waarom mogen Palestijnen niet terug naar hun land?
Lijkt me duidelijk, omdat dat een bedreiging is voor de Joodse staat (hetzelfde antwoord op beide vragen)
pi_129123715
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:08 schreef vladesk het volgende:

[..]

Vanaf 2014 enkel de palestijnse en niet meer de israelische. Met andere woorden Europa is niet langer neutraal
Europa was nooit neutraal. Het streeft puur z'n belangen na.

quote:
Tot voor kort niet, nu echter wel aangezien israelische bedrijven in judea en samaria benadeeld worden tegenover palestijnse bedrijven. Daar gaat dit topic dan ook over
Nederlandse bedrijven worden ook benadeeld door Israëlische/Palestijnse bedrijven, zij krijgen immers minder.
Conscience do cost.
pi_129123768
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:24 schreef vladesk het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk, omdat dat een bedreiging is voor de Joodse staat (hetzelfde antwoord op beide vragen)
Aha. Dus een Israëlische leger dat een bedreiging vormt voor een Palestijnse staat mag wel, maar andersom niet?

En aha, dat er Israëliers op bezet gebied komen wonen is geen bedreiging voor een Palestijnse staat?

Waarom mag Israël wel een bedreiging vormen (met zijn leger en zijn inwoners) en Palestina niet?
pi_129124335
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:02 schreef vladesk het volgende:

[..]

2. de terugkeer van 6 miljoen Palestijnse vluchtelingen
Dus die Palestijnen bevinden zich dan in een juridisch limbo (ze hebben immers geen eigen staat en deel van Israël maken ze ook niet uit)?
pi_129124554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Aha. Dus een Israëlische leger dat een bedreiging vormt voor een Palestijnse staat mag wel, maar andersom niet?

En aha, dat er Israëliers op bezet gebied komen wonen is geen bedreiging voor een Palestijnse staat?

Waarom mag Israël wel een bedreiging vormen (met zijn leger en zijn inwoners) en Palestina niet?
De Palestijnen konden een staat oprichten in '37, in '48 en zelfs tot '67 was er nooit een Israëliër te bespeuren in hun gebieden. Waarom toen niet en nu wel?

De Palestijnen hebben telkens een tweestatenoplossing afgewezen en nu opeens willen ze een (behalve hamas)

hoe zou dat toch komen :')
pi_129124610
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dus die Palestijnen bevinden zich dan in een juridisch limbo (ze hebben immers geen eigen staat en deel van Israël maken ze ook niet uit)?
De Palestijnen hebben wel een eigen staat... in Jordanië, alleen willen ze er Israël erbij en daarom worden palestijnse vluchtelingen misbruikt

in de hele geschiedenis van de mensheid zijn kinderen van vluchtelingen nog nooit vluchtelingen gebleven behalve bij één volk: de palestijnen
pi_129124648
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:49 schreef vladesk het volgende:

[..]

De Palestijnen konden een staat oprichten in '37, in '48 en zelfs tot '67 was er nooit een Israëliër te bespeuren in hun gebieden. Waarom toen niet en nu wel?

De Palestijnen hebben telkens een tweestatenoplossing afgewezen en nu opeens willen ze een (behalve hamas)

hoe zou dat toch komen :')
Ja, alles ligt aan de Palestijnen en alles wat Israël doet moet toegejuicht worden. Je wijst constant naar anderen.

En laten we vooral in het verleden blijven hangen, daar komen we in het heden en in de toekomst echt mee vooruit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 15:55:17 ]
pi_129124696
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:51 schreef vladesk het volgende:

[..]

De Palestijnen hebben wel een eigen staat... in Jordanië, alleen willen ze er Israël erbij en daarom worden palestijnse vluchtelingen misbruikt
In Jordanië nog wel.
pi_129124833
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, alles ligt aan de Palestijnen en alles wat Israël doet moet toegejuicht worden. Je wijst constant naar anderen.

En laten we vooral in het verleden blijven hangen, daar komen we in het heden en in de toekomst echt mee vooruit.
Het heden kan niet los bekeken worden van het verleden. Zij hebben 2x een oorlog gestart om Israël van de kaart te vegen. Hadden de Joden die verloren, gingen zij ook geen Joodse staat opgericht hebben dus waarom zouden wij nu wel een Palestijnse staat moeten oprichten?

Wij zijn niet achterlijk hoor, de vernietiging van Israël is een universeel Islamitisch streven en de oprichten van een Palestijnse staat is daar stap 1 van
pi_129124951
ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')