Wat heb ik aan die informatie?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey leuk, vorige week was ik nog een antisemiet, een moslimbasher en een extreem-rechtse idioot.
Wat is het nu, Terminator?
Vast wel maar ik wil jouw shine binnen je anale gemeenschap je niet ontnemen.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha, WammesWaggel, can het meer gay?
Pleurt op.
Dat je stickertje zinloos is.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:41 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Wat heb ik aan die informatie?
Je slaat op hol.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:41 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Het was een bekende troublemaker met een drugsverslaving, waarschijnlijk illegale wapens tot zijn beschikking en teveel fitness-uren. Dit betekent niet dat hij dood moest, maar het pleit wel tegen hem.
In de ideale wereld zou het niks uitmaken wat de etniciteit is van de juryleden.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat je stickertje zinloos is.
Vraagje:
Hoe eerlijk denk je dat het proces zou zijn als een joods-Franse agent in St. Denis een irritant maar op dat moment ongewapend 17-jarig NAFfertje zou doodschieten (niet heel onwerkelijk, toch?) en hij beoordeeld zou worden door een 6-koppige jury bestaande uit 5 Frans-Algerijnse moslima's en 1 Frans-Malinese (de "gevarieerde jury" bij Zimmerman bestond uit 6 vrouwen?!!)?
En acht jij Florida de ideale wereld? Of St. Denis?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:49 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
In de ideale wereld zou het niks uitmaken wat de etniciteit is van de juryleden.
quote:Op zondag 14 juli 2013 19:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En acht jij Florida de ideale wereld? Of St. Denis?
[ afbeelding ]
Zo'n jury stel ik me erbij voor.
quote:Op zondag 14 juli 2013 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Vast wel maar ik wil jouw shine binnen je anale gemeenschap je niet ontnemen.
Haha, dude.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Je vergeet even voor het gemak dat de buurtwacht zelf ook half-mexicaans is. Er is geen sprake van racisme.
Oh ja, dat is waar ook. Racisme is een blank iets.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
Je vergeet even voor het gemak dat de buurtwacht zelf ook half-mexicaans is. Er is geen sprake van racisme.
Ja, dus? Wat maakt dat uit? Al was ie Chinees.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Preciesquote:Op zondag 14 juli 2013 20:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar ook. Racisme is een blank iets.
Jawel.quote:Op zondag 14 juli 2013 05:01 schreef sig000 het volgende:
Vrijgesproken voor "second-degree murder"
Wil niet zeggen dat het daar bij blijft.
Wat een enorme oversimplificatie van de Amerikaanse samenleving, dat er kennelijk geen verschillen zijn tussen twee minderheden. Latino's zijn immers compleet hetzelfde als blacks, en vormen samen met Asians en nog wel wat minderheden één unified minority block in de VS.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar door zekere historische achtergronden is men in de VS zeer gespitst op racisme door blanken, en wordt racisme uit andere groepen vaak niet eens als zodanig herkend. Dat het (vermeende) blanke racisme in deze zaak een grote rol speelt blijkt wel uit de grote moeite die men doet om dhr Zimmerman als blanke af te schilderen, ipv als de (deels) latino die hij is. En dat is ook precies wat zo stoort. Het gaat in deze zaak helemaal niet om wat er is gebeurd, maar om wat men graag zou willen dat er is gebeurd. De vooroordelen wil men bevestigd zien, en de stokpaardjes moeten bereden worden.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:24 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Wat een enorme oversimplificatie van de Amerikaanse samenleving, dat er kennelijk geen verschillen zijn tussen twee minderheden. Latino's zijn immers compleet hetzelfde als blacks, en vormen samen met Asians en nog wel wat minderheden één unified minority block in de VS.
van de week zwarte vader schiet blanke dood die zijn zoon snachts (met groepje erbij) bedreigd bij zijn huisquote:Op zondag 14 juli 2013 20:42 schreef Hierro het volgende:
Moet je de rollen eens omkeren. No way dat de zwarte dan vrijuit gaat.
wie doet dat? namen en rugnummers.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar door zekere historische achtergronden is men in de VS zeer gespitst op racisme door blanken, en wordt racisme uit andere groepen vaak niet eens als zodanig herkend. Dat het (vermeende) blanke racisme in deze zaak een grote rol speelt blijkt wel uit de grote moeite die men doet om dhr Zimmerman als blanke af te schilderen, ipv als de (deels) latino die hij is. En dat is ook precies wat zo stoort. Het gaat in deze zaak helemaal niet om wat er is gebeurd, maar om wat men graag zou willen dat er is gebeurd. De vooroordelen wil men bevestigd zien, en de stokpaardjes moeten bereden worden.
Het is wat terminator impliceert. Zimmerman is half hispanic, dus geen racisme. Dat impliceert dat er geen racisme is vanuit Zimmerman jegens Martin (of v.v.), noch vanuit de jury jegens Zimmerman of Martin. Hoewel dit best mogelijk is kan je dat niet opmaken uit enkel het feit dat Zimmerman ook tot een minority behoort.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar door zekere historische achtergronden is men in de VS zeer gespitst op racisme door blanken, en wordt racisme uit andere groepen vaak niet eens als zodanig herkend.
Zie mijn eerste post in dit topic (#97).quote:Op zondag 14 juli 2013 20:42 schreef Hierro het volgende:
Moet je de rollen eens omkeren. No way dat de zwarte dan vrijuit gaat.
is 60% niet van spaanse achtergrond daar, minorityquote:Op zondag 14 juli 2013 20:53 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Het is wat terminator impliceert. Zimmerman is half hispanic, dus geen racisme. Dat impliceert dat er geen racisme is vanuit Zimmerman jegens Martin (of v.v.), noch vanuit de jury jegens Zimmerman of Martin. Hoewel dit best mogelijk is kan je dat niet opmaken uit enkel het feit dat Zimmerman ook tot een minority behoort.
[..]
Zie mijn eerste post in dit topic (#97).
dat doe ik dagelijks, en ook mijn kennissen daar delen die mening nietquote:Op zondag 14 juli 2013 21:00 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Lees maar eens wat Amerikaanse media.
Dat klopt, in die zin is het een onzinargument. Het is echter niet helemaal een onzinargument gezien het fanatisme waarmee men Zimmerman als blanke wil benoemen. Tegen dat (omgekeerde) racisme is het nl een heel sterk argument.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:53 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Het is wat terminator impliceert. Zimmerman is half hispanic, dus geen racisme. Dat impliceert dat er geen racisme is vanuit Zimmerman jegens Martin (of v.v.), noch vanuit de jury jegens Zimmerman of Martin. Hoewel dit best mogelijk is kan je dat niet opmaken uit enkel het feit dat Zimmerman ook tot een minority behoort.
[..]
Ja whatever hoor, waarschijnlijk kunnen ze dan niet lezen, of jij hebt moeite met de Engelse taal. Ik zag het net zelfs nota bene op het NOS journaal voorbij komen.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat doe ik dagelijks, en ook mijn kennissen daar delen die mening niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |