Was ook mijn eerste gedachte. De meesten krijgen geweld van huis uit mee. Ze weten niet beter.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Waarom belanden kinderen die door hun ouders hardhandig behandeld worden dan zo vaak in de criminaliteit?
Gratis een huis en werk... Dit is zo simplistisch geformuleerd dat je het sowieso maar eens met wat bronnen mag onderbouwen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nou de PvdA bv die de top 500 criminelen gratis een huis en werk geven?
Dat is onzin.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Waarom belanden kinderen die door hun ouders hardhandig behandeld worden dan zo vaak in de criminaliteit?
Door dit soort simpel geroeptoeter nemen mensen je niet serieus.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nou de PvdA bv die de top 500 criminelen gratis een huis en werk geven?
Gisteren een imam bij K&vd B die pleitte voor strafkampen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef gelly het volgende:
Je kunt je beter afvragen wat de " keihard aanpakken !" roepers in de politiek nou daadwerkelijk in het echt hebben gedaan en bereikt.
Ik dus wel, via die imams bereik je de ouders van die jongens die hopelijk in actie komen om hun kinderen eens wat beter op te voeden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:33 schreef stopnaald het volgende:
Oh ja? Hoe dan? Met paneldiscussies en met hulp van imams in moskeeën, het onderwerp geweld op de agenda zetten, is nou niet direct wat ik associeer met in actie komen.
Wat zou volgens jou dan uit de Marokkaanse gemeenschap moeten komen om het probleem aan te pakken? En wel graag iets realistisch, niet niveau "Alle Marokkanen terug naar Turkije."quote:Nogmaals, als het om het "probleem" verwesterde meisjes/dochters gaat is de reactie supersnel en doortastend. Van thuis isoleren, via uithuwelijking en/of dumpen in thuisland, tot aan (dodelijk) geweld.....het gebeurt snel en het gebeurt "onder ons".
Maar nu het gaat om een ECHT probleem, wat écht consequenties voor de gemeenschap heeft, komt men niet verder dan wat onderling geneuzel.
Gokken, hoezo? Ik vraag het hem toch? Hij post die uitspraak, kan 'ie hem vast ook wel onderbouwen.quote:
Op je weggehaalde vraag of ik mezelf tof vind: Nee, niet speciaal. En ik hecht er ook niet zo veel waarde aan wat mensen hier van mij vinden. Ik hecht meer waarde aan wat mensen in werkelijkheid van mij vinden, in het echte leven.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is te laat? Voor wat? Wat bedoel je nou eigenlijk?
je miste mijnquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Gokken, hoezo? Ik vraag het hem toch? Hij post die uitspraak, kan 'ie hem vast ook wel onderbouwen.
Genoeg criminologisch onderzoek dat een positief verband ziet tussen "harsh parental treatment" en crimineel gedrag hoor. Zoek maar lekker zelf in Google Scholar ofzo.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Tegenwoordig (lees: laatste 20 jaar) is het een sport met kinderen in dialoog te gaan ipv van de harde hand toe te passen. Dat was 50 jaar geleden andersom. Toen kreeg je bij het minst of geringste een draai om de oren of een stok in je nek.
Toch waren de kinderen toen minder crimineel dan nu.
Voor zover dat inderdaad gebeurde, kwam dat door de politie en OM, maar vanuit de marokkaanse gemeenschap zélf bleef het angstvallig stil. Het is daarom dat men (ook ik) er de bevestiging in ziet dat de Marokkaanse gemeenschap problemen niet of onvoldoende onderkent.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alleen jammer dat mensen niet willen zien dat tegelijk met het veel te vaak aangehaalde theedrinken er destijds ook harder opgetreden werd tegen criminelen en dat Amsterdam veiliger werd.
Mensen zien gewoon wat ze willen zien (ik zelf ook overigens): de een ziet dit nieuwsbericht als mogelijke start van een oplossing, de ander ziet er de bevestiging in dat de Marokkaanse gemeenschap problemen niet of onvoldoende onderkent.
Dat zijn natuurlijk van die onderzoekers die de dialoog prefereren boven de harde hand. Beetje een Stapel-onderzoek zeg maar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:42 schreef Fides het volgende:
[..]
Genoeg criminologisch onderzoek dat een positief verband ziet tussen "harsh parental treatment" en crimineel gedrag hoor. Zoek maar lekker zelf in Google Scholar ofzo.
Nou, ten eerste speelde er toen niet een vergelijkbare minderheden problematiek, en daarnaast heeft die behandeling tot een enorme jeugdopstand geleid in de jaren 60 en 70. Weliswaar lang niet altijd gewelddadig van aard, maar dat had ook te maken met het feit dat die generatie het economisch gezien juist erg goed deed vergeleken met wat we nu zien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Tegenwoordig (lees: laatste 20 jaar) is het een sport met kinderen in dialoog te gaan ipv van de harde hand toe te passen. Dat was 50 jaar geleden andersom. Toen kreeg je bij het minst of geringste een draai om de oren of een stok in je nek.
Weet niet welk onderzoek je aanhaalt maar die onderzoekers hebben ook nodig een stok in de nek nodig.
Ja, in Drenthe. Weten die ook eens hoe het voelt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gisteren een imam bij K&vd B die pleitte voor strafkampen.
Volgens jouw stelling zouden Marokkaanse jongeren juist minder crimineel dan hun autochtone medejongeren moeten zijn, allochtone ouders delen meer petsen uit dan roomblanke Nederlanders die hun nieuwetijdskind geen strobreed in de weg leggen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef 3-voud het volgende:
Dat is onzin.
Weet niet welk onderzoek je aanhaalt maar die onderzoekers hebben ook nodig een stok in de nek nodig.
Heb je iets van cijfers of een bron waar dat uit blijkt? Mijn indruk is dat veel ouders amper weten wat hun zoons uitspoken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Harde hand leid simpelweg niet tot criminaliteit. Period.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef rockstah het volgende:
[..]
Nou, ten eerste speelde er toen niet een vergelijkbare minderheden problematiek,
Mijn god, je haalt nogal wat door elkaar.quote:en daarnaast heeft die behandeling tot een enorme jeugdopstand geleid in de jaren 60 en 70.
Ik woon in een klein stadje in Gelderland. Hier is denk ik het grootste percentage ontspoorde Marokkanen per inwoner.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, in Drenthe. Weten die ook eens hoe het voelt.
Ja duh laag iq mindere opvoeding. En hun krijgen ook weer kinderen zelfde gezeik. Vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:51 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar een connectie (verband, associatie, correlatie) betekend natuurlijk niet dat het een het ander veroorzaakt (causaliteit). Ouders met een laag IQ krijgen kinderen met een laag IQ, maar zijn vaak ook minder capabel om hun kind fatsoenlijk op te voeden. Dus het de oorzaak kan misschien net zo goed (of misschien wel waarschijnlijker) liggen in de incapabele opvoeding (dat zelf misschien wel door het IQ van de ouders verklaard kan worden) ipv van het IQ van de jongere zelf.
Dat wordt beweerd inderdaad. Maar kunnen wij meekijken in de huiskamers of dit ook zo is?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens jouw stelling zouden Marokkaanse jongeren juist minder crimineel dan hun autochtone medejongeren moeten zijn, allochtone ouders delen meer petsen uit dan roomblanke Nederlanders die hun nieuwetijdskind geen strobreed in de weg leggen.
In de PvdA-top wordt allang een andere (en strengere) koers voorgestaan. Het probleem is alleen nog de invloed van groepen allochtonen op lokale afdelingen; zie de toestanden rondom Turken in de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord. Ik hoef geen lintje hoor, maar ik riep in 2008 al dat de PvdA schoon schip zou moeten maken: POL / PvdA moet schoon schip makenquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welke politicus 'knuffelt' er met probleemjongeren dan? Ik ken alleen voorbeelden als de vreemdelingenwet van Staatssecretaris Cohen waar Verdonk mee liep te pochen, Marcouch als 1 van de weinige die haalbare wetten maakt en Samsom die voor het blèren eerst een jaar lang twee dagen in de week straatcoach in moeilijke Amsterdamse buurten was.
Voor zover ik weet werd er niet geknuffeld en ook geen thee gedronken, maar jij weet schijnbaar meer.
Hahaha. Ja man.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk van die onderzoekers die de dialoog prefereren boven de harde hand. Beetje een Stapel-onderzoek zeg maar.
Laat maar joh. Wat ik aanhaalde is niet onderuit te halen. Je kunt de geschiedenis helaas niet in je voordeel veranderen.
Alleen al de indeling in "hinderlijke", "overlastgevende" en "criminele" groepen is een (mi zeer kwalijke) vorm van bagatelliseren. Er wordt alles op alles gezet om de kut-koters maar kans op kans te geven, waarbij de ECHTE slachtoffers in de kou blijven staan. En iedereen (zowel overheid, als marokkaanse gemeenschap) vond het wel best. Maar nu de koters eraan dood gaan is het opeens een dringend probleem dat opgelost moet worden......(met paneldiscussies nog wel! Alsof dat helpt).quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit gelezen dat iemand dit probleem probeert te bagatelliseren. Dat jouw, in de ogen van sommige, oliedomme oplossingen en voorstellen niet worden aangenomen en weggewuifd onder de kop 'onrealistisch' wil niet zeggen dat het probleem wordt ontkend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |