abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:10:33 #26
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_129080419
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:59 schreef vladesk het volgende:

[..]

Nou niet alle Joden steunen het nederzettingenbeleid hoor, je hebt zelf Joden die vinden dat Israël geen bestaansrecht heeft

Ik stel alleen vast dat in de Nederlandse pers systematisch leugens worden verspreid over het conflict. Als je 10 of 100 keer per jaar hoort dat de nederzettingen illegaal zijn, dan ga je dat na verloop van tijd ook gaan geloven en zo creëer je demonische gevoelens jegens Israël.

Dat heeft niet te maken omdat ik een Jood ben, maar wel met mijn passie voor de waarheid
De waarheid was dat toen de staat Israël werd gesticht daar al mensen woonden. Ik kan persoonlijk weinig legitimiteit zien in die vorm van landjepik. Alle vormen van landjepik daarna zijn helemaal fout.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_129080511
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De waarheid was dat toen de staat Israël werd gesticht daar al mensen woonden. Ik kan persoonlijk weinig legitimiteit zien in die vorm van landjepik. Alle vormen van landjepik daarna zijn helemaal fout.
Ook dat is alweer een grove leugen.

De waarheid over de oprichting van Israël is dat de VN beslist heeft om van mandaatgebied Palestina 2 staten te maken omdat er daar 2 bevolkingsgroepen leefden en ze de joodse claim op het land erkenden. Er ging één Palestijnse en één Joodse staat komen. De Joden waren akkoord, de Palestijnen niet en toen brak er een oorlog uit die de Joden verrassend wonnen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:14:59 #28
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_129080597
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:12 schreef vladesk het volgende:

[..]

De waarheid over de oprichting van Israël is dat de VN beslist heeft om van mandaatgebied Palestina 2 staten te maken omdat er daar 2 bevolkingsgroepen leefden en ze de joodse claim op het land erkenden. Er ging één Palestijnse en één Joodse staat komen. De Joden waren akkoord, de Palestijnen niet en toen brak er een oorlog uit die de Joden verrassend wonnen.
Ik heb een tuin bij mijn huis en nu zegt iemand dat jij de helft ervan mag hebben. Jij gaat akkoord en ik niet...
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_129080645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik heb een tuin bij mijn huis en nu zegt iemand dat jij de helft ervan mag hebben. Jij gaat akkoord en ik niet...
Als er geen oorlog was uitgebroken, hoefde er ook niemand te vertrekken. Nu leven er ook gewoon arabieren in Israël hoor
pi_129080923
quote:

[..]

Nogmaals, ik ben van mening dat Israel inmiddels voldoende bestaansrecht heeft. Echter, ik kan mij de initiële reactie van de Palestijnen wel voorstellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:25:21 #31
177885 JoaC
Het is patat
pi_129081005
In jouw filmpje bezigt men de term disputed over de gebieden, dus het niet financieren totdat er overeenstemming is, is wel degelijk een neutraal standpunt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_129081043
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:16 schreef vladesk het volgende:

[..]

Als er geen oorlog was uitgebroken, hoefde er ook niemand te vertrekken. Nu leven er ook gewoon arabieren in Israël hoor
Dus als ik morgen de helft van Israel voor mezelf claim, en de Israeliers pikken dat niet.. dan is het volgens jou dus volledig en alleen hun schuld dat ze eruit geschopt worden ?

Goed om te weten :) Tijd om mijn pro-Israel standpunt te herzien, want gratis land.
pi_129081384
quote:

[..]

De Joden waren akkoord, de Palestijnen niet
Hoe zou dat nou komen...
pi_129081420
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:26 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dus als ik morgen de helft van Israel voor mezelf claim, en de Israeliers pikken dat niet.. dan is het volgens jou dus volledig en alleen hun schuld dat ze eruit geschopt worden ?

Goed om te weten :) Tijd om mijn pro-Israel standpunt te herzien, want gratis land.
Dan zal je eerst de Verenigde Naties moeten overtuigen, vrees ik
pi_129081500
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe zou dat nou komen...
Omdat ze dachten dat ze sterker waren en makkelijk de Joden konden verdrijven
pi_129081613
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:25 schreef JoaC het volgende:
In jouw filmpje bezigt men de term disputed over de gebieden, dus het niet financieren totdat er overeenstemming is, is wel degelijk een neutraal standpunt.
Niet als je de Palestijnse bedrijven uit Judea en Samaria wel helpt, want die liggen dan ook in de 'disputed territories'
pi_129081707
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:37 schreef vladesk het volgende:

[..]

Omdat ze dachten dat ze sterker waren en makkelijk de Joden konden verdrijven
Hoeveel % van het land kreeg Israël en hoeveel % kregen de Palestijnen? En dat dan in verhouding van de bevolking...

Zou jij het doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 13:42:13 ]
pi_129081842
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoeveel % van het land kreeg Israël en hoeveel % kregen de Palestijnen? En dat dan in verhouding van de bevolking...

Zou jij het doen?
Daar had het niets mee te maken, zie de Peel commissie in 1937, dat was al een eerder voorstel om een Joodse staat op te richten. Deze werd afgewezen door de arabieren (behalve door de koning van Jordanië) en bij de Joden was er verdeeldheid hierover. Sommige waren akkoord, anderen wilden meer

dat oranje ging dan Israël zijn. Maar ook dan waren de arabieren een oorlog begonnen aangezien ze het plan afkeurden
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:44:33 #39
177885 JoaC
Het is patat
pi_129081843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:39 schreef vladesk het volgende:

[..]

Niet als je de Palestijnse bedrijven uit Judea en Samaria wel helpt, want die liggen dan ook in de 'disputed territories'
Er is al een uitgesproken Israëlisch deel van de regio, en een onduidelijk Palestijns deel. De andere optie is Palestina niet helpen, dat is niet neutraal
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_129081951
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef JoaC het volgende:

[..]

Er is al een uitgesproken Israëlisch deel van de regio, en een onduidelijk Palestijns deel. De andere optie is Palestina niet helpen, dat is niet neutraal
Dus ziet Europa het niet als betwist gebied maar als bezet gebied, anders zou elk bedrijf - tot er een oplossing is - gelijk moeten behandeld worden.

En doordat Europa het als bezet gebied ziet, zijn ze niet objectief in dit conflict
pi_129082128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

Dus ziet Europa het niet als betwist gebied maar als bezet gebied, anders zou elk bedrijf - tot er een oplossing is - gelijk moeten behandeld worden.

En doordat Europa het als bezet gebied ziet, zijn ze niet objectief in dit conflict
En als ze het als niet bezet gebied zien zijn ze dat ook niet. Dus houd nu svp op met dat achterlijke neutraliteitsgelul.

Niets mis met een standpunt kiezen. Jij kiest pro-Israel, Europa deed dat tot voor kort ook telkens. Prima.Duidelijk. Maar dat is niet hetzelfde als "neutraal zijn".
pi_129082135
Een blokkade om de Israëlische handel plat te leggen, lijkt mij wel wat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129082409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef vladesk het volgende:

[..]

Daar had het niets mee te maken, zie de Peel commissie in 1937, dat was al een eerder voorstel om een Joodse staat op te richten. Deze werd afgewezen door de arabieren (behalve door de koning van Jordanië) en bij de Joden was er verdeeldheid hierover. Sommige waren akkoord, anderen wilden meer

[ afbeelding ]

dat oranje ging dan Israël zijn. Maar ook dan waren de arabieren een oorlog begonnen aangezien ze het plan afkeurden
Waarom zouden ze het accepteren? Accepteer jij 50 euro als je weet dat je 100 euro kunt krijgen?
pi_129082442
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ja, leuk, "totdat er een oplossing is". Voor Israël heeft het dus geen haast, zij kunnen ondertussen hun gang gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 14:00:30 ]
pi_129085009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:01 schreef vladesk het volgende:

[..]

alsof alleen Israël geld krijgt van Europa? landen als Marokko,Turkije, Egypte, Gaza, Westbank krijgen ook geld van Europa hoor. De lijst is eindeloos
Dat is wel even iets anders. Israel ontvangt veel meer geld dan andere landen; desalniettemin pretendeert het géén ontwikkelingsland te zijn. Waarom dan voortdurend uit onze staatsruif vreten? Wat mij betreft wordt dat geld nú terugbetaald, plus rente. De waarheid is natuurlijk dat Israel dat niet kan, want het is een armoedige puinhoop, slechts bedekt door een dun Westers/ontwikkeld aandoend vernislaagje, al zou je dat niet denken als je naar al die hasbara luistert die over ons wordt uitgestort.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
Mij ook. Daarnaast alle financiering stoppen, en het is afgelopen met al die kostbare cadeautjes (denk hierbij aan kernonderzeeers voor een prikkie, dat soort dingen). Het is crisis, Israel betaalt voortaan het volle pond voor hetgeen het van EU-landen als Nederland en Duitsland afneemt.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef vladesk het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, leuk. Je weet dat dit nooit kan dienen als legitimatie van de bezetting en de systematische schending van de mensenrechten van de inwoners van de bezette gebieden? Israel heeft al even weinig met mensenrechten als de omringende Arabische landen. Israel is niet speciaal, het is geen voorpost van de Westerse beschaving, het is gewoon de zoveelste oligarchische semi-democratie in de regio.

[ Bericht 20% gewijzigd door Leevancleef op 18-07-2013 15:17:35 ]
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129088490
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het accepteren? Accepteer jij 50 euro als je weet dat je 100 euro kunt krijgen?
Kan je dan toch ook van Israël en de Joden zeggen? Maar zij accepteerden het wel
pi_129088516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
met welke reden?
pi_129088591
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:07 schreef Leevancleef het volgende:

Dat is wel even iets anders. Israel ontvangt veel meer geld dan andere landen; desalniettemin pretendeert het géén ontwikkelingsland te zijn. Waarom dan voortdurend uit onze staatsruif vreten? Wat mij betreft wordt dat geld nú terugbetaald, plus rente. De waarheid is natuurlijk dat Israel dat niet kan, want het is een armoedige puinhoop, slechts bedekt door een dun Westers/ontwikkeld aandoend vernislaagje, al zou je dat niet denken als je naar al die hasbara luistert die over ons wordt uitgestort.
Israël is natuurlijk wel een betere bondgenoot van Europa dan bijvoorbeeld Marokko, Gaza of Egypte. Israël is de armste van de ontwikkelde landen
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:21:07 #49
177885 JoaC
Het is patat
pi_129088648
Je kan ook 3 reacties in 1 post gooien, het is onzin om drie keer te posten
[..]
pi_129088763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:07 schreef Leevancleef het volgende:
Ja, leuk. Je weet dat dit nooit kan dienen als legitimatie van de bezetting en de systematische schending van de mensenrechten van de inwoners van de bezette gebieden? Israel heeft al even weinig met mensenrechten als de omringende Arabische landen. Israel is niet speciaal, het is geen voorpost van de Westerse beschaving, het is gewoon de zoveelste oligarchische semi-democratie in de regio.
De Peel commissie heeft niets met de bezetting van vandaag te maken. Wel de oorlog van '67 waarbij men Israël van de kaart wou vegen en Israël het bezette gebied van Jordanië kon veroveren.

Israël is wel speciaal, het is de frontlinie van het Westen en beschermt het Westen. Daarom hoort het Westen Israël meer te steunen, in Canada hebben ze dat ingezien

En nee, geen semi-democratie maar een echte democratie. Zoveel democratie is er zelf in Israël dat er vorige week een arabier die in de Knesset zetelt een dreigbrief stuurde naar een priester omdat hij arabieren ronselde om het leger te dienen. Ikzelf (persoonlijk) vind democratie niet de ideale manier om Israël te besturen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')