oh jij komt er vandaan zeg dat danquote:Op zondag 14 juli 2013 04:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dit heeft verder niks met ras te maken. Sanford is een gemoedelijk, veilig, multi-cultureel en multi-raciaal plaatsje in Florida. Ongeveer 37% van de bevolking bestaat uit blanken, 20% latino's, 30,5% zwarte amerikanen en nog wat andere minderheden.
Tja het beschikbare bewijs wijst er toch meer de kant op dat het self-defence is geweest. Als Zimmermann zich eruit heeft gelogen is dat heel erg zuur. Maar hoe zou jij het vinden iemand waarvan je denkt dat het een inbreker is te volgen omdat je geloofd in je taak als burger. Hij valt je aan, geeft je een pak slaag waar je u tegen zegt. Jij schiet hem neer omdat je doodsbang bent dat je laatste uur geslagen is en je verdwijnt het gevang in? Want ook dat kan het geval zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar lees je dit?
En los daarvan is dit wel een heel rare gedachtengang. Zeker in het geval Martin de aanval niet is begonnen.
Feit is dat de gewapende Zimmerman een onschuldige jongen in het donker volgt... Eerst vanuit de auto, daarna te voet. Feit is ook dat de jongen degene is die wegrent.
Zimmerman is degene die beweert dat de jongen hem, na eerst weggerend te zijn, aanviel. Wanneer dit niet klopt, is het sowieso belachelijk om over selfdefense te praten.
Hoe zou jij het vinden wanneer een gewapend persoon jouw kind volgt, aanvalt, uiteindelijk blijkt jouw kind toch sterker, dus gebruikt de gewapende man zijn wapen om jouw kind te doden.... Self defense?
het probleem is dat van het beschikbare bewijs, de ooggetuigenissen, alleen die van Zimmerman beschikbaar is. Stel dat Zimmerman Martin heeft bedreigd, of heeft uitgelokt door hem "nigger" of "thug" te noemen of andere racistische uitspraken. Wat als Zimmerman had gezegd dat hij een wapen heeft en Martin zou doodschieten? Dan zou iedereen opeens logisch vinden dat hij werd neergeslagen. Je wordt gestalkt, bedreigd, en de man grijpt naar zijn jaszak, misschien om je neer te schieten?quote:Op zondag 14 juli 2013 12:51 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Tja het beschikbare bewijs wijst er toch meer de kant op dat het self-defence is geweest. Als Zimmermann zich eruit heeft gelogen is dat heel erg zuur. Maar hoe zou jij het vinden iemand waarvan je denkt dat het een inbreker is te volgen omdat je geloofd in je taak als burger. Hij valt je aan, geeft je een pak slaag waar je u tegen zegt. Jij schiet hem neer omdat je doodsbang bent dat je laatste uur geslagen is en je verdwijnt het gevang in? Want ook dat kan het geval zijn.
Ik ben trouwens zeer zeker niet van mening dat Martin het verdiende te sterven. Dit is een vreselijke situatie met alleen maar verliezers.
Als Martin door een persoon met een donkere huidskleur uit zelfverdediging was neergeschoten, dan hadden we nooit iets van deze zaak gehoord. Zoiets komt namelijk wel vaker voor op een dag. Het is wat dat betreft ook jammer voor de racisten dat Zimmerman Latino was. Daar wordt nu blanke Latino van gemaakt, net zoals dat de president van de VS een blanke neger is.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:21 schreef 123dudeguys het volgende:
Zimmerman heeft geluk dat hij Martin heeft doodgeschoten, waardoor Martins ooggetuigenis niet beschikbaar is. maar het rare is dat hij gewoon vrijspraak krijgt niet eens doodslag met 2-3 jaar cel, die rechtsspraak in de VS is zo racistisch.
hoe bedoel je?quote:Op zondag 14 juli 2013 13:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als Martin door een persoon met een donkere huidskleur uit zelfverdediging was neergeschoten, dan hadden we nooit iets van deze zaak gehoord. Zoiets komt namelijk wel vaker voor op een dag. Het is wat dat betreft ook jammer voor de racisten dat Zimmerman Latino was. Daar wordt nu blanke Latino van gemaakt, net zoals dat de president van de VS een blanke neger is.
En hoe meet je racisme in het systeem dan?quote:Op zondag 14 juli 2013 13:30 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
statisctisch gezien is de rechtspraak, iig het justitiele systeem heel racistisch in amerika. Je hebt een ranking, blank bovenaan, daarna getint, daarna negers. Je moet er ook niet van uitgaan dat getinte mensen vrienden zijn met negers hoor.
Is het in Nederland anders dan? Of zitten er in Nederland percentueel gezien meer blanken in de cel?quote:Op zondag 14 juli 2013 13:30 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
statisctisch gezien is de rechtspraak, iig het justitiele systeem heel racistisch in amerika. Je hebt een ranking, blank bovenaan, daarna getint, daarna negers. Je moet er ook niet van uitgaan dat getinte mensen vrienden zijn met negers hoor.
Er is volgens getuigen niet meteen geschoten.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:29 schreef DeParo het volgende:
De wetgeving daar dient aangepast te worden, wie wie nou heeft aangevallen staat even buiten beschouwing, Martin was ongewapend en jezelf verdedigen door meteen te schieten, ridicuul en belachelijk, dat kan je niet verdedigen en de Amerikaanse wetgeving dient wat dat betreft snel aangepast te worden, dat idiote schieten meteen, het is ronduit belachelijk om het zo maar te zeggen.
zoeits als je bekijkt wietgebruik op basis van ras, en kijkt hoeveel mensen van dat ras in de gevangenis zijn. Voor negers 6:1 blanken, bij zelfde gebruik.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:30 schreef Fides het volgende:
[..]
En hoe meet je racisme in het systeem dan?
Nee hoor. Karma is ook voor hem een bitch gebleken.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:28 schreef Fides het volgende:
(al loopt OJ Simpson ook nog vrij rond..dus misschien heeft huidskleur er geen moer mee te maken...).
Haha, ja, waterdicht meetinstrument:')quote:Op zondag 14 juli 2013 13:32 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
zoeits als je bekijkt wietgebruik op basis van ras, en kijkt hoeveel mensen van dat ras in de gevangenis zijn. Voor negers 6:1 blanken, bij zelfde gebruik.
Het Amerikaanse systeem is niet alleen racstisch, het is ook nog eens immens bevooroordeeld. Vergeet niet dat in 90% van de gevallen dat iemand wordt voorgeleid, een straf wordt uitgesproken.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:32 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
zoeits als je bekijkt wietgebruik op basis van ras, en kijkt hoeveel mensen van dat ras in de gevangenis zijn. Voor negers 6:1 blanken, bij zelfde gebruik.
dat weet ik niet, maar racisme in het algemeen is in nederland veel lager dan in amerika. komt ook omdat je minder immigranten hebt, percentage buitenlanders in amerika is hartstikke hoog, dan krijg je veel wrijving.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is het in Nederland anders dan? Of zitten er in Nederland percentueel gezien meer blanken in de cel?
Dat zeg ik niet, maar hij heeft wel geschoten, en de jongen was ongewapend dus het schieten is niet te rechtvaardigen, normaal gesproken, dat Florida een idiote-wetgeving heeft is ook een probleem uiteraard.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is volgens getuigen niet meteen geschoten.
Wat een belachelijke TT zo zie je maar weer dat die villawijk-opmerking van mij richting jou eerder toch op z'n plaats is.quote:Op zondag 14 juli 2013 04:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goede zaak dat mensen die zich inzetten voor hun buurt in de toekomst niet bang hoeven te zijn om in te grijpen mocht het nodig zijn.
De crime rates van het desbetreffend plaatsje:
http://www.city-data.com/crime/crime-Sanford-Florida.html
idd, het wegruimen van getuigen lijkt een effectief middel te zijn... doden > verwonden in amerika blijkbaar.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:28 schreef Fides het volgende:
Ik denk helaas dat de uitspraak terecht is, omdat er niet genoeg bewijs is om hem te veroordelen voor doodslag, desondanks vind ik Zimmerman een enorm dubieus figuur en had ik wel willen zien wat er was gebeurd als de huidskleuren waren omgedraaid....(al loopt OJ Simpson ook nog vrij rond..dus misschien heeft huidskleur er geen moer mee te maken...).In hoeverre is er echter bewijs van de vechtpartij? Had die donkere jongen ook beschadigde handen? En hoe waren de verwondingen van Zimmerman?
Die foto van de man met gebroken neus zegt niet zoveel in principe (ten eerste vind ik hem niet eens lijken op die man die op de andere foto in het beklaagdenbankje staat) pmdat hij hij afgezien van een gebroken neus geen verwonding heeft.....tja...apart.
Daarnaast vind ik de reactie van de "boze" politiek-correcten die stellen dat dit bewijst dat de VS racistisch is nogal kinderachtig...
Mwah, 13% is "foreign born", dat is in Nederland niet veel anders hoor..... Bovendien heeft racisme in de VS geen moer te maken met "buitenlanders" maar veel meer met etniciteit.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:34 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
dat weet ik niet, maar racisme in het algemeen is in nederland veel lager dan in amerika. komt ook omdat je minder immigranten hebt, percentage buitenlanders in amerika is hartstikke hoog, dan krijg je veel wrijving.
Lees je post nog eens terug. Daarin schrijf je toch echt "... door meteen te schieten". Ik verzin het niet, het zijn je eigen woorden.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar hij heeft wel geschoten, en de jongen was ongewapend dus het schieten is niet te rechtvaardigen, normaal gesproken, dat Florida een idiote-wetgeving heeft is ook een probleem uiteraard.
sorry, ik heb het over mensen die buitenlands lijken. komt door die slavernij en wonen naast een niet blank land. nederland grenst alleen maar aan blanke landen. hoe hoger percentage hoe meer problemen.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:35 schreef Fides het volgende:
[..]
Mwah, 13% is "foreign born", dat is in Nederland niet veel anders hoor..... Bovendien heeft racisme in de VS geen moer te maken met "buitenlanders" maar veel meer met etniciteit.
Maar geen Amerikaan zal zeggen dat Afro-Amerikanen "buitenlands" lijken....quote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
sorry, ik heb het over mensen die buitenlands lijken. komt door die slavernij en wonen naast een niet blank land. nederland grenst alleen maar aan blanke landen.
er was een grenspercentage, 10-20% ofzo, als je die overschrijdt explodeert de conflicten tussen buitenlanders en originele groep. daar was onderzoek over gedaan, die grens is USA zwaar voorbij, en Nederland flirt met die grens.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:38 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar geen Amerikaan zal zeggen dat Afro-Amerikanen "buitenlands" lijken....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |