Nu al?quote:Daarom luidt de Marokkaanse gemeenschap vanaf vandaag de noodklok
Dus eigenlijk is het al bijna opgelost.quote:Wijbenga en een groep andere invloedrijke Marokkanen (zoals imam Yassin el Forkani) gooien vanaf vandaag de knuppel in het hoenderhok. Ze willen met paneldiscussies en met hulp van imams in moskeeën, het onderwerp geweld op de agenda zetten.
Tjah heeft ook met intelligentie te maken he. Gemiddeld IQ in Marokko is 85 en diegene die daar geen werken konden vinden waren al de lagere klassen. Dus wat je hier hebt zit maximaal tussen de 70-80 aanquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:31 schreef Fides het volgende:
Paupers en criminelen vinden grof geweld normaal. Helaas zijn jonge Marokkaanse mannen bovengemiddeld vaak paupers en criminelen.
Markouch is de felste in het hele debat en zijn partijleider Samsom is jaren staatcoach geweest om ervaring op te doen in de hele kwestie. Je lult wel popi jopi maar ondertussen zijn er weinig partijen die inhoudelijk meer persoonlijk aan het probleem participeren dan de pvda. Terug naar jouw theedrinkgrapjes.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:30 schreef Nielsch het volgende:
Marokkanen luiden - net als de PVV - de noodklok over Marokkanen! Gaan de PvdA en GroenLinks nu weer plaatsvervangend verongelijkt doen en zeggen dat deze Marokkanen de Marokkaanse gemeenschap stigmatiseren?
quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:30 schreef Nielsch het volgende:
Marokkanen luiden - net als de PVV - de noodklok over Marokkanen! Gaan de PvdA en GroenLinks nu weer plaatsvervangend verongelijkt doen en zeggen dat deze Marokkanen de Marokkaanse gemeenschap stigmatiseren?
quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:35 schreef Buitendam het volgende:
Je lult wel popi jopi maar ondertussen zijn er weinig partijen die inhoudelijk meer persoonlijk aan het probleem participeren dan de pvda.
Mja, er zijn wetenschappers al tientallen jaren bezig om naar oorzaken van geweld/criminaliteit te kijken en de link afkomst -> laag IQ -> geweld is volgens mij niet een van de leidende theorieen in de oorzaken van criminaliteit.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:34 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Tjah heeft ook met intelligentie te maken he. Gemiddeld IQ in Marokko is 85 en diegene die daar geen werken konden vinden waren al de lagere klassen. Dus wat je hier hebt zit maximaal tussen de 70-80 aanen dat is gemiddeld dus de andere helft zit nog lager.
Zat teveel suiker in.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:25 schreef Nielsch het volgende:
Maar... Heeft het theedrinken dan niet geholpen?
Hier mee eens.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Goed dat dit geadresseerd wordt door de gemeenschap zelf. Hopelijk heeft het effect.
De PVVquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:30 schreef Nielsch het volgende:
Nee tuurlijk wetenschappelijk bewijs is moeilijk maar het is wel duidelijk dat er een connectie tussen die twee is. Je hebt hier ook veel ongelijkheid en daardoor worden ze jaloers/boos...quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:41 schreef Fides het volgende:
[..]
Mja, er zijn wetenschappers al tientallen jaren bezig om naar oorzaken van geweld/criminaliteit te kijken en de link afkomst -> laag IQ -> geweld is volgens mij niet een van de leidende theorieen in de oorzaken van criminaliteit.
Tuurlijk zullen degene in de kutste posities in de samenleving het meeste geweld plegen (dat is een trend die al honderden jaren duidelijk is, over de gehele wereld) en dat het bevinden in een lagere sociale klasse samenhangt met IQ lijkt me ook vrij eenvoudig te bewijzen, maar een causaal verband vinden tussen IQ en geweld lijkt me vrij moeilijk.
Mwah, jarenlang hoort niemand iets vanuit de Marokkaanse gemeenschap maar nu criminele Marokkanen het slachtoffer zijn is er ineens wel een probleem.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Goed dat dit geadresseerd wordt door de gemeenschap zelf. Hopelijk heeft het effect.
Vet van mij.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:22 schreef vladesk het volgende:
Marokkaanse jongeren zijn steeds vaker betrokken bij zeer gewelddadige criminaliteit, van liquidaties tot geweld op straat. Daarom luidt de Marokkaanse gemeenschap vanaf vandaag de noodklok. 'Geweld is gewoon aan het worden voor de jeugd', vertelt Ibrahim Wijbenga, veldwerker in Amsterdam Nieuw-West, in het AD.
'Geweld en wapens zijn gewoon aan het worden onder Marokkaanse jongeren. Dat heeft al zeker twaalf levens gekost en dat kan simpelweg niet,' zegt de zoon van een Nederlandse vader en een Marokkaanse moeder opgewonden.
Wijbenga en een groep andere invloedrijke Marokkanen (zoals imam Yassin el Forkani) gooien vanaf vandaag de knuppel in het hoenderhok. Ze willen met paneldiscussies en met hulp van imams in moskeeën, het onderwerp geweld op de agenda zetten.
'De angst en zorg in de Marokkaanse gemeenschap over het toenemend excessieve geweld en afrekeningen in het criminele circuit,' zo vatten ze het samen.
Hoe groot is dat probleem?
'Dat is behoorlijk. Een grove telling levert in het afgelopen jaar al twaalf doden op. Kijk ook naar de incidenten die het nieuws halen. Het excessieve geweld bij de dubbele liquidatie in de Staatsliedenbuurt in Amsterdam. Daar is met oorlogsmateriaal geschoten.'
Maar dat zijn geharde criminelen. Toch niet 'gewone jongeren'?
'Helaas beperkt dit zich niet tot criminelen. We zien ook steeds vaker Marokkaanse jongeren die je bijna 'gewoon' zou kunnen noemen. Die een baan hebben of een studie volgen, maar die in een ruzie op straat naar wapens grijpen. Vroeger losten ze het op met woorden of een klap, nu dragen ze een mes bij zich of een vuurwapen. Dit weekend nog in Eindhoven, waar een jongen is neergestoken. En dit speelt in heel Nederland. Utrecht, Eindhoven, Den Bosch, Amsterdam, dit is overal.'
Zijn dit 'alleen' Marokkanen?
'Zeker niet. Zij zeggen: de Antillianen gaan ook gewapend over straat. De woonwagenkampers ook. Dan moeten wij ook wel. Zo zien ze het, een wedloop. We moeten echter niet heen en weer wijzen, maar onze verantwoordelijkheid nemen. Daarom agenderen we dit. Wat voor Marokkanen wel in het bijzonder geldt, is dat dit het einde van de stijgende lijn is van 15 jaar overlast en criminaliteit. Eerst was er overlast van hangjongeren, daarna volgde kleine criminaliteit en nu is het openlijk geweld, liquidaties, ontvoeringen en ripdeals.'
De politie voorspelde 5 jaar geleden al dat de 'nieuwe Holleeder' een Marokkaan zou zijn. Of het nu de aanslag met een granaatwerper was op de rechtbank van Amsterdam, de zwaarbewapende overval op waardetransporteur Brinks, of liquidaties van Amsterdam tot Antwerpen: steeds hadden Marokkanen een rol.
Lees het interview met Ibrahum Wijbenga verder in het AD van vandaag.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)geweld-normaal.dhtml
Mêh, jarenlang wordt er door velen opgeroepen dat de Marokkaanse gemeenschap de hand in eigen boezem moet steken en als het dan gebeurt dan is er alsnog commentaar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Mwah, jarenlang hoort niemand iets vanuit de Marokkaanse gemeenschap maar nu criminele Marokkanen het slachtoffer zijn is er ineens wel een probleem.
Maar een connectie (verband, associatie, correlatie) betekend natuurlijk niet dat het een het ander veroorzaakt (causaliteit). Ouders met een laag IQ krijgen kinderen met een laag IQ, maar zijn vaak ook minder capabel om hun kind fatsoenlijk op te voeden. Dus het de oorzaak kan misschien net zo goed (of misschien wel waarschijnlijker) liggen in de incapabele opvoeding (dat zelf misschien wel door het IQ van de ouders verklaard kan worden) ipv van het IQ van de jongere zelf.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:47 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Nee tuurlijk wetenschappelijk bewijs is moeilijk maar het is wel duidelijk dat er een connectie tussen die twee is. Je hebt hier ook veel ongelijkheid en daardoor worden ze jaloers/boos...
Als ze in Marokko waren gebleven en in een dorpje zouden wonen waren ze denk ik veel gelukkiger.
Trouwens niks tegen Marokaanse dames, die doen keihard hun best maar de jongens blijven in hetzelfde putje zitten als 20 jaar geleden en doen er niets tot weinig voor om eruit te komen.
Dit is niet zo, een tijdje geleden kwamen er ook geluiden uit de Marokkaanse gemeenschap dat het moest ophouden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Mwah, jarenlang hoort niemand iets vanuit de Marokkaanse gemeenschap maar nu criminele Marokkanen het slachtoffer zijn is er ineens wel een probleem.
Ik ben eigelijk wel blij dat de Marokkaanse gemeenschap er iets aan wil doen. Marcouch is wel een goede daarvoor (ookal ben ik verder niet van de PvdA), Één van de weinig die ook echt de problemen durft te noemen, nu de oplossing/probleembestrijding ervan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Markouch is de felste in het hele debat en zijn partijleider Samsom is jaren staatcoach geweest om ervaring op te doen in de hele kwestie. Je lult wel popi jopi maar ondertussen zijn er weinig partijen die inhoudelijk meer persoonlijk aan het probleem participeren dan de pvda. Terug naar jouw theedrinkgrapjes.
Dit dus.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:38 schreef Serieus_Persoon het volgende:
20 jaar lang stelen en oma's beroven was geen reden tot bezorgdheid maar nu er teveel Marokkanen omkomen is het tijd voor actie
Is niet nodig. Het staat er al schitterend.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maak inhoudelijk ook even dik. Dan staat er inhoudelijk participeren.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:57 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Is niet nodig. Het staat er al schitterend.
Funny because it's true.
haha, precies wat ik dachtquote:
Wat snap je niet aan:quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:02 schreef DonJames het volgende:
Een Marrokaan met de fraaie Groningse achternaam Wijbenga?
wat een zin verder in de OP staat?quote:de zoon van een Nederlandse vader en een Marokkaanse moeder
..."high intelligence appears to "enhance the destructive potential" of a psychopath".quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:34 schreef Kadooosh het volgende:
Tjah heeft ook met intelligentie te maken he. Gemiddeld IQ in Marokko is 85 en diegene die daar geen werken konden vinden waren al de lagere klassen. Dus wat je hier hebt zit maximaal tussen de 70-80 aanen dat is gemiddeld dus de andere helft zit nog lager.
Maar dat is anders tot nog toe nooit aanleiding geweest om de noodklok te luiden.....quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:47 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Trouwens niks tegen Marokaanse dames, die doen keihard hun best maar de jongens blijven in hetzelfde putje zitten als 20 jaar geleden en doen er niets tot weinig voor om eruit te komen.
Jij weet duidelijk niet wat een psychopaat is. Psychopatie heeft weinig te maken met aggresieve tyfustokkies en -mocro's.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:07 schreef Shawn het volgende:
[..]
..."high intelligence appears to "enhance the destructive potential" of a psychopath".
Omdat die marokkaanse gemeenschap niet zélf in actie komt, maar alleen maar met een wijzend vingertje naar de overheid wijst.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, jarenlang wordt er door velen opgeroepen dat de Marokkaanse gemeenschap de hand in eigen boezem moet steken en als het dan gebeurt dan is er alsnog commentaar.
Heb ik ook nergens gezegd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:16 schreef Fides het volgende:
Jij weet duidelijk niet wat een psychopaat is. Psychopatie heeft weinig te maken met aggresieve tyfustokkies en -mocro's.
Nu komt (een deel) toch in actie?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:16 schreef stopnaald het volgende:
Omdat die marokkaanse gemeenschap niet zélf in actie komt, maar alleen maar met een wijzend vingertje naar de overheid wijst.
Die scepsis verbaast me niet inderdaad, al is het natuurlijk ook te verwachten van sommige mensen die niet verder komen dan het zoveelste uitgekauwde theedrink'grapje'.quote:Als ze ECHT zouden willen, zouden ze het probleem ook best snel kunnen oplossen. Maar aangezien dat maar niet gebeurd (let wel, het bestaat al 15 jaar!), mag enige scepsis je toch niet verbazen dacht ik zo.
Het theedrinkgrapje is dan ook gewoon een synoniem van "het probleem niet serieus nemen of ontkennen" maar dat is zoveel tikwerkquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu komt (een deel) toch in actie?
[..]
Die scepsis verbaast me niet inderdaad, al is het natuurlijk ook te verwachten van sommige mensen die niet verder komen dan het zoveelste uitgekauwde theedrink'grapje'.
Alleen jammer dat mensen niet willen zien dat tegelijk met het veel te vaak aangehaalde theedrinken er destijds ook harder opgetreden werd tegen criminelen en dat Amsterdam veiliger werd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Het theedrinkgrapje is dan ook gewoon een synoniem van "het probleem niet serieus nemen of ontkennen" maar dat is zoveel tikwerk.
ik vrees van niet... had het ook niet verwacht dat een hard middel als theedrinken schijnbaar niet voldoende effect heeft maar het lijkt wel waar te zijn. we kunnen zelfs tot de conclusie komen dat het knuffelen ook niet helptquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:25 schreef Nielsch het volgende:
Maar... Heeft het theedrinken dan niet geholpen?
Tsja de maatschappij ben je zelf hequote:Op woensdag 3 juli 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
Die jongerenimam Yassin Elforkani zat gisteren bij de Grote Tijs en Knevel Show om hierover te praten.
Maar hij wist opeens niks. Niet hoe het kwam, hoe dat zich ontwikkelt.
Alleen moesten wij er met zijn allen iets aan doen want het is wel de schuld van de maatschappij.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:32 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het al bijna opgelost.
Mwah, ik vind elk initiatief een om toe te juichen, ik doel meer op het feit dat "we" hier op FOK! al jaren de discussie hebben over het probleem en dat er zoveel van die ontkentypes rondlopen hier die al jaren beweren dat het allemaal niet waar is...quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alleen jammer dat mensen niet willen zien dat tegelijk met het veel te vaak aangehaalde theedrinken er destijds ook harder opgetreden werd tegen criminelen en dat Amsterdam veiliger werd.
Mensen zien gewoon wat ze willen zien (ik zelf ook overigens): de een ziet dit nieuwsbericht als mogelijke start van een oplossing, de ander ziet er de bevestiging in dat de Marokkaanse gemeenschap problemen niet of onvoldoende onderkent.
dit geloof je toch niet echt he?quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Markouch is de felste in het hele debat en zijn partijleider Samsom is jaren staatcoach geweest om ervaring op te doen in de hele kwestie. Je lult wel popi jopi maar ondertussen zijn er weinig partijen die inhoudelijk meer persoonlijk aan het probleem participeren dan de pvda. Terug naar jouw theedrinkgrapjes.
Dat laatste heb jij vooral in je hoofd denk ik.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, ik vind elk initiatief een om toe te juichen, ik doel meer op het feit dat "we" hier op FOK! al jaren de discussie hebben over het probleem en dat er zoveel van die ontkentypes rondlopen hier die al jaren beweren dat het allemaal niet waar is...
Nee hoor, hij bedoelde jou ondermeer.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat laatste heb jij vooral in je hoofd denk ik.
Ah, dus ik moet éérst lezen, en daarná pas reageren?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan:
[..]
wat een zin verder in de OP staat?
Ik heb echt nog nooit gelezen dat iemand dit probleem probeert te bagatelliseren. Dat jouw, in de ogen van sommige, oliedomme oplossingen en voorstellen niet worden aangenomen en weggewuifd onder de kop 'onrealistisch' wil niet zeggen dat het probleem wordt ontkend.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, ik vind elk initiatief een om toe te juichen, ik doel meer op het feit dat "we" hier op FOK! al jaren de discussie hebben over het probleem en dat er zoveel van die ontkentypes rondlopen hier die al jaren beweren dat het allemaal niet waar is...
Oh ja? Hoe dan? Met paneldiscussies en met hulp van imams in moskeeën, het onderwerp geweld op de agenda zetten, is nou niet direct wat ik associeer met in actie komen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu komt (een deel) toch in actie?
Elforkani is toch ook geen criminoloog, psycholoog, ortho-pedagoog of kenner op het gebied van het ontstaan en de ontwikkeling van crimineel gedrag bij jongeren?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
Die jongerenimam Yassin Elforkani zat gisteren bij de Grote Tijs en Knevel Show om hierover te praten.
Alleen moesten wij er met zijn allen iets aan doen want het is wel de schuld van de maatschappij.
Hangt ervanaf waar je zit maar in het centrum zijn het voornamelijk de bulgaren/roemenen/polen die mij een onveilig gevoel geven.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:07 schreef BesottedOrb het volgende:
Ja.. als je in Amsterdam loopt is het tegenwoordig slimmer om een zakmes bij je te hebben dan niet.
dat je dat theedrinken en knuffelen ziet als actief een probleem bestrijden. wat hebben ze de afgelopen 30 jaar gedaan behalve allochtonen zieltjes winnen bij de verkiezingen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jawel. Welk gedeelte geloof jij niet dan?
Misschien met je leren dat a) roeptoeteren dat Marokkanen kut zijn geen discussie is en b) het counteren van achterlijke generalisaties niet hetzelfde is als het goedpraten van incidenten of het verdedigen van crimineel tuig.quote:
Is er een daling waarneembaar??quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:35 schreef tong80 het volgende:
Zometeen de herhaling van Opsporing Verzocht.
80 % heeft een licht getinte huidskleur.
Het is te laat? Voor wat? Wat bedoel je nou eigenlijk?quote:Dat zélfs de Marokkaanse gemeenschap zelf nu de noodklok luidt, is een nieuw teken aan de wand. Zij die jarenlang de problemen hebben gebagatelliseerd, moeten zich heel diep schamen. Want het is nu te laat; de problemen zijn compleet uit de hand gelopen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Waarom belanden kinderen die door hun ouders hardhandig behandeld worden dan zo vaak in de criminaliteit?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is eigenlijk geen nieuws. Iedereen die de ogen niet sluit voor de realiteit, iedereen die kranten leest, het nieuws volgt en wegwimpelen niet tot sport heeft verheven, wist dit allang. Tientallen jaren zijn wel veel te tolerant en te soft geweest. Dit is de uitkomst.
Wie zaait, zal oogsten. Als je fluwelen handschoenen zaait, is de oogst dat jonge crimineeltjes niet worden gecorrigeerd, steeds ernstiger feiten plegen en vanzelf uitgroeien tot profs. Ik wil niet weten hoe vaak ik hier de laatste jaren op deze ontwikkeling heb gewezen en hoe vaak de steevaste probleemontkenners - de meesten ben ik spuugzat - de struisvogel uithingen.
Ik snap überhaupt niet waarom imams bij de oplossing betrokken moeten zijn. Religie is een privézaak en dat moet moslimjongeren in dit land ook verteld te worden. Ongeacht welke je religie je aanhangt of uit welke cultuur je afkomstig bent, je hebt je gewoon aan de Nederlandse wet te houden. En je hebt ook gewoon respect op te brengen voor gezag dat niet-religieus is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
Welke politicus 'knuffelt' er met probleemjongeren dan? Ik ken alleen voorbeelden als de vreemdelingenwet van Staatssecretaris Cohen waar Verdonk mee liep te pochen, Marcouch als 1 van de weinige die haalbare wetten maakt en Samsom die voor het blèren eerst een jaar lang twee dagen in de week straatcoach in moeilijke Amsterdamse buurten was.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat je dat theedrinken en knuffelen ziet als actief een probleem bestrijden. wat hebben ze de afgelopen 30 jaar gedaan behalve allochtonen zieltjes winnen bij de verkiezingen?
Nou de PvdA bv die de top 500 criminelen gratis een huis en werk geven?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welke politicus 'knuffelt' er met probleemjongeren dan? Ik ken alleen voorbeelden als de vreemdelingenwet van Staatssecretaris Cohen waar Verdonk mee liep te pochen, Marcouch als 1 van de weinige die haalbare wetten maakt en Samsom die voor het blèren eerst een jaar lang twee dagen in de week straatcoach in moeilijke Amsterdamse buurten was.
Voor zover ik weet werd er niet geknuffeld en ook geen thee gedronken, maar jij weet schijnbaar meer.
Was ook mijn eerste gedachte. De meesten krijgen geweld van huis uit mee. Ze weten niet beter.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Waarom belanden kinderen die door hun ouders hardhandig behandeld worden dan zo vaak in de criminaliteit?
Gratis een huis en werk... Dit is zo simplistisch geformuleerd dat je het sowieso maar eens met wat bronnen mag onderbouwen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nou de PvdA bv die de top 500 criminelen gratis een huis en werk geven?
Dat is onzin.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Waarom belanden kinderen die door hun ouders hardhandig behandeld worden dan zo vaak in de criminaliteit?
Door dit soort simpel geroeptoeter nemen mensen je niet serieus.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nou de PvdA bv die de top 500 criminelen gratis een huis en werk geven?
Gisteren een imam bij K&vd B die pleitte voor strafkampen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef gelly het volgende:
Je kunt je beter afvragen wat de " keihard aanpakken !" roepers in de politiek nou daadwerkelijk in het echt hebben gedaan en bereikt.
Ik dus wel, via die imams bereik je de ouders van die jongens die hopelijk in actie komen om hun kinderen eens wat beter op te voeden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:33 schreef stopnaald het volgende:
Oh ja? Hoe dan? Met paneldiscussies en met hulp van imams in moskeeën, het onderwerp geweld op de agenda zetten, is nou niet direct wat ik associeer met in actie komen.
Wat zou volgens jou dan uit de Marokkaanse gemeenschap moeten komen om het probleem aan te pakken? En wel graag iets realistisch, niet niveau "Alle Marokkanen terug naar Turkije."quote:Nogmaals, als het om het "probleem" verwesterde meisjes/dochters gaat is de reactie supersnel en doortastend. Van thuis isoleren, via uithuwelijking en/of dumpen in thuisland, tot aan (dodelijk) geweld.....het gebeurt snel en het gebeurt "onder ons".
Maar nu het gaat om een ECHT probleem, wat écht consequenties voor de gemeenschap heeft, komt men niet verder dan wat onderling geneuzel.
Gokken, hoezo? Ik vraag het hem toch? Hij post die uitspraak, kan 'ie hem vast ook wel onderbouwen.quote:
Op je weggehaalde vraag of ik mezelf tof vind: Nee, niet speciaal. En ik hecht er ook niet zo veel waarde aan wat mensen hier van mij vinden. Ik hecht meer waarde aan wat mensen in werkelijkheid van mij vinden, in het echte leven.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is te laat? Voor wat? Wat bedoel je nou eigenlijk?
je miste mijnquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Gokken, hoezo? Ik vraag het hem toch? Hij post die uitspraak, kan 'ie hem vast ook wel onderbouwen.
Genoeg criminologisch onderzoek dat een positief verband ziet tussen "harsh parental treatment" en crimineel gedrag hoor. Zoek maar lekker zelf in Google Scholar ofzo.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Tegenwoordig (lees: laatste 20 jaar) is het een sport met kinderen in dialoog te gaan ipv van de harde hand toe te passen. Dat was 50 jaar geleden andersom. Toen kreeg je bij het minst of geringste een draai om de oren of een stok in je nek.
Toch waren de kinderen toen minder crimineel dan nu.
Voor zover dat inderdaad gebeurde, kwam dat door de politie en OM, maar vanuit de marokkaanse gemeenschap zélf bleef het angstvallig stil. Het is daarom dat men (ook ik) er de bevestiging in ziet dat de Marokkaanse gemeenschap problemen niet of onvoldoende onderkent.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alleen jammer dat mensen niet willen zien dat tegelijk met het veel te vaak aangehaalde theedrinken er destijds ook harder opgetreden werd tegen criminelen en dat Amsterdam veiliger werd.
Mensen zien gewoon wat ze willen zien (ik zelf ook overigens): de een ziet dit nieuwsbericht als mogelijke start van een oplossing, de ander ziet er de bevestiging in dat de Marokkaanse gemeenschap problemen niet of onvoldoende onderkent.
Dat zijn natuurlijk van die onderzoekers die de dialoog prefereren boven de harde hand. Beetje een Stapel-onderzoek zeg maar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:42 schreef Fides het volgende:
[..]
Genoeg criminologisch onderzoek dat een positief verband ziet tussen "harsh parental treatment" en crimineel gedrag hoor. Zoek maar lekker zelf in Google Scholar ofzo.
Nou, ten eerste speelde er toen niet een vergelijkbare minderheden problematiek, en daarnaast heeft die behandeling tot een enorme jeugdopstand geleid in de jaren 60 en 70. Weliswaar lang niet altijd gewelddadig van aard, maar dat had ook te maken met het feit dat die generatie het economisch gezien juist erg goed deed vergeleken met wat we nu zien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Tegenwoordig (lees: laatste 20 jaar) is het een sport met kinderen in dialoog te gaan ipv van de harde hand toe te passen. Dat was 50 jaar geleden andersom. Toen kreeg je bij het minst of geringste een draai om de oren of een stok in je nek.
Weet niet welk onderzoek je aanhaalt maar die onderzoekers hebben ook nodig een stok in de nek nodig.
Ja, in Drenthe. Weten die ook eens hoe het voelt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gisteren een imam bij K&vd B die pleitte voor strafkampen.
Volgens jouw stelling zouden Marokkaanse jongeren juist minder crimineel dan hun autochtone medejongeren moeten zijn, allochtone ouders delen meer petsen uit dan roomblanke Nederlanders die hun nieuwetijdskind geen strobreed in de weg leggen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef 3-voud het volgende:
Dat is onzin.
Weet niet welk onderzoek je aanhaalt maar die onderzoekers hebben ook nodig een stok in de nek nodig.
Heb je iets van cijfers of een bron waar dat uit blijkt? Mijn indruk is dat veel ouders amper weten wat hun zoons uitspoken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Harde hand leid simpelweg niet tot criminaliteit. Period.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef rockstah het volgende:
[..]
Nou, ten eerste speelde er toen niet een vergelijkbare minderheden problematiek,
Mijn god, je haalt nogal wat door elkaar.quote:en daarnaast heeft die behandeling tot een enorme jeugdopstand geleid in de jaren 60 en 70.
Ik woon in een klein stadje in Gelderland. Hier is denk ik het grootste percentage ontspoorde Marokkanen per inwoner.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, in Drenthe. Weten die ook eens hoe het voelt.
Ja duh laag iq mindere opvoeding. En hun krijgen ook weer kinderen zelfde gezeik. Vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:51 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar een connectie (verband, associatie, correlatie) betekend natuurlijk niet dat het een het ander veroorzaakt (causaliteit). Ouders met een laag IQ krijgen kinderen met een laag IQ, maar zijn vaak ook minder capabel om hun kind fatsoenlijk op te voeden. Dus het de oorzaak kan misschien net zo goed (of misschien wel waarschijnlijker) liggen in de incapabele opvoeding (dat zelf misschien wel door het IQ van de ouders verklaard kan worden) ipv van het IQ van de jongere zelf.
Dat wordt beweerd inderdaad. Maar kunnen wij meekijken in de huiskamers of dit ook zo is?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens jouw stelling zouden Marokkaanse jongeren juist minder crimineel dan hun autochtone medejongeren moeten zijn, allochtone ouders delen meer petsen uit dan roomblanke Nederlanders die hun nieuwetijdskind geen strobreed in de weg leggen.
In de PvdA-top wordt allang een andere (en strengere) koers voorgestaan. Het probleem is alleen nog de invloed van groepen allochtonen op lokale afdelingen; zie de toestanden rondom Turken in de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord. Ik hoef geen lintje hoor, maar ik riep in 2008 al dat de PvdA schoon schip zou moeten maken: POL / PvdA moet schoon schip makenquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welke politicus 'knuffelt' er met probleemjongeren dan? Ik ken alleen voorbeelden als de vreemdelingenwet van Staatssecretaris Cohen waar Verdonk mee liep te pochen, Marcouch als 1 van de weinige die haalbare wetten maakt en Samsom die voor het blèren eerst een jaar lang twee dagen in de week straatcoach in moeilijke Amsterdamse buurten was.
Voor zover ik weet werd er niet geknuffeld en ook geen thee gedronken, maar jij weet schijnbaar meer.
Hahaha. Ja man.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk van die onderzoekers die de dialoog prefereren boven de harde hand. Beetje een Stapel-onderzoek zeg maar.
Laat maar joh. Wat ik aanhaalde is niet onderuit te halen. Je kunt de geschiedenis helaas niet in je voordeel veranderen.
Alleen al de indeling in "hinderlijke", "overlastgevende" en "criminele" groepen is een (mi zeer kwalijke) vorm van bagatelliseren. Er wordt alles op alles gezet om de kut-koters maar kans op kans te geven, waarbij de ECHTE slachtoffers in de kou blijven staan. En iedereen (zowel overheid, als marokkaanse gemeenschap) vond het wel best. Maar nu de koters eraan dood gaan is het opeens een dringend probleem dat opgelost moet worden......(met paneldiscussies nog wel! Alsof dat helpt).quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit gelezen dat iemand dit probleem probeert te bagatelliseren. Dat jouw, in de ogen van sommige, oliedomme oplossingen en voorstellen niet worden aangenomen en weggewuifd onder de kop 'onrealistisch' wil niet zeggen dat het probleem wordt ontkend.
Dit dus.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is eigenlijk geen nieuws. Iedereen die de ogen niet sluit voor de realiteit, iedereen die kranten leest, het nieuws volgt en wegwimpelen niet tot sport heeft verheven, wist dit allang. Tientallen jaren zijn wel veel te tolerant en te soft geweest. Dit is de uitkomst.
Wie zaait, zal oogsten. Als je fluwelen handschoenen zaait, is de oogst dat jonge crimineeltjes niet worden gecorrigeerd, steeds ernstiger feiten plegen en vanzelf uitgroeien tot profs. Ik wil niet weten hoe vaak ik hier de laatste jaren op deze ontwikkeling heb gewezen en hoe vaak de steevaste probleemontkenners - de meesten ben ik spuugzat - de struisvogel uithingen.
Dat zélfs de Marokkaanse gemeenschap zelf nu de noodklok luidt, is een nieuw teken aan de wand. Zij die jarenlang de problemen hebben gebagatelliseerd, moeten zich heel diep schamen. Want het is nu te laat; de problemen zijn compleet uit de hand gelopen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
http://www.at5.nl/artikel(...)krijgen-sleutel-huisquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Door dit soort simpel geroeptoeter nemen mensen je niet serieus.
Bijzonder weinig, omdat er steevast voor het tegenovergestelde wordt gekozen. We weten nu in elk geval zeker dat die aanpak hoe dan ook totaal heeft gefaald. Als zélfs de Marokkaanse gemeenschap zelf nu de noodklok luidt, hoeven we daar tenminste geen discussie meer over te voeren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef gelly het volgende:
Je kunt je beter afvragen wat de " keihard aanpakken !" roepers in de politiek nou daadwerkelijk in het echt hebben gedaan en bereikt.
Die worden er toch ook meteen uitgedonderd? En daarbij heeft dat niets met een partij te maken, want onacceptabel gebruik van de politieke functie op welke manier dan ook komt in elke partij voor. Dat blik kun je ook bij de VVD, het CDA en wat te denken van de PVV opentrekken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de PvdA-top wordt allang een andere (en strengere) koers voorgestaan. Het probleem is alleen nog de invloed van groepen allochtonen op lokale afdelingen; zie de toestanden rondom Turken in de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord. Ik hoef geen lintje hoor, maar ik riep in 2008 al dat de PvdA schoon schip zou moeten maken: POL / PvdA moet schoon schip maken
De PvdA moet zich niet laten gijzelen door groepen allochtonen en evenmin door de bijbehorende religieuze invloeden. We moeten er ook van af dat imams worden betrokken bij het oplossen van dit soort problemen. Marokkaans-Nederlandse jongeren zijn niet alleen moslim, maar ook gewoon Nederlands staatsburger. En in die laatste hoedanigheid moeten ze worden aangesproken.
Welk gedeelte van crimineel is bagatelliserend dan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Alleen al de indeling in "hinderlijke", "overlastgevende" en "criminele" groepen is een (mi zeer kwalijke) vorm van bagatelliseren. Er wordt alles op alles gezet om de kut-koters maar kans op kans te geven, waarbij de ECHTE slachtoffers in de kou blijven staan. En iedereen (zowel overheid, als marokkaanse gemeenschap) vond het wel best. Maar nu de koters eraan dood gaan is het opeens een dringend probleem dat opgelost moet worden......(met paneldiscussies nog wel! Alsof dat helpt).
Maar als dat ook via de Imams (in hun hoedanigheid als voorbeeldfiguur) kan, waarom niet? Zolang het maar werkt, lijkt me.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
...
De PvdA moet zich niet laten gijzelen door groepen allochtonen en evenmin door de bijbehorende religieuze invloeden. We moeten er ook van af dat imams worden betrokken bij het oplossen van dit soort problemen. Marokkaans-Nederlandse jongeren zijn niet alleen moslim, maar ook gewoon Nederlands staatsburger. En in die laatste hoedanigheid moeten ze worden aangesproken.
Tja, de consensus is dat geweld not done is. Geen onderzoeker die zich eraan brand mijn stelling te onderbouwen, omdat niet populair... terwijl het verleden het wel doet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef Fides het volgende:
[..]
Hahaha. Ja man.Lul niet zo uit je nek man. Allemaal Amerikaanse, Nederlandse, Britse Diederik Stapeltjes die voor de zachte hand zijn:') Of het zijn gewoon onderzoekers die willen uitzoeken hoe het komt dat bepaalde mensen wel of juist niet crimineel gedrag vertonen? Dit zegt tevens helemaal niets over wat ze vinden over welke "interventies" (straffen) er gebruikt moeten worden in reactie op crimineel gedrag.
Als jij 1 wetenschappelijk publicatie kan vinden die jouw punt ondersteund vind ik je een held, want je bent gewoon aan het raaskallen.
Beleid van een stadsdeel als de koersrichting of algemene norm van een partij neerzetten. De discussie gaat wat boven je pet, heb ik het idee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)krijgen-sleutel-huis
Alstublieft. Nu ophouden met op de man spelen als je een discussie niet kan winnen. Bedankt.
Ach ja, het weer afdoen als een simpel iets. Ik gaf je een van de vele voorbeelden, je doet het er maar mee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Beleid van een stadsdeel als de koersrichting of algemene norm van een partij neerzetten. De discussie gaat wat boven je pet, heb ik het idee.
Leg uit hoe het beleid van een stadsdeel betrokken kan worden op landelijk beleid? Welke partijen waren overigens nog meer betrokken bij dit plan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ach ja, het weer afdoen als een simpel iets. Ik gaf je een van de vele voorbeelden, je doet het er maar mee.
Of die consensus is zo omdat jarenlang onderzoek over verschillende tijdsperiodes en in verschillende landen hetzelfde laat zien? Ooit daar aan gedacht?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tja, de consensus is dat geweld not done is. Geen onderzoeker die zich eraan brand mijn stelling te onderbouwen, omdat niet populair... terwijl het verleden het wel doet.
Nou misschien omdat de PvdA dit beleid niet alleen in Amsterdam volgt maar in elke grote stad waar ze de baas zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Leg uit hoe het beleid van een stadsdeel betrokken kan worden op landelijk beleid? Welke partijen waren overigens nog meer betrokken bij dit plan?
Zo kan ik nog wel 100en meer voorbeelden geven maar dat weet jij zelf ook best.quote:veel jongeren tussen zaten die geen interesse hadden in het vinden van scholing of een baan, maar enkel uit waren op de vergoeding: "Ze gingen hier heel ver in, hetgeen leidde tot ernstige bedreigingen in de richting van ons personeel, beschadiging van persoonlijke eigendommen, het niet willen verrichten van werkzaamheden of deelname aan trainingen of begeleidingsgesprekken.
Dat is gewoon een hele goede zaak, bied een alternatief nadat men de straf heeft uitgezeten. Als men ze weer kansloos op straat laat zwerven gaat het meteen weer mis, als ze iets te verliezen hebben wordt het een ander verhaal.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)krijgen-sleutel-huis
Alstublieft. Nu ophouden met op de man spelen als je een discussie niet kan winnen. Bedankt.
Leuk dat Markouch het wel snapt maar hij zit wat dat betreft al jaren bij de verkeerde partij. Zijn denkbeelden zijn namelijk niet de algemene lijn van de PvdA waar ideeën als "er is geen probleem" en oplossingen als knuffelen en theedrinken de overhand hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een normaal werkend mens moet minimaal 10 jaar wachten op een woning daar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is gewoon een hele goede zaak, biedt een alternatief nadat men de straf heeft uitgezeten. Als men ze weer kansloos op straat laat zwerven gaat het meteen weer mis, als ze iets te verliezen hebben wordt het een ander verhaal.
Ja, wat wil je nou zeggenquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:57 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nou misschien omdat de PvdA dit beleid niet alleen in Amsterdam volgt maar in elke grote stad waar ze de baas zijn.
Nog een voorbeeld dan:
De scriptie over Fourstar (PvdA clubje met Vogelaar) die gecensureerd werd door PvdA's Aleid Wolfsen:
[..]
Zo kan ik nog wel 100en meer voorbeelden geven maar dat weet jij zelf ook best.
Gewoon doorgaan met wegkijken joh.
Nee ze worden beloond als ze zich vanaf nu wel gedragen. Overigens heb je gelijk dat andere jongeren die zich wel gedragen maar weinig beloond worden en daar gaat het beleid dus mank.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:59 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Een normaal werkend mens moet minimaal 10 jaar wachten op een woning daar.
Ze zijn dus beloond voor hun criminele gedrag, punt uit.
Nee zo noem jij het maar in de hoop dat je niet met argumenten hoeft te komen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, wat wil je nou zeggenJe flikkert lukraak wat quotes neer met de mededeling "huhuh ja, PvdA" en daar moeten we het dan mee doen
Als je nou wat zinnigs zou hebben over het algemene beleid over de PvdA en hoe dat criminaliteit of wat dan ook in de hand werkt, maar je komt met alleen maar met dit soort eenzijdige rotzooi. Kom eens met wat goeds.
Niet bij de hand iig, volgens mij heeft polderturk er een tijdje terug een topic over geopend in POL. Het gaat vooral om huiselijk geweld. Iets wat ik ook zelf merkte bij veel Marokkaanse jongens, ze reageren sneller apathisch op iemand die klappen krijgt gezien ze dat zelf ook regelmatig krijgen van hun ouders, het word gewoon. Is overigens ook een van de redenen waarom ze zo vaak buiten hangen, het ouderlijk huis is gewoon geen fijne plek om te zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb je iets van cijfers of een bron waar dat uit blijkt? Mijn indruk is dat veel ouders amper weten wat hun zoons uitspoken.
Dat klopt, maar zelfs dan kunnen ze alsnog in eigen taal communiceren met hun kinderen lijkt me?quote:Niet zelden zijn de ouders zelf ook slecht geïntegreerd. We hebben dat laatst ook weer mogen zien bij de voetbalvader die was betrokken bij het doodschoppen van die grensrechter in Almere. Er was een tolk bij nodig om die man het vonnis voor te lezen; zo slecht Nederlands spreekt -ie. En kijk voor de aardigheid ook eens het interview van EénVandaag terug, met de oud-directeur van Ibn Ghaldoun. Als je hoort hoe die natuurkundeleraar Nederlands spreekt, dan springen de tranen je in de ogen. En niet van blijdschap.
Nouja, ik ben begonnen met aangeven hoe de PvdA zich landelijk profileert door de partijleider eerst een jaar in te zetten als straatcoach, expertise van bijvoorbeeld een Marcouch in te zetten bij wetsbepalingen en een man als Cohen te gebruiken voor een vreemdelingenwet waar types als Verdonk hun hele repertoire op hebben gebouwd. Dat lijkt me inhoudelijk sterker dan een quote over een besluit, niet eens algemeen beleid, van een stadsdeel waar je het niet mee eens bent.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee zo noem jij het maar in de hoop dat je niet met argumenten hoeft te komen.
Nee, hoor. Wie zijn er ook alweer buiten gedonderd? Paar PvdA'ers toch?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het nieuws rondom de deelraad Feyenoord in R'dam gemist?
Nee er is er nog maar één zelf opgestapt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, hoor. Wie zijn er ook alweer buiten gedonderd? Paar PvdA'ers toch?
Marco Heijmen is nog altijd niet verantwoordelijk voor het beleid van de PvdA, Einstein. Hij verkondigt gewoon zijn visie op het geheel, dat is representatief voor 1 individu: Heijmen zelf.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:08 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee er is er nog maar één zelf opgestapt.
En de PvdA vind verder onderzoek overbodig :http://www.rijnmond.nl/ni(...)dsenquete-niet-nodig
Maar kijk eens, dat gedoe is 4 jaar geleden ook al voorspeld: http://www.leefbaarrotter(...)ers_toch_wel_ergens/
Kijk zie hier de instelling die ons zover gebracht heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Marco Heijmen is nog altijd niet verantwoordelijk voor het beleid van de PvdA, Einstein. Hij verkondigt gewoon zijn visie op het geheel, dat is representatief voor 1 individu: Heijmen zelf.
En dan je tweede bron; een artikel van leefbaar rotterdam met als titel 'Turkse coup'____!!!
Kerel echt...
Maar als het van de PvdA zelf komt is het niet vooringenomen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Marco Heijmen is nog altijd niet verantwoordelijk voor het beleid van de PvdA, Einstein. Hij verkondigt gewoon zijn visie op het geheel, dat is representatief voor 1 individu: Heijmen zelf.
En dan je tweede bron; een artikel van leefbaar rotterdam met als titel 'Turkse coup'____!!!
Kerel echt...
Volledig met je eens. Als je de omschrijvingen van die drie groepen leest, is alles gericht op het afzwakken van de problemen. Ik hecht er wel waarde aan om te zeggen dat er ook genoeg criminele autochtone jongeren zijn en jongeren van niet-Marokkaanse komaf. De jongeren worden dan ook niet aangepakt omdat ze Marokkaan zijn, maar omdat ze crimineel zijn. (Tenminste: ze zouden moeten worden aangepakt)quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Alleen al de indeling in "hinderlijke", "overlastgevende" en "criminele" groepen is een (mi zeer kwalijke) vorm van bagatelliseren. Er wordt alles op alles gezet om de kut-koters maar kans op kans te geven, waarbij de ECHTE slachtoffers in de kou blijven staan. En iedereen (zowel overheid, als marokkaanse gemeenschap) vond het wel best. Maar nu de koters eraan dood gaan is het opeens een dringend probleem dat opgelost moet worden......(met paneldiscussies nog wel! Alsof dat helpt).
quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:12 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Kijk zie hier de instelling die ons zover gebracht heeft.
Dat mag je bagatelliseren noemen natuurlijk, alleen zorg je er dan wel voor dat een hoop van die opgeschoten gasten ineens van wat kloten en hangen op straat vereenzelvigd worden met de drugsrunners die een stuk harder in het leven staan. Wat er uiteindelijk alleen maar voor zorgt dat de criminaliteit stijgt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Vooringenomen.. Geen idee wat je bedoelt. Je zult met meer moeten komen dan een sappige one-liner die als kut op Dirk slaat.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar als het van de PvdA zelf komt is het niet vooringenomen?
Kerel, echt... ->
Persoonlijk heb ik er vooral principieel iets op tegen. Handhaving van de openbare orde en respect voor gezag is iets dat niet thuishoort in de moskee, maar bij de overheid. De vraag is niet of het via de imam kan, maar of je dat echt moet willen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar als dat ook via de Imams (in hun hoedanigheid als voorbeeldfiguur) kan, waarom niet? Zolang het maar werkt, lijkt me.
Kom op man. Jij linkt de problematiek van een paar deelraadsleden aan een algemene houding van een partij? De VVD is pro-witte boordencriminaliteit en fraude omdat Noord-Limburg alles onder de tafel wordt geregeld bij de VVD? Of omdat mevrouw Verver in Schiedam alle grenzen van het betamelijke overschreed met haar beclaratiegedrag? Nonsense.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:12 schreef ReplaR het volgende:
Kijk zie hier de instelling die ons zover gebracht heeft.
2 wrongs don't make a right. zucht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:15 schreef Fides het volgende:
[..]
Kom op man. Jij linkt de problematiek van een paar deelraadsleden aan een algemene houding van een partij? De VVD is pro-witte boordencriminaliteit en fraude omdat Noord-Limburg alles onder de tafel wordt geregeld bij de VVD? Of omdat mevrouw Verver in Schiedam alle grenzen van het betamelijke overschreed met haar beclaratiegedrag? Nonsense.
Dus omdat de VVD een paar stinkende wonden heeft mag je die van de PvdA niet benoemen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:15 schreef Fides het volgende:
[..]
Kom op man. Jij linkt de problematiek van een paar deelraadsleden aan een algemene houding van een partij? De VVD is pro-witte boordencriminaliteit en fraude omdat Noord-Limburg alles onder de tafel wordt geregeld bij de VVD? Of omdat mevrouw Verver in Schiedam alle grenzen van het betamelijke overschreed met haar beclaratiegedrag? Nonsense.
Waarom belanden de zusjes van deze jongens dan niet in de criminaliteit?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Neuh, dat is weer typisch zo'n fabeltje. Ik hoor uit de koker van de PvdA soms geluiden komen m.b.t. het 'hard aanpakken' waar Geert Wilders nog een puntje aan kan zuigen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:01 schreef ReplaR het volgende:
PvdA schijt 7 kleuren stront als het om moslims gaat.
En dan kom je dus weer op het punt aan dat je wel principieel kunt zeggen "nee, dat doen we niet, daar hoort een imam niet in betrokken te worden" maar je daar weinig mee op schiet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik er vooral principieel iets op tegen. Handhaving van de openbare orde en respect voor gezag is iets dat niet thuishoort in de moskee, maar bij de overheid. De vraag is niet of het via de imam kan, maar of je dat echt moet willen.
Ik deel je opvatting op dit punt alleen als je "rechts" uitlegt als voorstander zijn van een strengere aanpak. In dat geval ben ik voor de gelegenheid ook maar even "rechts", terwijl ik mezelf hoofdzakelijk als links beschouw.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:00 schreef 3-voud het volgende:
Maar goed... Dat racistische gruwelijke verderfelijke "rechts" had dus al die tijd gewoon gelijk.
Dat zal ook wel jeuken bij sommigen. Toegeven is jezelf in de voet schieten. Daartegen vechten is voorlopig nog steeds belangrijker dan de problemen aanpakken. Blinde haat noem je dat. Datgene waarvan ze menen hun tegenstanders erop te moeten wijzen.
Vrouwen belanden sowieso zelden in de geweldscriminaliteit. Heeft te maken met de natuurlijke baldadigheid die jongens ervaren, waar in onze maatschappij weinig ruimte voor is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:17 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Waarom belanden de zusjes van deze jongens dan niet in de criminaliteit?
Dat eerste wist ik niet. Het is iets dat dan zeker aandacht verdient. Maar het is nog steeds geen rechtvaardiging voor crimineel gedrag. Jongeren hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:03 schreef rockstah het volgende:
[..]
Niet bij de hand iig, volgens mij heeft polderturk er een tijdje terug een topic over geopend in POL. Het gaat vooral om huiselijk geweld. Iets wat ik ook zelf merkte bij veel Marokkaanse jongens, ze reageren sneller apathisch op iemand die klappen krijgt gezien ze dat zelf ook regelmatig krijgen van hun ouders, het word gewoon. Is overigens ook een van de redenen waarom ze zo vaak buiten hangen, het ouderlijk huis is gewoon geen fijne plek om te zijn.
[..]
Dat klopt, maar zelfs dan kunnen ze alsnog in eigen taal communiceren met hun kinderen lijkt me?
Het is niet persé verkeerd om principes te hebben en om je daar aan te houden. De gedragsaanpassing hoeft niet te komen van de mensen die deze principes hebben of uitdragen, maar van jongeren die de wet aan hun laars lappen. Je kunt imams niet verbieden om een positieve invloed op het proces uit te oefenen; dat is alleen maar toe te juichen. Ik ageer vooral tegen de gedachte alsof er persé een imam betrokken moet zijn bij het aanpakken van dit soort problemen. Ook als de imam in geen velden of wegen is te bekennen, hebben jongeren de Nederlandse wet te respecteren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dan kom je dus weer op het punt aan dat je wel principieel kunt zeggen "nee, dat doen we niet, daar hoort een imam niet in betrokken te worden" maar je daar weinig mee op schiet.
Het land gaat gigantisch afzakken als dit soort zaken door imams opgelost moet worden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dan kom je dus weer op het punt aan dat je wel principieel kunt zeggen "nee, dat doen we niet, daar hoort een imam niet in betrokken te worden" maar je daar weinig mee op schiet.
Criminaliteit door jonge vrouwen is snel aan het toenemen en verharden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:21 schreef rockstah het volgende:
[..]
Vrouwen belanden sowieso zelden in de geweldscriminaliteit. Heeft te maken met de natuurlijke baldadigheid die jongens ervaren, waar in onze maatschappij weinig ruimte voor is.
Eens. En dat laatste kun je ook bereiken m.b.h. van imams.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is niet persé verkeerd om principes te hebben en om je daar aan te houden. De gedragsaanpassing hoeft niet te komen van de mensen die deze principes hebben of uitdragen, maar van jongeren die de wet aan hun laars lappen. Je kunt imams niet verbieden om een positieve invloed op het proces uit te oefenen; dat is alleen maar toe te juichen. Ik ageer vooral tegen de gedachte alsof er persé een imam betrokken moet zijn bij het aanpakken van dit soort problemen. Ook als de imam in geen velden of wegen is te bekennen, hebben jongeren de Nederlandse wet te respecteren.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:25 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het land gaat gigantisch afzakken als dit soort zaken door imams opgelost moet worden.
Men dient te luisteren naar de politie. Wil men dat niet maar wel naar imams, heropvoedingskamp ermee dan.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:30 schreef Re het volgende:
men moet toch ergens beginnen is het niet, als die mensen die lopen te miepen van dat er nooit wat uit de groep zelf komt kunnen blijkbaar alleen de marokkanen bingokaart spelen...
Kan er ook niks aan doen. Als je 1 uitspraak van Wilders ondersteund ben je op Fok! direct een PVV'er... rechtse extremist... Breivik... en zo verder.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je opvatting op dit punt alleen als je "rechts" uitlegt als voorstander zijn van een strengere aanpak. In dat geval ben ik voor de gelegenheid ook maar even "rechts", terwijl ik mezelf hoofdzakelijk als links beschouw.
Het gaat volgens mij niet zozeer om de politieke kleur, maar om het daadwerkelijk inzien van de problemen en het aanpakken ervan. Volgens mij is een partij als de SP op veel terreinen feller en duidelijker uitgesproken dan de VVD. Die praat alleen in verkiezingstijd over strenger straffen, om vervolgens gevangenissen te sluiten en nog meer jongvolwassenen (jongeren van 18 tot 23 jaar) onder het jeugdstrafrecht te brengen, terwijl juist het omgekeerde zou moeten gebeuren.
Er was al aan begonnen. Enkel kwam het uit een hoek die ze niet aan stond. Hoe dullig kun je zijn?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:30 schreef Re het volgende:
men moet toch ergens beginnen is het niet, als die mensen die lopen te miepen van dat er nooit wat uit de groep zelf komt kunnen blijkbaar alleen de marokkanen bingokaart spelen...
man, doe ff rustig of zoquote:Op woensdag 3 juli 2013 12:31 schreef ReplaR het volgende:
[..]![]()
Mensen roepen dit al jarenlang maar werden uitgemaakt voor racisten en wat nog meer. Nu zijn de marokkanen zelf de lul en OPEENS wordt het probleem wel benoemd...
Ga toch weg met je bingokaart, daar ben je een paar jaar te laat mee.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kan er ook niks aan doen. Als je 1 uitspraak van Wilders ondersteund ben je op Fok! direct een PVV'er... rechtse extremist... Breivik... en zo verder.
Zelfde geldt voor de VVD. Steun je die club omdat je inziet dat het enige draagvlak voor elke economie het bedrijfsleven is, ben je een (wannabee)kapitalist... egoist... anti-sociaal
Van de linkerflank die deze rechterkant bespuugd kun je geen discussie verwachten. Name-calling en wegzetten is hun enige methode. Getuigt van erg laag IQ wat ze proberen op te vijzelen met neerbuigend te doen en veel-smilies te gebruiken.
Die groep zit nu ook in een impasse. Ze kunnen die knakker niet afknallen omdat "uit hun gelederen" maar hun bespuugde overkant gelijk geven gaat ze ook te ver. Hense: vage niet onderbouwde reacties en gejij-bak.
Ik neem deze discussie ook niet zo serieus omdat je weet waarmee ze komen en deze eye-opener niet het gewenste effect zal halen omdat de oplossingen van dezelfde smaak blijven daar we in een soft-society dogma zitten.
Post zoals deze bevestigen het wel een beetje:
[..]
Er was al aan begonnen. Enkel kwam het uit een hoek die ze niet aan stond. Hoe dullig kun je zijn?
Roepen dat Marokkanen het probleem zijn is niet werken aan een oplossing.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:32 schreef 3-voud het volgende:
Er was al aan begonnen. Enkel kwam het uit een hoek die ze niet aan stond. Hoe dullig kun je zijn?
Hoe kom je erbij dat ik niet rustig ben?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:35 schreef Re het volgende:
[..]
man, doe ff rustig of zo, er is maar een groep die zoiets op kleine schaal roept en de discriminatiekaart overal speelt, dat is nou idd precies die groep kutmarokkaantjes die verkankerd zijn.
Lijkt wel of je het in stand wil houden zdat je je eigen frustratie kunt blijven botvieren ipv aan te moedigen dat het probleem moet worden opgelost, en snel en dat kan van binnenuit vanuit die gemeenschap als extern door het gebruik van adequate rechtshulpmiddelen
Dus dat " jullie zijn te laat" argument slaat gewoon nergens op
Het is ook onzin om het op de Marokkanen te gooien want er zijn met andere jongeren ook grote problemen. De hele straatcultuur die jaren niet is aangepakt is aan het ontsporen nu de eerste groepen ouder zijn geworden en in de zware criminaliteit zijn beland. Het moet in totaal worden aangepakt en niet alleen het "Marokkanen probleem" .quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:31 schreef ReplaR het volgende:
[..]![]()
Mensen roepen dit al jarenlang maar werden uitgemaakt voor racisten en wat nog meer. Nu zijn de marokkanen zelf de lul en OPEENS wordt het probleem wel benoemd...
Ga toch weg met je bingokaart, daar ben je een paar jaar te laat mee.
Je hebt gelijk. Ik las inderdaad enkel posts met "het zijn de marokkanen". Verder niks.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Roepen dat Marokkanen het probleem zijn is niet werken aan een oplossing.
Ga een keer in de jeugdgevangenis kijken. Of naar hoe er wordt opgetreden als er een keer zo'n koter grof over de schreef gaat. Worden ze gepakt met een flinke hoeveelheid cash + drugs op zak? oho, FOEI! Niet meer doen! voor straf 20 uur schoffelen (waar ze vervolgens niet op komen dagen, zonder gevolgen) en ze gaan vrolijk door waar ze mee bezig waren, want de straf die erop staat, de consequentie die we als maatschappij er blijkbaar aan verbinden zo lachwekkend is dat ze hun schouders er voor ophalen. Dat is wat er bedoeld wordt met dat geknuffel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
nou ja, dat "ja maar" gehalte was wat hoog in je post... het is statistisch gewoon een relatief kleine groep mensen die te term kutmarokkaan verdienen en die dienen zo snel mogelijk uit de maatschappij te worden verwijderd. Wat die kutmarokkaantjes voor argementatie gebruiken zou niemand moeten boeien, wel wat die gemeenschap in zijn geheel kan doen om het probleem te verhelpen... dus al is het in jouw ogen misschien te laat... het is iig iets positiefsquote:Op woensdag 3 juli 2013 12:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik niet rustig ben?
Of probeer je me soms in een hoek te duwen? en waarom?
De 'het is een kleine groep' werkt dus zelfs niet meer onder de marokkanen zelf, ik verbaas je dat je nog met dit zwakke argument aan durft te zetten...
Ik ken alleen de onderzoeken dat Nederland Europees gezien zwaar straft en dat de criminaliteit afneemt. Tevens:quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:44 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ga een keer in de jeugdgevangenis kijken. Of naar hoe er wordt opgetreden als er een keer zo'n koter grof over de schreef gaat. Worden ze gepakt met een flinke hoeveelheid cash + drugs op zak? oho, FOEI! Niet meer doen! voor straf 20 uur schoffelen (waar ze vervolgens niet op komen dagen, zonder gevolgen) en ze gaan vrolijk door waar ze mee bezig waren, want de straf die erop staat, de consequentie die we als maatschappij er blijkbaar aan verbinden zo lachwekkend is dat ze hun schouders er voor ophalen. Dat is wat er bedoeld wordt met dat geknuffel.
Yeah, rightquote:voor straf 20 uur schoffelen (waar ze vervolgens niet op komen dagen, zonder gevolgen)
Ik zat mis met 80 % licht getinte criminelen in Opsporing Verzocht. Het was 95 %quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is ook onzin om het op de Marokkanen te gooien want er zijn met andere jongeren ook grote problemen. De hele straatcultuur die jaren niet is aangepakt is aan het ontsporen nu de eerste groepen ouder zijn geworden en in de zware criminaliteit zijn beland. Het moet in totaal worden aangepakt en niet alleen het "Marokkanen probleem" .
Toch is de huidskleur geen oorzaak van criminaliteit, daarom moet men voorzichtig zijn met het benoemen van groepen in relatie met criminaliteit. Het is stigmatiserend en kan zelfs criminaliteit veroorzaken. Als je regelmatig als crimineel wordt behandeld kun je namelijk eerder crimineel worden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zat mis met 80 % licht getinte criminelen in Opsporing Verzocht. Het was 95 %
"Dat zijn allemaal Diederik Stapel onderzoeken!", "Jonge, ik ben afgelopen jaar vaker lastig gevallen dan 2 jaar terug, dus het neemt toe!', "de politie durft geen aangiftes meer op te nemen", "andere landen zijn ook besmet door de linkse kerk!"quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ken alleen de onderzoeken dat Nederland Europees gezien zwaar straft en dat de criminaliteit afneemt.
Daar gaan we weer.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch is de huidskleur geen oorzaak van criminaliteit, daarom moet men voorzichtig zijn met het benoemen van groepen in relatie met criminaliteit. Het is stigmatiserend en kan zelfs criminaliteit veroorzaken. Als je regelmatig als crimineel wordt behandeld kun je namelijk eerder crimineel worden.
Desondanks is het een feit dat huidskleur noch nationaliteit criminaliteit veroorzaakt. Ik ben het niet die de kop in het zand steekt maar dat zijn de mensen die alles op afkomst en islam gooien. Je moet de echte oorzaken aanpakken en niet zo dom zijn om zo oppervlakkig over een ingewikkeld probleem te denken. Je ziet overal jeugdbendes die problemen veroorzaken en dat hangt nauw samen met de straatcultuur van deze jongeren in Nederland, het drugs en alcohol gebruik en het veel te lang duren voordat wordt ingegrepen en berecht. Daarnaast spelen persoonlijke factoren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daar gaan we weer.
- Als je slaat, slaan ze terug
- Als politie wapens draagt, doen zij dat ook
- Als je ze aanwijst, worden ze giftig
etc. etc.
Allemaal wegduik technieken om ze niet tegen de borst te stoten. Het zal jij maar zijn die ineens temidden van zon groepje staat, nietwaar?
Angst regeert.
Het onweert niet altijd als het regent. Toch wordt onweer vaak met regen geassocieert omdat een bui vaker ermee gepaard gaat dan zonder.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Desondanks is het een feit dat huidskleur noch nationaliteit criminaliteit veroorzaakt. Ik ben het niet die de kop in het zand steekt maar dat zijn de mensen die alles op afkomst en islam gooien. Je moet de echte oorzaken aanpakken en niet zo dom zijn om zo oppervlakkig over een ingewikkeld probleem te denken. Je ziet overal jeugdbendes die problemen veroorzaken en dat hangt nauw samen met de straatcultuur van deze jongeren in Nederland, het drugs en alcohol gebruik en het veel te lang duren voordat wordt ingegrepen en berecht. Daarnaast spelen persoonlijke factoren waardoor.
Goed gedrag moet je belonen, slecht gedrag bestraffen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee ze worden beloond als ze zich vanaf nu wel gedragen. Overigens heb je gelijk dat andere jongeren die zich wel gedragen maar weinig beloond worden en daar gaat het beleid dus mank.
Daar ben ik meteen voor maar in de praktijk wordt dat allemaal afgebouwd wegens bezuinigingen, dat is al jaren aan de gang en volgens mij één van de oorzaken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:29 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Goed gedrag moet je belonen, slecht gedrag bestraffen.
Wat nu als we het eens totaal gaan omgooien en al dat geld besteden aan jongeren die hun best doen? Die jongeren voorrang geven op een huis, gratis kickboxcursussen, buurtvaders die met ze leuke dingen gaan ondernemen, etc, etc, en degenen die een crimineel verleden hebben mogen niet meedoen en krijgen niks![]()
Heel misschien zien ze in dat ze fout bezig zijn en willen ze al die voordeeltjes ook wel waardoor ze hun gedrag gaan veranderen?
Mijn leraar Nederlands zei dat ik Dominee of politicus zou worden. Je moet gewoon sterk zijn en voor jezelf opkomen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch is de huidskleur geen oorzaak van criminaliteit, daarom moet men voorzichtig zijn met het benoemen van groepen in relatie met criminaliteit. Het is stigmatiserend en kan zelfs criminaliteit veroorzaken. Als je regelmatig als crimineel wordt behandeld kun je namelijk eerder crimineel worden.
De meeste jongeren die niet in de criminaliteit belanden zijn al bekend met vaders die leuke dingen met ze doen, kunnen sporten, op zichzelf kunnen wonen en geaccepteerd worden op stages met goedgekeurde VOG's. Criminaliteit lost zichzelf niet op en als je het in de hand wilt werken moet je ze vooral niet uit dat milieu willen halenquote:Op woensdag 3 juli 2013 13:29 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Wat nu als we het eens totaal gaan omgooien en al dat geld besteden aan jongeren die hun best doen? Die jongeren voorrang geven op een huis, gratis kickboxcursussen, buurtvaders die met ze leuke dingen gaan ondernemen, etc, etc, en degenen die een crimineel verleden hebben mogen niet meedoen en krijgen niks![]()
Heel misschien zien ze in dat ze fout bezig zijn en willen ze al die voordeeltjes ook wel waardoor ze hun gedrag gaan veranderen?
Tot nu toe blijkt het weggegooid geld, geinvesteerd in de verkeerde jongeren, ik zeg omdraaien!
Volgens de knuffel-logica worden achteruit gestoten jongeren agressief en crimineel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:29 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Tot nu toe blijkt het weggegooid geld, geinvesteerd in de verkeerde jongeren, ik zeg omdraaien!
Tamelijk dom gelul van jou. We praten over oorzaken en niet over wat mensen associëren. Als we hun de nationaliteit afpakken en alleen Nederlander maken is het criminele gedrag over? Als we de koran verbieden worden deze jongeren op slag brave burgers?quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het onweert niet altijd als het regent. Toch wordt onweer vaak met regen geassocieert omdat een bui vaker ermee gepaard gaat dan zonder.
Hier is precies hetzelfde aan de hand. Logisch gevolg van de feiten.
Daarbij is het ergens begonnen te groeien. Moeten we nu aannemen dat de oorzaak van die groei ook in het benoemen van het kleurtje of religie lag toen heel Nederland er nog geeneens acht op sloeg?
Volgens de repressie-logica worden jongeren minder agressief en crimineel door ze achter te stellen? Ook pure nonsense toch?quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volgens de knuffel-logica worden achteruit gestoten jongeren agressief en crimineel.
Ik wil niet veel zeggen...
Dit betoog heb ik in het verleden al eens gehouden. Er is inderdaad sprake van een straatcultuur! "De wet van de straat" waaraan het ongewenste gedrag wordt ontleend. Dat gezegd hebbende kun je, je natuurlijk wel onder meer afvragen waarom juist zoveel jonge Marokkanen in deze cultuur terecht komen?!quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is ook onzin om het op de Marokkanen te gooien want er zijn met andere jongeren ook grote problemen. De hele straatcultuur die jaren niet is aangepakt is aan het ontsporen nu de eerste groepen ouder zijn geworden en in de zware criminaliteit zijn beland. Het moet in totaal worden aangepakt en niet alleen het "Marokkanen probleem" .
Jij zegt het. Ik vind het hele idee 3x niks.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:38 schreef Fides het volgende:
[..]
Volgens de repressie-logica worden jongeren minder agressief en crimineel door ze achter te stellen? Ook pure nonsense toch?
Jongeren achteruit stoten past toch juist meer in een repressieve cultuur met lijfstraffen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:34 schreef 3-voud het volgende:
Volgens de knuffel-logica worden achteruit gestoten jongeren agressief en crimineel.
Ik wil niet veel zeggen...
Tuurlijk vind je dat. Neemt niet weg dat mensen benoemen wat ze zien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tamelijk dom gelul van jou. We praten over oorzaken en niet over wat mensen associëren.
Nee. En beweer ik ook nergens.quote:Als we hun de nationaliteit afpakken en alleen Nederlander maken is het criminele gedrag over? Als we de koran verbieden worden deze jongeren op slag brave burgers?
Dat ontzegt niemand. Enkel probeer je met deze methodiek te ontwijken dat de grootste groep binnen deze groep, de welbekenden zijn. Waar ben je zo bang voor?quote:Er moet gewoon een totaal aanpak worden gemaakt die kijkt naar alle aspecten en niet alleen toegespitst op Marokkanen want dan negeer je weer problemen met andere jongeren.
Dat is niet zo raar als je kijkt naar de statistische sociaal economische situatie van Marokkanen in Nederland. Relatief veel ouders op bijstandsniveau, zonder goede opleiding, slecht Nederlands sprekend, weinig kennis over de Nederlandse maatschappij en regelgeving.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Dit betoog heb ik in het verleden al eens gehouden. Er is inderdaad sprake van een straatcultuur! "De wet van de straat" waaraan het ongewenste gedrag wordt ontleend. Dat gezegd hebbende kun je, je natuurlijk wel onder meer afvragen waarom juist zoveel jonge Marokkanen in deze cultuur terecht komen?!
En het zijn de minst succesvolle en minst opgeleiden die naar Nederland komen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar als je kijkt naar de statistische sociaal economische situatie van Marokkanen in Nederland. Relatief veel ouders op bijstandsniveau, zonder goede opleiding, slecht Nederlands sprekend, weinig kennis over de Nederlandse maatschappij en regelgeving.
Lul toch niet zo dom, ik zeg nergens dat er geen groot probleem is met jongeren van Marokkaanse afkomst qua criminaliteit. Ik geef alleen erg weinig om de indeling naar afkomst omdat de oorzakelijke relatie tussen afkomst en criminaliteit nauwelijks bestaat. Als je problemen wilt oplossen moet je nu eenmaal naar de oorzaken kijken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tuurlijk vind je dat. Neemt niet weg dat mensen benoemen wat ze zien.
[..]
Nee. En beweer ik ook nergens.
Wel verfrissend dat je hiermee toegeeft dat hun religie wat dieper gaat dan een boekje op het nachtkastje.
[..]
Dat ontzegt niemand. Enkel probeer je met deze methodiek te ontwijken dat de grootste groep binnen deze groep, de welbekenden zijn. Waar ben je zo bang voor?
Dat zullen in het geval van Marokkanen redenen zijn, er zijn er nog wel meer te noemen. Dus, zoals ik al zei, als je (ook) preventief wilt werken is het belangrijk om dergelijke groepen te benoemen, juist ook omdat het bij verschillende groepen niet altijd om dezelfde redenen/oorzaken gaat. Uit rapporten blijkt bijvoorbeeld dat het bij een andere "belangrijke" groep, de Antillianen, veelal anders ligt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar als je kijkt naar de statistische sociaal economische situatie van Marokkanen in Nederland. Relatief veel ouders op bijstandsniveau, zonder goede opleiding, slecht Nederlands sprekend, weinig kennis over de Nederlandse maatschappij en regelgeving.
De arbeidsmigratie van de jaren 60 en 70 is inderdaad één van de oorzaken van de huidige problemen. Toen is niet geïnvesteerd in die mensen omdat die mensen toch terug zouden gaan maar dat is nooit gebeurd. Nu al het lage lonen werk is verdwenen naar o.a. China zitten zijn de gevolgen duidelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
En het zijn de minst succesvolle en minst opgeleiden die naar Nederland komen.
Precies. De oorzaak van o.a. waarom die groep zo extreem oververtegenwoordigd is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom, ik zeg nergens dat er geen groot probleem is met jongeren van Marokkaanse afkomst qua criminaliteit. Ik geef alleen erg weinig om de indeling naar afkomst omdat de oorzakelijke relatie tussen afkomst en criminaliteit nauwelijks bestaat. Als je problemen wilt oplossen moet je nu eenmaal naar de oorzaken kijken.
Als je dat dan doet op een manier als "Bij criminele Marokkanen is de oorzaak van hun gedrag gelegen in zus-en-zo", prima. Dat is constructief. Enkel roepen dat Marokkanen crimineel zijn, is echter niet constructief. Dat is wat ik tegen heb op "benoemen" nog even los van het feit dat ik kotsneigingen krijg van dat woordquote:Op woensdag 3 juli 2013 13:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat zullen in het geval van Marokkanen redenen zijn, er zijn er nog wel meer te noemen. Dus, zoals ik al zei, als je (ook) preventief wilt werken is het belangrijk om dergelijke groepen te benoemen, juist ook omdat het bij verschillende groepen niet altijd om dezelfde redenen/oorzaken gaat. Uit rapporten blijkt bijvoorbeeld dat het bij een andere "belangrijke" groep, de Antillianen, veelal anders ligt.
Ik beweer ook zeker niet dat de oorzaken bij iedereen hetzelfde zijn, het is juist een combinatie van factoren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat zullen in het geval van Marokkanen redenen zijn, er zijn er nog wel meer te noemen. Dus, zoals ik al zei, als je (ook) preventief wilt werken is het belangrijk om dergelijke groepen te benoemen, juist ook omdat het bij verschillende groepen niet altijd om dezelfde redenen/oorzaken gaat. Uit rapporten blijkt bijvoorbeeld dat het bij een andere "belangrijke" groep, de Antillianen, veelal anders ligt.
Blijkbaar wil jij alleen het probleem van die ene groep bespreken en oplossen, ik heb daar minder behoefte aan en zou graag alle criminaliteit willen aanpakken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Precies. De oorzaak van o.a. waarom die groep zo extreem oververtegenwoordigd is.
Valt het kwartje?
Dan krijg je inderdaad dit:quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:51 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar een connectie (verband, associatie, correlatie) betekend natuurlijk niet dat het een het ander veroorzaakt (causaliteit). Ouders met een laag IQ krijgen kinderen met een laag IQ, maar zijn vaak ook minder capabel om hun kind fatsoenlijk op te voeden. Dus het de oorzaak kan misschien net zo goed (of misschien wel waarschijnlijker) liggen in de incapabele opvoeding (dat zelf misschien wel door het IQ van de ouders verklaard kan worden) ipv van het IQ van de jongere zelf.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:38 schreef Serieus_Persoon het volgende:
20 jaar lang stelen en oma's beroven was geen reden tot bezorgdheid maar nu er teveel Marokkanen omkomen is het tijd voor actie
Ik heb zojuist gezegd dat het gedrag ontleend wordt aan de "straatcultuur", die cultuur heeft geen nationaliteit. Het gaat er wel om waarom bijv. juist jonge Marokkanen zich zo aangetrokken voelen tot die cultuur.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je dat dan doet op een manier als "Bij criminele Marokkanen is de oorzaak van hun gedrag gelegen in zus-en-zo", prima. Dat is constructief. Enkel roepen dat Marokkanen crimineel zijn, is echter niet constructief. Dat is wat ik tegen heb op "benoemen" nog even los van het feit dat ik kotsneigingen krijg van dat woord
Diezelfde straatcultuur die ervoor gezorgd heeft dat zelfs Robin van Persie met een Marokkaans accent praat....quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb zojuist gezegd dat het gedrag ontleend wordt aan de "straatcultuur", die cultuur heeft geen nationaliteit. Het gaat er wel om waarom bijv. juist jonge Marokkanen zich zo aangetrokken voelen tot die cultuur.
Aaahw... Aandoenlijk hoor. Maar je blijft het ontwijken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar wil jij alleen het probleem van die ene groep bespreken en oplossen, ik heb daar minder behoefte aan en zou graag alle criminaliteit willen aanpakken.
Dus we kunnen niet alle criminaliteit oplossen (eens, trouwens), maar wel de criminaliteit die door Marokkanen wordt gepleegd? Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:13 schreef 3-voud het volgende:
...
Alle criminaliteit oplossen kun je alvast vergeten. Gaat je niet lukken.
Dan kun je beter de grootste vertegenwoordiger pakken die de kar trekt.
...
Jij blijft gewoon de kop in het zand steken en wilt blijkbaar alles ophangen aan de Marokkanen en het Marokkaan zijn terwijl de werkelijkheid veel gecompliceerder is. Als jij alleen gaat kijken naar de Marokkanen loop je ook nog eens het gevaar totaal verkeerde conclusies te trekken en dus verkeerd beleid te gaan voorstellen. Gelukkig kijken deskundigen naar het hele plaatje zonder de etniciteit te vergeten maar ook zonder het heilig te verklaren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Aaahw... Aandoenlijk hoor. Maar je blijft het ontwijken.
Alle criminaliteit oplossen kun je alvast vergeten. Gaat je niet lukken.
Dan kun je beter de grootste vertegenwoordiger pakken die de kar trekt.
Maar goed. Dat ruikt in jouw neus als stigmatiseren dus ga je zoeken naar andere nietszeggende oorzaken en oplossingen. Het lijkt er zo op dat het ontwijken van die groep een groter goed is dan het oplossen van het groeiende geweld.
Staat er niet. Er staat "aanpakken".quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus we kunnen niet alle criminaliteit oplossen (eens, trouwens), maar wel de criminaliteit die door Marokkanen wordt gepleegd? Hoe zie je dat voor je?
Ik schreef aanpakken jij had het wel over oplossen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Staat er niet. Er staat "aanpakken".
Try again.
Dan nog, pak je alleen de gevolgen aan door hard te straffen, of pak je oorzaak én gevolg aan door hard te straffen en eveneens te proberen oorzaken weg te nemen of te verminderen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:22 schreef 3-voud het volgende:
Try again.
Ook goed. Dus we kunnen niet alle criminaliteit aanpakken, maar wel de criminaliteit die door Marokkanen wordt gepleegd? Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Try again.
de vraag stellen is wat mij betreft hem beantwoorden, beiden!quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan nog, pak je alleen de gevolgen aan door hard te straffen, of pak je oorzaak én gevolg aan door hard te straffen en eveneens te proberen oorzaken weg te nemen of te verminderen?
Misschien aanpakken en oplossen, of oplossen door aan te pakken. Je kunt ook de oplossing aanpakken door die op te lossen naast de aanpak. Aanpak is ook niet alles als je geen oplossing weet enzo...quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan nog, pak je alleen de gevolgen aan door hard te straffen, of pak je oorzaak én gevolg aan door hard te straffen en eveneens te proberen oorzaken weg te nemen of te verminderen?
Daar is toch echt niet iedereen het mee eens.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:26 schreef Jian het volgende:
[..]
de vraag stellen is wat mij betreft hem beantwoorden, beiden!
Persoonlijk mis ik dat een beetje bij alle mensen die maar blijven benoemen, die komen niet veel verder dan "er moet veel harder gestraft worden" zonder verder oorzaken van crimineel gedrag bij bijvoorbeeld Marokkanen aan te pakken. Dan loop je altijd achter de feiten aan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:26 schreef Jian het volgende:
de vraag stellen is wat mij betreft hem beantwoorden, beiden!
quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:27 schreef Beathoven het volgende:
...
[ afbeelding ]
en eh ...
[ afbeelding ]
dus dat..
[ afbeelding ]
quote:De criminaliteit in Amsterdam is het laatste jaar onder Job Cohen afgenomen. Dat blijkt uit politiecijfers die het AD morgen publiceert in de jaarlijkse misdaadmeter.
http://www.at5.nl/artikel(...)nder-cohen-afgenomen
vandaar ook "wat mij betreft"quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Daar is toch echt niet iedereen het mee eens.
Niet zo met je mond vol wol wauwelen, je moet zowel de oorzaak als het gevolg aanpakken. Pak je alleen gevolgen aan, blijf je achter de feiten aanlopen. Pak je alleen oorzaak aan, blijven de gevolgen onbestraft of gecorrigeerd. Wil je criminaliteit onder Marokkanen aanpakken, ontkom je niet aan het aanpakken van bijvoorbeeld achterstanden in volkswijken, naast het bestraffen van degenen die de fout in gaan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:27 schreef 3-voud het volgende:
Misschien aanpakken en oplossen, of oplossen door aan te pakken. Je kunt ook de oplossing aanpakken door die op te lossen naast de aanpak. Aanpak is ook niet alles als je geen oplossing weet enzo...
Dit is de enige manier dat het nog effect zou kunnen hebben. Naar de rest luisteren ze niet vanwege 'ongelovige hond'.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dus we gaan de kozijnen weer schilderen net als in het tijdperk Vogelaar?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet zo met je mond vol wol wauwelen, je moet zowel de oorzaak als het gevolg aanpakken. Pak je alleen gevolgen aan, blijf je achter de feiten aanlopen. Pak je alleen oorzaak aan, blijven de gevolgen onbestraft of gecorrigeerd. Wil je criminaliteit onder Marokkanen aanpakken, ontkom je niet aan het aanpakken van bijvoorbeeld achterstanden in volkswijken, naast het bestraffen van degenen die de fout in gaan.
Ik heb net uitgelegd waarom je moet benoemen, juist om tot adequate preventieve maatregelen te komen, daarnaast dien je wat mij betreft iets te doen aan situaties waarbij "straatgangsters" gewoon 25 x per jaar in aanraking komen met politie/justitie, maar ondertussen gewoon lachend binnen hun "criminele" wereldje blijven opereren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Persoonlijk mis ik dat een beetje bij alle mensen die maar blijven benoemen, die komen niet veel verder dan "er moet veel harder gestraft worden" zonder verder oorzaken van crimineel gedrag bij bijvoorbeeld Marokkanen aan te pakken. Dan loop je altijd achter de feiten aan.
Ook ja.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dus we gaan de kozijnen weer schilderen net als in het tijdperk Vogelaar?
En die maar al te graag geaccepteerd worden door de IND. Oprotten ermee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
En het zijn de minst succesvolle en minst opgeleiden die naar Nederland komen.
Ik zeg dan ook niet dat er niet benoemd moet worden, maar je moet na het benoemd te hebben niet blijven hangen in het roepen van "dit moet benoemd worden, maar de slinkse kliek sluit zijn ogen", zonder vervolg te geven aan je eigen oproep om het te benoemen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:36 schreef Jian het volgende:
Ik heb net uitgelegd waarom je moet benoemen, juist om tot adequate preventieve maatregelen te komen, daarnaast dien je wat mij betreft iets te doen aan situaties waarbij "straatgangsters" gewoon 25 x per jaar in aanraking komen met politie/justitie, maar ondertussen gewoon lachend binnen hun "criminele" wereldje blijven opereren.
Dat zal ze er wel van weerhouden om het slechte pad op te gaan. Ik zie het al helemaal voor me. [in Berberdialect] "Kijk mam, wat ziet ons sociale huurhuis met subsidie er weer picobello uit. Daar word ik toch zo vrolijk van! Ik denk dat ik me toch maar inschrijf op het HBO na de vakantie in plaats van met mijn vrienden op straat te hangen!"quote:
Of dat wat oplost vent. Doe normaal. De oplossing ligt in de gemeenschap zelf. Het mee willen doen ligt hierbij ten grondslag. Integreren. Je afzijdig houden van de rest van NL heeft niets met achterstandswijken te maken, maar met zelf gecreëerde achterstand. Met zn allen op een kluitje gaan zitten en vervolgens gaan janken dat je nergens een baan krijgt 'ish allemaal schuld van kkkaaskop'.quote:
Ja leuk haha, je gaat dus voorbij aan de helft van mijn post. NAAST het aanpakken van de gevolgen, dus bestraffen van hen die de fout in gaan, het aanpakken van oorzaken, BIJVOORBEELD het aanpakken van achterstandswijken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat zal ze er wel van weerhouden om het slechte pad op te gaan. Ik zie het al helemaal voor me. [in Berberdialect] "Kijk mam, wat ziet ons sociale huurhuis met subsidie er weer picobello uit. Daar wordt ik toch zo vrolijk van! Ik denk dat ik me toch maar inschrijf op het HBO na de vakantie in plaats van met mijn vrienden op straat te hangen!"
Nee, hij laat precies zien hoe kortzichtig het is om alleen toe te komen aan hun. Het grootste deel ligt in de gemeenschap zelf.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja leuk haha, je gaat dus voorbij aan de helft van mijn post.
Je schreef "Ook ja". Aan welke helft, dus aan welk woord ben ik voorbijgegaan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja leuk haha, je gaat dus voorbij aan de helft van mijn post.
Dit.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
NAAST het aanpakken van de gevolgen, dus bestraffen van hen die de fout in gaan, het aanpakken van oorzaken, BIJVOORBEELD het aanpakken van achterstandswijken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:42 schreef Red_85 het volgende:
Nee, hij laat precies zien hoe kortzichtig het is om alleen toe te komen aan hun. Het grootste deel ligt in de gemeenschap zelf.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je schreef "Ook ja". Aan welke helft, dus aan welk woord ben ik voorbijgegaan?
Wie zegt dat je niet moet doorpakken, nadat je de problematiek in beeld hebt gebracht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat er niet benoemd moet worden, maar je moet na het benoemd te hebben niet blijven hangen in het roepen van "dit moet benoemd worden, maar de slinkse kliek sluit zijn ogen", zonder vervolg te geven aan je eigen oproep om het te benoemen.
OK, wat stel je voor dan? Helemaal niks doen, met het vingertje wijzen, en maar wachten tot die gemeenschap het zelf oplost? Lijkt mij persoonlijk niet de meest effectieve weg..quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, hij laat precies zien hoe kortzichtig het is om alleen toe te komen aan hun. Het grootste deel ligt in de gemeenschap zelf.
Schuld ligt immers bij de mensen die in die gemeenschap niet willen integreren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
OK, wat stel je voor dan? Helemaal niks doen, met het vingertje wijzen, en maar wachten tot die gemeenschap het zelf oplost? Lijkt mij persoonlijk niet de meest effectieve weg..
Ik vroeg je niet naar wat NIET werkt..quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schuld ligt immers bij de mensen die in die gemeenschap niet willen integreren.
Opknappen van hun huizen lost niets op. Marokkanen positief discrimineren op de arbeidsmarkt ook niet, dan maak je de rest alleen maar bozer op de marokkanen.
Ik geef je een oplossing als je begrijpend leest. Ook in mijn vorige post. Niet je beste vak dus.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik vroeg je niet naar wat NIET werkt..
Ik zie wat praktische problemen. Maar verder een prima plan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:00 schreef 3-voud het volgende:
Inenten met een GPS-chip en dan een regel maken dat als ze zich binnen een straal van 100mtr bevinden van plaats delict, ze even schuldig zijn.
Eens kijken wat dat oplevert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie het niet echt.. Waarom schrijf je niet gewoon op wat je bedoelt?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:59 schreef Red_85 het volgende:
Ik geef je een oplossing als je begrijpend leest.
1) Als die ouders voorheen al niet de behoefte voelden om beter op te voeden, waarom zou dat na een gesprekje met de imam dan anders worden? Dat zie ik echt niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik dus wel, via die imams bereik je de ouders van die jongens die hopelijk in actie komen om hun kinderen eens wat beter op te voeden.
Het is anders heel erg simpel. Ophouden met die achterlijke dubbele moraal! Gewoon géén verschil tussen jongens en meisjes. Waarom is het wel mogelijk om een heel roddelcircuit + schaamte-effect in stand te houden als het gaat om "wangedrag" van dochters, maar niet als het gaat om WANGEDRAG van zonen?quote:[..]
Wat zou volgens jou dan uit de Marokkaanse gemeenschap moeten komen om het probleem aan te pakken? En wel graag iets realistisch, niet niveau "Alle Marokkanen terug naar Turkije.".
Zit je nou te trollen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zie het niet echt.. Waarom schrijf je niet gewoon op wat je bedoelt?
Omdat die mensen doorgaans wel luisteren naar een Imam. Het is een voorbeeldfiguur, eentje met invloed. Lijkt mij juist een prima plan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:04 schreef stopnaald het volgende:
1) Als die ouders voorheen al niet de behoefte voelden om beter op te voeden, waarom zou dat na een gesprekje met de imam dan anders worden? Dat zie ik echt niet.
Lijfstraffen invoeren? Droom lekker verder, gaat niet gebeuren. Echt niet.quote:2) Het is vaak al te laat. Die jongens zijn crimineel en laten zich niet zomaar iets opleggen. Geweld, en dan misschien alleen nog grof geweld, is het enige wat hen nog stoppen kan.
Nou, als het zo simpel is, hoe gaan we dat dan doen?quote:Het is anders heel erg simpel. Ophouden met die achterlijke dubbele moraal! Gewoon géén verschil tussen jongens en meisjes. Waarom is het wel mogelijk om een heel roddelcircuit + schaamte-effect in stand te houden als het gaat om "wangedrag" van dochters, maar niet als het gaat om WANGEDRAG van zonen?
Waarom zijn ouders wel bereid om hun dochters te isoleren, uit te huwelijken, te dumpen in thuisland of zelfs te vermoorden, maar hun zonen niet?
Dus je wil de culturele opvattingen van de hele Arabische wereld gewoon even veranderen, teneinde de criminaliteit door Marokkanen in Nederland terug te dringen?quote:En ik weet niet hoe realistisch jij de oplossing terug naar marokko of turkije ziet, maar ik weet HEEL zeker dat zo'n jongen DAAR absoluut niet meer in de problemen komt.
Het zou zo'n simpele logica moeten zijn. Het leven hier, met al zijn kansen, vrijheden en keuzemogelijkheden, is een privilege dat je moet eren en verdienen met goed gedrag (net zoals dat voor dochters geldt) en kan en zal worden afgenomen bij fout gedrag. Waarbij net zoals bij de dochters, de zwaarte van de straf kan oplopen naar inzicht van de ouders.
Nee, ik vraag je gewoon om duidelijk op te schrijven wat je bedoelt. Niet dat soort losse insinuaties waar je later makkelijk onderuit kan draaien met "jamaar dat heb ik nooit geschreven". Be a man.quote:
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat er blijkbaar veel meer Marokkaanse kinderen door de Kinderbescherming uit huis geplaatst moeten worden omdat de ouders niet bij machte zijn om een degelijke opvoeding te leveren. In ieder geval meer dan er tot nu toe gedaan werd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:04 schreef stopnaald het volgende:
[..]
1) Als die ouders voorheen al niet de behoefte voelden om beter op te voeden, waarom zou dat na een gesprekje met de imam dan anders worden? Dat zie ik echt niet.
2) Het is vaak al te laat. Die jongens zijn crimineel en laten zich niet zomaar iets opleggen. Geweld, en dan misschien alleen nog grof geweld, is het enige wat hen nog stoppen kan.
[..]
Het is anders heel erg simpel. Ophouden met die achterlijke dubbele moraal! Gewoon géén verschil tussen jongens en meisjes. Waarom is het wel mogelijk om een heel roddelcircuit + schaamte-effect in stand te houden als het gaat om "wangedrag" van dochters, maar niet als het gaat om WANGEDRAG van zonen?
Waarom zijn ouders wel bereid om hun dochters te isoleren, uit te huwelijken, te dumpen in thuisland of zelfs te vermoorden, maar hun zonen niet?
En ik weet niet hoe realistisch jij de oplossing terug naar marokko of turkije ziet, maar ik weet HEEL zeker dat zo'n jongen DAAR absoluut niet meer in de problemen komt.
Het zou zo'n simpele logica moeten zijn. Het leven hier, met al zijn kansen, vrijheden en keuzemogelijkheden, is een privilege dat je moet eren en verdienen met goed gedrag (net zoals dat voor dochters geldt) en kan en zal worden afgenomen bij fout gedrag. Waarbij net zoals bij de dochters, de zwaarte van de straf kan oplopen naar inzicht van de ouders.
Dat is precies het willen en wat er aan de hand is. De mentaliteiten schromen totaal niet met elkaar. Totaal NIET.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:13 schreef DonJames het volgende:
Dus je wil de culturele opvattingen van de hele Arabische wereld gewoon even veranderen, teneinde de criminaliteit door Marokkanen in Nederland terug te dringen?
Niet mee eens. Hun culturele opvattingen zijn anders ja, maar die culterele opvatting is niet "jongens mogen best af en toe een bejaarde overvallen". Dit verschil is gewoon niet dé oorzaak.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is precies het willen en wat er aan de hand is. De mentaliteiten schromen totaal niet met elkaar. Totaal NIET.
Als dat nodig is en je wilt dit niet in NL doen met de marokkanen, dan zit er niets anders op dan lekker terug te gaan.
Nog 1 keer dan:quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, ik vraag je gewoon om duidelijk op te schrijven wat je bedoelt. Niet dat soort losse insinuaties waar je later makkelijk onderuit kan draaien met "jamaar dat heb ik nooit geschreven". Be a man.
Serieus, als je dat niet ziet heb je echt een plaat voor je harses. En geen kleine ook.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:18 schreef DonJames het volgende:
[..]
Niet mee eens. Hun culturele opvattingen zijn anders ja, maar die culterele opvatting is niet "jongens mogen best af en toe een bejaarde overvallen". Dit verschil is gewoon niet dé oorzaak.
De culturele opvatting is dat dat geen zaak is van de ouders, maar van de politie, in tegenstelling tot de 'eer' van de dochter.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:18 schreef DonJames het volgende:
[..]
Niet mee eens. Hun culturele opvattingen zijn anders ja, maar die culterele opvatting is niet "jongens mogen best af en toe een bejaarde overvallen". Dit verschil is gewoon niet dé oorzaak.
Okee, maar (op zo'n uitzondering als in de OP na) doen ze dat dus niet echt. Uit zichzelf naar Marokko gaan doen ze natuurlijk niet, en staatsburgers deporteren gaat ook niet gebeuren. Oftewel: ik vind het gewoon geen oplossing.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog 1 keer dan:
Ik zeg dat ze het zelf moeten uitzoeken omdat het om een groep gaat die niet wil luisteren naar een ander iemand die niet van het moslim geloof is. Alle handreikingen die gedaan zijn in de afgelopen decennia hebben niet geholpen. En wat je zelf zegt is een goede weg, voortrekkers en leiders in de gemeenschap zelf. Het lost niets op om met zn allen in een standsdeel te blijven zitten mokken op de rest omdat je vanwege een taalachterstand of verwerpelijk gedrag nergens aan de bak komt. Pas je aan, integreer en leer.
Wil je dat niet, kun je beter teruggaan. Hier blijven heeft dan geen enkele zin voor je.
Maar dat schijnt allemaal maar moeilijk te begrijpen te zijn...
Toch ben jij diegene die het niet snapt.. De cultuur is niet dé oorzaak. Het is een factor, maar niet dé oorzaak.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:22 schreef Red_85 het volgende:
Serieus, als je dat niet ziet heb je echt een plaat voor je harses. En geen kleine ook.
Teruggaan? Die jongeren zijn bijna allemaal hier geboren en opgegroeid. Hun cultuur is een Nederlandse cultuur, de straatcultuur.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog 1 keer dan:
Ik zeg dat ze het zelf moeten uitzoeken omdat het om een groep gaat die niet wil luisteren naar een ander iemand die niet van het moslim geloof is. Alle handreikingen die gedaan zijn in de afgelopen decennia hebben niet geholpen. En wat je zelf zegt is een goede weg, voortrekkers en leiders in de gemeenschap zelf. Het lost niets op om met zn allen in een standsdeel te blijven zitten mokken op de rest omdat je vanwege een taalachterstand of verwerpelijk gedrag nergens aan de bak komt. Pas je aan, integreer en leer.
Wil je dat niet, kun je beter teruggaan. Hier blijven heeft dan geen enkele zin voor je.
Maar dat schijnt allemaal maar moeilijk te begrijpen te zijn...
Vind je dat echt Nederlanders? Vraag het ze zelf en je zult het merken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Teruggaan? Die jongeren zijn bijna allemaal hier geboren en opgegroeid. Hun cultuur is een Nederlandse cultuur, de straatcultuur.
Dat is niet zo relevant. We moeten iedereen gewoon benaderen als Nederlander en niet als Marokkaan, Turk of Iraniër omdat toevallig de grootouder daar vandaan komt. Dan lost het probleem van mensen die zich hier niet thuis voelen ook vanzelf op.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind je dat echt Nederlanders? Vraag het ze zelf en je zult het merken.
Beide jou persoonlijke mening tegen de mijne. Ik vind dat de gemeenschap het zelf moet oplossen omdat alle pogingen tot nu toe niet worden opgevolgd. Jij vind dat extern dus nog meer gedaan moet worden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Okee, maar (op zo'n uitzondering als in de OP na) doen ze dat dus niet echt. Uit zichzelf naar Marokko gaan doen ze natuurlijk niet, en staatsburgers deporteren gaat ook niet gebeuren. Oftewel: ik vind het gewoon geen oplossing.
[..]
Toch ben jij diegene die het niet snapt.. De cultuur is niet dé oorzaak. Het is een factor, maar niet dé oorzaak.
Ok, als nederlander behandelen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet zo relevant. We moeten iedereen gewoon benaderen als Nederlander en niet als Marokkaan, Turk of Iraniër omdat toevallig de grootouder daar vandaan komt. Dan lost het probleem van mensen die zich hier niet thuis voelen ook vanzelf op.
Denk jij dat ze wél uit zichzelf naar Marokko gaan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:34 schreef Red_85 het volgende:
Beide jou persoonlijke mening tegen de mijne.
Intern én extern. Het ene sluit het andere niet uit.quote:Ik vind dat de gemeenschap het zelf moet oplossen omdat alle pogingen tot nu toe niet worden opgevolgd. Jij vind dat extern dus nog meer gedaan moet worden.
Dit soort "fraaie" oneliners laat ik maar weer even lopen..quote:Met zo'n instelling ga je het niet redden vriend en blijf je kansloos.
Dan heeft die jongen in 98% van de gevallen gewoon een hand terug.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:35 schreef Red_85 het volgende:
rkt als intercedente wil een marokkaan (voor het gemak dan even) helpen bij het zoeken naar werk. Bij kennismaking steekt ze haar hand uit om zich netjes voor te stellen, want dat doen Nederlanders onderling.
En dan?
Geen geld, geen huis meer, alles weg.. en dan? Hier blijven kan niet...quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:37 schreef DonJames het volgende:
[..]
Denk jij dat ze wél uit zichzelf naar Marokko gaan?
Denk jij dat Nederland wél staatsburgers gaat deporteren?
[..]
Al zat geprobeerd en niets wil helpen voor de groep die niets wil aannemen of uit doen. Handen die worden uitgereikt worden niet aangepakt. Wat wil je dan?quote:Intern én extern. Het ene sluit het andere niet uit.
[..]
Te confronterend voor je?quote:Dit soort "fraaie" oneliners laat ik maar weer even lopen..
Moskee heeft er weinig mee te maken. Ik denk gewoon dat deze man onder "moslimjongeren" in het adressenboekje van de AD stond.....quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:40 schreef Peunage het volgende:
Wat ik mij dan af vraag, wat hebben de moskeeën er mee te maken? Zijn ze er echt van overtuigd dat criminelen naar de moskee gaan?
Ik zeg niet dat het Nederlanders zijn, dat weet ik niet. Het is wel een cultuur die in Nederland is ontstaan en dus een Nederlandse cultuur.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind je dat echt Nederlanders? Vraag het ze zelf en je zult het merken.
Wat bedoel je? Hoezo geen geld, huis, etc.?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:41 schreef Red_85 het volgende:
Geen geld, geen huis meer, alles weg.. en dan? Hier blijven kan niet...
Dus eigenlijk is jouw oplossing "we doen maar gewoon niks en hopen maar dat het probleem zichzelf oplost"?quote:Al zat geprobeerd en niets wil helpen voor de groep die niets wil aannemen of uit doen. Handen die worden uitgereikt worden niet aangepakt. Wat wil je dan?
Te inhoudsloos en te dom.quote:[..]
Te confronterend voor je?
Trek het breder, in alle europese steden waar veel marokkanen zijn, is een vergelijkbare cultuur van criminaliteit en geweld.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het Nederlanders zijn, dat weet ik niet. Het is wel een cultuur die in Nederland is ontstaan en dus een Nederlandse cultuur.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Trek het breder, in alle europese steden waar veel marokkanen zijn is een vergelijkbare cultuur van criminaliteit en geweld.
De oplossing ligt in de gemeenschap zelf.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is jouw oplossing "we doen maar gewoon niks en hopen maar dat het probleem zichzelf oplost"?
[..]
Vind jij. Het is een instelling die waar is en jij ziet het gelijk als dom. Zolang je niets doet, zul je ook niets gedaan krijgen. Blijven hangen in portiekjes en sissen daar blonde meiden, daar krijg je geen werk mee.quote:Te inhoudsloos en te dom.
Op het normaal vinden van grof geweld na beschrijf je hier zo ongeveer élke subcultuur..quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:41 schreef 3-voud het volgende:
Anniehauw...
Ze vinden massaal grof geweld normaal. Zegt wel iets over wat er in die koppies omgaat.
Het is gewoon landje veroveren, uitdagen, afdwingen, provoceren.
Ze zijn nergens anders mee bezig dan zich afzetten tegen ons, onze waarden. Ze splitsen zich continue af, in kleding, in gebruiken, in eten, in drinken. Ze laten zien dat ze er niet bij (willen) horen, dat ze anders zijn, beter als de rest.
Hoe wil je dat eruit krijgen als de basis daarvan al niks met intelligentie te maken heeft.
Tja ze hebben nu concurrentie van Oost-blokkers. En die zijn iets harder in hun aanpak.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
In veel steden zijn problemen met criminaliteit en geweld ook als er relatief weinig Marokkanen wonen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Trek het breder, in alle europese steden waar veel marokkanen zijn, is een vergelijkbare cultuur van criminaliteit en geweld.
Laat mijn post eens heel. Als je niet eens bent met de inhoud zet je je eigen mening daaronder. Heeft niet zoveel met de europese steden zelf te maken. Waar veel marokkanen zitten, heb je dezelfde unheimliche sfeer. En nogmaals, dat heeft niets met de europese stad zelf te maken maar met dezelfde problematieken in de marokkaanse gemeenschap aldaar.quote:
In elk geval een deel van de oplossing, dat ben ik met je eens.quote:
De oneliner was dommig.quote:Vind jij. Het is een instelling die waar is en jij ziet het gelijk als dom.
Grappig, want toch is dat jouw oplossing voor het probleem, niets doen!quote:Zolang je niets doet, zul je ook niets gedaan krijgen.
Weet je wel hoe stigmatiserend subcultuur klinkt? Zo bereik je nooit niets.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Op het normaal vinden van grof geweld na beschrijf je hier zo ongeveer élke subcultuur..
Ben je wel eens in Marokko geweest?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:51 schreef Red_85 het volgende:
... Waar veel marokkanen zitten, heb je dezelfde unheimliche sfeer. En nogmaals, dat heeft niets met de europese stad zelf te maken maar met dezelfde problematieken in de marokkaanse gemeenschap aldaar.
Vind jij. Ik niet. Mentaliteitskwestie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
In elk geval een deel van de oplossing, dat ben ik met je eens.
[..]
De oneliner was dommig.
[..]
Dan snap jij mijn discussiepunten niet en dat doe je al de hele tijd niet. Vraag me af wie er nu zo dom is.quote:Grappig, want toch is dat jouw oplossing voor het probleem, niets doen!
Waarom zou ik? Maar van de Marokkanen hier heb ik vernomen dat de berbers daar ook niet zo heel geliefd zijn en dat ze daar blij zijn dat ze zijn opgerot.quote:
Gewoon nonsense. Loop in een achterbuurt van Napels, Warschau of Bratislava en je zal geen Marokkaan tegenkomen, toch is het kut en veel gevaarlijker dan Nieuw-West of de Bijlmer. Zelfde geldt zelfs voor mindere buurten in Zwiterse of Zweedse steden waar de immigranten vooral uit de Balkan komen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:51 schreef Red_85 het volgende:
Laat mijn post eens heel. Als je niet eens bent met de inhoud zet je je eigen mening daaronder. Heeft niet zoveel met de europese steden zelf te maken. Waar veel marokkanen zitten, heb je dezelfde unheimliche sfeer. En nogmaals, dat heeft niets met de europese stad zelf te maken maar met dezelfde problematieken in de marokkaanse gemeenschap aldaar.
En die specifieke sfeer hangt in de wijken waar veel marokkanen en andere laaggeletterde moslims wonen dan? Daar is de cultuur echt heel erg vergelijkbaar met datgene wat hier aan de hand is. Het is niet specifiek NL's.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In veel steden zijn problemen met criminaliteit en geweld ook als er relatief weinig Marokkanen wonen.
Of je kan ze niet duidelijk uitleggen.. Zeg het dus maar, wat moeten WIJ doen aan het probleem?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:53 schreef Red_85 het volgende:
..
Dan snap jij mijn discussiepunten niet en dat doe je al de hele tijd niet. Vraag me af wie er nu zo dom is.
Dat is het ook. Dus je geeft toe dat jouw punt "overal waar veel Marokkanen wonen heerst een unheimlische sfeer" gewoon niet waar is?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:54 schreef Red_85 het volgende:
Waarom zou ik? Maar van de Marokkanen hier heb ik vernomen dat de berbers daar ook niet zo heel geliefd zijn en dat ze daar blij zijn dat ze zijn opgerot.
Volgens mij is het een best leuk land nu.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:54 schreef Red_85 het volgende:
Waar veel marokkanen zitten, heb je dezelfde unheimliche sfeer.
Geen Marokkaan te vinden in Marokko, natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij is het een best leuk land nu.
Nee, een niet-criminele Marokaans is no-true Marokkaan natuurlijk!quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Geen Marokkaan te vinden in Marokko, natuurlijk.
Stockholm rellen kwamen door moslims. Dat even terzijde.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:54 schreef Fides het volgende:
[..]
Gewoon nonsense. Loop in een achterbuurt van Napels, Warschau of Bratislava en je zal geen Marokkaan tegenkomen, toch is het kut en veel gevaarlijker dan Nieuw-West of de Bijlmer. Zelfde geldt zelfs voor mindere buurten in Zwiterse of Zweedse steden waar de immigranten vooral uit de Balkan komen.
Dat was toen ook, maar met 1 verschil. Opeens spreiden de mensen zich en werden het wel yankees. Nog steeds met een subcultuur en eigen gebruiken, maar een mengelmoes. Ik hoop dat dat ooit nog eens gaat gebeuren. Echt. Voor jullie. Maar dat is net zoals bij hun, een kwestie van willen meedoen met elkaar.quote:In de grote steden in de VS liepen ze 100 jaar geleden de kankeren op de Ieren en Italianen die uit Europa kwamen daar de boel kwamen terroriseren. Als er een verband te vinden is tussen migratie en criminaliteit is het verband te zoeken in het feit dat de landen waar de immigranten naar toe worden gehaald/worden opgevangen hun sociale problematiek (criminaliteit) lijken af te schuiven op deze immigranten:')
Goede post als je hem zo neer zet. Goed gevondenquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Geen Marokkaan te vinden in Marokko, natuurlijk.
Omdat het armen en kanslozen bij elkaar zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:03 schreef Red_85 het volgende:
...Maar hoe komt het dan dat dezelfde unheimliche sfeer daar hangt waar veel Marokkanen en andere arme/kansloze en niet willende moslims bij elkaar zitten. Nog steeds geen antwoord.
...
quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goede post als je hem zo neer zet. Goed gevonden![]()
Natuurlijk heb ik het hier over het 'tuig' wat hier heen komt en daar niet meer is, maar dat snap je wel.
Het is ook maar een blikje. Bemoei je met je eigen zaken of ruim als je er last van hebt, het blikje zelf op.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:02 schreef pinine het volgende:
Toevallig gisteren een marrokaantje van ong. 10 op de vingers getikt toen hij een leeg blikje op de grond gooide, als je dan ziet hoe het brutale kreng reageerde en het absoluut verrekte om dat blikje op te rapen heb je zoiets van zucht....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
God weer zo eentje. Is allang en breed bekend man.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]Welk tuig komt hierheen? Onderbouw je argumenten eens met statistieken dan?
Mooi, dan zal het weinig zoekwerk opleveren. Kom maar door met die cijfers.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
God weer zo eentje. Is allang en breed bekend man.
De rijkere Marokkanen kwamen hier niet heen, waarom zouden ze? Die hebben 't beter daar dan een rijk persoon hier. Al de armere Marokkanen kwamen hier voor laag werk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]Welk tuig komt hierheen? Onderbouw je argumenten eens met statistieken dan?
Hey succes!quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mooi, dan zal het weinig zoekwerk opleveren. Kom maar door met die cijfers.
Nee, hoor. Alle mensen waar men wat aan had kwamen hierheen. Stukadoors, timmermannen etc.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:08 schreef Krullie. het volgende:
[..]
De rijkere Marokkanen kwamen hier niet heen, waarom zouden ze? Die hebben 't beter daar dan een rijk persoon hier. Al de armere Marokkanen kwamen hier voor laag werk.
Nou, die sfeer die er hangt is gewoon een algemene sfeer van verloedering. En die sfeer is niet uniek voor Marokkaanse/Moslim achterbuurten, maar voor achterbuurten in het algemeen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stockholm rellen kwamen door moslims. Dat even terzijde.
Maar hoe komt het dan dat dezelfde unheimliche sfeer daar hangt waar veel Marokkanen en andere arme/kansloze en niet willende moslims bij elkaar zitten. Nog steeds geen antwoord.
[..]
Dat was toen ook, maar met 1 verschil. Opeens spreiden de mensen zich en werden het wel yankees. Nog steeds met een subcultuur en eigen gebruiken, maar een mengelmoes. Ik hoop dat dat ooit nog eens gaat gebeuren. Echt. Voor jullie. Maar dat is net zoals bij hun, een kwestie van willen meedoen met elkaar.
En de criminaliteit was toen heel erg toe te schrijven aan de gemeenschappen onderling inderdaad. Goede constatering. Mafia, irish gangs, joodse criminelen... Damn die maakte er best een potje van inderdaad.
Wacht ff, probeer je hier nou met droge ogen te beweren dat deze bevolkingsgroep niet voor een behoorlijk gedeelte verantwoordelijk is voor de criminaliteit? Lees anders dat artikel over hoe het er in de gevangenissen aan toe gaat, daar misdragen ze zich ook omdat ze er in de meerderheid zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:54 schreef Fides het volgende:
[..]
Gewoon nonsense. Loop in een achterbuurt van Napels, Warschau of Bratislava en je zal geen Marokkaan tegenkomen, toch is het kut en veel gevaarlijker dan Nieuw-West of de Bijlmer. Zelfde geldt zelfs voor mindere buurten in Zwiterse of Zweedse steden waar de immigranten vooral uit de Balkan komen.
In de grote steden in de VS liepen ze 100 jaar geleden de kankeren op de Ieren en Italianen die uit Europa kwamen daar de boel kwamen terroriseren. Als er een verband te vinden is tussen migratie en criminaliteit is het verband te zoeken in het feit dat de landen waar de immigranten naar toe worden gehaald/worden opgevangen hun sociale problematiek (criminaliteit) lijken af te schuiven op deze immigranten:')
Het is zelfs strafbaar en verschrikkelijk a sociaal als je die vooral lege energydrankblikjes ziet liggen, doe jij dat ook soms? FOEI..quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:05 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Het is ook maar een blikje. Bemoei je met je eigen zaken of ruim als je er last van hebt, het blikje zelf op.
Het is het bagatelliseren en ontkennen van de problemen van zijn eigen bevolkingsgroep die ze zelf hebben veroorzaakt door hun instelling. Hij heeft die ook, dus zal ze niet snel gaan zien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:11 schreef Harlon het volgende:
[..]
Wacht ff, probeer je hier nou met droge ogen te beweren dat deze bevolkingsgroep niet voor een behoorlijk gedeelte verantwoordelijk is voor de criminaliteit? Lees anders dat artikel over hoe het er in de gevangenissen aan toe gaat, daar misdragen ze zich ook omdat ze er in de meerderheid zijn.
Waar zie je mijn ook maar 1 woord reppen over verantwoordelijkheid?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:11 schreef Harlon het volgende:
[..]
Wacht ff, probeer je hier nou met droge ogen te beweren dat deze bevolkingsgroep niet voor een behoorlijk gedeelte verantwoordelijk is voor de criminaliteit? Lees anders dat artikel over hoe het er in de gevangenissen aan toe gaat, daar misdragen ze zich ook omdat ze er in de meerderheid zijn.
Nee, je leest niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:11 schreef Harlon het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:16 schreef Fides het volgende:
[..]
Waar zie je mijn ook maar 1 woord reppen over verantwoordelijkheid?
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, klaar.
Ik stel alleen dat de argumenten die worden aangehaald door verschillende figuren in dit topic alleen van een onmetelijke onbelezenheid en oversimplicifatie van een complex probleem als criminalteit getuigen.
Jullie zien het gewoon niet dat de marokkaanse gemeenschap het in eigen hand heeft. De oorzaak en de oplossing.quote:
Waarom zou de rest van Nederland niet een handje toesteken om sneller een oplossing te hebben?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:17 schreef Red_85 het volgende:
Jullie zien het gewoon niet dat de marokkaanse gemeenschap het in eigen hand heeft. De oorzaak en de oplossing.
Lees jij wel?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom zou de rest van Nederland niet een handje toesteken om sneller een oplossing te hebben?
Voor een deel. Net zo goed als jij en ik daar een aandeel in hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Jullie zien het gewoon niet dat de marokkaanse gemeenschap het in eigen hand heeft. De oorzaak en de oplossing.
Hetzelfde kan gezegd worden over jouw oplossing "ze knappen het zelf wel op", niet?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees jij wel?
Nogmaals, die handreikingen zijn ter overvloede gedaan in de afgelopen decennia en hebben tot nu toe de situatie alleen maar verergerd.
Dit inderdaad. De Marokkaanse gemeenschap is nu al verder opgeschoten dan op fok!, dankzij deze ontkenners/goedpraters.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Stagneert nu ongeveer op dat laatste aantal van 8.8%quote:sinds 2007 is het Marokkaanse aandeel sterk gedaald, van 97 in 2007, 93 in 2008, en 88 van de 1000 in 2009.
Wederom, vind jij.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hetzelfde kan gezegd worden over jouw oplossing "ze knappen het zelf wel op", niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |