Denken dat er geen racisme is omdat de president een neger is is nogal kort door de bocht, maar goed, dat snapt ie zelf hopelijk ook.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:26 schreef LXIV het volgende:
Dus het gaat niet om huidskleur, maar om gedrag. Dat is toch prima dan?
Natuurlijk is er racisme in de VS. Waar niet? Maar als de meerderheid van de Amerikaanse bevolking racistisch was, dan zou Obama niet verkozen zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Denken dat er geen racisme is omdat de president een neger is is nogal kort door de bocht, maar goed, dat snapt ie zelf hopelijk ook.
Er zitten gewoon veel Afro-Amerikanen in Amerika.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk is er racisme in de VS. Waar niet? Maar als de meerderheid van de Amerikaanse bevolking racistisch was, dan zou Obama niet verkozen zijn.
Ja, een typische neger in veel opzichten.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, want Obama is echt een typische neger.
Oreo.
Het redelijke standpunt is dat de jury zich naar en geweten van haar taak gekweten heeft, en dat er dus duidelijk geen of onvoldoende bewijs is voor het verhaal dat het hier een racistisch geinspireerde geweldsdaad door een duister sujet tegen een lelieblanke jongeman van gekleurde komaf betreft.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:29 schreef theunderdog het volgende:
De mensen die het puur bij de feiten willen houden zouden gewoon niets inhoudelijks moeten zeggen over deze zaak, aangezien alles speculatie is.
Dan heb jij het Amerikaanse kiesstelsel niet goed begrepen. Je kunt met een minderheid toch president worden. En dingen als gerrymandering etc.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk is er racisme in de VS. Waar niet? Maar als de meerderheid van de Amerikaanse bevolking racistisch was, dan zou Obama niet verkozen zijn.
Nee, lang niet genoeg om daarmee Obama te kiezen. Die heeft gewoon een fors deel van de blanke stemmen gehad!quote:Op zondag 14 juli 2013 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zitten gewoon veel Afro-Amerikanen in Amerika.
Racisme in Amerika valt overigens best mee. In landen als Rusland en andere Oostbloklanden is dat veel erger.
Maja.. offtopic geneuzel dit allemaal.
Tja, met een minderheid van 48,50% ofzo, wegens kiesdrempels. Dat is toch volstrekt irrelevant voor het argument.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan heb jij het Amerikaanse kiesstelsel niet goed begrepen. Je kunt met een minderheid toch president worden. En dingen als gerrymandering etc.
Dat is niet waar en als jij een hersencel of twee bezit weet jij dat zelf ook wel.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:33 schreef matthijst het volgende:
Ah neu, maar die LulWammes zwamt alsof d'r niks aan het handje is omdat er een negert aan het roer staat.
Uhu.. Zimmerman is dus onschuldig. Verder valt er toch niet over te discussiëren?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het redelijke standpunt is dat de jury zich naar en geweten van haar taak gekweten heeft, en dat er dus duidelijk geen of onvoldoende bewijs is voor het verhaal dat het hier een racistisch geinspireerde geweldsdaad door een duister sujet tegen een lelieblanke jongeman van gekleurde komaf betreft.
inderdaad. De discussie gaat nu eigenlijk over de discussie. Het gaat helemaal niet om deze concrete zaak, het is domweg een kapstok waar eenieder naar believen de eigen stokpaardjes aan kan ophangen.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu.. Zimmerman is dus onschuldig. Verder valt er toch niet over te discussiëren?
quote:Op zondag 14 juli 2013 23:43 schreef Isegrim het volgende:
Jaaa racisme valt best mee.Hangt er vanaf waar je bent en of je daar als toerist bent of niet.
De eerste paar keren dat ik in de VS (Texas) verbleef, logeerde ik bij iemand. Diegene woonde in een dorp waarvan het me opviel dat er geen zwarten woonden.
Pas recent kwam ik erachter dat dat dorp een KKK-town is. En dat het ook regelmatig gebeurt dat daar KKK-demonstraties gehouden worden.
Vandaar dat niemand daar vreemd opkeek van een vent met een fors hakenkruis op zijn been getatoeëerd...
Dat soort dorpen hebben toch een speciale naam (dus in de eigennaam van het dorp), waaruit iedereen kan afleiden dat zwarten er niet gewenst zijn? Ben het even kwijt, iets met sunny of zo?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:43 schreef Isegrim het volgende:
Jaaa racisme valt best mee.Hangt er vanaf waar je bent en of je daar als toerist bent of niet.
De eerste paar keren dat ik in de VS (Texas) verbleef, logeerde ik bij iemand. Diegene woonde in een dorp waarvan het me opviel dat er geen zwarten woonden.
Pas recent kwam ik erachter dat dat dorp een KKK-town is. En dat het ook regelmatig gebeurt dat daar KKK-demonstraties gehouden worden.
Vandaar dat niemand daar vreemd opkeek van een vent met een fors hakenkruis op zijn been getatoeëerd...
Neem daarin wel even mee dat in de VS soort bij soort woont... Er wordt praktisch niet gemengd, buurten zijn zeer etnisch homogeen. Dat ligt dus niet alleen aan de KKK, maar is een meer algemeen gegeven.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:43 schreef Isegrim het volgende:
Geen idee. Dit dorp heet Splendora.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Dat soort dorpen hebben toch een speciale naam (dus in de eigennaam van het dorp), waaruit iedereen kan afleiden dat zwarten er niet gewenst zijn? Ben het even kwijt, iets met sunny of zo?
Het is niet voor niets dat het me opviel. Het week af van wat ik verder zag.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Neem daarin wel even mee dat in de VS soort bij soort woont... Er wordt praktisch niet gemengd, buurten zijn zeer etnisch homogeen. Dat ligt dus niet alleen aan de KKK, maar is een meer algemeen gegeven.
Dat Trayvon de archieven in zal gaan in het rijtje zwarten met OJ, Rodney King en bovenal Lootie.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:50 schreef sonnyspek het volgende:
Obama heeft opgeroepen om het vooral rustig te houden, ben benieuwd.
Wat denken jullie?
En dat gaat leiden tot...?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat Trayvon de archieven in zal gaan in het rijtje zwarten met OJ, Rodney King en bovenal Lootie.
Er is wel eens wat onderzoek naar gedaan. Wat me daar vooral van is bijgebleven is dat het in de steden zeer duidelijk waarneembaar is. Kan zijn dat het in dorpen minder zichtbaar is (daar zijn immers minder wijken, dus het is moeilijker je alleen onder de eigen mensen te begeven).quote:Op zondag 14 juli 2013 23:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat het me opviel. Het week af van wat ik verder zag.
Maar dat soort algemene uitspraken zijn sowieso niet echt te doen over zo'n groot land. Ik ken alleen Texas goed. En dan eigenlijk vooral de hoek waar Houston ligt. Alleen Texas is al enorm en zeer divers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |