quote:Zimmerman acquitted of Trayvon Martin murder
A jury in Florida has ruled that George Zimmerman is not guilty in the second-degree murder of unarmed African-American teenager Trayvon Martin.
The 29-year-old former neighborhood watch volunteer was acquitted of all charges on Saturday for the fatal shooting of Martin. Zimmerman could have been sentenced to life in prison for second-degree murder or up to 30 years for manslaughter if found guilty. He claimed he acted in self-defense.
DETAILS TO FOLLOW
Dit heeft verder niks met ras te maken. Sanford is een gemoedelijk, veilig, multi-cultureel en multi-raciaal plaatsje in Florida. Ongeveer 37% van de bevolking bestaat uit blanken, 20% latino's, 30,5% zwarte amerikanen en nog wat andere minderheden.quote:
Tja, maar ik neem aan dat een buurtwachtertje nu niet heel erg diep opgeleid zal zijn. En dan die mensen al een blaffer toevertrouwen.quote:Op zondag 14 juli 2013 04:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dit heeft verder niks met ras te maken. Sanford is een gemoedelijk, veilig, multi-cultureel en multi-raciaal plaatsje in Florida. Ongeveer 37% van de bevolking bestaat uit blanken, 20% latino's, 30,5% zwarte amerikanen en nog wat andere minderheden.
Heb je de zaak wel gevolgd? Trayvon was onderweg naar huis met een zak skittles en Zimmerman vond hem er maar verdacht uit zien.quote:Op zondag 14 juli 2013 04:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goede zaak dat mensen die zich inzetten voor hun buurt in de toekomst niet bang hoeven te zijn om in te grijpen mocht het nodig zijn.
Dat.quote:Op zondag 14 juli 2013 04:57 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Heb je de zaak wel gevolgd? Trayvon was onderweg naar huis met een zak skittles en Zimmerman vond hem er maar verdacht uit zien.
Zimmerman belde daarom de politie die hem vertelde dat ze iemand langs zouden sturen en dat hij afstand moest houden.
Zimmerman negeerde de politie en ging zelf op onderzoek uit en er ontstond een conflict wat veranderde in een gevecht.
Zimmerman besloot toen op grond van zelfverdediging zijn wapen te gebruiken.
Er is niets heldhaftigs aan Zimmerman aangezien de politie hem vertelde om hem niet te benaderen en hij het toch deed.
Er is dus een onschuldig persoon dood omdat Zimmerman liever de held wou spelen ipv de politie hun werk te laten doen.
Derhalve dus een schandalige uitspraak van de rechter, Zimmerman had in mijn ogen dood door schuld moeten krijgen en daar naar gestraft worden.
Dit.quote:Op zondag 14 juli 2013 04:57 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Heb je de zaak wel gevolgd? Trayvon was onderweg naar huis met een zak skittles en Zimmerman vond hem er maar verdacht uit zien.
Zimmerman belde daarom de politie die hem vertelde dat ze iemand langs zouden sturen en dat hij afstand moest houden.
Zimmerman negeerde de politie en ging zelf op onderzoek uit en er ontstond een conflict wat veranderde in een gevecht.
Er is niets heldhaftigs aan Zimmerman aangezien de politie hem vertelde om hem niet te benaderen en hij het toch deed.
Er is dus een onschuldig persoon dood omdat Zimmerman liever de held wou spelen ipv de politie hun werk te laten doen.
Derhalve dus een schandalige uitspraak van de rechter, Zimmerman had in mijn ogen dood door schuld moeten krijgen en daar naar gestraft worden.
quote:Op zondag 14 juli 2013 04:57 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Zimmerman#George_Zimmermanquote:Three weeks prior to the shooting, on February 2, 2012, Zimmerman called police to report a young man peering into the windows of an empty Twin Lakes home. Zimmerman was told a police car was on the way and he waited for their arrival. By the time police arrived, the suspect had fled. On February 6, workers witnessed two young black men lingering in the yard of a Twin Lakes resident around the same time her home was burglarized. A new laptop and some gold jewelry were stolen. The next day police discovered the stolen laptop in the backpack of a young black man, which led to his arrest. Zimmerman identified this young man as the same person he had spotted peering into windows on February 2.[4]
Zimmerman had been licensed to carry a firearm since November 2009. In response to Zimmerman's multiple reports regarding a loose pit bull in the Twin Lakes neighborhood, a Seminole County Animal Services officer advised Zimmerman to "get a gun", according to a friend, rather than rely on pepper spray to fend off the pit bull, which on one occasion had cornered his wife.[4] Although neighborhood watch volunteers are not encouraged to carry weapons, Sanford Police Chief Bill Lee acknowledged that Zimmerman had a legal right to carry his firearm on the night of the shooting.
Het grote verschil is alleen dat Trayvon helemaal niets deed, hij liep naar huis met een zak skittles!quote:Op zondag 14 juli 2013 05:03 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Zimmerman#George_Zimmerman
Het is al eerder voorgekomen dat de politie niet op tijd kwam terwijl George een crime in progress zag voltrekken. Het is niet meer dan logisch dat iemand dan zijn verantwoordelijkheid neemt.
Je vergeet of negeert het feit dat de politie Zimmerman sommeerde om hem niet te volgen. Als hij hem niet had gevolgd of contact had gemaakt was heel die ruzie ook niet nodig.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:03 schreef Terminator2000bc het volgende:
A witness to the confrontation just prior to the shooting stated that Martin was on top of Zimmerman and punching him, while Zimmerman was yelling for help. This witness, who identified himself as "John", stated that "the guy on the bottom, who had a red sweater on, was yelling to me, 'Help! Help!' and I told him to stop, and I was calling 911".[140] He went on to say that when he got upstairs and looked down, "the guy who was on the top beating up the other guy, was the one laying in the grass, and I believe he was dead at that point."
Geen arm jochie met een zak skittles op zak dus.
Eigen schuld, dikke bult.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:06 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het grote verschil is alleen dat Trayvon helemaal niets deed, hij liep naar huis met een zak skittles!
Dat is geen reden om iemand te volgen of aan te spreken, justitie heeft gefaald met deze zaak.
Hij was opgehouden met hem te volgen. De dader viel George op een beestachtige wijze aan.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:08 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je vergeet of negeert het feit dat de politie Zimmerman sommeerde om hem niet te volgen. Als hij hem niet had gevolgd of contact had gemaakt was heel die ruzie ook niet nodig.
Aanklacht van OM was te zwaar en terecht dat de Jury 'm daarvoor vrijspreekt.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:06 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het grote verschil is alleen dat Trayvon helemaal niets deed, hij liep naar huis met een zak skittles!
Dat is geen reden om iemand te volgen of aan te spreken, justitie heeft gefaald met deze zaak.
Dat is de verklaring van Zimmerman, feit is dat niemand weet wie het gevecht begonnen is.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:09 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Hij was opgehouden met hem te volgen. De dader viel George op een beestachtige wijze aan.
Jawel hoor. George was ook opgehouden met hem te volgen nadat de politie dat had gesommeerd. Helaas werd hij op een brute wijze aangevallen door de dader waardoor Trayvon met zijn zak skittles aan zijn einde kwam.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:10 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dus Trayvon mocht niet naar huis lopen met een zak skittles?
Ik snap wel dat dit soort dingen niet meer dan normaal in Nederland zijn, waarbij bepaalde mensen andere mensen het leven zuur maken. Gelukkig gaat dat voor Amerika niet op.quote:The altercation began, he said, when Martin suddenly appeared while Zimmerman was walking back to his vehicle. He described Martin at different points in the interviews as appearing "out of nowhere," "from the darkness," and as "jump[ing] out of the bushes."[184][185] Zimmerman said that Martin asked, "You got a fucking problem, homie?" Zimmerman replied no, and then Martin said that he did now, and punched him.[188] As they struggled on the ground, Zimmerman on his back with Martin on top of him, Zimmerman yelled for help "probably 50 times." (See Background sounds of yelling for help in 9-1-1 calls) Martin told him to "Shut the fuck up," as he hit him in the face and pounded his head on a concrete sidewalk.[185] When Zimmerman tried to move off the concrete, Martin saw his gun and said "You're going to die tonight motherfucker!" Martin grabbed for the gun, but Zimmerman grabbed it first. He said after firing his weapon at Martin, he wasn't sure at first that he had hit him, so he got on top of him in order to subdue him.[184][185][184] Bystanders and police arrived shortly after Martin was shot.[189][190]
quote:Op zondag 14 juli 2013 05:11 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat is de verklaring van Zimmerman, feit is dat niemand weet wie het gevecht begonnen is.
Een foto met een gebroken neus is nog geen bewijs voor wie er het gevecht is begonnen.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:14 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De dader gooide het zakje skittles richting George, net voordat hij werd geveld door een regen van kogels.
Vrijgesproken van de aanklacht.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij schoot iemand neer omdat het een neger was en is vrijgesproken?
Dat is waar. De jury heeft dan ook beschikking gehad over alle details en heeft zich uitgesproken over deze zaak.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:35 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Een foto met een gebroken neus is nog geen bewijs voor wie er het gevecht is begonnen.
Dus je wilt nu beweren dat Zimmerman de achtervolging had gestaakt en daarna dus uit het niets werd aangevallen door Martin?quote:Op zondag 14 juli 2013 05:13 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Jawel hoor. George was ook opgehouden met hem te volgen nadat de politie dat had gesommeerd. Helaas werd hij op een brute wijze aangevallen door de dader waardoor Trayvon met zijn zak skittles aan zijn einde kwam.
Dat is juist het geen waar alle commotie om was, als Martin daadwerkelijk het conflict was begonnen dan was het een makkelijke zaak geweest waar geen discussie over mogelijk was.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:39 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dat is waar. De jury heeft dan ook beschikking gehad over alle details en heeft zich uitgesproken over deze zaak.
Vader blank, moeder mexicaans volgens mij.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:39 schreef Shivo het volgende:
Hij is nu vrijgesproken omdat niet kon worden vastgesteld 'beyond reasonable doubt' dat Zimmerman die knul in koelen bloede heeft neergeschoten. Lijkt me niet onterecht, hoewel je op je klompen kunt aanvoelen dat een zwart ex-gang member op grond van hetzelfde bewijs wel veroordeeld zou zijn.
Overigens - Zimmerman? Is die gast een Duitser, een Jood of een Latino?
Martin heeft George hem zien achtervolgen en waarschijnlijk ook het gesprek met de politie opgevangen.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:39 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dus je wilt nu beweren dat Zimmerman de achtervolging had gestaakt en daarna dus uit het niets werd aangevallen door Martin?
Nog een keer, Zimmerman staakte de achtervolging en Martin die kreeg het ineens in zijn bol en sloeg Zimmerman als een maniak neer. Erg geloofwaardig hoor.
Je eigen ervaringen doen er niet toe en wat jij dus hier neer typt zijn slechts theorien en geen feiten.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:41 schreef Terminator2000bc het volgende:
Martin heeft George hem zien achtervolgen en waarschijnlijk ook het gesprek met de politie opgevangen.
Ik heb mensen om minder zien ontploffen.
quote:Op zondag 14 juli 2013 05:44 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je eigen ervaringen doen er niet toe en wat jij dus hier neer typt zijn slechts theorien en geen feiten.
On all counts volgens mij. Ik zit nou op CNN een interview met zijn broer te kijken.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:50 schreef sig000 het volgende:
Feit George is alleen nog maar vrijgesproken voor "second-degree murder"
De 1e of 2e foto klopt niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:52 schreef hugecooll het volgende:
ik vind zijn verwondingen nogal meevallen voor iemand die, onder andere, een aantal keren met zn kop op een stoeprand is geslagen
Als de maatschappij een stuk veiliger wordt iedere keer dat een misdadiger levenslang krijgt/dood gaat, dan hadden we nu al een 100% veilige maatschappij gehad lijkt me zo.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:46 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]![]()
Feit George is vrijgesproken.
Feit Martin, een agressieve woesteling die George bijna doodsloeg met zijn hoofd tegen een betonnen rand is dood
Feit De maatschappij is nu een stuk veiliger nu George vrij rondloopt en de agressieve woesteling geliquideerd is
In Florida kennen ze vast wel een hoger beroepje.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
On all counts volgens mij. Ik zit nou op CNN een interview met zijn broer te kijken.
George heeft ook z'n Glock teruggekregen.
De prosecutors zullen niet in hoger beroep gaan zag ik net op TV. Maar goed, NAACP zal ook wel van partij zijn...quote:Op zondag 14 juli 2013 05:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
In Florida kennen ze vast wel een hoger beroepje.
ik word hier besodemieterd waar ik bij staquote:Op zondag 14 juli 2013 05:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
De 1e of 2e foto klopt niet.
Dat is niet dezelfde.
Nou wat een vreselijke kerel was die Trayvon zeg, een keertje gepakt met wiet en geschorst van school.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:46 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]![]()
Feit Martin, een agressieve woesteling die George bijna doodsloeg met zijn hoofd tegen een betonnen rand is dood
Feit De maatschappij is nu een stuk veiliger nu George vrij rondloopt en de agressieve woesteling geliquideerd is
Typerend ook dat je Trayvon een woeste agressieveling vind terwijl Zimmerman er ook niet vies van is.quote:In 2005, Zimmerman was arrested and charged with "resisting officer with violence" and "battery of law enforcement officer." Both these felonies are considered third-degree. Due to his desperate attempts, the charges were reduced to "resisting officer without violence" and then the only remaining charge was also completely waived off when he entered an alcohol education program.
In the same year (2005), Zimmerman's ex-fiance, Veronica Zuazo, filed a civil motion for a restraining order, alleging domestic violence. In retaliation, Zimmerman filed for a retraining order against Zuazo and both these claims were resolved with both restraining orders granted.
want zwartquote:Op zondag 14 juli 2013 07:11 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Typerend ook dat je Trayvon een woeste agressieveling vind terwijl Zimmerman er ook niet vies van is.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op zondag 14 juli 2013 07:13 schreef TLC het volgende:
Ja een ongewapend iemand executeren, wat een held is die buurtwacht.
hij schiet iemand dood die ongewapend is, ik weet niet wat daaraan overdreven isquote:
Het executeren.quote:Op zondag 14 juli 2013 07:25 schreef TLC het volgende:
[..]
hij schiet iemand dood die ongewapend is, ik weet niet wat daaraan overdreven is
Tsja, maar je gaat dan uit van de goedheid van de agent. Ik zou dat ook doen hoor, daar niet van. Maar in veel landen (waaronder de VS) lopen er aardig wat corrupte agenten rond. Genoeg voorbeelden van agenten die even een zakje wiet in je zak stoppen en je dan daarvoor aanhouden. Of je gewoon even aanhouden om je treiteren, elke dag opnieuw (het gebeurd). Agenten zijn ook mensen he, en zelfs in nederland zijn veel agenten ex-tuig van de straat.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:38 schreef roislecxe het volgende:
Als ze mij staande houden, en ik heb niks gedaan, dan blijf ik staan, en sla niet die agent in elkaar. Eigen schuld dikke bult.
Goeie uitspraak!
In de VS zijn ze ook van het zelf drugs brouwen. Met Skitles en nog een paar andere dingen kun je ''lean'' maken. Er zijn aanwijzingen dat het zielige slachtoffer een addict was. Op lange termijn kan lean psychoses veroorzaken.quote:Op zondag 14 juli 2013 07:06 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nou wat een vreselijke kerel was die Trayvon zeg, een keertje gepakt met wiet en geschorst van school.
Geen heel bizarre dingen lijkt mij voor een zeventien jarige jongen, als hij als een agressieve woesteling word gezien dan ben ik waarschijnlijk in jou ogen een agressieve maniak zonder enig gevoel.
Echt wat een kolder typ je hier neer, het is duidelijk dat je geen objectieve kijk op de zaak hebt.
Trayvon was geschorst en heeft wiet gerookt, ook heeft hij foto`s waar hij er stoer op staat. Dat zijn redelijk normale zaken als je zijn leeftijd hebt. Maar goed hij was zwart dus zal het wel een enorme crimineel zijn.
Het leven zal wel heerlijk zijn als je niet al te diep op de zaken hoeft in te gaan, hij was zwart dus is het een agressieve woesteling, kan het nog triester?
Nu weten we ook weer waarom de Nederlandsche gutmenschen hier allemaal tegen deze man zijn. Ze weten niks, maar vinden het gewoon geil om iemand te vervolgen die zichzelf heeft verdedigd na tot pulp geslagen te zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vreselijke zaak, en aangezien ik de details van het dossier niet ken zal ik me daar niet over uitlaten. Hopelijk gaat het OM tegen deze zaak in hoger beroep. Vreselijke uitspraak. Gelukkig kennen wij in Nederland geen leken jury.
Ik heb zelden iemand zichzelf zo zien tegenspreken.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vreselijke zaak, en aangezien ik de details van het dossier niet ken zal ik me daar niet over uitlaten. Hopelijk gaat het OM tegen deze zaak in hoger beroep. Vreselijke uitspraak. Gelukkig kennen wij in Nederland geen lekenjury in het Strafrecht.
. Maar klaarblijkelijk ken jij het woord een eigen mening niet en haal jij ''het vinden van een ander rechtssysteem'' en een opvatting door elkaar.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:37 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik heb zelden iemand zichzelf zo zien tegenspreken.
In Nederland word je geen agent als je een strafblad hebt.quote:Op zondag 14 juli 2013 08:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, maar je gaat dan uit van de goedheid van de agent. Ik zou dat ook doen hoor, daar niet van. Maar in veel landen (waaronder de VS) lopen er aardig wat corrupte agenten rond. Genoeg voorbeelden van agenten die even een zakje wiet in je zak stoppen en je dan daarvoor aanhouden. Of je gewoon even aanhouden om je treiteren, elke dag opnieuw (het gebeurd). Agenten zijn ook mensen he, en zelfs in nederland zijn veel agenten ex-tuig van de straat.
Yup, nu nog wat winkelruiten intrappen en hier en daar wat plunderen en het komt helemaal goed, tokkievolk!quote:Op zondag 14 juli 2013 10:11 schreef sonnyspek het volgende:
Terwijl jullie doorgaan met discussieren zijn er kleinschalige rellen uitgebroken.
=quote:Op zondag 14 juli 2013 05:09 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Hij was opgehouden met hem te volgen. De dader viel George op een beestachtige wijze aan.
Agent??? Waar heb je het over?quote:Op zondag 14 juli 2013 05:38 schreef roislecxe het volgende:
Als ze mij staande houden, en ik heb niks gedaan, dan blijf ik staan, en sla niet die agent in elkaar. Eigen schuld dikke bult.
Goeie uitspraak!
quote:Op zondag 14 juli 2013 05:14 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De dader gooide het zakje skittles richting George, net voordat hij werd geveld door een regen van kogels.
Een verklaring die weer afwijkt van deze verklaring:quote:Op zondag 14 juli 2013 05:03 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Zimmerman#George_Zimmerman
Het is al eerder voorgekomen dat de politie niet op tijd kwam terwijl George een crime in progress zag voltrekken. Het is niet meer dan logisch dat iemand dan zijn verantwoordelijkheid neemt.
En dan dit:
A witness to the confrontation just prior to the shooting stated that Martin was on top of Zimmerman and punching him, while Zimmerman was yelling for help. This witness, who identified himself as "John", stated that "the guy on the bottom, who had a red sweater on, was yelling to me, 'Help! Help!' and I told him to stop, and I was calling 911".[140] He went on to say that when he got upstairs and looked down, "the guy who was on the top beating up the other guy, was the one laying in the grass, and I believe he was dead at that point."
Apart dat je deze verklaring er niet bij post...quote:Good's version of that night contradicts those of another neighbor who testified Thursday. Selma Mora, who lived a couple of houses down from Good, said a person straddling on top of another person told her to call police. Minutes later, the same person who was on top, Zimmerman, was on his feet after a gunshot, Mora said.
http://www.usatoday.com/(...)-stop-fight/2471949/
Ze zouden BOA's ook een wapen moeten geven.quote:Op zondag 14 juli 2013 08:55 schreef zyx1981 het volgende:
Tja, rechts (dom) Nederland likt zijn vingers weer af bij dit "eigen rechtertje"-verhaal. De PVVD-ers gaan zo te lezen goed los in dit topic.White trash, ook in ons land lopen ze rond.
Wut? Mijn neef mocht geen agent worden omdat er aan zijn kant van de familie teveel criminelen zijn. Hij is zelf nooit gearresteerd of zelfs maar een boete lijkt mij dus sterk dat ex-tuig wel agenten kunnen worden.quote:Op zondag 14 juli 2013 08:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, maar je gaat dan uit van de goedheid van de agent. Ik zou dat ook doen hoor, daar niet van. Maar in veel landen (waaronder de VS) lopen er aardig wat corrupte agenten rond. Genoeg voorbeelden van agenten die even een zakje wiet in je zak stoppen en je dan daarvoor aanhouden. Of je gewoon even aanhouden om je treiteren, elke dag opnieuw (het gebeurd). Agenten zijn ook mensen he, en zelfs in nederland zijn veel agenten ex-tuig van de straat.
Die jonge was ongewapend. Er was dus geen enkele rede voor Zimmerman om te vrezen voor zijn leven.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Heb je je KKK muts al uit de kast gehaald?
Terechte vrijspraak. Hoewel de aanleiding van het hele verhaal triest is: Zimmerman die een neger in de regen ziet lopen en meteen aanneemt dat die gast gek is of aan de drugs en dus wel op zoek moet zijn naar huizen om in te breken, is het geen misdaad om iemand te bekijken of te achtervolgen.
Toen ze ruzie kregen vreesde hij voor z'n leven en dan mag je in Florida iemand afknallen als je vreest voor je leven of welzijn.
Triest, maar ondanks alle verontwaardiging die je nu hoort passen die Amerikanen hun wapenwetten er niet voor aan. Dus een mooi geval van eigen schuld dikke bult (voor Amerika).
Politie had hem overigens niks ontraden; 911 operator is geen agent.
Lekker makkelijk he, als het slachtoffer dood is en de schutter het verhaal mag bedenken... Een verhaal wat overigens tegenstrijdigheden bevat. Tegenstrijdigheden die echter niet genoeg zijn de schuld van Zimmerman keihard te bewijzen, maar die wel laten zien dat jij hier de situatie wel erg overdreven rooskleurig in het voordeel van de schutter presenteert...quote:Op zondag 14 juli 2013 09:23 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het arme slachtoffer had zijn knokkels kapot geslagen op de gebroken neus en blauwe ogen van de boosaardige racistische schutter. Een hufter die een paar jaar daarvoor een blanke politieagent ontslagen heeft gekregen na een incident met de zoon van de agent en een negert. Ook gaf die racistische hufter hulp aan zijn zwarte buurvrouw en de kinders. Duidelijk een kkk'er dus. Ook ging hij het arme slachtoffer niet achterna, hij was hem kwijt geraakt, maar ging hij kijken in welke straat hij stond tijdens zijn melding aangezien de bordjes nogal eens willen veranderen schijnbaar. Toen kwam hij het arme slachoffer tegen, je weet wel met de kapotte knokkels, die vroeg wat zijn probleem was. Het antwoord daarop was we hebben geen probleem, waarop het slachtoffer zei: ''nu wel''. Ook greep het arme slachtoffer als eerste naar het wapen met de mededeling: ''you are going to die tonight motherfucker''.
Maar de schutter was dus racistisch, agressief en eigen rechter begrijp ik?
De persoon aan de telefoon zei dat hij niet verplicht was die jongen te volgen niet om hem niet te volgen. Ook is 911 geen politie.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:58 schreef theunderdog het volgende:
De politie zei zelfs tegen die Zimmerman dat hij die jonge niet moest volgen. En toch deed hij dat wel.
Het was dus gewoon een faal optreden.
Nooit gevochten? Ik sta niet aan de kant van Zimmerman maar die jongen was groter en sterker dan hem en zou hem makkelijk op zijn minst kunnen verwonden voor het leven.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die jonge was ongewapend. Er was dus geen enkele rede voor Zimmerman om te vrezen voor zijn leven.
1: Tja..quote:Op zondag 14 juli 2013 11:04 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
De persoon aan de telefoon zei dat hij niet verplicht was die jongen te volgen niet om hem niet te volgen. Ook is 911 geen politie.
[..]
Nooit gevochten? Ik sta niet aan de kant van Zimmerman maar die jongen was groter en sterker dan hem en zou hem makkelijk op zijn minst kunnen verwonden voor het leven.
1.Jupquote:Op zondag 14 juli 2013 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Tja..
2: Die jonge was sterker dan Zimmerman?
Haha hou toch op.. Dat vertelde dat vriendje en vriendinnetje van die Zimmerman bij dr: phil inderdaad.
Punt 2 en 3 zijn geen feiten.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:46 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]![]()
quote:According to a records search on George, he was previously arrested for domestic violence, resisting an officer without violence and most shockingly, resisting an officer with violence -- a felony charge that surely could have landed him in prison.[...]Note: It has been brought to our attention that George Zimmerman has been arrested one time, not three, and that the charges against him were dropped after he completed a pre-trial diversion program. The additional two charges stem from the same incident on the same date.
http://rollingout.com/cu(...)as-3-closed-arrests/
Zimmerman is duidelijk breder dan Trayvon.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:19 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
1.Jup
2. Zimmerman was 10 centimeter kleiner dan Trayvon. Maar inderdaad dat zegt niet dat hij sterker is, al zou ik wel mijn geld zetten op Trayvon ( pistool niet meegerekend)
Politie heeft helemaal niks tegen hem gezegd. De meneer aan de 911 lijn is geen politie agent, heeft totaal geen bevoegdheden op dat gebied en hij zei niet dat hij niet achter die gozer aan mocht, maar dat het niet nodig was om te doen. ''We don't need you to do that.''quote:Op zondag 14 juli 2013 10:58 schreef theunderdog het volgende:
De politie zei zelfs tegen die Zimmerman dat hij die jonge niet moest volgen. En toch deed hij dat wel.
Het was dus gewoon een faal optreden.
Dat is Vancouver, 2011, na de Stanley Cup.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:11 schreef sonnyspek het volgende:
Terwijl jullie doorgaan met discussieren zijn er kleinschalige rellen uitgebroken.
Exact... dus dan had hij het ook niet moeten doen.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:24 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Politie heeft helemaal niks tegen hem gezegd. De meneer aan de 911 lijn is geen politie agent, heeft totaal geen bevoegdheden op dat gebied en hij zei niet dat hij niet achter die gozer aan mocht, maar dat het niet nodig was om te doen. ''We don't need you to do that.''
Ja veilig vanaf mijn computer niet beslissend over andermans leven. Gelukkig maar dat speculaties van alle kanten geen invloed hebben gehad op deze zaak maar dat die man onschuldig is tot men komt met overtuigend bewijs dat het niet zo is.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zimmerman is duidelijk breder dan Trayvon.
Leuk hè? Dat speculeren?
Amerika en onschuldig tot tegendeel bewezen is gaat niet zo goed samen.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:27 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ja veilig vanaf mijn computer niet beslissend over andermans leven. Gelukkig maar dat speculaties van alle kanten geen invloed hebben gehad op deze zaak maar dat die man onschuldig is tot men komt met overtuigend bewijs dat het niet zo is.
Zimmerman had astma, en Trayvon was een football speler... Ik denk niet dat speculaties goed zullen uitpakken voor Trayvonquote:Op zondag 14 juli 2013 11:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zimmerman is duidelijk breder dan Trayvon.
Leuk hè? Dat speculeren?
Blijkbaar had die vrouw een gerechtelijk bevel uit de buurt te blijven van haar ex, en waren de 'waarschuwingsschoten' lukraak in de richting van haar kinderen en ex.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:31 schreef Dagonet het volgende:
Ondertussen krijgt een vrouw die een waarschuwingschot lostte in een ruzie met haar ex omdat ze zich bedreigd voelde 20 jaar.
Niet direct met kracht.. Wel de waarschijnlijkheid een fysieke confrontatie te winnen. Zeker als je tegenstander een athletisch figuur is, en je al buiten adem bent van het achtervolgen van dat athletische type.. Maar dit gaat een eindeloze discussie worden, en die heb ik net op de Frontpage ook al gehad, dus ik laat het hierbij.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:49 schreef theunderdog het volgende:
Astma heeft niets te maken met de kracht van iemand.
Hieruit kun je enkel en alleen concluderen dat die kneus van een Zimmerman nooit die atletische jonge had moeten achtervolgen. Met zijn astma.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:51 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Niet direct met kracht.. Wel de waarschijnlijkheid een fysieke confrontatie te winnen. Zeker als je tegenstander een athletisch figuur is, en je al buiten adem bent van het achtervolgen van dat athletische type.. Maar dit gaat een eindeloze discussie worden, en die heb ik net op de Frontpage ook al gehad, dus ik laat het hierbij.
Haha, dat dus.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:53 schreef matthijst het volgende:
Als je astma hebt moet je misschien ook geen buurtwachtertje gaan spelen met als enige redmiddel een pistool?
Is dit die Zimmerman? Zimmerman in die eerste foto is een dikke pad van 40+, dit lijkt een slanke man van een jaar of 30?quote:Op zondag 14 juli 2013 05:14 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit juist is waarom er vrijspraak is gekomen. Te veel twijfel, conflicterende verklaringen en dergelijke dingen waardoor de jury niet vond dat het 'beyond reasonable doubt' was bewezen dat het ook doodslag was.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:01 schreef KreKkeR het volgende:
Tegenstrijdigheden die echter niet genoeg zijn de schuld van Zimmerman keihard te bewijzen
Helaas klopt dit dan weer wel. En dit is ook een ding:quote:Op zondag 14 juli 2013 11:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amerika en onschuldig tot tegendeel bewezen is gaat niet zo goed samen.
Op basis van de reactie van 1 persoon ook andere users met een mening anders dan de jouwe, users die zich WEL in de zaak verdieot hebben, proberen omlaag te halen, hoe diep kun je zinkenquote:Op zondag 14 juli 2013 09:34 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nu weten we ook weer waarom de Nederlandsche gutmenschen hier allemaal tegen deze man zijn. Ze weten niks, maar vinden het gewoon geil om iemand te vervolgen die zichzelf heeft verdedigd na tot pulp geslagen te zijn.
Ik vraag me af waarom mensen zoals jij dmv allerlei hear say en het verspreiden van roddels een lastercampagne starten.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:29 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In de VS zijn ze ook van het zelf drugs brouwen. Met Skitles en nog een paar andere dingen kun je ''lean'' maken. Er zijn aanwijzingen dat het zielige slachtoffer een addict was. Op lange termijn kan lean psychoses veroorzaken.
quote:Martin's autopsy indicated that medical examiners found THC, the psychoactive ingredient in marijuana, when they tested Martin's blood and urine. The amount described in the autopsy report is such a low level that it would have played no role in Martin's behavior, said Larry Kobilinsky, a professor of forensic science at John Jay College of Criminal Justice in New York."This kind of level can be seen days after somebody smokes," Kobilinsky said. "If it comes up in the case, I would be surprised. It wouldn't benefit the defense, it wouldn't benefit the prosecution, and if the defense tried to bring it up, the judge would keep it out."
http://www.huffingtonpost(...)blood_n_1525840.html
Waar lees je dit?quote:Op zondag 14 juli 2013 11:19 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Oh en ik lees net dat een dokter verklaard heeft dat Trayvon van onder dus zittend op Zimmerman neergeschoten is wat self defence wel heel aanneembaar maakt.
oh jij komt er vandaan zeg dat danquote:Op zondag 14 juli 2013 04:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dit heeft verder niks met ras te maken. Sanford is een gemoedelijk, veilig, multi-cultureel en multi-raciaal plaatsje in Florida. Ongeveer 37% van de bevolking bestaat uit blanken, 20% latino's, 30,5% zwarte amerikanen en nog wat andere minderheden.
Tja het beschikbare bewijs wijst er toch meer de kant op dat het self-defence is geweest. Als Zimmermann zich eruit heeft gelogen is dat heel erg zuur. Maar hoe zou jij het vinden iemand waarvan je denkt dat het een inbreker is te volgen omdat je geloofd in je taak als burger. Hij valt je aan, geeft je een pak slaag waar je u tegen zegt. Jij schiet hem neer omdat je doodsbang bent dat je laatste uur geslagen is en je verdwijnt het gevang in? Want ook dat kan het geval zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar lees je dit?
En los daarvan is dit wel een heel rare gedachtengang. Zeker in het geval Martin de aanval niet is begonnen.
Feit is dat de gewapende Zimmerman een onschuldige jongen in het donker volgt... Eerst vanuit de auto, daarna te voet. Feit is ook dat de jongen degene is die wegrent.
Zimmerman is degene die beweert dat de jongen hem, na eerst weggerend te zijn, aanviel. Wanneer dit niet klopt, is het sowieso belachelijk om over selfdefense te praten.
Hoe zou jij het vinden wanneer een gewapend persoon jouw kind volgt, aanvalt, uiteindelijk blijkt jouw kind toch sterker, dus gebruikt de gewapende man zijn wapen om jouw kind te doden.... Self defense?
het probleem is dat van het beschikbare bewijs, de ooggetuigenissen, alleen die van Zimmerman beschikbaar is. Stel dat Zimmerman Martin heeft bedreigd, of heeft uitgelokt door hem "nigger" of "thug" te noemen of andere racistische uitspraken. Wat als Zimmerman had gezegd dat hij een wapen heeft en Martin zou doodschieten? Dan zou iedereen opeens logisch vinden dat hij werd neergeslagen. Je wordt gestalkt, bedreigd, en de man grijpt naar zijn jaszak, misschien om je neer te schieten?quote:Op zondag 14 juli 2013 12:51 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Tja het beschikbare bewijs wijst er toch meer de kant op dat het self-defence is geweest. Als Zimmermann zich eruit heeft gelogen is dat heel erg zuur. Maar hoe zou jij het vinden iemand waarvan je denkt dat het een inbreker is te volgen omdat je geloofd in je taak als burger. Hij valt je aan, geeft je een pak slaag waar je u tegen zegt. Jij schiet hem neer omdat je doodsbang bent dat je laatste uur geslagen is en je verdwijnt het gevang in? Want ook dat kan het geval zijn.
Ik ben trouwens zeer zeker niet van mening dat Martin het verdiende te sterven. Dit is een vreselijke situatie met alleen maar verliezers.
Als Martin door een persoon met een donkere huidskleur uit zelfverdediging was neergeschoten, dan hadden we nooit iets van deze zaak gehoord. Zoiets komt namelijk wel vaker voor op een dag. Het is wat dat betreft ook jammer voor de racisten dat Zimmerman Latino was. Daar wordt nu blanke Latino van gemaakt, net zoals dat de president van de VS een blanke neger is.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:21 schreef 123dudeguys het volgende:
Zimmerman heeft geluk dat hij Martin heeft doodgeschoten, waardoor Martins ooggetuigenis niet beschikbaar is. maar het rare is dat hij gewoon vrijspraak krijgt niet eens doodslag met 2-3 jaar cel, die rechtsspraak in de VS is zo racistisch.
hoe bedoel je?quote:Op zondag 14 juli 2013 13:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als Martin door een persoon met een donkere huidskleur uit zelfverdediging was neergeschoten, dan hadden we nooit iets van deze zaak gehoord. Zoiets komt namelijk wel vaker voor op een dag. Het is wat dat betreft ook jammer voor de racisten dat Zimmerman Latino was. Daar wordt nu blanke Latino van gemaakt, net zoals dat de president van de VS een blanke neger is.
En hoe meet je racisme in het systeem dan?quote:Op zondag 14 juli 2013 13:30 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
statisctisch gezien is de rechtspraak, iig het justitiele systeem heel racistisch in amerika. Je hebt een ranking, blank bovenaan, daarna getint, daarna negers. Je moet er ook niet van uitgaan dat getinte mensen vrienden zijn met negers hoor.
Is het in Nederland anders dan? Of zitten er in Nederland percentueel gezien meer blanken in de cel?quote:Op zondag 14 juli 2013 13:30 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
statisctisch gezien is de rechtspraak, iig het justitiele systeem heel racistisch in amerika. Je hebt een ranking, blank bovenaan, daarna getint, daarna negers. Je moet er ook niet van uitgaan dat getinte mensen vrienden zijn met negers hoor.
Er is volgens getuigen niet meteen geschoten.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:29 schreef DeParo het volgende:
De wetgeving daar dient aangepast te worden, wie wie nou heeft aangevallen staat even buiten beschouwing, Martin was ongewapend en jezelf verdedigen door meteen te schieten, ridicuul en belachelijk, dat kan je niet verdedigen en de Amerikaanse wetgeving dient wat dat betreft snel aangepast te worden, dat idiote schieten meteen, het is ronduit belachelijk om het zo maar te zeggen.
zoeits als je bekijkt wietgebruik op basis van ras, en kijkt hoeveel mensen van dat ras in de gevangenis zijn. Voor negers 6:1 blanken, bij zelfde gebruik.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:30 schreef Fides het volgende:
[..]
En hoe meet je racisme in het systeem dan?
Nee hoor. Karma is ook voor hem een bitch gebleken.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:28 schreef Fides het volgende:
(al loopt OJ Simpson ook nog vrij rond..dus misschien heeft huidskleur er geen moer mee te maken...).
Haha, ja, waterdicht meetinstrument:')quote:Op zondag 14 juli 2013 13:32 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
zoeits als je bekijkt wietgebruik op basis van ras, en kijkt hoeveel mensen van dat ras in de gevangenis zijn. Voor negers 6:1 blanken, bij zelfde gebruik.
Het Amerikaanse systeem is niet alleen racstisch, het is ook nog eens immens bevooroordeeld. Vergeet niet dat in 90% van de gevallen dat iemand wordt voorgeleid, een straf wordt uitgesproken.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:32 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
zoeits als je bekijkt wietgebruik op basis van ras, en kijkt hoeveel mensen van dat ras in de gevangenis zijn. Voor negers 6:1 blanken, bij zelfde gebruik.
dat weet ik niet, maar racisme in het algemeen is in nederland veel lager dan in amerika. komt ook omdat je minder immigranten hebt, percentage buitenlanders in amerika is hartstikke hoog, dan krijg je veel wrijving.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is het in Nederland anders dan? Of zitten er in Nederland percentueel gezien meer blanken in de cel?
Dat zeg ik niet, maar hij heeft wel geschoten, en de jongen was ongewapend dus het schieten is niet te rechtvaardigen, normaal gesproken, dat Florida een idiote-wetgeving heeft is ook een probleem uiteraard.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is volgens getuigen niet meteen geschoten.
Wat een belachelijke TT zo zie je maar weer dat die villawijk-opmerking van mij richting jou eerder toch op z'n plaats is.quote:Op zondag 14 juli 2013 04:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goede zaak dat mensen die zich inzetten voor hun buurt in de toekomst niet bang hoeven te zijn om in te grijpen mocht het nodig zijn.
De crime rates van het desbetreffend plaatsje:
http://www.city-data.com/crime/crime-Sanford-Florida.html
idd, het wegruimen van getuigen lijkt een effectief middel te zijn... doden > verwonden in amerika blijkbaar.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:28 schreef Fides het volgende:
Ik denk helaas dat de uitspraak terecht is, omdat er niet genoeg bewijs is om hem te veroordelen voor doodslag, desondanks vind ik Zimmerman een enorm dubieus figuur en had ik wel willen zien wat er was gebeurd als de huidskleuren waren omgedraaid....(al loopt OJ Simpson ook nog vrij rond..dus misschien heeft huidskleur er geen moer mee te maken...).In hoeverre is er echter bewijs van de vechtpartij? Had die donkere jongen ook beschadigde handen? En hoe waren de verwondingen van Zimmerman?
Die foto van de man met gebroken neus zegt niet zoveel in principe (ten eerste vind ik hem niet eens lijken op die man die op de andere foto in het beklaagdenbankje staat) pmdat hij hij afgezien van een gebroken neus geen verwonding heeft.....tja...apart.
Daarnaast vind ik de reactie van de "boze" politiek-correcten die stellen dat dit bewijst dat de VS racistisch is nogal kinderachtig...
Mwah, 13% is "foreign born", dat is in Nederland niet veel anders hoor..... Bovendien heeft racisme in de VS geen moer te maken met "buitenlanders" maar veel meer met etniciteit.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:34 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
dat weet ik niet, maar racisme in het algemeen is in nederland veel lager dan in amerika. komt ook omdat je minder immigranten hebt, percentage buitenlanders in amerika is hartstikke hoog, dan krijg je veel wrijving.
Lees je post nog eens terug. Daarin schrijf je toch echt "... door meteen te schieten". Ik verzin het niet, het zijn je eigen woorden.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar hij heeft wel geschoten, en de jongen was ongewapend dus het schieten is niet te rechtvaardigen, normaal gesproken, dat Florida een idiote-wetgeving heeft is ook een probleem uiteraard.
sorry, ik heb het over mensen die buitenlands lijken. komt door die slavernij en wonen naast een niet blank land. nederland grenst alleen maar aan blanke landen. hoe hoger percentage hoe meer problemen.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:35 schreef Fides het volgende:
[..]
Mwah, 13% is "foreign born", dat is in Nederland niet veel anders hoor..... Bovendien heeft racisme in de VS geen moer te maken met "buitenlanders" maar veel meer met etniciteit.
Maar geen Amerikaan zal zeggen dat Afro-Amerikanen "buitenlands" lijken....quote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
sorry, ik heb het over mensen die buitenlands lijken. komt door die slavernij en wonen naast een niet blank land. nederland grenst alleen maar aan blanke landen.
er was een grenspercentage, 10-20% ofzo, als je die overschrijdt explodeert de conflicten tussen buitenlanders en originele groep. daar was onderzoek over gedaan, die grens is USA zwaar voorbij, en Nederland flirt met die grens.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:38 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar geen Amerikaan zal zeggen dat Afro-Amerikanen "buitenlands" lijken....
Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er recht is gesproken.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Mooi om te zien dat het recht kan regeren ondanks de druk van bepaalde op ras gebaseerde bewegingen, die zoon van een immigrant mag God op zijn knietjes danken voor het Amerikaanse systeem.
Dat jij het zo uitlegt betekent niet dat ik het zo heb bedoeld, hij schoot meteen toen hij zich 'te veel' bedreigd voelde, daar is geen excuus voor, hij had niet eens mogen ingrijpen, maar hij voelde zich een autoriteit, soort stadswacht met wapens, dat moet je toch niet willen.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lees je post nog eens terug. Daarin schrijf je toch echt "... door meteen te schieten". Ik verzin het niet, het zijn je eigen woorden.
Dus daarom zijn landen als Luxemburg, Australie en Zwitserland zo'n chaos?:D Ik denk dat het onderzoek iets anders bedoelde....quote:Op zondag 14 juli 2013 13:40 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
er was een grenspercentage, 10-20% ofzo, als je die overschrijdt explodeert de conflicten tussen buitenlanders en originele groep. daar was onderzoek over gedaan, die grens is USA zwaar voorbij, en Nederland flirt met die grens.
Mijn broer en ik zijn in Arizona wel eens een privecamping opgereden, en toen werden we ook staande gehouden door een ietswat norsig persoon, die een shot gun in z'n auto had hangen. Wij vroegen of we daar konden camperen, en dat kon niet. Toen zijn we snel opgehoepeld. De verhoudingen in de VS liggen iets anders dan in Nederland.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat jij het zo uitlegt betekent niet dat ik het zo heb bedoeld, hij schoot meteen toen hij zich 'te veel' bedreigd voelde, daar is geen excuus voor, hij had niet eens mogen ingrijpen, maar hij voelde zich een autoriteit, soort stadswacht met wapens, dat moet je toch niet willen.
Idioot toch, ik vind Amerika fantastisch, maar die obsessie met wapens en schieten in deze tijd begint absurde vormen aan te nemen.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn broer en ik zijn in Arizona wel eens een privecamping opgereden, en toen werden we ook staande gehouden door een ietswat norsig persoon, die een shot gun in z'n auto had hangen. Wij vroegen of we daar konden parkeren, en dat kon niet. Toen zijn we snel opgehoepeld. De verhoudingen in de VS liggen iets anders dan in Nederland.
Ik vind Amerika iets minder fantastisch, maar eigenlijk is er met hun wapenwetgeving weinig mis. Je zou kunnen pleiten voor strengere wapencursussen, maar het idee dat burgers als deputies op kunnen treden vind ik prima.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Idioot toch, ik vind Amerika fantastisch, maar die obsessie met wapens en schieten in deze tijd begint absurde vormen aan te nemen.
Dus jij vindt het prima dat iedereen maar voor eigen rechter kan spelen, jij denkt dat iedereen in staat is om te kunnen bepalen wanneer en hoe er geschoten mag worden, dat is wat je zegt, eigenlijk praat je daarmee de school-shootings ook goed, je geeft de daders een vrijgeleide want ze kunnen zelf wel bepalen wanneer te schieten wat uiteraard onzin is.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind Amerika iets minder fantastisch, maar eigenlijk is er met hun wapenwetgeving weinig mis. Je zou kunnen pleiten voor strengere wapencursussen, maar het idee dat burgers als deputies op kunnen treden vind ik prima.
Heeft iemand je wel eens uitgelegd dat discussieren met jou weinig zin heeft? Wat voor een woorden leg je me hier in de mond?quote:Op zondag 14 juli 2013 13:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus jij vindt het prima dat iedereen maar voor eigen rechter kan spelen, jij denkt dat iedereen in staat is om te kunnen bepalen wanneer en hoe er geschoten mag worden, dat is wat je zegt, eigenlijk praat je daarmee de school-shootings ook goed, je geeft de daders een vrijgeleide want ze kunnen zelf wel bepalen wanneer te schieten wat uiteraard onzin is.
duitsers lijken niet buitenlands zoals marokannenquote:Op zondag 14 juli 2013 13:45 schreef Fides het volgende:
[..]
Dus daarom zijn landen als Luxemburg, Australie en Zwitserland zo'n chaos?:D Ik denk dat het onderzoek iets anders bedoelde....
Jij verdedigt het recht om in het wilde weg te schieten.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heeft iemand je wel eens uitgelegd dat discussieren met jou weinig zin heeft? Wat voor een woorden leg je me hier in de mond?
Denk dat een Amerikaan een neger ook niet als buitenlander ziet, maar als neger.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:00 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
duitsers lijken niet buitenlands zoals marokannen
ik sta er anders wel van te kijken dat iemand doodslag pleegt en geen straf hoeft uit te zitten. Twee mensen voelden zich bedreigd, eentje is dodelijk slachtoffer, en de ander gaat vrijuit.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er recht is gesproken.
Daar heb je een punt, dor de media en de politiek (zelfs Obama mengde zich in deze zaak) was Zimmerman al schuldig bevonden. Ongelofelijk stom trouwens, op deze manier geef je deze zaak een compleet verkeerde draai. De kern van het verhaal is of Zimmerman wel of niet in zelfverdediging zijn wapen gebruikte.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er recht is gesproken.
Nee, dit is domweg hoe de wet daar in elkaar zit. In Nederland zijn we inmiddels zo geconditioneerd dat we dat als vreemd zien.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:04 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
ik sta er anders wel van te kijken dat iemand doodslag pleegt en geen straf hoeft uit te zitten. Twee mensen voelden zich bedreigd, eentje is dodelijk slachtoffer, en de ander gaat vrijuit.raar rechtssyteem in de VS.
ik zou niet graag willen dat een inbreker wegkomt met doodslagquote:Op zondag 14 juli 2013 14:07 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nee, dit is domweg hoe de wet daar in elkaar zit. In Nederland zijn we inmiddels zo geconditioneerd dat we dat als vreemd zien.
heb je dit onderzoek ergens bij de hand? ben erg nieuwsgierig.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:40 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
er was een grenspercentage, 10-20% ofzo, als je die overschrijdt explodeert de conflicten tussen buitenlanders en originele groep. daar was onderzoek over gedaan, die grens is USA zwaar voorbij, en Nederland flirt met die grens.
Ongetrainde mensen het recht tot het gebruiken van geweld geven. Prachtig inderdaad.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind Amerika iets minder fantastisch, maar eigenlijk is er met hun wapenwetgeving weinig mis. Je zou kunnen pleiten voor strengere wapencursussen, maar het idee dat burgers als deputies op kunnen treden vind ik prima.
Jij zegt dat je de wapenwetgeving prima vindt. Dus daarmee zeg je dat je het prima vindt dat je op vertoon van ID een wapen kan kopen. Het hebben van een ID bewijst niet dat je capabel bent om met een wapen om te gaan. Maar toch vind jij het prima dat mensen die niet capabel zijn, of zelfs niet goed in hun hoofd, een wapen mogen kopen en/of bezitten.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heeft iemand je wel eens uitgelegd dat discussieren met jou weinig zin heeft? Wat voor een woorden leg je me hier in de mond?
Als ze het pistool op zak of in haar tas had gehad had de 'stand your ground' waarschijnlijk wel geteld, nu omdat ze dat ding ophaalde...quote:Op zondag 14 juli 2013 14:26 schreef Augustus_Thijs het volgende:
En dan wordt de dame die zich op hetzelfde recht beroept omdat ze (zo te lezen) door haar man werd aangevallen, wel tot 20 jaar veroordeeld...
http://www.cbsnews.com/83(...)firing-warning-shots
quote:Op zondag 14 juli 2013 13:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als Martin door een persoon met een donkere huidskleur uit zelfverdediging was neergeschoten, dan hadden we nooit iets van deze zaak gehoord. Zoiets komt namelijk wel vaker voor op een dag. Het is wat dat betreft ook jammer voor de racisten dat Zimmerman Latino was. Daar wordt nu blanke Latino van gemaakt, net zoals dat de president van de VS een blanke neger is.
Je doelt op de verhouding indianen versus de rest?quote:Op zondag 14 juli 2013 13:40 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 juli 2013 13:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zegt wel iets over de noodzaak ervan.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
Sorry hoor, maar sinds wanneer laat een foto van letsel ook zien wie het gevecht is begonnen?
Zimmerman heeft geen sportverleden, Travon heeft van kleins af aan in de krachthonk gezeten bij de lokale Football-club.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Tja..
2: Die jonge was sterker dan Zimmerman?
Haha hou toch op.. Dat vertelde dat vriendje en vriendinnetje van die Zimmerman bij dr: phil inderdaad.
De maatschappij is nu veiliger omdat de schietpartij als justifiable door de jury is betiteld. Ergo Travon was werkelijk een gevaar voor George en elk ander persoon omdat hij om het minste in staat was diegene bijna dood te slaan. Daar is de Amerikaanse maatschappij nu van af.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Punt 2 en 3 zijn geen feiten.
Of Zimmerman daadwerkelijk in levensgevaar was is absoluut niet duidelijk. Wie het gevecht begonnen is ook niet. De getuigenverklaringen zijn tegenstrijdig en de politie heeft bij aanvang, het meest cruciale moment om bewijs te verzamelen, fouten gemaakt. Men nam meteen aan dat er werkelijk sprake was van zelfverdediging waardoor de schutter niet als verdachte werd behandeld en geen alcohol of drugstest hoefde af te nemen... Bij het slachtoffer deed men dit gek genoeg wel.
Wat betreft het levensgevaar: feit is in ieder geval wel dat Martin in levensgevaar was. Dat is bewezen aangezien zijn leven nu is beeindigd.
Waarom de maatschappij nu veiliger is geworden is mij overigens een raadsel:
[..]
geboortedatum: 07-06-1989quote:Op zondag 14 juli 2013 13:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat een belachelijke TT zo zie je maar weer dat die villawijk-opmerking van mij richting jou eerder toch op z'n plaats is.
Don't bother.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik denk dat als de slachtoffer blank zou zijn, deze zaak dan veel minder media-aandacht zou krijgen.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
Ja joh het komt daar echt dagelijks voor dat een onschuldige jongen in een normale wijk wordt neergeschoten omdat een buurtwacht hem onterecht aanziet voor inbreker![]()
Alsjebliefg zeg, wie probeer je voor de gek te houden? Ook wanneer het slachtoffer blank was geweest was deze zaak in het nieuws gekomen. Flikker toch op met die slachtofferrol waarin je doet alsof blanken continu het slachtoffer zijn.
Oh ja? Dan mag je mij vertellen op welk beschikbare bewijs je doelt anders dan het verhaal van Zimmerman zelf. De getuigenverklaringen zijn namelijk nogal tegenstrijdig en verder is er volgens mij geen enkel getuige die heeft gezien dat het slachtoffer Zimmerman aanviel. Sterker nog, de verklaringen van de vriendin met wie het slachtoffer op het moment aan de telefoon was wijken behoorlijk af van het 'Treyvon Martin rende weg om Zimmerman op te wachten en aan te vallen' verhaal van Zimmerman zelf.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:51 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Tja het beschikbare bewijs wijst er toch meer de kant op dat het self-defence is geweest.
quote:2. While talking on the phone to her, Trayvon told Jeantel that there was "a man following" him.
3. "He told me he looked like a creepy ass cracker." Jeantel on how Trayvon described Zimmerman to her.
4. Trayvon then told Jeantel that he was going to try to "lose the man." He said that he was going to walk home.
5. A short while later, he says to Jeantel "the nigga is still following me."
6. Jeantel tells the court what happens after that. She told Trayvon to run and she started hearing wind. He told her he was going to get home "through the back." The phone then shuts off.
7. She calls back and Trayvon answers. He tells Jeantel he is almost home. She can hear that he is out of breath. He tells her that he "lost" the man following him.
8. A couple of seconds after Trayvon said he lost the man, he says to Jeantel, "Oh shit, the nigga is behind me."
9. She hears the first exchange between Zimmerman and Trayvon. Trayvon to the man following him: "Why are you following me for?" Jeantel she hears another "hard-breathing man" say "What you doing around here?"
10. She hears a bump, and grass sounds, like people are rolling around or the phone dropped on the ground. She asks Trayvon what's going on and she hears Trayvon saying "get off, get off." The phone shuts off again.
Read more: http://globalgrind.com/ne(...)eantel#ixzz2Z1o3Da54
Iemand met gezond verstand gaat niet in het donker in de regen op zeer verdachte wijze een ander volgen. Sorry hoor, maar wanneer jij zou worden gevolgd en aangekeken door iemand in een auto, jij daarna begint weg te rennen maar wordt achtervolgd door de volger, dan zou je waarschijnlijk doodsbang zijn en denken dat de persoon je iets wil aandoen.quote:Als Zimmermann zich eruit heeft gelogen is dat heel erg zuur. Maar hoe zou jij het vinden iemand waarvan je denkt dat het een inbreker is te volgen omdat je geloofd in je taak als burger. Hij valt je aan, geeft je een pak slaag waar je u tegen zegt. Jij schiet hem neer omdat je doodsbang bent dat je laatste uur geslagen is en je verdwijnt het gevang in? Want ook dat kan het geval zijn.
Nogmaals: het is ABSOLUUT niet duidelijk of het slachtoffer Zimmerman daadwerkelijk heeft aangevallen anders dan dat Zimmerman het zo vertelt.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:40 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Het zegt wel iets over de noodzaak ervan.
[..]
Zimmerman heeft geen sportverleden, Travon heeft van kleins af aan in de krachthonk gezeten bij de lokale Football-club.
[..]
Ik denk dat als de slachtoffer blank zou zijn, deze zaak dan veel minder media-aandacht zou krijgen.
Feit blijft dat dit zeer tragisch is gebleken voor beiden kanten, zowel die van George maar ook de kant van de nabestaanden van Travon.
Niemand wil de dood van een tiener op zijn geweten hebben en daar moet George nu mee zien te leven. De ouders van Travon kunnen hun kroost natuurlijk niet herkennen in het geweld dat George is aangedaan, maar dat is ouders-eigen.
Als het puntje bij paaltje komt, kunnen wij maar een ding concluderen. Als Trevor niet zo agressief en sterk was geweest had hij nu geleefd. Wat George hem ook gezegd heeft, dat rechtvaardigt de (uitgelokte) reactie van Trevor niet.
Volgens mij heb je het rechtssysteem niet helemaal goed begrepen. Dat de jury niet genoeg bewijs zag om Zimmerman als schuldig te veroordelen wil niet zeggen dat men tot de conclusie is gekomen dat hij goed heeft gehandeld door de jongen dood te schieten.quote:De maatschappij is nu veiliger omdat de schietpartij als justifiable door de jury is betiteld. Ergo Travon was werkelijk een gevaar voor George en elk ander persoon omdat hij om het minste in staat was diegene bijna dood te slaan. Daar is de Amerikaanse maatschappij nu van af.
als het puntje bij paaltje komt was dit niet gebeurd als het niet zou zijn toegestaan dat elke burger zich bewapend en als de lokale sheriff door de buurt gaat patrouilleren.quote:[b]Op zondag 14 juli 2013 15:40 schreef Terminator2000bc
Als het puntje bij paaltje komt, kunnen wij maar een ding concluderen. Als Trevor niet zo agressief en sterk was geweest had hij nu geleefd. Wat George hem ook gezegd heeft, dat rechtvaardigt de (uitgelokte) reactie van Trevor niet.
takes ons tot know ons....quote:Op zondag 14 juli 2013 16:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Trayvon was al voor de derde keer geschorst van school, oa voor het in het bezit hebben van gereedschap voor een inbraak.
Het was geen lieverdje en noemde een blanke zowel een cracker als een nigga, hij was nog een raaaahaaaasihist ook nog.
Good shoot dus
Jij projecteert moment jouw Nederlandse beeld op een Amerikaanse situatie. Als je de link uit de OP volgt, zie jij dat Sanford zelfs voor Amerikaanse begrippen zeer crimineel is. Twee keer zo crimineel als de rest van de VS.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nogmaals: het is ABSOLUUT niet duidelijk of het slachtoffer Zimmerman daadwerkelijk heeft aangevallen anders dan dat Zimmerman het zo vertelt.
Jij lijkt dit geval om wat voor vage reden dan ook te zien als 'gegoede buurtwacht die een agressief brutaal pestjochie benadert en daardoor in elkaar wordt geslagen. Hierbij lijkt je niet te willen beseffen dat er hier sprake was van een volwassen man die in het donker, in de regen een onschuldige jonge jongen vanuit de auto volgt en aan bleef staren, om daarna achter de jongen aan te gaan rennen wanneer de jongen (waarschijnlijk angstig) wegrent.
Wat jij blijkbaar niet lijkt te beseffen is dat bijna iedereen die in zo'n situatie gevolgd bang zou zijn en zou denken dat iemand met kwade bedoelingen hem achterna zit. Dus zelfs ALS de jongen Zimmerman daadwerkelijk zou hebben aangevallen zou 't zeer waarschijnlijk zijn dat hij dit deed omdat Zimmerman hem 'te pakken' kreeg en de jongen hierdoor dus dacht dat de belager (want dat was Zimmerman eigenlijk) hem wat aan ging doen.
Waarbij het nogmaals zeer sterk te betwisten is dat de jongen Zimmerman daadwerkelijk aanviel, aangezien hij juist wegrende wat dus een sterke aanwijzing is dat hij de situatie wilde ontvluchten. Zimmerman is de enige bron voor het 'het slachtoffer viel de schutter aan'-verhaal.
En dat tijdens het gevecht de jongen wellicht sterker bleek te zijn maakt niet opeens Zimmerman's handelen goed... Dus wanneer jij gewapend bent, iemand volgt en daarna aanvalt en de persoon blijkt toch sterker dan jou te zijn en je krijgt een pak slaag, dan sta jij opeens in je recht wanneer je de persoon doodschiet?
Travon was niet onschuldig maar verdiende het niet om te sterven. Het is goed dat er niet nog meer levens zijn kapotgemaakt.quote:[..]
Volgens mij heb je het rechtssysteem niet helemaal goed begrepen. Dat de jury niet genoeg bewijs zag om Zimmerman als schuldig te veroordelen wil niet zeggen dat men tot de conclusie is gekomen dat hij goed heeft gehandeld door de jongen dood te schieten.
En Zimmerman zei tijdens de achtervolging zeer waarschijnlijk 'fucking coons' (scheldwoord zwarte) en had in een geweldsdelict op z'n naam:quote:Op zondag 14 juli 2013 16:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Trayvon was al voor de derde keer geschorst van school, oa voor het in het bezit hebben van gereedschap voor een inbraak.
Het was geen lieverdje en noemde een blanke zowel een cracker als een nigga, hij was nog een raaaahaaaasihist ook nog.
Good shoot dus
Maar wat is je punt nou? Dat Trayvon Martin het dus wel zal hebben uitgelokt?quote:According to a records search on George, he was previously arrested for domestic violence, resisting an officer without violence and most shockingly, resisting an officer with violence -- a felony charge that surely could have landed him in prison.[...]
Note: It has been brought to our attention that George Zimmerman has been arrested one time, not three, and that the charges against him were dropped after he completed a pre-trial diversion program. The additional two charges stem from the same incident on the same date.
http://rollingout.com/cul(...)as-3-closed-arrests/
Een drugsverslaafde? Oh wacht, een 17-jarige die wel eens heeft geblowd is een drugsverslaafdequote:Op zondag 14 juli 2013 16:43 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Jij projecteert moment jouw Nederlandse beeld op een Amerikaanse situatie. Als je de link uit de OP volgt, zie jij dat Sanford zelfs voor Amerikaanse begrippen zeer crimineel is. Twee keer zo crimineel als de rest van de VS.
Tevens vond dit plaats in een gated community waar vreemdelingen niet zomaar kunnen komen. Je gaat voorbij aan het feit dat de meeste delicten worden gepleegd door jonge zwarte Amerikanen. Het is dus niet raar dat een aangestelde burgerwacht coördinator een vreemde jonge donkere man in zijn buurt volgde om te kijken wat hij nou precies ging doen.
Je gaat voorbij aan het feit dat Amerikanen een iets andere mindset hebben dan Nederlanders. Waar een Nederlander wegkijkt en een uur later anoniem de politie belt, gaat een Amerikaan er op af om eventueel onschuldige levens te redden.
Al had George hem nigger genoemd, dat gaf Travon niet het recht hem tot pulp proberen te slaan en zijn schedel proberen te kraken op de stoep.
Travon was een drugsverslaafde en een moeilijke leerling met teveel testosteron in zijn bloed. De reden waarom hij in Florida was, was om hem uit zijn latent-criminele omgeving te halen.
Dit is een foto die op zijn mobiel is gevonden, maar niet tijdens de rechtszaak getoond mocht worden:
[ afbeelding ]
[..]
Travon was niet onschuldig maar verdiende het niet om te sterven. Het is goed dat er niet nog meer levens zijn kapotgemaakt.
Klinisch gezien klopt het.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Een drugsverslaafde? Oh wacht, een 17-jarige die wel eens heeft geblowd is een drugsverslaafde
Er is geen logische scenario te bedenken waarbij George Travon zou hebben aangevallen. Het was iemand die inmiddels jarenlange ervaring had in zijn werk als burgerwacht en goed bekend was met de wet. Wat denk je? Dat hij Travon billenkoek probeerde te geven en dat enorm uit de hand is gelopen?quote:En voor de zoveelste maal: jij gaat er steeds maar vanuit dat het slachtoffer Zimmerman aanviel terwijl dit helemaal niet vaststaat!!!!! Dat de jury te weinig bewijs zag om Zimmerman als schuldig te veroordelen wil niet zeggen dat men hiermee ook stelt dat zijn verhaal klopt. Men stelt alleen dat er te weinig bewijs is om hem te vooroordelen.
Hypothetisch gesproken dan. Voor hetzelfde geld was Travon van plan een inbraak te plegen. Dat weet je niet.quote:En onschuldige levens redden??? Waar heb je het over? Zelfs als het verhaal van Zimmerman 100% klopt was er geen moment sprake van 'onschuldige levens die in gevaar waren' dus ga er absoluut geen onzin bij bedenken om het mooier te maken.
Bedankt nog.quote:Ik vind het echt te ziek voor woorden dat er mensen zijn die de actie van Zimmerman goed proberen te praten. Dat een jury iemand niet wil veroordelen omdat er te weinig bewijs is, oke, maar dat er ook mensen zijn die het slachtoffer opeens als 'fout' gaan bestempelen, waarbij ze hem zelfs als zware crimineel, verslaafde, etc gaan afschilderen alleen maar om anderen het gevoel te geven dat de fout dus wel bij de jongen gelegen zal hebben, dat is gewoon bijna crimineel, gadverdamme wat een smerige wezens lopen er rond op deze planeet
Onzin, je voelt je aangesproken, en je schaamt je haha.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:40 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Het zegt wel iets over de noodzaak ervan.
[..]
Zimmerman heeft geen sportverleden, Travon heeft van kleins af aan in de krachthonk gezeten bij de lokale Football-club.
[..]
De maatschappij is nu veiliger omdat de schietpartij als justifiable door de jury is betiteld. Ergo Travon was werkelijk een gevaar voor George en elk ander persoon omdat hij om het minste in staat was diegene bijna dood te slaan. Daar is de Amerikaanse maatschappij nu van af.
[..]
geboortedatum: 07-06-1989![]()
De fokautist is ook van de partij.
[ afbeelding ]
[..]
Don't bother.![]()
[ afbeelding ]
[..]
Ik denk dat als de slachtoffer blank zou zijn, deze zaak dan veel minder media-aandacht zou krijgen.
Feit blijft dat dit zeer tragisch is gebleken voor beiden kanten, zowel die van George maar ook de kant van de nabestaanden van Travon.
Niemand wil de dood van een tiener op zijn geweten hebben en daar moet George nu mee zien te leven. De ouders van Travon kunnen hun kroost natuurlijk niet herkennen in het geweld dat George is aangedaan, maar dat is ouders-eigen.
Dat iemand die wel eens geblowd heeft een drugsverslaafde is? Weet jij wel wat 'verslaafd' betekent? Maar goed, iemand die eens in de zoveel tijd een biertje drinkt is blijkbaar ook automatisch een alcoholist? Tenminste, volgens jouw redenatie...quote:
Trayvon was degene die wegrende. Het is zeer aannemelijk dat de buurtwacht wilde proberen te voorkomen dat Trayvon vluchtte (door hem fysiek aan te vallen / vast te grijpen), waarbij de jongen logischerwijs dacht dat hij werd aangevallen.quote:[..]
Er is geen logische scenario te bedenken waarbij George Travon zou hebben aangevallen. Het was iemand die inmiddels jarenlange ervaring had in zijn werk als burgerwacht en goed bekend was met de wet. Wat denk je? Dat hij Travon billenkoek probeerde te geven en dat enorm uit de hand is gelopen?
En ook de 911-medewerker adviseerde anders. Maar nee, Zimmerman negeerde het advies met een onschuldige dode als gevolg. En dan nog durf jij te zeggen dat hem geen blaam treft OMDAT hij heel ervaren was en het daardoor onwaarschijnlijk is dat hij grove fouten heeft gemaakt? Hoe krijg je het er uitquote:“The alleged action of a ‘self-appointed neighborhood watchman’ last month in Sanford, FL significantly contradicts the principles of the Neighborhood Watch Program,” NSA Executive Director Aaron D. Kennard, Sheriff (ret.) said in the press statement. “NSA has no information indicating the community where the incident occurred has ever even registered with the NSA Neighborhood Watch program.”
The USAonWatch-Neighborhood Watch Program manual advises volunteers about how to notice basic things about persons deemed to be suspicious such as height, weight, style of dress, and hair color. Local law enforcement agents also work with official groups to tailor specifications concerning how to discern potential criminal activity depending on the particular communities they are in. In this way, Neighborhood Watch has assured theGrio that the potential for racial profiling is curtailed. In Zimmerman’s case, he would have recognized that Trayvon Martin was a non-suspicious part of the citizenry had he received proper training. The complex where he was killed is middle class and mixed race.
[...]
“Neighborhood Watch — the way we teach it, and the way it has always been — is based on the premise that we don’t carry weapons, nor do we intervene in any incidences,” the leader continued. “Because what that does is escalate a situation and makes a volunteer another victim. We’ll use this sad event as a bad example, but we won’t be changing any literature or protocols.”
http://thegrio.com/2012/0(...)-watch-organization/
Voor het zelfde geld was Zimmerman van plan Trayvon aan te vallen. Iets wat vele malen aannemelijker is aangezien Zimmerman de belager was die Trayvon met de auto bleef volgen om daarna te voet achter hem aan te rennen nadat Trayvon wegrent.quote:[..]
Hypothetisch gesproken dan. Voor hetzelfde geld was Travon van plan een inbraak te plegen. Dat weet je niet.
[..]
Was die getuige nu de vader van Zimmerman?quote:Op zondag 14 juli 2013 05:03 schreef Terminator2000bc het volgende:
Coon gebruikt men ook wel voor Cajuns, denk aan Swamp Peoplequote:Op zondag 14 juli 2013 16:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En Zimmerman zei tijdens de achtervolging zeer waarschijnlijk 'fucking coons' (scheldwoord zwarte) en had in een geweldsdelict op z'n naam:
Mr Zimmerman possessed a concealed-carry permit for a 9mm handgun.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat iemand die wel eens geblowd heeft een drugsverslaafde is? Weet jij wel wat 'verslaafd' betekent? Maar goed, iemand die eens in de zoveel tijd een biertje drinkt is blijkbaar ook automatisch een alcoholist? Tenminste, volgens jouw redenatie...
[..]
Trayvon was degene die wegrende. Het is zeer aannemelijk dat de buurtwacht wilde proberen te voorkomen dat Trayvon vluchtte (door hem fysiek aan te vallen / vast te grijpen), waarbij de jongen logischerwijs dacht dat hij werd aangevallen.
Maar goed, ik begin nu een beetje te twijfelen of je niet loopt te trollen: "iemand die inmiddels jarenlange ervaring had in zijn werk als burgerwacht en goed bekend was met de wet" ?
Kortom we weten het niet. We kunnen hier dagenlang over blijven speculeren maar de jury heeft hem on all counts vrijgesproken.quote:[..]
En ook de 911-medewerker adviseerde anders. Maar nee, Zimmerman negeerde het advies met een onschuldige dode als gevolg. En dan nog durf jij te zeggen dat hem geen blaam treft OMDAT hij heel ervaren was en het daardoor onwaarschijnlijk is dat hij grove fouten heeft gemaakt? Hoe krijg je het er uit
[..]
Voor het zelfde geld was Zimmerman van plan Trayvon aan te vallen. Iets wat vele malen aannemelijker is aangezien Zimmerman de belager was die Trayvon met de auto bleef volgen om daarna te voet achter hem aan te rennen nadat Trayvon wegrent.
Ben ik het niet mee eens. De doodstraf hoort in een rechtszaal te worden opgelegd.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Coon gebruikt men ook wel voor Cajuns, denk aan Swamp People
Ja ik denk dat Trayvon het verdiende.
Ben ik het niet mee eens. De doodstraf hoort helemaal niet te worden opgelegd. En al helemaal niet door een triggerhappy blokhoofd.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:22 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. De doodstraf hoort in een rechtszaal te worden opgelegd.
He needed killing.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:22 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. De doodstraf hoort in een rechtszaal te worden opgelegd.
Moah, er zijn ongetwijfeld figuren waarvoor het opgaat, maar voor zover ik weet hij Travon niemand verkracht of vermoord.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
He needed killing.
In het Zuiden van de VS waar FL historisch gezien onder valt geen onbekende term.
Goh, hij blowde. Poepoe, dat gebeurt hier in Nederland nou nooit.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:43 schreef Terminator2000bc het volgende:
Travon was een drugsverslaafde en een moeilijke leerling met teveel testosteron in zijn bloed. De reden waarom hij in Florida was, was om hem uit zijn latent-criminele omgeving te halen.
Dit is een foto die op zijn mobiel is gevonden, maar niet tijdens de rechtszaak getoond mocht worden:
[ afbeelding ]
Misschien wilde hij hem wel vasthouden, of versperde hij hem de doorgang. Als je in het donker gevolgd wordt door een mafkees die daarna achter je aan komt tussen huizen door, dan poep je wel ff bijna in je broek denk ik. Dus die Trayvon zal ongetwijfeld bang zijn geweest (blijkt ook uit telefoontje met die vriendin van hem).quote:Op zondag 14 juli 2013 16:56 schreef Terminator2000bc het volgende:
Er is geen logische scenario te bedenken waarbij George Travon zou hebben aangevallen. Het was iemand die inmiddels jarenlange ervaring had in zijn werk als burgerwacht en goed bekend was met de wet. Wat denk je? Dat hij Travon billenkoek probeerde te geven en dat enorm uit de hand is gelopen?
Sure, die gast was de NBA Allstar Game aan het kijken en ging in de pauze ff naar de winkel voor wat drinken.quote:Hypothetisch gesproken dan. Voor hetzelfde geld was Travon van plan een inbraak te plegen. Dat weet je niet.
Haha, WammesWaggel, can het meer gay?quote:Op zondag 14 juli 2013 17:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Coon gebruikt men ook wel voor Cajuns, denk aan Swamp People
Ja ik denk dat Trayvon het verdiende.
quote:Op zondag 14 juli 2013 18:15 schreef matthijst het volgende:
Kansloos figuur ben jij, maar goed, dat zul je wel vaker horen.
Hadden ze abortus nog niet uitgevonden in de tijd dat jij geboren bent?
Iedereen heeft wel enige racistische trekjes, dus dat zal Zimmerman ook niet vreemd geweest zijn. Trayvon ook niet, die noemde het een cracka. Persoonlijk vind ik het een triest verhaal dat een jongen uiteindelijk wordt doorgeschoten door iemand die de verkeerde te pakken heeft. Een pussy die stoer straatwachtje gaat zitten spelen met een pistool in zijn broekriem, maar ondertussen te schijterig is om aan een 17-jarige jongen te vragen wat hij daar doet (Met z'n trillende stemmetje in de 911 call: "he's staring at me now").quote:Op zondag 14 juli 2013 18:06 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Wat een theorieen toch allemaal weer. Feit blijft dat de jury - itt de deelnemers aan de discussie hier - de beschikking had over alle bekende informatie. De jury heeft obv wat zij wisten unaniem geoordeeld dat Zimmerman niet schuldig is.
Waarom dan toch dat rare wantrouwen? Waarom toch zo graag willen dat het hier racisme betreft?
Dat zegt volgens mij heel erg veel over degenen die dat beweren...
Hoe was de raciale verdeling van de jury? Allemaal blank, zoals nogal eens gebeurt in het zuiden van de VS?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:06 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Wat een theorieen toch allemaal weer. Feit blijft dat de jury - itt de deelnemers aan de discussie hier - de beschikking had over alle bekende informatie. De jury heeft obv wat zij wisten unaniem geoordeeld dat Zimmerman niet schuldig is.
Waarom dan toch dat rare wantrouwen? Waarom toch zo graag willen dat het hier racisme betreft?
Dat hele racisme verhaal is nauwelijks relevant. Feit blijft dat de schutter het slachtoffer, mogelijk door vooroordelen, onterecht aanzag voor crimimeel, hem achtervolgde, er een vechtpartij uitbrak, waarna hij de jongen doodde. Dat de jury het bewijs als onvoldoende ziet voor de tenlastenlegging, wil niet zeggen dat de schutter geen of weinig blaam treft.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:06 schreef Quiche_lorraine het volgende:
In het zuiden van de VS wel hoor.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat hele racisme verhaal is nauwelijks relevant. ...
Het was een bekende troublemaker met een drugsverslaving, waarschijnlijk illegale wapens tot zijn beschikking en teveel fitness-uren. Dit betekent niet dat hij dood moest, maar het pleit wel tegen hem.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Goh, hij blowde. Poepoe, dat gebeurt hier in Nederland nou nooit.
En hij had een foto van een pistool? Wow! Belachelijk! Maar een Zimmerman die met een wapen over straat loopt om negers af te knallen vind je dan weer niet raar?
quote:Op zondag 14 juli 2013 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe was de raciale verdeling van de jury? Allemaal blank, zoals nogal eens gebeurt in het zuiden van de VS?
Triggerhappy testosteronenbom schiet jong negertje dood:
"Hey, you, fucking nigger, freeze"
Trayvon hoort hem niet door de kwalitatief geweldige rap in zijn iPodje
"Hey, I said freeze, you dumb coon!"
Zimmerman staat opeens naast/achter Trayvon, die schrikt en deelt een vuistslag op de neus van de beveiliger uit.
"You low-life nigger, I kill you!"
Zimmerman trekt gun en executeert het kleine negertje.
Lijkt me geen onwaarschijnlijk verhaal in Florida.
Dus wel relevant.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat hele racisme verhaal is nauwelijks relevant. Feit blijft dat de schutter het slachtoffer, mogelijk door vooroordelen, onterecht aanzag voor crimimeel,
Waarom? Het zijn steeds linkse hippie's in dit topic die ras er bij halen. Was het beter geweest als de buurtbeveiliger zwart was? Het blijft een tragisch verhaal.quote:
ja want latinos kunnen niet rascitisch zijn?quote:Op zondag 14 juli 2013 13:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hey leuk, vorige week was ik nog een antisemiet, een moslimbasher en een extreem-rechtse idioot.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:43 schreef Terminator2000bc het volgende:
Het zijn steeds linkse hippie's in dit topic die ras er bij halen.
Dat lijken me dan eerder Italianen, met hun rascite...quote:Op zondag 14 juli 2013 18:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja want latinos kunnen niet rascitisch zijn?
NWS / Italiaanse senator vergelijkt zwarte minister met aapquote:Op zondag 14 juli 2013 18:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijken me dan eerder Italianen, met hun rascite...
linkse hobby!quote:Op zondag 14 juli 2013 18:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey leuk, vorige week was ik nog een antisemiet, een moslimbasher en een extreem-rechtse idioot.
Wat is het nu, Terminator?
Ja, ik las het. Wat een domme man.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
NWS / Italiaanse senator vergelijkt zwarte minister met aap
Maar dat was een grapje,.
Schaamhaarvlechten en vliegbases bezetten. Twee van mijn favorieten.quote:
vergeet punnikken nietquote:Op zondag 14 juli 2013 18:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Schaamhaarvlechten en vliegbases bezetten. Twee van mijn favorieten.
quote:
Als de raciale verschillen geen rol zouden spelen in de VS had je een punt gehad.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:43 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn steeds linkse hippie's in dit topic die ras er bij halen. Was het beter geweest als de buurtbeveiliger zwart was? Het blijft een tragisch verhaal.
Wat heb ik aan die informatie?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey leuk, vorige week was ik nog een antisemiet, een moslimbasher en een extreem-rechtse idioot.
Wat is het nu, Terminator?
Vast wel maar ik wil jouw shine binnen je anale gemeenschap je niet ontnemen.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha, WammesWaggel, can het meer gay?
Pleurt op.
Dat je stickertje zinloos is.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:41 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Wat heb ik aan die informatie?
Je slaat op hol.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:41 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Het was een bekende troublemaker met een drugsverslaving, waarschijnlijk illegale wapens tot zijn beschikking en teveel fitness-uren. Dit betekent niet dat hij dood moest, maar het pleit wel tegen hem.
In de ideale wereld zou het niks uitmaken wat de etniciteit is van de juryleden.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat je stickertje zinloos is.
Vraagje:
Hoe eerlijk denk je dat het proces zou zijn als een joods-Franse agent in St. Denis een irritant maar op dat moment ongewapend 17-jarig NAFfertje zou doodschieten (niet heel onwerkelijk, toch?) en hij beoordeeld zou worden door een 6-koppige jury bestaande uit 5 Frans-Algerijnse moslima's en 1 Frans-Malinese (de "gevarieerde jury" bij Zimmerman bestond uit 6 vrouwen?!!)?
En acht jij Florida de ideale wereld? Of St. Denis?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:49 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
In de ideale wereld zou het niks uitmaken wat de etniciteit is van de juryleden.
quote:Op zondag 14 juli 2013 19:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En acht jij Florida de ideale wereld? Of St. Denis?
[ afbeelding ]
Zo'n jury stel ik me erbij voor.
quote:Op zondag 14 juli 2013 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Vast wel maar ik wil jouw shine binnen je anale gemeenschap je niet ontnemen.
Haha, dude.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Je vergeet even voor het gemak dat de buurtwacht zelf ook half-mexicaans is. Er is geen sprake van racisme.
Oh ja, dat is waar ook. Racisme is een blank iets.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
Je vergeet even voor het gemak dat de buurtwacht zelf ook half-mexicaans is. Er is geen sprake van racisme.
Ja, dus? Wat maakt dat uit? Al was ie Chinees.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Preciesquote:Op zondag 14 juli 2013 20:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar ook. Racisme is een blank iets.
Jawel.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:01 schreef sig000 het volgende:
Vrijgesproken voor "second-degree murder"
Wil niet zeggen dat het daar bij blijft.
Wat een enorme oversimplificatie van de Amerikaanse samenleving, dat er kennelijk geen verschillen zijn tussen twee minderheden. Latino's zijn immers compleet hetzelfde als blacks, en vormen samen met Asians en nog wel wat minderheden één unified minority block in de VS.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar door zekere historische achtergronden is men in de VS zeer gespitst op racisme door blanken, en wordt racisme uit andere groepen vaak niet eens als zodanig herkend. Dat het (vermeende) blanke racisme in deze zaak een grote rol speelt blijkt wel uit de grote moeite die men doet om dhr Zimmerman als blanke af te schilderen, ipv als de (deels) latino die hij is. En dat is ook precies wat zo stoort. Het gaat in deze zaak helemaal niet om wat er is gebeurd, maar om wat men graag zou willen dat er is gebeurd. De vooroordelen wil men bevestigd zien, en de stokpaardjes moeten bereden worden.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:24 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Wat een enorme oversimplificatie van de Amerikaanse samenleving, dat er kennelijk geen verschillen zijn tussen twee minderheden. Latino's zijn immers compleet hetzelfde als blacks, en vormen samen met Asians en nog wel wat minderheden één unified minority block in de VS.
van de week zwarte vader schiet blanke dood die zijn zoon snachts (met groepje erbij) bedreigd bij zijn huisquote:Op zondag 14 juli 2013 20:42 schreef Hierro het volgende:
Moet je de rollen eens omkeren. No way dat de zwarte dan vrijuit gaat.
wie doet dat? namen en rugnummers.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar door zekere historische achtergronden is men in de VS zeer gespitst op racisme door blanken, en wordt racisme uit andere groepen vaak niet eens als zodanig herkend. Dat het (vermeende) blanke racisme in deze zaak een grote rol speelt blijkt wel uit de grote moeite die men doet om dhr Zimmerman als blanke af te schilderen, ipv als de (deels) latino die hij is. En dat is ook precies wat zo stoort. Het gaat in deze zaak helemaal niet om wat er is gebeurd, maar om wat men graag zou willen dat er is gebeurd. De vooroordelen wil men bevestigd zien, en de stokpaardjes moeten bereden worden.
Het is wat terminator impliceert. Zimmerman is half hispanic, dus geen racisme. Dat impliceert dat er geen racisme is vanuit Zimmerman jegens Martin (of v.v.), noch vanuit de jury jegens Zimmerman of Martin. Hoewel dit best mogelijk is kan je dat niet opmaken uit enkel het feit dat Zimmerman ook tot een minority behoort.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar door zekere historische achtergronden is men in de VS zeer gespitst op racisme door blanken, en wordt racisme uit andere groepen vaak niet eens als zodanig herkend.
Zie mijn eerste post in dit topic (#97).quote:Op zondag 14 juli 2013 20:42 schreef Hierro het volgende:
Moet je de rollen eens omkeren. No way dat de zwarte dan vrijuit gaat.
is 60% niet van spaanse achtergrond daar, minorityquote:Op zondag 14 juli 2013 20:53 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Het is wat terminator impliceert. Zimmerman is half hispanic, dus geen racisme. Dat impliceert dat er geen racisme is vanuit Zimmerman jegens Martin (of v.v.), noch vanuit de jury jegens Zimmerman of Martin. Hoewel dit best mogelijk is kan je dat niet opmaken uit enkel het feit dat Zimmerman ook tot een minority behoort.
[..]
Zie mijn eerste post in dit topic (#97).
dat doe ik dagelijks, en ook mijn kennissen daar delen die mening nietquote:Op zondag 14 juli 2013 21:00 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Lees maar eens wat Amerikaanse media.
Dat klopt, in die zin is het een onzinargument. Het is echter niet helemaal een onzinargument gezien het fanatisme waarmee men Zimmerman als blanke wil benoemen. Tegen dat (omgekeerde) racisme is het nl een heel sterk argument.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:53 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Het is wat terminator impliceert. Zimmerman is half hispanic, dus geen racisme. Dat impliceert dat er geen racisme is vanuit Zimmerman jegens Martin (of v.v.), noch vanuit de jury jegens Zimmerman of Martin. Hoewel dit best mogelijk is kan je dat niet opmaken uit enkel het feit dat Zimmerman ook tot een minority behoort.
[..]
Ja whatever hoor, waarschijnlijk kunnen ze dan niet lezen, of jij hebt moeite met de Engelse taal. Ik zag het net zelfs nota bene op het NOS journaal voorbij komen.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat doe ik dagelijks, en ook mijn kennissen daar delen die mening niet
Ik kijk op state of national level.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
is 60% niet van spaanse achtergrond daar, minority
link het dan ipv 3 keer te moeten roepen dat jij echt gelijk hebtquote:Op zondag 14 juli 2013 21:04 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ja whatever hoor, waarschijnlijk kunnen ze dan niet lezen, of jij hebt moeite met de Engelse taal. Ik zag het net zelfs nota bene op het NOS journaal voorbij komen.
Het linkt niet zo lekker op mobiel...quote:Op zondag 14 juli 2013 21:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
link het dan ipv 3 keer te moeten roepen dat jij echt gelijk hebt
Ik gok vanwege de reden dat Trayvon Martin 'verdacht' zou zijn geweest - zwart en met een hoodie aan.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
229 posts over een zaak waar we zo weinig van weten dat we nooit iets kunnen zeggen over de uitspraak, behalve dat de jury het onvoldoende bewezen acht (beyond a reasonable doubt).
Waarom is hier zo'n ophef over?
een jury zit er niet vrijwillig en wil zo snel mogelijk naar huisquote:Op zondag 14 juli 2013 05:39 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dat is waar. De jury heeft dan ook beschikking gehad over alle details en heeft zich uitgesproken over deze zaak.
En als er een zwarte de grote roerganger van de kolonie wil worden stemt niemand op hem, oh waitquote:Op zondag 14 juli 2013 22:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik gok vanwege de reden dat Trayvon Martin 'verdacht' zou zijn geweest - zwart en met een hoodie aan.
Vergis je niet hoe groot de rol van racisme nog is in die samenleving. Daar waar jonge, blanke mannen een boete krijgen voor kleine hoeveelheden wiet (bijvoorbeeld), gaan jonge, zwarte mannen geheid de gevangenis in. Pleeg je een geweldsdelict, dan is het ras van je slachtoffer erg bepalend voor je strafmaat. Het leven van een blanke is meer waard dan dat van een zwarte. Dat zit niet tussen de oren, daar zijn gewoon cijfers van.
Het bestaan van het ene racisme sluit het opnemen van een neger als president natuurlijk niet uit.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En als er een zwarte de grote roerganger van de kolonie wil worden stemt niemand op hem, oh wait
Ik hoor wel vaker dat racisme in Amerika nog aan de orde van de dag is, maar geen van ons hier (behoudens de users die in Amerika wonen of regelmatig verblijven) kan daar goed over oordelen.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik gok vanwege de reden dat Trayvon Martin 'verdacht' zou zijn geweest - zwart en met een hoodie aan.
Vergis je niet hoe groot de rol van racisme nog is in die samenleving. Daar waar jonge, blanke mannen een boete krijgen voor kleine hoeveelheden wiet (bijvoorbeeld), gaan jonge, zwarte mannen geheid de gevangenis in. Pleeg je een geweldsdelict, dan is het ras van je slachtoffer erg bepalend voor je strafmaat. Het leven van een blanke is meer waard dan dat van een zwarte. Dat zit niet tussen de oren, daar zijn gewoon cijfers van.
Dat is het tweede inderdaad. Dat is een aparte discussie waar geen einde aan lijkt te komen.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:50 schreef El_Matador het volgende:
Dieper gaat het erom waarom je iemand op straat met een pistoolschot moet ombrengen? Wat is er gebeurd met de busjes pepperspray en handboeien als verdediging tegen -eventuele!- agressieve andere mensen?
Wat is dat voor idiotie dat het normaal moet zijn om iemand dood te schieten?
Nounou.. creatief hoor.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:08 schreef LXIV het volgende:
Grappig plaatje dat laat zien hoe de verschillende media in de VS hiermee omgaan en hoe het publiek een loer gelegd wordt in hun beeldvorming:
[ afbeelding ]
Boven de Linkse, onder de Rechtse media!
Het is relevant, want als het om de publieke opinie gaat is zo'n plaatje allesbepalend voor het beeld wat de massa zich vormt. Zeker als er ook nog eens 2 verschillende teksten bij staan. Iedereen wordt daardoor beïnvloedt, ook jij.quote:
OMG STOP DE PERSquote:Op zondag 14 juli 2013 23:08 schreef LXIV het volgende:
Grappig plaatje dat laat zien hoe de verschillende media in de VS hiermee omgaan en hoe het publiek een loer gelegd wordt in hun beeldvorming:
[ afbeelding ]
Misschien moet je gewoon minder je onderbuik laten meetellen en meer naar de feiten kijken?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is relevant, want als het om de publieke opinie gaat is zo'n plaatje allesbepalend voor het beeld wat de massa zich vormt. Zeker als er ook nog eens 2 verschillende teksten bij staan. Iedereen wordt daardoor beïnvloedt, ook jij.
Het beste is natuurlijk een plaatje waar ze allebei "normaal" opstaan.
Neutraliteit bestaat niet in de media. Maar dat is al zo zolang de media bestaat.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is relevant, want als het om de publieke opinie gaat is zo'n plaatje allesbepalend voor het beeld wat de massa zich vormt. Zeker als er ook nog eens 2 verschillende teksten bij staan. Iedereen wordt daardoor beïnvloedt, ook jij.
Het beste is natuurlijk een plaatje waar ze allebei "normaal" opstaan.
Ik neem toch helemaal geen standpunt in! Jij bent al vooringenomen omdat ik dit post. Over onderbuik gesproken!quote:Op zondag 14 juli 2013 23:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon minder je onderbuik laten meetellen en meer naar de feiten kijken?
Ja, want Obama is echt een typische neger.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:42 schreef WammesWaggel het volgende:
En als er een zwarte de grote roerganger van de kolonie wil worden stemt niemand op hem, oh wait
Dus het gaat niet om huidskleur, maar om gedrag. Dat is toch prima dan?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, want Obama is echt een typische neger.
Oreo.
Juist. De media in de VS is enorm gepolariseerd. Dat weet men voor de helft in Nederland (Fox etc), maar het door de bank genomen linkse Nederland heeft een blinde vlek voor de vooringenomenheid die ter linkerzijde in de VS ook duidelijk aanwezig is.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:08 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Denken dat er geen racisme is omdat de president een neger is is nogal kort door de bocht, maar goed, dat snapt ie zelf hopelijk ook.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:26 schreef LXIV het volgende:
Dus het gaat niet om huidskleur, maar om gedrag. Dat is toch prima dan?
Natuurlijk is er racisme in de VS. Waar niet? Maar als de meerderheid van de Amerikaanse bevolking racistisch was, dan zou Obama niet verkozen zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Denken dat er geen racisme is omdat de president een neger is is nogal kort door de bocht, maar goed, dat snapt ie zelf hopelijk ook.
Er zitten gewoon veel Afro-Amerikanen in Amerika.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk is er racisme in de VS. Waar niet? Maar als de meerderheid van de Amerikaanse bevolking racistisch was, dan zou Obama niet verkozen zijn.
Ja, een typische neger in veel opzichten.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, want Obama is echt een typische neger.
Oreo.
Het redelijke standpunt is dat de jury zich naar en geweten van haar taak gekweten heeft, en dat er dus duidelijk geen of onvoldoende bewijs is voor het verhaal dat het hier een racistisch geinspireerde geweldsdaad door een duister sujet tegen een lelieblanke jongeman van gekleurde komaf betreft.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:29 schreef theunderdog het volgende:
De mensen die het puur bij de feiten willen houden zouden gewoon niets inhoudelijks moeten zeggen over deze zaak, aangezien alles speculatie is.
Dan heb jij het Amerikaanse kiesstelsel niet goed begrepen. Je kunt met een minderheid toch president worden. En dingen als gerrymandering etc.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk is er racisme in de VS. Waar niet? Maar als de meerderheid van de Amerikaanse bevolking racistisch was, dan zou Obama niet verkozen zijn.
Nee, lang niet genoeg om daarmee Obama te kiezen. Die heeft gewoon een fors deel van de blanke stemmen gehad!quote:Op zondag 14 juli 2013 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zitten gewoon veel Afro-Amerikanen in Amerika.
Racisme in Amerika valt overigens best mee. In landen als Rusland en andere Oostbloklanden is dat veel erger.
Maja.. offtopic geneuzel dit allemaal.
Tja, met een minderheid van 48,50% ofzo, wegens kiesdrempels. Dat is toch volstrekt irrelevant voor het argument.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan heb jij het Amerikaanse kiesstelsel niet goed begrepen. Je kunt met een minderheid toch president worden. En dingen als gerrymandering etc.
Dat is niet waar en als jij een hersencel of twee bezit weet jij dat zelf ook wel.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:33 schreef matthijst het volgende:
Ah neu, maar die LulWammes zwamt alsof d'r niks aan het handje is omdat er een negert aan het roer staat.
Uhu.. Zimmerman is dus onschuldig. Verder valt er toch niet over te discussiëren?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het redelijke standpunt is dat de jury zich naar en geweten van haar taak gekweten heeft, en dat er dus duidelijk geen of onvoldoende bewijs is voor het verhaal dat het hier een racistisch geinspireerde geweldsdaad door een duister sujet tegen een lelieblanke jongeman van gekleurde komaf betreft.
inderdaad. De discussie gaat nu eigenlijk over de discussie. Het gaat helemaal niet om deze concrete zaak, het is domweg een kapstok waar eenieder naar believen de eigen stokpaardjes aan kan ophangen.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu.. Zimmerman is dus onschuldig. Verder valt er toch niet over te discussiëren?
quote:Op zondag 14 juli 2013 23:43 schreef Isegrim het volgende:
Jaaa racisme valt best mee.Hangt er vanaf waar je bent en of je daar als toerist bent of niet.
De eerste paar keren dat ik in de VS (Texas) verbleef, logeerde ik bij iemand. Diegene woonde in een dorp waarvan het me opviel dat er geen zwarten woonden.
Pas recent kwam ik erachter dat dat dorp een KKK-town is. En dat het ook regelmatig gebeurt dat daar KKK-demonstraties gehouden worden.
Vandaar dat niemand daar vreemd opkeek van een vent met een fors hakenkruis op zijn been getatoeëerd...
Dat soort dorpen hebben toch een speciale naam (dus in de eigennaam van het dorp), waaruit iedereen kan afleiden dat zwarten er niet gewenst zijn? Ben het even kwijt, iets met sunny of zo?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:43 schreef Isegrim het volgende:
Jaaa racisme valt best mee.Hangt er vanaf waar je bent en of je daar als toerist bent of niet.
De eerste paar keren dat ik in de VS (Texas) verbleef, logeerde ik bij iemand. Diegene woonde in een dorp waarvan het me opviel dat er geen zwarten woonden.
Pas recent kwam ik erachter dat dat dorp een KKK-town is. En dat het ook regelmatig gebeurt dat daar KKK-demonstraties gehouden worden.
Vandaar dat niemand daar vreemd opkeek van een vent met een fors hakenkruis op zijn been getatoeëerd...
Neem daarin wel even mee dat in de VS soort bij soort woont... Er wordt praktisch niet gemengd, buurten zijn zeer etnisch homogeen. Dat ligt dus niet alleen aan de KKK, maar is een meer algemeen gegeven.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:43 schreef Isegrim het volgende:
Geen idee. Dit dorp heet Splendora.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Dat soort dorpen hebben toch een speciale naam (dus in de eigennaam van het dorp), waaruit iedereen kan afleiden dat zwarten er niet gewenst zijn? Ben het even kwijt, iets met sunny of zo?
Het is niet voor niets dat het me opviel. Het week af van wat ik verder zag.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Neem daarin wel even mee dat in de VS soort bij soort woont... Er wordt praktisch niet gemengd, buurten zijn zeer etnisch homogeen. Dat ligt dus niet alleen aan de KKK, maar is een meer algemeen gegeven.
Dat Trayvon de archieven in zal gaan in het rijtje zwarten met OJ, Rodney King en bovenal Lootie.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:50 schreef sonnyspek het volgende:
Obama heeft opgeroepen om het vooral rustig te houden, ben benieuwd.
Wat denken jullie?
En dat gaat leiden tot...?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat Trayvon de archieven in zal gaan in het rijtje zwarten met OJ, Rodney King en bovenal Lootie.
Er is wel eens wat onderzoek naar gedaan. Wat me daar vooral van is bijgebleven is dat het in de steden zeer duidelijk waarneembaar is. Kan zijn dat het in dorpen minder zichtbaar is (daar zijn immers minder wijken, dus het is moeilijker je alleen onder de eigen mensen te begeven).quote:Op zondag 14 juli 2013 23:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat het me opviel. Het week af van wat ik verder zag.
Maar dat soort algemene uitspraken zijn sowieso niet echt te doen over zo'n groot land. Ik ken alleen Texas goed. En dan eigenlijk vooral de hoek waar Houston ligt. Alleen Texas is al enorm en zeer divers.
unarmed, over zijn slachtoffer. En dan toch doodgeschoten.quote:Op zondag 14 juli 2013 04:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De crime rates van het desbetreffend plaatsje:
http://www.city-data.com/crime/crime-Sanford-Florida.html
Het is niet gek dat het vermoeden bestaat dat racisme een doorslaggevende factor was in deze tragische gebeurtenis.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:43 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn steeds linkse hippie's in dit topic die ras er bij halen. Was het beter geweest als de buurtbeveiliger zwart was? Het blijft een tragisch verhaal.
Onzin. Er zijn wel degelijk een paar onbetwiste feiten die naar mijn mening al voldoende zijn om te zeggen dat Zimmerman fout zat.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:29 schreef theunderdog het volgende:
De mensen die het puur bij de feiten willen houden zouden gewoon niets inhoudelijks moeten zeggen over deze zaak, aangezien alles speculatie is.
De jongen was volgens jou niet onschuldig aan datgene waar Zimmerman hem van verdacht had?quote:
Het is niet raar om aan racisme te denken omdat? Je geen exact 0 redenen.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:31 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het is niet gek dat het vermoeden bestaat dat racisme een doorslaggevende factor was in deze tragische gebeurtenis.
Had Zimmerman deze man achtervolgd als hij wit was geweest?
Had Martin ook niet hetzelfde recht om zich op de "stand your ground" wet te beroepen aangezien hij gevolgd werd zonder enige aanleiding?
En als hij hetzelfde recht had net als Zimmerman hoe kan Zimmerman dan vrijgesproken zijn aangezien hij vanuit Trayvons oogpunt de agressor was?
Deze hele uitspraak stinkt aan alle kanten en dood door schuld zou nu toch echt op z`n plaats zijn geweest.
quote:Op maandag 15 juli 2013 04:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn wel degelijk een paar onbetwiste feiten die naar mijn mening al voldoende zijn om te zeggen dat Zimmerman fout zat.
We weten niet dat die jongen onschuldig was. Evenmin als dat Zimmerman dat wist. Hij had een vermoeden omdat Martin leek op een verdachte van een inbraak. Als iemand wegrent voor een buurtwacht, pleit het niet in zijn voordeel. Daarnaast was Martin betrapt met een tas vol sieraden en inbrekersgereedschap. Dat zegt niks over het al dan niet fout zijn van Zimmerman. Al zegt het misschien wel iets over de stand van de maatschappij aldaar.quote:Het feit dat Zimmerman als gewapende buurtwacht een onschuldige jongen eerst met zijn auto volgde en daarna achter hem aanliep toen de jongen wegrende is voor mij al genoeg om te concluderen dat Zimmerman fout zat.
Er kan niet without a reasonable doubt bewezen worden dat Zimmerman schuldig is aan murder in the second degree. Dat is iets anders. Zimmerman heeft Martin neergeschoten, hij claimt in zelfverdediging. Martin is aan deze wond overleden. 0 feiten.quote:Niet voldoende bewijs om hem te veroordelen wegens moord.
Het enige dat we weten is dat Zimmerman iemand volgde die volgens hem op de verdachte van een inbraak leek. Dat lijkt mij, als je buurtwacht bent, niet erg raar. Nog steeds 0 feiten.quote:Maar wel voldoende om te beoordelen dat hij zich roekeloos heeft gedragen. Elke mongool kan bedenken dat een ander zich bedreigd zal voelen wanneer jij hem/haar in het donker/schemer blijft volgen.
Weer een mening en geen feit.quote:De vraag wie nu begon met geweld, daar is geen stellig antwoord op te geven. Antwoord dat wel nodig is om verder te kunnen beoordelen HOE fout Zimmerman is geweest. Maar dat hij fout is geweest, dat staat in mijn ogen vast.
Omdat in dit ene geval niet voldoende bewezen kan worden dat iemand schuldig is aan doodslag?quote:Maar goed, blijkbaar is de wet daar zo achterlijk dat je als gewapende man gewoon anderen in het donker mag belagen, om daarna de ander dood te schieten wanneer deze denkt zichzelf te verdedigen tegen bijvoorbeeld een beroving in een donker steegje.
Geen idee. Je kan niet stellig beweren dat hij onschuldig was. Je weet het gewoonweg niet. En daar gaat het verder ook niet om. Zimmerman verdacht hem en dat leidde tot de fatale afloop.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De jongen was volgens jou niet onschuldig aan datgene waar Zimmerman hem van verdacht had?
Of doel je op de schorsingen @ school? Want als we dat soort dingen erbij gaan halen is Zimmerman dus ook gewoon een schuldige crimineel die nooit een wapen zou mogen hebben gehad...
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ook voor het slachtoffer.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee. Je kan niet stellig beweren dat hij onschuldig was. Je weet het gewoonweg niet. En daar gaat het verder ook niet om. Zimmerman verdacht hem en dat leidde tot de fatale afloop.
Het gedrag van Zimmerman mag dan discutabel zijn maar het valt niet te bewijzen dat hij niet uit zelfverdediging schoot. Dan is vrijspraak terecht.
Ja, zo staat het nou eenmaal in de Florida State Law.quote:Op maandag 15 juli 2013 04:48 schreef KreKkeR het volgende:
Maar goed, blijkbaar is de wet daar zo achterlijk dat je als gewapende man gewoon anderen in het donker mag belagen, om daarna de ander dood te schieten wanneer deze denkt zichzelf te verdedigen tegen bijvoorbeeld een beroving in een donker steegje.
Er is dus geen enkel bewijs om te stellen wie er begonnen is met het geweld. En daar ging de gehele rechtszaak eigenlijk om.quote:Op maandag 15 juli 2013 04:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn wel degelijk een paar onbetwiste feiten die naar mijn mening al voldoende zijn om te zeggen dat Zimmerman fout zat.
Het feit dat Zimmerman als gewapende buurtwacht een onschuldige jongen eerst met zijn auto volgde en daarna achter hem aanliep toen de jongen wegrende is voor mij al genoeg om te concluderen dat Zimmerman fout zat.
Niet voldoende bewijs om hem te veroordelen wegens moord. Maar wel voldoende om te beoordelen dat hij zich roekeloos heeft gedragen. Elke mongool kan bedenken dat een ander zich bedreigd zal voelen wanneer jij hem/haar in het donker/schemer blijft volgen.
De vraag wie nu begon met geweld, daar is geen stellig antwoord op te geven. Antwoord dat wel nodig is om verder te kunnen beoordelen HOE fout Zimmerman is geweest. Maar dat hij fout is geweest, dat staat in mijn ogen vast.
Maar goed, blijkbaar is de wet daar zo achterlijk dat je als gewapende man gewoon anderen in het donker mag belagen, om daarna de ander dood te schieten wanneer deze denkt zichzelf te verdedigen tegen bijvoorbeeld een beroving in een donker steegje.
D'r is toch wel iets ergs mis als Geenstijl haar zaakjes beter voor elkaar heeft dan het NOS 8 uur journaal.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:08 schreef YazooW het volgende:
Artikel op Geenstijl is wel interessant. Over hoe ons eigen NOS 8 uur journaal doodleuk de gemanipuleerde 911 audio tape van NBC overneemt. Vanwege diezelfde 911 audio tape wilt Zimmerman nu NBC gaan aanklagen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)merman.html#comments
Je kan er nog lang of nog wat korter over lullen, feit is dat als Martin blank was geweest Zimmerman hem nooit gevolgd zou zijn, dat is waar het op de achtergrond over gaat in deze zaak. Zwarten zijn oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken en worden daarom anders benaderd dan een blanke, je kan vinden dat dat al dan niet terecht is, maar feit is dat er onderscheid wordt gemaakt op basis van ras.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:08 schreef YazooW het volgende:
Artikel op Geenstijl is wel interessant. Over hoe ons eigen NOS 8 uur journaal doodleuk de gemanipuleerde 911 audio tape van NBC overneemt. Vanwege diezelfde 911 audio tape wilt Zimmerman nu NBC gaan aanklagen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)merman.html#comments
Ik ken, net als jij, die hele George Zimmerman niet. Verder is deze zaak door zowat iedereen misbruikt, gemanipuleerd en gedraaid. Beetje lastig om dan zo'n conclusie te trekken lijkt mij. Ik probeerde verder met mijn post alleen te laten zien dat ons eigen journaal ook gewoon in de fout gaat bij deze zaak.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je kan er nog lang of nog wat korter over lullen, feit is dat als Martin blank was geweest Zimmerman hem nooit gevolgd zou zijn, dat is waar het op de achtergrond over gaat in deze zaak. Zwarten zijn oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken en worden daarom anders benaderd dan een blanke, je kan vinden dat dat al dan niet terecht is, maar feit is dat er onderscheid wordt gemaakt op basis van ras.
Je kan iemand niet veroordelen op basis van speculatie/aannames. De aanklager moet genoeg bewijs vinden om iemand te veroordelen, Zimmerman (en elke andere defendant) hoeft zijn onschuld niet te bewijzen. Er is zoveel onduidelijk in deze zaak dat je alleen maar tot deze uitspraak kan komen.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je kan er nog lang of nog wat korter over lullen, feit is dat als Martin blank was geweest Zimmerman hem nooit gevolgd zou zijn, dat is waar het op de achtergrond over gaat in deze zaak. Zwarten zijn oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken en worden daarom anders benaderd dan een blanke, je kan vinden dat dat al dan niet terecht is, maar feit is dat er onderscheid wordt gemaakt op basis van ras.
Wat wil je daar mee zeggen?quote:Op maandag 15 juli 2013 14:05 schreef Isegrim het volgende:
http://www.huffingtonpost(...)-page_n_1471818.html
Als de race-card niet werd gespeeld had het OM Zimmerman nooit vervolgd.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:49 schreef gembird het volgende:
Waarom steeds over racisme praten? Een mens heeft een jonge mens om het leven gebracht. Denk zo. Als de media niet steeds de race card speelde dan zat Zimmerman allang in een celletje aangezien veel Amerikanen al voor kleine vergrijpen in celletjes zitten. Hij mag van geluk spreken want het staat duidelijk op tape dat hij zich niet hield aan de orders van de operator die hem beval om in zijn auto te blijven. Nee, meneer Zimmerman wilde cowboytje spelen en het is hem gelukt. Met een grijns verliet hij de rechtszaal want zijn ego is nu compleet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |