Dus we gaan de kozijnen weer schilderen net als in het tijdperk Vogelaar?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet zo met je mond vol wol wauwelen, je moet zowel de oorzaak als het gevolg aanpakken. Pak je alleen gevolgen aan, blijf je achter de feiten aanlopen. Pak je alleen oorzaak aan, blijven de gevolgen onbestraft of gecorrigeerd. Wil je criminaliteit onder Marokkanen aanpakken, ontkom je niet aan het aanpakken van bijvoorbeeld achterstanden in volkswijken, naast het bestraffen van degenen die de fout in gaan.
Ik heb net uitgelegd waarom je moet benoemen, juist om tot adequate preventieve maatregelen te komen, daarnaast dien je wat mij betreft iets te doen aan situaties waarbij "straatgangsters" gewoon 25 x per jaar in aanraking komen met politie/justitie, maar ondertussen gewoon lachend binnen hun "criminele" wereldje blijven opereren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Persoonlijk mis ik dat een beetje bij alle mensen die maar blijven benoemen, die komen niet veel verder dan "er moet veel harder gestraft worden" zonder verder oorzaken van crimineel gedrag bij bijvoorbeeld Marokkanen aan te pakken. Dan loop je altijd achter de feiten aan.
Ook ja.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dus we gaan de kozijnen weer schilderen net als in het tijdperk Vogelaar?
En die maar al te graag geaccepteerd worden door de IND. Oprotten ermee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
En het zijn de minst succesvolle en minst opgeleiden die naar Nederland komen.
Ik zeg dan ook niet dat er niet benoemd moet worden, maar je moet na het benoemd te hebben niet blijven hangen in het roepen van "dit moet benoemd worden, maar de slinkse kliek sluit zijn ogen", zonder vervolg te geven aan je eigen oproep om het te benoemen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:36 schreef Jian het volgende:
Ik heb net uitgelegd waarom je moet benoemen, juist om tot adequate preventieve maatregelen te komen, daarnaast dien je wat mij betreft iets te doen aan situaties waarbij "straatgangsters" gewoon 25 x per jaar in aanraking komen met politie/justitie, maar ondertussen gewoon lachend binnen hun "criminele" wereldje blijven opereren.
Dat zal ze er wel van weerhouden om het slechte pad op te gaan. Ik zie het al helemaal voor me. [in Berberdialect] "Kijk mam, wat ziet ons sociale huurhuis met subsidie er weer picobello uit. Daar word ik toch zo vrolijk van! Ik denk dat ik me toch maar inschrijf op het HBO na de vakantie in plaats van met mijn vrienden op straat te hangen!"quote:
Of dat wat oplost vent. Doe normaal. De oplossing ligt in de gemeenschap zelf. Het mee willen doen ligt hierbij ten grondslag. Integreren. Je afzijdig houden van de rest van NL heeft niets met achterstandswijken te maken, maar met zelf gecreëerde achterstand. Met zn allen op een kluitje gaan zitten en vervolgens gaan janken dat je nergens een baan krijgt 'ish allemaal schuld van kkkaaskop'.quote:
Ja leuk haha, je gaat dus voorbij aan de helft van mijn post. NAAST het aanpakken van de gevolgen, dus bestraffen van hen die de fout in gaan, het aanpakken van oorzaken, BIJVOORBEELD het aanpakken van achterstandswijken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat zal ze er wel van weerhouden om het slechte pad op te gaan. Ik zie het al helemaal voor me. [in Berberdialect] "Kijk mam, wat ziet ons sociale huurhuis met subsidie er weer picobello uit. Daar wordt ik toch zo vrolijk van! Ik denk dat ik me toch maar inschrijf op het HBO na de vakantie in plaats van met mijn vrienden op straat te hangen!"
Nee, hij laat precies zien hoe kortzichtig het is om alleen toe te komen aan hun. Het grootste deel ligt in de gemeenschap zelf.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja leuk haha, je gaat dus voorbij aan de helft van mijn post.
Je schreef "Ook ja". Aan welke helft, dus aan welk woord ben ik voorbijgegaan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja leuk haha, je gaat dus voorbij aan de helft van mijn post.
Dit.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Goed dat dit geadresseerd wordt door de gemeenschap zelf. Hopelijk heeft het effect.
NAAST het aanpakken van de gevolgen, dus bestraffen van hen die de fout in gaan, het aanpakken van oorzaken, BIJVOORBEELD het aanpakken van achterstandswijken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:42 schreef Red_85 het volgende:
Nee, hij laat precies zien hoe kortzichtig het is om alleen toe te komen aan hun. Het grootste deel ligt in de gemeenschap zelf.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je schreef "Ook ja". Aan welke helft, dus aan welk woord ben ik voorbijgegaan?
Wie zegt dat je niet moet doorpakken, nadat je de problematiek in beeld hebt gebracht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat er niet benoemd moet worden, maar je moet na het benoemd te hebben niet blijven hangen in het roepen van "dit moet benoemd worden, maar de slinkse kliek sluit zijn ogen", zonder vervolg te geven aan je eigen oproep om het te benoemen.
OK, wat stel je voor dan? Helemaal niks doen, met het vingertje wijzen, en maar wachten tot die gemeenschap het zelf oplost? Lijkt mij persoonlijk niet de meest effectieve weg..quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, hij laat precies zien hoe kortzichtig het is om alleen toe te komen aan hun. Het grootste deel ligt in de gemeenschap zelf.
Schuld ligt immers bij de mensen die in die gemeenschap niet willen integreren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
OK, wat stel je voor dan? Helemaal niks doen, met het vingertje wijzen, en maar wachten tot die gemeenschap het zelf oplost? Lijkt mij persoonlijk niet de meest effectieve weg..
Ik vroeg je niet naar wat NIET werkt..quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schuld ligt immers bij de mensen die in die gemeenschap niet willen integreren.
Opknappen van hun huizen lost niets op. Marokkanen positief discrimineren op de arbeidsmarkt ook niet, dan maak je de rest alleen maar bozer op de marokkanen.
Ik geef je een oplossing als je begrijpend leest. Ook in mijn vorige post. Niet je beste vak dus.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik vroeg je niet naar wat NIET werkt..
Ik zie wat praktische problemen. Maar verder een prima plan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:00 schreef 3-voud het volgende:
Inenten met een GPS-chip en dan een regel maken dat als ze zich binnen een straal van 100mtr bevinden van plaats delict, ze even schuldig zijn.
Eens kijken wat dat oplevert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie het niet echt.. Waarom schrijf je niet gewoon op wat je bedoelt?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:59 schreef Red_85 het volgende:
Ik geef je een oplossing als je begrijpend leest.
1) Als die ouders voorheen al niet de behoefte voelden om beter op te voeden, waarom zou dat na een gesprekje met de imam dan anders worden? Dat zie ik echt niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik dus wel, via die imams bereik je de ouders van die jongens die hopelijk in actie komen om hun kinderen eens wat beter op te voeden.
Het is anders heel erg simpel. Ophouden met die achterlijke dubbele moraal! Gewoon géén verschil tussen jongens en meisjes. Waarom is het wel mogelijk om een heel roddelcircuit + schaamte-effect in stand te houden als het gaat om "wangedrag" van dochters, maar niet als het gaat om WANGEDRAG van zonen?quote:[..]
Wat zou volgens jou dan uit de Marokkaanse gemeenschap moeten komen om het probleem aan te pakken? En wel graag iets realistisch, niet niveau "Alle Marokkanen terug naar Turkije.".
Zit je nou te trollen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zie het niet echt.. Waarom schrijf je niet gewoon op wat je bedoelt?
Omdat die mensen doorgaans wel luisteren naar een Imam. Het is een voorbeeldfiguur, eentje met invloed. Lijkt mij juist een prima plan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:04 schreef stopnaald het volgende:
1) Als die ouders voorheen al niet de behoefte voelden om beter op te voeden, waarom zou dat na een gesprekje met de imam dan anders worden? Dat zie ik echt niet.
Lijfstraffen invoeren? Droom lekker verder, gaat niet gebeuren. Echt niet.quote:2) Het is vaak al te laat. Die jongens zijn crimineel en laten zich niet zomaar iets opleggen. Geweld, en dan misschien alleen nog grof geweld, is het enige wat hen nog stoppen kan.
Nou, als het zo simpel is, hoe gaan we dat dan doen?quote:Het is anders heel erg simpel. Ophouden met die achterlijke dubbele moraal! Gewoon géén verschil tussen jongens en meisjes. Waarom is het wel mogelijk om een heel roddelcircuit + schaamte-effect in stand te houden als het gaat om "wangedrag" van dochters, maar niet als het gaat om WANGEDRAG van zonen?
Waarom zijn ouders wel bereid om hun dochters te isoleren, uit te huwelijken, te dumpen in thuisland of zelfs te vermoorden, maar hun zonen niet?
Dus je wil de culturele opvattingen van de hele Arabische wereld gewoon even veranderen, teneinde de criminaliteit door Marokkanen in Nederland terug te dringen?quote:En ik weet niet hoe realistisch jij de oplossing terug naar marokko of turkije ziet, maar ik weet HEEL zeker dat zo'n jongen DAAR absoluut niet meer in de problemen komt.
Het zou zo'n simpele logica moeten zijn. Het leven hier, met al zijn kansen, vrijheden en keuzemogelijkheden, is een privilege dat je moet eren en verdienen met goed gedrag (net zoals dat voor dochters geldt) en kan en zal worden afgenomen bij fout gedrag. Waarbij net zoals bij de dochters, de zwaarte van de straf kan oplopen naar inzicht van de ouders.
Nee, ik vraag je gewoon om duidelijk op te schrijven wat je bedoelt. Niet dat soort losse insinuaties waar je later makkelijk onderuit kan draaien met "jamaar dat heb ik nooit geschreven". Be a man.quote:
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat er blijkbaar veel meer Marokkaanse kinderen door de Kinderbescherming uit huis geplaatst moeten worden omdat de ouders niet bij machte zijn om een degelijke opvoeding te leveren. In ieder geval meer dan er tot nu toe gedaan werd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:04 schreef stopnaald het volgende:
[..]
1) Als die ouders voorheen al niet de behoefte voelden om beter op te voeden, waarom zou dat na een gesprekje met de imam dan anders worden? Dat zie ik echt niet.
2) Het is vaak al te laat. Die jongens zijn crimineel en laten zich niet zomaar iets opleggen. Geweld, en dan misschien alleen nog grof geweld, is het enige wat hen nog stoppen kan.
[..]
Het is anders heel erg simpel. Ophouden met die achterlijke dubbele moraal! Gewoon géén verschil tussen jongens en meisjes. Waarom is het wel mogelijk om een heel roddelcircuit + schaamte-effect in stand te houden als het gaat om "wangedrag" van dochters, maar niet als het gaat om WANGEDRAG van zonen?
Waarom zijn ouders wel bereid om hun dochters te isoleren, uit te huwelijken, te dumpen in thuisland of zelfs te vermoorden, maar hun zonen niet?
En ik weet niet hoe realistisch jij de oplossing terug naar marokko of turkije ziet, maar ik weet HEEL zeker dat zo'n jongen DAAR absoluut niet meer in de problemen komt.
Het zou zo'n simpele logica moeten zijn. Het leven hier, met al zijn kansen, vrijheden en keuzemogelijkheden, is een privilege dat je moet eren en verdienen met goed gedrag (net zoals dat voor dochters geldt) en kan en zal worden afgenomen bij fout gedrag. Waarbij net zoals bij de dochters, de zwaarte van de straf kan oplopen naar inzicht van de ouders.
Dat is precies het willen en wat er aan de hand is. De mentaliteiten schromen totaal niet met elkaar. Totaal NIET.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:13 schreef DonJames het volgende:
Dus je wil de culturele opvattingen van de hele Arabische wereld gewoon even veranderen, teneinde de criminaliteit door Marokkanen in Nederland terug te dringen?
Niet mee eens. Hun culturele opvattingen zijn anders ja, maar die culterele opvatting is niet "jongens mogen best af en toe een bejaarde overvallen". Dit verschil is gewoon niet dé oorzaak.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is precies het willen en wat er aan de hand is. De mentaliteiten schromen totaal niet met elkaar. Totaal NIET.
Als dat nodig is en je wilt dit niet in NL doen met de marokkanen, dan zit er niets anders op dan lekker terug te gaan.
Nog 1 keer dan:quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, ik vraag je gewoon om duidelijk op te schrijven wat je bedoelt. Niet dat soort losse insinuaties waar je later makkelijk onderuit kan draaien met "jamaar dat heb ik nooit geschreven". Be a man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |