abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128532029
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is eigenlijk geen nieuws. Iedereen die de ogen niet sluit voor de realiteit, iedereen die kranten leest, het nieuws volgt en wegwimpelen niet tot sport heeft verheven, wist dit allang. Tientallen jaren zijn wel veel te tolerant en te soft geweest. Dit is de uitkomst.

Wie zaait, zal oogsten. Als je fluwelen handschoenen zaait, is de oogst dat jonge crimineeltjes niet worden gecorrigeerd, steeds ernstiger feiten plegen en vanzelf uitgroeien tot profs. Ik wil niet weten hoe vaak ik hier de laatste jaren op deze ontwikkeling heb gewezen en hoe vaak de steevaste probleemontkenners - de meesten ben ik spuugzat - de struisvogel uithingen.

Dat zélfs de Marokkaanse gemeenschap zelf nu de noodklok luidt, is een nieuw teken aan de wand. Zij die jarenlang de problemen hebben gebagatelliseerd, moeten zich heel diep schamen. Want het is nu te laat; de problemen zijn compleet uit de hand gelopen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dit dus.
pi_128532033
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Door dit soort simpel geroeptoeter nemen mensen je niet serieus.
http://www.at5.nl/artikel(...)krijgen-sleutel-huis

Alstublieft. Nu ophouden met op de man spelen als je een discussie niet kan winnen. Bedankt.
pi_128532034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef gelly het volgende:
Je kunt je beter afvragen wat de " keihard aanpakken !" roepers in de politiek nou daadwerkelijk in het echt hebben gedaan en bereikt.
Bijzonder weinig, omdat er steevast voor het tegenovergestelde wordt gekozen. We weten nu in elk geval zeker dat die aanpak hoe dan ook totaal heeft gefaald. Als zélfs de Marokkaanse gemeenschap zelf nu de noodklok luidt, hoeven we daar tenminste geen discussie meer over te voeren.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:51:17 #104
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128532055
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In de PvdA-top wordt allang een andere (en strengere) koers voorgestaan. Het probleem is alleen nog de invloed van groepen allochtonen op lokale afdelingen; zie de toestanden rondom Turken in de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord. Ik hoef geen lintje hoor, maar ik riep in 2008 al dat de PvdA schoon schip zou moeten maken: POL / PvdA moet schoon schip maken

De PvdA moet zich niet laten gijzelen door groepen allochtonen en evenmin door de bijbehorende religieuze invloeden. We moeten er ook van af dat imams worden betrokken bij het oplossen van dit soort problemen. Marokkaans-Nederlandse jongeren zijn niet alleen moslim, maar ook gewoon Nederlands staatsburger. En in die laatste hoedanigheid moeten ze worden aangesproken.
Die worden er toch ook meteen uitgedonderd? En daarbij heeft dat niets met een partij te maken, want onacceptabel gebruik van de politieke functie op welke manier dan ook komt in elke partij voor. Dat blik kun je ook bij de VVD, het CDA en wat te denken van de PVV opentrekken.
Dit, dus.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:52:10 #105
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128532077
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Alleen al de indeling in "hinderlijke", "overlastgevende" en "criminele" groepen is een (mi zeer kwalijke) vorm van bagatelliseren. Er wordt alles op alles gezet om de kut-koters maar kans op kans te geven, waarbij de ECHTE slachtoffers in de kou blijven staan. En iedereen (zowel overheid, als marokkaanse gemeenschap) vond het wel best. Maar nu de koters eraan dood gaan is het opeens een dringend probleem dat opgelost moet worden......(met paneldiscussies nog wel! Alsof dat helpt).
Welk gedeelte van crimineel is bagatelliserend dan?
Dit, dus.
pi_128532079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
...
De PvdA moet zich niet laten gijzelen door groepen allochtonen en evenmin door de bijbehorende religieuze invloeden. We moeten er ook van af dat imams worden betrokken bij het oplossen van dit soort problemen. Marokkaans-Nederlandse jongeren zijn niet alleen moslim, maar ook gewoon Nederlands staatsburger. En in die laatste hoedanigheid moeten ze worden aangesproken.
Maar als dat ook via de Imams (in hun hoedanigheid als voorbeeldfiguur) kan, waarom niet? Zolang het maar werkt, lijkt me.
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 11:52:43 #107
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128532100
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef Fides het volgende:

[..]

Hahaha. Ja man. :') Lul niet zo uit je nek man. Allemaal Amerikaanse, Nederlandse, Britse Diederik Stapeltjes die voor de zachte hand zijn:') Of het zijn gewoon onderzoekers die willen uitzoeken hoe het komt dat bepaalde mensen wel of juist niet crimineel gedrag vertonen? Dit zegt tevens helemaal niets over wat ze vinden over welke "interventies" (straffen) er gebruikt moeten worden in reactie op crimineel gedrag.
Als jij 1 wetenschappelijk publicatie kan vinden die jouw punt ondersteund vind ik je een held, want je bent gewoon aan het raaskallen.
Tja, de consensus is dat geweld not done is. Geen onderzoeker die zich eraan brand mijn stelling te onderbouwen, omdat niet populair... terwijl het verleden het wel doet.
Ik heb je posts niet nodig om het tegendeel te bewijzen. Nog minder dat gejij-bak van je.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:53:06 #108
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128532115
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Alstublieft. Nu ophouden met op de man spelen als je een discussie niet kan winnen. Bedankt.
Beleid van een stadsdeel als de koersrichting of algemene norm van een partij neerzetten. De discussie gaat wat boven je pet, heb ik het idee.
Dit, dus.
pi_128532132
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Beleid van een stadsdeel als de koersrichting of algemene norm van een partij neerzetten. De discussie gaat wat boven je pet, heb ik het idee.
Ach ja, het weer afdoen als een simpel iets. Ik gaf je een van de vele voorbeelden, je doet het er maar mee.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:54:51 #110
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128532180
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:53 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Ach ja, het weer afdoen als een simpel iets. Ik gaf je een van de vele voorbeelden, je doet het er maar mee.
Leg uit hoe het beleid van een stadsdeel betrokken kan worden op landelijk beleid? Welke partijen waren overigens nog meer betrokken bij dit plan?
Dit, dus.
pi_128532197
Imams willen graag die jongeren terug in de moskee hebben, nu lachen die jongeren hun gewoon uit. Ik ben dus geen voorstander van het inzetten van de imam, mogelijk heeft die invloed op de ouders maar niet op deze ontspoorde jongeren. De oplossing moet echt van interventie van de overheid komen, dus ingrijpen in het gezin als dat nodig is en de ontspoorde jongeren moeten gewoon snel opgepakt, berecht, opgesloten en geplukt worden als ze wat hebben uitgevreten. Het moet niet meer lonen en dat doet het nu wel.
pi_128532237
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:52 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Tja, de consensus is dat geweld not done is. Geen onderzoeker die zich eraan brand mijn stelling te onderbouwen, omdat niet populair... terwijl het verleden het wel doet.
Of die consensus is zo omdat jarenlang onderzoek over verschillende tijdsperiodes en in verschillende landen hetzelfde laat zien? Ooit daar aan gedacht?
pi_128532272
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Leg uit hoe het beleid van een stadsdeel betrokken kan worden op landelijk beleid? Welke partijen waren overigens nog meer betrokken bij dit plan?
Nou misschien omdat de PvdA dit beleid niet alleen in Amsterdam volgt maar in elke grote stad waar ze de baas zijn.

Nog een voorbeeld dan:

De scriptie over Fourstar (PvdA clubje met Vogelaar) die gecensureerd werd door PvdA's Aleid Wolfsen:

quote:
veel jongeren tussen zaten die geen interesse hadden in het vinden van scholing of een baan, maar enkel uit waren op de vergoeding: "Ze gingen hier heel ver in, hetgeen leidde tot ernstige bedreigingen in de richting van ons personeel, beschadiging van persoonlijke eigendommen, het niet willen verrichten van werkzaamheden of deelname aan trainingen of begeleidingsgesprekken.
Zo kan ik nog wel 100en meer voorbeelden geven maar dat weet jij zelf ook best.
Gewoon doorgaan met wegkijken joh.
pi_128532303

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2013 11:59:49 ]
pi_128532310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dat is gewoon een hele goede zaak, bied een alternatief nadat men de straf heeft uitgezeten. Als men ze weer kansloos op straat laat zwerven gaat het meteen weer mis, als ze iets te verliezen hebben wordt het een ander verhaal.
pi_128532357
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Markouch is de felste in het hele debat en zijn partijleider Samsom is jaren staatcoach geweest om ervaring op te doen in de hele kwestie. Je lult wel popi jopi maar ondertussen zijn er weinig partijen die inhoudelijk meer persoonlijk aan het probleem participeren dan de pvda. Terug naar jouw theedrinkgrapjes.
Leuk dat Markouch het wel snapt maar hij zit wat dat betreft al jaren bij de verkeerde partij. Zijn denkbeelden zijn namelijk niet de algemene lijn van de PvdA waar ideeën als "er is geen probleem" en oplossingen als knuffelen en theedrinken de overhand hebben.

Leuk dat Samsom straatcoach is geweest maar zijn enige oplossing lijkt te zijn: "geef die mensen maar meer geld via toeslagen, uitkeringen en dergelijke, dan komt het wel goed..."
pi_128532361
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is gewoon een hele goede zaak, biedt een alternatief nadat men de straf heeft uitgezeten. Als men ze weer kansloos op straat laat zwerven gaat het meteen weer mis, als ze iets te verliezen hebben wordt het een ander verhaal.
Een normaal werkend mens moet minimaal 10 jaar wachten op een woning daar.
Ze zijn dus beloond voor hun criminele gedrag, punt uit.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:00:33 #118
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128532379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:57 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Nou misschien omdat de PvdA dit beleid niet alleen in Amsterdam volgt maar in elke grote stad waar ze de baas zijn.

Nog een voorbeeld dan:

De scriptie over Fourstar (PvdA clubje met Vogelaar) die gecensureerd werd door PvdA's Aleid Wolfsen:

[..]

Zo kan ik nog wel 100en meer voorbeelden geven maar dat weet jij zelf ook best.
Gewoon doorgaan met wegkijken joh.
Ja, wat wil je nou zeggen :') Je flikkert lukraak wat quotes neer met de mededeling "huhuh ja, PvdA" en daar moeten we het dan mee doen :')

Als je nou wat zinnigs zou hebben over het algemene beleid over de PvdA en hoe dat criminaliteit of wat dan ook in de hand werkt, maar je komt met alleen maar met dit soort eenzijdige rotzooi. Kom eens met wat goeds.
Dit, dus.
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 12:00:54 #119
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128532390
Maar goed... Dat racistische gruwelijke verderfelijke "rechts" had dus al die tijd gewoon gelijk.

Dat zal ook wel jeuken bij sommigen. Toegeven is jezelf in de voet schieten. Daartegen vechten is voorlopig nog steeds belangrijker dan de problemen aanpakken. Blinde haat noem je dat. Datgene waarvan ze menen hun tegenstanders erop te moeten wijzen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128532405
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:59 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Een normaal werkend mens moet minimaal 10 jaar wachten op een woning daar.
Ze zijn dus beloond voor hun criminele gedrag, punt uit.
Nee ze worden beloond als ze zich vanaf nu wel gedragen. Overigens heb je gelijk dat andere jongeren die zich wel gedragen maar weinig beloond worden en daar gaat het beleid dus mank.
pi_128532406
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, wat wil je nou zeggen :') Je flikkert lukraak wat quotes neer met de mededeling "huhuh ja, PvdA" en daar moeten we het dan mee doen :')

Als je nou wat zinnigs zou hebben over het algemene beleid over de PvdA en hoe dat criminaliteit of wat dan ook in de hand werkt, maar je komt met alleen maar met dit soort eenzijdige rotzooi. Kom eens met wat goeds.
Nee zo noem jij het maar in de hoop dat je niet met argumenten hoeft te komen.

Het nieuws rondom de deelraad Feyenoord in R'dam gemist?
PvdA schijt 7 kleuren stront als het om moslims gaat.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:03:25 #122
63302 rockstah
New World Disorder
pi_128532466
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Heb je iets van cijfers of een bron waar dat uit blijkt? Mijn indruk is dat veel ouders amper weten wat hun zoons uitspoken.
Niet bij de hand iig, volgens mij heeft polderturk er een tijdje terug een topic over geopend in POL. Het gaat vooral om huiselijk geweld. Iets wat ik ook zelf merkte bij veel Marokkaanse jongens, ze reageren sneller apathisch op iemand die klappen krijgt gezien ze dat zelf ook regelmatig krijgen van hun ouders, het word gewoon. Is overigens ook een van de redenen waarom ze zo vaak buiten hangen, het ouderlijk huis is gewoon geen fijne plek om te zijn.

quote:
Niet zelden zijn de ouders zelf ook slecht geïntegreerd. We hebben dat laatst ook weer mogen zien bij de voetbalvader die was betrokken bij het doodschoppen van die grensrechter in Almere. Er was een tolk bij nodig om die man het vonnis voor te lezen; zo slecht Nederlands spreekt -ie. En kijk voor de aardigheid ook eens het interview van EénVandaag terug, met de oud-directeur van Ibn Ghaldoun. Als je hoort hoe die natuurkundeleraar Nederlands spreekt, dan springen de tranen je in de ogen. En niet van blijdschap.
Dat klopt, maar zelfs dan kunnen ze alsnog in eigen taal communiceren met hun kinderen lijkt me?
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:04:34 #123
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128532503
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:01 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Nee zo noem jij het maar in de hoop dat je niet met argumenten hoeft te komen.
Nouja, ik ben begonnen met aangeven hoe de PvdA zich landelijk profileert door de partijleider eerst een jaar in te zetten als straatcoach, expertise van bijvoorbeeld een Marcouch in te zetten bij wetsbepalingen en een man als Cohen te gebruiken voor een vreemdelingenwet waar types als Verdonk hun hele repertoire op hebben gebouwd. Dat lijkt me inhoudelijk sterker dan een quote over een besluit, niet eens algemeen beleid, van een stadsdeel waar je het niet mee eens bent.
Dit, dus.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:05:29 #124
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128532535
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:01 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Het nieuws rondom de deelraad Feyenoord in R'dam gemist?
Nee, hoor. Wie zijn er ook alweer buiten gedonderd? Paar PvdA'ers toch?
Dit, dus.
pi_128532622
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, hoor. Wie zijn er ook alweer buiten gedonderd? Paar PvdA'ers toch?
Nee er is er nog maar één zelf opgestapt.
En de PvdA vind verder onderzoek overbodig :http://www.rijnmond.nl/ni(...)dsenquete-niet-nodig

Maar kijk eens, dat gedoe is 4 jaar geleden ook al voorspeld: http://www.leefbaarrotter(...)ers_toch_wel_ergens/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')