abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58438710
Dit topic is NIET bedoeld als PvdA bash-topic, maar geeft een stelling weer. Die stelling is dat de PvdA af moet van bepaalde policiti die absurde uitspraken doen. Voorbeelden zijn er helaas te over de laatste tijd, gevolgen minimaal.

Aanleiding van dit topic is het volgende nieuwsbericht op de website van de Telegraaf vandaag:
quote:
PvdA: Wilders is racist
AMSTERDAM - Rel in de PvdA. Kamerlid Marianne Besselink noemt Geert Wilders 'een racist', maar haar partij distantieert zich van haar eigen volksvertegenwoordiger.

De politiek die Geert Wilders bedrijft, boezemt Nederlanders angst in. Dat zei PvdA-Kamerlid Marianne Besselink tijdens een bijeenkomst van de PvdA in Stadskanaal. Verder noemde de politica haar collega een “racist.”

“Hij denkt dat alle problemen zijn op te lossen door alle moslims het land uit te sturen. Ik ben er klaar mee”, aldus een gefrustreerde Besselink in het Dagblad van het Noorden.
De PvdA distantieert zich van dit populistische (pot verwijt de ketel) standpunt, maar verder?
quote:
AMSTERDAM - De Amsterdamse PvdA en het COC gaan een debat organiseren over de acceptatie van homoseksualiteit binnen de islamitische gemeenschap. Dat is het gevolg van de ophef over homovijandige uitspraken die PvdA-raadslid Yman Mahrach zou hebben gedaan in dagblad De Pers. Naar aanleiding daarvan was er gisteren een ontmoeting tussen de leiding van het COC, de belangenorganisatie voor homo's, en de raadsfractie van de PvdA.

Mahrach bezwoer dat ze onjuist is geciteerd. Volgens COC-voorzitter Frank van Dalen zei ze desgevraagd dat 'homo-zijn en moslim-zijn heel goed kunnen samengaan'. Van Dalen: ''Dat is een belangrijk signaal. De PvdA heeft zich compleet vergist in de gevoeligheid van deze kwestie binnen de homogemeenschap.''

De PvdA-delegatie, naast Mahrach bestaande uit raadslid Anne Graumans en fractievoorzitter Manon van der Garde, betuigde spijt dat 'een beeld is ontstaan' over onjuiste standpunten. In De Pers van dinsdag zei Mahrach dat de Koran homoseksualiteit verbiedt, net zo goed als liegen. ''Het is niet aan de politiek het daarmee oneens te zijn.'' PVV-Kamerlid Martin Bosma stelt in Kamervragen aan minister Ronald Plasterk (Onderwijs) dat het beter zou zijn als Mahrach 'terugkeert naar het land van herkomst'.
Bron: Het Parool

Ik, als PvdA-stemmer (bij de laatste verkiezingen) GELOOF mevrouw Mahrach gewoon niet. Het gaat, voor de goede orde, om deze uitspraak: Het Amsterdamse PvdA-raadslid Yman Mahrach vindt dat haar partij zich niet sterk moet maken voor een ‘gematigde’ islam. ‘De islam en de Koran staan vast. Je bent moslim of niet. Zo is de homoseksuele daad verboden, dat is een regel in de islam, net zoals je niet mag liegen.’

Ik geloof niet dat de journalist van de Pers haar verkeerd heeft geciteerd. Afgezien van het weerzinwekkende homo-standpunt, baart het mij grote zorgen dat de politica vindt dat de PvdA zich niet sterk moet maken voor een gematigde islam. Echter: ze krabbelt weer wat terug en kan gewoon aanblijven.

Of wat te denken van het onderstaande Rotterdamse raadslid:
quote:
Het Rotterdamse PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili is in opspraak geraakt door een scheldmail aan een Nederlandse man die Ismaili per mail attendeerde op uitspraken van de omstreden moslimsorganisatie Hizb ut-Tahrir(HuT). De van oorsprong Marokkaanse politica gebruikt in haar mail zinnen als ‘val dood’, ‘bekeer je tot de islam’ en ‘jullie zijn hier de allochtonen!!!’.
Bron: Nieuw Religieus Peil

Volledige reactie hier te lezen: http://www.deresearcher.nl/files/ismaili_email_correspondent.jpg

Reactie van de PvdA Rotterdam op het bovenstaande:
quote:
We hebben kennis genomen van de ophef die is ontstaan door de reactie van het Rotterdamse deelgemeenteraadslid Bouchra Ismaili. Zij reageerde op een grote hoeveelheid hatemails die de afgelopen weken aan haar en honderden andere lokale politici zijn verstuurd.

De meeste ontvangers van deze hatemails hebben gedaan wat je ermee moet doen: direct weggooien in de prullenbak. Helaas heeft Ismaili zich door deze hatemails laten provoceren en daar een emotionele reactie op gegeven. Zij heeft daar zelf vreselijk veel spijt van en haar reactie was oliedom.

Er moet onder deze kwestie een dikke streep worden gezet, onder het motto: Dit was ééns, maar nooit meer. Want het echte probleem is natuurlijk niet de emotionele reactie van een warm, sociaal en betrokken deelgemeenteraadslid. Het echte probleem is dat er mensen zijn die er hun levenswerk van maken raadsleden te bestoken met gemene en laag bij de grondse teksten.
Kortom: de affaire wordt gesust. Consequenties (bij mijn weten) NUL

Maar het houdt nog niet op. In hetzelfde artikel meldt Nieuw Religieus Peil:
quote:
Het is niet de eerste keer dat lokale PvdA-raadsleden beroering wekken. Zo liet het Marokkaans-Algerijnse deelraadslid Rotterdam-Noord, Hayat Benameur in Nova weten dat een joodse man ‘nooit de man van haar dromen zou kunnen zijn’. Turkse PvdA-raadsleden in Feyenoord weigerden om Nederlands te spreken tijdens een pauze van de gemeenteraadsvergadering. Najia Siamarim, raadslid in IJsselstein, vond dat ‘je zo weinig mogelijk mensen moet stenigen’. De PvdA Purmerend wilde WMO gelden gebruiken voor een voorlichtingsproject over de islam.
Mijn stelling - en hier spreekt iemand die in 2006 PvdA heeft gestemd - is: de PvdA moet schoon schip maken. Weg met populisten, intolerante figuren en andere dubieuze policiti die omstreden uitspraken doen. Gooi ze zonder pardon uit de partij en houd op om deze mensen de handen boven het hoofd te houden.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:16:29 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58438771
Zo mooi is dat, gelul over tolerantie maar zelf echt een homohater klasse A zijn.

Sorry voor de bash, maar ik vind dat dus TYPISCH Pvda eigenlijk...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:20:30 #3
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_58438837
Kan de PvdA zichzelf niet gewoon opheffen? Zou een hoop ellende schelen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:24:50 #4
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_58438923
De PVDA heeft het voor mij afgedaan, hetzij door heel andere redenen dan de TS.
De volgende keer is het ook exit PVDA, als allochtonen de partij als een baksteen laten vallen.

Wat die homo-uitspraak betreft: ja, ook de PVDA wil varen op de anti-Islamitische tendens. Waarom zou je anders denigrerende plaatjes van de mislukte Hoera Soorah op de website van de PVDA tonen? Er is geen plaats voor homo's binnen de Islam, dus probeer de Moslims niks op te dringen.

Ik keur uiteraard nodeloos en onnodig geweld tegen homo's af btw.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_58439042
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:12 schreef Elfletterig het volgende:

Ik, als PvdA-stemmer (bij de laatste verkiezingen) GELOOF mevrouw Mahrach gewoon niet. Het gaat, voor de goede orde, om deze uitspraak: Het Amsterdamse PvdA-raadslid Yman Mahrach vindt dat haar partij zich niet sterk moet maken voor een ‘gematigde’ islam. ‘De islam en de Koran staan vast. Je bent moslim of niet. Zo is de homoseksuele daad verboden, dat is een regel in de islam, net zoals je niet mag liegen.’

Ik geloof niet dat de journalist van de Pers haar verkeerd heeft geciteerd. Afgezien van het weerzinwekkende homo-standpunt, baart het mij grote zorgen dat de politica vindt dat de PvdA zich niet sterk moet maken voor een gematigde islam. Echter: ze krabbelt weer wat terug en kan gewoon aanblijven.
Het probleem is dat er zo hysterisch wordt gedaan over een uitspraak die gewoon feitelijk juist en heel gematigd is. Net zoals de uitspraak dat homoseksualiteit volgens de bijbel niet mag even feitelijk juist als gematigd is.

In Nederland zijn wij gewend geraakt aan de hypocrisie van gelovigen die uit de christelijke leer pikken wat hun bevalt en negeren wat hen er niet aan bevalt. Dat mag natuurlijk ook allemaal en het is zelfs prettiger dan eerlijke christenen, maar het is natuurlijk onzin om van islamieten te verwachten dat ze even hypocriet zijn en dat een politicus bewust de koran zou moeten verkopen als een boek dat homoseksualiteit helemaal OK vindt.

Bovendien is de strekking van haar uitspraak dat het net als liegen iets is tussen moslim en allah en verbindt ze er ook geen enkele politiek relevante conclusie aan. Dat zij deze uitspraak niet had mogen doen, dat is nou verstikkende politieke correctheid: Niet mogen zeggen hoe het gewoon zit omdat we liever zouden hebben dat het anders was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:55:23 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58439507
Er zitten blijkbaar een hoop amateurs in de PvdA. En dat is lastig als je als progressieve partij vrienden probeert te zijn met een bepaalde minderheid met een bepaald geloof.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 17:56:15 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58439533
De PvdA wil teveel mensen tegelijkertijd tevreden stellen en dat kan nou eenmaal niet.
Carpe Libertatem
pi_58439622
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:

Het probleem is dat er zo hysterisch wordt gedaan over een uitspraak die gewoon feitelijk juist en heel gematigd is.
Precies. Behalve dan "gematigd". Hij is gewoon feitelijk. Feiten kennen geen matige of extreme variant...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:04:28 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58439659
Schoonschip maken moet over de hele politiek gebeuren. PVDA VDD CDA het is allemaal een pot nat. Oude jonges krentebrood.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_58441532
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kijk, dit is een nuttige reactie.
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:10:30 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58441894
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:56 schreef Boze_Appel het volgende:
De PvdA wil teveel mensen tegelijkertijd tevreden stellen en dat kan nou eenmaal niet.
Dat is denk ik wel de kern van het probleem van de PVDA
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:19:17 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58442086
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:12 schreef

Mijn stelling - en hier spreekt iemand die in 2006 PvdA heeft gestemd - is: de PvdA moet schoon schip maken. Weg met populisten, intolerante figuren en andere dubieuze policiti die omstreden uitspraken doen. Gooi ze zonder pardon uit de partij en houd op om deze mensen de handen boven het hoofd te houden.
Geen slecht idee idd

Als ik een selectie mocht maken

Houden
Wouter Bos
Mei Li Vos
Amhem Aboutaleb
Ronald Plasterk
Martijn van Dam
Paul Tang
Ahmed Marcouch
Felix Rottenberg
Lodewijk Assher
Frank Heemskerk
Rob van Gijzel
Frans Timmermans

Dumpen
Ella Vogelaar
Jaques Tichelaar
Ed van Thijn
Guusje ter Horst
Eveline Herfkens
Ad Melkert
Klaas de Vries
Tineke Netelenbos
Jan Pronk
Mariette Hamer
Sharon DIjksma
Ruud Vreeman
Bram Peper
Adri Duyvestein
Jaques Wallage
pi_58442641
Als je nou eens ECHT wilt lachen, dan moet je eens gaan spitten in de geschiedenis van PvdA'ers in deelraden van Amsterdam. Dan kom je ook een paar hele leuke dingen tegen...

Frisse mensen als:
- Owusu Sekyere
- Elvira Sweet, Ama Carr en Mohammed el Yaakoubi
- Mohammed Yaakoubi's huwelijksgeluk
- André Bhola, Mala Eckhardt en Egbert Doest

Ach, zo kun je nog wel ff door....

En dat is dan alleen nog de hoofdstad!
Ik vind van niet
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:49:37 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58442749
Deelraden gewoon afschaffen
pi_58444787
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:24 schreef Super7fighter het volgende:
Er is geen plaats voor homo's binnen de Islam, dus probeer de Moslims niks op te dringen.

...zegt de persoon die gisteren nog geweld tegen homo's goedpraatte...
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 20:20 schreef Super7fighter het volgende:
Nou wordt ie wel heel mooi..

Eerst provoceren in een slipje, en dan klagen wanneer je klappen daarvoor krijgt?
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_58444910
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 20:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is denk ik wel de kern van het probleem van de PVDA
En tegelijk eigenlijk ook het probleem van CDA en VVD.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  zaterdag 3 mei 2008 @ 00:49:15 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58447901
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
En een hoop gegraai in de staatskas door frauderende politici
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 3 mei 2008 @ 04:04:46 #18
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_58450075
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 00:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En een hoop gegraai in de staatskas door frauderende politici
Dat valt onder de noemer "ellende".
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_58450182
Mijn punt is dat de PvdA sowieso geen plaats moet bieden aan politici die discrimineren; ongeacht de achterliggende geloofsovertuiging, of dat nu christendom of islam is. Als jij vindt dat je uit naam van de islam homoseksualiteit moet afkeuren (bijvoorbeeld), dan sluit je je maar aan bij een politieke partij die dergelijke standpunten uitdraagt (SGP) of je begint er zelf eentje. Dergelijke opvattingen horen in elk geval NIET thuis in het sociaal-democratische gedachtengoed in West-Europa. Weg ermee dus. Politici met dergelijke standpunten simpelweg royeren.
pi_58450425
De PvdA is niet in de positie mensen aan de kant te zetten. Daarbij is de PvdA sinds jaren alleen nog maar een sociaal democratische emancipatie partij in hun eigen propaganda. De aanstelling van mensen als "Power" Ella duid op het feit dat ze intern hebben gekozen voor een respect-voor-iedereen multiculturalisme. Het enige probleem is dat zoiets niet mogelijk is. Je moet een keuze maken in welke waarden en ideeen je verdedigt en als ze bij de PvdA niet totaal debiel zijn hebben ze dat wel door.

Of ze er wat mee doen is een tweede.
pi_58450730
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 20:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen slecht idee idd

Als ik een selectie mocht maken

Houden
Wouter Bos
Mei Li Vos
Amhem Aboutaleb
Ronald Plasterk
Martijn van Dam
Paul Tang
Ahmed Marcouch
Felix Rottenberg
Lodewijk Assher
Frank Heemskerk
Rob van Gijzel
Frans Timmermans

Dumpen
Ella Vogelaar
Jaques Tichelaar
Ed van Thijn
Guusje ter Horst
Eveline Herfkens
Ad Melkert
Klaas de Vries
Tineke Netelenbos
Jan Pronk
Mariette Hamer
Sharon DIjksma
Ruud Vreeman
Bram Peper
Adri Duyvestein
Jaques Wallage
Dat is een puik lijstje.

Wouter, in het landsbelang, doe nog eens wat ook op 30 juni 1934 al eens is gedaan, of zet die lui op zijn minst de partij uit/deporteer ze naar Guantanamo Bay.
pi_58450748
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 05:15 schreef Elfletterig het volgende:
Als jij vindt dat je uit naam van de islam homoseksualiteit moet afkeuren (bijvoorbeeld)
Alleen stond dat er dus niet. Er stond dat in de islam de regel is dat homosexualiteit niet kan. Nou, dat kunnen we ook over het katholicisme zeggen (je hoort de paus er vaak genoeg over). Dat we hopen dat de gelovigen daar toch zelf losser over denken laat onverlet dat het wel bij het geloof hoort.

Vrijheid van godsdienst gaat ook zover dat iemand mag geloven dat homosexualiteit zondig is. De grens trekken we bij het discrimineren. Want dan komt het recht van de homosexueel (gelijkheidsbeginsel, verbod op discriminatie) in het gedrang.

In die zin heeft ze dus gelijk. Je moet niet van een gelovige eisen dat hij niet gelooft dat homosexualiteit zondig is. Je vraagt hem dan om (deels) afstand te doen van zijn vrijheid van godsdienst.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58452780
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:30 schreef lightbearer het volgende:

[..]

En tegelijk eigenlijk ook het probleem van CDA en VVD.
Klopt en in de toekomst van Wilders en Verdonk want ook die gaan mensen zwaar teleurstellen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58453476
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:24 schreef Super7fighter het volgende:
De PVDA heeft het voor mij afgedaan, hetzij door heel andere redenen dan de TS.
De volgende keer is het ook exit PVDA, als allochtonen de partij als een baksteen laten vallen.

Wat die homo-uitspraak betreft: ja, ook de PVDA wil varen op de anti-Islamitische tendens. Waarom zou je anders denigrerende plaatjes van de mislukte Hoera Soorah op de website van de PVDA tonen? Er is geen plaats voor homo's binnen de Islam, dus probeer de Moslims niks op te dringen.

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 3 mei 2008 @ 13:35:31 #25
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58453537
quote:
'Homovijandige' PvdA'er 4 mei naar homomonument
zaterdag 3 mei 2008 13:14

Het omstreden Amsterdamse PvdA-raadslid Yman Mahrach die afgelopen week in het nieuws kwam toen zij zei dat homoseksualiteit voor de islam 'als liegen' is, zal de 4 meiherdenking bij het homomonument op de Westermarkt bijwonen.

Dat schrijft De Telegraaf. Het is nog niet duidelijk of zij ook een krans bij het monument zal leggen.

Charmeoffensief
Met dit charmeoffensief probeert de PvdA de schade te beperken nadat Mahrach dinsdag in De Pers zei dat haar partij zich niet sterk moest maken voor een ‘gematigde’ islam. ‘De islam en de Koran staan vast. Je bent moslim of niet. Zo is de homoseksuele daad verboden, dat is een regel in de islam, net zoals je niet mag liegen.’

'Het is niet aan de politiek het daarmee oneens te zijn,' vindt zij.

Een dag later nam Mahrach, die woordvoerder jeugd, emancipatie en integratie is, afstand van haar woorden. ‘Mocht het idee zijn ontstaan dat ik homoseksualiteit niet accepteer, dan wil ik langs deze weg nogmaals benadrukken dat dit niet het geval is,’ schreef ze op de website van de PvdA.

Journalist Peter Wierenga van De Pers houdt in De Telegraaf vol dat Mahrach de uitspraken heeft gedaan. ‘Ik heb de tekst zelfs aan haar voorgelegd.’
Er zijn twee mensen die niet bij onze dodenherdenking moeten zijn: mevrouw Yman Mahrach en de heer Job Cohen. Een grotere beleding voor de mensen die hun leven lieten voor dit door de PVDA verziekte land is niet denkbaar.

Job Cohen met z'n zalvende woorden van dit mag nooit meer gebeuren om vervolgens Joden uit Amsterdam weg te laten jagen en thee te gaan drinken in de Moskee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')