abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:42:56 #176
241662 Jian
Well, well, well
pi_128536370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is ook onzin om het op de Marokkanen te gooien want er zijn met andere jongeren ook grote problemen. De hele straatcultuur die jaren niet is aangepakt is aan het ontsporen nu de eerste groepen ouder zijn geworden en in de zware criminaliteit zijn beland. Het moet in totaal worden aangepakt en niet alleen het "Marokkanen probleem" .
Dit betoog heb ik in het verleden al eens gehouden. Er is inderdaad sprake van een straatcultuur! "De wet van de straat" waaraan het ongewenste gedrag wordt ontleend. Dat gezegd hebbende kun je, je natuurlijk wel onder meer afvragen waarom juist zoveel jonge Marokkanen in deze cultuur terecht komen?!
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 13:42:58 #177
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128536371
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:38 schreef Fides het volgende:

[..]

Volgens de repressie-logica worden jongeren minder agressief en crimineel door ze achter te stellen? Ook pure nonsense toch?
Jij zegt het. Ik vind het hele idee 3x niks.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128536379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:34 schreef 3-voud het volgende:
Volgens de knuffel-logica worden achteruit gestoten jongeren agressief en crimineel.
Ik wil niet veel zeggen...
Jongeren achteruit stoten past toch juist meer in een repressieve cultuur met lijfstraffen?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 13:46:29 #179
341203 3-voud
pi_128536536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tamelijk dom gelul van jou. We praten over oorzaken en niet over wat mensen associëren.
Tuurlijk vind je dat. Neemt niet weg dat mensen benoemen wat ze zien.

quote:
Als we hun de nationaliteit afpakken en alleen Nederlander maken is het criminele gedrag over? Als we de koran verbieden worden deze jongeren op slag brave burgers?
Nee. En beweer ik ook nergens.
Wel verfrissend dat je hiermee toegeeft dat hun religie wat dieper gaat dan een boekje op het nachtkastje.

quote:
Er moet gewoon een totaal aanpak worden gemaakt die kijkt naar alle aspecten en niet alleen toegespitst op Marokkanen want dan negeer je weer problemen met andere jongeren.
Dat ontzegt niemand. Enkel probeer je met deze methodiek te ontwijken dat de grootste groep binnen deze groep, de welbekenden zijn. Waar ben je zo bang voor?
pi_128536659
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:42 schreef Jian het volgende:

[..]

Dit betoog heb ik in het verleden al eens gehouden. Er is inderdaad sprake van een straatcultuur! "De wet van de straat" waaraan het ongewenste gedrag wordt ontleend. Dat gezegd hebbende kun je, je natuurlijk wel onder meer afvragen waarom juist zoveel jonge Marokkanen in deze cultuur terecht komen?!
Dat is niet zo raar als je kijkt naar de statistische sociaal economische situatie van Marokkanen in Nederland. Relatief veel ouders op bijstandsniveau, zonder goede opleiding, slecht Nederlands sprekend, weinig kennis over de Nederlandse maatschappij en regelgeving.
  Trouwste user 2022 woensdag 3 juli 2013 @ 13:55:07 #181
7889 tong80
Spleenheup
pi_128536978
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is niet zo raar als je kijkt naar de statistische sociaal economische situatie van Marokkanen in Nederland. Relatief veel ouders op bijstandsniveau, zonder goede opleiding, slecht Nederlands sprekend, weinig kennis over de Nederlandse maatschappij en regelgeving.
En het zijn de minst succesvolle en minst opgeleiden die naar Nederland komen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_128537019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Tuurlijk vind je dat. Neemt niet weg dat mensen benoemen wat ze zien.

[..]

Nee. En beweer ik ook nergens.
Wel verfrissend dat je hiermee toegeeft dat hun religie wat dieper gaat dan een boekje op het nachtkastje.

[..]

Dat ontzegt niemand. Enkel probeer je met deze methodiek te ontwijken dat de grootste groep binnen deze groep, de welbekenden zijn. Waar ben je zo bang voor?
Lul toch niet zo dom, ik zeg nergens dat er geen groot probleem is met jongeren van Marokkaanse afkomst qua criminaliteit. Ik geef alleen erg weinig om de indeling naar afkomst omdat de oorzakelijke relatie tussen afkomst en criminaliteit nauwelijks bestaat. Als je problemen wilt oplossen moet je nu eenmaal naar de oorzaken kijken.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:55:59 #183
241662 Jian
Well, well, well
pi_128537025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zullen in het geval van Marokkanen redenen zijn, er zijn er nog wel meer te noemen. Dus, zoals ik al zei, als je (ook) preventief wilt werken is het belangrijk om dergelijke groepen te benoemen, juist ook omdat het bij verschillende groepen niet altijd om dezelfde redenen/oorzaken gaat. Uit rapporten blijkt bijvoorbeeld dat het bij een andere "belangrijke" groep, de Antillianen, veelal anders ligt.
pi_128537188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

En het zijn de minst succesvolle en minst opgeleiden die naar Nederland komen.

:P
De arbeidsmigratie van de jaren 60 en 70 is inderdaad één van de oorzaken van de huidige problemen. Toen is niet geïnvesteerd in die mensen omdat die mensen toch terug zouden gaan maar dat is nooit gebeurd. Nu al het lage lonen werk is verdwenen naar o.a. China zitten zijn de gevolgen duidelijk.
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 14:00:10 #185
341203 3-voud
pi_128537226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom, ik zeg nergens dat er geen groot probleem is met jongeren van Marokkaanse afkomst qua criminaliteit. Ik geef alleen erg weinig om de indeling naar afkomst omdat de oorzakelijke relatie tussen afkomst en criminaliteit nauwelijks bestaat. Als je problemen wilt oplossen moet je nu eenmaal naar de oorzaken kijken.
Precies. De oorzaak van o.a. waarom die groep zo extreem oververtegenwoordigd is.
Valt het kwartje?
pi_128537278
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:55 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat zullen in het geval van Marokkanen redenen zijn, er zijn er nog wel meer te noemen. Dus, zoals ik al zei, als je (ook) preventief wilt werken is het belangrijk om dergelijke groepen te benoemen, juist ook omdat het bij verschillende groepen niet altijd om dezelfde redenen/oorzaken gaat. Uit rapporten blijkt bijvoorbeeld dat het bij een andere "belangrijke" groep, de Antillianen, veelal anders ligt.
Als je dat dan doet op een manier als "Bij criminele Marokkanen is de oorzaak van hun gedrag gelegen in zus-en-zo", prima. Dat is constructief. Enkel roepen dat Marokkanen crimineel zijn, is echter niet constructief. Dat is wat ik tegen heb op "benoemen" nog even los van het feit dat ik kotsneigingen krijg van dat woord
pi_128537325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:55 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik beweer ook zeker niet dat de oorzaken bij iedereen hetzelfde zijn, het is juist een combinatie van factoren.
pi_128537461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Precies. De oorzaak van o.a. waarom die groep zo extreem oververtegenwoordigd is.
Valt het kwartje?
Blijkbaar wil jij alleen het probleem van die ene groep bespreken en oplossen, ik heb daar minder behoefte aan en zou graag alle criminaliteit willen aanpakken.
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:05:47 #189
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_128537524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:51 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar een connectie (verband, associatie, correlatie) betekend natuurlijk niet dat het een het ander veroorzaakt (causaliteit). Ouders met een laag IQ krijgen kinderen met een laag IQ, maar zijn vaak ook minder capabel om hun kind fatsoenlijk op te voeden. Dus het de oorzaak kan misschien net zo goed (of misschien wel waarschijnlijker) liggen in de incapabele opvoeding (dat zelf misschien wel door het IQ van de ouders verklaard kan worden) ipv van het IQ van de jongere zelf.
Dan krijg je inderdaad dit:

Wordt boos op de blanke discriminerende Nederlander omdat ie voor een brug moet wachten......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:08:34 #190
3647 B.R.Oekhoest
pi_128537634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:38 schreef Serieus_Persoon het volgende:
20 jaar lang stelen en oma's beroven was geen reden tot bezorgdheid maar nu er teveel Marokkanen omkomen is het tijd voor actie _O-
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:10:15 #191
241662 Jian
Well, well, well
pi_128537724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:01 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je dat dan doet op een manier als "Bij criminele Marokkanen is de oorzaak van hun gedrag gelegen in zus-en-zo", prima. Dat is constructief. Enkel roepen dat Marokkanen crimineel zijn, is echter niet constructief. Dat is wat ik tegen heb op "benoemen" nog even los van het feit dat ik kotsneigingen krijg van dat woord
Ik heb zojuist gezegd dat het gedrag ontleend wordt aan de "straatcultuur", die cultuur heeft geen nationaliteit. Het gaat er wel om waarom bijv. juist jonge Marokkanen zich zo aangetrokken voelen tot die cultuur.
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:12:11 #192
3647 B.R.Oekhoest
pi_128537822
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik heb zojuist gezegd dat het gedrag ontleend wordt aan de "straatcultuur", die cultuur heeft geen nationaliteit. Het gaat er wel om waarom bijv. juist jonge Marokkanen zich zo aangetrokken voelen tot die cultuur.
Diezelfde straatcultuur die ervoor gezorgd heeft dat zelfs Robin van Persie met een Marokkaans accent praat....
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 14:13:35 #193
341203 3-voud
pi_128537893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Blijkbaar wil jij alleen het probleem van die ene groep bespreken en oplossen, ik heb daar minder behoefte aan en zou graag alle criminaliteit willen aanpakken.
Aaahw... Aandoenlijk hoor. Maar je blijft het ontwijken.

Alle criminaliteit oplossen kun je alvast vergeten. Gaat je niet lukken.
Dan kun je beter de grootste vertegenwoordiger pakken die de kar trekt.

Maar goed. Dat ruikt in jouw neus als stigmatiseren dus ga je zoeken naar andere nietszeggende oorzaken en oplossingen. Het lijkt er zo op dat het ontwijken van die groep een groter goed is dan het oplossen van het groeiende geweld.
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:14:37 #194
403605 LittleMonkey
Nie znasz mnie
pi_128537953
:O
LittleMonkey
pi_128538230
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:13 schreef 3-voud het volgende:
...
...
Dus we kunnen niet alle criminaliteit oplossen (eens, trouwens), maar wel de criminaliteit die door Marokkanen wordt gepleegd? Hoe zie je dat voor je?
pi_128538320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:13 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Aaahw... Aandoenlijk hoor. Maar je blijft het ontwijken.

Maar goed. Dat ruikt in jouw neus als stigmatiseren dus ga je zoeken naar andere nietszeggende oorzaken en oplossingen. Het lijkt er zo op dat het ontwijken van die groep een groter goed is dan het oplossen van het groeiende geweld.
Jij blijft gewoon de kop in het zand steken en wilt blijkbaar alles ophangen aan de Marokkanen en het Marokkaan zijn terwijl de werkelijkheid veel gecompliceerder is. Als jij alleen gaat kijken naar de Marokkanen loop je ook nog eens het gevaar totaal verkeerde conclusies te trekken en dus verkeerd beleid te gaan voorstellen. Gelukkig kijken deskundigen naar het hele plaatje zonder de etniciteit te vergeten maar ook zonder het heilig te verklaren.

https://www.politieacadem(...)en%20en%20Geweld.pdf
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 14:22:44 #197
341203 3-voud
pi_128538333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dus we kunnen niet alle criminaliteit oplossen (eens, trouwens), maar wel de criminaliteit die door Marokkanen wordt gepleegd? Hoe zie je dat voor je?
Staat er niet. Er staat "aanpakken".
Try again.
pi_128538419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:22 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Try again.
Ik schreef aanpakken jij had het wel over oplossen.
pi_128538435
quote:
Try again.
Dan nog, pak je alleen de gevolgen aan door hard te straffen, of pak je oorzaak én gevolg aan door hard te straffen en eveneens te proberen oorzaken weg te nemen of te verminderen?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_128538466
quote:

[..]

Try again.
Ook goed. Dus we kunnen niet alle criminaliteit aanpakken, maar wel de criminaliteit die door Marokkanen wordt gepleegd? Hoe zie je dat voor je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')