abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:27:50 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127519472
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_127533996
Ik heb wel een vraag! Ik doe sinds kort (voor mijn doen) intensief aan fitness. 30 min fietsen, 20 min crosstrainer, 15 min loopband varierend van snelheid, 5 minuten apparaat dat soort van schaatsbewegingen maakt, 8 min dat je met je armen moet fietsen (weet niet hoe ik het anders moet zeggen :D) en dan nog 10 minuten met een ander soort fiets waar de kracht voornamelijk van je benen uit moet komen zeg maar (soort van liggend). Dit 2 x per week, soms 3x. Maar zo train ik toch vooral mijn beenspieren of ben ik nou gek? Ik wil eigenlijk wat buikvet kwijt en volgens instructeur kwam dat wel goed met deze apparaten. Maar ik heb na het sporten alleen het idee dat ik mijn benen heb getraind
-O-

Wat vinden jullie? Tips?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:01:15 #3
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127534312
1) Je kunt niet buikvet, kontvet, armvet of welk vet dan ook gericht eraf trainen met speciale oefeningen.
2) Als je vooral cardio doet met je benen zullen inderdaad vooral je benen sterker worden.
3) Cardio is een weinig effectieve manier om spieren te trainen. Als je dat wilt, kun je beter gaan krachttrainen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:19:58 #4
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_127535212
Als je buikvet kwijt wil zal je gehele vetpercentage omlaag moeten. Het snelst gaat dit met cardio. Wanneer je kracht wilt opbouwen kan er beter aan krachttraining gedaan worden.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_127535786
juist als je af wil vallen kan je beter aan krachttraining doen, dan blijven je spieren het meeste behouden.
pi_127547156
Ik mag me sinds vandaag ook hier melden, kracht trainen met tussendoor cardio. Zit alleen te twijfelen om 1 x per week te gaan of onbeperkt. Spiertjes mogen wel wat beter getraind worden en ook het buikje moet er wat van af.
pi_127548273
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:31 schreef Deeltjesversneller het volgende:
eter aan krachttraining doen, dan blijven je spier
Ik doe het gewoon allebei, daarom ben ik Superman!
pi_127550945
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 01:43 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Ik mag me sinds vandaag ook hier melden, kracht trainen met tussendoor cardio. Zit alleen te twijfelen om 1 x per week te gaan of onbeperkt. Spiertjes mogen wel wat beter getraind worden en ook het buikje moet er wat van af.
Veelal raad men aan om toch meer dan 1x per week te gaan. Natuurlijk zal je van 1x per week niet slechter worden qua body, maar met wat vaker gaan zet je toch wat meer zoden aan de dijk.

Als je het leuk vind om te doen is vaak heen sowieso geen straf.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:18:51 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127551898
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 01:43 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Ik mag me sinds vandaag ook hier melden, kracht trainen met tussendoor cardio. Zit alleen te twijfelen om 1 x per week te gaan of onbeperkt. Spiertjes mogen wel wat beter getraind worden en ook het buikje moet er wat van af.
Uit ervaring kan ik zeggen dat 1x per week al snel 0x per week wordt.
pi_127552693
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Uit ervaring kan ik zeggen dat 1x per week al snel 0x per week wordt.
Maar wordt 2x in de week geen 1x ?
Verder nu best veel spierpijn, opvallend is dat ik dat maar aan 1 kant heb terwijl toch echt beide even hard zijn getraind. Doel op het gele rondje.

pi_127552724
1x per week soprten zet niet echt zoden aan de dijk
pi_127553001
Hmmm... Is het nou krachttraining of cardio? :p Nouja, ik ga wel verder op dezelfde voet. Maar wel wat krachttraining erbij :)

Ik zou als ik jou was onbeperkt gaan. 1 x gaat inderdaad naar 0 x. En bij voorkeur een sportschool die motiverend werkt. GBij de mijne kan je gratis 1 x in de maand een afspraak maken bij een instructeur en die meet je vetpercentage, of je bent afgevallen, of je conditie vooruitgaat etc. En als je een maand niet bent geweest, bellen ze je en ze mailen :p
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:35:53 #13
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127556240
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

Die snap ik niet echt :@

Wat bedoel je met tussen de haakjes?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:41:50 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127556383
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:35 schreef Susteren het volgende:

[..]

Die snap ik niet echt :@

Wat bedoel je met tussen de haakjes?
Lol, ik heb die OP niet geschreven hé.

Maar het betekent dat er bepaalde oefeningen zijn waarmee je slechts één spier/spiergroep tegelijk traint, zoals de biceps curl: daarmee oefen je alleen je biceps. Dat noemt men de isolatieoefeningen, omdat je één spier isoleert voor training.
Er zijn ook oefeningen waarmee je meerdere spieren tegelijk oefent, zoals bijvoorbeeld de benchpress, de squat of de chin up. Dat noemen ze compound.
Het is beter om die tweede vorm van oefeningen te doen dan de eerste.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:43:59 #15
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127556451
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Lol, ik heb die OP niet geschreven hé.

Maar het betekent dat er bepaalde oefeningen zijn waarmee je slechts één spier/spiergroep tegelijk traint, zoals de biceps curl: daarmee oefen je alleen je biceps. Dat noemt men de isolatieoefeningen, omdat je één spier isoleert voor training.
Er zijn ook oefeningen waarmee je meerdere spieren tegelijk oefent, zoals bijvoorbeeld de benchpress, de squat of de chin up. Dat noemen ze compound.
Het is beter om die tweede vorm van oefeningen te doen dan de eerste.
Aah dacht dat er stond dat benchpresses compound oefeningen waren :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_127565592
Ik ben aan het aankomen in combinatie met fitness. Nou denk ik dat aan mijn voedingspatroon wel wat te verbeteren valt. Bij het avondeten lukt het me wel om (meerdere) grote porties te eten, maar 's ochtends bij het ontbijt kan ik maar met zeer veel moeite een paar broodjes naar binnen werken. Ik vind boterhammen (vooral goedkoop supermarktbrood) eigenlijk echt niet lekker.

Normaal gesproken bestaat mijn ontbijt uit:
2 koppen zwarte koffie
4 boterhammen met wisselend beleg (pindakaas, jam, kipfilet)
1 glas sinaasappelsap
een appel of een banaan

(Melk probeer ik te vermijden omdat ik daar nogal gevoelig voor ben.)
Ik krijg die boterhammen vaak niet allemaal weg 's ochtends, en neem in plaats daarvan wat ontbijtkoek of ik neem de boterhammen mee in m'n broodtrommel.

Weet iemand nog goede alternatieven voor brood 's ochtends?
pi_127566556
havermout met koude melk :9~ ik vind het lekker, en in 30 seconden heb je 400 kcal op. maar ik weet niet wat je als melkvervanger zou kunnen gebruiken, met water vind ik smerig.
pi_127566968
Over 6 weken ga ik ook weer de sportschool in. Twee jaar geleden heb ik ook in de sportschool gezeten, maar dat was maar voor 3 maanden om er eens aan te proeven. Ik fitnesste toen 3 of 4 keer in de week, maar deed niets extra's qua voeding. Dit kwam vooral omdat ik er weinig verstand van had/heb. Wel zag ik al snel een redelijk effect, ik was strak en had weinig vet. Die kant wil ik weer op.

Nu wil ik het een en ander wel anders gaan aanpakken, ik wil ook op mijn voeding gaan letten en aan de eiwitshakes. Waarom wil ik dit? Omdat ik anders het gevoel heb dat ik niet het maximale uit mijn inspanning haal.

Ik zal de situatie schetsen hoe mijn sportdagen er uit zullen gaan zien. De meest dichtstbijzijnde sportschool is voor mij 15 kilometer van mijn huis, ik weet het.. Ik wil graag 4 of 5 keer per week een uur gaan sporten in de sportschool. Ik ga er met de racefiets naar toe. Dus 15 kilometer heen, en 15 kilometer terug. Cardio krijg ik dus wel, mijn doel is gemiddeld 25 a 30 kilometer per uur te fietsen.

In de sportschool wil ik werken aan mijn spieren. Mijn doel is niet om er uit te gaan zien als een Arnold Swarchenegger trouwens. Ik denk meer in deze richting: https://www.google.nl/sea(...)n-de-man%3B355%3B500

Nu heb ik een paar vragen:
- Wat is een goed voedingsschema? Hoeveel eten? Ik weet dat ik veel eiwitten binnen moet krijgen en tegen de 2500 kcal (of dan zelfs meer), maar toch zo weinig mogelijk koolhydraten, suikers en vet. Met welk eten haal ik dit?
- Ik begreep dat er twee soorten eiwitshakes zijn, snelle en langzame. Wanneer neem ik welke en hoeveel gram?
- Gaat het 30 kilometer per keer fietsen en de krachttraining elkaar niet spaak lopen?

Alvast bedankt :)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:31:18 #19
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_127569420
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:47 schreef Vlap het volgende:
Weet iemand nog goede alternatieven voor brood 's ochtends?
havermout kan ook prima met water, gewoon happen droge havermout in je mond stoppen en wegspoelen met water.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:28 schreef carebaer het volgende:
-knip-

Alvast bedankt :)
lees de OP's van dit topic en het bodybuilding topic eens aandachtig door, daarmee beantwoord je veel van je vragen al.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:36:03 #20
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127569615
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 23:31 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

havermout kan ook prima met water, gewoon happen droge havermout in je mond stoppen en wegspoelen met water.

[..]

lees de OP's van dit topic en het bodybuilding topic eens aandachtig door, daarmee beantwoord je veel van je vragen al.
Waarom geen havermout met melk?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:36:30 #21
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_127569633
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 23:36 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Waarom geen havermout met melk?
(Melk probeer ik te vermijden omdat ik daar nogal gevoelig voor ben.)

staat in zijn post
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_127571143
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:47 schreef Vlap het volgende:
Ik ben aan het aankomen in combinatie met fitness. Nou denk ik dat aan mijn voedingspatroon wel wat te verbeteren valt. Bij het avondeten lukt het me wel om (meerdere) grote porties te eten, maar 's ochtends bij het ontbijt kan ik maar met zeer veel moeite een paar broodjes naar binnen werken. Ik vind boterhammen (vooral goedkoop supermarktbrood) eigenlijk echt niet lekker.

Normaal gesproken bestaat mijn ontbijt uit:
2 koppen zwarte koffie
4 boterhammen met wisselend beleg (pindakaas, jam, kipfilet)
1 glas sinaasappelsap
een appel of een banaan

(Melk probeer ik te vermijden omdat ik daar nogal gevoelig voor ben.)
Ik krijg die boterhammen vaak niet allemaal weg 's ochtends, en neem in plaats daarvan wat ontbijtkoek of ik neem de boterhammen mee in m'n broodtrommel.

Weet iemand nog goede alternatieven voor brood 's ochtends?
10 minuten eerder opstaan en een omelet maken?
pi_127572951
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:28 schreef carebaer het volgende:
Nu heb ik een paar vragen:
- Wat is een goed voedingsschema? Hoeveel eten? Ik weet dat ik veel eiwitten binnen moet krijgen en tegen de 2500 kcal (of dan zelfs meer), maar toch zo weinig mogelijk koolhydraten, suikers en vet. Met welk eten haal ik dit?
Je kunt hier berekenen hoeveel je ongeveer nodig hebt. http://www.1percentedge.com/ifcalc/
Ik hou zelf 2g/kg aan eiwitten aan, kwa KH en vetten boeit het me niet veel wat ik binnenkrijg. Gezien ik geen graanproducten eet is mijn KH inname altijd relatief laag, en vet inname hoog. Doe vooral wat voor jezelf werkt.

quote:
- Ik begreep dat er twee soorten eiwitshakes zijn, snelle en langzame. Wanneer neem ik welke en hoeveel gram?
Je hebt whey (snel) en caseine (langzaam). Na de training neem ik meestal een mix van de 2, en laat op de avond caseine. Je kunt ook kwark nemen, ipv caseine (ik woon alleen in een land waar ze geen kwark verkopen)

Hoeveel je nodig hebt ligt aan de eiwit inname op die dag. Het is gewoon een aanvulling, meer niet.

quote:
- Gaat het 30 kilometer per keer fietsen en de krachttraining elkaar niet spaak lopen?
Je zult extra moeten eten om die 30km te compenseren. Bereken dus hoeveel kcal je ermee verbruikt.
pi_127574393
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:28 schreef carebaer het volgende:
Over 6 weken ga ik ook weer de sportschool in. Twee jaar geleden heb ik ook in de sportschool gezeten, maar dat was maar voor 3 maanden om er eens aan te proeven. Ik fitnesste toen 3 of 4 keer in de week, maar deed niets extra's qua voeding. Dit kwam vooral omdat ik er weinig verstand van had/heb. Wel zag ik al snel een redelijk effect, ik was strak en had weinig vet. Die kant wil ik weer op.

Nu wil ik het een en ander wel anders gaan aanpakken, ik wil ook op mijn voeding gaan letten en aan de eiwitshakes. Waarom wil ik dit? Omdat ik anders het gevoel heb dat ik niet het maximale uit mijn inspanning haal.

Ik zal de situatie schetsen hoe mijn sportdagen er uit zullen gaan zien. De meest dichtstbijzijnde sportschool is voor mij 15 kilometer van mijn huis, ik weet het.. Ik wil graag 4 of 5 keer per week een uur gaan sporten in de sportschool. Ik ga er met de racefiets naar toe. Dus 15 kilometer heen, en 15 kilometer terug. Cardio krijg ik dus wel, mijn doel is gemiddeld 25 a 30 kilometer per uur te fietsen.

In de sportschool wil ik werken aan mijn spieren. Mijn doel is niet om er uit te gaan zien als een Arnold Swarchenegger trouwens. Ik denk meer in deze richting: https://www.google.nl/sea(...)n-de-man%3B355%3B500

Nu heb ik een paar vragen:
- Wat is een goed voedingsschema? Hoeveel eten? Ik weet dat ik veel eiwitten binnen moet krijgen en tegen de 2500 kcal (of dan zelfs meer), maar toch zo weinig mogelijk koolhydraten, suikers en vet. Met welk eten haal ik dit?
- Ik begreep dat er twee soorten eiwitshakes zijn, snelle en langzame. Wanneer neem ik welke en hoeveel gram?
- Gaat het 30 kilometer per keer fietsen en de krachttraining elkaar niet spaak lopen?

Alvast bedankt :)
Extreem Homoseksuele post Carebaer
pi_127575343
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:28 schreef carebaer het volgende:
Nu heb ik een paar vragen:
- Wat is een goed voedingsschema? Hoeveel eten? Ik weet dat ik veel eiwitten binnen moet krijgen en tegen de 2500 kcal (of dan zelfs meer), maar toch zo weinig mogelijk koolhydraten, suikers en vet. Met welk eten haal ik dit?
- Ik begreep dat er twee soorten eiwitshakes zijn, snelle en langzame. Wanneer neem ik welke en hoeveel gram?
- Gaat het 30 kilometer per keer fietsen en de krachttraining elkaar niet spaak lopen?

1. alle schema's zijn goed, gewoon gezond eten en 150 gram (2x je lichaamsgewicht is meer dan genoeg, meer is niet nodig) eiwitten per dag. zoveel kcal eten dat je per maand 2 kg aankomt, hoeveel kcal dat dan is zul je na een tijdje vanzelf merken. dat zal veel meer dan 2500 kcal zijn, zeker als je zoveel fietst. je moet niet zo weinig mogelijk koolhydraten en vet eten, dat heb je juist nodig wil je groot, sterk en gezond worden. lees je maar even in over voeding.
2. shakes heb je niet nodig, je wil toch geen arnold worden? zorgen dat je na de training je grootste maaltijd met mooi stuk vlees eet is genoeg.
3. jawel.
  zondag 9 juni 2013 @ 10:11:54 #26
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_127575430
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:02 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

1. alle schema's zijn goed, gewoon gezond eten en 150 gram (2x je lichaamsgewicht is meer dan genoeg, meer is niet nodig) eiwitten per dag. zoveel kcal eten dat je per maand 2 kg aankomt, hoeveel kcal dat dan is zul je na een tijdje vanzelf merken. dat zal veel meer dan 2500 kcal zijn, zeker als je zoveel fietst. je moet niet zo weinig mogelijk koolhydraten en vet eten, dat heb je juist nodig wil je groot, sterk en gezond worden. lees je maar even in over voeding.
2. shakes heb je niet nodig, je wil toch geen arnold worden? zorgen dat je na de training je grootste maaltijd met mooi stuk vlees eet is genoeg.
3. jawel.
Hoeft 'ie zich ook met shakes geen zorgen over te maken, indien je voeding goed op orde is kun je best eens kijken of shakes nodig zijn.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_127575706
Ik heb het de afgelopen dagen een beetje bijgehouden, maar verder dan 60 gram eiwitten op een dag kom ik niet met de voeding tot nu toe. Nu ga ik wel proberen mijn voeding aan te passen op de eiwitten, maar ik denk dat de shakes geen overbodige luxe zijn voor mij.

En men zegt altijd dat je veel kcal binnen moet krijgen, maar verbrand je je laatste laagje spek op je buik dan nog wel?
pi_127575933
shakes heb je met een behoefte van ongeveer 150g zeker niet nodig

bakkie kwark, stukje vlees, wat melk en een paar eieren en je zit daar al op

als je het dubbele binnen wilt krijgen is het wel handig (wanneer je wat groter bent of aan het kuren bent bijv.)

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:28 schreef carebaer het volgende:
Mijn doel is niet om er uit te gaan zien als een Arnold Swarchenegger trouwens.
lol hommo

zo zal je ook nooit worden

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:28 schreef carebaer het volgende:
maar toch zo weinig mogelijk koolhydraten, suikers en vet
wat?

[ Bericht 27% gewijzigd door 16meter op 09-06-2013 11:01:46 ]
pi_127576464
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:02 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

2. shakes heb je niet nodig, je wil toch geen arnold worden? zorgen dat je na de training je grootste maaltijd met mooi stuk vlees eet is genoeg.
:')
pi_127576484
Het niveau van de reacties spat er weer van af.
  zondag 9 juni 2013 @ 11:36:53 #31
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_127576609
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:28 schreef carebaer het volgende:


In de sportschool wil ik werken aan mijn spieren. Mijn doel is niet om er uit te gaan zien als een Arnold Swarchenegger trouwens. Ik denk meer in deze richting: https://www.google.nl/sea(...)n-de-man%3B355%3B500


Ik moest lachen.
BEASTMODE
  zondag 9 juni 2013 @ 12:12:39 #32
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_127577362
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:36 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
ik ook maar ik hield mij in.
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:30 schreef carebaer het volgende:
Het niveau van de reacties spat er weer van af.
we proberen je te helpen bro, heb je de OP van het BB topic al gelezen?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_127577447
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:36 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
en SCHWARZENEGGER ook nog verkeerd spellen

:N
  zondag 9 juni 2013 @ 12:21:45 #34
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_127577524
Is ook altijd de reactie die ik krijg wanneer mensen met mij willen gaan trainen en iets aan hun lijf willen gaan doen: "Ja Awesome_, ik vind alles prima hoor, maar ik hoef niet in een keer zo'n Schwarzenegger te worden!!"

Alsof je naar een weekje fullbody in eens wakker schrikt met +30kg LBM. :')
BEASTMODE
pi_127580208
Ik ben nu ruim 2 maanden bezig met fitness. Ik ga gemiddeld 3 keer per week en doe dan full-body, alle oefeningen in setjes van 3x12. Als ik denk dat ik een oefening zwaarder kan doen maak ik hem 5 of 10 kg zwaarder. Per keer ben ik ongeveer één tot anderhalf uur bezig in de sportschool. Soms doe ik thuis nog wat buikspieroefeningen of push-ups. Voor cardio doe ik geen oefeningen in de sportschool; ik loop en fiets wel veel.

Ben ik op een goede/verantwoorde manier bezig of niet? Tot nu toe ga ik redelijk vooruit. Sommige oefeningen doe ik nu 2 keer zo zwaar als toen ik begon. Ik heb er nog steeds veel plezier in en voel me er veel beter door.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:10:38 #36
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_127584015
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:21 schreef Awesome_ het volgende:
Is ook altijd de reactie die ik krijg wanneer mensen met mij willen gaan trainen en iets aan hun lijf willen gaan doen: "Ja Awesome_, ik vind alles prima hoor, maar ik hoef niet in een keer zo'n Schwarzenegger te worden!!"

Alsof je naar een weekje fullbody in eens wakker schrikt met +30kg LBM. :')
hele reet onder de injectieplekken
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_127585249
http://www.tvgids.nl/arti(...)orzaak_van_obesitas/

Vanavond, 19:25 Ned 2.

'Daarom gaat ze op zoek naar medische verklaringen en oplossingen voor de obesitas-epidemie.'

en

'Verder kijkt ze naar erfelijke oorzaken van obesitas en het effect van hormonen op de eetlust'

Alleen al uit de beschrijving klinkt het alsof allerlei redenen opsommen die de oorzaak kunnen zijn, zolang het maar geen reden is die je simpelweg aan jezelf kan toeschrijven.
  zondag 9 juni 2013 @ 17:06:00 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127585790
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:50 schreef xFriendx het volgende:
http://www.tvgids.nl/arti(...)orzaak_van_obesitas/

Vanavond, 19:25 Ned 2.

'Daarom gaat ze op zoek naar medische verklaringen en oplossingen voor de obesitas-epidemie.'

en

'Verder kijkt ze naar erfelijke oorzaken van obesitas en het effect van hormonen op de eetlust'

Alleen al uit de beschrijving klinkt het alsof allerlei redenen opsommen die de oorzaak kunnen zijn, zolang het maar geen reden is die je simpelweg aan jezelf kan toeschrijven.
Welkom in de 21e eeuw. Waar 'verantwoordelijkheid' een vies woord is en voor ieder probleem een club bestaat die wel even komt uitleggen dat het niet jouw schuld is.

Maar goed, het lijkt mij evident dat sommige mensen genetische en/of hormonale afwijkingen hebben waardoor ze sneller aankomen. Maar die mensen kunnen dat nog altijd voorkomen door gewoon beter op hun voeding te letten.
pi_127592413
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:21 schreef Awesome_ het volgende:
Is ook altijd de reactie die ik krijg wanneer mensen met mij willen gaan trainen en iets aan hun lijf willen gaan doen: "Ja Awesome_, ik vind alles prima hoor, maar ik hoef niet in een keer zo'n Schwarzenegger te worden!!"

Alsof je naar een weekje fullbody in eens wakker schrikt met +30kg LBM. :')
pas maar op hoor

voordat je t weet sta je daar in las vegas op t podium naast cutler en heath met je 140kg lichaamsgewicht

beter rustig aan trainen, je wil niet in zo'n freak veranderen

1x per week is genoeg
pi_127593089
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:17 schreef 16meter het volgende:

[..]

en SCHWARZENEGGER ook nog verkeerd spellen

:N
zwarteneger hahaha
pi_127622327
Ik kon wegens omstandigheden een tijdje niet naar de sportschool (en dat is te merken helaas)..
Maar nu weer wel *O* Dus vanaf vandaag weer vol aan de bak, vanochtend foto's gemaakt en mezelf opgemeten.. Ik heb er zin in!
pi_127795272
Ik heb een vraag, hopelijk kan één van jullie me helpen :)

Sinds een jaar doe ik aan krachttraining, 3 keer per week, altijd met losse gewichten. Ik heb een aantal oefeningen (uitstappen, squats, hameren, zagen, fly's (front/side), kick back, chest press) die ik allemaal 2 x doe met 12 herhalingen. Ik doe de oefeningen altijd in een andere volgorde. Vooraf sta ik tien minuten op de crosstrainer.

Tot zo ver is het simpel. Maar nu: hoe verander ik mijn schema? Ik begin het een beetje saai te vinden, en het wordt ook wel eens tijd voor iets nieuws. Maar volgens mij zijn dit wel zo'n beetje de standaardoefeningen (voor vrouwen, bedoel ik) en hoe breng ik variatie aan? Sinds een maand heb ik één krachttraining geschrapt en in plaats daarvan doe ik TRX (met van die touwen en kettlebells), dat is al een hele verandering en dat bevalt goed. Maar nu wil ik ook de routine van die eeuwige krachtoefeningen een beetje doorbreken.

Iemand goede tips?
pi_127795330
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:47 schreef Nadine26 het volgende:
Ik heb een vraag, hopelijk kan één van jullie me helpen :)

Sinds een jaar doe ik aan krachttraining, 3 keer per week, altijd met losse gewichten. Ik heb een aantal oefeningen (uitstappen, squats, hameren, zagen, fly's (front/side), kick back, chest press) die ik allemaal 2 x doe met 12 herhalingen. Ik doe de oefeningen altijd in een andere volgorde. Vooraf sta ik tien minuten op de crosstrainer.

Tot zo ver is het simpel. Maar nu: hoe verander ik mijn schema? Ik begin het een beetje saai te vinden, en het wordt ook wel eens tijd voor iets nieuws. Maar volgens mij zijn dit wel zo'n beetje de standaardoefeningen (voor vrouwen, bedoel ik) en hoe breng ik variatie aan? Sinds een maand heb ik één krachttraining geschrapt en in plaats daarvan doe ik TRX (met van die touwen en kettlebells), dat is al een hele verandering en dat bevalt goed. Maar nu wil ik ook de routine van die eeuwige krachtoefeningen een beetje doorbreken.

Iemand goede tips?
Lekker Nadine, ga zo door. Voeg pullups en butterflies toe. Het is sexy wanneer een vrouw 10 pullups uit haar iele lijfje bangt.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:02:12 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127795755
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:47 schreef Nadine26 het volgende:
Ik heb een vraag, hopelijk kan één van jullie me helpen :)

Sinds een jaar doe ik aan krachttraining, 3 keer per week, altijd met losse gewichten. Ik heb een aantal oefeningen (uitstappen, squats, hameren, zagen, fly's (front/side), kick back, chest press) die ik allemaal 2 x doe met 12 herhalingen. Ik doe de oefeningen altijd in een andere volgorde. Vooraf sta ik tien minuten op de crosstrainer.

Tot zo ver is het simpel. Maar nu: hoe verander ik mijn schema? Ik begin het een beetje saai te vinden, en het wordt ook wel eens tijd voor iets nieuws. Maar volgens mij zijn dit wel zo'n beetje de standaardoefeningen (voor vrouwen, bedoel ik) en hoe breng ik variatie aan? Sinds een maand heb ik één krachttraining geschrapt en in plaats daarvan doe ik TRX (met van die touwen en kettlebells), dat is al een hele verandering en dat bevalt goed. Maar nu wil ik ook de routine van die eeuwige krachtoefeningen een beetje doorbreken.

Iemand goede tips?
Oefeningen voor mannen of vrouwen bestaan niet, wees dus niet bang om iets te doen dat je alleen de mannen ziet doen. Waarschijnlijk voelt het hartstikke goed als je al die machomannen eruitpresst, -squat of -lift (geen persoonlijke ervaring mee :'( )

Wat ik doe is af en toe gewoon eens een nieuwe oefening uitproberen. Soms bevalt dat, soms niet. Kies een gelijkaardige oefening (bijv. chestpress - barbell benchpress - dumbbell benchpress), en doe gewoon wat je leuker vindt.
pi_127795806
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:49 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Lekker Nadine, ga zo door. Voeg pullups en butterflies toe. Het is sexy wanneer een vrouw 10 pullups uit haar iele lijfje bangt.
Ow, die pullups (even filmpje gekeken) zien er wel heftig uit :D Ander probleem is dat ik in de sportschool ongeveer in de entree hang, als ik dat wil doen (want daar hangen die stangen) dus ik moet mezelf eerst wel wat moed inspreken, dan. De fly's doe ik al, bedacht ik - ik dacht dat het chest press heette, maar nee dus. Dank voor de tip!
pi_127796181
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oefeningen voor mannen of vrouwen bestaan niet, wees dus niet bang om iets te doen dat je alleen de mannen ziet doen. Waarschijnlijk voelt het hartstikke goed als je al die machomannen eruitpresst, -squat of -lift (geen persoonlijke ervaring mee :'( )

Wat ik doe is af en toe gewoon eens een nieuwe oefening uitproberen. Soms bevalt dat, soms niet. Kies een gelijkaardige oefening (bijv. chestpress - barbell benchpress - dumbbell benchpress), en doe gewoon wat je leuker vindt.
Grappig dat je het zegt, dat er geen verschillende oefeningen voor mannen en vrouwen zijn. Ik zie mannen (bijna) nooit uitstappen of squatten, misschien vinden ze dat ze al fantastische benen hebben 8-)

Maar oké, ik ga wat nieuwe oefeningen uitproberen.

En dan: de hoeveelheid herhalingen. Heeft het zin om daarmee te variëren? Dus in plaats van 2 x 12 met een hoog gewicht een keer 3 x 10 met een lager gewicht? Of kun je beter maar niet in gewicht omlaag gaan? (Mij is geleerd: hoe zwaarder, hoe beter)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:37:31 #47
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_127796906
Dit is wel een aardige oefeningen om te gaan leren.
BEASTMODE
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:48:30 #48
187510 IrCute
Americunt
pi_127797293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:14 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt, dat er geen verschillende oefeningen voor mannen en vrouwen zijn. Ik zie mannen (bijna) nooit uitstappen of squatten, misschien vinden ze dat ze al fantastische benen hebben 8-)

Maar oké, ik ga wat nieuwe oefeningen uitproberen.

En dan: de hoeveelheid herhalingen. Heeft het zin om daarmee te variëren? Dus in plaats van 2 x 12 met een hoog gewicht een keer 3 x 10 met een lager gewicht? Of kun je beter maar niet in gewicht omlaag gaan? (Mij is geleerd: hoe zwaarder, hoe beter)
Als je met een gewicht makkelijk 12 herhalingen kunt doen ga dan hoger en probeer 8 herhalingen te doen, als je dan weer makkelijk 12 kunt doen weer wat hoger etc. De laatste herhaling moet heel zwaar zijn, dan zit je qua gewicht goed. Ik zou toch wel minstens 3 setjes doen bij iedere oefening.

Oefeningen die je sowieso altijd zou moeten doen:

Benchpress
squat
deadlift

andere oefeningen die je zou kunnen doen:

Chin ups
Dips
Military press
Lat pulldown
pi_127797690
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:13 schreef Vlap het volgende:
Ik ben nu ruim 2 maanden bezig met fitness. Ik ga gemiddeld 3 keer per week en doe dan full-body, alle oefeningen in setjes van 3x12. Als ik denk dat ik een oefening zwaarder kan doen maak ik hem 5 of 10 kg zwaarder. Per keer ben ik ongeveer één tot anderhalf uur bezig in de sportschool. Soms doe ik thuis nog wat buikspieroefeningen of push-ups. Voor cardio doe ik geen oefeningen in de sportschool; ik loop en fiets wel veel.

Ben ik op een goede/verantwoorde manier bezig of niet? Tot nu toe ga ik redelijk vooruit. Sommige oefeningen doe ik nu 2 keer zo zwaar als toen ik begon. Ik heb er nog steeds veel plezier in en voel me er veel beter door.
Iemand?
Ben ik zo ongeveer goed bezig, met hoe lang en hoe vaak ik alles doe? (Ik ben gewoon een dunne jongen die wat sterker wil worden.)

En hoe strikt zijn jullie met voeding? Moet een koekje/chipje/biertje af en toe kunnen of is dat echt uit den boze?
pi_127799587
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:00 schreef Vlap het volgende:

[..]

Iemand?
Ben ik zo ongeveer goed bezig, met hoe lang en hoe vaak ik alles doe? (Ik ben gewoon een dunne jongen die wat sterker wil worden.)

En hoe strikt zijn jullie met voeding? Moet een koekje/chipje/biertje af en toe kunnen of is dat echt uit den boze?
welke oefeningen doe je dan? ik raad starting strength aan (squat, deadlift, bench press, press, power clean, zoek het schema maar op en lees het boek). als je "5 of 10 kg zwaarder" gaat ben je niet goed bezig lijkt me, want als je zo'n grote stappen kan maken heb je daarvoor te licht gedaan. de eerste weken als je nog aan het kijken bent wat je limiet is kan dat misschien, maar na een tijdje heb je de grootste moeite met 2.5 kg per keer. je moet wel iedere keer tot het naatje gedaan, zo veel gewicht dat je bij de laatste rep een volgende niet meer zou halen. anders is het namelijk tijd om in gewicht omhoog te gaan.

van 1 koekje ga je niks merken, doe wat je zelf het langst vol kan houden als je in grote lijnen maar gewoon goed probeert te eten. alles voor altijd laten liggen gaat mij niet lukken iig :)

maar echt, het beste download je de pdf van starting strength, lees hem helemaal door en voer het uit. zijn al veel mensen mee geholpen.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 20:10:28 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127802670
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:14 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt, dat er geen verschillende oefeningen voor mannen en vrouwen zijn. Ik zie mannen (bijna) nooit uitstappen of squatten, misschien vinden ze dat ze al fantastische benen hebben 8-)

Maar oké, ik ga wat nieuwe oefeningen uitproberen.

En dan: de hoeveelheid herhalingen. Heeft het zin om daarmee te variëren? Dus in plaats van 2 x 12 met een hoog gewicht een keer 3 x 10 met een lager gewicht? Of kun je beter maar niet in gewicht omlaag gaan? (Mij is geleerd: hoe zwaarder, hoe beter)
Ik ben geen expert in welke setjes je moet doen, maar ik las laatst op T-Nation dat het beste is om de 'zware' compoundoefeningen (bijv. squat, deadlift) best gedaan worden met weinig rep's en relatief veel gewicht (e.g. 5x4 of 5x5 o.i.d.). De 'lichtere' compoundoefeningen (bijv. seated row, hack squat) doe je iets meer reps per set (e.g. 4x8 of 4x9) met medium gewicht. De isolatieoefeningen (bijv. curls, leg raises) doe je veel reps (e.g. 4x12 of 4x15à) met relatief weinig gewicht.

Dit, omdat des te meer gewicht je gebruikt, des te grotere spiergroepen je aanspreekt. Bij de zware compoundoefeningen wil je natuurlijk direct die grote spiergroepen gebruiken, dus doe je veel gewicht. Bij isolatieoefeningen wil je juist alleen de geïsoleerde spier gebruiken, dus doe je een laag gewicht om de grote spieren koest te houden.

Zoals ik al zei, ik ben geen expert. Ik las dit op een site die reeds als betrouwbaar werd aangeprezen. Als er mensen zijn die er iets op aan te merken hebben: graag!
pi_127812361
Klinkt een beetje omgedraaid?
Ik zou denken dat je met isolatie oefeningen simpelweg minder gewicht pakt omdat minder spieren gebruiken = minder gewicht kunnen pakken.
pi_127816932
@ Awesome: Dat lijkt me best een tricky oefening, vooral voor je rug O-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:48 schreef IrCute het volgende:

[..]

Als je met een gewicht makkelijk 12 herhalingen kunt doen ga dan hoger en probeer 8 herhalingen te doen, als je dan weer makkelijk 12 kunt doen weer wat hoger etc. De laatste herhaling moet heel zwaar zijn, dan zit je qua gewicht goed. Ik zou toch wel minstens 3 setjes doen bij iedere oefening.

Oefeningen die je sowieso altijd zou moeten doen:

Benchpress
squat
deadlift

andere oefeningen die je zou kunnen doen:

Chin ups
Dips
Military press
Lat pulldown
Thanx :) Ik ga het proberen: iets zwaarder met 8 herhalingen, dat lijkt me wel leuk. En zo weer toewerken naar 12 herhalingen.

De oefeningen ga ik uitproberen.
Eén vraag over de deadlift: dat vind ik een beetje gedoe met zo'n stang, omdat ik die techniek niet beheers en het ziet er op filmpjes best gecompliceerd uit (blessuregevoelige oefening). Ik train altijd met halters en ik zag de deadlift ergens beschreven staan als volgt (en dat leek me wel een handige methode): je duwt een halter (zeg 10 kilo) met gekruiste armen tegen je borst. Je buigt met gestrekte rug voorover, zo diep mogelijk (rug moet kaarsrecht blijven) en komt dan beheerst overeind tot je weer rechtop staat. Ik heb het uitgeprobeerd en je voelt heel veel spieren: buik, rug, billen, hamstrings.
Komt dat een beetje overeen met de klassieke deadlift?
pi_127818197
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 01:38 schreef Nadine26 het volgende:
@ Awesome: Dat lijkt me best een tricky oefening, vooral voor je rug O-)

[..]

Thanx :) Ik ga het proberen: iets zwaarder met 8 herhalingen, dat lijkt me wel leuk. En zo weer toewerken naar 12 herhalingen.

De oefeningen ga ik uitproberen.
Eén vraag over de deadlift: dat vind ik een beetje gedoe met zo'n stang, omdat ik die techniek niet beheers en het ziet er op filmpjes best gecompliceerd uit (blessuregevoelige oefening). Ik train altijd met halters en ik zag de deadlift ergens beschreven staan als volgt (en dat leek me wel een handige methode): je duwt een halter (zeg 10 kilo) met gekruiste armen tegen je borst. Je buigt met gestrekte rug voorover, zo diep mogelijk (rug moet kaarsrecht blijven) en komt dan beheerst overeind tot je weer rechtop staat. Ik heb het uitgeprobeerd en je voelt heel veel spieren: buik, rug, billen, hamstrings.
Komt dat een beetje overeen met de klassieke deadlift?
Die beschrijving klinkt nogal raar met dat gekruiste armen tegen je borst. Het is niet heel moeilijk, begin met een lege stang, zorg dat je je schouders naar achter houdt, dat je je rug niet bolt en dat je de stang in contact houdt met je benen.


pi_127821061
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 05:56 schreef IrCute het volgende:

[..]

Die beschrijving klinkt nogal raar met dat gekruiste armen tegen je borst. Het is niet heel moeilijk, begin met een lege stang, zorg dat je je schouders naar achter houdt, dat je je rug niet bolt en dat je de stang in contact houdt met je benen.


O ja, ik zie nu ook dat het twee totaal verschillende oefeningen zijn; die van mij doe je met gestrekte benen, terwijl het dus de bedoeling is dat je een squathouding aanneemt. Ik begin gewoon met een lege stang :s) En intussen ga ik nadenken over de vraag wat precies het verschil is tussen gewone squats (met twee halters) en de deadlift. Da je meer gewicht kunt liften, denk ik. Door die stang.
pi_127821298
squats met 'twee halters'..

je bedoelt dumbbells

en squats doe je niet met dumbbells, maar met een barbell
pi_127828498
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:53 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

welke oefeningen doe je dan? ik raad starting strength aan (squat, deadlift, bench press, press, power clean, zoek het schema maar op en lees het boek). als je "5 of 10 kg zwaarder" gaat ben je niet goed bezig lijkt me, want als je zo'n grote stappen kan maken heb je daarvoor te licht gedaan. de eerste weken als je nog aan het kijken bent wat je limiet is kan dat misschien, maar na een tijdje heb je de grootste moeite met 2.5 kg per keer. je moet wel iedere keer tot het naatje gedaan, zo veel gewicht dat je bij de laatste rep een volgende niet meer zou halen. anders is het namelijk tijd om in gewicht omhoog te gaan.

van 1 koekje ga je niks merken, doe wat je zelf het langst vol kan houden als je in grote lijnen maar gewoon goed probeert te eten. alles voor altijd laten liggen gaat mij niet lukken iig :)

maar echt, het beste download je de pdf van starting strength, lees hem helemaal door en voer het uit. zijn al veel mensen mee geholpen.
Ik ken de namen van al die oefeningen niet. Maar is het echt vreemd dat ik snel vooruitga (ik ben héél licht begonnen, sommige oefeningen maar 15 kg, en toen zat ik al wel tegen m'n max)?

Zijn 3x12 setjes goed? En totaal tot anderhalf uur in de sportschool (ik heb het idee dat anderen minder lang bezig zijn)?
pi_127828626
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:30 schreef Vlap het volgende:

[..]

Ik ken de namen van al die oefeningen niet. Maar is het echt vreemd dat ik snel vooruitga (ik ben héél licht begonnen, sommige oefeningen maar 15 kg, en toen zat ik al wel tegen m'n max)?

Zijn 3x12 setjes goed? En totaal tot anderhalf uur in de sportschool (ik heb het idee dat anderen minder lang bezig zijn)?
lees het boek, dan ken je de oefeningen wel. staat precies in uitgelegd hoe ze werken. tegen je max zitten en 15 kg omhoog gaan kan niet, op het begin 2.5 kg (deadlift wel 5 kg) maar dat hou je ook niet heel erg lang vol.

3x12 kan, ligt eraan wat je wil. ik doe 5 reps, zou niet hoger dan 8-10 gaan anders wordt het al snel uithoudingsvermogen trainen ipv kracht.
pi_127828827
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:59 schreef 16meter het volgende:
squats met 'twee halters'..

je bedoelt dumbbells

en squats doe je niet met dumbbells, maar met een barbell
Dan toch met dumbbells: ik heb tijdens het squatten in elke hand een dumbbell :P
pi_127828923
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 01:38 schreef Nadine26 het volgende:
@ Awesome: Dat lijkt me best een tricky oefening, vooral voor je rug O-)

[..]

Thanx :) Ik ga het proberen: iets zwaarder met 8 herhalingen, dat lijkt me wel leuk. En zo weer toewerken naar 12 herhalingen.

De oefeningen ga ik uitproberen.
Eén vraag over de deadlift: dat vind ik een beetje gedoe met zo'n stang, omdat ik die techniek niet beheers en het ziet er op filmpjes best gecompliceerd uit (blessuregevoelige oefening). Ik train altijd met halters en ik zag de deadlift ergens beschreven staan als volgt (en dat leek me wel een handige methode): je duwt een halter (zeg 10 kilo) met gekruiste armen tegen je borst. Je buigt met gestrekte rug voorover, zo diep mogelijk (rug moet kaarsrecht blijven) en komt dan beheerst overeind tot je weer rechtop staat. Ik heb het uitgeprobeerd en je voelt heel veel spieren: buik, rug, billen, hamstrings.
Komt dat een beetje overeen met de klassieke deadlift?
ik vind deadlifts juist makkelijk, alleen zorgen dat je onderrug recht en aangespannen blijft. dat wat jij zegt klinkt meer als goodmornings:



heb ik nooit gedaan, maar dit lijkt me blessuregevoeliger omdat er meer druk op je onderrug komt te staan dan bij deadlifts...
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:47:04 #61
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_127842465
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:42 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dan toch met dumbbells: ik heb tijdens het squatten in elke hand een dumbbell :P
Squatten met dumbbells gaat nog als je op licht gewicht zit. Wanneer je bijv. 100kg squat (niet eens zo bijster veel) voor meerdere herhalingen zou je twee dumbbells van 50kg elk in je handen moeten houden. Dan is het gemakkelijker om dit met een barbell(stang) te doen. Daar wordt het gewicht via de stang over de gehele rug verdeeld.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_127861726
Ik ben hiernaar toe doorverwezen, dus ik ik vertel hier mijn verhaal nog een keer :P

Dus...

Ik sta op het punt om mijn leven om te gooien en 4 keer per week te fitnessen. Mijn doel is om spiermassa op te bouwen, maar er niet zo overdreven gespierd uit te zien. Mijn ultieme doel is dan ook een zichtbaar six-packje en een bredere houding :P

Maar na het uitvogelen van een goed voedingsschema en het afsluiten van een redelijk goedkoop fitness abonnement van een half jaar, zit ik met een heel groot probleem. Wat is nu een goed trainingsschema?

Ik heb het internet rondgezocht, maar ik vind alleen maar schema's die de fitnessapparaten ten volste benutten. Ik wil dat niet en wil mijzelf zoveel mogelijk beperken tot DB's, BB's en zit bankjes. Mijn doel is om 4x in de week te gaan en elke spiergroep aan te pakken. Hebben jullie misschien trainingsschema's voor een 4-daagse split met de eisen die ik hier stel?
  zondag 16 juni 2013 @ 15:04:04 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127862024
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:54 schreef Ryoku het volgende:
Ik ben hiernaar toe doorverwezen, dus ik ik vertel hier mijn verhaal nog een keer :P

Dus...

Ik sta op het punt om mijn leven om te gooien en 4 keer per week te fitnessen. Mijn doel is om spiermassa op te bouwen, maar er niet zo overdreven gespierd uit te zien. Mijn ultieme doel is dan ook een zichtbaar six-packje en een bredere houding :P

Maar na het uitvogelen van een goed voedingsschema en het afsluiten van een redelijk goedkoop fitness abonnement van een half jaar, zit ik met een heel groot probleem. Wat is nu een goed trainingsschema?

Ik heb het internet rondgezocht, maar ik vind alleen maar schema's die de fitnessapparaten ten volste benutten. Ik wil dat niet en wil mijzelf zoveel mogelijk beperken tot DB's, BB's en zit bankjes. Mijn doel is om 4x in de week te gaan en elke spiergroep aan te pakken. Hebben jullie misschien trainingsschema's voor een 4-daagse split met de eisen die ik hier stel?
Wat hier traditioneel wordt aangeraden is Starting Strength. Dat is zo ver ik weet volledig met dumbbells en barbells.
  zondag 16 juni 2013 @ 16:11:01 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127864145
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat hier traditioneel wordt aangeraden is Starting Strength. Dat is zo ver ik weet volledig met dumbbells en barbells.
Yep, het legt gewoon de beste basis. http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programs
  zondag 16 juni 2013 @ 17:33:04 #65
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_127866742
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat hier traditioneel wordt aangeraden is Starting Strength. Dat is zo ver ik weet volledig met dumbbells en barbells.
Starting strenght(SS) heeft zelfs als ondertitel Basic Barbell Training. Dumbbells komen hier niet in voor. Maar SS is perfect voor een beginner om kracht op te bouwen en vanuit daar zelf een programma op te stellen. Dan kan je erna wel kiezen of je voor kracht,spiermassa, explosiviteit etc. gaat trainen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_127869795
Ik heb dat SS nagekeken en het zag er wel goed uit. Alleen lijken mij die 3 oefeningen best weinig, ook al is het 'beginner mode'.

Maar dan nog een paar vragen:
- Hoe lang moet ik dat SS doen voordat ik een stap hoger ga?
- Op niet trainingsdagen minder Kcal/eiwitten nuttigen dan op wel trainigsdagen?
- Zijn er nog andere oefeningen die ik aan SS-beginner program kan toevoegen. Die eerste sprak mij het meeste aan.
pi_127870512
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:06 schreef Ryoku het volgende:
Ik heb dat SS nagekeken en het zag er wel goed uit. Alleen lijken mij die 3 oefeningen best weinig, ook al is het 'beginner mode'.

Maar dan nog een paar vragen:
- Hoe lang moet ik dat SS doen voordat ik een stap hoger ga?
- Op niet trainingsdagen minder Kcal/eiwitten nuttigen dan op wel trainigsdagen?
- Zijn er nog andere oefeningen die ik aan SS-beginner program kan toevoegen. Die eerste sprak mij het meeste aan.
-
Wanneer je lineaire progressie stopt
-
Mwoah, maakt niet zoveel uit
-
Nee. Die 3 oefeningen met de opwarmingssetjes erbij zijn echt genoeg. Misschien kan je na een tijdje barbell rows en/of chin/pull ups toevoegen. Maar doe in het beginsel echt alleen die 3 oefeningen. In het begin zal het licht zijn maar het zal heel snel zwaar worden en dan heb je echt geen zin om nog andere dingen erbij te doen.
pi_128392282
ik moet onderaan bij de squat vaak scheten laten, meer mensen last van? (8>
pi_128392394
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:06 schreef Ryoku het volgende:
Ik heb dat SS nagekeken en het zag er wel goed uit. Alleen lijken mij die 3 oefeningen best weinig, ook al is het 'beginner mode'.

Maar dan nog een paar vragen:
- Hoe lang moet ik dat SS doen voordat ik een stap hoger ga?
- Op niet trainingsdagen minder Kcal/eiwitten nuttigen dan op wel trainigsdagen?
- Zijn er nog andere oefeningen die ik aan SS-beginner program kan toevoegen. Die eerste sprak mij het meeste aan.
1. minimaal 3 maanden, maar 6-12 maanden kan ook goed. zoiets stond in het boek geloof ik.
2. de dag na de training vindt er ook nog spiersynthese plaats, dus dan heb je eiwitten ook nodig. zou gewoon iedere dag boven onderhoud eten, kan je goed gebruiken bij ss. gebruik en app als fatwatch en stel in dat je dagelijks 300-500 kcal boven onderhoud wil eten, en hou de grafiek aan.
3. het is niet echt nodig, maar lees het boek eerst eens, er staan wat assisted exercises in. ik heb na 6 weken bij workout A chin-ups en bij B dips toegevoegd.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:54:13 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_128393802
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 14:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik moet onderaan bij de squat vaak scheten laten, meer mensen last van? (8>
De anderen in de sportschool zullen daar wel last van hebben ja.
pi_128559154
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:12 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf wat mij aangeraden wordt dat beter is. Mijn eerste inschatting zelf (op basis van gevoel :') ) is gewoon minder gewicht gebruiken. Wat denk jij?
Tja, ik zou zelf vaker benen trainen (minimaal 48 uur ertussen) en dan 1x in de week de rest doen.
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:13 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Ik doe zelf dat eerste. Ik ga dan eerder op 80% van m'n kunnen zitten, terwijl ik met benen wel echt doorga totdat ik de trap niet meer op kan.
Dat kan :P Ik loop liever niet achter qua gewicht. Als ik 50 kilo kan squatten wil ik ook 60 kilo kunnen deadliften. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:25:16 #72
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128559432
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:19 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Tja, ik zou zelf vaker benen trainen (minimaal 48 uur ertussen) en dan 1x in de week de rest doen.

[..]

Dat kan :P Ik loop liever niet achter qua gewicht. Als ik 50 kilo kan squatten wil ik ook 60 kilo kunnen deadliften. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Dus jij denkt dat het beter is om wel vaker bijv benen (en billen?) te trainen door verschillende oefeningen, en 1x per week schouders/rug/armen? Maar dan wel alles op maximaal gewicht?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_128559697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:25 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat het beter is om wel vaker bijv benen (en billen?) te trainen door verschillende oefeningen, en 1x per week schouders/rug/armen? Maar dan wel alles op maximaal gewicht?
Wel voor mensen die vooral nadruk willen leggen op de benen. Ik doe zelf een 3 splitschema:

triceps/borst/voorarmen
biceps/rug
benen/schouders
rust
triceps/borst/voorarmen
biceps/rug
benen/schouders
rust
etc.

Ik train niet op vaste dagen zoals je kunt zien.

Uiteraard verschilt het per persoon en moet je zelf kijken wat het beste bij je past. Waarom niet op je maximale kunnen trainen? Ik vind het zonde om maar bijvoorbeeld 6 kilo te curlen terwijl je eigenlijk al 9 kilo aankan.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:30:01 #74
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128559727
Als je er voor gekozen hebt om een reprange van 8 te hanteren voor snoeiharde musclegains dan moet die 8ste herhaling uit je tenen komen. Als je stopt bij 8 omdat het 8 is maar je zou er meer kunnen ben je dus alsnog meer richting spieruithoudingsvermogen/cardio aan het trainen ipv hypertrofie
BEASTMODE
pi_128560158
Vanmiddag ook weer naar de sportschool geweest. Heerlijk!
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:42:53 #76
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128560386
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:30 schreef Awesome_ het volgende:
Als je er voor gekozen hebt om een reprange van 8 te hanteren voor snoeiharde musclegains dan moet die 8ste herhaling uit je tenen komen. Als je stopt bij 8 omdat het 8 is maar je zou er meer kunnen ben je dus alsnog meer richting spieruithoudingsvermogen/cardio aan het trainen ipv hypertrofie
Ik deed eerder 4x10 toen ik met lichter gewicht squatte, bijv.
Nu dat steeds omhoog ging, ging ik op een gegeven moment naar 3x10, maar omdat ik het wel zwaar vind, bleven mijn benen na 8 reps niet meer stevig en ging mijn knie een beetje naar binnen 'wiebelen'. Ik dacht zelf dat dit niet echt goed was, en daarom ben ik gestopt om tot de 10 te gaan en ga ik nu tot 8 :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_128560544
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 14:56 schreef Deeltjesversneller het volgende:

3. het is niet echt nodig, maar lees het boek eerst eens, er staan wat assisted exercises in. ik heb na 6 weken bij workout A chin-ups en bij B dips toegevoegd.
Zo doe ik SS nu ook. Per training ongeveer 45-60 minuten bezig
pi_128563147
Daar ben ik ook weer even :)

De vraag luidt: wat doen jullie aan warming up, en waarom?

Ik deed eerst altijd 10 minuten rustig opwarmen op een crosstrainer, maar dat werd me te saai, dus nu ben ik overgestapt op 12 minuten interval op de crosstrainer, en dat is een stuk zwaarder. Ik weet niet of het ergens goed voor is, maar dit schijnt (las ik ergens) een geschikte warming up te zijn. Tegelijkertijd lees ik ook dat sommige mensen ná de krachttraining nog eens twintig (of zelfs dertig) minuten op een loopband/crosstrainer gaan staan. Zit daar een gedachte achter, en zo ja: welke? Waarom na afloop, en niet van tevoren?
pi_128568888
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:29 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Wel voor mensen die vooral nadruk willen leggen op de benen. Ik doe zelf een 3 splitschema:

triceps/borst/voorarmen
biceps/rug
benen/schouders
rust
triceps/borst/voorarmen
biceps/rug
benen/schouders
rust
etc.

Ik train niet op vaste dagen zoals je kunt zien.

Uiteraard verschilt het per persoon en moet je zelf kijken wat het beste bij je past. Waarom niet op je maximale kunnen trainen? Ik vind het zonde om maar bijvoorbeeld 6 kilo te curlen terwijl je eigenlijk al 9 kilo aankan.
Ik zou een beginner eigenlijk aanraden fullbody te doen en geen split.

[ Bericht 3% gewijzigd door IrCute op 04-07-2013 21:32:40 ]
pi_128569660
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:33 schreef Nadine26 het volgende:
Daar ben ik ook weer even :)

De vraag luidt: wat doen jullie aan warming up, en waarom?

Ik deed eerst altijd 10 minuten rustig opwarmen op een crosstrainer, maar dat werd me te saai, dus nu ben ik overgestapt op 12 minuten interval op de crosstrainer, en dat is een stuk zwaarder. Ik weet niet of het ergens goed voor is, maar dit schijnt (las ik ergens) een geschikte warming up te zijn. Tegelijkertijd lees ik ook dat sommige mensen ná de krachttraining nog eens twintig (of zelfs dertig) minuten op een loopband/crosstrainer gaan staan. Zit daar een gedachte achter, en zo ja: welke? Waarom na afloop, en niet van tevoren?
het doel van cardio na afloop is om conditie op te bouwen. doe je dat ervoor, dan hou je geen kracht meer over.

de opwarming voor krachttraining dient er alleen voor het bloed sneller te laten pompen en je spieren warm te laten worden, dat moet je dus niet te intensief doen. ik doe 2-5 minuten op matig tempo op de crosstrainer en dan 5 warmup sets voor de squat (5x alleen barbell, nog een keer 5x alleen barbell, 5x40%, 3x60%, 2x80%) en dan pas de 3 werksets.
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:51:04 #81
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_128604754
Ben vandaag begonnen met dumbells. Heb totaal geen ervaring met fitness, maar ik ga eens kijken of ik het leuk vind of volhoud. Dan eventueel naar de fitnessschool.

Veel gelezen op internet en in dit topic. Ik ben van plan om twee dagen te trainen, rust, twee dagen trainen, rust, etc. Ik doe nu acht herhalingen van een oefening en doe die oefening vier keer (dus 32 keer eigenlijk). En dan twee oefeningen per spiergroep. De 7e en 8e herhaling gaan met veel moeite (vooral bij de derde of vierde set). Vandaag begonnen met borst en triceps; bij het uitvoeren had ik wel het idee alleen die spieren te trainen. Nu voel ik ook lichtjes spierpijn in die spieren als ik de spieren aanspan en in de rest eigenlijk helemaal niet.

Ook ga ik goed op mijn voeding letten. Merk dat ik vooral koolhydraten at, dus ik ben van plan om meer eiwitten te eten, maar niet te ongezond (dus weinig vet of suiker); havermout of brinta (met melk) als ontbijt, kipfilet/ham/kaas/pindakaas als beleg, 's avonds natuurlijk vlees en tussendoor of 's avonds iets als pinda's/noten/kwark. Melk drink ik sowieso wel genoeg. Denk dat ik dan wel genoeg gram eiwitten binnen krijg? Naar eiwitshakes wil ik nog niet gaan, daarvoor wil ik eigenlijk eerst zien of ik resultaat zie zonder shakes.
pi_128609640
Stop er nog een bak kwark bij en je komt een heel eind.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_128609834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:51 schreef Piperidine het volgende:
maar niet te ongezond (dus weinig vet
dat is juist wel ongezond http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/voeding/vet/. maar je eet wel pindakaas, ham en noten dus waarschijnlijk ben je alleen in de war wat het begrip vet betekent.
pi_128611994
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:51 schreef Piperidine het volgende:
Denk dat ik dan wel genoeg gram eiwitten binnen krijg?.
quote:
Naar eiwitshakes wil ik nog niet gaan, daarvoor wil ik eigenlijk eerst zien of ik resultaat zie zonder shakes
Meten is weten.

quote:
Helaas slaan ze de plank flink mis met hun "soorten vet" stukje. Had niet anders verwacht.

quote:
waarschijnlijk ben je alleen in de war wat het begrip vet betekent.
Zoals de meeste mensen. Vet heeft helaas, onterecht, een slechte naam. :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:32:14 #85
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_128612469
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 08:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat is juist wel ongezond http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/voeding/vet/. maar je eet wel pindakaas, ham en noten dus waarschijnlijk ben je alleen in de war wat het begrip vet betekent.
Nee. Ik weet wel aardig wat over voeding, omdat ik FH heb. Hierdoor eet ik al zo'n 15 jaar weinig cholesterolhoudend voeding, dus weet wel wat ik wel en niet nodig heb. En met weinig vet bedoel ik geen dingen als pizza, frituur, etc. Voeding waar extreem veel vet in zit. Als ik bijvoorbeeld achterham eet, krijg je voldoende vet binnen, maar voornamelijk eiwitten. Dat idee.
pi_128613464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 04:41 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik zou een beginner eigenlijk aanraden fullbody te doen en geen split.
Maar dat is mijn schema :P Daarnaast wil ze volgens mij geen full body trainen? Ik weet het niet meer :')
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:25:07 #87
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128614246
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 08:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat is juist wel ongezond http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/voeding/vet/. maar je eet wel pindakaas, ham en noten dus waarschijnlijk ben je alleen in de war wat het begrip vet betekent.
Huh? Ik dacht altijd dat ham juist zulk mager vlees/beleg was :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:15:53 #88
187510 IrCute
Americunt
pi_128627362
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:04 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Maar dat is mijn schema :P Daarnaast wil ze volgens mij geen full body trainen? Ik weet het niet meer :')
Ja weet ik :* Ze moet gewoon niet zeuren en fullbody trainen, je wordt echt niet van de een op de andere dag te gespierd :P
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:42:03 #89
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_128643916
1/3e Oost-Vlaamse fitnessers test positief op doping.

Hoe zit dat hier op FOK!? Hoeveel mensen hier gebruiken doping?
pi_128644373
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
1/3e Oost-Vlaamse fitnessers test positief op doping.

Hoe zit dat hier op FOK!? Hoeveel mensen hier gebruiken doping?
Wat een kut bericht zonder enige verdere informatie.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_128648944
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
1/3e Oost-Vlaamse fitnessers test positief op doping.

Hoe zit dat hier op FOK!? Hoeveel mensen hier gebruiken doping?
Ben benieuwd wat hun definitie van doping is. Als je producten als bijv. dexaprine gebruikt test je ook positief, en dan kan ik me die cijfers wel voorstellen.
pi_128755319
Hallo iedereen,

Ik ben net begonnen met fitnessen, mijn doel is om net even wat meer body te creëren (geen bodybuilding). Ik ben 21 jaar en ik weeg 80KG, Vetpercentage is nog niet bekend bij mij.

na heel veel lezen heb ik het volgende al gedaan:
3500Kcal per dag
180gram eiwit per dag, 100gram met shakes rest met eten (80gram)
40gram dextrose na training icm eiwit Shake
330gram koolhydraten per dag

Het volgende eet ik nu standaard op een dag:
ochtend 1 banaan.
500ML kwark

de rest pas ik dusdanig aan dat er genoeg KH en eiwitten erin zittten.
ik probeer nu door de dag complexe koolhydraten naar binnen te werken en vlak na de training snelle koolhydraten(dextrose)

Is dit een beetje goed voor een beginner? Trainingschema heb ik pas volgende week want mijn trainer gaat mij deze week vooral benchmarken.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128758814
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:13 schreef eXplorer1 het volgende:
meer body te creëren (geen bodybuilding)
hoe ben je van plan body te builden zonder bodybuilding?
pi_128759607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

hoe ben je van plan body te builden zonder bodybuilding?
Ik bedoelde meer dat ik gewoon iets meer body wil, niet extreem bodybuilding. Dus buffelen totdat ik een beetje body heb en daarna cutten.
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:24:22 #95
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_128819131
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:12 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat ik gewoon iets meer body wil, niet extreem bodybuilding. Dus buffelen totdat ik een beetje body heb en daarna cutten.
Wel oppassen dat je niet te groot wordt hè.
pi_128825467
Hij stelt gewoon normale vragen toch? Waarom hem meteen zo afzeiken?
pi_128826644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

hoe ben je van plan body te builden zonder bodybuilding?
Door zware dingen op te pakken, of meer te eten |:(
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_128827681
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:13 schreef eXplorer1 het volgende:
Hallo iedereen,

Ik ben net begonnen met fitnessen, mijn doel is om net even wat meer body te creëren (geen bodybuilding). Ik ben 21 jaar en ik weeg 80KG, Vetpercentage is nog niet bekend bij mij.
Werken aan je lichaam met gewichten heet gewoon bodybuilding lijkt me. Maar goed, het maakt niet uit welke naam je eraan geeft.

quote:
na heel veel lezen heb ik het volgende al gedaan:
3500Kcal per dag
180gram eiwit per dag, 100gram met shakes rest met eten (80gram)
40gram dextrose na training icm eiwit Shake
330gram koolhydraten per dag

Het volgende eet ik nu standaard op een dag:
ochtend 1 banaan.
500ML kwark

de rest pas ik dusdanig aan dat er genoeg KH en eiwitten erin zittten.
ik probeer nu door de dag complexe koolhydraten naar binnen te werken en vlak na de training snelle koolhydraten(dextrose)

Is dit een beetje goed voor een beginner? Trainingschema heb ik pas volgende week want mijn trainer gaat mij deze week vooral benchmarken.
Ik heb nooit echt het nut ingezien van snelle KH na een training, maar als je dat fijn vind moet je het doen. Het belangrijkste is voldoende eiwitten en kcal binnen te krijgen, en dat je daarnaast niet vet-arm eet. De rest kun je aanvullen met KH.

Ik ben benieuwd met wel trainingsschema je trainer komt. Meestal stellen beginnersschema's van trainers weinig voor. :)
pi_128827861
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:36 schreef Nic1 het volgende:
Ik ben benieuwd met wel trainingsschema je trainer komt. Meestal stellen beginnersschema's van trainers weinig voor. :)
Dit ja. Hier komen ze altijd met een "full body" schema waarbij je alleen gebruik maakt van 15 apparaten :P .

Lat pulldown, pec deck, leg press, abs etc.
pi_128828100
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:36 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Werken aan je lichaam met gewichten heet gewoon bodybuilding lijkt me. Maar goed, het maakt niet uit welke naam je eraan geeft.

[..]

Ik heb nooit echt het nut ingezien van snelle KH na een training, maar als je dat fijn vind moet je het doen. Het belangrijkste is voldoende eiwitten en kcal binnen te krijgen, en dat je daarnaast niet vet-arm eet. De rest kun je aanvullen met KH.

Ik ben benieuwd met wel trainingsschema je trainer komt. Meestal stellen beginnersschema's van trainers weinig voor. :)
Ja sorry, termen is voor mij nog nieuw, ben nog in de lerende fase :'(
thanks voor het advies ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:43 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dit ja. Hier komen ze altijd met een "full body" schema waarbij je alleen gebruik maakt van 15 apparaten :P .

Lat pulldown, pec deck, leg press, abs etc.
Dat deed hij wel op mijn eerste dag, ik vond het eigenlijk vreemd dat hij meteen mij MAX liet trainen, bijna elk apparaat 2x20reps, na 2 dagen doen mijn armen nog extreem zeer, maar dat gaat vanzelf over met goed rusten en voeding dacht ik zo.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128828136
Ja en omdat je gewend raakt aan het trainen. De eerste paar weken heb je sowieso meer spierpijn.

Vraag me alleen af wat het voordeel is van 2x20 herhalingen, ik zou zelf eerder voor 3x10 gaan. Of anders 3x10 en dan nog een setje van 8 om echt te maxen met zwaar gewicht. Buiten dat is een schema met alleen apparaten niet echt het beste imo.
pi_128828976
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:53 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ja sorry, termen is voor mij nog nieuw, ben nog in de lerende fase :'(
Dat is normaal, maar je moet niet met de instelling "ik hoef geen Schwarzenegger te worden", "niet te groot worden", "strakker in mijn vel" (om even iets te noemen dat ik vaak hoor) naar de sportschool gaat en dit (wellicht onbewust) als excuus gebruikt om slecht/ineffectief te trainen. Ik zeg niet dat je zo doet, maar ik heb het heel vaak zien gebeuren en dat is jammer. :)
pi_128829024
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat is normaal, maar je moet niet met de instelling "ik hoef geen Schwarzenegger te worden", "niet te groot worden", "strakker in mijn vel" (om even iets te noemen dat ik vaak hoor) naar de sportschool gaat en dit (wellicht onbewust) als excuus gebruikt om slecht/ineffectief te trainen. Ik zeg niet dat je zo doet, maar ik heb het heel vaak zien gebeuren en dat is jammer. :)
Ohja, makes sense inderdaad _O_
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128841404
Misshien een veelvoorkomende vraag maar hoelang moet je precies cardio doen om vet te verliezen zonder dat je je spieren verbrand?
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:34:21 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128841465
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:31 schreef koekii het volgende:
Misshien een veelvoorkomende vraag maar hoelang moet je precies cardio doen om vet te verliezen zonder dat je je spieren verbrand?
Moeilijk of onmogelijk om te zeggen zonder je lichaams vet percentage te weten. Als je een VP van 30% hebt is dat uiteraard totaal anders dan met een VP van 15%, bijvoorbeeld.
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:45:32 #106
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129100869
Op internet lees ik dat je na het sporten moet eten om je voorraad weer aan te vullen.
Maar ik lees op internet ook dat als je wilt afvallen, na het sporten de vetverbranding nog een tijdje hoog blijft. Als je dan wat eet, houdt dit effect dan op?
Dus als mijn doel is afvallen: kan ik dan na het sporten beter wel of niet wat eten?

Ik eet namelijk 3 maaltijden, in de ochtend, middag en avond en na het avondeten ga ik sporten en eet ik meestal niks meer. Ik vraag me af of het misschien toch beter is om wel wat te eten. Ik ben benieuwd of eten na de training een positief of negatief effect heeft op de vetverbranding.

[ Bericht 9% gewijzigd door Luxuria op 18-07-2013 21:51:29 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:53:12 #107
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129101229
Ben je 'rijker' op de dag dat je salaris wordt gestort op je bankrekening en zo lang mogelijk wacht met pinnen?

Ben je 'arm' als je een grote aankoop doet wat een aanslag is op je bankrekening?

Of gaat het toch om inkomsten minus uitgaven?
Confidence through competence
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:02:03 #108
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_129101665
Ik denk inkomsten minus uitgaven. Lichte gok.
BEASTMODE
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:11:07 #109
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129105011
Ja oke, maar voeding heeft dan volgens jullie geen enkele invloed op wat er in je lichaam als brandstof gebruikt wordt?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:21:22 #110
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129105496
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:11 schreef Luxuria het volgende:
Ja oke, maar voeding heeft dan volgens jullie geen enkele invloed op wat er in je lichaam als brandstof gebruikt wordt?
Hoeveel vitamines en mineralen en vezels er in die voeding zit, niet. Dat is geen brandstof.

Hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten (en tezamen dus hoeveel energie iets bevat, kcal) dus wel, want dat is de brandstof.
Confidence through competence
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:27:30 #111
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129111660
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hoeveel vitamines en mineralen en vezels er in die voeding zit, niet. Dat is geen brandstof.

Hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten (en tezamen dus hoeveel energie iets bevat, kcal) dus wel, want dat is de brandstof.
Dus maakt het wel uit voor de vetverbranding wat ik na een workout eet?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_129112474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 08:27 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dus maakt het wel uit voor de vetverbranding wat ik na een workout eet?
Wanneer je eet maakt niets uit. Het gaat erom hoeveel je eet op een dag.
pi_129112614
Ik doe altijd eerst een warming up, daarna krachttraining en dan nog 20 minuten fietsen en dan 4x in de week. Ik drink wel veel cola maar toch ben ik straks hoe kan dat dan? Iedereen raat me af om steeds cola te drinken, maar ik doe het toch en ben toch redelijk gespierd.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:20:06 #114
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_129113652
Pics van je zieke fysiek maat. Inclusief je massieve wielen.
BEASTMODE
pi_129113713
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:29 schreef hafcfan het volgende:
Ik doe altijd eerst een warming up, daarna krachttraining en dan nog 20 minuten fietsen en dan 4x in de week. Ik drink wel veel cola maar toch ben ik straks hoe kan dat dan? Iedereen raat me af om steeds cola te drinken, maar ik doe het toch en ben toch redelijk gespierd.
Cola = carbs.

Ik ken genoeg mensen die hun laatste 200-300kcal op een dag aanvullen met makkelijke carbs. Gewoon 300kcal aan chocolade of snoep of 2 blikjes cola. Past het binnen je macro's en je kcals, dan zul je niet dik worden.
pi_129119502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:20 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Wanneer je eet maakt niets uit. Het gaat erom hoeveel je eet op een dag.
Maar het helpt waarschijnlijk wel om van tevoren iets te eten; niet vijf minuten ervoor, maar een uur (of twee), want dan heb je meer energie en dus meer kracht. Lijkt mij dan, hè. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dit lijken mij van die logische dingen die je automatisch doet. En na de training krijg je vanzelf weer honger, en dan eet je weer iets.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 13:27:28 #117
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129119626
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:24 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar het helpt waarschijnlijk wel om van tevoren iets te eten; niet vijf minuten ervoor, maar een uur (of twee), want dan heb je meer energie en dus meer kracht. Lijkt mij dan, hè. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dit lijken mij van die logische dingen die je automatisch doet. En na de training krijg je vanzelf weer honger, en dan eet je weer iets.
Voor totaal vetverlies maakt het niet uit of je voor of tijdens of na de training eet (was originele vraag); voor een prettiger training moet je uiteraard gewoon op een manier eten zoals het je persoonlijk ligt.

Het is veel belangrijker dat je een persoonlijk patroon vol kunt houden van energiedeficit, dan dat je per se op een manier eet zoals je dat ergens hebt gelezen op internet.
Confidence through competence
pi_129119682
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:29 schreef hafcfan het volgende:
Ik doe altijd eerst een warming up, daarna krachttraining en dan nog 20 minuten fietsen en dan 4x in de week. Ik drink wel veel cola maar toch ben ik straks hoe kan dat dan? Iedereen raat me af om steeds cola te drinken, maar ik doe het toch en ben toch redelijk gespierd.
Ik spreek hier niet uit ervaring

Als je genoeg beweegt maakt het niet zoveel uit denk ik.
En ligt er ook aan wat voor lichaam je hebt bijvoorbeeld Ecto.
pi_129120058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:24 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar het helpt waarschijnlijk wel om van tevoren iets te eten; niet vijf minuten ervoor, maar een uur (of twee), want dan heb je meer energie en dus meer kracht. Lijkt mij dan, hè. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dit lijken mij van die logische dingen die je automatisch doet. En na de training krijg je vanzelf weer honger, en dan eet je weer iets.
Dat is persoonlijk, je moet doen waar je je goed bij voelt. Zelf doe ik IF en eet ik de hele dag niets tot na mijn training in de avond, voor mij werkt dat goed en voor anderen werken weer andere manieren. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:28 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik spreek hier niet uit ervaring

Als je genoeg beweegt maakt het niet zoveel uit denk ik.
En ligt er ook aan wat voor lichaam je hebt bijvoorbeeld Ecto.
Een slecht eetpatroon is voor de meeste mensen niet te compenseren door te sporten. Het begint altijd met goed eten, aangevult met beweging.
pi_129125633
Mag ik jullie mening hierover,

Mijn "trainer" die laat mij uitsluitend met apparaten trainen en wil graag dat ik volgende week 3x20 doe en de week daarna 4x20.

Ik denk dat het handiger is dat ik de Chest press vervang door de Bench Press en dat ik 4x8 ga doen.
Meningen?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_129125639
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:28 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik spreek hier niet uit ervaring

Als je genoeg beweegt maakt het niet zoveel uit denk ik.
En ligt er ook aan wat voor lichaam je hebt bijvoorbeeld Ecto.
Ik heb inderdaad een lichaam dat ik bijna niet aankom ook al eet ik veel.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:31:56 #122
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129126265
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:17 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een lichaam dat ik bijna niet aankom ook al eet ik veel.
Dus je eet niet genoeg en niet consistent genoeg.
Confidence through competence
pi_129127885
Even om een fabeltje uit de wereld te helpen. Je lichaam verbrandt en maakt CONSTANT vet aan. De hele dag door. Het is niet zo dat je lichaam op een moment meer vet verbrandt dan op een ander moment. Het gaat om de totale energie die je aan het einde van een bepaalde tijdsduur hebt genuttigd. Is dat meer dan je gebruikt dan is je netto vetopslag tegenover verbranding hoger. Eet je minder dan je gebruikt dan is je netto opslag lager dan wat je verbrandt.
pi_129128127
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef Intentiion het volgende:
Even om een fabeltje uit de wereld te helpen. Je lichaam verbrandt en maakt CONSTANT vet aan. De hele dag door. Het is niet zo dat je lichaam op een moment meer vet verbrandt dan op een ander moment. Het gaat om de totale energie die je aan het einde van een bepaalde tijdsduur hebt genuttigd. Is dat meer dan je gebruikt dan is je netto vetopslag tegenover verbranding hoger. Eet je minder dan je gebruikt dan is je netto opslag lager dan wat je verbrandt.
Hoe maakt mijn lichaam vet aan als ik in de fasted state ben?
pi_129128321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef Intentiion het volgende:
Even om een fabeltje uit de wereld te helpen. Je lichaam verbrandt en maakt CONSTANT vet aan. De hele dag door. Het is niet zo dat je lichaam op een moment meer vet verbrandt dan op een ander moment. Het gaat om de totale energie die je aan het einde van een bepaalde tijdsduur hebt genuttigd. Is dat meer dan je gebruikt dan is je netto vetopslag tegenover verbranding hoger. Eet je minder dan je gebruikt dan is je netto opslag lager dan wat je verbrandt.
Jawel hoor, dat is wel zo. Het komt inderdaad uiteindelijk neer op je surplus danwel deficiëntie, maar het is niet zo dat je lichaam een permanent constante verbranding danwel aanvul snelheid heeft. Als je cardio't heb je bijvoorbeeld ineens 300 kcal in een korte tijd verbrand, het is niet zo dat je lichaam dit vervolgens over x aantal uur uit gaat spreiden om die 'constante' vast te houden oid.

Dus: gebeurt het? Ja. Is het relevant? Nee.
Of toch du vader?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:35:30 #126
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129128355
Wat een bs hier :')

Tuurlijk maakt het uit wanneer je eet. Na een training bijv. veel snelle carbs en eiwitten, voor het slapen gaan langzame. Het maakt geen wereld van verschil, maar het maakt zeker uit wanneer je iets eet.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:47:00 #127
187510 IrCute
Americunt
pi_129128696
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:35 schreef Susteren het volgende:
Wat een bs hier :')

Tuurlijk maakt het uit wanneer je eet. Na een training bijv. veel snelle carbs en eiwitten, voor het slapen gaan langzame. Het maakt geen wereld van verschil, maar het maakt zeker uit wanneer je iets eet.
:') hoe gaat het met je 5kg dumbbells?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:49:44 #128
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129128767
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:47 schreef IrCute het volgende:

[..]

:') hoe gaat het met je 5kg dumbbells?
Zoals ik al zei, ik heb nu zo'n stangen gekregen waarop ik losse gewichten kan doen, dat gaat ongeveer tot 40 kilo per dumbell: meer dan genoeg voor mij (bij de meeste oefeningen zit ik nu op 7.5 kilo).
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129129309
Toch nog maar ff getraind vandaag. Maandag maar gaan baantjes trekken, alhoewel dat wel nogal burgerlijk aanvoelde. Nu toch maar ff de sportschool in gegaan om de drempel laag te houden.

Collega's zeggen dan wel eens: je gaat nu toch niet sporten? Dan sla je een keer over met dat warme(re) weer.

Tot dit 6 weken duurt en het zou inhouden dat je 6 weken niets doet. Was wel heeeeeel rustig, 4-5 mensen totaal.
pi_129129752
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:35 schreef Susteren het volgende:
Wat een bs hier :')

Tuurlijk maakt het uit wanneer je eet. Na een training bijv. veel snelle carbs en eiwitten, voor het slapen gaan langzame. Het maakt geen wereld van verschil, maar het maakt zeker uit wanneer je iets eet.
Soms train ik in de ochtend en eet ik pas om 21:45. Ik voel mijn spieren al wegsmelten man.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:37:07 #131
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129129771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:35 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Soms train ik in de ochtend en eet ik pas om 21:45. Ik voel mijn spieren al wegsmelten man.
Zoals ik al zei, het maakt geen wereld van verschil maar het is gewoon het beste om na een training veel snelle koolhydraten en eiwitten te drinken/eten. Maarja, zelf weten natuurlijk.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129130474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:27 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Hoe maakt mijn lichaam vet aan als ik in de fasted state ben?
Ik heb het hierover mensen die zich druk maken of ze nou wel of niet moeten eten na het trainen etc. Uiteindelijk gaat het om de energie die je totaal nuttigd
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:30:08 #133
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129131173
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:04 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Ik heb het hierover mensen die zich druk maken of ze nou wel of niet moeten eten na het trainen etc. Uiteindelijk gaat het om de energie die je totaal nuttigd
Dat is wat iedereen van Mike Chang heeft geleerd, maar dat is echt dikke bullshit. Als jij na je training 200 gram dextrose bijvoorbeeld eet ga je echt niet veel aankomen qua vetmassa, is alleen maar goed omdat het razendsnel je spieren voedt. Als jij dat 's avonds gaat eten ga je wel waarschijnlijk vetmassa aanmaken, aangezien je het zeer waarschijnlijk niet nodig hebt 's avonds.

Zelfde geld voor gewone suiker.

Mike Chang zegt ook dat het met bulken niet uitmaakt wat je eet, of het nu pizza, friet of groente is. Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord, unprosessed eten is the way to go, of je nu aan het bulken bent of aan het cutten.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129131299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:30 schreef Susteren het volgende:

[..]

Dat is wat iedereen van Mike Chang heeft geleerd, maar dat is echt dikke bullshit. Als jij na je training 200 gram dextrose bijvoorbeeld eet ga je echt niet veel aankomen qua vetmassa, is alleen maar goed omdat het razendsnel je spieren voedt. Als jij dat 's avonds gaat eten ga je wel waarschijnlijk vetmassa aanmaken, aangezien je het zeer waarschijnlijk niet nodig hebt 's avonds.

Zelfde geld voor gewone suiker.

Mike Chang zegt ook dat het met bulken niet uitmaakt wat je eet, of het nu pizza, friet of groente is. Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord, unprosessed eten is the way to go, of je nu aan het bulken bent of aan het cutten.
Oh ja joh. Jij denkt dat je lichaam niks doet als je slaapt , dat je lichaam dan opeens 'stilstaat'? Het gaat om je uiteindelijk macro's. Als jij gewoon je vitaminen en vezels binnen krijgt kan je gewoon pizza,friet etc eten zolang het in je totale macro's past.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:37:23 #135
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129131336
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:36 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Oh ja joh. Jij denkt dat je lichaam niks doet als je slaapt , dat je lichaam dan opeens 'stilstaat'? Het gaat om je uiteindelijk macro's. Als jij gewoon je vitaminen en vezels binnen krijgt kan je gewoon pizza,friet etc eten zolang het in je totale macro's past.
In je slaap eet je een uur of 8 niets, dan heb je trage eiwitten/koolhydraten nodig die de hele nacht werken ipv. snelle die alleen maar het eerste half uur werken.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129131380
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:37 schreef Susteren het volgende:

[..]

In je slaap eet je een uur of 8 niets, dan heb je trage eiwitten/koolhydraten nodig die de hele nacht werken ipv. snelle die alleen maar het eerste half uur werken.
Als jij genoeg eet gedurende de dag ( je gehele macro's ) dan kan je voor het slapen niks nuttigen en gewoon groeien. Je lichaam gebruikt wat het nodig hebt op welk moment dan ook. Niet wanneer jij bepaald om te gaan eten
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:39:46 #137
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129131406
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:38 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Als jij genoeg eet gedurende de dag ( je gehele macro's ) dan kan je voor het slapen niks nuttigen en gewoon groeien.
Dat is zeker waar, maar dat neemt niet weg dat je moet opletten wanneer je snelle suikers nuttigd (en dus moet opletten wanneer je wat eet).
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129131435
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:39 schreef Susteren het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar dat neemt niet weg dat je moet opletten wanneer je snelle suikers nuttigd (en dus moet opletten wanneer je wat eet).
Waarom? Als ik aan het einde van de dag nog carbs nodig heb en ik heb trek in wat chocola of wat dan ook dan eet ik dat gewoon. Je maakt echt niet meer vet aan. Jouw lichaam kent het verschil niet tussen een bak met rijst of een hand dropjes. Het ziet alleen energie.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:42:29 #139
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129131464
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:41 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Waarom? Als ik aan het einde van de dag nog carbs nodig heb en ik heb trek in wat chocola of wat dan ook dan eet ik dat gewoon. Je maakt echt niet meer vet aan. Jouw lichaam kent het verschil niet tussen een bak met rijst of een hand dropjes. Het ziet alleen energie.
Als je snelle suikers niet nodig hebt zet het zich om in vetmassa, daarom ^O^

Suiker is dé reden voor obesitas in de VS (en eigenlijk de hele wereld).
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129131584
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:42 schreef Susteren het volgende:

[..]

Als je snelle suikers niet nodig hebt zet het zich om in vetmassa, daarom ^O^

Suiker is dé reden voor obesitas in de VS (en eigenlijk de hele wereld).
Oh lord. Je lichaam zet een teveel aan energie om in vet niet een teveel aan suiker. Zoek eens op If it fits your macro's een wereld zal open voor je gaan
pi_129136817
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:17 schreef eXplorer1 het volgende:
Mag ik jullie mening hierover,

Mijn "trainer" die laat mij uitsluitend met apparaten trainen en wil graag dat ik volgende week 3x20 doe en de week daarna 4x20.

Ik denk dat het handiger is dat ik de Chest press vervang door de Bench Press en dat ik 4x8 ga doen.
Meningen?
Stoppen met die trainer en gewoon Starting Strength of Stronglifts gaan doen.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:11:33 #142
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129137198
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:42 schreef Susteren het volgende:

[..]

Als je snelle suikers niet nodig hebt zet het zich om in vetmassa, daarom ^O^

Suiker is dé reden voor obesitas in de VS (en eigenlijk de hele wereld).
jezus christus te paard... Wil je svp ophouden met dit soort ONZIN te spuien?
Confidence through competence
pi_129137573
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

jezus christus te paard... Wil je svp ophouden met dit soort ONZIN te spuien?
danku
pi_129146191
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:17 schreef eXplorer1 het volgende:
Mag ik jullie mening hierover,

Mijn "trainer" die laat mij uitsluitend met apparaten trainen en wil graag dat ik volgende week 3x20 doe en de week daarna 4x20.

Ik denk dat het handiger is dat ik de Chest press vervang door de Bench Press en dat ik 4x8 ga doen.
Meningen?
Haha, 3x 20. Het is nog erger dan ik had gevreesd.

Is er een squat rack in je gym?
pi_129146899
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:17 schreef eXplorer1 het volgende:
Mag ik jullie mening hierover,

Mijn "trainer" die laat mij uitsluitend met apparaten trainen en wil graag dat ik volgende week 3x20 doe en de week daarna 4x20.

Ik denk dat het handiger is dat ik de Chest press vervang door de Bench Press en dat ik 4x8 ga doen.
Meningen?
vervang die trainer als eerste.
pi_129146906
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 07:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

vervang die trainer als eerste.
:D
pi_129190733
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 03:01 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Haha, 3x 20. Het is nog erger dan ik had gevreesd.

Is er een squat rack in je gym?
Ja, maar die gebruik ik nog niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 07:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

vervang die trainer als eerste.
Ik ben gestopt met hem, ik doe nu 8x4 en ik probeer voor mijn biceps en borst de apparaten te vermijden. Voelt al een stuk beter (voelde eerst aan als cardio)
life happens while you're pusing the throttle.
pi_129309906
Ik ben 1,92 lang en weeg 78 kg.
Ik kom niet snel aan, is het verstandig om proteine shakes te gebruiken? (train gemiddeld 3x per week een uur).
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:52:14 #149
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_129310249
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:45 schreef Jongentje. het volgende:
Ik ben 1,92 lang en weeg 78 kg.
Ik kom niet snel aan, is het verstandig om proteine shakes te gebruiken? (train gemiddeld 3x per week een uur).
Het zijn geen weightgainers he?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_129311917
quote:
11s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:52 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Het zijn geen weightgainers he?
Nee snap ik, vraag me alleen af of het meer resultaat op zal leveren dan zonder het te gebruiken (als je 3x per week een uur traint). Of dat het beter werkt voor mensen die 5x 2uur gaan bijvoorbeeld.
pi_129313824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:23 schreef Jongentje. het volgende:

[..]

Nee snap ik, vraag me alleen af of het meer resultaat op zal leveren dan zonder het te gebruiken (als je 3x per week een uur traint). Of dat het beter werkt voor mensen die 5x 2uur gaan bijvoorbeeld.
Als je met de whey shakes nog steeds niet genoeg eet zal je nog niet gaan groeien. Je macro's op orde hebben is veel belangrijker dan je supplementen. Eerst kijken naar training, rust en voeding daarna kan je verder gaan kijken. Als je die volgorde omkeert is het alleen zonde van het geld.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_129314023
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:45 schreef Jongentje. het volgende:
Ik ben 1,92 lang en weeg 78 kg.
Ik kom niet snel aan, is het verstandig om proteine shakes te gebruiken? (train gemiddeld 3x per week een uur).
Meer eten. :)
pi_129314825
Ik gebruik de whey shakes alleen voor de eiwitten, dat krijg ik wat moeilijker naar binnen ( ouders houden niet van rijst en kip etc) aan mijn carbs en "goede" vetten kom ik wel.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_129363867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:36 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik gebruik de whey shakes alleen voor de eiwitten, dat krijg ik wat moeilijker naar binnen ( ouders houden niet van rijst en kip etc) aan mijn carbs en "goede" vetten kom ik wel.
Kip eet ik wel regelmatig, maar ook niet elke dag. Rijst ook vrij weinig. Ik ga de proteine shakes gewoon proberen en dan kijk ik wel of het goed werkt!
pi_129364246
Shakes pak je als je uit je eigen voeding niet voldoende krijgt... zorg nu maar eerst dat je voeding fatsoenlijk is voordat je teveel geld gaat uitgeven aan "wonder shakes"
pi_129364247
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:36 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik gebruik de whey shakes alleen voor de eiwitten, dat krijg ik wat moeilijker naar binnen ( ouders houden niet van rijst en kip etc) aan mijn carbs en "goede" vetten kom ik wel.
Er is dan ook weinig speciaals aan rijst/kip dat niet te vervangen is door ander eten.
pi_129364447
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:21 schreef Jongentje. het volgende:

[..]

Kip eet ik wel regelmatig, maar ook niet elke dag. Rijst ook vrij weinig. Ik ga de proteine shakes gewoon proberen en dan kijk ik wel of het goed werkt!
Verwacht niet dat je het binnen 2 weken merkt oid :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:31 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Er is dan ook weinig speciaals aan rijst/kip dat niet te vervangen is door ander eten.
Het zijn wel mooie eiwit providers en ik vind het erg lekker (zo niet mijn favoriete eten).
Ik gebruik de whey shakes omdat ik dagelijks 140gram eiwitten binnenkrijg dus met een shake haal ik de 180 (precies mijn behoefte).
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:37:13 #158
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_129364503
Als je rijst eet voor de protons begrijp je je het niet helemaal.
BEASTMODE
pi_129366279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:35 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Het zijn wel mooie eiwit providers en ik vind het erg lekker (zo niet mijn favoriete eten).
Ik gebruik de whey shakes omdat ik dagelijks 140gram eiwitten binnenkrijg dus met een shake haal ik de 180 (precies mijn behoefte).
In het meeste vlees zitten veel eiwitten. Eet zelf tegenwoordig veel kangeroe, bevat net zoveel eiwitten als kip en smaakt beter. :9 (maar smaak is natuurlijk persoonlijk)
pi_129366988
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:42 schreef Susteren het volgende:

[..]

Als je snelle suikers niet nodig hebt zet het zich om in vetmassa, daarom ^O^

Suiker is dé reden voor obesitas in de VS (en eigenlijk de hele wereld).
Beetje laat maar hier wil ik toch op reageren;

Susteren: :') Hou je mond svp.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:09:59 #161
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_129367764
Jongens, even een vraagje. Ik had laatst een bodypump les en ergens halverwege merkte ik dat mijn benen enorm begonnen te trillen. Had voldoende gegeten voor de les en ook aan het gewicht zou het (volgens mij) niet moeten liggen. Was squats aan het doen met 2x 2,5kg. Niet bijster veel en iets waar ik eigenlijk altijd mee train. Weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen? Toch dat ik bepaalde voedingsstoffen mis of toch te zwaar gewicht?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_129368571
waarschijnlijk te lage glycogeenvoorraden. Er van uit gaande dat je genoeg eet en je voedingsschema in orde is, kan je gewoon wat dextro in je water doen tijdens het trainen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:58:24 #163
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_129371175
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:34 schreef BadderAapje het volgende:
waarschijnlijk te lage glycogeenvoorraden. Er van uit gaande dat je genoeg eet en je voedingsschema in orde is, kan je gewoon wat dextro in je water doen tijdens het trainen.
Bedankt! Ga dat eens proberen :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 16:02:27 #164
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129371317
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:47 schreef BadderAapje het volgende:

[..]

Beetje laat maar hier wil ik toch op reageren;

Susteren: :') Hou je mond svp.
Want? Snelle suikers is inderdaad een dikmaker.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_129371349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 16:02 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Want? Snelle suikers is inderdaad een dikmaker.
Nee, een overschot aan calorieën is een dikmaker.
pi_129371821
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 16:03 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nee, een overschot aan calorieën is een dikmaker.
+1.. Mensen die roepen zonder enige informatie eerst op te zoeken.
pi_129374222
Als je gewoon normaal sport en niet als een aap zit te eten word je sowieso niet dik. :P
  zaterdag 27 juli 2013 @ 00:08:19 #168
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129390044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 16:02 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Want? Snelle suikers is inderdaad een dikmaker.
Praat geen onzin.

Word je soms rijker als ik je in tien minuten 100 EUR geef of als ik daar een uur over doe?

Of word je rijk als je inkomsten hoger zijn dan je uitgaven over een langere periode?
Confidence through competence
  zaterdag 27 juli 2013 @ 00:31:45 #169
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129391008
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 16:17 schreef BadderAapje het volgende:

[..]

+1.. Mensen die roepen zonder enige informatie eerst op te zoeken.
Dingen roepen over mensen zonder dat je wat over ze weet :O
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 27 juli 2013 @ 00:41:18 #170
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129391379
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:31 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dingen roepen over mensen zonder dat je wat over ze weet :O
pi_129395463
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:31 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dingen roepen over mensen zonder dat je wat over ze weet :O
Het gaat om je stelling en die is gewoon onjuist. Net als de onzin die Susteren aan het roepen was, is het helaas een van de hardnekkige mythes in de voedings-/dieetwereld.

Door te denken dat "dikmakers" bestaan, zoals vetten en suikers, maak je het veel moeilijker dan het is. Voor je gezondheid kan suiker minderen goed zijn, maar gezondheid en afvallen zijn heel verschillende dingen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nic1 op 27-07-2013 03:41:36 ]
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:39:34 #172
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_129397994
Dikmakers in de zin van voedsel met hoge energiewaarden.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:02:03 #173
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129398554
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 03:35 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het gaat om je stelling en die is gewoon onjuist. Net als de onzin die Susteren aan het roepen was, is het helaas een van de hardnekkige mythes in de voedings-/dieetwereld.

Door te denken dat "dikmakers" bestaan, zoals vetten en suikers, maak je het veel moeilijker dan het is. Voor je gezondheid kan suiker minderen goed zijn, maar gezondheid en afvallen zijn heel verschillende dingen.
I know dat het in principe gaat om kcal in<kcal uit, maar ik merk gewoon aan mezelf dat als die kcal uit snelle suikers komen, ik moeilijker afval, zelfs eerder gelijk blijf of wat aankom dan als ik gewoon gezond eet. En nee ik eet niet teveel.

Ik geloof echt dat het ook wat uitmaakt wat je eet en niet puur kcal in<kcal uit is.
Behalve als je echt te weinig gaat eten.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_129398686
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:02 schreef Luxuria het volgende:

[..]

I know dat het in principe gaat om kcal in<kcal uit, maar ik merk gewoon aan mezelf dat als die kcal uit snelle suikers komen, ik moeilijker afval, zelfs eerder gelijk blijf of wat aankom dan als ik gewoon gezond eet. En nee ik eet niet teveel.

Ik geloof echt dat het ook wat uitmaakt wat je eet en niet puur kcal in<kcal uit is.
Behalve als je echt te weinig gaat eten.
Als je aankomt dan eet je dus wel te veel. En n=1.
pi_129398760
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:02 schreef Luxuria het volgende:

[..]

I know dat het in principe gaat om kcal in<kcal uit, maar ik merk gewoon aan mezelf dat als die kcal uit snelle suikers komen, ik moeilijker afval, zelfs eerder gelijk blijf of wat aankom dan als ik gewoon gezond eet. En nee ik eet niet teveel.
Als je aankomt eet je teveel. Je lichaam heeft dan immers bepaald dat het teveel heeft binnengekregen en dat dus opslaat als vet.

Wat ik me kan voorstellen is dat het makkelijk te onderschatten is hoeveel je kcal inname is, wanneer suikers gegeten wordt.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:14:30 #176
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129398886
Jullie gaan me toch niet wijsmaken dat een kilo suiker eten even goed is als evenveel kcal aan melk oid?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129399235
Nee klopt, want in melk zitten ook nog eiwitten en vetten. En calcium, vitamines etc. Maar je benodigde carbs op een dag kun je best halen of aanvullen met suiker.

Ken gasten die hun laatste 60gram carbs ofzo aanvullen met chocolade, raketijsjes, drop en gewoon ripped sub 10% BF zijn. Zolang je maar niet ongemerkt over je maximum kcal heen gaat. En dat gaat met suiker wel wat sneller denk ik.
pi_129399290
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:14 schreef Susteren het volgende:
Jullie gaan me toch niet wijsmaken dat een kilo suiker eten even goed is als evenveel kcal aan melk oid?
Voor je gezondheid niet nee, aangezien suiker geen nuttige micro's bevat (en kwa macro's ook niet).

Maar 100 kcal aan melk en 100kcal een suiker geeft dezelfde energie aan je lichaam, daar gaat het hier om.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:47:23 #179
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129412016
Aah op die manier, nee dan is het duidelijk :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:14:17 #180
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129414207
-lama-
Confidence through competence
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:33:38 #181
63722 z80
I fink you freaky
pi_129414842
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:14 schreef Stereotomy het volgende:
-lama-
chico?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_129661887
Net alsof je maag enig idee heeft van wat jij eet :') . 'Ah rijst en kip laten we dit maar voor de spieren gebruiken'. 'oh suiker, dat wordt omgezet naar vet!'.
pi_129758492
Heb de smaak aardig te pakken de laatste tijd, van 2 jaar niet gesport sport ik nu 2/3 keer in de week en het liefst wil ik nog vaker maar dat is op dit moment niet te combineren. Ook let ik steeds meer op mijn voeding en neem ik een banaan i.p.v. een koekje en probeer ik redelijk wat eiwitten te nemen met kwark en ander voedsel. Na 1,5 uur fitness neem ik ook altijd nog een shake bij de sportschool zelf. Buikje moet er af en spieren moeten er komen!

Heb nog een vraagje, las het ergens misschien wel in dit topic. Dat je beter setjes van 8 kan doen dan van 15. Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen ?
pi_129760990
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Heb de smaak aardig te pakken de laatste tijd, van 2 jaar niet gesport sport ik nu 2/3 keer in de week en het liefst wil ik nog vaker maar dat is op dit moment niet te combineren. Ook let ik steeds meer op mijn voeding en neem ik een banaan i.p.v. een koekje en probeer ik redelijk wat eiwitten te nemen met kwark en ander voedsel. Na 1,5 uur fitness neem ik ook altijd nog een shake bij de sportschool zelf. Buikje moet er af en spieren moeten er komen!

Heb nog een vraagje, las het ergens misschien wel in dit topic. Dat je beter setjes van 8 kan doen dan van 15. Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen ?
Hoe meer reps je doet hoe meer je richting 'uithoudingsvermogen' gaat. 15 Is wel zo een beetje de grens voor spiergroei vooral omdat het erg moeilijk is om het gewicht te verhogen als je telkens 15 reps moet doen. 6-12 Is het 'beste' voor spiergroei zeggen ze. Maar ik vind zelf 1-5 reps ook erg handig om sterker te worden op de grote compound oefeningen(squats-bench-deadlifts). Dus je zou je ook verschillende repranges kunnen gebruiken in je schema. Ik heb zelf Power(1-5 reps) en hypertrofie(6-12 reps) dagen in mijn schema.

Hoop dat je hier wat aan hebt
pi_129764053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:31 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Hoe meer reps je doet hoe meer je richting 'uithoudingsvermogen' gaat. 15 Is wel zo een beetje de grens voor spiergroei vooral omdat het erg moeilijk is om het gewicht te verhogen als je telkens 15 reps moet doen. 6-12 Is het 'beste' voor spiergroei zeggen ze. Maar ik vind zelf 1-5 reps ook erg handig om sterker te worden op de grote compound oefeningen(squats-bench-deadlifts). Dus je zou je ook verschillende repranges kunnen gebruiken in je schema. Ik heb zelf Power(1-5 reps) en hypertrofie(6-12 reps) dagen in mijn schema.

Hoop dat je hier wat aan hebt
Zo iets dacht ik al, principe werkt het zelfde voor andere apparaten neem ik aan ?
Heb vandaag mijn gewicht wat opgeschroefd en voor het eerst setjes van 8 gedaan, moet nog even een duidelijk schema krijgen trouwens. Zou van de week eens vragen, of ze die kunnen maken.
pi_129764680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:55 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Zo iets dacht ik al, principe werkt het zelfde voor andere apparaten neem ik aan ?
Heb vandaag mijn gewicht wat opgeschroefd en voor het eerst setjes van 8 gedaan, moet nog even een duidelijk schema krijgen trouwens. Zou van de week eens vragen, of ze die kunnen maken.
Shake halen bij de sportschool is vrij prijzig denk ik, of valt dit mee?
En als je een schema hebt gekregen post hem even, er komen veel schema's voorbij gemaakt door medewerkers van de sportschool die zwaar kut zijn.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_129765066
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:10 schreef esv7 het volgende:

[..]

Shake halen bij de sportschool is vrij prijzig denk ik, of valt dit mee?
En als je een schema hebt gekregen post hem even, er komen veel schema's voorbij gemaakt door medewerkers van de sportschool die zwaar kut zijn.
Als ik hem heb zou ik hem posten, shake bij de sportschool vind ik best mee vallen. Kost 2 euro en je hebt een grote milkshake formaat. Welke shake het is weet ik niet precies, maar vertrouw er wel op dat die goed is omdat ook de wat grotere beren ze nemen ;)
pi_129765261
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:19 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Als ik hem heb zou ik hem posten, shake bij de sportschool vind ik best mee vallen. Kost 2 euro en je hebt een grote milkshake formaat. Welke shake het is weet ik niet precies, maar vertrouw er wel op dat die goed is omdat ook de wat grotere beren ze nemen ;)
Ben je een beetje serieus met je training? Ik heb een heel goed fullbody schema voor je of een Upper/lower schema. Beide door goede lifters gemaakt(niet van mij)
pi_129765364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:23 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Ben je een beetje serieus met je training? Ik heb een degelijk fullbody schema voor je of een Upper/lower schema. Beide door goede lifters gemaakt(niet van mij)
Op dit moment ben ik er wel serieus mee bezig, en wil dat ook wel graag doorzetten. Echter moet je wel realiseren dat ik nog maar enkele weken bezig ben en echt van 0 moet beginnen qua hoeveelheid gewicht etc. En suggesties zijn nooit verkeerd denk ik. Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet in het krachthonk waar de squats etc. gedaan worden ben geweest, daar voel ik me nog te slap voor... :)
pi_129765417
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:25 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Op dit moment ben ik er wel serieus mee bezig, en wil dat ook wel graag doorzetten. Echter moet je wel realiseren dat ik nog maar enkele weken bezig ben en echt van 0 moet beginnen qua hoeveelheid gewicht etc. En suggesties zijn nooit verkeerd denk ik!
Pak wat te eten erbij. Dit is een episch fullbody schema voor beginners/gevorderden.Squats kan je gewoon leren. Iedereen zou moeten squatten is een van de natuurlijkste oefeningen van allemaal. Als je nog wat wil vragen kan je mook DMen.
pi_129765614
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:19 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Als ik hem heb zou ik hem posten, shake bij de sportschool vind ik best mee vallen. Kost 2 euro en je hebt een grote milkshake formaat. Welke shake het is weet ik niet precies, maar vertrouw er wel op dat die goed is omdat ook de wat grotere beren ze nemen ;)
Oke, en als je niet weet wat die shake is, en waarom je het neemt, is het wel geldverspilling. Wat kennis m.b.t. voeding is toch de sleutel tot afvallen en aankomen.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_129766807
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:30 schreef esv7 het volgende:

[..]

Oke, en als je niet weet wat die shake is, en waarom je het neemt, is het wel geldverspilling. Wat kennis m.b.t. voeding is toch de sleutel tot afvallen en aankomen.
Ik weet wel wat de shake doet, bedoelde meer dat ik niet weet welk merk het is. Er zijn er immers zoveel. Maar dat het om een eiwit-shake gaat is wel duidelijk.
pi_129772305
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:55 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Ik weet wel wat de shake doet, bedoelde meer dat ik niet weet welk merk het is. Er zijn er immers zoveel. Maar dat het om een eiwit-shake gaat is wel duidelijk.
Haha oké, mijn excuses. Maar het zou je wel een berg geld schelen om zelf een zak aan te schaffen. Twee euro valt wel te overzien, maar dit maakt toch al gauw 24 euro per maand extra.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_129820391
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Heb de smaak aardig te pakken de laatste tijd, van 2 jaar niet gesport sport ik nu 2/3 keer in de week en het liefst wil ik nog vaker maar dat is op dit moment niet te combineren. Ook let ik steeds meer op mijn voeding en neem ik een banaan i.p.v. een koekje en probeer ik redelijk wat eiwitten te nemen met kwark en ander voedsel. Na 1,5 uur fitness neem ik ook altijd nog een shake bij de sportschool zelf. Buikje moet er af en spieren moeten er komen!

Heb nog een vraagje, las het ergens misschien wel in dit topic. Dat je beter setjes van 8 kan doen dan van 15. Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen ?
Je kan niet afvallen en spieren kweken tegelijk.
pi_129829078
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 05:43 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Je kan niet afvallen en spieren kweken tegelijk.
Als beginner kan dat prima. Na een tijdje houdt dat inderdaad op.
pi_129834774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 05:43 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Je kan niet afvallen en spieren kweken tegelijk.
Je bedoeld qua gewicht neem ik aan?
Met afvallen bedoel ik mijn bier buikje er af te trainen, en dat moet toch wel kunnen?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:05:42 #197
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_129839428
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:26 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Je bedoeld qua gewicht neem ik aan?
Met afvallen bedoel ik mijn bier buikje er af te trainen, en dat moet toch wel kunnen?
Vet verlies je over je hele lichaam en nooit plaatselijk(liposuctie als uitzondering). Dus als je buikvet wilt verliezen moet je over het hele lichaam vet kwijt. Dit gaat het makkelijkst als je gewicht verliest. Het is dus niet alleen een kwestie van 'eraf' trainen, maar ook afvallen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_129851433
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:05 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vet verlies je over je hele lichaam en nooit plaatselijk(liposuctie als uitzondering). Dus als je buikvet wilt verliezen moet je over het hele lichaam vet kwijt. Dit gaat het makkelijkst als je gewicht verliest. Het is dus niet alleen een kwestie van 'eraf' trainen, maar ook afvallen.
Denk dat wanneer ik zo doorga met mijn voeding en fitness dat het al een hele vooruitgang gaat worden. Van slecht eten en niet sporten naar gezond eten en wel sporten. Vandaag even iemand gevraagd die over de roosters gaat. Nu ik ongeveer 6 weken bezig ben krijg ik vanaf volgende week een ander rooster. Dus ben benieuwd, zal hem volgende week dus ook wel even posten.
pi_130066240
Een praktische vraag voor de leg-day politie hier. Wat zijn 1/2 goede compound oefeningen voor benen om in een full-body workout te verwerken? Ik wil graag meer oefeningen met mijn benen doen. Tot nu toe heb ik alleen twee isolation oefeningen gedaan in mijn schema en daar krijg ik niet meer zoveel uit. Leg press zat ik al snel op de max van het apparaat (495 lbs 3x12) en gebruikte het meer als ontspanning tussendoor omdat het niet veel moeite kostte. Dus wil daar graag wat aan toevoegen

Alsjeblieft niet van die beach boy reacties en/of andere kinderachtige reacties. Het is puur geweest omdat ik van mezelf niet van die dunne slappe benen heb. Hulp zou tof zijn :)
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:41:28 #200
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130066550
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:32 schreef Kiid het volgende:
Een praktische vraag voor de leg-day politie hier. Wat zijn 1/2 goede compound oefeningen voor benen om in een full-body workout te verwerken? Ik wil graag meer oefeningen met mijn benen doen. Tot nu toe heb ik alleen twee isolation oefeningen gedaan in mijn schema en daar krijg ik niet meer zoveel uit. Leg press zat ik al snel op de max van het apparaat (495 lbs 3x12) en gebruikte het meer als ontspanning tussendoor omdat het niet veel moeite kostte. Dus wil daar graag wat aan toevoegen

Alsjeblieft niet van die beach boy reacties en/of andere kinderachtige reacties. Het is puur geweest omdat ik van mezelf niet van die dunne slappe benen heb. Hulp zou tof zijn :)
Squats en Romanian deadlift. Leg press kun je ook gewoon met schijven gaan doen, verticaal.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130067104
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:41 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Squats en Romanian deadlift. Leg press kun je ook gewoon met schijven gaan doen, verticaal.
Bedankt voor het antwoord. Ze hebben bij mijn sportschool helaas geen leg press met schijven als je dat bedoelt. Het is sowieso qua apparatuur niet echt super uitgebreid en ik zie ook nooit iemand deadlifts oid doen dus zal eens vragen hoe dat precies zit. Zag dat daar ook al wat stond in de OP (of van het andere topic) over verschil in sportscholen.

Squatrek hebben ze wel, dat lijkt me inderdaad een mooie toevoeging.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:03:51 #202
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130073656
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:57 schreef Kiid het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord. Ze hebben bij mijn sportschool helaas geen leg press met schijven als je dat bedoelt. Het is sowieso qua apparatuur niet echt super uitgebreid en ik zie ook nooit iemand deadlifts oid doen dus zal eens vragen hoe dat precies zit. Zag dat daar ook al wat stond in de OP (of van het andere topic) over verschil in sportscholen.

Squatrek hebben ze wel, dat lijkt me inderdaad een mooie toevoeging.
Deadlift doe je ook bij Squatrek, dus dat is geen probleem. Google anders ff romanian deadlift en je ziet het vanzelf wel. Squatten en Deadlift op één dag is wel zwaar, ik zou dat niet kunnen :P.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:21:13 #203
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_130075005
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:32 schreef Kiid het volgende:
Een praktische vraag voor de leg-day politie hier. Wat zijn 1/2 goede compound oefeningen voor benen om in een full-body workout te verwerken? Ik wil graag meer oefeningen met mijn benen doen. Tot nu toe heb ik alleen twee isolation oefeningen gedaan in mijn schema en daar krijg ik niet meer zoveel uit. Leg press zat ik al snel op de max van het apparaat (495 lbs 3x12) en gebruikte het meer als ontspanning tussendoor omdat het niet veel moeite kostte. Dus wil daar graag wat aan toevoegen

Alsjeblieft niet van die beach boy reacties en/of andere kinderachtige reacties. Het is puur geweest omdat ik van mezelf niet van die dunne slappe benen heb. Hulp zou tof zijn :)
Squat, deadlift (geen romanian maar normale) en lunges. Eventueel wat isolatie voor de kuiten. Dan heb je 4 oefeningen voor je gehele onderlichaam.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_130079847
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:03 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Deadlift doe je ook bij Squatrek, dus dat is geen probleem. Google anders ff romanian deadlift en je ziet het vanzelf wel. Squatten en Deadlift op één dag is wel zwaar, ik zou dat niet kunnen :P.
Ja, ik kende de oefeningen wel al, maar had er verder nooit echt onderzoek naar gedaan. Misschien zou ik het ook om en om kunnen doen, de ene dag dat ik er Squat bij doe en dan bij de volgende keer Deadlift mocht het intensief (te) zwaar zijn. Heeft het verder nog zin om die leg press te gebruiken aangezien hij niet zwaar genoeg kan?

@Verbo

Lunges kende ik nog niet. Kan je dan beter dumbbells gebruiken of barbell? Dumbbells lijken me wel fijner.

Bedankt voor de hulpvolle antwoorden in ieder geval. Ik weet dat leg day altijd een sensitive issue is in het fitness wereldje :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Kiid op 14-08-2013 23:55:20 ]
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_130079924
Ik lunch altijd met plates.
BEASTMODE
pi_130079990
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:46 schreef Awesome_ het volgende:
Ik lunch altijd met plates.
Creatieve grap
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_130080024
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:47 schreef Kiid het volgende:

[..]

Creatieve grap
Ik moet er eerlijk bij bekennen dat ik zelf echt hard moest lachen.
BEASTMODE
pi_130080061
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:48 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Ik moet er eerlijk bij bekennen dat ik zelf echt hard moest lachen.
Ik vind hem ook wel leuk, maar wel ff ninja-edit gedaan
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_130080281
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:48 schreef Kiid het volgende:

[..]

Ik vind hem ook wel leuk, maar wel ff ninja-edit gedaan
Ja nu zet je me dus mooi ff te kijk.

SNAKEY, SNAKEY!!! Knal ff die oorspronkelijke post weer terug zodat ik niet voor schut sta bij andere lezers.
BEASTMODE
pi_130296162
Sinds het begin van de maand heb ik een Wii Fit plus (+balance board) gekregen, en die ben ik gaan gebruiken. Nu is het zo dat ik daarvoor niet sportte en nu dus 6 dagen in de week 30 minuten verschillende oefeningen doe. Sommige zijn meer voor balans (Yoga) en andere zijn héél zwaar voor mijn onderontwikkelde spieren. Ben nu bezig met de derde week en merk wel dat sommige oefeningen die eerst moeilijk gingen nu al wat makkelijker gaan (jackknife bijvoorbeeld). Mijn eetpatroon heb ik niet aangepast. Ik vraag mij eigenlijk af of het normaal is dat ik een langzaam stijgende lijn zie, zeg maar +2 kilo in 3 weken.
And the druids turn to stone...
pi_130298577
Dat is best veel. Wat is je doel eigenlijk?
pi_130299130
Betere conditie en over de lange duur, (half) jaartje misschien 5 kilo minder wegen. Liefst ook buikje een beetje strakker, maar in eerste instantie gewoon fitter worden.
And the druids turn to stone...
pi_130311149
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 00:02 schreef Panthera1984 het volgende:
Betere conditie en over de lange duur, (half) jaartje misschien 5 kilo minder wegen. Liefst ook buikje een beetje strakker, maar in eerste instantie gewoon fitter worden.
Als je wilt afvallen is het allerbelangrijkste je eetpatroon aanpassen, strakke buiken maak je in de keuken. :) Een slechte eetgewoonte (als in, teveel) is niet te compenseren met sport (en tijdverspilling). Maar goed, als je maar 5kg af wilt vallen zul je wel niet echt overgewicht hebben.

Ik heb geen idee hoe Wii Fit gaat dus ik kan het verkeerd hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt je conditie kan verbeteren. Om fitter te worden en je spieren iets te ontwikkelen is krachttraining naar mijn mening het beste (voor zowel mannen als vrouwen), maar het belangrijkste is iets te vinden dat je leuk vind om te doen.
pi_130311235
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:46 schreef Nic1 het volgende:
strakke buiken maak je in de keuken.
slanke buiken maak je in de keuken, strakken in de sportschool.
pi_130311374
Een laagje vet krijg je niet weg in de sportschool, en daar gaat het meestal om.
pi_130311742
Ik ben eigenlijk niet bereid om mijn eetgewoontes aan te passen. Ik weet precies waar het hem in zit bij mij, namelijk teveel biertjes in het weekend en af en toe (2x in de week) een halve zak chips op de bank. Voor de rest eet ik namelijk niet uit pakjes, afwisselend rijst, pasta, brood, couscous en maar af en toe aardappelen. Meestal eet ik vegetarisch, broodbeleg is meestal gekookt ei, houmous, tomaat dat soort werk. Regelmatig als 'tussendoor' een avocado. Snoep niet, geen koekjes.
Omdat ik mijn leven niet wil laten draaien om figuur en gewicht wil ik niet al teveel concessies doen, vooral niet omdat ik niet het idee heb erg slecht bezig te zijn. Het 'sporten' ga ik wel mee door omdat ik wel iets merk aan energie en het voelt eigenlijk wel lekker, vroeg me alleen af of het vaker voorkomt dat wanneer iemand net begint eerst wat aankomt.
And the druids turn to stone...
pi_130311898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik ben eigenlijk niet bereid om mijn eetgewoontes aan te passen. Ik weet precies waar het hem in zit bij mij, namelijk teveel biertjes in het weekend en af en toe (2x in de week) een halve zak chips op de bank. Voor de rest eet ik namelijk niet uit pakjes, afwisselend rijst, pasta, brood, couscous en maar af en toe aardappelen. Meestal eet ik vegetarisch, broodbeleg is meestal gekookt ei, houmous, tomaat dat soort werk. Regelmatig als 'tussendoor' een avocado. Snoep niet, geen koekjes.
Omdat ik mijn leven niet wil laten draaien om figuur en gewicht wil ik niet al teveel concessies doen, vooral niet omdat ik niet het idee heb erg slecht bezig te zijn. Het 'sporten' ga ik wel mee door omdat ik wel iets merk aan energie en het voelt eigenlijk wel lekker, vroeg me alleen af of het vaker voorkomt dat wanneer iemand net begint eerst wat aankomt.
De hoeveelheid eten is eigenlijk nog belangrijker dan wat je precies eet en dat gewicht, dat zou ook nog schommelingen in vocht kunnen zijn denk ik.
pi_130312012
Hm... Hoe weet je dan wat voor jou de juiste hoeveelheid eten is? Ik heb wel eens de neiging als het eten heel lekker is om iets meer te eten dan tot mijn 'je hebt genoeg gehad' gevoel, en dan wordt het een 'je zit vol' gevoel. Echter als ik mij inhoud, of dus eet tot mijn 'je hebt genoeg gehad' gevoel, dan heb ik 's avonds erg sterk die neiging tot chipjes.
And the druids turn to stone...
pi_130312287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:15 schreef Panthera1984 het volgende:
Hm... Hoe weet je dan wat voor jou de juiste hoeveelheid eten is? Ik heb wel eens de neiging als het eten heel lekker is om iets meer te eten dan tot mijn 'je hebt genoeg gehad' gevoel, en dan wordt het een 'je zit vol' gevoel. Echter als ik mij inhoud, of dus eet tot mijn 'je hebt genoeg gehad' gevoel, dan heb ik 's avonds erg sterk die neiging tot chipjes.
Daar zijn een aantal formules voor, ik heb zelf een excel bestand waar ik gegevens als lengte, gewicht, vet% en activiteitenfactor invul en er een behoefte aan kcals uit komt rollen.

Lees dit even door:
http://forum.dutchbodybui(...)ergiebehoefte-34649/

Hier een tool om het te berekenen:
http://fitnessjunk.nl/vet(...)en/energie-behoefte/

Laat je niet afschrikken door 'bodybuilding' termen ;) Er zit in die scene heel veel (goede) informatie over voeding en afvallen etc.

edit: lees ook even de OP van het bodybuidingtopic van FOK! door, staat ook heel veel handige informatie in die elke sporter eigenlijk verplicht door zou moeten nemen: SPT / [Bodybuilding] #387 Waar lange mensen manlets ownen!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 14:27:16 #220
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_130312411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:15 schreef Panthera1984 het volgende:
Hm... Hoe weet je dan wat voor jou de juiste hoeveelheid eten is? Ik heb wel eens de neiging als het eten heel lekker is om iets meer te eten dan tot mijn 'je hebt genoeg gehad' gevoel, en dan wordt het een 'je zit vol' gevoel. Echter als ik mij inhoud, of dus eet tot mijn 'je hebt genoeg gehad' gevoel, dan heb ik 's avonds erg sterk die neiging tot chipjes.
Het 'je zit vol' gevoel is niet de juist norm voor de juiste hoeveelheid eten. Anders zou niemand te dik zijn omdat ze niet meer op kunnen. Bij je lichaamsbouw (hoeveelheid spier,vet etc.) hoort een bepaald energieverbruik. Samen met je activiteiten opgeteld is dit de juiste hoeveelheid energie die je uit eten nodig hebt om op een gelijkmatig gewicht te blijven.

Dit doe je door calorieën te tellen. Anders blijft het gokken waar je kan winnen of verliezen, alleen verliezen de meeste mensen dit. Voor meer info over het uitrekenen van je caloriebehoefte kan je de post van No1uknow gebruiken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_130312470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:15 schreef Panthera1984 het volgende:
Hm... Hoe weet je dan wat voor jou de juiste hoeveelheid eten is? Ik heb wel eens de neiging als het eten heel lekker is om iets meer te eten dan tot mijn 'je hebt genoeg gehad' gevoel, en dan wordt het een 'je zit vol' gevoel. Echter als ik mij inhoud, of dus eet tot mijn 'je hebt genoeg gehad' gevoel, dan heb ik 's avonds erg sterk die neiging tot chipjes.
Op zich is het heel simpel, als je aankomt eet je te veel. Je lichaam heeft dan immers bepaald dat het teveel binnen heeft gekregen en zet dit om in vet. Gezond eten maakt niets uit, daar kun je prima van aankomen. Het draait allemaal om calorieën. Chips in de avond kan prima, maar alleen als je het compenseert door de rest van de dag minder te eten.

Je lichaam went aan de hoeveelheid eten dat je eet, dat maakt het lastig te bepalen wanneer je genoeg hebt gegeten omdat je niet op hongergevoel af kunt gaan. Dit heb ik zelf vooral geleerd sinds ik IF doe en eigenlijk nooit meer honger heb (daarvoor eigenlijk de hele dag).

De beste manier is om gewoon calorieën te tellen. Dat klinkt veel werk, maar is het niet. Het kost me zelf een minuut per dag.

Als je dat niet wilt doen kun je op gevoel af gaan, maar over het algemeen onderschatten de meeste mensen hun calorie inname flink.

Ook moet je je eigenlijk elke dag (op hetzelfde tijdsstip) wegen. Op die manier kun je een trendlijn bepalen en zien waar je gewicht naar toe gaat. De hoeveelheid vocht in je lichaam schommelt flink, daardoor kan je een vertekend beeld krijgen als je geen trend hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nic1 op 21-08-2013 14:38:54 ]
  donderdag 22 augustus 2013 @ 00:42:12 #222
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_130334721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik weet precies waar het hem in zit bij mij, namelijk teveel biertjes in het weekend en af en toe (2x in de week) een halve zak chips op de bank.
Dit is waar veel mensen de mist in gaan: in plaats van het energieoverschot (kcal in - kcal verbruik = overschot) de schuld te geven, geven ze individuele zaken de schuld: een handje chips, de auto nemen ipv fietsen, etc.

Dit mist compleet het punt.

Zoals de twee users hierboven al zeggen, gaat het om het geheel aan energieinname minus het geheel wat je verbruikt. Je kunt prima biertjes drinken en een halve zak chips op de bank eten, zolang je dat maar compenseert door op andere tijdstippen wat minder energie te eten.

Reguleer je energiebalans, en je reguleert je lichaamsvet..
Confidence through competence
pi_130335220
Sinds enige tijd ben ik bezig met krachttraining en het begint z'n vruchten af te werpen. Spiermassa neemt toe.

Ik train nu vooral door korte, maar zware setjes oefeningen te doen voor elke spiergroep. Maar wat gaat m'n lichaam doen als ik minder zware sets doe met meer herhalingen?
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 22 augustus 2013 @ 01:07:49 #224
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_130335343
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 01:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Sinds enige tijd ben ik bezig met krachttraining en het begint z'n vruchten af te werpen. Spiermassa neemt toe.

Ik train nu vooral door korte, maar zware setjes oefeningen te doen voor elke spiergroep. Maar wat gaat m'n lichaam doen als ik minder zware sets doe met meer herhalingen?
Defineer kort en zwaar. Want onder de 6 zit je echt op kracht te oefenen. Van 6-12 wordt over hypertrofie(spiergroei) gesproken. En boven de 15 à 20 ga je naar lokaal spieruithoudingsvermogen. Daar weer boven komt cardio.

Dat is over het algemeen de groepering van rep ranges. Bij kracht heb je ook nog te maken met snelkracht of maximale kracht maar dan gaan we er al weer dieper op in.

P.s. er ligt een bepaalde focus ergens op. Dus het een hoeft de ander niet uit te sluiten. Meer spiermassa=meer kracht. Maar hoe verder je van iets af gaat qua rep ranges hoe minder effectief het is voor desbetreffend doel.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_130335842
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 01:07 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Defineer kort en zwaar. Want onder de 6 zit je echt op kracht te oefenen. Van 6-12 wordt over hypertrofie(spiergroei) gesproken. En boven de 15 à 20 ga je naar lokaal spieruithoudingsvermogen. Daar weer boven komt cardio.

Dat is over het algemeen de groepering van rep ranges. Bij kracht heb je ook nog te maken met snelkracht of maximale kracht maar dan gaan we er al weer dieper op in.

P.s. er ligt een bepaalde focus ergens op. Dus het een hoeft de ander niet uit te sluiten. Meer spiermassa=meer kracht. Maar hoe verder je van iets af gaat qua rep ranges hoe minder effectief het is voor desbetreffend doel.
Kort em zwaar is meestal 6-12reps per set idd. Ik doe de desbetreffende oefening dusdanig zwaar dat ik ook echt niet meer dan dat aantal haal. Meestal 3 of 4 sets. Daar heb ik spiermassa mee ontwikkeld, maar ik vroeg me af wat m'n lichaam gaat doen als ik dit ga afwisselen met langere sets van +- 20 reps. Gaat spiermassa afnemen of krijgen ze misschien een minder bolle, maar gestrektere vorm?

Doel is om een getraind figuur te krijgen, maar geen bodybuild figuur.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:33:58 #226
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_130339303
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 01:31 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Kort em zwaar is meestal 6-12reps per set idd. Ik doe de desbetreffende oefening dusdanig zwaar dat ik ook echt niet meer dan dat aantal haal. Meestal 3 of 4 sets. Daar heb ik spiermassa mee ontwikkeld, maar ik vroeg me af wat m'n lichaam gaat doen als ik dit ga afwisselen met langere sets van +- 20 reps. Gaat spiermassa afnemen of krijgen ze misschien een minder bolle, maar gestrektere vorm?

Doel is om een getraind figuur te krijgen, maar geen bodybuild figuur.
Heeft niet veel nut. Je lokaal spieruithoudingsvermogen verbeterd ervan. Maar ze zullen minder hard groeien als op 6-12. En lange dunne spieren of andere vorm aanpassingen zijn bullshit. Een spier kan groter of kleiner worden de vorm is genetisch bepaald.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_130339411
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:33 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Heeft niet veel nut. Je lokaal spieruithoudingsvermogen verbeterd ervan. Maar ze zullen minder hard groeien als op 6-12. En lange dunne spieren of andere vorm aanpassingen zijn bullshit. Een spier kan groter of kleiner worden de vorm is genetisch bepaald.
Duidelijk :) Thanks ^O^
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_130339547
lekker veel herhalingen voor een atletische look

anders ben je binnen de kortste keren zo'n vlezige, opgepompte bodybuilder

kan overnight gebeuren als je niet oppast

ik raad ook insanity aan om de spiertjes extra op te rekken, daar krijg je pas een mooi zwemmerslichaam van!
  † In Memoriam † donderdag 22 augustus 2013 @ 11:22:33 #229
230491 Zith
pls tip
pi_130341834
Zwemmerslichamen zijn toch vaak zo mooi glad en gevormd door het vele zwemmen en watererosie? ZIe je in de natuur ook vaak terug!

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_130353149
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:22 schreef Zith het volgende:
Zwemmerslichamen zijn toch vaak zo mooi glad en gevormd door het vele zwemmen en watererosie? ZIe je in de natuur ook vaak terug!

[ afbeelding ]
Watererosie, serieus? :+

Mooie foto, Petra?
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 22 augustus 2013 @ 17:18:07 #231
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_130353194
Ja, als je maar vaak genoeg zwemt, slijt het water mooie glooiingen in je lichaam.
Confidence through competence
pi_130353240
Uhuh
Jusqu'ici tout va bien...
pi_130353544
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:22 schreef Zith het volgende:
Zwemmerslichamen zijn toch vaak zo mooi glad en gevormd door het vele zwemmen en watererosie? ZIe je in de natuur ook vaak terug!

[ afbeelding ]
En jij denkt dat die zwemmers geen krachttraining doen :')
pi_130354876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:30 schreef Intentiion het volgende:

En jij denkt dat die zwemmers geen krachttraining doen :')
Zwemmerslichaam voor krachttraining populair werd:

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130355290
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zwemmerslichaam voor krachttraining populair werd:

[ afbeelding ]
Of voor aas in het spel kwamen?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_130355319
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:20 schreef esv7 het volgende:

Of voor aas in het spel kwamen?
Of dat, wie weet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130357215
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zwemmerslichaam voor krachttraining populair werd:

[ afbeelding ]
Ik begrijp je reactie niet echt? Krachttraining gaat niet alleen om massa. Maar voor zwemmen op hoog niveau zul je toch echt krachttraining moeten doen. Specefiek gericht op kracht/power.
pi_130357325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:07 schreef Intentiion het volgende:

Ik begrijp je reactie niet echt? Krachttraining gaat niet alleen om massa. Maar voor zwemmen op hoog niveau zul je toch echt krachttraining moeten doen. Specefiek gericht op kracht/power.
De huidige zwemmers hebben veel meer een lichaam dat ook door krachttraining gevormd wordt. Begin vorige eeuw was dat totaal niet aanwezig en Johnny Weissmuller was toch echt een olympisch zwemmer. Ik wilde een plaatje van een zwemmer laten zien zonder krachttraining zoals dat nu gangbaar is ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130357462
zeg nou zelf zo'n zwemmerslichaam si heel wat mooier en natuurlijker dan zo een vieze bodybuilding freak

patserig, vlezig, opgeblazen lijf, spieren vol lucht, zonder functionele kracht:


perfect gevormde atleet, met lange, slanke spieren, die ook echt wat kan met z'n lichaam:


vanaaf weer lekker in10sity
pi_130358824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:14 schreef 16meter het volgende:
zeg nou zelf zo'n zwemmerslichaam si heel wat mooier en natuurlijker dan zo een vieze bodybuilding freak

patserig, vlezig, opgeblazen lijf, spieren vol lucht, zonder functionele kracht:
[ afbeelding ]

perfect gevormde atleet, met lange, slanke spieren, die ook echt wat kan met z'n lichaam:
[ afbeelding ]

vanaaf weer lekker in10sity
lijkt wel een beetje op een vis zo.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:09:45 #241
63722 z80
I fink you freaky
pi_130359739
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:14 schreef 16meter het volgende:
zeg nou zelf zo'n zwemmerslichaam si heel wat mooier en natuurlijker dan zo een vieze bodybuilding freak

patserig, vlezig, opgeblazen lijf, spieren vol lucht, zonder functionele kracht:
[ afbeelding ]

perfect gevormde atleet, met lange, slanke spieren, die ook echt wat kan met z'n lichaam:
[ afbeelding ]

vanaaf weer lekker in10sity
wat is een zwemmers lichaam? dat van een borstcrawl specialist is anders dan een schoolslag zwemmer. ook een lange afstandszwemmer heeft weer een andere bouw.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_130422516
Question: Hoe belangrijk is een voedselschema/dieet bij het kweken van spieren? Ik eet namelijk redelijk goed naar mijn idee, veel kip en pasta, maar ik eet bijvoorbeeld geen 6 maaltijden op een dag, en wanneer ik brood eet is dit altijd witbrood. Benadeel ik mezelf hiermee heel erg? Of is dat verwaarloosbaar?
pi_130428603
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:07 schreef BartMcCormick het volgende:
Question: Hoe belangrijk is een voedselschema/dieet bij het kweken van spieren? Ik eet namelijk redelijk goed naar mijn idee, veel kip en pasta, maar ik eet bijvoorbeeld geen 6 maaltijden op een dag, en wanneer ik brood eet is dit altijd witbrood. Benadeel ik mezelf hiermee heel erg? Of is dat verwaarloosbaar?
Het is essentieel om genoeg calorieën en eiwitten binnen te krijgen. Met welk eten je dit doet maakt weinig uit.

Aantal maaltijden per dag is niet belangrijk, of je nu 1x eet, of 10x.
"Redelijk goed", "veel" zijn nietszeggende termen. De meesten denken dat ze goed eten, maar de enige manier (als je het goed wilt aanpakken) is door het precies bij te houden.
pi_130428814
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:51 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het is essentieel om genoeg calorieën en eiwitten binnen te krijgen. Met welk eten je dit doet maakt weinig uit.

Aantal maaltijden per dag is niet belangrijk, of je nu 1x eet, of 10x.
"Redelijk goed", "veel" zijn nietszeggende termen. De meesten denken dat ze goed eten, maar de enige manier (als je het goed wilt aanpakken) is door het precies bij te houden.
Ok, thanks! Bedoel je met 'het precies bij te houden', het aantal calorieën en eiwitten dat ik per dag binnen krijg?
pi_130434729
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:56 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ok, thanks! Bedoel je met 'het precies bij te houden', het aantal calorieën en eiwitten dat ik per dag binnen krijg?
Calorieën en eiwitten zijn het belangrijkste, en zorg ervoor dat je niet vet-arm eet. Vetten hebben onterecht een slechte naam en zijn belangrijk.
Wat betreft KH is heel persoonlijk. Sommigen hebben 300g per dag nodig om genoeg energie te hebben, ik zelf eet KH arm (20-100g). Doe wat je prettig vind.

Je kunt je calorie behoefte hier bepalen - www.1percentedge.com/ifcalc/
Let erop dat het een benadering is, als je niet of juist teveel aankomt moet je je calorie inname bijstellen.
pi_130434771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:14 schreef 16meter het volgende:
zeg nou zelf zo'n zwemmerslichaam si heel wat mooier en natuurlijker dan zo een vieze bodybuilding freak

patserig, vlezig, opgeblazen lijf, spieren vol lucht, zonder functionele kracht:
[ afbeelding ]

perfect gevormde atleet, met lange, slanke spieren, die ook echt wat kan met z'n lichaam:
[ afbeelding ]

vanaaf weer lekker in10sity
Geef mij maar een patserig, vlezig, opgeblazen lijf, spieren vol lucht, zonder functionele kracht:




[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2013 08:36:35 ]
pi_130434782
Scooby, dacht dat die wel eens van youtube af gepest was, zie ik dat ie gewoon weer filmpjes plaatst :?


[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2013 08:39:56 ]
pi_130434796
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:54 schreef Ryoku het volgende:
Ik ben hiernaar toe doorverwezen, dus ik ik vertel hier mijn verhaal nog een keer :P

Dus...

Ik sta op het punt om mijn leven om te gooien en 4 keer per week te fitnessen. Mijn doel is om spiermassa op te bouwen, maar er niet zo overdreven gespierd uit te zien. Mijn ultieme doel is dan ook een zichtbaar six-packje en een bredere houding :P

Maar na het uitvogelen van een goed voedingsschema en het afsluiten van een redelijk goedkoop fitness abonnement van een half jaar, zit ik met een heel groot probleem. Wat is nu een goed trainingsschema?

Ik heb het internet rondgezocht, maar ik vind alleen maar schema's die de fitnessapparaten ten volste benutten. Ik wil dat niet en wil mijzelf zoveel mogelijk beperken tot DB's, BB's en zit bankjes. Mijn doel is om 4x in de week te gaan en elke spiergroep aan te pakken. Hebben jullie misschien trainingsschema's voor een 4-daagse split met de eisen die ik hier stel?
En..ben je al gefaald?
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:20:50 #249
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_130437314
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 06:13 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

En..ben je al gefaald?
_O-
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_130439595
Nice. Op werk beginnen collega's al door te krijgen dat ik niet zit te wachten op hun vette koekjes.

Laatst ook, was van mijn plek en iemand had wel een koekje voor mij neergelegd op een A4'tje. Toen ik terugkwam en het koekje pakte (om weg te geven) een soort van vetvlek op dat papier. Bizar.

Sowieso als je er op let, als je ziet wat mensen allemaal wegwerken (vooral op stations). De chips, chocola en frikandellen gaan er met bakken tegelijk in).

Gelukkig lopen er ook wel personen rond zoals de vrouwen uit Zeta zijn post.
pi_130446361
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:58 schreef xFriendx het volgende:
Nice. Op werk beginnen collega's al door te krijgen dat ik niet zit te wachten op hun vette koekjes.

Laatst ook, was van mijn plek en iemand had wel een koekje voor mij neergelegd op een A4'tje. Toen ik terugkwam en het koekje pakte (om weg te geven) een soort van vetvlek op dat papier. Bizar.

Sowieso als je er op let, als je ziet wat mensen allemaal wegwerken (vooral op stations). De chips, chocola en frikandellen gaan er met bakken tegelijk in).

Gelukkig lopen er ook wel personen rond zoals de vrouwen uit Zeta zijn post.
if the cookie fits your macros... :)
pi_130450568
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:58 schreef Intentiion het volgende:

[..]

if the cookie fits your macros... :)
True, voor mij zou het op zich kunnen, hoewel ik liever wat anders heb. Ben sowieso niet zo'n snoeperd.
Bij anderen weet ik zeker dat ze het koekje beter kunnen laten liggen :P
pi_130450793
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:09 schreef xFriendx het volgende:

[..]

True, voor mij zou het op zich kunnen, hoewel ik liever wat anders heb. Ben sowieso niet zo'n snoeperd.
Bij anderen weet ik zeker dat ze het koekje beter kunnen laten liggen :P
Geef je groot gelijk :D Houd zelf heel erg van ijs < roomijs :) Dus dat valt bijna elke dag binnen me macros :Y)
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:48:39 #254
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130530138
Hoe zit het nu eigenlijk precies met je onderhoudsniveau?

Je rekent eerst je BMR uit en dan vermenigvuldig je dit met het cijfer wat staat voor het activiteiten niveau waar je onder valt.
Maar die uitkomst geldt toch alleen voor de trainingsdagen lijkt me?
Als mijn BMR bijv. 1400 kcal is en mijn onderhoudsniveau met 3-5x sporten is 2200 kcal, dan moet ik denk ik toch niet op mijn rustdagen ook 2200 kcal gaan eten of wel?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 29 augustus 2013 @ 13:17:13 #255
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130592235
Niemand weet een antwoord op mijn vraag?
Het gaat er trouwens om dat ik wat af wil vallen.

Maar ik denk dat ik het zelf al weet, na wat research. Moeten jullie maar zeggen of dit klopt.
Die 2200 kcal is een gemiddelde denk ik? Dus op rustdagen ligt het onderhoud lager en op sportdagen hoger.
Ik ga op rustdagen op 1500 kcal zitten en op sportdagen 1700 kcal.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130593308
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:58 schreef Intentiion het volgende:

[..]

if the cookie fits your macros... :)
maar dan fit het je micro's nog niet. zo nu en dan kan het wel, als je ernaast ook maar wat gezonde dingen eet.
pi_130593336
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

maar dan fit het je micro's nog niet. zo nu en dan kan het wel, als je ernaast ook maar wat gezonde dingen eet.
Je kan met ongeveer 1200 kcal al aan AL je micros voldoen als je een beetje slim eet.
pi_130593353
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:48 schreef Luxuria het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk precies met je onderhoudsniveau?

Je rekent eerst je BMR uit en dan vermenigvuldig je dit met het cijfer wat staat voor het activiteiten niveau waar je onder valt.
Maar die uitkomst geldt toch alleen voor de trainingsdagen lijkt me?
Als mijn BMR bijv. 1400 kcal is en mijn onderhoudsniveau met 3-5x sporten is 2200 kcal, dan moet ik denk ik toch niet op mijn rustdagen ook 2200 kcal gaan eten of wel?
je kan dat toch niet echt per dag uitrekenen, zo precies komt het ook niet. het is fijn als indicatie te hebben, maar het wisselt toch iedere dag. het beste kan je jezelf iedere ochtend even wegen en dan zorgen dat de lijn stabiel omhoog/omlaag gaat. na een tijdje weet je dan wel hoeveel je precies mag eten iedere dag.
pi_130593376
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:17 schreef Luxuria het volgende:
Niemand weet een antwoord op mijn vraag?
Het gaat er trouwens om dat ik wat af wil vallen.

Maar ik denk dat ik het zelf al weet, na wat research. Moeten jullie maar zeggen of dit klopt.
Die 2200 kcal is een gemiddelde denk ik? Dus op rustdagen ligt het onderhoud lager en op sportdagen hoger.
Ik ga op rustdagen op 1500 kcal zitten en op sportdagen 1700 kcal.
Je moet niet in dagen denken maar in weken. Je lichaam doet er soms wel 2 dagen over om al de eiwitten/vetten op te nemen die je een dag van te voren hebt gegeten.
pi_130593458
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:17 schreef Luxuria het volgende:
Niemand weet een antwoord op mijn vraag?
Het gaat er trouwens om dat ik wat af wil vallen.

Maar ik denk dat ik het zelf al weet, na wat research. Moeten jullie maar zeggen of dit klopt.
Die 2200 kcal is een gemiddelde denk ik? Dus op rustdagen ligt het onderhoud lager en op sportdagen hoger.
Ik ga op rustdagen op 1500 kcal zitten en op sportdagen 1700 kcal.
ja, je kan op sportdagen wel wat meer eten. maar dat komt neer op 2 boterhammen of een opscheplepel meer of minder, ik doe het nu gewoon op gevoel omdat ik geen zin heb om alles af te wegen en bij te houden. zolang de trendlijn van je gewicht z'n pad volgt, doe je het blijkbaar goed qua energiebalans.
pi_130593531
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:49 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ja, je kan op sportdagen wel wat meer eten. maar dat komt neer op 2 boterhammen of een opscheplepel meer of minder, ik doe het nu gewoon op gevoel omdat ik geen zin heb om alles af te wegen en bij te houden. zolang de trendlijn van je gewicht z'n pad volgt, doe je het blijkbaar goed qua energiebalans.
vind 1500 kcal trouwens wel bar weinig. Ook voor een vrouw.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:08:09 #262
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130594188
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:52 schreef Intentiion het volgende:

[..]

vind 1500 kcal trouwens wel bar weinig. Ook voor een vrouw.
Ja? Zelfs op rustdagen?
Want om af te vallen moet je toch max. 500 kcal onder je onderhoud zitten. Ik kan me niet voorstellen dat op een rustdag mijn onderhoud 2000 kcal is.
Ik heb het gevoel dat ik niet afval als ik meer ga eten want naar mijn idee eet ik al heel wat.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130594291
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:08 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja? Zelfs op rustdagen?
Want om af te vallen moet je toch max. 500 kcal onder je onderhoud zitten. Ik kan me niet voorstellen dat op een rustdag mijn onderhoud 2000 kcal is.
Je weet dat je lichaam aan het herstellen is op een rustdag? En dat ook op je rustdagen de eiwitsynthese is verhoogd? Je lichaam gebruikt bijna evenveel energie op een rustdag als op een trainingsdag.
Kijk de video even
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:16:55 #264
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130594513
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:46 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

je kan dat toch niet echt per dag uitrekenen, zo precies komt het ook niet. het is fijn als indicatie te hebben, maar het wisselt toch iedere dag. het beste kan je jezelf iedere ochtend even wegen en dan zorgen dat de lijn stabiel omhoog/omlaag gaat. na een tijdje weet je dan wel hoeveel je precies mag eten iedere dag.
Dat vind ik dus lastig want het schommelt steeds zo.
Twee weken geleden op maandag woog ik 61,5 kg, de week erna laat ik het daar maar niet over hebben en afgelopen maandag was het 60,5 kg. Dat is dus netjes.
Maar de afgelopen dagen zit ik steeds tussen de 60,5 en 61 kg, terwijl ik steeds tussen de 1500 en 1600 kcal eet en sport. Dan zou het toch omlaag moeten gaan lijkt me?

Of het spieren zijn weet ik niet, ik doe 3x in de week hardlopen en 2 of 3x skaten. Alleen met skaten zou ik misschien wat spieren in mijn benen op kunnen bouwen, maar dat doe ik al best lang, dus of dat nu nog zo'n verschil kan uitmaken lijkt me niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luxuria op 29-08-2013 14:24:48 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:18:34 #265
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130594584
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:11 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Je weet dat je lichaam aan het herstellen is op een rustdag? En dat ook op je rustdagen de eiwitsynthese is verhoogd? Je lichaam gebruikt bijna evenveel energie op een rustdag als op een trainingsdag.
Kijk de video even
Hmm dat had ik niet gedacht dat de verbranding op die dagen ook nog zo hoog is. Ik probeer altijd sowieso eiwitrijk te eten.
Ik reken het aantal kcal wel altijd uit, maar volgens mij heb ik evengoed nog een verkeerd beeld ervan (lager dan werkelijk zo is) :')

Ik zal als ik thuis ben de video eens bekijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luxuria op 29-08-2013 14:25:55 ]
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130594619
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:18 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hmm dat had ik niet gedacht dat de verbranding op die dagen ook nog zo hoog is.
Ik reken het aantal kcal wel altijd uit, maar volgens mij heb ik evengoed nog een verkeerd beeld ervan (lager dan werkelijk zo is) :')

Ik zal als ik thuis ben de video eens bekijken.
Kijk hem alsjeblieft. Deze youtuber heeft ontzettend veel verstand van voeding en training. Ik raad je aan om nog wat videos te checken van hem als je serieus bent over je trainingsdoelen.
pi_130595036
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:18 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hmm dat had ik niet gedacht dat de verbranding op die dagen ook nog zo hoog is. Ik probeer altijd sowieso eiwitrijk te eten.
Ik reken het aantal kcal wel altijd uit, maar volgens mij heb ik evengoed nog een verkeerd beeld ervan (lager dan werkelijk zo is) :')

Ik zal als ik thuis ben de video eens bekijken.
Wacht... je doet geen krachttraining?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:38:27 #268
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130595325
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:30 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Wacht... je doet geen krachttraining?
Nee op dit moment nog niet.
Over een paar weken ga ik dat wel doen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130596184
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:48 schreef Luxuria het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk precies met je onderhoudsniveau?

Je rekent eerst je BMR uit en dan vermenigvuldig je dit met het cijfer wat staat voor het activiteiten niveau waar je onder valt.
Maar die uitkomst geldt toch alleen voor de trainingsdagen lijkt me?
Als mijn BMR bijv. 1400 kcal is en mijn onderhoudsniveau met 3-5x sporten is 2200 kcal, dan moet ik denk ik toch niet op mijn rustdagen ook 2200 kcal gaan eten of wel?
Het ligt eraan wat je doel is.

Op trainingsdagen eet je inderdaad meer dan op rustdagen. Om een voorbeeld te geven; zelf probeer ik te cutten en zit op op rustdagen net iets boven wat ik als mijn BMR heb uitgerekend, tijdens trainingsdagen net iets onder mijn TDEE. In mijn geval is dit ongeveer 1800/2300, en ik ben 1.87m/82kg.

Let er op dat de berekening een benadering is, dus niet altijd nauwkeurig. Als je na een week of 2-3 niet de juiste richting op gaat moet je je kcal behoefte aanpassen. Belangrijk is om je elke dag te wegen, en een trend te berekenen. Een app als Libra is hiervoor handig. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:16 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat vind ik dus lastig want het schommelt steeds zo.
Twee weken geleden op maandag woog ik 61,5 kg, de week erna laat ik het daar maar niet over hebben en afgelopen maandag was het 60,5 kg. Dat is dus netjes.
Maar de afgelopen dagen zit ik steeds tussen de 60,5 en 61 kg, terwijl ik steeds tussen de 1500 en 1600 kcal eet en sport. Dan zou het toch omlaag moeten gaan lijkt me?
Hierom moet je dus elke dag je gewicht bijhouden en trendlijn berekenen. Je moet je realiseren dat het gewicht aan water in je lichaam flink schommelt.

Als je na een maand nog niet bent afgevallen (je trendlijn niet naar beneden gaat), dan lijkt het me goed je kcal inname te verlagen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nic1 op 29-08-2013 15:16:12 ]
pi_130596340
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:02 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat je doel is.

Op trainingsdagen eet je inderdaad meer dan op rustdagen. Om een voorbeeld te geven; zelf probeer ik te cutten en zit op op rustdagen net iets boven wat ik als mijn BMR heb uitgerekend, tijdens trainingsdagen net iets onder mijn TDEE. In mijn geval is dit ongeveer 1800/2300, en ik ben 1.87m/82kg.

Let er op dat de berekening een benadering is, dus niet altijd nauwkeurig. Als je na een week of 2-3 niet de juiste richting op gaat moet je je kcal behoefte aanpassen. Belangrijk is om je elke dag te wegen, en een trend te berekenen. Een app als Libra is hiervoor handig. :)
Je weet dat je BMR niet je TDEE is he? 1800 calorieen op 1.87m/82kg is niks en zelfs gevaarlijk voor de hormoonhuishouding
pi_130596350
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

maar dan fit het je micro's nog niet. zo nu en dan kan het wel, als je ernaast ook maar wat gezonde dingen eet.
Als het gaat om afvallen of aankomen dan maakt het niets uit of iets gezond is of niet, "IIFYM" gaat om macro's en kcals. Voor je lichaam is het allemaal brandstof. Dat een koekje de micro's mist om de sticker "gezond" te krijgen is hier niet relevant.
pi_130596551
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:07 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Je weet dat je BMR niet je TDEE is he?
Ja, natuurlijk weet ik dat. Daarom noem ik ze ook beide in mijn post.

quote:
1800 calorieen op 1.87m/82kg is niks en zelfs gevaarlijk voor de hormoonhuishouding
Onzin, weinig is persoonlijker dan je energiebehoefte en ik weet prima wat ik nodig heb. Om het gevaarlijk te laten zijn moet ik nog een flink stuk zakken.

Het klopt natuurlijk dat een "veel te lage" inname erg slecht is, maar hoeveel dat is verschilt per persoon.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nic1 op 29-08-2013 15:19:25 ]
pi_130596738
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:12 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk weet ik dat. Daarom noem ik ze ook beide in mijn post.

[..]

Onzin, weinig is persoonlijker dan je energiebehoefte en ik weet prima wat ik nodig heb. Om het gevaarlijk te laten zijn moet ik nog een flink stuk zakken.
^O^
  donderdag 29 augustus 2013 @ 15:26:17 #274
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130597086
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:02 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat je doel is.

Op trainingsdagen eet je inderdaad meer dan op rustdagen. Om een voorbeeld te geven; zelf probeer ik te cutten en zit op op rustdagen net iets boven wat ik als mijn BMR heb uitgerekend, tijdens trainingsdagen net iets onder mijn TDEE. In mijn geval is dit ongeveer 1800/2300, en ik ben 1.87m/82kg.

Let er op dat de berekening een benadering is, dus niet altijd nauwkeurig. Als je na een week of 2-3 niet de juiste richting op gaat moet je je kcal behoefte aanpassen. Belangrijk is om je elke dag te wegen, en een trend te berekenen. Een app als Libra is hiervoor handig. :)

[..]

Hierom moet je dus elke dag je gewicht bijhouden en trendlijn berekenen. Je moet je realiseren dat het gewicht aan water in je lichaam flink schommelt.

Als je na een maand nog niet bent afgevallen (je trendlijn niet naar beneden gaat), dan lijkt het me goed je kcal inname te verlagen.
Als ik dit zo lees zit ik denk ik wel ongeveer goed met mijn kcal-inname. Op mijn sportdagen, zeker de intensieve, kan ik wel nog wat omhoog.
Mijn doel is op dit moment eerst een kilo of 3 vet kwijtraken.
Daarbij wil ik straks aan krachttraining gaan doen om mijn lichaam nog wat strakker te laten worden.
Ten opzichte van twee weken geleden ben ik wel een kilo afgevallen, dus dat is fijn. Daarvoor heb ik me niet gewogen.

Ik houd het nu per week bij en tussendoor weeg ik me wel eens maar schrijf het niet op. Is inderdaad wel een goede tip om een trendlijn bij te houden. Handig en ook leuk om te zien.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130597196
Nog een leuk filmpje en handig voor iedereen die hier gaat cutten :)
  donderdag 29 augustus 2013 @ 15:30:39 #276
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130597265
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:29 schreef Intentiion het volgende:
Nog een leuk filmpje en handig voor iedereen die hier gaat cutten :)
Ga ik straks ook kijken!
Ik vind dat sowieso erg interessant om me in te verdiepen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130597407
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees zit ik denk ik wel ongeveer goed met mijn kcal-inname. Op mijn sportdagen, zeker de intensieve, kan ik wel nog wat omhoog.
Mijn doel is op dit moment eerst een kilo of 3 vet kwijtraken.
Daarbij wil ik straks aan krachttraining gaan doen om mijn lichaam nog wat strakker te laten worden.
Ten opzichte van twee weken geleden ben ik wel een kilo afgevallen, dus dat is fijn. Daarvoor heb ik me niet gewogen.

Ik houd het nu per week bij en tussendoor weeg ik me wel eens maar schrijf het niet op. Is inderdaad wel een goede tip om een trendlijn bij te houden. Handig en ook leuk om te zien.
Een kilo/2 weken is een prima resultaat. Tenzij je gisteren een liter aan water hebt verloren, wat prima kan. Bij mij zit soms 2kg verschil tussen 2 dagen, vandaar dat elke dag wegen en dit noteren het advies is. :)
pi_130597499
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:34 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Een kilo/2 weken is een prima resultaat. Tenzij je gisteren een liter aan water hebt verloren, wat prima kan. Bij mij zit soms 2kg verschil tussen 2 dagen, vandaar dat elke dag wegen en dit noteren het advies is. :)
Klopt! Zeker als je een dag minder koolhydraten eet houdt je opeens een stuk minder water vast en kan het echt enorm veel schelen.
Maar moet weg :W
  donderdag 29 augustus 2013 @ 15:47:12 #279
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130598023
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:34 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Een kilo/2 weken is een prima resultaat. Tenzij je gisteren een liter aan water hebt verloren, wat prima kan. Bij mij zit soms 2kg verschil tussen 2 dagen, vandaar dat elke dag wegen en dit noteren het advies is. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:35 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Klopt! Zeker als je een dag minder koolhydraten eet houdt je opeens een stuk minder water vast en kan het echt enorm veel schelen.
Maar moet weg :W
Ja dat zal inderdaad ook wel schelen. Ik drink zeker 2-3 liter water op een dag en gisterenavond had ik bijv. spaghetti en de dag ervoor vooral groenten.
En ik hoef soms een aantal dagen achter elkaar niet naar de wc, dat zal ook wel wat schelen in gewicht :P

In ieder geval thnx voor jullie tips en informatie!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130600518
Je drinkt 2-3 liter water en je moet soms dagenlang niet naar de wc? What the fuck. Ik drink zo'n 3-4 liter en meer op trainingsdagen, maar meestal moet ik 's avonds iets van 5/6 keer binnen een aantal uur pissen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  donderdag 29 augustus 2013 @ 16:55:47 #281
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_130600560
Ik schijt alleen al 3 a 4 keer per dag.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 17:23:09 #282
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130601575
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:54 schreef Kiid het volgende:
Je drinkt 2-3 liter water en je moet soms dagenlang niet naar de wc? What the fuck. Ik drink zo'n 3-4 liter en meer op trainingsdagen, maar meestal moet ik 's avonds iets van 5/6 keer binnen een aantal uur pissen.
Haha ik bedoel natuurlijk de grote boodschap.. ;)
Plassen moet ik ook gewoon best veel.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130606169
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:23 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Haha ik bedoel natuurlijk de grote boodschap.. ;)
Plassen moet ik ook gewoon best veel.
hopelijk heb je wat van de filmpjes geleerd :) Verder als je nog wat wilt weten is een DM ook goed ^O^
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:36:04 #284
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130612397
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 19:21 schreef Intentiion het volgende:

[..]

hopelijk heb je wat van de filmpjes geleerd :) Verder als je nog wat wilt weten is een DM ook goed ^O^
Ik heb ze allebei gekeken en ik vind het erg interessant.
Dat het 48 tot wel 72 uur duurt voordat de kcal en voedingsstoffen door het lichaam opgenomen worden, wist ik niet. Dat maakt me wel bewuster van het feit dat je beter over een langere periode kunt kijken dan per dag. Verder is dat eerste filmpje vooral handig als ik krachttraining ga doen. Dat de spieren wel tot 48 kunnen herstellen en groeien.

Het tweede filmpje is me ook wel duidelijk maar daar gaat het voornamelijk over mannen die een stuk zwaarder zijn, dat die geen 1500 kcal moeten eten. Dat vind ik ook wel logisch.

Ik ga nu in ieder geval boven de 1500 kcal eten en wat dingetjes uitproberen, kijken hoe dat uitpakt voor mijn gewicht.
Ik heb altijd gedacht dat je weinig kcal moest eten om af te vallen, daarom vind ik het nu lastig om een stuk meer te gaan eten. Maar ik ben al een paar weken goed bezig en er is ook al resultaat!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130612577
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:36 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb ze allebei gekeken en ik vind het erg interessant.
Dat het 48 tot wel 72 uur duurt voordat de kcal en voedingsstoffen door het lichaam opgenomen worden, wist ik niet. Dat maakt me wel bewuster van het feit dat je beter over een langere periode kunt kijken dan per dag. Verder is dat eerste filmpje vooral handig als ik krachttraining ga doen. Dat de spieren wel tot 48 kunnen herstellen en groeien.

Het tweede filmpje is me ook wel duidelijk maar daar gaat het voornamelijk over mannen die een stuk zwaarder zijn, dat die geen 1500 kcal moeten eten. Dat vind ik ook nogal logisch.

Ik ga nu in ieder geval boven de 1500 kcal eten en wat dingetjes uitproberen, kijken hoe dat uitpakt voor mijn gewicht.
Ik heb altijd gedacht dat je weinig kcal moest eten om af te vallen, daarom vind ik het nu lastig om een stuk meer te gaan eten. Maar ik ben al een paar weken goed bezig en er is ook al resultaat!
Ja dat filmpje over de 1500kcal was ook meer om een perspectief te geven. Luister gewoon naar je lichaam. Als je echt te laag zit dan merk je dat gauw genoeg. Verder veel succes met je doelen ^O^
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:40:14 #286
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130612652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:39 schreef Intentiion het volgende:
n merk je dat gauw genoeg. Verder veel succes met je doelen
Thnx! :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130636050
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:36 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb ze allebei gekeken en ik vind het erg interessant.
Dat het 48 tot wel 72 uur duurt voordat de kcal en voedingsstoffen door het lichaam opgenomen worden, wist ik niet. Dat maakt me wel bewuster van het feit dat je beter over een langere periode kunt kijken dan per dag. Verder is dat eerste filmpje vooral handig als ik krachttraining ga doen. Dat de spieren wel tot 48 kunnen herstellen en groeien.

Het tweede filmpje is me ook wel duidelijk maar daar gaat het voornamelijk over mannen die een stuk zwaarder zijn, dat die geen 1500 kcal moeten eten. Dat vind ik ook wel logisch.

Ik ga nu in ieder geval boven de 1500 kcal eten en wat dingetjes uitproberen, kijken hoe dat uitpakt voor mijn gewicht.
Ik heb altijd gedacht dat je weinig kcal moest eten om af te vallen, daarom vind ik het nu lastig om een stuk meer te gaan eten. Maar ik ben al een paar weken goed bezig en er is ook al resultaat!
Ik denk dat krachttraining wel het grote verschil kan maken, dat was bij mij tenminste wel zo. Ik heb altijd veel gesport (vooral spinnen) maar een jaar geleden ben ik begonnen met krachttraining en eigenlijk hoef je dan, als je zwaar traint (zo zwaar als je kunt), maar weinig aan je eetpatroon te veranderen, het afvallen gaat vanzelf - ik bedoel: vet wordt omgezet in spieren, en bij vrouwen zijn dat sowieso subtiele spieren, geen enorme armen en schouders of zo.

Gezond eten is natuurlijk belangrijk, maar calorieën tellen heb ik nooit gedaan (heb ik ook geen verstand van en geen zin in). Toen ik begon met krachttraining, wilde ik wel wat afvallen en dat werd uiteindelijk 8 kilo in drie maanden. Ik heb in die periode geen alcohol gedronken en verder gewoon gegeten (wel gezond). De honger na elke training was gigantisch (soort hongerklop :D ) en daarom at ik soms iets meer dan normaal. Ik eet vaak walnoten en/of ongezouten amandelen om de ergste honger na het sporten te stillen. En daarna gewoon avondeten.

Ik denk dat het veel scheelt als je met losse gewichten traint (ik weet niet waarom, maar bij mij werkt dat veel beter, ook omdat je op die manier je volledige lichaamskracht inzet, en dus meer spieren gebruikt). Drie keer per week, dat is genoeg. En proberen steeds iets zwaarder te trainen. Daarnaast zou ik één of twee keer per week hardlopen/skaten, maar dat doe je dan eigenlijk meer voor de lol, of om je spieren een beetje soepel te krijgen, want krachttraining alleen is echt genoeg. Ik ben nu, na een jaar, nog steeds op hetzelfde gewicht en ik denk nooit na over wat ik eet of hoeveel calorieën ik verbruik.

Het klinkt een beetje raar, maar ik vind die krachttraining echt een soort wonder. Ik vraag me eigenlijk af waarom je daar zo weinig over hoort: vrouwen zijn altijd druk met afvallen, diëten, calorieën tellen, pilateslessen volgen enzovoort, maar dit is eigenlijk de meest simpele en effectieve methode. Misschien omdat het saai is? Grappig genoeg vind ik het inmiddels niet meer saai; dat komt deels door de losse gewichten - dat maakt het leuker, 'sportiever' op een bepaalde manier - en deels door het resultaat in de spiegel. Ik zie op de sportschool ook nauwelijks vrouwen die aan krachttraining doen (of hooguit op de toestellen), terwijl het niet ingewikkelder is dan dat: zwaar trainen, drie keer per week, en je hebt geheid resultaat.

Succes ^O^
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:55:11 #288
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130636495
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:42 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik denk dat krachttraining wel het grote verschil kan maken, dat was bij mij tenminste wel zo. Ik heb altijd veel gesport (vooral spinnen) maar een jaar geleden ben ik begonnen met krachttraining en eigenlijk hoef je dan, als je zwaar traint (zo zwaar als je kunt), maar weinig aan je eetpatroon te veranderen, het afvallen gaat vanzelf - ik bedoel: vet wordt omgezet in spieren, en bij vrouwen zijn dat sowieso subtiele spieren, geen enorme armen en schouders of zo.

Gezond eten is natuurlijk belangrijk, maar calorieën tellen heb ik nooit gedaan (heb ik ook geen verstand van en geen zin in). Toen ik begon met krachttraining, wilde ik wel wat afvallen en dat werd uiteindelijk 8 kilo in drie maanden. Ik heb in die periode geen alcohol gedronken en verder gewoon gegeten (wel gezond). De honger na elke training was gigantisch (soort hongerklop :D ) en daarom at ik soms iets meer dan normaal. Ik eet vaak walnoten en/of ongezouten amandelen om de ergste honger na het sporten te stillen. En daarna gewoon avondeten.

Ik denk dat het veel scheelt als je met losse gewichten traint (ik weet niet waarom, maar bij mij werkt dat veel beter, ook omdat je op die manier je volledige lichaamskracht inzet, en dus meer spieren gebruikt). Drie keer per week, dat is genoeg. En proberen steeds iets zwaarder te trainen. Daarnaast zou ik één of twee keer per week hardlopen/skaten, maar dat doe je dan eigenlijk meer voor de lol, of om je spieren een beetje soepel te krijgen, want krachttraining alleen is echt genoeg. Ik ben nu, na een jaar, nog steeds op hetzelfde gewicht en ik denk nooit na over wat ik eet of hoeveel calorieën ik verbruik.

Het klinkt een beetje raar, maar ik vind die krachttraining echt een soort wonder. Ik vraag me eigenlijk af waarom je daar zo weinig over hoort: vrouwen zijn altijd druk met afvallen, diëten, calorieën tellen, pilateslessen volgen enzovoort, maar dit is eigenlijk de meest simpele en effectieve methode. Misschien omdat het saai is? Grappig genoeg vind ik het inmiddels niet meer saai; dat komt deels door de losse gewichten - dat maakt het leuker, 'sportiever' op een bepaalde manier - en deels door het resultaat in de spiegel. Ik zie op de sportschool ook nauwelijks vrouwen die aan krachttraining doen (of hooguit op de toestellen), terwijl het niet ingewikkelder is dan dat: zwaar trainen, drie keer per week, en je hebt geheid resultaat.

Succes ^O^
In het verleden heb ik ook veel aan krachttraining gedaan, ik ben al een jaar of 8 lid van een sportschool en soms kom ik daar veel en soms bijna niet. Als ik daarheen ga, is het altijd om te fitnessen met ook krachttraining.
Nu wil ik graag het hardlopen goed opbouwen, omdat ik mee wil doen met een 10km wedstrijd in maart volgend jaar. Het skaten doe ik omdat ik dat superleuk vind en dat kan alleen als het goed weer is, dus daar wilde ik nu nog van genieten zo lang het kan ;)

Ik was van plan als ik niet meer kan skaten, om dan weer naar de sportschool te gaan en aan krachttraining te gaan doen. Maar door jouw post (en ook al eerdere van andere users) gaat het kriebelen om daar toch nu al mee te gaan beginnen :D En HIIT deed ik daar ook regelmatig op de crosstrainer, heerlijk.

Ik vind het ook leuk om te doen, idd zo zwaar mogelijke oefeningen en je spieren strakker en sterker zien worden! Met losse gewichten heb ik nog nooit gedaan, ik weet niet of ik dat zo prettig vind tussen die mannen daar allemaal. Als ze nu allemaal super serieus aan het trainen waren, dan wel. Maar er lopen er ook een aantal rond die vooral rond aan het kijken zijn. Als ik daar dan ook nog tussen ga zitten... -O- Maar misschien moet ik dat uiteindelijk toch maar eens gaan doen. Het is inderdaad wel beter dan op die apparaten.

Wat doe jij eigenlijk? Op trainingsdagen maar een paar spiergroepen, of full body?

In ieder geval bedankt voor je post! :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130642201
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:42 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

vet wordt omgezet in spieren

-knip-

Ik denk dat het veel scheelt als je met losse gewichten traint (ik weet niet waarom, maar bij mij werkt dat veel beter, ook omdat je op die manier je volledige lichaamskracht inzet, en dus meer spieren gebruikt).
wat?
pi_130643425
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:52 schreef no1uknow het volgende:

[..]

wat?
srs post wel
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:15:50 #291
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130645136
Vet wordt inderdaad niet omgezet in spieren :D
Rest is idd een goede post.
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:20:26 #292
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_130645347
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:42 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik denk dat krachttraining wel het grote verschil kan maken, dat was bij mij tenminste wel zo. Ik heb altijd veel gesport (vooral spinnen) maar een jaar geleden ben ik begonnen met krachttraining en eigenlijk hoef je dan, als je zwaar traint (zo zwaar als je kunt), maar weinig aan je eetpatroon te veranderen, het afvallen gaat vanzelf - ik bedoel: vet wordt omgezet in spieren, en bij vrouwen zijn dat sowieso subtiele spieren, geen enorme armen en schouders of zo.

Impossible
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_130645390
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:55 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik vind het ook leuk om te doen, idd zo zwaar mogelijke oefeningen en je spieren strakker en sterker zien worden! Met losse gewichten heb ik nog nooit gedaan, ik weet niet of ik dat zo prettig vind tussen die mannen daar allemaal. Als ze nu allemaal super serieus aan het trainen waren, dan wel. Maar er lopen er ook een aantal rond die vooral rond aan het kijken zijn. Als ik daar dan ook nog tussen ga zitten... -O- Maar misschien moet ik dat uiteindelijk toch maar eens gaan doen. Het is inderdaad wel beter dan op die apparaten.

Wat doe jij eigenlijk? Op trainingsdagen maar een paar spiergroepen, of full body?

Gewoon gaan deadliften tussen die gasten in. Daarna wat curls naast die gasten. :7
Op je vraag: Fullbody is the way to go
pi_130669525
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:36 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb ze allebei gekeken en ik vind het erg interessant.
Dat het 48 tot wel 72 uur duurt voordat de kcal en voedingsstoffen door het lichaam opgenomen worden, wist ik niet. Dat maakt me wel bewuster van het feit dat je beter over een langere periode kunt kijken dan per dag. Verder is dat eerste filmpje vooral handig als ik krachttraining ga doen. Dat de spieren wel tot 48 kunnen herstellen en groeien.

Het tweede filmpje is me ook wel duidelijk maar daar gaat het voornamelijk over mannen die een stuk zwaarder zijn, dat die geen 1500 kcal moeten eten. Dat vind ik ook wel logisch.

Ik ga nu in ieder geval boven de 1500 kcal eten en wat dingetjes uitproberen, kijken hoe dat uitpakt voor mijn gewicht.
Ik heb altijd gedacht dat je weinig kcal moest eten om af te vallen, daarom vind ik het nu lastig om een stuk meer te gaan eten. Maar ik ben al een paar weken goed bezig en er is ook al resultaat!
Staar je niet blind op het mannen/vrouwen stukje en experimenteer idd eens met meer kcal. Ik ben zelf vrouw van rond jouw gewicht (59 kg momenteel), bij 1.73 m. Ik sport 3x per week (ook hardlopen). Mijn doel is niet langer om af te vallen. Op rustdagen ligt mijn onderhoud rond de 2200/2300 kcal en op hardloopdagen rond de 2600-2900, afhankelijk van de afstand (40 min of 60 min lopen). Dat zijn dus kcal innames waarbij ik ongeveer gelijk blijf. Soms kom ik op een intensieve hardloopdag niet aan mn kcal en eet ik de rustdag erna wat meer. Natuurlijk is iedereen zijn stofwisseling anders en zijn niet alle getallen automatisch op iedereen van toepassing. Maar vrouw-zijn bij een normaal tot zelfs laag gewicht zegt dus niet zoveel. Onderschat de uitwerking van sport niet en de voeding die je lichaam juist tijdens herstel nodig heeft. Natuurlijk moet je als je wel gewicht kwijt wilt een kcal deficit creëren, maar dit hoeft niet persé elke dag. Je kunt ook op rustdagen gewoon op onderhoud eten en op sportdagen iets onder je onderhoud gaan zitten. Het gaat om de lange termijn.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:17:03 #295
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130675461
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:04 schreef -Ciske- het volgende:

[..]

Staar je niet blind op het mannen/vrouwen stukje en experimenteer idd eens met meer kcal. Ik ben zelf vrouw van rond jouw gewicht (59 kg momenteel), bij 1.73 m. Ik sport 3x per week (ook hardlopen). Mijn doel is niet langer om af te vallen. Op rustdagen ligt mijn onderhoud rond de 2200/2300 kcal en op hardloopdagen rond de 2600-2900, afhankelijk van de afstand (40 min of 60 min lopen). Dat zijn dus kcal innames waarbij ik ongeveer gelijk blijf. Soms kom ik op een intensieve hardloopdag niet aan mn kcal en eet ik de rustdag erna wat meer. Natuurlijk is iedereen zijn stofwisseling anders en zijn niet alle getallen automatisch op iedereen van toepassing. Maar vrouw-zijn bij een normaal tot zelfs laag gewicht zegt dus niet zoveel. Onderschat de uitwerking van sport niet en de voeding die je lichaam juist tijdens herstel nodig heeft. Natuurlijk moet je als je wel gewicht kwijt wilt een kcal deficit creëren, maar dit hoeft niet persé elke dag. Je kunt ook op rustdagen gewoon op onderhoud eten en op sportdagen iets onder je onderhoud gaan zitten. Het gaat om de lange termijn.
Ik ga zeker uitproberen wat het doet als ik wat meer eet, vind ik helemaal niet erg :9 Want volgens mij zit ik inderdaad aan de lage kant als ik dit allemaal lees. Zeker met de hoeveelheid die ik de laatste weken sport. Vanochtend gaf de weegschaal 59,9 kg aan, dus het gaat wel de goede kant op. Ik vind het prima om ongeveer 0,5 kilo per week af te vallen. Langzaam is inderdaad beter. En zo heel veel hoeft er toch niet meer af, het is niet zo dat ik nu superontevreden over mijn lichaam ben.

Nu ik het naga, in het verleden at ik altijd 3 normale gezonde maaltijden, maar vaak tussendoor veel slecht eten zoals koekjes, chips, chocolade e.d. Ik moet zeggen dat ik daar niet of maar heel minimaal van aankwam, zonder dat ik erbij sportte, dus ik denk dat ik toch best wel wat kan hebben. Meer dan dat ik denk iig.

Thnx voor je info.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:21:19 #296
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130675580
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 19:21 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Gewoon gaan deadliften tussen die gasten in. Daarna wat curls naast die gasten. :7
Op je vraag: Fullbody is the way to go
Oke dan, ga ik dat doen ^O^
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130676548
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:21 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Oke dan, ga ik dat doen ^O^
Houd je ons geupdate met de resultaten? _O_ ^O^
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:06:20 #298
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130676972
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:50 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Houd je ons geupdate met de resultaten? _O_ ^O^
Als jullie dat leuk vinden, ga ik dat doen!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130677258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:42 schreef Nadine26 het volgende:

Het klinkt een beetje raar, maar ik vind die krachttraining echt een soort wonder. Ik vraag me eigenlijk af waarom je daar zo weinig over hoort: vrouwen zijn altijd druk met afvallen, diëten, calorieën tellen, pilateslessen volgen enzovoort, maar dit is eigenlijk de meest simpele en effectieve methode. Misschien omdat het saai is? Grappig genoeg vind ik het inmiddels niet meer saai; dat komt deels door de losse gewichten - dat maakt het leuker, 'sportiever' op een bepaalde manier - en deels door het resultaat in de spiegel. Ik zie op de sportschool ook nauwelijks vrouwen die aan krachttraining doen (of hooguit op de toestellen), terwijl het niet ingewikkelder is dan dat: zwaar trainen, drie keer per week, en je hebt geheid resultaat.

Succes ^O^
Omdat vrouwen denken dat ze binnen een paar maanden er buffed bij lopen als ze wat kracht training gaan doen. Ik volg uit interesse altijd topics waar mensen willen aankomen/afvallen en hoe vaak ik wel niet gelezen heb dat ze denken dat ze binnen de kortste keren een aantal kilo spier zijn bijgekomen (oeps, ben ineens aangekomen, zal wel spier zijn - reacties). Afvallen is simpel, minder vreten dan je lichaam nodig heeft en je valt af. Maar spiermassa opbouwen gaat soms jaren overheen en als hard-gainer ben je maanden bezig en dan zit je nog te curlen met 8 kg ofzo.

Ik vind cardio dodelijk saai en doe het ook niet zo vaak. Deels ook omdat ik 'op' ben na KT. Ik snap niet hoe mensen dan ook nog een HIIT sessie kunnen inplannen. Soms ga ik wel eens wat lopen op de loopband op 6 km/u. Niet te vermoeiend, wel een redelijk tempo.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:43:10 #300
63722 z80
I fink you freaky
pi_130677973
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 18:16 schreef Kiid het volgende:

[..]
knip.

Ik vind cardio dodelijk saai en doe het ook niet zo vaak. Deels ook omdat ik 'op' ben na KT. Ik snap niet hoe mensen dan ook nog een HIIT sessie kunnen inplannen. Soms ga ik wel eens wat lopen op de loopband op 6 km/u. Niet te vermoeiend, wel een redelijk tempo.
als je al lang traint is je lichaam gewent aan zware inspanning. als je conditie ook goed is, is een HIIT training na een aangepaste kracht training nog wel te doen.
maar andersom dus kracht na een HIIT training is, als je de HIIT goed gedaan hebt, niet te doen zonder een rust periode.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_130679273
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:04 schreef -Ciske- het volgende:

-knip-
Vrouwen zonder fuckarounditis. _O_
BEASTMODE
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')