Ik heb echt nog nooit gelezen dat iemand dit probleem probeert te bagatelliseren. Dat jouw, in de ogen van sommige, oliedomme oplossingen en voorstellen niet worden aangenomen en weggewuifd onder de kop 'onrealistisch' wil niet zeggen dat het probleem wordt ontkend.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, ik vind elk initiatief een om toe te juichen, ik doel meer op het feit dat "we" hier op FOK! al jaren de discussie hebben over het probleem en dat er zoveel van die ontkentypes rondlopen hier die al jaren beweren dat het allemaal niet waar is...
Oh ja? Hoe dan? Met paneldiscussies en met hulp van imams in moskeeën, het onderwerp geweld op de agenda zetten, is nou niet direct wat ik associeer met in actie komen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu komt (een deel) toch in actie?
Elforkani is toch ook geen criminoloog, psycholoog, ortho-pedagoog of kenner op het gebied van het ontstaan en de ontwikkeling van crimineel gedrag bij jongeren?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
Die jongerenimam Yassin Elforkani zat gisteren bij de Grote Tijs en Knevel Show om hierover te praten.
Maar hij wist opeens niks. Niet hoe het kwam, hoe dat zich ontwikkelt.
Alleen moesten wij er met zijn allen iets aan doen want het is wel de schuld van de maatschappij.
Hangt ervanaf waar je zit maar in het centrum zijn het voornamelijk de bulgaren/roemenen/polen die mij een onveilig gevoel geven.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:07 schreef BesottedOrb het volgende:
Ja.. als je in Amsterdam loopt is het tegenwoordig slimmer om een zakmes bij je te hebben dan niet.
dat je dat theedrinken en knuffelen ziet als actief een probleem bestrijden. wat hebben ze de afgelopen 30 jaar gedaan behalve allochtonen zieltjes winnen bij de verkiezingen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jawel. Welk gedeelte geloof jij niet dan?
Misschien met je leren dat a) roeptoeteren dat Marokkanen kut zijn geen discussie is en b) het counteren van achterlijke generalisaties niet hetzelfde is als het goedpraten van incidenten of het verdedigen van crimineel tuig.quote:
Is er een daling waarneembaar??quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:35 schreef tong80 het volgende:
Zometeen de herhaling van Opsporing Verzocht.
80 % heeft een licht getinte huidskleur.
Het is te laat? Voor wat? Wat bedoel je nou eigenlijk?quote:Dat zélfs de Marokkaanse gemeenschap zelf nu de noodklok luidt, is een nieuw teken aan de wand. Zij die jarenlang de problemen hebben gebagatelliseerd, moeten zich heel diep schamen. Want het is nu te laat; de problemen zijn compleet uit de hand gelopen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Waarom belanden kinderen die door hun ouders hardhandig behandeld worden dan zo vaak in de criminaliteit?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is eigenlijk geen nieuws. Iedereen die de ogen niet sluit voor de realiteit, iedereen die kranten leest, het nieuws volgt en wegwimpelen niet tot sport heeft verheven, wist dit allang. Tientallen jaren zijn wel veel te tolerant en te soft geweest. Dit is de uitkomst.
Wie zaait, zal oogsten. Als je fluwelen handschoenen zaait, is de oogst dat jonge crimineeltjes niet worden gecorrigeerd, steeds ernstiger feiten plegen en vanzelf uitgroeien tot profs. Ik wil niet weten hoe vaak ik hier de laatste jaren op deze ontwikkeling heb gewezen en hoe vaak de steevaste probleemontkenners - de meesten ben ik spuugzat - de struisvogel uithingen.
Ik snap überhaupt niet waarom imams bij de oplossing betrokken moeten zijn. Religie is een privézaak en dat moet moslimjongeren in dit land ook verteld te worden. Ongeacht welke je religie je aanhangt of uit welke cultuur je afkomstig bent, je hebt je gewoon aan de Nederlandse wet te houden. En je hebt ook gewoon respect op te brengen voor gezag dat niet-religieus is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
Die jongerenimam Yassin Elforkani zat gisteren bij de Grote Tijs en Knevel Show om hierover te praten.
Maar hij wist opeens niks. Niet hoe het kwam, hoe dat zich ontwikkelt.
Alleen moesten wij er met zijn allen iets aan doen want het is wel de schuld van de maatschappij.
Welke politicus 'knuffelt' er met probleemjongeren dan? Ik ken alleen voorbeelden als de vreemdelingenwet van Staatssecretaris Cohen waar Verdonk mee liep te pochen, Marcouch als 1 van de weinige die haalbare wetten maakt en Samsom die voor het blèren eerst een jaar lang twee dagen in de week straatcoach in moeilijke Amsterdamse buurten was.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat je dat theedrinken en knuffelen ziet als actief een probleem bestrijden. wat hebben ze de afgelopen 30 jaar gedaan behalve allochtonen zieltjes winnen bij de verkiezingen?
Nou de PvdA bv die de top 500 criminelen gratis een huis en werk geven?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welke politicus 'knuffelt' er met probleemjongeren dan? Ik ken alleen voorbeelden als de vreemdelingenwet van Staatssecretaris Cohen waar Verdonk mee liep te pochen, Marcouch als 1 van de weinige die haalbare wetten maakt en Samsom die voor het blèren eerst een jaar lang twee dagen in de week straatcoach in moeilijke Amsterdamse buurten was.
Voor zover ik weet werd er niet geknuffeld en ook geen thee gedronken, maar jij weet schijnbaar meer.
Was ook mijn eerste gedachte. De meesten krijgen geweld van huis uit mee. Ze weten niet beter.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Waarom belanden kinderen die door hun ouders hardhandig behandeld worden dan zo vaak in de criminaliteit?
Gratis een huis en werk... Dit is zo simplistisch geformuleerd dat je het sowieso maar eens met wat bronnen mag onderbouwen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nou de PvdA bv die de top 500 criminelen gratis een huis en werk geven?
Dat is onzin.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Waarom belanden kinderen die door hun ouders hardhandig behandeld worden dan zo vaak in de criminaliteit?
Door dit soort simpel geroeptoeter nemen mensen je niet serieus.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nou de PvdA bv die de top 500 criminelen gratis een huis en werk geven?
Gisteren een imam bij K&vd B die pleitte voor strafkampen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef gelly het volgende:
Je kunt je beter afvragen wat de " keihard aanpakken !" roepers in de politiek nou daadwerkelijk in het echt hebben gedaan en bereikt.
Ik dus wel, via die imams bereik je de ouders van die jongens die hopelijk in actie komen om hun kinderen eens wat beter op te voeden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:33 schreef stopnaald het volgende:
Oh ja? Hoe dan? Met paneldiscussies en met hulp van imams in moskeeën, het onderwerp geweld op de agenda zetten, is nou niet direct wat ik associeer met in actie komen.
Wat zou volgens jou dan uit de Marokkaanse gemeenschap moeten komen om het probleem aan te pakken? En wel graag iets realistisch, niet niveau "Alle Marokkanen terug naar Turkije."quote:Nogmaals, als het om het "probleem" verwesterde meisjes/dochters gaat is de reactie supersnel en doortastend. Van thuis isoleren, via uithuwelijking en/of dumpen in thuisland, tot aan (dodelijk) geweld.....het gebeurt snel en het gebeurt "onder ons".
Maar nu het gaat om een ECHT probleem, wat écht consequenties voor de gemeenschap heeft, komt men niet verder dan wat onderling geneuzel.
Gokken, hoezo? Ik vraag het hem toch? Hij post die uitspraak, kan 'ie hem vast ook wel onderbouwen.quote:
Op je weggehaalde vraag of ik mezelf tof vind: Nee, niet speciaal. En ik hecht er ook niet zo veel waarde aan wat mensen hier van mij vinden. Ik hecht meer waarde aan wat mensen in werkelijkheid van mij vinden, in het echte leven.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is te laat? Voor wat? Wat bedoel je nou eigenlijk?
je miste mijnquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Gokken, hoezo? Ik vraag het hem toch? Hij post die uitspraak, kan 'ie hem vast ook wel onderbouwen.
Genoeg criminologisch onderzoek dat een positief verband ziet tussen "harsh parental treatment" en crimineel gedrag hoor. Zoek maar lekker zelf in Google Scholar ofzo.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Tegenwoordig (lees: laatste 20 jaar) is het een sport met kinderen in dialoog te gaan ipv van de harde hand toe te passen. Dat was 50 jaar geleden andersom. Toen kreeg je bij het minst of geringste een draai om de oren of een stok in je nek.
Toch waren de kinderen toen minder crimineel dan nu.
Voor zover dat inderdaad gebeurde, kwam dat door de politie en OM, maar vanuit de marokkaanse gemeenschap zélf bleef het angstvallig stil. Het is daarom dat men (ook ik) er de bevestiging in ziet dat de Marokkaanse gemeenschap problemen niet of onvoldoende onderkent.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alleen jammer dat mensen niet willen zien dat tegelijk met het veel te vaak aangehaalde theedrinken er destijds ook harder opgetreden werd tegen criminelen en dat Amsterdam veiliger werd.
Mensen zien gewoon wat ze willen zien (ik zelf ook overigens): de een ziet dit nieuwsbericht als mogelijke start van een oplossing, de ander ziet er de bevestiging in dat de Marokkaanse gemeenschap problemen niet of onvoldoende onderkent.
Dat zijn natuurlijk van die onderzoekers die de dialoog prefereren boven de harde hand. Beetje een Stapel-onderzoek zeg maar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:42 schreef Fides het volgende:
[..]
Genoeg criminologisch onderzoek dat een positief verband ziet tussen "harsh parental treatment" en crimineel gedrag hoor. Zoek maar lekker zelf in Google Scholar ofzo.
Nou, ten eerste speelde er toen niet een vergelijkbare minderheden problematiek, en daarnaast heeft die behandeling tot een enorme jeugdopstand geleid in de jaren 60 en 70. Weliswaar lang niet altijd gewelddadig van aard, maar dat had ook te maken met het feit dat die generatie het economisch gezien juist erg goed deed vergeleken met wat we nu zien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Tegenwoordig (lees: laatste 20 jaar) is het een sport met kinderen in dialoog te gaan ipv van de harde hand toe te passen. Dat was 50 jaar geleden andersom. Toen kreeg je bij het minst of geringste een draai om de oren of een stok in je nek.
Weet niet welk onderzoek je aanhaalt maar die onderzoekers hebben ook nodig een stok in de nek nodig.
Ja, in Drenthe. Weten die ook eens hoe het voelt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gisteren een imam bij K&vd B die pleitte voor strafkampen.
Volgens jouw stelling zouden Marokkaanse jongeren juist minder crimineel dan hun autochtone medejongeren moeten zijn, allochtone ouders delen meer petsen uit dan roomblanke Nederlanders die hun nieuwetijdskind geen strobreed in de weg leggen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef 3-voud het volgende:
Dat is onzin.
Weet niet welk onderzoek je aanhaalt maar die onderzoekers hebben ook nodig een stok in de nek nodig.
Heb je iets van cijfers of een bron waar dat uit blijkt? Mijn indruk is dat veel ouders amper weten wat hun zoons uitspoken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef rockstah het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Harde hand leid simpelweg niet tot criminaliteit. Period.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef rockstah het volgende:
[..]
Nou, ten eerste speelde er toen niet een vergelijkbare minderheden problematiek,
Mijn god, je haalt nogal wat door elkaar.quote:en daarnaast heeft die behandeling tot een enorme jeugdopstand geleid in de jaren 60 en 70.
Ik woon in een klein stadje in Gelderland. Hier is denk ik het grootste percentage ontspoorde Marokkanen per inwoner.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, in Drenthe. Weten die ook eens hoe het voelt.
Ja duh laag iq mindere opvoeding. En hun krijgen ook weer kinderen zelfde gezeik. Vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:51 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar een connectie (verband, associatie, correlatie) betekend natuurlijk niet dat het een het ander veroorzaakt (causaliteit). Ouders met een laag IQ krijgen kinderen met een laag IQ, maar zijn vaak ook minder capabel om hun kind fatsoenlijk op te voeden. Dus het de oorzaak kan misschien net zo goed (of misschien wel waarschijnlijker) liggen in de incapabele opvoeding (dat zelf misschien wel door het IQ van de ouders verklaard kan worden) ipv van het IQ van de jongere zelf.
Dat wordt beweerd inderdaad. Maar kunnen wij meekijken in de huiskamers of dit ook zo is?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens jouw stelling zouden Marokkaanse jongeren juist minder crimineel dan hun autochtone medejongeren moeten zijn, allochtone ouders delen meer petsen uit dan roomblanke Nederlanders die hun nieuwetijdskind geen strobreed in de weg leggen.
In de PvdA-top wordt allang een andere (en strengere) koers voorgestaan. Het probleem is alleen nog de invloed van groepen allochtonen op lokale afdelingen; zie de toestanden rondom Turken in de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord. Ik hoef geen lintje hoor, maar ik riep in 2008 al dat de PvdA schoon schip zou moeten maken: POL / PvdA moet schoon schip makenquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welke politicus 'knuffelt' er met probleemjongeren dan? Ik ken alleen voorbeelden als de vreemdelingenwet van Staatssecretaris Cohen waar Verdonk mee liep te pochen, Marcouch als 1 van de weinige die haalbare wetten maakt en Samsom die voor het blèren eerst een jaar lang twee dagen in de week straatcoach in moeilijke Amsterdamse buurten was.
Voor zover ik weet werd er niet geknuffeld en ook geen thee gedronken, maar jij weet schijnbaar meer.
Hahaha. Ja man.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk van die onderzoekers die de dialoog prefereren boven de harde hand. Beetje een Stapel-onderzoek zeg maar.
Laat maar joh. Wat ik aanhaalde is niet onderuit te halen. Je kunt de geschiedenis helaas niet in je voordeel veranderen.
Alleen al de indeling in "hinderlijke", "overlastgevende" en "criminele" groepen is een (mi zeer kwalijke) vorm van bagatelliseren. Er wordt alles op alles gezet om de kut-koters maar kans op kans te geven, waarbij de ECHTE slachtoffers in de kou blijven staan. En iedereen (zowel overheid, als marokkaanse gemeenschap) vond het wel best. Maar nu de koters eraan dood gaan is het opeens een dringend probleem dat opgelost moet worden......(met paneldiscussies nog wel! Alsof dat helpt).quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit gelezen dat iemand dit probleem probeert te bagatelliseren. Dat jouw, in de ogen van sommige, oliedomme oplossingen en voorstellen niet worden aangenomen en weggewuifd onder de kop 'onrealistisch' wil niet zeggen dat het probleem wordt ontkend.
Dit dus.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is eigenlijk geen nieuws. Iedereen die de ogen niet sluit voor de realiteit, iedereen die kranten leest, het nieuws volgt en wegwimpelen niet tot sport heeft verheven, wist dit allang. Tientallen jaren zijn wel veel te tolerant en te soft geweest. Dit is de uitkomst.
Wie zaait, zal oogsten. Als je fluwelen handschoenen zaait, is de oogst dat jonge crimineeltjes niet worden gecorrigeerd, steeds ernstiger feiten plegen en vanzelf uitgroeien tot profs. Ik wil niet weten hoe vaak ik hier de laatste jaren op deze ontwikkeling heb gewezen en hoe vaak de steevaste probleemontkenners - de meesten ben ik spuugzat - de struisvogel uithingen.
Dat zélfs de Marokkaanse gemeenschap zelf nu de noodklok luidt, is een nieuw teken aan de wand. Zij die jarenlang de problemen hebben gebagatelliseerd, moeten zich heel diep schamen. Want het is nu te laat; de problemen zijn compleet uit de hand gelopen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
http://www.at5.nl/artikel(...)krijgen-sleutel-huisquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Door dit soort simpel geroeptoeter nemen mensen je niet serieus.
Bijzonder weinig, omdat er steevast voor het tegenovergestelde wordt gekozen. We weten nu in elk geval zeker dat die aanpak hoe dan ook totaal heeft gefaald. Als zélfs de Marokkaanse gemeenschap zelf nu de noodklok luidt, hoeven we daar tenminste geen discussie meer over te voeren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:38 schreef gelly het volgende:
Je kunt je beter afvragen wat de " keihard aanpakken !" roepers in de politiek nou daadwerkelijk in het echt hebben gedaan en bereikt.
Die worden er toch ook meteen uitgedonderd? En daarbij heeft dat niets met een partij te maken, want onacceptabel gebruik van de politieke functie op welke manier dan ook komt in elke partij voor. Dat blik kun je ook bij de VVD, het CDA en wat te denken van de PVV opentrekken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de PvdA-top wordt allang een andere (en strengere) koers voorgestaan. Het probleem is alleen nog de invloed van groepen allochtonen op lokale afdelingen; zie de toestanden rondom Turken in de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord. Ik hoef geen lintje hoor, maar ik riep in 2008 al dat de PvdA schoon schip zou moeten maken: POL / PvdA moet schoon schip maken
De PvdA moet zich niet laten gijzelen door groepen allochtonen en evenmin door de bijbehorende religieuze invloeden. We moeten er ook van af dat imams worden betrokken bij het oplossen van dit soort problemen. Marokkaans-Nederlandse jongeren zijn niet alleen moslim, maar ook gewoon Nederlands staatsburger. En in die laatste hoedanigheid moeten ze worden aangesproken.
Welk gedeelte van crimineel is bagatelliserend dan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Alleen al de indeling in "hinderlijke", "overlastgevende" en "criminele" groepen is een (mi zeer kwalijke) vorm van bagatelliseren. Er wordt alles op alles gezet om de kut-koters maar kans op kans te geven, waarbij de ECHTE slachtoffers in de kou blijven staan. En iedereen (zowel overheid, als marokkaanse gemeenschap) vond het wel best. Maar nu de koters eraan dood gaan is het opeens een dringend probleem dat opgelost moet worden......(met paneldiscussies nog wel! Alsof dat helpt).
Maar als dat ook via de Imams (in hun hoedanigheid als voorbeeldfiguur) kan, waarom niet? Zolang het maar werkt, lijkt me.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
...
De PvdA moet zich niet laten gijzelen door groepen allochtonen en evenmin door de bijbehorende religieuze invloeden. We moeten er ook van af dat imams worden betrokken bij het oplossen van dit soort problemen. Marokkaans-Nederlandse jongeren zijn niet alleen moslim, maar ook gewoon Nederlands staatsburger. En in die laatste hoedanigheid moeten ze worden aangesproken.
Tja, de consensus is dat geweld not done is. Geen onderzoeker die zich eraan brand mijn stelling te onderbouwen, omdat niet populair... terwijl het verleden het wel doet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef Fides het volgende:
[..]
Hahaha. Ja man.Lul niet zo uit je nek man. Allemaal Amerikaanse, Nederlandse, Britse Diederik Stapeltjes die voor de zachte hand zijn:') Of het zijn gewoon onderzoekers die willen uitzoeken hoe het komt dat bepaalde mensen wel of juist niet crimineel gedrag vertonen? Dit zegt tevens helemaal niets over wat ze vinden over welke "interventies" (straffen) er gebruikt moeten worden in reactie op crimineel gedrag.
Als jij 1 wetenschappelijk publicatie kan vinden die jouw punt ondersteund vind ik je een held, want je bent gewoon aan het raaskallen.
Beleid van een stadsdeel als de koersrichting of algemene norm van een partij neerzetten. De discussie gaat wat boven je pet, heb ik het idee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)krijgen-sleutel-huis
Alstublieft. Nu ophouden met op de man spelen als je een discussie niet kan winnen. Bedankt.
Ach ja, het weer afdoen als een simpel iets. Ik gaf je een van de vele voorbeelden, je doet het er maar mee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Beleid van een stadsdeel als de koersrichting of algemene norm van een partij neerzetten. De discussie gaat wat boven je pet, heb ik het idee.
Leg uit hoe het beleid van een stadsdeel betrokken kan worden op landelijk beleid? Welke partijen waren overigens nog meer betrokken bij dit plan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ach ja, het weer afdoen als een simpel iets. Ik gaf je een van de vele voorbeelden, je doet het er maar mee.
Of die consensus is zo omdat jarenlang onderzoek over verschillende tijdsperiodes en in verschillende landen hetzelfde laat zien? Ooit daar aan gedacht?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tja, de consensus is dat geweld not done is. Geen onderzoeker die zich eraan brand mijn stelling te onderbouwen, omdat niet populair... terwijl het verleden het wel doet.
Nou misschien omdat de PvdA dit beleid niet alleen in Amsterdam volgt maar in elke grote stad waar ze de baas zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Leg uit hoe het beleid van een stadsdeel betrokken kan worden op landelijk beleid? Welke partijen waren overigens nog meer betrokken bij dit plan?
Zo kan ik nog wel 100en meer voorbeelden geven maar dat weet jij zelf ook best.quote:veel jongeren tussen zaten die geen interesse hadden in het vinden van scholing of een baan, maar enkel uit waren op de vergoeding: "Ze gingen hier heel ver in, hetgeen leidde tot ernstige bedreigingen in de richting van ons personeel, beschadiging van persoonlijke eigendommen, het niet willen verrichten van werkzaamheden of deelname aan trainingen of begeleidingsgesprekken.
Dat is gewoon een hele goede zaak, bied een alternatief nadat men de straf heeft uitgezeten. Als men ze weer kansloos op straat laat zwerven gaat het meteen weer mis, als ze iets te verliezen hebben wordt het een ander verhaal.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)krijgen-sleutel-huis
Alstublieft. Nu ophouden met op de man spelen als je een discussie niet kan winnen. Bedankt.
Leuk dat Markouch het wel snapt maar hij zit wat dat betreft al jaren bij de verkeerde partij. Zijn denkbeelden zijn namelijk niet de algemene lijn van de PvdA waar ideeën als "er is geen probleem" en oplossingen als knuffelen en theedrinken de overhand hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Markouch is de felste in het hele debat en zijn partijleider Samsom is jaren staatcoach geweest om ervaring op te doen in de hele kwestie. Je lult wel popi jopi maar ondertussen zijn er weinig partijen die inhoudelijk meer persoonlijk aan het probleem participeren dan de pvda. Terug naar jouw theedrinkgrapjes.
Een normaal werkend mens moet minimaal 10 jaar wachten op een woning daar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is gewoon een hele goede zaak, biedt een alternatief nadat men de straf heeft uitgezeten. Als men ze weer kansloos op straat laat zwerven gaat het meteen weer mis, als ze iets te verliezen hebben wordt het een ander verhaal.
Ja, wat wil je nou zeggenquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:57 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nou misschien omdat de PvdA dit beleid niet alleen in Amsterdam volgt maar in elke grote stad waar ze de baas zijn.
Nog een voorbeeld dan:
De scriptie over Fourstar (PvdA clubje met Vogelaar) die gecensureerd werd door PvdA's Aleid Wolfsen:
[..]
Zo kan ik nog wel 100en meer voorbeelden geven maar dat weet jij zelf ook best.
Gewoon doorgaan met wegkijken joh.
Nee ze worden beloond als ze zich vanaf nu wel gedragen. Overigens heb je gelijk dat andere jongeren die zich wel gedragen maar weinig beloond worden en daar gaat het beleid dus mank.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:59 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Een normaal werkend mens moet minimaal 10 jaar wachten op een woning daar.
Ze zijn dus beloond voor hun criminele gedrag, punt uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |