Joden kunnen ook gewoon verspreid over de aardkloot gaan wonen. Dat hebben ze immers eeuwenlang gedaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:01 schreef vladesk het volgende:
[..]
bestaat er dan een Palestijnse taal, cultuur? Palestijnen zijn gewoon arabieren, zij kunnen perfect wonen in syrië, irak, jordanië, egypte enzovoort
Waarom moeten ze daar wonenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:01 schreef vladesk het volgende:
[..]
bestaat er dan een Palestijnse taal, cultuur? Palestijnen zijn gewoon arabieren, zij kunnen perfect wonen in syrië, irak, jordanië, egypte enzovoort
Waarom zouden Joden verspreid gaan wonen als G-d ons een stuk land cadeau heeft gedaan?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Joden kunnen ook gewoon verspreid over de aardkloot gaan wonen. Dat hebben ze immers eeuwenlang gedaan.
Wie in vrede wil leven met de Joden in een Joodse staat hoeft voor mij niet weg te gaan, de Trojaanse paarden ben ik liever vandaag dan morgen kwijtquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:03 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Waarom moeten ze daar wonenVreemde redenatie.
Waarom zou er een Joodse staat moeten zijn? Omdat 'G-d' die je gegeven heeft? Ik vrees dat ik daar legalistisch gezien weinig mee kan, vriend. Probeer het nog eens, maar dan met echte argumentatie.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:05 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wie in vrede wil leven met de Joden in een Joodse staat hoeft voor mij niet weg te gaan, de Trojaanse paarden ben ik liever vandaag dan morgen kwijt
Je gebruikt het Oude Testament als argument? Werkelijk?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:04 schreef vladesk het volgende:
[..]
Waarom zouden Joden verspreid gaan wonen als G-d ons een stuk land cadeau heeft gedaan?
Een Joodse staat betekent nooit meer een holocaust op Joden want nu hebben Joden waar ook ter wereld altijd een stukje land om naar te vluchten waar we niet vervolgd kunnen worden om ons jood-zijnquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:05 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Waarom zou er een Joodse staat moeten zijn? Omdat 'G-d' die je gegeven heeft? Ik vrees dat ik daar legalistisch gezien weinig mee kan, vriend. Probeer het nog eens, maar dan met echte argumentatie.
Zoek maar een onbewoond stuk land, op de Noordpool ofzo. De Palestijnen hoeven niet gebukt te gaan onder Joodse paranoia.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:07 schreef vladesk het volgende:
[..]
Een Joodse staat betekent nooit meer een holocaust op Joden want nu hebben Joden waar ook ter wereld altijd een stukje land om naar te vluchten waar we niet vervolgd kunnen worden om ons jood-zijn
Wat is daar mis mee? Dat is mijn Heilige boekquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je gebruikt het Oude Testament als argument? Werkelijk?
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:04 schreef vladesk het volgende:
[..]
Waarom zouden Joden verspreid gaan wonen als G-d ons een stuk land cadeau heeft gedaan?
Met het gegeven dat het jouw Heilig Boek is, is niets mis. Het OT gebruiken als argument om ergens te wonen, is tamelijk zwak.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:07 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Dat is mijn Heilige boek
Van mij mogen Palestijnen een staat krijgen, maar Israël is niet te koopquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met het gegeven dat het jouw Heilig Boek is, is niets mis. Het OT gebruiken als argument om ergens te wonen, is tamelijk zwak.
Nu vind ik het verder best dat de joden daar wonen, maar ik vind het verder niet meer dan normaal dat ook de Palli's een eigen staat krijgen.
Omdat er in dit conflict twee opvattingen zijn. Die van Israël dat het een legale bezetting betreft en die van de Palestijnen dat het een illegale bezetting betreft. Een neutrale partij kiest hierin geen kant en doet dus geen uitspraak over de legaliteit van een bezetting.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:46 schreef vladesk het volgende:
[..]
waarom kan een legale bezetting niet neutraal zijn?
De EU noemt de bezetting illegaal...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat er in dit conflict twee opvattingen zijn. Die van Israël dat het een legale bezetting betreft en die van de Palestijnen dat het een illegale bezetting betreft. Een neutrale partij kiest hierin geen kant en doet dus geen uitspraak over de legaliteit van een bezetting.
En wat houdt de Israeliers tegen om te verkassen naar rustigere gebieden?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:01 schreef vladesk het volgende:
[..]
Omdat het ons land isquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:19 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
En wat houdt de Israeliers tegen om te verkassen naar rustigere gebieden?
Je bedoelt dat er in 1948 een mandaat is opgelegd waardoor Israel min-of-meer in de huidige vorm ontstaan is?quote:
Palestina wel dan?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:25 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er in 1948 een mandaat is opgelegd waardoor Israel min-of-meer in de huidige vorm ontstaan is?
Ik wil niets ten nadele van Joden, Palestijnen of welk volk dan ook uitspreken, maar Israel kan zich, staatkundig gezien, niet beroepen op een lange geschiedenis waaruit eventuele rechten te ontlenen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |