abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128932390
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Mooi om te zien dat het recht kan regeren ondanks de druk van bepaalde op ras gebaseerde bewegingen, die zoon van een immigrant mag God op zijn knietjes danken voor het Amerikaanse systeem.
Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er recht is gesproken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_128932401
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Lees je post nog eens terug. Daarin schrijf je toch echt "... door meteen te schieten". Ik verzin het niet, het zijn je eigen woorden.
Dat jij het zo uitlegt betekent niet dat ik het zo heb bedoeld, hij schoot meteen toen hij zich 'te veel' bedreigd voelde, daar is geen excuus voor, hij had niet eens mogen ingrijpen, maar hij voelde zich een autoriteit, soort stadswacht met wapens, dat moet je toch niet willen.
pi_128932490
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:40 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

er was een grenspercentage, 10-20% ofzo, als je die overschrijdt explodeert de conflicten tussen buitenlanders en originele groep. daar was onderzoek over gedaan, die grens is USA zwaar voorbij, en Nederland flirt met die grens.
Dus daarom zijn landen als Luxemburg, Australie en Zwitserland zo'n chaos?:D Ik denk dat het onderzoek iets anders bedoelde....
pi_128932530
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat jij het zo uitlegt betekent niet dat ik het zo heb bedoeld, hij schoot meteen toen hij zich 'te veel' bedreigd voelde, daar is geen excuus voor, hij had niet eens mogen ingrijpen, maar hij voelde zich een autoriteit, soort stadswacht met wapens, dat moet je toch niet willen.
Mijn broer en ik zijn in Arizona wel eens een privecamping opgereden, en toen werden we ook staande gehouden door een ietswat norsig persoon, die een shot gun in z'n auto had hangen. Wij vroegen of we daar konden camperen, en dat kon niet. Toen zijn we snel opgehoepeld. De verhoudingen in de VS liggen iets anders dan in Nederland.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_128932557
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mijn broer en ik zijn in Arizona wel eens een privecamping opgereden, en toen werden we ook staande gehouden door een ietswat norsig persoon, die een shot gun in z'n auto had hangen. Wij vroegen of we daar konden parkeren, en dat kon niet. Toen zijn we snel opgehoepeld. De verhoudingen in de VS liggen iets anders dan in Nederland.
Idioot toch, ik vind Amerika fantastisch, maar die obsessie met wapens en schieten in deze tijd begint absurde vormen aan te nemen.
pi_128932676
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Idioot toch, ik vind Amerika fantastisch, maar die obsessie met wapens en schieten in deze tijd begint absurde vormen aan te nemen.
Ik vind Amerika iets minder fantastisch, maar eigenlijk is er met hun wapenwetgeving weinig mis. Je zou kunnen pleiten voor strengere wapencursussen, maar het idee dat burgers als deputies op kunnen treden vind ik prima.
pi_128932783
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik vind Amerika iets minder fantastisch, maar eigenlijk is er met hun wapenwetgeving weinig mis. Je zou kunnen pleiten voor strengere wapencursussen, maar het idee dat burgers als deputies op kunnen treden vind ik prima.
Dus jij vindt het prima dat iedereen maar voor eigen rechter kan spelen, jij denkt dat iedereen in staat is om te kunnen bepalen wanneer en hoe er geschoten mag worden, dat is wat je zegt, eigenlijk praat je daarmee de school-shootings ook goed, je geeft de daders een vrijgeleide want ze kunnen zelf wel bepalen wanneer te schieten wat uiteraard onzin is.
pi_128932813
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus jij vindt het prima dat iedereen maar voor eigen rechter kan spelen, jij denkt dat iedereen in staat is om te kunnen bepalen wanneer en hoe er geschoten mag worden, dat is wat je zegt, eigenlijk praat je daarmee de school-shootings ook goed, je geeft de daders een vrijgeleide want ze kunnen zelf wel bepalen wanneer te schieten wat uiteraard onzin is.
Heeft iemand je wel eens uitgelegd dat discussieren met jou weinig zin heeft? Wat voor een woorden leg je me hier in de mond?
pi_128932971
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:45 schreef Fides het volgende:

[..]

Dus daarom zijn landen als Luxemburg, Australie en Zwitserland zo'n chaos?:D Ik denk dat het onderzoek iets anders bedoelde....
duitsers lijken niet buitenlands zoals marokannen
  zondag 14 juli 2013 @ 14:02:05 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_128933056
Pest is dat je in zo'n groot land altijd wel wat debielen hebt rondlopen. Gezien de schietpartijen de laatste jaren vraag ik me af of het hebben van wapens nou meer oplevert dan het verbieden ervan. Na elke schietpartij is er weer even publieke verontwaardiging, maar wetgeving aanpassen? Nooit. 2nd amendment blablabla. Achterhaalde onzin.

Maar goed, wij hebben Tristan :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_128933057
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Heeft iemand je wel eens uitgelegd dat discussieren met jou weinig zin heeft? Wat voor een woorden leg je me hier in de mond?
Jij verdedigt het recht om in het wilde weg te schieten.
  zondag 14 juli 2013 @ 14:03:35 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_128933117
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:00 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

duitsers lijken niet buitenlands zoals marokannen
Denk dat een Amerikaan een neger ook niet als buitenlander ziet, maar als neger.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_128933137
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

ik sta er anders wel van te kijken dat iemand doodslag pleegt en geen straf hoeft uit te zitten. Twee mensen voelden zich bedreigd, eentje is dodelijk slachtoffer, en de ander gaat vrijuit. 8)7 raar rechtssyteem in de VS.
pi_128933196
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, dor de media en de politiek (zelfs Obama mengde zich in deze zaak) was Zimmerman al schuldig bevonden. Ongelofelijk stom trouwens, op deze manier geef je deze zaak een compleet verkeerde draai. De kern van het verhaal is of Zimmerman wel of niet in zelfverdediging zijn wapen gebruikte.
pi_128933284
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:04 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

ik sta er anders wel van te kijken dat iemand doodslag pleegt en geen straf hoeft uit te zitten. Twee mensen voelden zich bedreigd, eentje is dodelijk slachtoffer, en de ander gaat vrijuit. 8)7 raar rechtssyteem in de VS.
Nee, dit is domweg hoe de wet daar in elkaar zit. In Nederland zijn we inmiddels zo geconditioneerd dat we dat als vreemd zien.
pi_128933355
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:07 schreef drexciya het volgende:

[..]

Nee, dit is domweg hoe de wet daar in elkaar zit. In Nederland zijn we inmiddels zo geconditioneerd dat we dat als vreemd zien.
ik zou niet graag willen dat een inbreker wegkomt met doodslag 8)7
pi_128933440
quote:

[..]

er was een grenspercentage, 10-20% ofzo, als je die overschrijdt explodeert de conflicten tussen buitenlanders en originele groep. daar was onderzoek over gedaan, die grens is USA zwaar voorbij, en Nederland flirt met die grens.
heb je dit onderzoek ergens bij de hand? ben erg nieuwsgierig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_128933483
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ongetrainde mensen het recht tot het gebruiken van geweld geven. Prachtig inderdaad.
pi_128933550
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jij zegt dat je de wapenwetgeving prima vindt. Dus daarmee zeg je dat je het prima vindt dat je op vertoon van ID een wapen kan kopen. Het hebben van een ID bewijst niet dat je capabel bent om met een wapen om te gaan. Maar toch vind jij het prima dat mensen die niet capabel zijn, of zelfs niet goed in hun hoofd, een wapen mogen kopen en/of bezitten.
pi_128933969
En dan wordt de dame die zich op hetzelfde recht beroept omdat ze (zo te lezen) door haar man werd aangevallen, wel tot 20 jaar veroordeeld...
http://www.cbsnews.com/83(...)firing-warning-shots
..non est vivere sed valere vita est ..
  zondag 14 juli 2013 @ 14:34:00 #146
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_128934258
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:26 schreef Augustus_Thijs het volgende:
En dan wordt de dame die zich op hetzelfde recht beroept omdat ze (zo te lezen) door haar man werd aangevallen, wel tot 20 jaar veroordeeld...
http://www.cbsnews.com/83(...)firing-warning-shots
Als ze het pistool op zak of in haar tas had gehad had de 'stand your ground' waarschijnlijk wel geteld, nu omdat ze dat ding ophaalde...

Maar die zaak en deze worden nu erg onder de loep genomen en vergeleken om het kromme van het rechtssysteem.

Ook omdat ze de plea-bargain van drie jaar cel afwees. Mensen die het lef hebben onschuldig te pleiten en niet plea-bargainen worden altijd hard gestraft lijkt wel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_128934746
Ik hoop dat de TT niet tot de o.a. onderstaande rellen van weleer leiden.

zondag 14 juli 2013 @ 15:29:20 #148
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_128936078
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als Martin door een persoon met een donkere huidskleur uit zelfverdediging was neergeschoten, dan hadden we nooit iets van deze zaak gehoord. Zoiets komt namelijk wel vaker voor op een dag. Het is wat dat betreft ook jammer voor de racisten dat Zimmerman Latino was. Daar wordt nu blanke Latino van gemaakt, net zoals dat de president van de VS een blanke neger is.
:')

Ja joh het komt daar echt dagelijks voor dat een onschuldige jongen in een normale wijk wordt neergeschoten omdat een buurtwacht hem onterecht aanziet voor inbreker :')

Alsjebliefg zeg, wie probeer je voor de gek te houden? Ook wanneer het slachtoffer blank was geweest was deze zaak in het nieuws gekomen. Flikker toch op met die slachtofferrol waarin je doet alsof blanken continu het slachtoffer zijn.
Krekker is de bom!
  zondag 14 juli 2013 @ 15:30:45 #149
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_128936141
quote:

[..]

Je doelt op de verhouding indianen versus de rest? :?
Krekker is de bom!
pi_128936481
Hoe lang waren Trayvon en George dan?? 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')