Marco Heijmen is nog altijd niet verantwoordelijk voor het beleid van de PvdA, Einstein. Hij verkondigt gewoon zijn visie op het geheel, dat is representatief voor 1 individu: Heijmen zelf.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:08 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee er is er nog maar één zelf opgestapt.
En de PvdA vind verder onderzoek overbodig :http://www.rijnmond.nl/ni(...)dsenquete-niet-nodig
Maar kijk eens, dat gedoe is 4 jaar geleden ook al voorspeld: http://www.leefbaarrotter(...)ers_toch_wel_ergens/
Kijk zie hier de instelling die ons zover gebracht heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Marco Heijmen is nog altijd niet verantwoordelijk voor het beleid van de PvdA, Einstein. Hij verkondigt gewoon zijn visie op het geheel, dat is representatief voor 1 individu: Heijmen zelf.
En dan je tweede bron; een artikel van leefbaar rotterdam met als titel 'Turkse coup'____!!!
Kerel echt...
Maar als het van de PvdA zelf komt is het niet vooringenomen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Marco Heijmen is nog altijd niet verantwoordelijk voor het beleid van de PvdA, Einstein. Hij verkondigt gewoon zijn visie op het geheel, dat is representatief voor 1 individu: Heijmen zelf.
En dan je tweede bron; een artikel van leefbaar rotterdam met als titel 'Turkse coup'____!!!
Kerel echt...
Volledig met je eens. Als je de omschrijvingen van die drie groepen leest, is alles gericht op het afzwakken van de problemen. Ik hecht er wel waarde aan om te zeggen dat er ook genoeg criminele autochtone jongeren zijn en jongeren van niet-Marokkaanse komaf. De jongeren worden dan ook niet aangepakt omdat ze Marokkaan zijn, maar omdat ze crimineel zijn. (Tenminste: ze zouden moeten worden aangepakt)quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Alleen al de indeling in "hinderlijke", "overlastgevende" en "criminele" groepen is een (mi zeer kwalijke) vorm van bagatelliseren. Er wordt alles op alles gezet om de kut-koters maar kans op kans te geven, waarbij de ECHTE slachtoffers in de kou blijven staan. En iedereen (zowel overheid, als marokkaanse gemeenschap) vond het wel best. Maar nu de koters eraan dood gaan is het opeens een dringend probleem dat opgelost moet worden......(met paneldiscussies nog wel! Alsof dat helpt).
quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:12 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Kijk zie hier de instelling die ons zover gebracht heeft.
Dat mag je bagatelliseren noemen natuurlijk, alleen zorg je er dan wel voor dat een hoop van die opgeschoten gasten ineens van wat kloten en hangen op straat vereenzelvigd worden met de drugsrunners die een stuk harder in het leven staan. Wat er uiteindelijk alleen maar voor zorgt dat de criminaliteit stijgt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Alleen al de indeling in "hinderlijke", "overlastgevende" en "criminele" groepen is een (mi zeer kwalijke) vorm van bagatelliseren. Er wordt alles op alles gezet om de kut-koters maar kans op kans te geven, waarbij de ECHTE slachtoffers in de kou blijven staan. En iedereen (zowel overheid, als marokkaanse gemeenschap) vond het wel best. Maar nu de koters eraan dood gaan is het opeens een dringend probleem dat opgelost moet worden......(met paneldiscussies nog wel! Alsof dat helpt).
Vooringenomen.. Geen idee wat je bedoelt. Je zult met meer moeten komen dan een sappige one-liner die als kut op Dirk slaat.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar als het van de PvdA zelf komt is het niet vooringenomen?
Kerel, echt... ->
Persoonlijk heb ik er vooral principieel iets op tegen. Handhaving van de openbare orde en respect voor gezag is iets dat niet thuishoort in de moskee, maar bij de overheid. De vraag is niet of het via de imam kan, maar of je dat echt moet willen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar als dat ook via de Imams (in hun hoedanigheid als voorbeeldfiguur) kan, waarom niet? Zolang het maar werkt, lijkt me.
Kom op man. Jij linkt de problematiek van een paar deelraadsleden aan een algemene houding van een partij? De VVD is pro-witte boordencriminaliteit en fraude omdat Noord-Limburg alles onder de tafel wordt geregeld bij de VVD? Of omdat mevrouw Verver in Schiedam alle grenzen van het betamelijke overschreed met haar beclaratiegedrag? Nonsense.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:12 schreef ReplaR het volgende:
Kijk zie hier de instelling die ons zover gebracht heeft.
2 wrongs don't make a right. zucht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:15 schreef Fides het volgende:
[..]
Kom op man. Jij linkt de problematiek van een paar deelraadsleden aan een algemene houding van een partij? De VVD is pro-witte boordencriminaliteit en fraude omdat Noord-Limburg alles onder de tafel wordt geregeld bij de VVD? Of omdat mevrouw Verver in Schiedam alle grenzen van het betamelijke overschreed met haar beclaratiegedrag? Nonsense.
Dus omdat de VVD een paar stinkende wonden heeft mag je die van de PvdA niet benoemen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:15 schreef Fides het volgende:
[..]
Kom op man. Jij linkt de problematiek van een paar deelraadsleden aan een algemene houding van een partij? De VVD is pro-witte boordencriminaliteit en fraude omdat Noord-Limburg alles onder de tafel wordt geregeld bij de VVD? Of omdat mevrouw Verver in Schiedam alle grenzen van het betamelijke overschreed met haar beclaratiegedrag? Nonsense.
Waarom belanden de zusjes van deze jongens dan niet in de criminaliteit?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Waarom belanden kinderen die door hun ouders hardhandig behandeld worden dan zo vaak in de criminaliteit?
Neuh, dat is weer typisch zo'n fabeltje. Ik hoor uit de koker van de PvdA soms geluiden komen m.b.t. het 'hard aanpakken' waar Geert Wilders nog een puntje aan kan zuigen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:01 schreef ReplaR het volgende:
PvdA schijt 7 kleuren stront als het om moslims gaat.
En dan kom je dus weer op het punt aan dat je wel principieel kunt zeggen "nee, dat doen we niet, daar hoort een imam niet in betrokken te worden" maar je daar weinig mee op schiet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik er vooral principieel iets op tegen. Handhaving van de openbare orde en respect voor gezag is iets dat niet thuishoort in de moskee, maar bij de overheid. De vraag is niet of het via de imam kan, maar of je dat echt moet willen.
Ik deel je opvatting op dit punt alleen als je "rechts" uitlegt als voorstander zijn van een strengere aanpak. In dat geval ben ik voor de gelegenheid ook maar even "rechts", terwijl ik mezelf hoofdzakelijk als links beschouw.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:00 schreef 3-voud het volgende:
Maar goed... Dat racistische gruwelijke verderfelijke "rechts" had dus al die tijd gewoon gelijk.
Dat zal ook wel jeuken bij sommigen. Toegeven is jezelf in de voet schieten. Daartegen vechten is voorlopig nog steeds belangrijker dan de problemen aanpakken. Blinde haat noem je dat. Datgene waarvan ze menen hun tegenstanders erop te moeten wijzen.
Vrouwen belanden sowieso zelden in de geweldscriminaliteit. Heeft te maken met de natuurlijke baldadigheid die jongens ervaren, waar in onze maatschappij weinig ruimte voor is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:17 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Waarom belanden de zusjes van deze jongens dan niet in de criminaliteit?
Dat eerste wist ik niet. Het is iets dat dan zeker aandacht verdient. Maar het is nog steeds geen rechtvaardiging voor crimineel gedrag. Jongeren hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:03 schreef rockstah het volgende:
[..]
Niet bij de hand iig, volgens mij heeft polderturk er een tijdje terug een topic over geopend in POL. Het gaat vooral om huiselijk geweld. Iets wat ik ook zelf merkte bij veel Marokkaanse jongens, ze reageren sneller apathisch op iemand die klappen krijgt gezien ze dat zelf ook regelmatig krijgen van hun ouders, het word gewoon. Is overigens ook een van de redenen waarom ze zo vaak buiten hangen, het ouderlijk huis is gewoon geen fijne plek om te zijn.
[..]
Dat klopt, maar zelfs dan kunnen ze alsnog in eigen taal communiceren met hun kinderen lijkt me?
Het is niet persé verkeerd om principes te hebben en om je daar aan te houden. De gedragsaanpassing hoeft niet te komen van de mensen die deze principes hebben of uitdragen, maar van jongeren die de wet aan hun laars lappen. Je kunt imams niet verbieden om een positieve invloed op het proces uit te oefenen; dat is alleen maar toe te juichen. Ik ageer vooral tegen de gedachte alsof er persé een imam betrokken moet zijn bij het aanpakken van dit soort problemen. Ook als de imam in geen velden of wegen is te bekennen, hebben jongeren de Nederlandse wet te respecteren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dan kom je dus weer op het punt aan dat je wel principieel kunt zeggen "nee, dat doen we niet, daar hoort een imam niet in betrokken te worden" maar je daar weinig mee op schiet.
Het land gaat gigantisch afzakken als dit soort zaken door imams opgelost moet worden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dan kom je dus weer op het punt aan dat je wel principieel kunt zeggen "nee, dat doen we niet, daar hoort een imam niet in betrokken te worden" maar je daar weinig mee op schiet.
Criminaliteit door jonge vrouwen is snel aan het toenemen en verharden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:21 schreef rockstah het volgende:
[..]
Vrouwen belanden sowieso zelden in de geweldscriminaliteit. Heeft te maken met de natuurlijke baldadigheid die jongens ervaren, waar in onze maatschappij weinig ruimte voor is.
Eens. En dat laatste kun je ook bereiken m.b.h. van imams.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is niet persé verkeerd om principes te hebben en om je daar aan te houden. De gedragsaanpassing hoeft niet te komen van de mensen die deze principes hebben of uitdragen, maar van jongeren die de wet aan hun laars lappen. Je kunt imams niet verbieden om een positieve invloed op het proces uit te oefenen; dat is alleen maar toe te juichen. Ik ageer vooral tegen de gedachte alsof er persé een imam betrokken moet zijn bij het aanpakken van dit soort problemen. Ook als de imam in geen velden of wegen is te bekennen, hebben jongeren de Nederlandse wet te respecteren.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:25 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het land gaat gigantisch afzakken als dit soort zaken door imams opgelost moet worden.
Men dient te luisteren naar de politie. Wil men dat niet maar wel naar imams, heropvoedingskamp ermee dan.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:30 schreef Re het volgende:
men moet toch ergens beginnen is het niet, als die mensen die lopen te miepen van dat er nooit wat uit de groep zelf komt kunnen blijkbaar alleen de marokkanen bingokaart spelen...
Kan er ook niks aan doen. Als je 1 uitspraak van Wilders ondersteund ben je op Fok! direct een PVV'er... rechtse extremist... Breivik... en zo verder.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je opvatting op dit punt alleen als je "rechts" uitlegt als voorstander zijn van een strengere aanpak. In dat geval ben ik voor de gelegenheid ook maar even "rechts", terwijl ik mezelf hoofdzakelijk als links beschouw.
Het gaat volgens mij niet zozeer om de politieke kleur, maar om het daadwerkelijk inzien van de problemen en het aanpakken ervan. Volgens mij is een partij als de SP op veel terreinen feller en duidelijker uitgesproken dan de VVD. Die praat alleen in verkiezingstijd over strenger straffen, om vervolgens gevangenissen te sluiten en nog meer jongvolwassenen (jongeren van 18 tot 23 jaar) onder het jeugdstrafrecht te brengen, terwijl juist het omgekeerde zou moeten gebeuren.
Er was al aan begonnen. Enkel kwam het uit een hoek die ze niet aan stond. Hoe dullig kun je zijn?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:30 schreef Re het volgende:
men moet toch ergens beginnen is het niet, als die mensen die lopen te miepen van dat er nooit wat uit de groep zelf komt kunnen blijkbaar alleen de marokkanen bingokaart spelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |