abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129078849
De Israëlische regering reageert verbolgen op plannen van de Europese Unie om geen financiering naar joodse kolonies in bezet Palestijns gebied toe te laten. De Palestijnen zijn wel tevreden.

Volgens Israël gaat het om "een grote vergissing" en is de Europese Unie niet langer neutraal in het conflict met de Palestijnen. Hoe dan ook zal Israël naar eigen zeggen niet toelaten dat buitenstaanders de grenzen van het land zullen bepalen.

Vanaf volgend jaar treedt een nieuwe Europese richtlijn in werking die het financieren van projecten in joodse nederzettingen in Palestijns of Syrisch gebied verbiedt. Het gaat om Oost-Jeruzalem, de Westelijke Jordaanoever en de Golanhoogvlakte; gebieden die in 1967 door Israël veroverd werden. In totaal wonen daar iets meer dan 500.000 joodse kolonisten in honderden nederzettingen.

Jaarlijks investeert Europa honderden miljoenen euro in Israëlische universiteiten, onderzoekscentra en bedrijven. Dat kan nog altijd, maar niet als die gelegen zijn in bezet gebied.

De Palestijnen reageren verheugd op de Europese beslissing.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/130716_Israel_EU

Wat vinden jullie van deze maatregel van de EU? Ikzelf ben persoonlijk tegen, omdat:

1. De Westbank is een legale bezetting (ik weet dat door de Nederlandse media de bezetting als illegaal wordt gezien, maar tik in op youtube 'the truth about the westbank' en daar vind je in 6 minuten een uiteenzetting van een Israëlische politicus waarom de bezetting niet illegaal is.

2. Europa niet langer neutraal is in het Israël-Palestina conflict, wat mijn inziens de vredesonderhandelingen niet ten goede komt
pi_129079001
Ik snap nooit waarom "doen wat Israel wel prettig vindt" als "neutraal" gezien wordt in dit conflict.
Kan jij mij dat uitleggen ?
pi_129079109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:36 schreef Grouch het volgende:
Ik snap nooit waarom "doen wat Israel wel prettig vindt" als "neutraal" gezien wordt in dit conflict.
Kan jij mij dat uitleggen ?
dus "doen wat de Palestijnen prettig vinden" wordt volgens jou wel als "neutraal" gezien?

Als de bezetting niet illegaal is, heeft een bedrijf in de Westbank imo evenveel rechten als een bedrijf gelegen in Israël. Door deze maatregel is de EU niet langer neutraal aangezien het de bezetting afkeurt.
pi_129079112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:32 schreef vladesk het volgende:
Europa (...) neutraal
HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHAHAhA.

:D, :'(, :D!!!!!
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:41:33 #5
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_129079180
Over de apartheid in Zuid Afrika schreeuwde de hele wereld moord en brand. Over de apartheid in Israel mag niet gepraat worden. Omdat de Nazi's miljoenen Joden ombrachten is commentaar op het handelen van de nu levende Joden ondenkbaar.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_129079229
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:39 schreef vladesk het volgende:

[..]

dus "doen wat de Palestijnen prettig vinden" wordt volgens jou wel als "neutraal" gezien?
Nee, ik vraag mij alleen waarom jij alles wat afwijkt van een pro-Isreal standpunt als "niet neutraal" wil bestempelen.

quote:
Als de bezetting niet illegaal is, heeft een bedrijf in de Westbank imo evenveel rechten als een bedrijf gelegen in Israël. Door deze maatregel is de EU niet langer neutraal aangezien het de bezetting afkeurt.
Het standpunt innemen dat de bezetting legaal is betekent automatisch dat je een kant hebt gekozen. Waarom is dat neutraal ?
pi_129079238
quote:
Israël is boos
Water is nat.
pi_129079261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
Over de apartheid in Zuid Afrika schreeuwde de hele wereld moord en brand. Over de apartheid in Israel mag niet gepraat worden. Omdat de Nazi's miljoenen Joden ombrachten is commentaar op het handelen van de nu levende Joden ondenkbaar.
De apartheid komt wel door de Palestijnen natuurlijk. Wie gaat anders de Joodse inwoners op de Westbank beschermen? Niet de Palestijnse autoriteit denk ik zo. Daarom wordt het leger ingeschakeld.
pi_129079307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:42 schreef Grouch het volgende:

[..]

Nee, ik vraag mij alleen waarom jij alles wat afwijkt van een pro-Isreal standpunt als "niet neutraal" wil bestempelen.
de Israëlische bedrijven op de westbank benadelen tov de Israëlische bedrijven in Israël is niet neutraal. Simpel. Een gelijke behandeling voor alle bedrijven is niet pro Israël maar wel neutraal
pi_129079346
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:45 schreef vladesk het volgende:

[..]

de Israëlische bedrijven op de westbank benadelen tov de Israëlische bedrijven in Israël is niet neutraal. Simpel. Een gelijke behandeling voor alle bedrijven is niet pro Israël
Je moet als EU ook niet pro Israël willen zijn.
pi_129079371
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:43 schreef vladesk het volgende:

[..]

De apartheid komt wel door de Palestijnen natuurlijk. Wie gaat anders de Joodse inwoners op de Westbank beschermen? Niet de Palestijnse autoriteit denk ik zo. Daarom wordt het leger ingeschakeld.
Ben jij een jood/Jood/Israëliet/Israëlier?
pi_129079388
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:42 schreef Grouch het volgende:

Het standpunt innemen dat de bezetting legaal is betekent automatisch dat je een kant hebt gekozen. Waarom is dat neutraal ?
waarom kan een legale bezetting niet neutraal zijn?
pi_129079399
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:39 schreef vladesk het volgende:
Als de bezetting niet illegaal is, heeft een bedrijf in de Westbank imo evenveel rechten als een bedrijf gelegen in Israël.
De bezetting is wel illegaal. Een prima stap dus.
pi_129079407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ben jij een jood/Jood/Israëliet/Israëlier?
Ik ben een Jood O+
pi_129079439
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De bezetting is wel illegaal. Een prima stap dus.

Dat fabeltje is al lang achterhaald.

Het is niet omdat de media de bezetting 100x als illegaal bestempeld, dat ze dat ook is
pi_129079440
Goede zaak. De staat Israel heeft absoluut bestaansrecht, maar het lijkt mij niet dat landjepik gesteund dient te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129079477
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:48 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dat fabeltje is al lang achterhaald.

Het is niet omdat de media de bezetting 100x als illegaal bestempeld, dat ze dat ook is
quote:
In het verleden is al vele malen door verschillende internationale autoriteiten, waaronder het Internationaal Gerechtshof en het Hoge Gerechtshof van Israël zelf, vastgesteld dat Israël wel degelijk bezetter van deze gebieden is. Artikel 49 van de Vierde Geneefse Conventie verbiedt de overbrenging van de eigen bevolking naar bezet gebied in het algemeen: het maakt hierbij geen verschil of dit onder dwang of uit vrije wil gebeurt. Het Internationale Rode Kruis (ICRC) heeft dit expliciet uitgesproken in haar commentaar op de Geneefse Conventies en concludeert dat de nederzettingen in strijd zijn met het Humanitair Oorlogsrecht.[5]
pi_129079522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Goede zaak. De staat Israel heeft absoluut bestaansrecht, maar het lijkt mij niet dat landjepik gesteund dient te worden.
Ik zou zeggen dat Israel juist relatief bestaansrecht heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129079688
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik ben een Jood O+
Dat is te merken.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:58:33 #21
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_129079898
Dus: Europa geeft Israel geld (zien we dat ooit terug??), maar Israel is het niet eens met de voorwaarden waarop dit gebeurt en wentelt zich nu zeer zelfgenoegzaam in een slachtofferrol? Begrijp ik het zo goed?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_129079958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat is te merken.
Nou niet alle Joden steunen het nederzettingenbeleid hoor, je hebt zelf Joden die vinden dat Israël geen bestaansrecht heeft

Ik stel alleen vast dat in de Nederlandse pers systematisch leugens worden verspreid over het conflict. Als je 10 of 100 keer per jaar hoort dat de nederzettingen illegaal zijn, dan ga je dat na verloop van tijd ook gaan geloven en zo creëer je demonische gevoelens jegens Israël.

Dat heeft niet te maken omdat ik een Jood ben, maar wel met mijn passie voor de waarheid
pi_129080015
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:58 schreef Beelzebufo het volgende:
Dus: Europa geeft Israel geld (zien we dat ooit terug??), maar Israel is het niet eens met de voorwaarden waarop dit gebeurt en wentelt zich nu zeer zelfgenoegzaam in een slachtofferrol? Begrijp ik het zo goed?
alsof alleen Israël geld krijgt van Europa? landen als Marokko,Turkije, Egypte, Gaza, Westbank krijgen ook geld van Europa hoor. De lijst is eindeloos
pi_129080045
quote:
quote:
Dit betekent dat bedrijven en burgers die zich vestigen op de West Bank de wet niet overtreden (zoals doorgaans beweerd wordt).
Het geldt dan ook niet voor bedrijven, wel voor NGO's bijvoorbeeld.
pi_129080193
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:59 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik stel alleen vast dat in de Nederlandse pers systematisch leugens worden verspreid over het conflict. Als je 10 of 100 keer per jaar hoort dat de nederzettingen illegaal zijn, dan ga je dat na verloop van tijd ook gaan geloven en zo creëer je demonische gevoelens jegens Israël.

Dat heeft niet te maken omdat ik een Jood ben, maar wel met mijn passie voor de waarheid
Mhehehehe.
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:10:33 #26
379943 Paper_Tiger
pi_129080419
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:59 schreef vladesk het volgende:

[..]

Nou niet alle Joden steunen het nederzettingenbeleid hoor, je hebt zelf Joden die vinden dat Israël geen bestaansrecht heeft

De waarheid was dat toen de staat Israël werd gesticht daar al mensen woonden. Ik kan persoonlijk weinig legitimiteit zien in die vorm van landjepik. Alle vormen van landjepik daarna zijn helemaal fout.
pi_129080511
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De waarheid was dat toen de staat Israël werd gesticht daar al mensen woonden. Ik kan persoonlijk weinig legitimiteit zien in die vorm van landjepik. Alle vormen van landjepik daarna zijn helemaal fout.
Ook dat is alweer een grove leugen.

De waarheid over de oprichting van Israël is dat de VN beslist heeft om van mandaatgebied Palestina 2 staten te maken omdat er daar 2 bevolkingsgroepen leefden en ze de joodse claim op het land erkenden. Er ging één Palestijnse en één Joodse staat komen. De Joden waren akkoord, de Palestijnen niet en toen brak er een oorlog uit die de Joden verrassend wonnen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:14:59 #28
379943 Paper_Tiger
pi_129080597
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:12 schreef vladesk het volgende:

[..]

De waarheid over de oprichting van Israël is dat de VN beslist heeft om van mandaatgebied Palestina 2 staten te maken omdat er daar 2 bevolkingsgroepen leefden en ze de joodse claim op het land erkenden. Er ging één Palestijnse en één Joodse staat komen. De Joden waren akkoord, de Palestijnen niet en toen brak er een oorlog uit die de Joden verrassend wonnen.
Ik heb een tuin bij mijn huis en nu zegt iemand dat jij de helft ervan mag hebben. Jij gaat akkoord en ik niet...
pi_129080645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik heb een tuin bij mijn huis en nu zegt iemand dat jij de helft ervan mag hebben. Jij gaat akkoord en ik niet...
Als er geen oorlog was uitgebroken, hoefde er ook niemand te vertrekken. Nu leven er ook gewoon arabieren in Israël hoor
pi_129080923
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:12 schreef vladesk het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben van mening dat Israel inmiddels voldoende bestaansrecht heeft. Echter, ik kan mij de initiële reactie van de Palestijnen wel voorstellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')